Vannak látogatók a honlapodon, mégsem vásárolnak? Miért?

Induló vállalkozásoknál gyakori probléma ez. Nézegetik az oldalt, átkattintanak a blogra, esetleg páran még a termékeket is megnézik, vásárló meg alig. Hol lehet a gond? Mit lehet tenni?

Ennek a problémának 3 oka is lehet:

1. Kevés a látogatód

Ahhoz, hogy beinduljon az eladás, el kell érni egy kritikus tömeget. De nem az egész honlapodon, nem a blogodban, hanem az ÉRTÉKESÍTÉSI OLDALON, ott, ahol a termékedet meg lehet rendelni. Tehát hiába nézegetik sokan a blogodat, ha onnan nem tereled át az olvasókat a megfelelő termékekre

Amit tehetsz:

– Tegyél ki bannereket a blogodra, amik a webshopra/megrendelőoldalra mutatnak (nem elég csak a menüpont)!
– Tegyél bannereket a cikkeid végére, amik a termékekre/webáruházra mutatnak!
– Tegyél bannert a fejlécbe!
– !egyél bannereket/termékajánló hirdetéseket a hírleveledbe!
– Készíts termékajánló fotóalbumot a Facebook oldaladra vagy használd a Facebook Boltot!
– Írj rendszeresen termékajánló posztokat fotóval, a végén linkkel, amiből át tudnak kattintani az adott termékre!
– Használj remarketinget, hogy újra elérd azokat, akik már jártak az oldalon, de nem vásároltak!
Hirdess hatékonyabban, hogy többen kattintsanak át az oldaladra!

2. Nem a célcsoportod látogatja az oldaladat

Nagyon olvasott, népszerű témákban előfordulhat, hogy sok embert érsz el, de ők nem a célcsoportodba tartoznak. Ez abból derül ki, hogy elolvassák a cikkeidet, lájkolják a posztjaidat, de nem igazán kattintanak át a termékeidre, nem vásárolnak.

Amit tehetsz:

– Határozd meg pontosan a célcsoportjaidat! Írd össze az ő konkrét kérdéseiket, problémáikat és erről írj a blogodon, a Facebook oldaladon, a cikkekbe pedig linkeld be a vonatkozó termékeidet!
– Hirdess kifejezetten az adott célcsoportokra célozva a nekik szóló, rájuk szövegezett kapuoldallal (akár több termékoldalad is lehet ugyanarra a termékre, célcsoportonként)!
– Ha egy terméked van, de több célcsoportod, már a nyitólapon és a honlapod menüjében szétválaszthatod a csoportokat. Ezt a szövegben és grafikában is megjelenítheted.

3. Egy lépésben akarsz eladni

Vannak termékek, amiket el lehet adni első látásra, de a szolgáltatások és a termékek egy része nem ilyen. Éppen ezért fontos hírlevél-listát építeni, hogy az érdeklődőknek több információt tudj adni magadról, a megoldásodról. Egy sima 4-5 levélből álló hírlevél-sorozat is duplájára növeli a vásárlók arányát, hosszú távon pedig, ha rendszeresen, legalább heti 1x kommunikálsz, a feliratkozóidnak akár 15-20%-a is vásárolhat.

Amit tehetsz:

– Aki nem vásárolja meg azonnal a termékedet, azoknak ajánld fel a feliratkozás lehetőségét pl. OptiMonk segítségével!

– A honlapodon, a blogodon, a Facebook oldaladon több helyen legyen ott a feliratkozási lehetőség (menüben, fejlécben, nyitólapon stb.)

– Hirdesd a feliratkozó oldaladat, hogy egyre több feliratkozód legyen!

– Aki nem iratkozik fel elsőre, remarketing hirdetésben kínáld fel neki a lehetőséget újra!

A hirdetések alapjairól többet tudhatsz meg itt

4. Legyen egyszerű a megrendelés!

Egy hosszú, nehezen átlátható űrlap, a túl sok megadandó adat, az e-mailben való megrendelés egyaránt elveheti a vásárló kedvét a rendeléstől.

Amit tehetsz:

– Formázd az űrlapodat! Legyenek benne egyértelműen elkülöníthető szekciók, vagy legyen több lépéses az űrlap egy folyamatjelzővel!

– Legyenek egyértelműek az információk a megrendelő oldalon: mit kell tenni, mennyibe kerül pontosan, mennyi idő alatt érkezik be az áru, hogyan néz ki, hogyan lehet fizetni, mikor kap választ, kérhet-e céges számlát, mennyibe kerül a szállítás (pár hónapja egy webáruházban teszteltük ezt, sok vevőt visszatart a vásárlástól, ha nem derül ki előre a postaköltség!) stb.

– Legyenek elérhetőségek a honlapon (a legjobb, ha a megrendelő lapon a láblécben is ott van): telefon, email, cégnév. Ez egyébként is kötelező, de a vásárló is keresi az információt.

– Ami vészesen csökkentheti a megrendelési kedvet: ha emailben vagy telefonon lehet csak rendelni! Helyette használj megrendelőlapot, akkor is, ha egyedi termékkel vagy szolgáltatással foglalkozol és csak ajánlatkérés van az oldalon!

5. Legyél egyértelmű!

Minél egyértelműbben leírod az olvasónak mit kell tennie, annál nagyobb az esély, hogy meg is teszi. Ha csak kiteszel egy linket magában felhívás nélkül 5x kevesebben kattintanak rá, mintha odaírod, hogy „Kattints ide”.

Írd ki tehát nyugodtan, hogy:

– Rendeld meg most!
– Jelentkezz most!
– Töltsd ki az űrlapot!
– Kattints a linkre!
– Iratkozz fel!

Melyikkel kezded a változtatást?

Comments are closed.