Biztos bevétel vállalkozásból?





Vajon mi a biztosabb? Az állásból származó bevétel vagy a vállalkozásból? Nézzük csak az érveket pro és kontra:

Ha van egy állásod, a havi béredet minden hónapban megkapod a bankszámládra. De mi van,

    – ha fizetésképtelen lesz a cég?
    – ha létszámleépítés van a cégnél?
    – ha csak 2 héttel később tud a cég pénzt adni?
    – ha megszűnik a részleg és csak rosszabbul fizető pozíciót tudnak felajánlani neked?
    – ha elszámolják a béredet és kevesebbet utalnak?
    – ha nem jelentenek be és csak zsebbe tudnak fizetni?
    – ha évekig “elfelejtik” befizetni a TB-det?
    – ha egyik napról a másikra kirúgnak?

Ha alkalmazott vagy, akkor csak korlátozott mértékig tudsz magad dönteni az életed és a bevételeid felől, mert mások döntenek a fejed felett.

Ezzel szemben, ha vállalkozó vagy, csak rajtad múlik, mennyi bevételed lesz!

De vajon tud a vállalkozás havi fix bevételt termelni?

A legtöbb vállalkozás azért hoz csak hullámzóan és bizonytalanul bevételeket, mert szinte egyáltalán nincs marketingje. Arra alapozzák a bevételeket, hogy majd az ismerősök egymásnak ajánlják, vagy hogy a termék majd eladja magát, annyira jó. Ezek a megoldások pedig hullámzó bevételeket eredményeznek.
Egyik ismerősöm cégében a marketing csupán annyiból áll, hogy ha befejeznek egy nagyobb munkát és nincsen következő, akkor megcsináltatnak 30.000 szórólapot, ebből mindig jön megint néhány hónapra elegendő munka. Mindig félretesznek annyi pénzt, amit erre a célra elő lehet venni. Persze ennél kifinomultabb módszerek is léteznek, de nekik ez a bevált stratégiájuk és működik.

Akkor nem lesznek hullámzó bevételeid, ha

1) Folyamatosan marketingezel (ki kell tesztelned, hol érdemes hirdetned és állandóan megjelensz ezeken a helyeken)
2) Sokféle csatornát használsz a kommunikációra (így ha az egyik éppen nem teljesít jól, a többi azért még hoz vásárlókat)
3) A reklámokban azonnali tevékenységre bíztatsz (ha rájukhagyod, mikor jöjjenek be a boltba, akkor az emberek nagy része el fog felejteni, ha eléred, hogy 1 héten belül bejöjjenek, akkor sokkal többen fognak jönni – pl. egy ajándék kuponra rá lehet írni, hogy meddig lehet a vele járó kedvezményt felhasználni, vagy gondolj csak a hipermarketek akciós katalógusaira, ugyanezt a hatást érik el…)

Emellett fontos az, hogy a vállalkozásodat, mint rendszert lásd magad előtt. A legtöbb cég ma Magyarországon legfeljebb 1-2 marketingeszközre épít, ezek hozzák be a vásárlókat és ha ezek nem működnek, akkor nem tudják mit kell tenni. Ehelyett te fokozatosan bővítsd a vevőszerző-eszköztáradat újabb és újabb eszközökkel. Az egyik tréningem kapcsán ezeket az eszközöket használtuk, hogy megtöltsük a termet:

    – e-mail a régi vásárlóinknak,
    – postán küldött DM levél az előfizetőinknek,
    – Twitter és Facebook,
    – Adwords hirdetés,
    – bannerhirdetés,
    – partnerek által kiküldött levelek,
    – kuponok (egy korábbi termékakcióban a vásárlók ajándékkuponokat kaptak, amit többek között erre a tréningre válthattak be)

és még kismillió egyéb megoldást is bevethettünk volna. Ha csak e-maileket küldtem volna ki, akkor a teremben nagyjából 60%-al kevesebben ültek volna.

Az internet azért nagy lehetőség, mert a vevőszerzés folyamatának nagy részét képes számodra automatizálni (és mindemellett még olcsó is):

    – automatikusan érkeznek látogatók nap, mint nap a honlapodra (keresőből, hirdetésből stb.)
    – feliratkoznak a hírleveledre, így ha bármikor éppen nincsen elég ügyfeled, tudsz nekik küldeni egy ajánlatot vagy akciót,
    – a hírlevélsorozatot automatizálhatod, így nem kell neked küldened az ajánlatokat, hanem az előre megírt sorozat megteszi helyetted
    – ha webshopod van, akkor a termékeidet a vásárlók azonnal meg tudják rendelni a honlapon keresztül,
    – ha komplexebb szolgáltatásod van, akkor állandóan érkezhetnek érdeklődések, árajánlatkérések az oldaladon keresztül.

Mindennek egyetlen közös pontja van, ami meghatározza, hogy működik-e majd a dolog vagy sem, ez pedig a: LÁTOGATOTTSÁG.

Bármilyen klassz lehet ugyanis a hírlevélsorozatod, a terméked, a webshopod, a szolgáltatásod, ha nincsen elég látogatód, soha nem lesz elég bevételed.

Ha a fent említett ismerősöm csak 3000 szórólapot készíttetne, akkor sokkal kevesebb új megbízást tudna szerezni, akkor miért gondolja azt sok honlaptulajdonos, hogy napi 40-50 látogatóval el lehet bármit is érni? Ahhoz, hogy működjön a marketing-gépezet mind az offline világban, mind az interneten látogatókra van szükség. Nélkülük nem megy. Mégis azt tapasztalom, hogy ezt a lépést sokan ki szeretnék hagyni a folyamatból. A honlaptulajdonosok sokkal inkább szeretnek a honlap csinosítgatásával, a tartalmak írásával foglalkozni, mint olyan új helyeket és módszereket kipróbálni, ahonnan látogatókat lehet szerezni. Itt az oldalon is többször írtam már erről és nemrégiben a Twitteren is adtam több tippet ezzel kapcsolatban.





26 Comments

  • Valentina

    Reply Reply 2010. március 25. csütörtök

    Ági köszönöm a válaszodat! (meg az előző kérdésemre is egy másik témában.)
    Mindig csak ámulok, hogy mennyi mindent tudsz, tényleg le a kalappal 🙂 most a kérdezősködés helyett akkor a tettek mezejére lépek! 🙂

    Szép napot!
    (És ma szép, legalábbis itt BPen :D)

  • Vida Agi

    Reply Reply 2010. március 24. szerda

    Valentina, napi 40-50 látogató sem rossz, de nagyon lassú haladást tesz csak lehetővé, hiszen így napi maximum 4-5 feliratkozód lehet. Nagyjából 200 feliratkozónál már lehet kampányolni – én legalábbis ennyinél próbáltam meg először és ez már tisztességes árbevételt hozott.

  • Valentina

    Reply Reply 2010. március 24. szerda

    Számok….
    Sziasztok! Egy feljebbi kommenthez hasonlóan engem is megijesztett kicsit a “40-50 látogatóval nem lehet semmit elérni” mondat. Hmm hát valóban nem sok, de egyenlőre nekem is kb ennyi van. (Persze még nem dőltem hátra elégedetten a karosszékben :))
    A tapasztaltabbaktól az lenne a kérdésem, ha valaki tudja, próbáljon már számszerűsíteni néhány dolgot: napi hány látogató az, amivel már “lehet valamit kezdeni”? És a listaépítésnél kb hány hírlevél feliratkozóval? (tudom, minél több és még annak a duplája, de a minimum…) Normál esetben ez a bizonyos szám mennyi idő alatt van meg?
    Gondolom, ez terméktől, ártól, célcsoporttól stb. mindentől függ, de nagyságrendekre lennék kíváncsi.

    Köszönöm előre is és mindenkinek sikeres látogatottságnövelést, listapéítést és minden egyebet! 🙂

  • Mészáros Anikó

    Reply Reply 2010. március 12. péntek

    Végül megtaláltam, erre gondoltam:
    http://www.gazdagmami.hu/internetes-penzkereses/latogatottsag-tevhitek

    Anikó

  • Márti

    Reply Reply 2010. március 12. péntek
  • Mészáros Anikó

    Reply Reply 2010. március 12. péntek

    Ági!
    Már megint egy bejegyzést kergetek az oldaladon, de nem találom (kezdem azt hinni, hogy én nem tudok keresni… 🙁
    Pedig tegnap még megvolt és olvastam. Azt hiszem, az oldalsávból találtam oda, a hozzászólásokból, de ott már továbbhaladt az élet 🙂
    A lényeg: a látogatottságnövelésről van benne szó, arra emlékszem, hogy írtad benne, hogy pl. egy új oldalnál ha 3 hónapig napi 10 linkajánlást írsz, az 900 link, és sokat számít. Újra elolvasnám az egészet. Merre van a cikk?
    Remélem, ennyiből neked sikerül beazonosítani.

    Anikó

  • Tóthné B. Krisztina

    Reply Reply 2010. március 12. péntek

    Ági, köszönöm válaszod!
    Egyébként az első tipped nálam a boltom célja, csak nem gondoltam, hogy ez egyben a kínált előny is.

  • Vida Agi

    Reply Reply 2010. március 12. péntek

    Krisztina, ez sokféle lehet, mindig az a fő előny, amilyen problémát az ügyfél számára megold a terméked. Mindig a probléma irányából kell közelíteni. A te termékeidnél ez pl. lehet az, hogy “nem tudok a babás ismerősömnek ajándékot venni” – ebben az esetben az ajándékozók a célcsoport, de lehet az is, hogy “szeretném, ha a gyermekeim inspiráló, fejlesztő környezetben nőnének fel” – ilyenkor a szülő a célcsoport.

  • Laura

    Reply Reply 2010. március 11. csütörtök

    Drága Anna és Mindenki!

    Nagyon köszönöm sokat jelent amit mondtok és a biztatás is.
    Lelkileg még nehéz de biztosan össze fogom magam szedni. Érzem hogy bevonzom a megoldást a problémáimra. A károgókkal nem foglalkozom, vagy legalábbis megpróbálom.

    Szép estét mindenkinek!

    Laura

  • Anna

    Reply Reply 2010. március 10. szerda

    Laura, hajrá!!!
    Abban szerintem is igaza van Áginak, hogy hirtelen felindulásból ne hagyd ott a munkádat, de próbálj meg közben a saját lábadra állni, és akkor nyugodtan tudsz felmondani! Drukkolok!
    És a pasit jól tetted, hogy elküldted, nem hagyhatod, hogy rettegésben tartson! Egyedül is sokkal jobb lenni, mint egy rossz párkapcsolatban, ahol megpróbálják tönkretenni az önbecsülésedet! Igazad van, nincs joga ahhoz, hogy így beszéljen Veled, elég ijesztő, amiket mondott Neked! Szerintem nem igazi férfi, aki képes így beszélni egy nővel. Sok sikert kívánok Neked, ne csatlakozz a sok siránkozó emberhez, HAJRÁÁÁ!!! 🙂

  • Laura

    Reply Reply 2010. március 10. szerda

    Kedves Mindenki!

    Ági, köszönöm a válaszodat, sokat jelentett. Kérte ma főnökömtől pár napot (bár nem vagyok rendesen felvéve, megbízási szerződéssel vagyok, nincsen kötött munkaidőm sem) hogy megoldjam a problémáimat.
    Nagyon keveset keresek ott, majdnem csak annyit, amennyibe kerül bejárnom, de érzem hogy többet is lehetne ott keresni, bár nem sokkal, de kíváncis vagyok hogy mit lehet kihozni ebből még, mit bírok.

    Sokkal jobban vagyok már. Egy órát aludtam csak, de kitakarítottam az egész lakást, még az ajtókat is lemostam. Ez segített kicsit ellazulni (bár ez elég viccesen hangzik, hogy a munkától lazulok el, de akkor is jól esett:-)

    Egyelőre szükségem van a munkámra, bármennyire is keveset kapok ott, jó hogy nem hagytam ott.Köszönöm a tanácsot.

    Kedves Ildikó!

    Nagyon köszönöm a felajánlást, gondolkodnom kell még rajta. Hogy min gondolkodok? Elsősorban a buszköltségen, mert jelenleg az is problémát okoz. Másodsorban a Nők lapja kiadójánál (Sanoma) voltam már. Pontosabban jelent meg az egyik ottani lapban (rengeteg lap tartozik hozzájuk) több írásom is, volt ami többoldalas volt. Akkor mi a probléma? A kiadóval semmi. SAjnos rengeteg a tehetséges újságíró, nem tudnak mindig adni valamit, ebből rendkívül nehéz megélni.
    Azon az újságon kívül ahová írtam, beadtam a jelentkezésemet több laphoz a Sanoma kiadón belül, mellékeltem a cikkeket, amit írtam és témajavaslatokat is vetettem fel, de még csak válaszra sem méltattak, azt se mondták hogy sajnáljuk de nincsen számodra hely a lap oldalain.
    Tudom hogy rengetegen bombázzák őket ezt is meg lehet érteni, de egy sablonlevélre minimum telhetett volna tőlük, főleg úgy, hogy írtam már az egyik lapjukba.
    Na, nem kesergek tovább.

    Ildikó, nagyon érdekel a történeted, voltam a környéken (Szentbékkállán) több nyáron is és imádom a környéket.
    Sajnos azonban a tartalékaimat feléltem és egyelőre nem engedhetek meg magamnak egy ilyen luxust, pontos költségvetésem van és be szeretném tartani.

    Viszont megpróbálok kitalálni valamit, hogy el tudjak menni. Még akkor is ha nem kell senkinek sem esetleg az anyag (költségtérítést még egyszer sem kaptam, így ha megveszik is kb nullán vagyok, vagy mínuszban)

    Köszönöm a biztató szavakat mindenkitől!

    Laura

  • Tóthné B. Krisztina

    Reply Reply 2010. március 10. szerda

    Kedves Ági!

    Mi lehet a kínált előnye egy vállalkozásnak?
    Ha a jó ár és a jó minőség már elcsépeltek (azért persze nem árt ha megvannak).
    Valahogy nincs fantáziám kitalálni magamnak egy előnyt, amit kommunikálni lehetne. Mik is lehetnek ezek?
    Csokorba tudnád szedni ezeket, ha lehet ilyen kérésem?
    Köszönöm, ha megteszed!
    Kriszti

  • Bélteki Ildikó

    Reply Reply 2010. március 10. szerda

    Kedves Laura!

    Olvastam soraid és a magam példájával szeretnék erőt adni Neked. 48 éves 2x elvált nő vagyok “1000” éve élek férfi nélkül, 3 gyermeket neveltem, -lek egyedül. Patronáltam is 1-2. Több szakmám van, utoljára a honvédségnél voltam teherautó sofőr. Feladtam az állásom, amikor úgy éreztem már nem szeretek köztük lenni és fejest ugrottam a semmibe. Most bontogatom szárnyaim. Nyitott szívvel, üres pénztárcával, de még mindig felszínen vagyok. Dolgozom magamon, hogy másképp éljek. Gyerekeimnek is példát mutatva ezzel.
    Magam is útkereső vagyok ezért éreztem úgy: köztetek a helyem.

    Szeretném felajánlani Neked, hogy megírd a találkozásunkat az egyik 10 éve nem látott csemetémmel, akivel kalandos úton találkoztunk és veszítettük el egymást valamikor. A nagy találkozásra most március 14-én kerül sor Mindszentkállán (Káli medence)egy gyönyörű nádfedeles parasztházban (ami nem az enyém, de itt élek a lányommal). Ha érdekel a téma a Tiéd lehet. A családi lapok, mint Nők Lapja, Családi lap, eladhatod a sztorit.

    Email címem: belteki.ildiko@vipmail.hu

  • Vida Agi

    Reply Reply 2010. március 10. szerda

    Erzsi, nincs okod az aggodalomra. Mi árérzékeny piacon vagyunk, de egyáltalán nem éreztünk keresletcsökkenést tavaly, épp ellenkezőleg. A válságot a multik érzik meg igazán, és azok a cégek, akiknek az ár az egyetlen érv a termékük mellett. Ha jó a marketinged, akkor nincs problémád válságban sem.
    Szóbeszédre minden cégnek szüksége van. A gond csak az, amikor ez az egyetlen, amire egy cég alapoz és azt is a véletlenre hagyja (lehet a szóbeszéd-marketinget profi eszközként is alkalmazni)

    Laura, nehéz ilyen környezetben élni, teljesen megértelek. De a munkahelyedet csak akkor add fel, ha ez nem okoz számodra anyagi nehézségeket, ha biztosan tudod, hogy a vállakozásból képes vagy rövid időn belül megfelelő bevételekre szert tenni. Szóval, kitartás!
    (nagyon jó érzés lesz majd felmondani, ez motiváljon addig ;))

    Edit, igen, céges tréningekre is lehet használni online marketinget, de itt a célcsoporttól is függ, milyen mértékben érdemes online és offline marketinget használni. KKV-k esetén, ahol többnyire a cégvezető a döntéshozó is egyben, nagyon jó az internet marketing, nagy cégeknél nagyobb százalékban kell offline marketing eszközöket is használnod, valamint más online marketing megoldások működnek az ő esetükben.

  • Pal Kinga-Klara

    Reply Reply 2010. március 10. szerda

    Szerintem is nagyon fontos a marketing.en mostanaban szeretnek egy webshopot inditani es en is a kozosegi oldalakra,az adwordsra a hirlevelre es az e-amilekre alapozok.

  • Laura

    Reply Reply 2010. március 09. kedd

    Sziasztok4

    tudom, hogy ez nem egy olyan oldal, ahol lelki problémákkal foglalkoznak, de ki kel ladnom magamból ami foglalkoztat. KEdves Ági, ha kitörlöd, mert nem ide való, az sme zavar, ne mharagszom meg.

    Rengeteget olvaso mezt az oldalt, az Ági nagyon sok hasznos tippet adott. Szeretnék saját vállakozást, de valami mindig visszatartott eddig.

    Ma hazajöttem és a főnököm felhívott (újságíró vagyok) és üvöltött velem. Nem előszőr fordu lelő ez és eléggé kivagyok emiatt. Szertném otthagyni a munkámat holnpa amikor bemegyek. Remélem hogy a lewlki erőm kitart még reggelig.

    A barátommal múlt héten ünnepeltük a 10. évfordulónkat. Voltka problémáink, de ami ma történt az egyszerűen hihetelen a számomra.
    Elmeséltem neki hogy a főnököm hívott, emg látta is hogy kivagyk borulva. Erre ahelyett hogy vígasztalt volna elkezdett velemi kiabálni és régi sérelmeket elővenni. Üvöltött velem, kiabált és mocskosságokat vágott a fejemhez. Monhatnátok hogy előfordul az iylesmi, de aztán elindult felém és azt mondta hogy agyonver-szó szerint ezt mondta, és azt mondta hogy egy idióta szemét vagyok, meg hogy ki kéne taposn ia belemet. ELborult aggyal közelített felém. Éreztem hogy megütne, pontosabban azt hogy megteszi. ELéggé megijedtem, mert egy hatlamas kést tart az ágy meleltt, már mondtma is neki többször hogy nem értem minek tartja ott. Féltem hogyvalami történni fog, de szerencsére esembe jutot a nagymamám mit szokott mondani. Neki volt egy férje, aki sz összes előző feleségét verte. Őt viszotn sosem. Úgy vívtak iezt a “kiváltságot” magának, hogy az első próbálkmozásáál csírájában elfoyltotta ezt benne. Magabiztosan kiállt elé és megmondta hogy vele ezt ne mleeht csinálni és áramlott belőle az erő, látszott, hogy viszonozni fogja ha ezt teszi vele valaki.

    Közelítet felém és éreztem hoghy végem van, szinte végigpörgött bennem az, hogy ütni és rúgni fog. Még sosem bántotott fizikailag, de érzelmileg rengeteget és mondogata hogs rám férne egy verés (hozzáteszem oka nem lenne rá, de iylen tetthez szerinem semmiylen ok nincs iylet ne mszabad csinálni de mondani sem)

    Hajtogatta hogy kitapossa a belemet és ilyeneket.
    Összeszedtem magam és ordítani kezdtem hogy velem iylet ne mtehet és takarodjon azonnal a házamból és soha töbet vissza ne jöjjön.
    Már többször el akatam küldeni de sosem ment el, sosem viselte el a szakítást. Én iszonúan félek. És a legjobbnaaz fáj amiketz mondott. Olan mocskosságokat vágott a fejemhez, ohgy az hihetelen. Nem tudo melképzelni hogy egmber hogyna mondhat iylet. Én félek hogy visszajön és bántani fog, hisze na kulvsát ne madta vissza, de erőt veszek amgamon és ne mfog bántani.

    IGyekszem összeszedni magam és igenis önálló függtlen nő lesze, sőt vagyok. Borzasztó a munkám, a környezet elviselheetelen. pedig írok ,szeretem amit csinálok, de nem tűrhetem hogy belémtapossanka.

    Hogy miért erre az oldalra írom ezt most le?
    Azért mert ez a honlap ad erőt ,arra hogyi genis meg leeht csinálni.
    Azt nem tudom hogy hagyjam e ott a munkahelyemet másr holnap, vagy várjak vele még? Nme tudok dönteni. Nevetséges összeget keresek és reggeltől estig bent vagyom még a hétvégén is. Ráadásul lelkleg negyon megvisel az a báásmód ahogyna ott az embereket kezelik.
    Ott van ezzle sazemben az, hogy ma is maikor a buszon jötem hazafelé mindenki a válságról meg a nicsnmunkám most mi lesz-el törődött és sajnálkoztak. Mellm ült egy lány és ő is ezt magyarázta nekem. Én értem hogy nem szabad úrrá lennie a sajnálatnak rjtam, ne mszabad magam sajnálnom és ne mszabad elhinnem azt sme hogy nem leeht kitörni. De bármiylen interjúalanyt kérdezek egyszerűen bármit kérde ktőlük ez köszön vissza. Ezt kapom mindenhonnna hogy ne mleeht kitörni. Én pedig érzem hogy ez ne migaz, igenis meg leeht csinálni. De mégsem lépek, pontosabba elkezdtem egy honlapot, de nem jól csináltam, erre ahelyett hogy újjat kezdtem volna, ne mfoglalkozma vele, mondván it tvna nekem az újságírás, regeltől estig bent vagyok este meg házumunkát végzek. Igaz, valóbna fáradt voltam, de ez akkor sem indok arra ,hogy miért ne foglalkozzak a jövőmmel.
    Hiszen pont az, pontosabban et segítene kimászn ia gödörből.
    Az a nehéz, hogy úgy érzem minden összedől. A szerelmi életem romokban hever, mondhatjuk hogy nicnsen állásom és az életelm többi részi is kilátástalannak tűnik.

    Viszont nem adom fel és azért írtma meg a levelemet, hogy mindneki lássa, főleg én magam, hogy mit ígértem magamnak. Igenis megcsinálom és elérem az álmaimat. Oylan környezetbe ndolgozok amit amgam teremtettem, olyan környezetben és oylan emberekke lakiket szeretek és akik soha de soha ne mbeszélnek így egymással. A párkapcsolatom helyre fog jönni (ne mezzel az emberrel) találok valakit aki soha ne mejtene ki ilyen szavakat, mitn amit most ő mondott.
    És ami a legfontosabb. ALakuljon bárhogyna is az életem, ekkora tiszteletlenséget soha de soha ne mtűrök el. Sem a munkahelyemen a magánéletemben meg főleg nem. Senk ine mbánhat velem így.
    Köszönöm hogy meghallgattatok. Az elírások a zaklatottságomból fakadnak. elnézést értük

    Hajrá lányok 8és fiúk) ne adjátok fel az álmaitokat és ne higgyétek el ha valaki becsmérel titeket!

    Laura

  • Jónásné, Erzsi

    Reply Reply 2010. március 09. kedd

    Sziasztok!

    Szerintem is vannak olyan területek, amelyeken a szájhagyomány erősebb is lehet az on-line marketingnél. Pl prémiumkategóriás szolgáltatások, ahol a bizalom nagyon fontos.
    Nekem jelenleg az a legnagyobb problémám a vállalkozósdival, hogy aggódom a kereslet-csökkenés miatt. A válság hatására az emberek már az élelmiszereken is spórolnak, akkor miért vennének infoterméket, vagy mennének nyaralni.

    Üdv

    Erzsi

  • Celebrini Edit

    Reply Reply 2010. március 09. kedd

    Kedves Ági!

    Szerinted egy céges tréningekkel foglalkozó vállalkozás is tudná használni az internet-marketinget? Ha igen, mit, hogy?
    Köszi: Edit

  • Várbogyainé Anett

    Reply Reply 2010. március 09. kedd

    Kedves Ági!
    Köszönöm a gyors választ!
    Anett

  • Vida Agi

    Reply Reply 2010. március 09. kedd

    Anett, ebből infotermék nem igazán születhet, de abból már igen, hogy hogyan utazz és kirándulj kisgyerekekkel, hova érdemes menni (erről akár egy összeállítást is lehet készíteni, hol vannak Magyarországon megfelelő helyek, mit vigyél magaddal, hol jó kisgyerekekkel strandolni, hol vannak megfelelő éttermek, mit hogyan oldjál meg, pl.ha nincs etetőszék az étteremben, ha a turistaútvonalon mégsem lehet eltolni a babakocsit stb.)

    Flóra, így is el lehet érni eredményt, csak lassabban. A 20%-os konverzió nagyon jó. Ezt a témát egyébként szezonon kívül is jól lehet reklámozni (ne akkor ijedj meg, amikor már csak 2 nap van a vizsgáig, készülj fel időben)

  • Fónad Flóra

    Reply Reply 2010. március 09. kedd

    Kicsit megijesztett az a mondat, hogy napi 40-50 látogatóval nem lehet mit kezdeni. Igaz, még csak a listaépítés szakaszban vagyok (már nem sokáig), a konverziós arány elég jó, kb. a látogatók 20%-a regisztrál, de nehezen tudom elképzelni, hogy napi több mint 40-50 látogatóm legyen. Esetleg vizsgaidőszakban, merthogy gazdasági matematika oktatóvideókat szeretnék eladni.

  • Várbogyainé Anett

    Reply Reply 2010. március 09. kedd

    Szia Ági!

    Most én is alkalmazott vagyok, de nagyon vonz az internetes vállalkozás létrehozása. Viszont folyton elakadok, mert mi van akkor ha nincs olyan téma amihez nagyon értenék és terméket is el lehet vele adni. Konkrétan, két kisgyermekem van és imádunk kirándulni, szívesen ajánlanám a kedvenc helyünket és környékét más kisgyermekes családnak is, hiszen rengeteg gyermekenek való programlehetőség van a környéken ahol nagyon jól érezheti magát a család, de a szálláshely-, és könyv-partnerprogramon kívül nem tudom mi lehetne ebből a honlapból a fizetős termék.
    Gondolom másnál is felmerült már ilyen probléma. Elég nehéz átlendülni ezen a holtponton.

    Anett

  • Vida Agi

    Reply Reply 2010. március 09. kedd

    Zoli, egyszerre csak egy kuponkódot lehet felhasználni, ha erre gondolsz.

  • Patak Cs. Gyöngyvér

    Reply Reply 2010. március 08. hétfő

    A több csatornán működő marketing ad egyfajta biztonségérzetet is. Ha ez nem jön be, még itt és itt megtalálható vagyok…
    És ezekre időt kell szánni – ezt én most éppen “nagyon jól” látom…

  • Zoli

    Reply Reply 2010. március 08. hétfő

    Sziasztok, Boldog Nőnapot kívánok minden kedves Nőnek!

    Én gondolkodom a Marketingtortán, olvastam a kedvezményekről is a kuponkódnál:

    Ezeket egyszerre is igénybe lehet venni?

    Köszi, üdv: Zoli

  • Vera

    Reply Reply 2010. március 08. hétfő

    “Arra alapozzák a bevételeket, hogy majd az ismerősök egymásnak ajánlják, vagy hogy a termék majd eladja magát, annyira jó.”
    Vannak szerintem olyan szektorok, ahol ez halmozottan igaz. Vagy csak embere válogatja, nem tudom…

Leave A Response

* Denotes Required Field