Egy apróság, amit ha átjavítasz a honlapodon, máris több vevőd lehet:

Egy nagyon egyszerű dolog, de a legtöbben elfelejtik, amikor a honlapjukat készítik. Készen állsz egy kis konverziónövelésre? Vágjunk bele!

Pár hete az egyik régi ügyfelem kért meg, hogy nézzek rá a frissen elkészült új honlapjára a minap. Szépen dizájnolt honlap volt, látszott, hogy alapos átgondolás és több havi munka van mögötte. Ők egy szolgáltató cég, a menüpontok is ennek megfelelően voltak kialakítva: Nyitólap, Szolgáltatásaink, Rólunk, Ajánlatkérés, Kapcsolat. A gond csak az volt, hogy az Ajánlatkérés menüpontot elég kevesen látogatták, pedig ez lenne az oldal fő célja. Mit lehet tenni, hogy több ajánlatkérés legyen?

Nálad talán nem ajánlatkérés van, hanem termékeket lehet megrendelni vagy egy szolgáltatásra, oktatásra jelentkezni:

Mit lehet tenni, hogy több vásárlód legyen?

#1 ALAPSZINT

MINDEN EGYES oldaladról mutasson egy link az ajánlatkérés/megrendelés/webshop oldalra!
Ne csak a menüben legyen ott, tedd bele az oldal szövegébe is!

A Rólunk oldalad célja nem az, hogy bemutatkozz és bizalmat kelts, hanem, hogy miután bemutatkoztál és bizalmat keltettél a vásárló menjen át a megrendelés oldalra és rendeljen! Vagy legalább iratkozzon fel a hírleveledre!

A Kapcsolat oldalad célja nem az információközlés, hanem, hogy miután megnézték, hogyan érhető el a céged, kérjenek ajánlatot vagy vásároljanak!

A Szolgáltatásaink oldalad célja miután bemutattad a szolgáltatásokat, hogy rendeljék is meg őket!

És ez még nem minden: hatékonyabb, ha a szövegben is vannak a megrendelésre mutató linkek és a szöveg végén is.

Blogod is van? Miért ne lehetne ott minden blogbejegyzés végén, hogy hol lehet feliratkozni a hírlevélre vagy, hogy milyen akciós ajánlatod van most.

Hogy ne kelljen egyesével cserélgetni a linkeket, WordPress alatt egy Text Box pluginnel tudod megoldani, hogy egy adott szöveget minden oldalon egységesen cserélhess le vagy használhatsz erre a célra grafikus bannereket is, amiket a Banner rotator segítségével váltogathatsz. Illetve a WordPress Calls to Action nevű plugin is segítségedre lehet, ami nem csak egy szép megrendelőgombot helyez el az oldalba, hanem méri az eredményeket és A/B teszteket is készíthetsz vele.

Webáruházad van? A termékleírások végére tegyél oda annyit, hogy „rendeld meg most” és még egy „Kosár” gombot, így nem kell a vásárlónak felgörgetni az oldal tetejére, hogy kosárba tegye a terméket.

Teendő tehát: minden oldal végére kitenni, hogy „Kérj ajánlatot most!” vagy „Rendeld meg most!”

#2 TEGYÉL BELE LIMITET!

Ha már úgyis kitettél egy linket, miért ne érhetnéd el, hogy többen kattintsanak rá? Például úgy, hogy van egy aktuális határidős ajánlatod, amit ki is írsz MINDEN aloldaladra, pl.

„Ajándék kerti szerszámkészlet csak JÚLIUS 31-ig!”

Vagy, ha szolgáltatásról van szó:

„A helyek szinte teljesen beteltek! Már csak 3 ügyfelet tudunk elvállalni ebben az évben. Tartozz te is közéjük! Jelentkezz most!”

Ha rendszeresen vannak kampányaid, akcióid rendszeresen feltüntetheted őket minden aloldalad végén, ezzel is többen találják meg őket.

#3 ÉPÍTS RENDSZERT BELŐLE!

Vannak vásárlóid, akik azonnal vásárolnak, de sokan hírlevélből érkeznek és őket sem szeretnéd elszalasztani? Mit lehet tenni?

Pofonegyszerű megoldás: az aloldalaid szövegének végére a megrendelési lehetőséget linkeled be, a blogba a hírlevélfeliratkozást.

Miért? Mert aki a blogodat olvassa az jó eséllyel most érkezett a közösségi médiából vagy a keresőből és még nem iratkozott fel a hírleveledre. Aki viszont már az aloldalakat nézegeti (pl. a szolgáltatásokat) nagyobb eséllyel válhat vásárlóvá, hiszen valószínűleg éppen ezért tájékozódik.

Kicsit bonyolultabb megoldás: Ha a blogbejegyzéseidet hírlevélben is kiküldöd, a hírlevélfeliratkozásra vonatkozó üzenetednek nincs értelme? Mit lehet ilyenkor tenni?

– azoknak a blogbejegyzéseknek a végére, amiket hírlevélben is kiküldesz egy friss akciót, ajánlatot linkelsz be, amiket nem küldesz ki, azoknak pedig a hírlevélfeliratkozást,

– minden blogbejegyzésed végére egy belépő terméked (amit tipikusan első alkalommal szoktak megvenni nálad az emberek az eddigi méréseid alapján) reklámját teszed be.

Technikás megoldás: minden aloldaladról, blogbejegyzésedből a megrendelőoldaladra lehet jutni, viszont aki ott nem vásárol, hanem kilép, kilépéskor egy felugró ablakban felajánlod neki, hogy töltse le az ebookodat, iratkozzon fel a hírleveledre!

Remarketing: Bárki is érkezzen az oldaladra, menj utána egy remarketing hirdetéssel! Ha a blogodat olvasta, reklámozd neki a hírlevélfeliratkozást! Ha az aloldalaidat böngészte, reklámozd neki a termékedet. Ha valamelyik termékoldalat nézegette, reklámozd neki az adott terméket!
(Fogalmad sincs, mi az a remarketing? Ez a videóm segíthet)

+1 LEGYEN KÖNNYŰ A JELENTKEZÉS!

Oké, az olvasó rákattint a linkre és átjut a megrendelőoldaladra. De miért nem kér ajánlatot mégse? Miért nem vásárol?

Gyakran azért, mert csak egyféleképpen lehet ajánlatot kérni: emailben. Vagy telefonon.
A vásárlók ragaszkodnak a bevett szokásaikhoz. Ha nem találják ott a megszokott szállítási vagy fizetési módot az oldalon, hajlamosak úgy dönteni, hogy inkább nem innen vásárolnak.

Hogyan segíthetsz nekik?

– Legyen többféle lehetőség az ajánlatkérésre! Email, telefon, űrlap, esetleg akár élő chat is.

– Segíts neki abban, hogyan kérjen ajánlatot! Írd le, milyen adatokra van szükséged és hogyan fog történni az ajánlatadás menete, mikor kap választ, ki fog neki válaszolni, hogyan kommunikálsz vele a továbbiakban.

– Legyen többféle szállítási és fizetési lehetőség! Mindenki másként szeret fizetni és más szállítási módot preferál. Magyarországon sokan ragaszkodnak az utánvételes fizetéshez, de most már, ha ott a lehetőség a bankkártyás fizetésre azt is sokan választják. A külföldről rendelők szívesen választják a Paypalt, mert ezzel elkerülhetik a nemzetközi átutalás költségeit és a csomagátvételi pontok is egyre népszerűbbek, mert így nem kell a futárra várni. Nem kell rögtön minden lehetőséget bevezetni, de jó, ha már az indulásnál van készpénzes és átutalásos fizetési lehetőség, valamint többféle szállítási lehetőség (egy gyorsabb, de drágább és egy lassabb, de olcsóbb).

– Legyen áttekinthető az űrlap! Ha minden adat ömlesztve van, ha túl részletes az űrlap, csökken a kitöltési arány. A legjobb, ha 3 szekcióra bontod az űrlapot: a termék részletei (itt jelölheti be, melyik terméket/szolgáltatást kéri, hány darabot kér, melyik csomagot választja stb.), a postázás részletei (elérhetőségek, postázási cím, számlázási adatok), a fizetés és szállítás részletei (milyen fizetési módot és szállítást választ).

De, ha már ott van a vevő a megrendelőoldalon, hogyan érd el, hogy többet költsön nálad? Kosárérték növelés, meggyőző ajánlatok, ötletes csomagajánlatok, kreatív akciók kitalálása, amikkel megnövelheted a profitodat – Erről itt tudhatsz meg többet >>

Comments are closed.