Mi az, amivel kísérletezgető kezdőből gyorsan a piacod legjobbjává válhatsz?

Rögtön lelövöm a poént. A kulcs a piackutatásban rejlik. De hogyan is csináld?

A növekedés legbiztosabb útja a marketingben:

Tudj meg egyre többet a vevődről!
⬇️
Egyre jobbat tudsz nekik nyújtani
⬇️
Egyre jobban tudod őket megszólítani
⬇️
Egyre többen választanak téged

Miért ismerd meg őket jobban?

– Mert az elején még nem vagy biztos a pozicionálásban és szeretnéd megtudni, mi van a vevők fejében a piacodról.

– Mert a vevővisszajelzések a legjobb fejlődési lehetőség, ebből tudsz a legtöbbet tanulni.

– Mert a visszajelzések segítenek a termékfejlesztésben, a szövegírásban, a vevőidre való ráhangolódásban.

– Mert a vevők visszajelzései a legjobb reklám is egyben.

Mikor kérdezz?

– Amikor megérkezett az első vevőd: kérdezd meg tőle, miért vásárolt!

– Amikor valaki feliratkozott a hírleveledre: kérdezd meg, miben segíthetsz neki!

– Ha új terméket szeretnél bevezetni: kérdezd meg, milyen legyen.

Hogyan kérdezz úgy, hogy választ is kapj?

1. A legjobb egyetlen rövid kérdés rögtön a megrendelés utáni köszönőoldalon.

2. A Booking.com megoldása is nagyon jó erre: nem egy kérdőívet küldenek ki és megkérnek, hogy töltsd ki (a hosszú kérdőív elveszi a kedvet a kitöltéstől), hanem rögtön a hírlevélben felteszik az első kérdést, amiben csak egy csillagra kattintva kell osztályoznod a várost, ahol jártál és miután a csillagra kattintottál, jutsz át a következő oldalra, ahol még néhány kérdés vár rád.

3. Váltogasd a kifejtős és a kattintós kérdéseket az űrlapon, így nem unják el a válaszadást!

4. Vásárlás után biztasd az ügyfeleket, küldj nekik egy emailt, amiben véleményt kérsz tőlük!

5. Tegyél fel 1-2 válaszos rövid, tesztszerű kérdéseket, erre könnyebben választ kaphatsz.

6. Szervezz nyílt napot, kérdezős napot 1-1 terméked a vásárlóinak, ahol kötetlenül mondhatják el, mi érdekli őket, mit nem értenek, mire lenne szükségük.

7. Ha van Facebook csoportod, kérd meg a vevőidet, hogy ott írják le a véleményüket 1-1 termékről (ez neked reklám is egyben)

8. Szervezz a régi törzsvásárlókból fókuszcsoportot, akiknek bemutathatsz egy-egy új terméket, kikérheted a véleményüket egy-egy újítással kapcsolatban.

Gyűjtsd a visszajelzéseket, az adatokat kezdettől fogva! Ez az, amivel a legtöbbet tanulhatod a célcsoportodról és amivel egyre jobbá és jobbá tudsz válni.

Leave A Response

* A hozzászóláshoz el kell fogadnod az adatvédelmi tájékoztatónkat

*

Elfogadom

* Denotes Required Field