Hogyan lehet gyorsan pénzt keresni, ha már vállalkozó vagy?

Egy vállalkozásban sok mindent meg lehet tervezni, mégis lehetnek néha nem várt kiadások. Például elromlik a géped, tönkremegy az eszközöd, jön egy szuper kiállítási lehetőség, ahova el szeretnél menni, vagy valamibe szeretnél befektetni (eszközbe, szoftverbe stb.) Ilyenkor gyorsan kellene a pénz. De hogyan szerezd meg?

Vállalkozóként a legjobb dolog, hogy saját magad vagy felelős az anyagi ügyeidért, csak rajtad múlik mennyit keresel (sokak számára persze pont ez a legijesztőbb 🙂 ). Éppen ezért te teremted meg annak a feltételeit is, hogy ilyen helyzetekben legyen hova nyúlni és ne kelljen pánikolni.

Ha például kézműves termékeket készítesz és mindig ugyanabban a vásárban adod el vagy kézműves Facebook csoportokban árulod őket, ilyen esetekben elég szűk a mozgástered, mert nincs olyan saját felületed, ahol értékesíteni tudnál.

Sokan csak véletlenszerűen szerezned vevőket: beszélgetnek itt, betesznek pár linket csoportokba, hirdetgetnek a Vaterán vagy a Meskán és ez néha hoz is néhány vevőt, de sürgős esetekben ezek a források nem igazán használhatóak (nem tudod befolyásolni, hogy pont keresnek-e a termékeidre egy külső oldalon és elegen kattintanak-e az ajánlatodra egy csoportban).

Ahhoz, hogy stabil alapjaid legyenek 2 dologra van szükség:
1. saját felületekre, amiket te tudsz kontrollálni
2. közösségre, akiket a márkád köré szerveztél

Ennek a legjobb módja:

Legyen emaillistád!

Ez a legbiztosabb és leghatékonyabb módja annak, hogy elérd azokat, akik már amúgy is érdeklődnek a témád iránt (hiszen ezért iratkoztak fel). Ha van hírleveled és rendszeresen levelezel az olvasóiddal mindig lesznek, akik igent mondanak egy jó ajánlatra.
Persze ehhez az is kell, hogy ne csak folyton akciókat küldözgess a listádnak, hanem hasznos információkat is adj, építsd a közösségedet és a kapcsolatot a vállalkozásod és a követők között. (Hogyan fogj bele az email marketingbe? Erről itt írtam)

Jó, ha emellett aktívan tartod a kapcsolatot a közönségeddel más felületeken is:

Legyen Facebook oldalad/csoportod, ahol aktívan kommunikálsz, ahol ismernek (vagy bármilyen más közösségi média felület, pl. Instagram). Dolgozz azon, hogy ez ne csak egyoldalú posztolgatás legyen, hanem valódi közösség épüljön a márkád köré (itt mondtam el, hogyan tudod ezt megcsinálni)

Emellett jó, ha vannak még egyéb felületek is, ahol követnek, pl. blogod, ahova rendszeresen írsz vagy Youtube csatornád, ahol vannak már követőid.

De persze nem elég csak kiküldeni emailt vagy kitenni egy posztot és várni a csodát.

Ha gyorsan kell bevétel, ezeket a lépéseket kövesd:

  1. Nézd meg, melyik terméked/szolgáltatásod volt a legnépszerűbb az elmúlt évben! (ha gyorsan szeretnél bevételt, akkor a legbiztosabb ahhoz nyúlni, ami már amúgy is megy és keresik)
  2. Találj ki rá egy bombajó ajánlatot! (Milyen ajándékot adsz mellé? Mivel csomagolod össze? A brutál jó ajánlok összeállításáról itt van szó részletesebben)
  3. Készítsd el a megrendelőoldalt, de még megrendelőlap nélkül!
  4. Tedd ki minden felületedre, küldd ki hírlevélben, hogy ez az ajánlat hamarosan elérhető lesz! (mivel itt most gyorskampányról beszélünk, ezért ez mondjuk 1-2 nappal a megrendelés megnyitása előtt legyen, ha több időd van, a kampányt megelőzheti a téma felvezetése, a célcsoport szegmentálása és még sok minden más, amitől nagyobb lesz az érdeklődés)
  5. Csinálj nagy csinnadrattát az oldal megnyitásának (a legjobb az élő videó, mert azzal sok emberhez érsz el teljesen ingyen!
  6. Legyen viszonylag rövid (3-4 napos) a megrendelési határidő, hogy aki tényleg szeretne élni az ajánlattal az záros határidőn belül megtehesse ezt.

Az sem mindegy, KINEK hirdeted meg az adott ajánlatot:

Ügyfelek A leggyorsabban mindig azok vásárolnak tőled, akik már korábban is vásároltak tőled. Ha biztosra szeretnél menni és van sok ügyfeled korábbról, őket érdemes megkeresned egy kifejezetten rájuk szabott ajánlattal. Ez például szólhat arról, hogy levásárolhatják egy korábban megvett termék árát, vagy a régi vevőknek valamilyen extra ajándékot adsz még a rendelés mellé, amit a többiek nem kapnak meg.
Ha a régi ügyfeleid száma még kicsi, akkor hirdethetsz olyan kampányt is, amiben az első napon csak ügyfelek vásárolhatnak (ez az ő exkluzív előjoguk) és csak aztán tárod fel az ajánlatot a nagyközönség előtt.

Mit lehet tenni, ha minden igyekezeted ellenére mégsem sikerült a kampányod? Arról ebben a cikkben olvashatsz.

Érdeklődők: A következő csoport, akik könnyen vásárolnak, akik már a vásárlás előtt állnak, az aktívan érdeklődők. Honnan tudod meg, kik ők? Erre a legegyszerűbb mód, ha listát építesz belőlük! Például:
– Kiküldesz egy hírlevelet, hogy „pár napon belül elérhető lesz egy különleges ajánlat erről és erről a termékünkről, ha szeretnél róla elsőként értesülni kattints ide” (és a hírlevélrendszeredben rendezd külön listába azokat, akik erre a linkre kattintottak, amikor elindul a kampány, nekik írj elsőként).
– Ugyanezt a felhívást kiteheted a közösségi média felületeidre is azzal, hogy iratkozzanak fel, ha érdekli őket az ajánlat (erre készíts egy külön hírlevélfeliratkoztató oldalt).
– Vagy megoldhatod ugyanezt Messenger bottal is (küldjenek el egy szót (pl. „keremazakciot”) Messengerben és akik elküldték, azoknak elküldöd a megrendelőoldal linkjét.

Problémával küzdők: Könnyen vásárolnak azok is, akiknek éppen most aktuális a problémájuk. Őket legkönnyebben egy feliratkozásért cserébe letölthető anyaggal szűrheted ki vagy azt is megteheted, hogy egy blogbejegyzést vagy videót készítesz és utána a kattintóknak (tehát a téma iránt érdeklődőket) remarketing hirdetésekben mutatod meg az ajánlatot.

Érdemes fizetős hirdetést használni ilyen esetben?

Ha alig van pénzed és még soha nem hirdettél, akkor ne vészhelyzetben kezdd el.
Ha mégis hirdetsz, akkor a következőket teheted:

  • Ne a terméket hirdesd, hanem a feliratkozószerző oldaladat (így több érdeklődőd lesz, akinek aztán el tudsz adni, ráadásul az így megszerzett listát később is használhatod, hiszen lehet, hogy valaki elsőre nem vásárol, de pár hét múlva majd fog)!
  • Tedd fel posztként az érdeklődőket kiszűrő blogbejegyzésedet és azt hirdesd meg, hogy minél több olvasódhoz eljusson!
  • Használj remarketing hirdetéseket azoknak az elérésére, akik már felmentek az oldalra és megnézték az ajánlatodat, hogy újra elérd őket!
  • Használj remarketing hirdetéseket, hogy így is elérd azokat, akik más felületen (pl. blogon vagy hírlevélben) már találkoztak az ajánlatoddal vagy érdeklődtek a téma iránt!

Mi a helyzet, ha cégeknek adok el és gyorsan kéne a bevétel?

A lépések ugyanazok, csak az eszközök mások. Állíts össze a nagyon ütős határidős ajánlatot! Keressd meg vele elsőként a régi ügyfeleidet, majd pedig használd ki az összes többi felületet (honlapodat, blogodat stb.) arra, hogy új ügyfeleket érj el vele.

De mi van, ha most indultam és még nincs sok követőm/feliratkozóm?

Ilyen kampányokat nyugodtan kiküldhetsz kisebb listára is. De nagy eredményre ne számíts még egy 100 fős hírlevél listával, de 1-2 vásárló azért jöhet belőle. Ha kis listád van, a legfontosabb feladatod, hogy minél többen legyenek, ehhez pedig minden követ meg kell mozgatnod, ahol csak el tudod érni a leendő vevőidet (erre a leghatékonyabb módszer, ha készítesz egy feliratkoztató oldalt és meghirdeted a Facebookon, de itt írtam 12 ingyenes ötletet is).

Ha pedig nem szeretnéd, hogy a vevőszerzésed állandó „tűzoltás” legyen és folyton gyors vevőszerző módszerekhez, hirtelen felindulásból elkövetett kampányokhoz kelljen folyamodnod, hanem stabil bevételt szeretnél, itt részletesen leírtam, hogyan tudsz egy állandóan működő vevőszerző rendszert kialakítani.

Comments are closed.