Most indítasz vállalkozást? 12 ingyenes megoldás, amivel népszerűsítheted


Elindult az első honlapod, megnyílt a webáruházad, de honnan lesznek rajta vásárlók? Számtalan lehetőség létezik a hirdetésen kívül, amik nem csak új látogatókat hozhatnak, de a vállalkozásod ismertségét, márkáját is építik.

Most indultam el, hirdessek vagy ne hirdessek? Ha van rá kereted, hirdess nyugodtan! De, ha nincs miből, akkor sem kell megijedni, rengeteg olyan ingyenes eszköz van, ami vásárlókat hozhat neked, ha használod őket. Ha hirdetsz, akkor is érdemes más felületeken is megjelenned. Miért? Mert, ha egyéb eszközöket is használsz, azok ingyen forgalmat hoznak, ezáltal úgy szerezhetsz vásárlókat, hogy az neked semmibe nem kerül. A tartalommarketing révén nő a céged iránti bizalom, mert nem csak hirdetésekből, hanem egyéb felületekről is elérhető, megtalálható vagy. Mivel nem csak hirdetésben látják a termékedet, hanem máshol is elérnek (olvashatják a blogodat, nézhetik a videóidat stb.), kevesebb “érintés” szükséges a vásárláshoz, ezáltal csökkennek a hirdetési költségeid.

Íme a 12 eszköz:

1. Regisztrálj minden közösségi média felületen!

Legyen Facebook oldalad (www.facebook.com/pages), Instagram fiókod, Pinterested, regisztrálj be a Twitterre, hozz létre Youtubecsatornát és Google+ fiókot! Mindegyiknél használd a céged nevét vagy a márkanevedet, hogy a nevedre rákeresve ezeket a felületeket találják meg a vevők! Természetesen nem kell mindegyiken állandóan posztolnod, automatizálhatod is a folyamatokat (például a Facebookot összekötheted a Twitterrel (itt tudod megtenni: www.facebook.com/twitter) vagy használhatsz olyan megoldásokat, amik egyszerre több felületre posztolnak, mint pl. a Buffer vagy a Hootsuite.

Emellett jó, ha van LinkedIn fiókod is és a LinkedIn felületén csatlakozol olyan szakmai közösségekhez, ahol kapcsolatokat építhetsz a leendő ügyfeleiddel vagy azokkal a vállalkozókkal, akikkel később partneri kapcsolatot tudsz majd építeni.

2. Építs listát a vevőidből!

Mindenképpen legyen hírleveled és építs email listát. Ha mást nem teszel, legalább a már meglevő vevőidnek küldj néha hírlevelet! Kezdettől fogva építs listát azokból, akik tőled vásároltak és időről időre keresd meg őket új ajánlatokkal, lehetőségekkel, valamint dolgozz a vevőmegtartáson is, hogy a már megszerzett vevőid veled maradjanak. Ne feledd: az elégedett vevő a legjobb reklám 🙂

3. Legyél bátor!

Induló vállalkozásként akkor tudsz kitűnni a reklámzajból, ha szokatlan és bátor dolgokat csinálsz! Egy amerikai személyi edző például csináltatott egy pólót ezzel a felirattal: “Személyi edző vagyok. Gyere és kérdezz tőlem bármit az alakformálásról!” És mindenhova ebben a pólóban járt: rendezvényekre, utazásra, versenyekre, éttermekbe.

De lehet a bátor vállalásod:
– egy bolondos vagy játékos kampány (itt találsz hozzá egy tonna ötletet),
– egy 30 napos kihívás (30 napon át minden nap adsz egy napi tippet, amit, ha elvégeznek, előrébb jutnak pl. a nyelvtanulásban),
– egy “valóságshow” (mondjuk életmódtanácsadóként 30 napon át minden nap megosztod, mit ettél és mit edzettél, öko termék forgalmazóként minden nap bemutatod, mivel mosol, mivel mosogatsz stb.)
– vagy bármi más, ami szokatlan, iszonyat hasznos az ügyfeleknek és kilóg a piacról.

4. Keress partnereket!

Keress olyanokat, akiknek hasonló a célcsoportjuk, mint neked és kölcsönösen támogassátok egymást! Néhány ötlet, mit csinálhattok:

– Készítsetek egy közös kuponfüzetet és terjesszétek a saját csatornáitokon!
– Adjatok ajándék termékeket vagy kuponokat, tudásanyagokat egymás ajánlatai mellé!
– Készítsetek interjút egymással! Ez mindkettőtök presztízsét növeli és kölcsönösen megismertet titeket egymás célcsoportjával.
– Szervezzetek közös eseményeket (pl. élő adást, webináriumot, ingyenes előadást vagy kiállítást)!
– Tegyetek ajánlatokat egymás dobozaiba: amikor te postázol ki egy terméket, becsomagolod hozzá a másik kuponját vagy katalógusát, ha ő postáz ki egy terméket, a te ajánlatodat csomagolja hozzá.

5. Tegyél fel az oldaladra szabadon letölthető és terjeszthető hasznosságokat!

Színező vagy fejlesztő feladatlap gyerekeknek, letölthető kinyomtatható csekklista, edzésterv, teszt és a hozzá tartozó értékelés, utazáshoz szervező táblázat, naptár, rejtvények, receptek, munkafüzetek, tanulási segédletek, vázlatok, szabásminták… Tegyél elérhetővé hasznos letölthető, kinyomtatható eszközöket regisztrációtól mentesen és kérd meg a letöltőket, hogy osszák meg ezt a lehetőséget másokkal is!

A letöltött anyagban pedig legyen ott a reklámod, a linked, a cégneved, ezzel is népszerűsíted a márkádat.

6. Írj mindenhova, ahova csak lehet!

Ha találsz olyan blogot vagy portált, ahol eléred a célközönségedet, ajánld fel nekik, hogy szívesen írsz hozzájuk ingyen szakértői cikkeket! Ez nekik ingyen tartalom, neked pedig jó bemutatkozási és PR lehetőség.

7. Regisztrálj be a Google Cégembe!

Regisztráld be a vállalkozásodat a Google Cégembe , ezzel többféle előnyre is szert teszel:
– könnyebben megtalálható lesz a céged a keresőben és,
– ha valaki a témádba vágó céget keres a közeledben, felajánlja a te vállalkozásodat is,
(ráadásul pár héttel a regisztráció után ajándék Google Adwords hirdetési kupon is jár hozzá, amivel elkezdheted hirdetni a vállalkozásodat a Google-ben)

8. Kommunikálj rendszeresen!

Ahelyett, hogy véletlenszerűen “hirtelen felindulásból” hoznál létre tartalmakat, válassz fix időpontokat. Ha blogolsz, blogolj mindig ugyanazokon a napokon és időpontokban és ezt kommunikáld is (pl. hétfő-szerda-péntek reggel 8), ha hírlevelezel, küldd mindig ugyanazon a napon (pl. szombat reggel) és a többi. Ezáltal azok, akik elkezdenek követni, hűséges követőiddé tudnak válni és a rendszeresség a céged megbízhatóságáról is árulkodik.

9. Élőzz!

Nincs most jobb bizalom- és kapcsolatépítő online eszköz, mint az élő videózás. Elkezdheted a Facebookon vagy a Youtube-on is, interaktív, ezáltal sokat megtanulhatsz általa a követőidről is. Ha attól félsz, hogy béna leszel, először kipróbálhatod egy üres csoportban (létrehozol egy csoportot és nem hívsz meg senkit :)) vagy használhatod az OBS Studiot, amivel izgalmasabbá teheted az élő adásaidat, prezentációkkal, képekkel, videókkal gazdagíthatod és még abban is segít, ha nem szeretnéd, hogy a nézők “lássák a fejedet” 🙂 (itt mutattam meg, hogyan tudod elkezdeni használni)

10. Terjeszd el az üzenetedet!

Mindenki más formátumban szereti “fogyasztani” a tartalmat, éppen ezért jó, ha többféle formátumot használsz te is. Készíthetsz podcasteket, videókat, írhatsz letölthető tanulmányokat, készíthetsz infografikákat, piaci elemzéseket és statisztikákat, kitehetsz tesztet! A blogodon kívül jó, ha más felületre is töltesz fel ilyen saját tartalmakat, pl. a Qzzr.com segítségével készítesz teszteket, a Scribd.com-ra feltöltesz tanulmányokat, a Slideshare.com-ra felteszel prezentációkat és ezeket beágyazod a blogodba is.

Ha van egy nagyobb, részletesebb tartalmad, pl. tartottál egy előadást, csináltál egy hosszú élő videót, tedd lehetővé, hogy a tartalmát több formátumban is elérhessék a felhasználók. A hanganyagot gépeltesd le, hogy aki olvasni szeretne, az is fel tudja dolgozni, a videóból készíts hanganyagot, hogy mobilapplikációval és gyengébb nettel is meg lehessen hallgatni, a podcasthez készíts letölthető vázlatot és checklistát.

11. Gyűjtsd a vevővéleményeket!

Készíts a honlapodon egy “Vélemények” oldalt és ott kezdettől fogva gyűjtsd a véleményeket! Kérd meg minden vásárlódat, hogy írjon egy rövid véleményt! Ez azért jó, mert sokan a keresőben eleve az egy-egy cégről alkotott véleményekre keresnek rá és így a te oldaladat fogják megtalálni.

12. Indíts csoportot és építs közösséget!

A márkaépítés manapság már nem a jó márkanévről, a logóról és a márka üzenetéről szól, sokkal inkább a közösségről, ami a márka köré épül. Gyorsan építhetsz közösséget úgy, ha létrehozol egy bárki számára elérhető Facebook csoportot, amihez a témád iránt érdeklődők csatlakozhatnak. Milyen legyen ez a csoport? Hogyan szerezz bele érdeklődőket? Arról itt írtam

+1 Ne ijedj meg! Mindenki volt egyszer kezdő. Az első évek arról szólnak, hogy kísérletezel, új eszközöket próbálsz ki, teszteled őket és ami bevált, azt megtartod. Minden vállalkozásban kicsit más az, ami beválik, ha többfélét kipróbálsz, kitartóan használod, méred az eredményeket a gyenge eredményt hozókat kidobod, a jól teljesítőeket pedig megtartod és még többet használod, akkor egyre jobb eredményeket fogsz elérni.

Leave A Response

* Denotes Required Field