Interjú az Év Anyavállalata 2015 döntőseivel




Az idei Év Anyavállalata verseny finisében most kifaggattam a döntőbe került 10 versenyzőt mindarról, amit tudni kell róluk, ami fontos: Kik ők? Hogyan lettek vállalkozók? Mekkora céget vezetnek? Hogyan egyeztetik össze a vállalkozást és a gyermeknevelést? Ezekből a beszélgetésekből mindent megtudhatsz róluk.

Az interjúhoz klikk a versenyző nevére!

Sárosdi Virág
Erős Beáta
Hajzer Angelika
Ábrahám-Tandari Ágnes
Illéssy Lenke
Biró Viktória
Dancsokné Jusztin Ágnes
Kerékgyártó Szilvia
Nagy Jucó
László Ági


SÁROSDI VIRÁG

Mivel foglalkozol?

Sárosdi Virág Meggyőződésem, hogy a gyerekek tapasztalatokon keresztül, és játékok segítségével tanulnak hatékonyan. Ezért a blogomon játékokat, kreatív ötleteket osztok meg, amivel a sokszor unalmas tanulás élvezetessé válik.

Hogyan jött az ötlet? Hogyan kezdtél bele? Milyen előzményei voltak?

Gyógypedagógusként dolgoztam egy iskolában, és azt tapasztaltam, hogy a fejlesztő foglalkozáson való részvételt szinte büntetésnek élték meg a gyerekek. Ekkor elhatároztam, hogy minden alkalommal játszani fogunk, hogy többé ne büntetésnek érezzék, hanem jutalomnak! Ez így is történt, lassan az osztály legjobban teljesítő tanulói is fejlesztésre akartak járni.

Az első blogom arról szólt, hogy ezeket a játékokat csokorba gyűjtöttem, és megosztottam másokkal is.

Mekkora a cég? Hányan dolgoztok benne? Milyen segítséged (családtagok, alvállalkozók stb.) vannak?

Cég nincs, egyéni vállalkozó vagyok. Legnagyobb segítségem a férjem, de már a nagyobb gyerekeim is „bedolgoznak”.

Hogyan marketingeztek, mik a tapasztalataid ezen a téren? Milyen módszerek vannak, amik beváltak, amiket szívesen ajánlasz másoknak is, és mik azok, amikkel nem voltál elégedett?

Mi az a marketing? 🙂

Komolyra fordítva a szót, sajnos erre nemigen fektettem hangsúlyt. Egyszerűen nem értek hozzá. Engem szeretnek az olvasóim, bíznak bennem, és ezért működik a vállalkozás.

Szeretném azonban tudatosabban tervezni a vállalkozás dolgait, mert azzal mindenki jól járna: én is, és az olvasók is.
Többek között ezért is szeretném megnyerni a versenyt – remélem, hogy ebben is segítséget kapok majd.

Hogyan egyezteted össze a vállalkozást és a gyermeknevelést, családi életet? Volt segítséged? Milyen tipped van, ami segített megoldani az ezzel kapcsolatos problémákat, milyen tanácsod van az olvasók számára ezen az téren? 

Azt hiszem, ez nagy kihívás minden vállalkozó édesanyának, nekem is.
Ráadásul a férjem is kötetlen munkaidőben dolgozik, így aztán még nehezebb a dolgunk. Lényegében nincs olyan pillanat, hogy hátradőlhetnénk: minden munkát elvégeztünk….

Éppen ezért nagyon fontos, hogy kellőképpen elkülönüljön egymástól a munka és a családi élet.
Minden vasárnap egy fix időpontban leülünk a gyerekekkel, aztán pedig kettesben is a férjemmel. Ilyenkor naptárral a kezünkben szinte óráról órára megbeszéljük az előttünk álló hét programjait, teendőit.

Beosztjuk azt is, ki, melyik helyiséget tartja rendben, ki főz vacsorát, és ki teszi be a mosógépbe a mosást.
Nagyon fontos, hogy a gyerekeink is tudják, mikor lesz több munkánk, és mikor tudjuk szabaddá tenni magunkat. A gyerekekkel egyeztetve pedig mi is látjuk, mikor van szükség arra, hogy mindketten a család dolgaira összpontosítsunk!

Ez nagyon jól működik nálunk.

A vállalkozói lét hatalmas előnye, hogy akkor lehetek a gyerekeimmel, amikor nekik is szükségük van rám!
Minden vállalkozó édesanyának azt tanácsolom, hogy legyen olyan idő a nap során, amikor a család, férj, gyerekek az elsők, és legyen olyan ideje a napnak, amikor a munkára, a vállalkozásra fókuszál! Csak így lehet mindkét szerepben helyt állni.
Az arányok is nagyon fontosak, ez persze függ a gyerekek korától, számától.

Hány gyermeked van? Mennyi idősek voltak, amikor elkezdtél dolgozni?

Hat gyermekem van. A hatodik gyermekünk még picibaba volt, mikor dolgozni kezdtem. Persze nem jártam el munkahelyre, hanem itthon voltak tanítványaim. Ők tanulási zavarokkal, vagy beszédhibákkal küzdő gyerekek voltak.

Milyen terveid vannak? Mit szeretnél megvalósítani, hova szeretnél eljutni?

Van egy nagy tervem 🙂
Egy olyan fejlesztő központot szeretnék életre hívni, ahol sok-sok játékos foglalkozással segítenék a szülőknek abban, hogy legyen elég önbizalmuk a gyermekükkel való foglalkozáshoz.
Ma ugyanis a szülők elviszik a gyereküket „fejlesztésre”, és leteszik őket, mint egy csomagot. Pedig pontosan a szülők azok, akik a legtöbbet tehetnének azért, hogy a gyermekük megfelelően fejlődjön. azonban azt tapasztalom, hiányzik az ehhez szükséges egészséges önbizalom: sokan nem merik elhinni, hogy erre képesek!

Mit tanácsolsz azok számára, akik még csak tervezgetik a vállalkozást? Mire figyeljenek oda, mit tartasz fontosnak és mit nem? Mit csinálnál másként, ha most vágnál bele?

A legfőbb tanácsom, hogy minél előbb vágjanak bele! Azonban ne akarjanak rögtön sok pénzt keresni, inkább építsék ki a bizalmat az olvasóik, leendő vásárlóik körében.

Azt hiszem, minden pillanatban igyekeztem a legjobban csinálni, amit csináltam. Ez persze távolról sem jelenti azt, hogy valóban jól csináltam. De képtelen voltam jobban csinálni…így ha ugyanezekkel a feltételekkel újra kezdhetném, valószínűleg ugyanígy csinálnám.
Ha azonban kívánhatnék néhány dolgot, akkor azt kívánnám, bár előbb megismertem volna a Gazdagmamis oktatóanyagokat – akkor előbb készítettem volna honlapot bár előbb kezdtem volna tudatosan tervezni a vállalkozást – akkor már rég lenne egy fizetett segítségem, így több időm lenne arra, amit valóban élvezettel csinálok.

Tetszett az interjú? Itt szavazhatsz rá!


ERŐS BEÁTA

Mivel foglalkozol?

Erős Beáta Óvó néni vagyok, huszonegy kisgyermeket igyekszem szépre, jóra nevelni a hétköznapok során. A Mondókák, gyermekversek, dalok oldalt szabadidőmben bővítgetem, szépítgetem.

Hogyan jött az ötlet? Hogyan kezdtél bele? Milyen előzményei voltak?

Az ötlet akkor született meg, amikor a kislányom néhány hónapos volt. Sehol nem találtam olyan oldalt az interneten, ahol kifejezetten kisbabáknak szóló versek vannak. Különféle oldalak 4-5 versikét kínáltak, de jobbára más jellegű versekkel vegyítve. Hosszas keresgélés után megszületett az ötlet, hogy megpróbálom összegyűjteni ezeket a verseket. Később merült fel bennem, hogy egy olyan gyűjteményt készítsek, ahol a versek rendszerezve vannak, és óvó néniként szerettem volna az óvodás korosztálynak is kedvezni, minél több szülővel, nagyszülővel megismertetni őket. A versek gyűjtése viszonylag könnyen ment, hiszen óvó néniként már rendelkeztem egy alap gyűjteménnyel. Az oldal végül 2012. januárjában kb. 200 verssel, illetve mondókával indult útjára.Erős Beáta

Mekkora a cég? Hányan dolgoztok benne? Milyen segítséged (családtagok, alvállalkozók stb.) vannak?

Az oldalt jelenleg is egyedül kezelem. A gyűjtőmunkában segítenek az oldal kedvelői, illetve már kétszer volt versíró pályázat, így a pályázók versei a Mondókák, gyermekversek, dalok oldalon jelentek meg elsőnek. A verseket, mondókákat, dalokat egyesével szerkesztem, fényképpé alakítva, témakörökbe sorolva kerülnek fel az oldalra. A további teendőket is én végzem, az oldal népszerűsítése érdekében játékokat szervezek, személyesen válaszolok minden levélre, szükség esetén zsűrit szervezek, velük tartom a kapcsolatot. Jelenleg több, mint 1900 vers, mondóka és dalocska található az oldalon.

Hogyan marketingeztek, mik a tapasztalataid ezen a téren? Milyen módszerek vannak, amik beváltak, amiket szívesen ajánlasz másoknak is, és mik azok, amikkel nem voltál elégedett?

A versek, mondókák, dalok megosztásával, illetve játékok szervezésével igyekszem népszerűsíteni az oldalt. Mivel leginkább az óvodás korosztálynak szól az oldal anyaga, így az óvodai élet ünnepeihez, eseményeihez igazítva próbálom megosztani az éppen aktuális verseket, mondókákat.

Hogyan egyezteted össze a vállalkozást és a gyermeknevelést, családi életet? Volt segítséged? Milyen tipped van, ami segített megoldani az ezzel kapcsolatos problémákat, milyen tanácsod van az olvasók számára ezen az téren? 

A Mondókák, gyermekversek, dalok oldallal esténként, a szabadidőmben fogalalkozom. Mivel nonprofit jellegű, így akkor ülök le hozzá, amikor éppen van egy kis időm.

Hány gyermeked van? Mennyi idősek voltak, amikor elkezdtél dolgozni?

Egy kislányom van, kiscsoportos óvodás. Viki 5 hónapos volt, amikor az oldallal foglalkozni kezdtem, 9 hónapos volt, amikor az oldal ténylegesen elindult. Erős Beáta

Milyen terveid vannak? Mit szeretnél megvalósítani, hova szeretnél eljutni?

Szeretném, ha az oldal minél több Szülőhöz, Nagyszülőhöz eljutna, hogy a gyerekek a lehető legkorábban megismerkedhessenek a magyar nyelv szépségével, ritmikájával.

Mit tanácsolsz azok számára, akik még csak tervezgetik a vállalkozást? Mire figyeljenek oda, mit tartasz fontosnak és mit nem? Mit csinálnál másként, ha most vágnál bele?

Semmit nem csinálnék másként. Nagy örömmel tölt el, hogy az oldalra nap mint nap sokan látogatnak, köztük bölcsődei gondozó nénik, óvó nénik, tanító nénik. Az oldal népszerűsége azt mutatja, hogy az oldalnak van értelme, azoknak akik rátaláltak, hasznos.

Tetszett az interjú? Itt szavazhatsz rá!


HAJZER ANGELIKA

Mivel foglalkozol?

Hajzer Angelika Egy európai hálózattal rendelkező szervezet, a CEIPES Network, magyarországi tagszervezetének, a CEIPES Hungary Egyesület megalapítójaként és vezetőjeként dolgozom.

Az egyesület Ifjúsági Karrier Központként működik, célja a fiatalok karrierútjának támogatása, munkanélküliségük mérséklése hazai és nemzetközi programokon – készségfejlesztés, munkaerő-piaci tanácsadás, mentorálás, karrier coaching- keresztül.

Hogyan jött az ötlet? Hogyan kezdtél bele? Milyen előzményei voltak?

Pályakezdőként több éves tartós munkanélküliség után, 2003-tól humánerőforrás-fejlesztés és munkaerő-piaci területen helyezkedtem el és gyűjtöttem szakmai tapasztalatot a tanácsadástól elkezdve a projektmenedzsmentig, mind multinacionális vállalatoknál és mind állami szektorban egyaránt.

2010-ben pályáztam az Európai Bizottság Egész életen át tartó tanulás programjára (Grundtvig asszisztens) amit elnyerve, 7 hónapot töltöttem Szicíliában, Palermóban. Itt egy non-profit európai szervezet, a CEIPES Network központjában töltöttem ösztöndíjas szakmai tanulmányt, hiszen tanulni sohasem késő. Itt fogalmazódott meg életcélom, amiben hiszek, és amiben tevékenykedek: a teljes elfogadás, a sokszínűség, az interkulturális együttműködés, az élethosszig tartó tanulás, mások átsegítése a nehézségeken.

A 7 hónap eredményeként, mivel még a szervezetnek nem volt Magyarországon képviselete, én kaptam meg ezt a nagyszerű lehetőséget. Így hazatérve 2011-ben megalapítottam a CEIPES Hungary Egyesületet. Itt kezdődött el a társadalmi vállalkozásom korszaka, amiben Önmagamra leltem, ami a hobbim és egyben a munkám, azaz a HIVATÁSOM.

Több mint 3 éve ezt a szervezetet koordinálom töretlenül, kisebb- nagyobb sikerekkel: 3 év alatt irodát nyitottunk, megvalósítottunk egy TÁMOP, és számos nemzetközi projektet, ISO minőségirányítási rendszert vezettünk be, új munkaerő-piaci szolgáltatásokat fejlesztettünk ki fiatal pályakezdőknek, elkészítettük honlapunkat stb.Hajzer Angelika

Mekkora a cég? Hányan dolgoztok benne? Milyen segítséged (családtagok, alvállalkozók stb.) vannak?

A CEIPES Hungary egy 10 tagból álló non-profit szervezet. A munkatársak HR területen (pszichológus, tréner, HR tanácsadó, coach stb.) dolgozó szakemberek, akik a szervezetnél alvállalkozóként,illetve önkéntes munkát végeznek, és néhány egyetemi gyakornok is segíti a munkánkat.

Fizetett alkalmazottat sajnos nem tudunk, vagy csak elnyert projekt esetén 1-2 főt foglalkoztatni, hiszen a szervezetnek nincs bevétele egyenlőre annyi, amiből fizetni lehetne egy állandó munkatársat. Ez meg is nehezíti a szervezet egyenletes működést.

Szerencsére viszont a családtól rengeteg támogatást kapok, hiszen együtt élünk a szüleimmel, így anyukám tud vigyázni a gyerekre, amikor távol vagyok. A párom pedig teljes mellszélességgel támogat mind az otthoni mind a szervezetben lévő munkában.

Hogyan marketingeztek, mik a tapasztalataid ezen a téren? Milyen módszerek vannak, amik beváltak, amiket szívesen ajánlasz másoknak is, és mik azok, amikkel nem voltál elégedett?

Ezen a téren még gyerekcipőben járunk sajnos. Ez az ami hiányzik a szervezet életéből, hiszen eddig csak az „alapokon” dolgoztunk. A jövőben ehhez szeretnék találni támogatókat, hogy minél szélesebb körben népszerűsíteni tudjuk a tevékenységeinket.

Ami eddig elkészült, az a honlapunk- www.karrierdebrecen.hu – és a kiadványunk. A logónk nemzetközi szinten azonos, 7 színből áll, és mi ezt a 7 színt használjuk a kreatív munkánkban is.

Mivel a célcsoportunk az ifjúság, többnyire a Facebookon hirdetünk, ott érjük el a fiatalságot, de az sem elég. Személyesen is ott vagyunk ahol megfordulnak: egyetemi, középiskolai rendezvények, állásbörze, Campusz fesztivál, stb.

Mivel non-profit szervezetként szűkösek az anyagi forrásaink, ezért csak azok a helyek, felületek, lehetőségek maradnak a marketingre, ami ingyen elérhető, vagy nagyon kevés anyagi ráfordításba kerül.

Ezért is kreatívan, újrafelhasznált anyagokból dolgozunk, ezekből készültek az irodai berendezések, kiegészítők, az installációk stb.
Például a bútorok raklapból, almásládából, régi kofferből készültek, a projektor állványunk egy régi Zinger varrógép, a saját kreatív plakátjainkat pedig ruhaszárító kötélre csipeszeljük ki, a virágok zsírosbödönben díszelegnek, és még sorolhatnám. Ez egyébként az egyik dolog, ami minket megkülönböztet.

Szerintem kellő fantáziával és kreativitással kevés pénzből is lehet nagyon látványos dolgokat készíteni, amihez nem kell sok pénz.

Hogyan egyezteted össze a vállalkozást és a gyermeknevelést, családi életet? Volt segítséged? Milyen tipped van, ami segített megoldani az ezzel kapcsolatos problémákat, milyen tanácsod van az olvasók számára ezen az téren? 

Számomra a család ugyan olyan fontos mint a munkám, ezért igyekszem minél több időt tölteni velük. Hogyan?

A saját vállalkozás előnye, hogy magamnak oszthatom be az időmet; így előre megtervezem egy hétre, hónapra a teendőimet, és az olyan feladatokat, ami nem igényel személyes jelenlétet, azt otthonra szervezem. Továbbá a munka mellett szabadidőt is betervezek. Ilyenkor mindig egy kis hegyi faluba megyünk el pár napra/nyáron 2 hétre, amit szigorúan együtt töltünk.

Ha el kell utaznom a szervezet programja miatt, akkor ahová csak lehet, magammal viszem a családot is. Ha viszont erre nincs lehetőség, akkor egy biztos hátteret ad az, hogy a szüleimmel lakunk, akik ilyenkor vigyáznak Bogira.

Ami nekem működik, és tanácsolni tudom másoknak is:
Én az együttműködés híve vagyok: a család minden tagjával közösen tervezzünk, vonjuk be őket a döntéseinkbe, a munkába, beszéljünk nyíltan érzéseinkről, mert így ők is részesei lehetnek a mi sikerünknek vagy kudarcunknak, ami egy közös értéket teremt az egész családnak.

Hány gyermeked van? Mennyi idősek voltak, amikor elkezdtél dolgozni?

Egy gyermekem van, Boglárka, aki jelenleg 8 éves, második osztályos, kitűnő tanuló.
Igazából, amikor megszületett, már utána is vállaltam folyamatosan megbízásos munkákat (ugyanis elválltam és egyedül maradtam) sőt a második diplomám megszerzésénél is együtt készültünk az államvizsgára.
Természetesen, amikor 7 hónapot töltöttem külföldön, magammal vittem őt is, aki akkor töltötte be a 4. életévét. Szerencsére, már akkor nem voltam egyedül, a párom segített ebben az időszakban, és most is mellettem áll jóban és rosszban egyaránt.Hajzer Angelika

Milyen terveid vannak? Mit szeretnél megvalósítani, hova szeretnél eljutni?

Én mindig tele vagyok ötletekkel, tervekkel, hiszen nekem ez adja az energiát, minden napra egy új kihívás. Egy nagy tervet megemlítve, konkrét célom, külföldi példák mintájára, Debrecenben létrehozni egy Ifjúsági Szolgáltató Központot, ahol egy pályakezdő fiatal minden információt, segítséget és támogatást megkap egy helyen, az életcéljai megvalósításához. Ezt természetesen együttműködve más helyi szervezetekkel, oktatási intézményekkel, önkormányzattal és vállalatokkal képzelem el.

Mit tanácsolsz azok számára, akik még csak tervezgetik a vállalkozást? Mire figyeljenek oda, mit tartasz fontosnak és mit nem? Mit csinálnál másként, ha most vágnál bele?

Nagyon fontos, hogy mindenki olyan vállalkozásba fogjon, amihez ért és amit szívvel- lélekkel szeret is csinálni. Ha megvan hogy MIT, azután lehet megtervezni azt, hogy Hogyan, Kinek, Mikor, Hol, Kivel – Mivel.

Amit tanácsolnék, hogy ne csak tervezgessék a vállalkozást hanem kezdjenek is bele azonnal, mert soha nem lesz jó időpont, csinálni kell és kész; menni az Úton. Hisz az „Út” a legfontosabb: elindulni rajta, a szembejövő akadályokat leküzdeni, kitartóan dolgozni és olyan embereket gyűjteni magunk mellé, akik elkötelezettek, lojálisak és közös cél (ami nem elsősorban anyagi) érdekében készek velünk együtt dolgozni. A lehetőségeink csak az Úton jönnek velünk szembe, amit természetesen észre is kell vennünk, és élni is vele. Ennyi.

Mit csinálnék másképp… igazából semmit nem változtatnék, mert a sikerekhez kellettek a buktatók is, amiből már tanultam, és ezeket a tapasztalatokat fel is tudom használni a jövőbeni fejlődésemhez.

Tetszett az interjú? Itt szavazhatsz rá!


ÁBRAHÁM-TANDARI-ÁGNES

Mivel foglalkozol?

Ábrahám-Tandari Ágnes Előadóművész – bohóc – vagyok illetve ezt túlnőve mostanra RENDEZVÉNYSZERVEZŐ cég lettem: az időm nagy részében szervezem a fellépéseimet, majd elmegyek fellépni

Hogyan jött az ötlet? Hogyan kezdtél bele? Milyen előzményei voltak?

Véletlenek sorozata. A párom vállalkozóként egy gyermekszínházban is rendszergazda volt és amikor meglett a színész végzettségem megkérdezte a direktort, hogy mehetnék-e próbára. Igent mondott, majd felvett. Ott a színházban volt második láb, hogy bohócként is felléptek rendezvényeken így egyszer engem is kiküldtek. Állatira égő volt: 0 tudással egy eperfesztivál közepén. Ekkor gondoltam, hogy ezt lehetne profin is és ekkor kezdtem magam ez irányba is képezni!

Mekkora a cég? Hányan dolgoztok benne? Milyen segítséged (családtagok, alvállalkozók stb.) vannak?

Fixen 2-en vagyunk a párommal (Én a FRONT OFFICE vagyok Ö meg a BACK OFFICE), de rendszeresek az olyan megbízások, amikor az ország 16 helyszínére kérnek EGY IDŐBEN bohócokat, arcfestőket, bűvészeket ..stb és ilyenkor nem ritka, hogy 55-60 embert irányítok. Nagy segítség a nagymama-párom anyukája- aki vigyáz a gyerekekre míg mi dolgozunk és a húgom aki az első számú helyettes bohóc, ha Én nem tudok már menni.Ábrahám-Tandari-Ágnes

Hogyan marketingeztek, mik a tapasztalataid ezen a téren? Milyen módszerek vannak, amik beváltak, amiket szívesen ajánlasz másoknak is, és mik azok, amikkel nem voltál elégedett?

Leginkább online, de mostanában egyre inkább kacsingatunk offline megoldások felé is. Előadóként a legfontosabb a személyes márkaépítés ennek a legjobb eszköze a Facebook. Manapság egyre gyakrabban kapom azt a jelzést, hogyha szülinap akkor Galagonya bohóc megkerülhetetlen – legalábbis megnézik az ajánlatomat. Sőt, kifejezetten úgy keresnek már, hogy a gyermekük rajongóm és senki más nem jöhet szóba…

Nem hiszek a csak úgy hírlevelezésben, szerintem az a múlt, a szerepét átvette a Facebook.
Viszont óriási lehetőség van az e-mail marketingben. Szerintem nem 2-3 soros feliratkozási lehetőséget kell adni (név+e-mail) a weblapon, hanem kérdőívet kell kitöltetni amiben FÉLELEM és KIFOGÁS kérdések vannak, majd ezeket kell SZEGMENTÁLTAN felhasználni kifogás kezelésre, félelem oldásra, és ezt követően kell egyedi ajánlatot küldeni, majd lezárni. Ugyanis egészen mással győzhető meg az, akinek kevés a pénze és csak az ár számít, mint az akinek van pénze, de attól fél, hogy nem azt kapja a pénzéért amit szeretne.
És ha az összes racionális kérdésére, félelmére megkapta már a választ miért ne vásárolna?
Ám az igazság, hogy a marketing inkább a párom asztala…

Hogyan egyezteted össze a vállalkozást és a gyermeknevelést, családi életet? Volt segítséged? Milyen tipped van, ami segített megoldani az ezzel kapcsolatos problémákat, milyen tanácsod van az olvasók számára ezen az téren? 

Nekünk ebben szerencsénk van, mert a nagymama 100%-ban mögöttünk áll, így segít a gyerekek esetében (noha nem együtt lakunk). Párommal közös a vállalkozás, így a problémák is közösek és a megoldásokat is közösen keressük, így nagyon nagy a harmónia és az összhang. Szerintem a sikerre a családi vállalkozás a megoldás azaz mindenki a párjával kezdje el. Az 5 legsikeresebb német cég családi vállalkozás a LIDL, az ALDI, a DEICHMANN a Dr.OETKER..stb.

Hány gyermeked van? Mennyi idősek voltak, amikor elkezdtél dolgozni?

2: Tomi 11, Zselyke 3 éves jelenleg.
Tomi 2 volt amikor elkezdtem és nagyon nehéz időszak volt. Életem legnehezebb pillanata, amikor úgy 4 évesen kifakadt, hogy miért megyek más gyerekekkel játszani, miért nem csak vele. :'( De aztán szerencsére megértette, hogy ebből élünk ez a munkánk! Amikor iskolás lett azt hiszem kicsit szégyellte azt mondani, hogy bohóc az anyukája (azt javasoltuk neki, hogy azt mondja előadóművész), de mióta lát a médiában, olvas rólam, hallja a videó referenciákat… nos azóta büszke rá!

Zselyke beleszületett ebbe az állapotba, számára így kerek a világ.Ábrahám-Tandari-Ágnes

Milyen terveid vannak? Mit szeretnél megvalósítani, hova szeretnél eljutni?

Szeretnék 5 éven belül nagyszínpadi zenés koncertet létrehozni és ezáltal országos ismertségre is szert tenni. És ez mostanra egyre biztosabb azaz nem csak egy terv… 😉

Mit tanácsolsz azok számára, akik még csak tervezgetik a vállalkozást? Mire figyeljenek oda, mit tartasz fontosnak és mit nem? Mit csinálnál másként, ha most vágnál bele?

Fogjanak bele! Nincs annál jobb, amikor kényelmesen, a saját időbeosztásomnak megfelelően dolgozhatok, akkor megyek ebédelni, shopingolni amikor kedvem tartja és nem akkor amikor az időm engedi munka után. Persze határidők, időhöz kötött projectek vannak, de ez is jó!
Viszont nincs főnök aki leüvöltse a hajam, aki megzsarol, hogy nem kötelező itt dolgozni és hogy hányan állnak sorban az utcán a munkahelyemre ácsingózva. Ezt nem veszi el tőlem senki!!

El kell fogadni, hogy a vállalkozói és az alkalmazotti észjárás között nagy a különbség, pl nem a rezsi befizetése az elsődleges szempont a pénz költésekor, hanem a cég növekedése. Egy nagyra nőtt cég bevételeiből bármekkora elmaradás rendezhető ám ha ki van fizetve a villanyszámla nem lesz jövedelmezőbb cégem!!! Arra is rá fogsz jönni, hogy a TAKARÓ mérete bizony nem FIX azaz NEM igaz a mondás, hogy addig nyújtózkodj amíg a takaród ér! A takaród ugyanis mindig akkorára növekszik amekkorára nyújtózkodtál!!

Ha vállalkozó leszel akkor észre fogod venni: nem a bevételeidhez kell igazítanod az életszínvonaladat, hanem az életszínvonaladhoz igazodnak a bevételeid! És ez nagyon jó érzés!!

Szerintem a vállalkozáshoz nem KEZDŐ TŐKE hanem KEZDŐ ÉSZ kell: 10.000Ft-ból meglehet venni 2-3 könyvet amiből kideríthető, hogyan lehet profin VEVŐKET szerezni, nem sokkal többől van webterület+saját domain ahová felhúzható az első weblap (FIGYELJ HOGY MARKETING SZEMLÉLETŰ LEGYEN), a FB ingyenes, sőt kevés árucikkhez akár a FB is lehet ingyen webáruházad!! A DE MIT ÁRULJAK?-kérdésre ott az alibaba.com nézz körül, minden van! 🙂

Ha szolgáltatni akarsz akkor pedig a KAPCSOLAT ÉPÍTÉS a legfontosabb, menj el kapcsolatépítő rendezvényekre, üzleti reggelikre…és egyszercsak azon veszed észre magad, hogy beindul, ajánlanak..stb!


ILLÉSSY LENKE

Mivel foglalkozol?

Illéssy Lenke Ruhákat, főleg téli vagy átmeneti kabátokat, sportos kardigánokat, elegáns kosztümöket tervezek és gyártatok sajátos stílusban.

Hogyan jött az ötlet? Hogyan kezdtél bele? Milyen előzményei voltak?

Divattervezőként végeztem a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen. Ahhoz, hogy megvalósítsam önmagamat és a kreativitásomat kiéljem, saját vállalkozást indítottam és a saját márkát építettem. Így hoztam létre 2009-ben az ille-ollát.

Mekkora a cég? Hányan dolgoztok benne? Milyen segítséged (családtagok, alvállalkozók stb.) vannak?

Kezdetben A-tól Z-ig egyedül csináltam mindent. Ikertestvérem, Kata akkor csatlakozott a vállalkozáshoz (2012), amikor első kisfiamat vártam. Most már együtt visszük, fejlesztjük a céget. Kiegészítjük egymást. Én vagyok felelőse a kreatív munkának: tervezek, gyártást koordinálom, anyagot beszerzek, grafikát kitalálom. Kata a cégvezetésért, az értékesítésért, stylingért, marketingért felelős. A többi munkát kiszervezzük. Bérmunkáztatunk: egy kisebb varrodát látunk el munkával, és több megbízott, illetve alkalmi munkatársunk van (fotós, szövegíró, programozó, grafikus, könyvelő,…) Európában több ponton és belföldön több helyszínen design boltokban, illetve már saját weshopon értékesítünk.Illéssy Lenke

Hogyan marketingeztek, mik a tapasztalataid ezen a téren? Milyen módszerek vannak, amik beváltak, amiket szívesen ajánlasz másoknak is, és mik azok, amikkel nem voltál elégedett?

Több marketing eszközt használunk. Honlapot, webshopot üzemeltetünk, Blogot vezetünk, erősen facebookozunk, magyar és nemzetközi design vásárokon veszünk részt, programokat szervezünk. Marketingre viszonylag kevés pénzt költünk. Mostanában személyesen, különböző üzleti körökben népszerűsítjük a márkát és a programjainkat.
A legnagyobb sajtó megjelenéseink mindig valamilyen pályázaton elnyert díjhoz volt köthető (Formatervezési Díj, Év Vállalkozói Díj, Design Ösztöndíj…). A pályázatkiírók biztosították a sajtó kapcsolataikat és megjelenést. Sokszor egy megjelenés még két-három lehetőséget hozott.

Hogyan egyezteted össze a vállalkozást és a gyermeknevelést, családi életet? Volt segítséged? Milyen tipped van, ami segített megoldani az ezzel kapcsolatos problémákat, milyen tanácsod van az olvasók számára ezen az téren? 

Szerencsésnek mondhatom magam, mert a munkaköröm nagyon rugalmas és változatos. Van, hogy otthonról dogozok, van, hogy a városban van dolgom. A gyerekek kicsi koruktól jönnek velem különböző nagykereskedésbe, varrónőkhöz, tárgyalni, dolgozni. A családomban rengeteg segítséget kapok: férjem tanár sok szabadidővel. Szüleim, nagyszüleim, több nagynéni egy-egy napra elvállalják a gyerekek nevelését. Egy nagy lakásban élünk többedmagunkkal: nagynénivel, unokatestvérrel, testvérrel, akik este, munka után egy-két órát foglalkoznak a gyerekekkel. Egy időben Barátnőimmel közösen csináltunk magunknak családi napközit is: egy meghatározott napon mindig más anyuka vigyázott 3-4 gyerekre: így szereztünk magunknak szabadidőt, munkaidőt.

Hány gyermeked van? Mennyi idősek voltak, amikor elkezdtél dolgozni?

A vállalkozásom már megvolt, amikor gyermekeket vállaltunk a férjemmel. Jelenleg két kisfiam mellett alkotok.Illéssy Lenke

Milyen terveid vannak? Mit szeretnél megvalósítani, hova szeretnél eljutni?

A nagy álmom, hogy az ille-olla egy meghatározó divatmárka legyen mind a hazai, mind a külföldi (főleg európai) piacon. Szeretnék minél több családnak munkát, megélhetést és megbecsülést adni.
A nőket szeretném támogatni a ruháimon és programjainkon keresztül, hogy magabiztosak, céltudatosak, nőiesek legyenek, hogy harmóniában legyenek önmagukkal és hogy megtalálják önmagukat és megvalósítsák álmaikat, illetve hogy ezzel támogató társai legyenek párjuknak.

Mit tanácsolsz azok számára, akik még csak tervezgetik a vállalkozást? Mire figyeljenek oda, mit tartasz fontosnak és mit nem? Mit csinálnál másként, ha most vágnál bele?

Mottóm: Kellő alázattal, kitartással és szorgalommal nincsen lehetetlen! Mindenkit arra búzdítok, hogy ne adja fel álmait, hanem valósítsa meg azokat! Nem lesz könnyű, de megéri. Az élet tandíját pedig úgyis meg kell fizetni.

Tetszett az interjú? Itt szavazhatsz rá!


BÍRÓ VIKTÓRIA

Mivel foglalkozol?

Bíró Viktória Cukrász eszközöket és alapanyagokat értékesítek az interneten sütni szerető háziasszonyoknak.

Hogyan jött az ötlet? Hogyan kezdtél bele? Milyen előzményei voltak?

Bár gyerekkorom óta imádok sütni, a Gazdagmami tanfolyamot végezve rajzolódott ki bennem, hogy a vállalkozásomnak köze lesz a sütéshez. Ugyanakkor évek óta foglalkoztatott a webáruház indítás gondolata. Végül a kettőt összegyúrtam és így lett a Süss Velem webáruház.

Először egy blogot indítottam, ahol sütési tapasztalataimat, receptjeimet osztottam meg az olvasókkal, de ekkor még nem tudtam, hogy lesz ebből vállalkozás, hogy lehet ezzel pénzt keresni.
Folyamatosan képeztem magam mind webáruház indítás, mind sütés, mind az online marketing terén. Végül bevillant az isteni szikra, hogy háziasszonyoknak fogok sütéssel kapcsolatos termékeket árulni az interneten. Sokan legyintettek, hogy ebből nem lesz semmi, de én hittem magamban. Sütni szerető háziasszonyként tudtam, hogy néhány cukrász eszközt és alapanyagot elég nehéz beszerezni és éreztem, hogy szeretni fogja a célközönség, ha egy helyen mindent megvásárolhat.

A webáruház indításakor úgy gondoltam, hogy nem lesz szükség készletezésre, a megrendelésekben szereplő termékeket közvetlenül a gyártóktól illetve a nagykerekből fogom beszerezni. A gyakorlatban azonban ez nem működött. Túl sok időt és utánajárást vett igénybe a folyamatos árubeszerzés. Vidéki webáruházként amúgy is hátrányban voltunk a fővárosiakkal szemben, mivel a budapestiek nem jönnek el személyesen megnézni, megfogni a termékeket. Ezért ezt a hátrányt sikerült előnnyé kovácsolni úgy, hogy minden a kínálatunkban szereplő termékből elkezdtünk készletezni. Így villámgyorsan küldjük a vásárlóinknak a termékeket, amiért ők nagyon hálásak.

Mekkora a cég? Hányan dolgoztok benne? Milyen segítséged (családtagok, alvállalkozók stb.) vannak?

Áprilisban volt egy éve, hogy a férjemmel megalapítottuk az R-V webshop kft.-t. Én főállásban a férjem a munkája mellett tevékenykedik a cégünkben. Júliusban elkészült az ügyfélszolgálati irodánk és felvehettük az első alkalmazottunkat. A rendelések száma és a Süss Velem árbevétele jelentősen meghaladta az elvárásainkat. A karácsonyi időszakban szó szerint megállás nélkül dolgoztunk, de a januári és februári forgalom is bizakodásra adott okot. Márciusban felvehettük egy újabb munkatársat, egy cukrászt is, aki szakmai tanácsokkal hasznos tartalmakkal lát el minket. Mára sikerült odáig eljutnunk, hogy a rendeléseket a munkatársaim intézik és a tartalom fejlesztésben is jelentős segítséget kapok tőlük.

Én az online marketinggel, a Süss Velem webáruház alakítgatásával és az árubeszerzéssel foglalkozom. A férjem készíti a termékfotókat a webáruházba, emellett sokat segít nekem az árubeszerzésben is. De természetesen a legnagyobb forgalmú időszakokban mindenki beáll segíteni rendelések összeállításába, csomagolásba, hogy a vásárlóink mielőbb megkaphassák a cukrász kellékeket.

Hogyan marketingeztek, mik a tapasztalataid ezen a téren? Milyen módszerek vannak, amik beváltak, amiket szívesen ajánlasz másoknak is, és mik azok, amikkel nem voltál elégedett?

A webáruházas marketing terén a legfontosabb tapasztalatom, hogy csak az online módszerek működnek! Többször próbálkoztunk már offline eszközökkel, de ezek leginkább csak a pénzt vitték, eredményt nem hoztak. Az online marketingben is azokat az eszközöket részesítem előnyben, amiknek az eredménye jól mérhető. Fontosnak tartom, hogy folyamatosan elemezzük a statisztikákat és ezekből kiszűrjük, hogy melyik marketing eszközt kell erősítenünk.
Kezdettől fogva használunk például fizetett Adwords hirdetéseket, amikkel könnyen el tudjuk érni az éppen vásárlás előtt álló internetezőket.
A tartalommarketingnek véleményem szerint nagyon fontos szerepe van egy webáruház életében is. Fontosnak tartom még a közösségi marketinget, de az e-mail marketing szerepét sem szabad lebecsülni.

A Süss Velem webáruház sikerét nagyban annak köszönheti, hogy kezdettől fogva nagy figyelmet fordítottunk arra, hogy jó minőségű termékfotók, részletes egyedi termékleírások kerüljenek ki az oldalunkra. Emellett igyekszünk a célközönségünk számára hasznos és érdekes információkat szolgáltatni a Süss Velem blogban és a torta galériában. Igen, ez hatalmas munka, de ha jól csináljuk, akkor busásan megtérül.

Hogyan egyezteted össze a vállalkozást és a gyermeknevelést, családi életet? Volt segítséged? Milyen tipped van, ami segített megoldani az ezzel kapcsolatos problémákat, milyen tanácsod van az olvasók számára ezen az téren? 

Gyerekek mellett nem könnyű vállalkozni egy nőnek! Szerencsére a férjem mindig támogatott a vállalkozási terveim megvalósításában és sok segítséget kaptam tőle. Igyekszem félretenni a munkát amikor a gyerekeimmel vagyok, hogy csak rájuk figyeljek, de ezt néha nehéz megvalósítani.

Az egyik tippem a korán kelés. Évekig hajnali 4-kor keltem, hogy írjam a blogomat vagy termékleírást készítsek a webáruházba. Reggel, csönd van és semmi nem tereli el a figyelmem. Így nagyon hatékonyan tudok dolgozni. Ma már nem kelek ilyen korán, mert napközben nyugodtan tudok dolgozni.

A másik tippem a kiszervezés. Vannak olyan dolgok, amik rengeteg időt vesznek igénybe, mégsem tudom őket tökéletesen csinálni. Ezekre igyekszem találni olyan alvállalkozót, aki töredék idő alatt profin megcsinálja helyettem. Így voltam például a webáruház designnal. Nagyon fontosnak tartom ezt a területet, de én nem értek hozzá. Ezért összeszedtem az elképzeléseimet, és inkább megbíztam vele egy webdesignert, aki gyönyörűen elkészítette a Süss Velem webáruház felületét.

Hány gyermeked van? Mennyi idősek voltak, amikor elkezdtél dolgozni?

Két gyermekem van Bence és Lili. A fiam 7 éves, a kislányom 10 hónapos volt mikor foglalkoztatni kezdett az online vállalkozás gondolata. Nehéz volt kisgyerek és egy kisiskolás mellett időt szakítani az online terveim megvalósítására, de nagyon eltökélt voltam.

A legnehezebb időszak az volt, amikor Lili 2 éves korában visszamentem dolgozni a régi közigazgatási állásomba, mellette gyereket neveltem, vezettem a háztartást és mellékesen még az online vállalkozással is foglalkoztam. Aztán hosszas gondolkodás után úgy döntöttem, hogy feladom a 12 éves biztos közigazgatási állásomat és azzal fogok foglalkozni, amit szeretek.

Milyen terveid vannak? Mit szeretnél megvalósítani, hova szeretnél eljutni?

Rengeteg tervem van mind a közeli, mind a távoli jövőre.
Szeretném ha a Süss Velem webáruház országosan is ismert lenne a sütni szerető háziasszonyok körében és a cukrász kellék piac meghatározó szereplőjeként tartanának számon minket.
Ehhez az első és legfontosabb feladatom, hogy a webáruházat tökéletesítsem. Van még néhány olyan terület, amin sokat kell még dolgoznom. Szeretném, ha a Süss Velem egy olyan oldal lenne, ahová szívesen járnak az emberek nemcsak vásárolni, de olvasgatni is.
Szeretnék kipróbálni új online marketing eszközöket is. A partnerprogram és a keresztmarketing két olyan terület, amire a közeljövőben nagy hangsúlyt fogok fektetni.

Több új webáruház és blog ötlet is a fejemben van, amiket néhány éven belül szeretnék megvalósítani.

Mit tanácsolsz azok számára, akik még csak tervezgetik a vállalkozást? Mire figyeljenek oda, mit tartasz fontosnak és mit nem? Mit csinálnál másként, ha most vágnál bele?

Azt tanácsolom nekik, hogy ne fontolgassák évekig, hanem vágjanak bele az online vállalkozásba. Elsőre nem lesz tökéletes, amit létrehoznak, de mindig van lehetőség javítani. A legrosszabb, ami történhet, hogy csak egy beteljesítetlen álom marad az online vállalkozás. Gyakorlat közben lehet megtanulni a legfontosabb dolgokat.

A másik tanácsom nekik, hogy folyamatosan képezzék magukat, mert csak így lehet sikeressé tenni egy vállalkozást.

Úgy érzem, az, hogy most itt tartok a merészségemnek és kitartásomnak köszönhető valamint annak, hogy szenvedélyesen szeretem azt, amit csinálok. Ezért nem csinálnék semmit másként, mert az út közben elkövetett hibák is kellettek ahhoz, hogy idáig eljussak.

Tetszett az interjú? Itt szavazhatsz rá!


DANCSOKNÉ JUSZTIN ÁGNES

Mivel foglalkozol?

Dancsokné Jusztin Ágnes Spanyoltanárként először online spanyol órákat tartottam 2010 és 2014 között. Ezzel párhuzamosan már a kezdetektől spanyol témájú blogot (www.spanyolonline.cafeblog.hu) vezettem, 2011-ben pedig elkészítettem az első spanyolos e-bookot, amelyek száma mára már két tucat. 2014-ben kezdtem el jelenlegi projektem, a www.spanyolozzotthonrol.hu videós oktató oldal tervein dolgozni, amely most áprilisban vált publikussá.

Hogyan jött az ötlet? Hogyan kezdtél bele? Milyen előzményei voltak?

Spanyoltanárként végeztem, de ki szerettem volna magamat próbálni a multik világában. Ez a kitérő azonban nem tartott sokáig, mert ahelyett, hogy felhagytam volna a tanítással, az lett a vége, hogy munka előtt és után tanítottam. Sikerült aztán egy nagyon rugalmas beosztású munkahelyet találnom, amely nem volt más, mint a Skype magyarországi ügyfélszolgálata. Egy ügyfél levelektől mentes munkanapon pattant ki a szikra: miért is nem tanítok én Skype-on? A programot jól megismertem, úgyhogy már csak ki kellett ötlenem, hogyan találjanak meg az ügyfelek. 2010. márciusában elkészült a www.spanyolonline.hu honlap első verziója és az ingyenes e-tanfolyam a feliratkozóknak. Abban az évben kezdtem a blogolást is. Ez a tanítási módszer teljesen idegen volt még öt éve (ma sem túl elterjedt), de lassan felfedeztek a rugalmas magánórákra vágyó hallgatók, és a fiaim születése előtt heti több olyan nap is volt, amikor 6-7 órát tartottam.Dancsokné Jusztin Ágnes

Mekkora a cég? Hányan dolgoztok benne? Milyen segítséged (családtagok, alvállalkozók stb.) vannak?

A cégünk rendkívül sokoldalú. A férjem víz-fűtésszerelő, ő az egyik tartópillér, én pedig a spanyollal a másik, sőt, közösen még egy webáruházat is üzemeltetünk egy harmadik témában. A spanyol magánórákat jelenleg egy kolléganőm tartja helyettem, aki alvállalkozóként vesz részt a munkában. Ez részben a gyerekek, részben a videós projekt miatt alakult így – egyszerűen nem maradt időm tanítani!

Hogyan marketingeztek, mik a tapasztalataid ezen a téren? Milyen módszerek vannak, amik beváltak, amiket szívesen ajánlasz másoknak is, és mik azok, amikkel nem voltál elégedett?

Ami nekem abszolút bevált, az a blogolás. Mivel már majdnem öt éves a blogom, több, mint 400 cikkel, szinte nincs is olyan spanyolos téma, amelynél ne jönnék ki valamelyik írással a Google első oldalán. Ez azért elég drága lenne fizetett hirdetéssel. Viszonylag sok látogató jön még a tematikus linkgyűjteményekből is, és a Facebook oldalam is sok új embert hoz. Mióta tudatosabban posztolok a Facebook-ra, heti 15-20 új lájkolóm van, és egyre hosszabb a hozzászólók listája is. Természetesen nem mindenkiből lesz vásárló, de nekem már az is nagy dolog, hogy én jutok eszükbe először, ha másnak ajánlani kell egy spanyoltanárt vagy spanyolos tananyagot. A hosszú távú érésben hiszek.
Ami nem vált be, az az Adwords. Azt hiszem, egy mezei kisvállalkozónak ez a hirdetési rendszer annyira bonyolulttá vált, hogy önmaga nem boldogul vele. Vagy külsős céget érdemes megbízni a hirdetés összerakásával, vagy jó sok forintot kell fizetni egy kattintásért, és akkor biztos a siker. Én egyiket sem próbáltam még.

Hogyan egyezteted össze a vállalkozást és a gyermeknevelést, családi életet? Volt segítséged? Milyen tipped van, ami segített megoldani az ezzel kapcsolatos problémákat, milyen tanácsod van az olvasók számára ezen az téren? 

Nálunk a nagyik sajnos száz kilométeres távolságra laknak, ezért az, hogy rábízom anyukámra az unokát, míg én bütykölök kicsit a honlapon, nem járható út. Amikor a nagyobb fiam 20 hónapos lett, elkezdtük a bölcsit, először csak délelőttös „műszakban”, aztán szeptembertől egész naposként. Ez nagy segítséget jelent, és egyben motivál is, hiszen ha már egyszer nem velem van a gyerek, és ezért még fizetek is, akkor érdemes hasznosan töltenem az időt, mert ha hazaér, gép kikapcs és onnantól csak ő van – na meg a hat hónapos kistesója. A kisfiunk még nem annyira eleven, hogy ne tudnék mellette dolgozni, vagy legalább –gatni. A férjem segítségére is rengeteget számíthatok: ha épp nincs szerelési munkája, simán átvállalja a gyerek sétáltatást vagy a mosogatást, hogy én haladhassak a dolgommal. Ha pedig beteg a nagyfiunk, nos, akkor leállás és kényszerszabi, illetve esti műszak. Sajnos nem vagyok éjszakázós típus, maximum 11-ig tudok dolgozni, de azért egy óra alatt is sok mindent meg lehet csinálni, hogy ne maradjon másnapra annyi minden. Ja, és ha választanom kell, hogy blogot írok vagy felsöprök, akkor a blog nyer, kövezzetek meg érte. A házimunka tömbösítése nem csak praktikus, hanem egyenesen létszükség, ha valaki otthonról, gyerek mellől dolgozik.

Hány gyermeked van? Mennyi idősek voltak, amikor elkezdtél dolgozni?

Két fiam van: a nagyobbik három éves lesz júliusban, a kisebb most fél éves. Mindkettő beleszületett a vállalkozósdiba. A nagyobbal még simán tartottam spanyolórát egy éves koráig: a lábammal ringattam a pihenőszékben, míg ment Skype-on az óra. Aztán, amikor már fokozatosan átvette a hatalmat a gépemen és a kamerán, le kellett mondanom a tanítás élvezetéről.Dancsokné Jusztin Ágnes

Milyen terveid vannak? Mit szeretnél megvalósítani, hova szeretnél eljutni?

A www.spanyolozzotthonrol.hu akkora gigaprojekt az életemben, ami még legalább két évig folyamatosan munkát fog adni nekem. Ebben a pillanatban több, mint 90 témaötletem van, amiből eddig csak 21-et raktam össze. Elérhetővé szeretném tenni a spanyolozást a világ legelfoglaltabb tanulójának is, úgy, hogy a videóimmal kezdőtől középfokig, akár szakmai nyelvvizsgára is, fel tudjon készülni. Nem lesz nehéz, hiszen a videótanfolyamaim akár okostelefonon is végezhetők. Emellett nem szeretném abbahagyni az e-bookok írását sem, itt is vár jelenleg 15-20 téma, amit fel szeretnék dolgozni. Na és persze, nem szeretnék úgy meghalni, hogy nem figyel 2-3 könyvem a könyvesboltok polcain. Összefoglalva: azt szeretném elérni, hogy aki ma Magyarországon spanyolt akar tanulni, előbb vagy utóbb összefusson a nevemmel, kikerülhetetlen legyek a témában. Legyek én a leghíresebb spanyoltanár!

Mit tanácsolsz azok számára, akik még csak tervezgetik a vállalkozást? Mire figyeljenek oda, mit tartasz fontosnak és mit nem? Mit csinálnál másként, ha most vágnál bele?

Legnagyobb tanulsága a mi történetünknek, hogy mindennek célja van. Ha nem dolgoztam volna multinál, talán ma sem ismerném még a Skype-ot. Ha nem csináltattam volna honlapot, nem kezdtem volna el online marketing anyagokat böngészni, nem akadtam volna össze Vida Ági anyagaival és sosem tanultam volna meg videót vágni, pedig ma ez jelenti a legnagyobb kincset a spanyoltudásom mellett. Képezd magad folyamatosan! Sosem tudhatod, mikor lesz szükséged a ma még csak apróságnak tűnő új tudásmorzsára. Légy extrém kitartó! Nekem ezt volt a legnehezebb megtanulnom, kicsit „azonnal”-típus vagyok, de már látom, hogy mindennek van egy érése, és a végeredmény csak úgy jöhet létre, ha több hónapos felkészülés, küszködés, csiszolgatás és zsákutca előzi meg. Bízz az ötletedben! Ha új dolgot csinálsz és nem tudod, van-e rá igény, neked van a világon a legkönnyebb dolgod, mert megteremtheted az igényt rá te magad is! Legyen ötletfüzeted! Ha valami eszedbe jut, rögtön jegyezd fel, mert tuti, hogy másnap reggel nem fogsz rá emlékezni! Ne csüggedj! Vannak borús napok, amikor csak azt kérdezgetem: mi lesz velem, velünk, a vállalkozással? Ezek elmúlnak, a lényeg, hogy aznap nem kell erőlködni a munka fölött, inkább kicsit kikapcsolni, motiváló olvasmányt, videót venni elő. Másnapra minden más lesz. És még valami: nincs olyan, hogy minden nap középen van a mérleg nyelve a család-munka duóban. Minden este van egy kis lelkifurdalásom, mert aznap vagy az egyiket, vagy a másikat hanyagoltam. De a következő nap esélyt ad a javításra, és hosszabb távon kiegyenlítődnek a dolgok.
Mit csinálnék másként? Ha öt évvel előbb jutott volna eszembe a videós oldal ötlete… De mivel ez nem történt meg, teljesen fölösleges folytatni a mondatot.
Sok sikert, kitartást és ambíciót kívánok minden vállalkozó szellemű Anyukának, Apukának!

Tetszett az interjú? Itt szavazhatsz rá!


KERÉKGYÁRTÓ SZILVIA

Mivel foglalkozol?

Kerékgyártó Szilvia Jelenleg foltvarrással foglalkozom. Patchwork munkákat készítek, illetve ehhez kapcsolódóan grafikus barátnőm Szabó Csilla aktív segítségével, szabásmintákat. Emellett két blogot vezetek, ahol igyekszem a tapasztalataimat megosztva másoknak is meghozni a kedvét a foltvarráshoz.

Hogyan jött az ötlet? Hogyan kezdtél bele? Milyen előzményei voltak?

A foltvarrás hobbiként már nagyon régóta része az életemnek. Amikor a kislányommal várandós voltam, szerettem volna neki egy egyedi babatakarót készíteni. Az interneten kerestem mintákat hozzá. Hazánkban van néhány komoly vállalkozás, akik babatakarók készítésével (is) foglalkoznak, de felhasználható szabásmintákat nem árul senki. Külföldi oldalakon is csak egyszerűbb mintákat találtam. 2013-ban elkészítettünk a húgommal közösen egy-két takarót, de még csak szűk körben, családtagoknak, barátoknak. Közben folyamatosan kerestem a lehetőséget, hogyan lehet mindezt egyedivé tenni. A célom már akkor is az volt, hogy valamilyen módon saját mintakollekciót tudjak készíteni. Olyan mintákat, amit más anyukák is meg tudnak otthon varrni a gyermekeiknek. Ezt tűztem ki célul és közben egyre több megkeresést kaptam. 2014-ben így indítottam el a boltomat a Meskán, ekkor még csak kész takarókkal, de mellette elkezdtem vezetni a blogomat (Szilvi foltvarró blogja) amelyben már megmutattam a műhelytitkokat is.

Mekkora a cég? Hányan dolgoztok benne? Milyen segítséged (családtagok, alvállalkozók stb.) vannak?

A cég mondhatnám egyszemélyes, de ez így nem teljesen igaz. Technikailag a férjem a vállalkozó, én pedig az alkalmazott, így már ketten vagyunk. A párom egyébként is nagyon sokat segít a weboldallal kapcsolatos technikai kérdésekben, a hírlevelek szerkesztésében és a jogi útvesztőkben is hamarabb kiigazodik. A szabásminták tervezésében grafikus barátnőm, Szabó Csilla segít. Ez egy hosszú távú terv mindkettőnk részéről, így most abban a szakaszban vagyunk, hogy a munkánkat tesszük bele, de pénzt nem veszünk ki belőle. Ezen kívül a szűkebb-tágabb baráti körtől is rengeteg segítséget kapok. Néha elég, ha csak elmesélem a barátaimnak milyen terveim vannak és ők vagy meghallgatnak, vagy tanácsokkal, ötletekkel segítenek. A következő lépés viszont bizonyos munkaterületek kiszervezése lesz, mert azt érzem, hogy nagyon gyakran olyan sokfelé kell szakadnom, hogy kevés idő jut arra, amivel csak én tudok foglalkozni.Kerékgyártó Szilvia

Hogyan marketingeztek, mik a tapasztalataid ezen a téren? Milyen módszerek vannak, amik beváltak, amiket szívesen ajánlasz másoknak is, és mik azok, amikkel nem voltál elégedett?

A blog az első számú marketing eszköz, bár önmagában ez még kevés, hogy eljusson a célcsoporthoz. Ezt elsősorban a Facebook csoportokban való aktív részvétel segítségével igyekszem megoldani, illetve a Cafeblog VIP programja is nagyon sokat segít ebben. Hírleveleim még nem rendszeresek, erre szeretnék most nagy hangsúlyt fektetni. Látom, hogy ez lesz a legfontosabb csatorna. A bejegyzésekhez kapcsolódó Facebook hirdetések is szép eredményeket hoznak, de a késztermékek közvetlen értékesítése nem vált be. A tartalommarketing és a keresőoptimalizálás folyamatos és elengedhetetlen és ezen a területen is rengeteget kell még dolgozni. A marketingben még sok mindent nem próbáltam. Most építem pl. a partnerkapcsolatokat, linkcserével. Ebben nagyon bízom.

Hogyan egyezteted össze a vállalkozást és a gyermeknevelést, családi életet? Volt segítséged? Milyen tipped van, ami segített megoldani az ezzel kapcsolatos problémákat, milyen tanácsod van az olvasók számára ezen az téren? 

Ezeknek az összehangolása nem csak a vállalkozó anyukáknak nehéz, hanem minden édesanyának, aki dolgozik a gyermekei mellett. Önmagában a házimunka és a gyerekekkel való foglalkozás is kitenne egy egész napot. Talán lenne 1-2 órám szabadon, amikor tényleg csak magammal foglalkozom. Ha valaki viszont emellett vállalkozást próbál elindítani, állandósul az idővel való zsonglőrködés. Sokan kérdezik tőlem, hogy a gyerekek mellett hogyan jut időm varrni. Erre mindig azt válaszolom, hogy sehogy. 🙂 A napi teendők közül nem lehet mindent tökéletesen elvégezni, így valami mindig háttérbe szorul. Vagy a házimunka, vagy a varrás. Egy átlagos hétköznap akkor van idő teljesen a munkára koncentrálni, amikor a gyerekek alszanak. Tehát a nap fél hatkor indul, és gyerekek ébredésig van kb. 1-1,5 óra szabadon (bár én ilyenkor próbálok sportolni is). A délelőtt jellemzően a házimunkáé és a gyerekeké. A délutáni alvást próbálom nagyon ügyesen kihasználni. A kora délután már félig munka félig játék a gyerekekkel. 5-8-ig a családé az idő. Majd este 8 óra után jön a folytatás átlagosan 11 óráig tart. Viszont ebből az időből konkrétan varrással maximum 2-3 órát töltök.

Elsősorban a családi segítséget említeném meg. Nehéz számomra elképzelni milyen lehet az, amikor egy vállalkozás elkezdése mellet még a családi ellenállással is meg kell küzdeni. A párom nagyon sokat segít a vállalkozásban is, mint korábban említettem, de ha kell a házimunka bizonyos részeit is átvállalja és a gyerekekkel is szívesen foglalkozik, hogy ha szükségem van egy kis szabadidőre. Nagy segítség, hogy néha a nagyszülők átvállalják a gyerekeket. Ilyenkor a házimunka is lecsökken (kevesebb a mosnivaló és a gyerekek után sem kell pakolni) és sokkal több időt tudok a vállalkozással: varrással, blogolással, weboldallal, fotózással stb. foglalkozni.
Ezen túl a barátoktól is sok segítséget kapok. Gyakran az ötletek, a „hová forduljak” kérdésekre a válaszok is előbbre visznek.
Kiemelném még a célcsoport segítségét is. Egy-egy pozitív visszajelzés, gyakran bearanyozza a napomat és új lendületet ad. A folyamatos kommunikáció a célcsoporttal pedig pótolhatatlan segítség.
Ami még nagy segítséget nyújt az a tervezés. Akik ismernek, tudják, hogy mindig is céltudatosan vágtam neki az új dolgoknak. Látni kell a célt és tudni kell tervezni. Ebben nagyon nagy segítséget nyújtott a 2015. Hajrá konferencia. Januárban elkészítettük Csillával az éves tervet, de éppen a napokban gondoltuk újra mindezt. Ez is egy folyamat, de megadja az irányt nemcsak hosszú távon, de rövidtávon: heti, napi szinten is.
A tanácsom az, hogy tervezni kell és talán egy kicsit szigorúbban kell venni az időbeosztást is. Ha nincs máskor idő, akkor korán reggel, kell felkelni, ha csak este tud valaki dolgozni, akkor pedig fent kell maradni. Nagyon vigyázni kell azzal, hogy ne teljen el az értékes idő időrabló tevékenységekkel.

Hány gyermeked van? Mennyi idősek voltak, amikor elkezdtél dolgozni?

Kettő. Csenge három, Gergő pedig két éves. Az első takarók készítésekor Gergő még csak 3 hónapos volt, és ez volt a könnyebb időszak. 🙂 2014-ben, amikor komolyan elkezdtem dolgozni a vállalkozás alapjain mindkettő itthon volt velem. Pont abban a korszakban, amikor az egyik jobbra szalad, a másik pedig balra, és még egymást nem nagyon kötik le. Ma már kicsit könnyebb dolgom van, mert a „nagylány” 3 hónapja óvodába jár.Kerékgyártó Szilvia

Milyen terveid vannak? Mit szeretnél megvalósítani, hova szeretnél eljutni?

Rengeteg tervem van, de minden titkot most nem szeretnék elárulni.
Ebben az évben elsősorban a vállalkozás megerősítése, stabilizálása a cél, mint általában a kezdőknek. Emellett folyamatosan bővülni fog a termékpalettánk, valódi termékpiramissal (termékpiramisokkal). Tartok tőle, hogy túl sok is lesz, de úgy érzem, szükség van rá, mert csak így fogjuk látni, hogy mire van igény. Az egyik fő irány a szabásminták „fejlesztése”. Egyre többféle terméket és csomagot fogunk kínálni azoknak az anyukáknak, akik saját kezűleg szeretnének készíteni a párnákat, takarókat, falvédőket. Ezzel párhuzamosan igyekszem majd az érdeklődőknek minden segítséget is megadni. Áprilisban elindítottam a patchwork-suli névre keresztelt kezdeményezést, amely azon blogbejegyzéseimet fogja össze, amelyek a kezdőknek segítenek. Három hónapon belül pedig egy teljesen új termékkel szeretnék előrukkolni.
Közép távon a vállalkozás különböző lábainak megerősítése, összehangolása a cél.
Bizonyára kevesen tudják rólam, hogy eredetileg szociálpolitikus és HR-es végzettségem van. Hosszú távú céljaim közt szerepel, hogy az elmúlt 15 év szakmai tapasztalatát és a foltvarrás iránti szenvedélyemet ötvözve, lehetőséget szeretnék teremteni távmunka keretében azoknak az anyukáknak, akik hozzám hasonlóan az otthoni munkavégzést választanák.

Mit tanácsolsz azok számára, akik még csak tervezgetik a vállalkozást? Mire figyeljenek oda, mit tartasz fontosnak és mit nem? Mit csinálnál másként, ha most vágnál bele?

Véleményem szerint, a vállalkozás elindításához elengedhetetlen, hogy az ember higgyen a sikerben és szeresse is, amit csinál, enélkül hamar kiüresedik az egész. Az első időszakban ez adja a hajtóerőt. Az ember mindennap felkel, azért hogy azt csinálhassa, amit szeret és nem azért, hogy pénzt keressen. Ha ez a plusz – ami tulajdonképpen az egész lényege – nincs meg, akkor csak egy próbálkozás lesz belőle, és ha nem kezd el dőlni a pénz azonnal, elfogy a lendület és a hajtóerő is. A saját vállalkozásban nincs főnök, nincs fix munkaidő-beosztás, éppen ezért nagyon nagy fegyelmet kíván az embertől, hogy minden nap megtegye azokat a lépéseket, elvégezze azokat a feladatokat, amelyek előrébb viszik. Ez egyrészt önfegyelmet, másrészt hatékony időbeosztást kíván. Ezen kívül még akaraterőt és céltudatosságot. Korábban említettem a tervezés fontosságát, ha nincs terv, nincs vállalkozás sem.

Hamarabb kezdenék el blogot írni. Már 2013-ban is javasolták ezt nekem, de akkor még nem fogadtam meg ezt a tanácsot. 2014-ben kezdtem el Vida Ági hírleveleit olvasni és az ő hatására indítottam végül el az első blogomat. Hamarabb kezdenék el Vida Ágit olvasni.

Tetszett az interjú? Itt szavazhatsz rá!


NAGY JUCÓ

Mivel foglalkozol?

Nagy Jucó Virágüzleteket, virágkereskedőket, kertészeti árudákat, kertészeteket segítek abban, hogy a marketing eszközök kihasználásával minél szélesebb vevő réteget érjenek el és növeljék profitjukat.

Hogyan jött az ötlet? Hogyan kezdtél bele? Milyen előzményei voltak?

Amikor a multinacionális cégtől, – ahol 27 évig dolgoztam informatikusként – eljöttem, rögtön virágokkal kapcsolatos terveim voltak. Az álmom egy saját takaros kis virágüzlet és hozzákapcsolódóan egy webáruház megnyitása és a virágkultúra népszerűsítése volt. A virágkötészetről nem sok fogalmam volt és vállalkozói, pénzügyi, marketing ismereteim is hagytak kívánni valót maguk után. A folyamatos tanulás a munkahelyemen is természetes követelmény volt, így nem okozott gondot, hogy ismét iskolapadba üljek. Nyitott szemmel és füllel jártam és elkezdtem megszerezni a szükséges tudást, ami elengedhetetlen alapot adott ahhoz, hogy belemerjek vágni egy önálló vállalkozás létrehozásába. Így hát tanultam, tanultam és tanultam. Sőt tanulok folyamatosan most is. A legjobbaktól. Amikor 2012-ben részt vettem az első Gazdagmami Üzletanyu konferenciámon, tudtam, hogy már nincs visszaút. A sok inspiráló anyuka története teljesen megfertőzött. Még többet tanultam és közben elkezdtem tervezni a vállalkozásomat. A pénzügyi szakügyintézői végzettséghez diploma munkaként a saját webáruházam üzleti tervét készítettem el. A piackutatás, konkurencia elemzés során rengeteg honlapot, webáruházat és Facebook oldalt végignéztem, a látvány elég elkeserítő volt. Ekkor jöttem rá, hogy a virágkötőknek sem idejük, sem szaktudásuk, sem energiájuk nincs az online marketinggel foglalkozni. Igényük viszont lenne a tanulásra, arra, hogy segítsen nekik valaki hatékonyabbá tenni a kommunikációjukat. Egyértelművé vált, hogy álmomat, a virágkultúra népszerűsítésének ügyét úgy tudom leginkább szolgálni, ha a virágos vállalkozásokat (virágüzletek, virágboltok, kertészetek, virágtermesztők, stb) támogatom abban, hogy a potenciális vásárlók minél szélesebb köréhez jussanak el. Ez a felismerés adta a végső löketet. Mire a diplomavédésre sorkerült, már kész volt az újabb üzleti tervem is, amivel végül 2014 nyarán elindítottam a vállalkozásomat.

Mekkora a cég? Hányan dolgoztok benne? Milyen segítséged (családtagok, alvállalkozók stb.) vannak?

Egyéni vállalkozóként, egyedül dolgozom.

Hogyan marketingeztek, mik a tapasztalataid ezen a téren? Milyen módszerek vannak, amik beváltak, amiket szívesen ajánlasz másoknak is, és mik azok, amikkel nem voltál elégedett?

Igyekszem mindenhol ott lenni, ahol a célközönségem, a virágkötők ott vannak. Honlapom, blogjaim, Facebook oldalaim és Youtube csatornám adják az online jelenlét alapját. Kiállításokra, bemutatókra, virágos rendezvényekre járok, információt gyűjtök és fotózok. Az esemény szöveges beszámolóit és fotóit megosztom a Facebook oldalakon, hogy aki nem tudott eljutni, az is kapjon egy kis ízelítőt a trendekről. A Facebookon több virágkötőket tömörítő csoport aktív tagja is vagyok, ahol szembesülök ügyfeleim napi problémáival és tanácsaimmal segítem őket. A virágkötészet igazán látványos téma, így a Pinterestet is használom, itt blogbejegyzéseimnek is külön táblát hoztam létre. Mindig minden újdonságot kipróbálok és ami működik, azt használom is. Amivel nem vagyok elégedett az a Twitter, igaz, hogy erre nem is fordítok sok energiát, a Facebookkal való összekapcsoláson kívül nem teszek mást.Nagy Jucó

Hogyan egyezteted össze a vállalkozást és a gyermeknevelést, családi életet? Volt segítséged? Milyen tipped van, ami segített megoldani az ezzel kapcsolatos problémákat, milyen tanácsod van az olvasók számára ezen az téren? 

Gyermeknevelési gondjaim nincsenek, de az ezzel járó örömökről is le kell mondanom. A kötetlen időbeosztás hatalmas szabadságot ad, munkamániásként mégis legnehezebb számomra az, hogy a hozzátartozóimra is elég időt fordítsak. A család sokszor értetlenül áll a problémáim, sikereim előtt. Támogatnak ugyan, de elfogulatlan véleményre tőlük nem számíthatok, többnyire megpróbálnak visszarángatni a földre. A legtöbb segítséget, támogatást a sorstársaimtól, a vállalkozó mamiktól és a virágkötőktől kapom. Hasonló kétségekkel, gondokkal küzdve átérzik a helyzetem és mindig van olyan tanácsuk, ami tovább lendít a legnehezebb helyzetekből is. Ők azok, akikkel az örömöt is leginkább meg lehet osztani. Együtt tudnak érezni velem a legkisebb siker esetén is, hisz ők igazán tudják milyen kemény munka vezetett odáig. A blogjaim köré kialakított egyre növekvő közösség a leghálásabb pártfogóm. A vállalkozó nők és az olvasók mind hozzájárulnak ahhoz, hogy inspirálódjak, egy-egy mélypont után se csüggedjek és sose adjam fel.

Hány gyermeked van? Mennyi idősek voltak, amikor elkezdtél dolgozni?

Nincs gyermekem. Minden tiszteletem azoké az anyáké, akik a gyermeknevelés mellett még sikeres vállalkozást is visznek.

Milyen terveid vannak? Mit szeretnél megvalósítani, hova szeretnél eljutni?

Tervem, hogy odáig fejlődjek, hogy én is különdíj felajánló lehessek az Év Anyavállalata versenyen. Szeretném, ha a bennem élő álomkép valóra válna és minden háztartásban hetente lenne friss virág, minden gyermek már pici korában megismerné és megkedvelné a kertészkedésben rejlő örömöket, a természet szeretete és óvása mindenki számára fontos és követendő érték lenne.

Mit tanácsolsz azok számára, akik még csak tervezgetik a vállalkozást? Mire figyeljenek oda, mit tartasz fontosnak és mit nem? Mit csinálnál másként, ha most vágnál bele?

A legfontosabb tanácsom a vállalkozást tervezőknek, hogy merjenek nagyot álmodni és sose mondjanak le álmaikról. Ne legyenek kishitűek, bízzanak magukban. Találjanak sorstársakat, hisz azok értik meg leginkább a gondjaikat és tőlük kaphatják a legtöbb támogatást. Járjanak nyitott szemmel és sose hagyják abba a tanulást. Mindig legyenek új céljaik és sose elégedjen meg azzal, amit elértek. Mindig mindent lehet jobban csinálni.
Ha újra kezdhetném, kevesebbet halogatnék, bátrabban elindulnék, hisz legtöbbet akkor tud tanulni az ember, ha csinálja is.

Tetszett az interjú? Itt szavazhatsz rá!


LÁSZLÓ ÁGI

Mivel foglalkozol?
 
László Ági Olyan szülőknek segítek hintáimmal, akik gyermekük fejlődését szeretnék biztonságban tudni vagy valamilyen fejlődési problémával küzdenek, de olyanoknak is, akik egyszerűen egy szórakoztatási lehetőséget keresnek vagy egy módszert, amivel a sírós, hasfájós, nyűgős, koraszülött vagy speciális igényű gyermeküket lefoglalják, megnyugtassák. Mindezt olyan minőségben és kiszolgálással, amire én magam is számítok, amikor valahol vásárolok.

Hogyan jött az ötlet? Hogyan kezdtél bele? Milyen előzményei voltak?

Kisfiúnk mozgásfejlődésével problémák voltak, 8 hónaposan még semmit nem produkált abból, ami korának megfelelően teljesen normális lett volna. Gyógytornász, terápia és millió foglalkozáson felül kerestem valamit, amivel otthon is tudom fejleszteni és valahogy élvezze is. Megtaláltam a Beto babahintát, amit Csíkszeredában gyártanak. Én Erdélyben születtem, úgyhogy egyszerű volt beszerezni. Nagyon bejött, imádtuk. Segített, napok alatt eredményt hozott, ráadásul Ő észre se vette, hisz közben szórakozott, aludt, énekeltünk, hintáztunk.

Jöttek hozzánk barátok, ismerősök, tetszett nekik nagyon. Ajánlottam másnak is, akinek hasonló gondjuk voltak a picivel vagy sírós, nyűgös volt a babájuk, rendeltem és eladtam nekik is. Aztán Vateráztam, ez volt a legmegfelelőbb, egyszerű, azonnali módja annak, hogy eladjak és egy kis pénzt szerezzek vele a GYED mellé. Mikor már napi szinten érkeztek érdeklődők és vásárlók, úgy döntöttem, hogy hivatalos formában folytatom, egyszerűen csak azért, hogy tudjak a marketinggel foglalkozni. Így született az ecoBaby.

Mekkora a cég? Hányan dolgoztok benne? Milyen segítséged (családtagok, alvállalkozók stb.) vannak?

Ketten dolgozunk benne, emellett vannak jelentős feladatok, sőt folyamatok, amelyeket kiszerveztem, hogy tudjak a fejlődésre koncentrálni. Szerencsémre a család nagyon támogató és szívesen segítenek ahol tudnak.László Ági

Hogyan marketingeztek, mik a tapasztalataid ezen a téren? Milyen módszerek vannak, amik beváltak, amiket szívesen ajánlasz másoknak is, és mik azok, amikkel nem voltál elégedett?

Húha, ha ezt mind leírnám, megtölteném mindenki helyét, főleg a tapasztalatokkal

  • Google Adwordsot – itt mennek hirdetések
  • Facebookot – itt van az ecoBaby oldal, hirdetések is mennek, jelentős kommunikáció itt zajlik
  • hírlevélküldőt – rendszeresen kommunikálok a vásárlókkal és a feliratkozókkal
  • csalit – letölthető babahinta kisokos
  • kupont a weboldalon
  • keresztmarketinget
  • kiállításokon, rendezvényeken való részvételt
  • Ezek mind beváltak, azért használjuk őket mai napig. Igaz, egész más formában és egész más kép alakult ki időközben a marketing módszerekről, plusz rengeteget tanultam, igyekszem követni a trendeket is, de ez egy „végenincs” fejlődés. Nem baj, érdekes és tornáztatja az agyat

    Hogyan egyezteted össze a vállalkozást és a gyermeknevelést, családi életet? Volt segítséged? Milyen tipped van, ami segített megoldani az ezzel kapcsolatos problémákat, milyen tanácsod van az olvasók számára ezen az téren? 

    Fokozatosan alakult ki ez az életforma nálunk, nem egyből vontam ki magam 8 órára. Az elején csakis alvásidőben csináltam, amit tudtam. Délben aludt a kicsi, olyankor volt 3-3,5 órám (főzés, takarítás és egyéb tennivalókat ébrenléti időben csináltam, bevontam Őt is), este 1-2 órát még ráhúztam fektetés után, de általában elhúzódott. Volt rá energiám akkor is, mert élveztem.
    Aztán többet kellett foglalkozni a megrendelésekkel, a kommunikációval, így még valahonnan idő kellett, kihasználtam minden lehetőséget úgy, hogy ne az együtt töltött időből vegyek el, ha lehet. Aztán kerestünk egy segítséget, aki a kisfiammal volt délelőttönként, addig én otthonról, a saját „irodámból” csináltam, amit kellett.
    Ott omlott kicsit össze a rendszer, amikor megszületett a kislányunk, mert egyszerűen lerövidültek a napok, nem volt időm sehogy sem. Itt vontam be a férjem, aki szép csendesen beletanult és bele is szeretett a vállalkozási formába. Azóta együtt csináljuk.

    Hány gyermeked van? Mennyi idősek voltak, amikor elkezdtél dolgozni?

    Kettő van. Amikor elkezdtem, csak egy volt és 1 éves. Ez így nagyon szerencsés felállás volt, hogy pl. nem két apróval jutott eszembe vállalkozni. Szerintem akkor is belekezdtem volna, megoldottam volna valahogy, csak macerásabb.László Ági

    Milyen terveid vannak? Mit szeretnél megvalósítani, hova szeretnél eljutni?

    A babahinta óta már nagyobbaknak való hintáink is vannak a webáruházban, sőt többgyerekes, családi hinta is, így most már 0-10 éves gyerekek szüleit tudom kiszolgálni.
    A tervem az, hogy az ecoBaby legyen az a hinta webáruház, ahol mindenki megtalálja a saját minőségi, biztonságos álomhintáját. Bővítjük a palettát, tartjuk az iramot.

    Mit tanácsolsz azok számára, akik még csak tervezgetik a vállalkozást? Mire figyeljenek oda, mit tartasz fontosnak és mit nem? Mit csinálnál másként, ha most vágnál bele?

    Még mindig ugyanazt ajánlom, mint legutóbb, amikor interjút készítettetek velem. Kezdjék el kicsiben és növekedjenek, de merjenek növekedni. Nálam ez a modell bevált. Egész más a vállalkozói életforma, rengeteg újdonságot és új érzést hoz, emellett egyszemélyben mindennek lenned kell, hiába szervezed ki a feladatokat, akkor is értened kell hozzá, mert tudnod kell, hogy mit várj el. Ez így kerek és így jó! Persze, van olyan is, hogy legszívesebben megdupláznád magad, annyi tennivalód lesz, de megoldod, ha látod a célt magad előtt.
    Hatalmas önismeret a vállalkozás is, egyből kiderülnek a gyengék, az erősségek, plusz lehetőség belső fejlődésre is – erre is nyitni kell és akkor lehet haladni szépen.

    Tetszett az interjú? Itt szavazhatsz rá!






    3 komment

    1. Elírtam a nevet,bocsánat! Ábrahám-Tandari Ágnes. A gyermekek által szeretett bohócára szavazok!Nem lehet rá szavazni?

    2. Miért nem lehet szavazni Tandori-Szabó Ágnesre?

    Trackbacks/Pingbacks

    1. Média megjelenés - Nagy Jucó - Nagy Jucó - […] Interjú a verseny döntőseivel […]
    2. Az Év anyavállalata 2015 verseny különdíja - […] http://www.gazdagmami.hu/vallalkozo-kismamak/interju-az-ev-anyavallalata-2015-dontoseivel#9 […]

    Mit szólsz hozzá?


    Ez a weboldal sütiket használ. Az Uniós törvények értelmében kérem, engedélyezze a sütik használatát, vagy zárja be az oldalt. További információ

    Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik kicsik, teljesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal azért helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Elfogadom" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

    Bezárás