Hogyan lesz egyedi és utánozhatatlan a vállalkozásod?

Hogyan lóg ki a vállalkozásod a sorból? Sokan erre kapásból rávágják, hogy „mert mi jobban csináljuk, mint a többiek”. De vajon a vevő mit lát ebből? A külső szemlélő, aki most szeretne vásárolni és azon gondolkodik, hogy melyik cég a szimpatikusabb neki, kitől vásároljon, egészen más alapján dönt.

Jobb vagy, mint mások? Más vagy, mint mások?
Meg kell mutatnod!
De hogyan különböztesd meg magad a piacon?

4 szempont, ami segít különbözővé tenni magad a piacon:

1. Az OK, amiért csinálod

Mi a történeted? Miért hoztad létre a vállalkozásodat?

A Gazdagmami például azért jött létre, mert azt láttam, hogy hozzám hasonlóan sok anyuka szeretne otthonról dolgozni, vállalkozni, összeeegyeztetni a családot és a munkát egymással. Mélyen hiszek benne, hogy a saját vállalkozás jó megoldás arra, hogy egyszerre lehess anya és dolgozó nő is anélkül, hogy felőrlődnél a kétféle szerep között.

Fogalmazd meg a történetedet, a MIÉRT-edet, írj róla és máris sokkal mélyebb kapcsolatod lesz a közönségeddel!

2. A CÉLCSOPORT, akikért csinálod

Kik azok, akikért kiállsz? Kiknek segítesz?

A legtöbb cég nem meri ezt megfogalmazni. Azt hiszik, több vevőjük lesz, ha mindenkinek forgalmaznak, ha mindenkinek el akarnak adni. Pedig, ha egy célcsoportra pozicionálod a vállalkozásodat, attól máris sokkal könnyebben megjegyezhető lesz és ami fontos: az adott területen, az adott célcsoportban specialista is lehet egyben

Pl. fodrászat rövid hajúaknak, 6 hetes tartós műköröm elfoglalt nőknek, angol oktatás örökös újrakezdőknek, időgazdálkodási tréning notórius halogatóknak, edzések 45 év felettieknek

A célcsoport megszólítása a pozicionálásodban odavonzza azokat, akiknek szüksége van a segítségedre, úgy érzik majd: „Végre valaki megért és segít!”

3. A CÉL, amit el szeretnél érni vele

Szeretnél valamilyen társadalmi változást elérni? Szeretnéd, hogy az emberek egészségesebbek legyenek? Pozitívabban gondolkodjanak? A 45 év felettiek is aktívan mozogjanak? A kutyások is felhőtlenül nyaralhassanak?

Mi a te célod? Hogyan teszed jobbá a vevőid életét?

4. MIT akarsz megváltoztatni?

Minden piacnak vannak nehézségei, kihívásai, tévhitek, félreértések, amiken valakinek változtatnia kell. Az idén januári Hajrá! konferenciánkon mesélte el Perger Gabriella a BioHair hálózat alapítója, hogy az első fodrászat indítása előtt összeszedte, mit várnak el a vendégek egy fodrászattól és mik azok, amiket utálnak bennük. A te iparágadtól mit várnak el a vevők? Mi lenne az ideális megoldás, ami minden problémájukat megoldaná? Mi az, amit most ki nem állhatnak? Hogyan tudnál ezen változtatni?

Ha például az egyik legnagyobb probléma, hogy hamar elveszítik a motivációt az ügyfelek, ezért hiába vásárolnak, nem érnek el eredményt, összeállíthatsz egy olyan programot, ami ösztönzi őket, hogy végig is csinálják (pl. egy mentorprogram vagy egy hírlevélsorozat, ami segít azokon a pontokon, ahol elakadhatnak).
És természetesen, ha van egy ilyened, akkor ezt tűzd a vállalkozásod zászlajára! (pl. az étrend, amit képes leszel betartani)

Oké, megvan a pozicionálásod! 🙂

De hol és hogyan kommunikáld a pozicionálásodat?

1. Írj róla a honlapod „rólunk” oldalán!

2. Küldj ki egy hírlevelet, írj egy Facebook posztot, ahol leírod a céged történetét!

3. Fogalmazd bele a szlogenedbe! A szlogent pedig tedd ki a honlapodra és a bemutatkozó oldaladra vagy akár az Instagram névjegyedbe, Facebook fejlécedre!

4. A Facebook oldalad névjegyébe is beleteheted a legfontosabb értékeidet röviden megfogalmazva.

5. A honlapod, a Facebook oldalad fejlécében és a hírleveled végén is mindig ott lehet.

6. Ha email marketingezel, a feliratkozás utáni első hírlevélben is leírhatod, hogyan tudsz segíteni, miben és kinek.

7. Készíts bemutatkozó posztot a Facebook oldaladra, amiben leírod miben tudsz segíteni az oldalt újonnan lájkolóknak és hogyan! A posztot rögzítsd az oldal tetejére, hogy mindig látható legyen!

8. Fogalmazd meg a vállalkozásod értékrendjét 10 pontban! Mi az, amiben hiszel? Hogyan segítesz a hozzád fordulónak? Ezt kiteheted akár blogbejegyzésben, akár a tartalommarketing stratégiád része is lehet, hogy minden héten legalább 1 poszt egy-egy ebben foglalt értékről szól.

9. Írj az ideális vevődről! Egy blogbejegyzésben, egy hírlevélben vagy egy Facebook posztban is elmondhatod, ki az, akinek tudsz segíteni, milyen hozzáállásra van szükség.

10. Mutasd meg hogyan dolgozol! Fotókon, videókon vagy akár egy fotókból készített képregényben! Így láthatóvá teheted mindazt, amiről beszélsz, amiben különbözik pl. a munkamódszered, vagy a gyártásod a konkurensekétől.

11. Szólj hozzá! Amikor valakinek válaszolsz, amikor moderálod a hozzászólásokat, megemlítheted miért történik ez (pl. „Ezen az oldalon alap, hogy nem támadunk neki másoknak. Mi azoknak szeretnénk segíteni, akik a ………… problémával küzdenek és ahhoz, hogy ezt megtehessük, szükséges, hogy jó hangulatban, őszintén beszélgethessünk egymással.”)

Comments are closed.