Hogyan adj el többet ugyanannyi vevőnek?

Egyre nehezebb a vevők figyelmét megszerezni, egyre drágább eljutni hozzájuk, éppen ezért kell valami, ami segít, hogy akik már rád figyelnek, azok ne csak a kötelező minimumot vásárolják meg.
Mit lehet tenni, hogy megnöveld a kosárértéket?
Milyen módszerek vannak arra, hogy aki betért a boltodba, többet vegyen és után szívesen térjen vissza?

Ebben az adásban bemutattam 30 ötletet arra, mit, hogyan és mikor kínálhatsz a vevőidnek, ha azt szeretnéd, hogy többet vagy magasabb értékben vásároljanak vagy pedig az első vásárlás után visszatérjenek.

Az élő adás vázlata:

1. Mi az az upsell egyáltalán? A szűkebb és a tágabb értelmezés.

2. Milyen felületeken tudsz upsellezni?

– felugró ablak a vásárlás során,
– a kosár tartalma alatt megjelenő alsó sor,
– a vásárlás végén a köszönőoldal,
– az értékesítési oldalon feltüntetett csomagajánlat vagy bővítési lehetőség,
– a vásárlás után emailben,
– a vásárlás után levélben vagy csomagban határidős ajánlat.

30 ötlet, hogy mi mindenből lehet upsell ajánlat:

1. Kiegészítő termék (pl. fényképezőhöz tok, ékszerhez ékszertartó, online tréninghez kiegészítő leckék)

2. Folytatás (pl. ha megvetted a kezdő csomagot, vidd el a haladót is)

3. Ajándékosítás (pl. ha ajándékba veszed kérj hozzá díszcsomagolást, dobozt, ajándékkártyát, üdvözlőlapot, gravírozást stb.)

4. Másik termék (pl. ha megveszed ezt vidd el hozzá ezt is, a kettő együtt többet ad)

5. Vidd el ezt a terméket is és ha kéred, a kettő együtt olcsóbb!

6. Kérd előfizetéssel! (pl. ha van előfizetéses rendszered, ajánld fel, hogy fizessen elő arra is és kap egy hónapot ajándékba)

7. Vigyél el még egyet ugyanabból! (pl. vegyél magadnak is egyet, vagy lepd meg vele még egy ismerősödet)

8. Kérj mellé tanácsadást vagy egyedi állapotfelmérést, tesztet!

9. Kérj mellé kiterjesztett garanciát!

10. Segítünk beállítani neked (pl. szoftvereknél: feltelepítjük, akváriumot, világítást beállítjuk, terméket beszereljük, bútort összeszereljük stb.)

11. Szolgáltatás mellé termék: ha eladsz egy szolgáltatást (pl. fodrászat) kínálj mellé egy terméket (pl. sampon). Tanácsadás vagy oktatás mellé pl. kínálhatsz könyvet, naplót, amiben követheti a haladását, munkafüzetet, otthoni gyakorlásra alkalmas kártyákat stb.

12. Oktatás: ha vesz egy terméket mellé kap egy oktatást, ahol megtanítod, hogyan csinálja

13. Karbantartó szett: pl. tisztítókészlet a cipőhöz, bőrtáskához, bizsukhoz stb.

14. Éves karbantartás: pl. redőnyhöz éves ellenőrzés, átvizsgálás, javítás, de ugyanezt lehet elektronikai termékekhez, számítógépekhez, bútorokhoz (pl. konyhabútorhoz éves átvizsgálás, javítás stb.), bármilyen nagyobb értékű termékhez vagy akár szolgáltatáshoz is (pl. éves felülvizsgálat egy nagyobb tanácsadási vagy fejlesztési projekt után)

15. Közösség vagy klub: pl. stílustanácsadáshoz, ruhákhoz havi előfizetős stílus klub, nyelvoktatáshoz nyelvi beszédfejlesztő klub

16. Magazin: ha vásárol, előfizethet mellette egy magazinra is

17. Páros jegy: pl. ha már úgyis veszel egy jegyet, miért ne vennél még egyet valakinek

18. Vigyél többet és kedvezményt kapsz: pl. könyveknél: vigyél kettőt és a második 10%-al olcsóbb, vigyél ötöt és egy ingyen van

19. Partnerek termékei: ha van olyan partnered, akinek van a célközönséged számára érdekes terméke, upsellként forgalmazhatod

20. Vidd el szettben! Pl. ha valaki vesz egy fülbevalót, ajánld fel neki, hogy vigye el a hozzá tartozó nyakláncot és gyűrűt, ha vesz egy könyvet, ajánld fel, hogy vigye el a hozzá tartozó munkfüzetet vagy CD-t!

21. Rendezvény: pl. egy szoftverhez a témáról szóló konferencia, egy társasjátékhoz egy nagy családi társasjátéknapra szóló belépés

22. Szórakozás: pl. megvehet mellé egy társasjátékot vagy valamilyen más élményt (olyat, ami a célcsoportod számára érdekes)

23. Vigyél el egy másik kapcsolódó terméket is kedvezménnyel!

24. Tábor: pl. oktatás vagy szolgáltatás mellé gyere el a kapcsolódó táborba is, ahol 3-4-7 nap alatt elmélyítheted a tudásodat.

25. Upgrade: kérd a magasabb szintű verziót!

26. Offline: Ha pl. egy kiállításon vagy vásárban adsz el, mindig kérdezd meg, kér-e még valamit – sokszor magától is kitalálja, mit szeretne még 🙂

27. Kéred a nagyobbat? Ajánld fel a termékedet vagy a szolgáltatásodat bővített nagyobb csomagban (pl. 30 perces masszázs helyett 45 perces, 45 perces helyett 60 perces, heti 2×1 óra oktatás helyett 2×1 óra plusz munkafüzet, amivel bárhol gyakorolhat)

28. Rajongói termékek: bögre, párna, póló stb.

29. Megtanítom, amit csinálok (pl. kozmetikusként tartasz egy smink oktatást laikusoknak vagy oktató videót készítesz otthoni bőrápolásról, bűvészként felajánlod, hogy a műsor után megtanítasz néhány otthoni trükköt)

30. VIP lehetőség: a sima csomag mellé felajánlod, hogy vigye el a VIP lehetőséget is (pl. rendezvénynél: elől ülhet asztalnál, elsőként mehet be a terembe és kap ebédet is egy VIP teremben, hogy ne kelljen sorban állnia, kozmetikumoknál: kap egy egyéni bőrtanácsadást, ezalapján állítod össze a saját kezelési tervét és kapja meg a szükséges termékeket)

No, melyikkel fogod kezdeni?

Tudd meg, hogyan valósíthatod meg mindezt a 4 órás online Upsell Megvalósító Workshopon! Részletek itt >>

Comments are closed.