Ne hirdesd a termékedet! Ezt hirdesd, ha jó eredményt szeretnél elérni:


Nagy lépés előre: végre rászántad magad, hogy hirdess a Facebookon. Beállítod a célcsoportot, írsz egy frappáns szöveget, feltöltesz néhány képet és tádám: már el is indult! Lelkesen ülsz a gép előtt és várod a vásárlókat. De nem jönnek.

Mi lehet a gond?

Talán nem látják elegen a hirdetést? Gyorsan megnézed az elemzést és azt látod, hogy 4285 elérés volt.

Esetleg nem kattintanak rá a hirdetésre? Ránézel és azt látod, hogy több, mint 170 kattintás volt.

170 ember látta az oldalt és egyetlenegy sem vásárolt?! De miéééért?!

Persze rögtön eszedbejut még néhány lehetséges ok. Esetleg túl drága a termék. Vagy nem jó az ajánlat. Vagy a szöveg nem elég meggyőző?

Teljesen elbizonytalanodsz… Csiszolsz kicsit az oldalon, átírod a hirdetést – és még mindig nincs jelentős változás. Mit lehet tenni?

A gond valójában nem az oldaladdal van és nem a hirdetéseddel, hanem valami egészen mással.

A gond az, hogy:

Nem a termékedet kéne hirdetned

Micsodaaa? Ne hirdessem a termékemet? De akkor hogyan fogom eladni?

Oké, kezdjük akkor előlről.

Ha eddig soha nem hirdettél, akkor elsőként vadidegeneknek kezdesz hirdetni. Olyanoknak, akik nem ismerik a cégedet, nem ismerik a márkádat. Ha nagyon jó az ajánlatod, talán rákattintanak és megveszik, de a hirdetésed megtérülése és ezzel a profitod minimális lesz.

Elsőként tehát azt kellene elérned, hogy megismerjenek téged.
De hogyan ismerjenek meg?

1. Indíts lájkolószerző hirdetést!

Ez a hirdetéstípus annak jó, aki elsősorban a Facebook kommunikációra építi a vevőszerzését és sok tartalmat posztol. Ha például kézműves vagy, lakberendezési vagy divatcikkeket értékesítesz, esetleg webáruházad van és tömegtermékkel foglalkozol (parfümök, ruhák, papíráru stb.). Az új lájkolóidnak aztán folyamatosan mutathatsz szép képeket a termékeidről, tehetsz fel új ajánlatokat és így a posztok alapján lehetnek majd új érdeklődőid és vásárlóid.

2. Hirdess meg egy bejegyzést!

Ha szolgáltatással, oktatással vagy tanácsadással foglalkozol, a leggyorsabban úgy építheted a hírnevedet, ha cikkeket, új blogbejegyzéseket hirdetsz meg. Így rögtön a hasznos tartalmad révén ismerik meg a vásárlók a neved és máris értéket adtál nekik.

Ezt úgy tudod megtenni, hogy kiteszed a Facebook oldaladra az új blogbejegyzésedet, majd meghirdeted. A blogbejegyzésedhez mindenképpen készíts egy legalább 850×480 pixeles képet, ami kifejezi miről szól a cikked, felkelti a kíváncsiságot, de nincs rajta túl sok szöveg (ha 20%-nál több a szöveg a képen, a Facebook hirdetés kevesebb emberhez fog eljutni, a szövegfedettséget ezen az oldalon ellenőrizheted).

A poszt megírásakor tegyél ki egy figyelemfelkeltő szöveget is a blogbejegyzésről, amiből kiderül:

  • kinek szól a blogbejegyzés,
  • miben segít a blogbejegyzés.

Semmiképpen sem a “Bejegyzés kiemelése” gombbal hirdesd meg a posztodat, így ugyanis sokkal kevesebb lehetőséged van a célközönséged pontos beállítására. Helyette hozz létre egy új hirdetést a hirdetéskezelőben, amivel a bejegyzést emeled ki:

Ha pedig már ott van az oldaladon az érdeklődő, az oldaladon és a blogbejegyzés szövegében felajánlhatod neki, hogy iratkozzon fel a hírlevélre, kövessen a Facebookon vagy vegye meg egy belépő árú termékedet.

3. Kettőt egy csapásra!

Míg egy fizetős terméket nehéz hirdetni, addig egy ingyenesen letölthető anyagot már sokkal könnyebb. Hirdesd meg a feliratkozás után letölthető anyagodat! Aki pedig feliratkozott, annak a feliratkozás utáni köszönő oldalon ajánld fel, hogy ha akar, kövessen a Facebookon is. Sőt: ha van egy egyszerűen megvásárolható, belépő szintű terméked, akkor ebben az ablakban felajánlhatod, hogy vásárolják meg. Talán nem fog mindenki vásárolni (sőt: biztos, hogy csak 1-2%), de ez talált pénz.
A hírlevéllistát természetesen nem hagyhatod magára, gondozni kell, rendszeresen kommunikálni az új érdeklődőkkel, nem csak ajánlatokkal bombázni őket, hanem hasznos tartalmakkal is, azonban az eredmény nem marad el.

Egy saját példát tudok mondani: az egyik termékünknél, egy olcsó online tréningnél, az oldalt korábban nem ismerő “hideg” kattintók 2%-ban konvertáltak (aki átkattintott egyáltalán az oldalra, annak 2%-a vásárolt).
A Facebook oldalunk elmúlt 30 napban aktív követőinek is hirdettük ugyanezt a terméket, ott már 17% volt a konverzió, míg a hírlevélolvasók között ugyanaz az oldal 32%-ban konvertált (ez annyira jó eredmény volt, hogy még engem is meglepett, pedig 10 év alatt már sok mindent láttam :))

Oké, de kinek is hirdessem meg mindezt?

Jó kérdés 🙂 Ha megkérdezem az ügyfeleimet, hogy kik tartoznak a célcsoportjukba ilyesmiket szoktak mondani, mint például: “Dolgozó városi nők 30-50 éves kor között, akik igényesek és meg tudják fizetni a drágább, minőségibb termékeket”
Sajnos ilyen beállítás nincs a Facebook hirdetéscsoportokban. Éppen ezért elő kell venned a JPÉ-t (Józan Paraszti Ész) és végiggondolni, hogy vajon mit tudsz a 30-50 év közötti igényes, városi nőkről:
– Milyen magazinokat olvashatnak? (melyik magazinoknak van hasonló pozicionálása?)
– Milyen tévéműsorokat, sorozatokat nézhetnek?
– Milyen portálokat követhetnek?
– Vajon mik a kedvenc filmjeik? Ki a kedvenc filmszínészük? (minél idősebb az ember, annál kevésbé az aktuális sztárokat és filmeket követi, inkább azokat, amik a saját generációjához tartoznak, pl. a mai 40 évesek a 90-es, 2000-es évek filmjeit nagyobb gyakorisággal jelölik meg kedvencként)
– Milyen demográfiai jellemzőik vannak, amik alapján meg lehet őket határozni? (pl. 5-10 éves gyermekük van, főiskolát végeztek)

– Szedd össze azokat az érdeklődési köröket, ami közel esik a témádhoz (pl. ha lakberendezési kiegészítőket árulsz, akkor a lakberendezési magazinok, lakberendezős blogok, oldalak) és azokat, amik kicsit távolabb, de mégis jellemzőek lehetnek rájuk (pl. kedvenc zenekarok)

Az érdeklődési körök szerinti célzást a hirdetéscsoport beállításoknál tudod beállítani:

Oké, szereztem érdeklődőket, hogyan tovább?

Kézenfekvő lenne, hogy az új lájkolókat rögtön az ajánlatoddal bombázd, hiszen, ha lájkolt, biztosan érdekli is az ajánlatod. De nem biztos, hogy ez a legjobb stratégia. Mégis, akkor hogyan hirdesd a termékedet? Erről lesz szó a következő bejegyzésben.

4 Comments

  • Ács Lászlóné

    Reply Reply 2017. október 19. csütörtök

    Kedves Ági!

    Mindig tetszenek a videóid, cikkeid, de én teljesen kezdő vagyok Aloe Verával foglalkozom. Sok mindent kell még tanulnom, céges előadásokra járok, CD-ket hallgatok, jegyzetelek. Ezen kívül figyelemmel kísérem a cikkeidet, előadásaidat amikor csak lehet.

    Köszönet a sok hasznos dologért!

    Üdvözlettel: Ácsné/Emily

    • Vida Agi

      Reply Reply 2017. október 19. csütörtök

      Szívesen, jó tanulást 🙂

  • Gyarmati Beáta

    Reply Reply 2017. október 18. szerda

    Szia Ági

    Nagyon tetszett a cikk, lényegre törő, hasznos tanácsokkal. Kezd az is kitisztulni, miért érdemes blog bejegyzéseket írni; a vállalkozás elején még inkább …

    Köszönöm szépen !
    Üdv : Gyarmati Bea
    Lakberendező 🙂

Leave A Response

* Denotes Required Field