Hogyan add el a könyved? – avagy a könyvmarketingről
A Kreatív által szervezett könyvmarketing konferencián jártam ma, amelynek célcsoportja elsősorban a kiadók volt, azonban mindenki számára érdekesek lehetnek az ott elhangzott információk, aki szeretne könyveket írni és eladni.
Biztos bevétel vállalkozásból? (Vállalkozó legyél vagy alkalmazott? Mi éri meg jobban?)
Vajon mi a biztosabb? Az állásból származó bevétel vagy a vállalkozásból? Nézzük csak az érveket pro és kontra:
Milyen bevételei vannak egy vállalkozásnak?
Alaphelyzetben úgy lesz bevételed, hogy dolgozol és a munkádért pénzt kapsz. Ha alkalmazott vagy, a pénzt a főnökeidtől kapod. Ha vállalkozó vagy, akkor pedig az ügyfeleid, a vásárlóid adják a pénzt. Miért is? A termékeidért, szolgáltatásaidért cserébe. Csakhogy az elvégzett munka mennyisége nem áll mindig egyenes arányban a jövedelmeiddel.
Muszáj-e marketinget tanulnod?
„Van egy csomó diplomám, értek a szakmámhoz, biztos, hogy meg kell most tanulnom ezt a sok marketinges dolgot is ahhoz, hogy boldoguljak?” – szegezte nekem a kérdést a tréningemen az egyik résztvevő a minap. Ezzel kapcsolatban van egy jó és egy rossz hírem… Melyiket mondjam előbb? 🙂
Lehetetlen üzleti ötletek és a károgók
„Jééé, hát ezzel is lehet pénzt keresni!?”-lepődött meg az egyik ismerősöm, amikor elmondtam, mivel foglalkozom. Ilyenkor persze jön a sok értetlenkedés: „De hát annyi kismamáknak szóló könyv van… Annyi gyereknevelésről szóló tananyag… Annyi kismamaportál… Hogy mertél egyáltalán belevágni ebbe?” Hát kéremszépen: végiggondoltam ezeket a kifogásokat, majd pedig félresöpörtem őket és onnantól kezdve csak a saját…
Rendszerben az erő
Tavaly márciusban a „Mitől dől a lé?” konferencián tartottam egy előadást, amiben azt mutattam meg, mitől kezd el igazán működni a vállalkozás: attól, hogy a tulajdonosa rendszerben gondolkodik. Azóta rengeteg kezdő vállalkozóval beszélgettem, és bizony nagyon kevés volt köztük az, aki képes volt átlátni a folyamatot, látni a lépéseket és megmondani azt, mi lesz a…
A férfiak a Marsról, a nők a Vénuszról kommunikálnak
Tizenéves koromból leginkább arra emlékszem, hogy fél napokat töltöttünk el a barátnőimmel kávézókban az éppen aktuális pasi-ügyekről csevegve. Mindig volt valami aktuális elemeznivaló 🙂 Ki kivel találkozott, mit mondott, miért mondhatta, miért nem hívta fel, mit gondolhatott… Eközben a fiúk élték az életüket és nyilvánvalóan nem lehetett velük ilyen „mély” dolgokról társalogni. Akkor úgy gondoltuk,…
Könyvmarketing: Könyvet szeretnék írni!
Meglehetősen sokan kérdeztétek mostanában, mi a teendő, ha van egy szuper könyvötleteted, szeretnéd megírni (vagy már készen is van), de fogalmad sincs, hogyan lehetne mindezt kiadni és bevételhez jutni belőle.Hogyan működik a könyvmarketing? Keress kiadót? Spórold össze a magánkiadás árát? És lesz egyáltalán valaki, aki elolvassa majd? Ebben szeretnék most segíteni.
Kezdő vállalkozói kudarcok őszintén
Nem szeretnélek áltatni: több embert láttam már belebukni a vállalkozásba, mint ahánynak sikerült. A kudarcoknak azonban okai vannak, amiket el lehet kerülni, erről beszélek ezen a hangfelvételen:
A számok bűvöletében
Mennyi feliratkozó kell, hogy érdemes legyen eladnom nekik? Mekkora a jó látogatószám az oldalon? Honnan tudhatom, hogy már elég látogatóm van és el tudok adni nekik? Ezeket a kérdéseket mindenki felteszi, aki online vállalkozásba fog. Kétféle válasz van: matematikai és pszichikai – melyiket mondjam?