Hogyan szerezz tagokat a Facebook csoportodba/oldaladra (akkor is, ha most indultál nulláról)?

Nulláról elindulni mindig nehéz. Még senki sem követ, senki sem tudja, mit csinálsz, csak te tudod, hogy itt valami nagy dolog készülődik. Mit tehetsz, hogy többen csatlakozzanak a Facebook oldaladhoz vagy csoportodhoz, ha nincs ezer ismerősöd, akiket pont a te oldalad érdekel?

Ha Facebook oldalad van, akkor könnyebb a helyzeted: ezt ugyanis hirdetheted és viszonylag kis befektetéssel tudsz releváns, a célcsoportodba tartozó követőket szerezni. Amikor pedig már van egy legalább 1000-2000 fős rajongótáborod, akiknek rendszeresen posztolsz, a tartalmaid megosztása is hozhat eredményeket.

De mit tehetsz, ha nem tudsz vagy nem mersz hirdetni?

A legegyszerűbb stratégia: Indíts egy nyitott vagy zárt (de semmiképpen sem titkos) Facebook csoportot, aminek az a fő célja, hogy összegyűjtse a témád iránt érdeklődőket!
Indítsd el a Facebook oldaladat, kezdj el posztolni és a csoportban rendszeresen oszd meg a posztokat!

Ha még nincsen egyetlen rajongód sem:

Már csak egy kérdés van: Hogyan lesznek követői a Facebook csoportodnak?

1. Válassz jó nevet a csoportodnak, hogy a keresőben megtalálható legyen!

A Facebook keresője nem túl „okos”, de azért sokan használják és keresnek benne különféle témakörökre, tehát érdemes úgy elnevezned a csoportodat, hogy abban benne legyen a fő téma, amiről szól vagy a probléma, amin segít.

Amiatt ne aggódj, ha a márkaneved vagy az oldalad neve egészen más: nem kell ugyanazt a nevet használni mindenhol! A csoport célja, hogy elérje a célcsoportot és kiszűrje a témád iránt valóban érdeklődőket, az oldalad és a honlapod pedig azoknak szól, akiket valóban érdekel, amivel foglalkozol, akik a potenciális vásárlóid.

Mondok egy példát: ha van egy webáruházad, ami konyhai kiegészítőket forgalmaz és a neve „Édesszájúak Shopja”, a Facebook oldalad neve lehet „Édesszájúak Klubja”, a csoporté pedig: „A legjobb sütireceptek egy helyen (csak édesszájúaknak!)”

Fontos, hogy mi is ez a csoport, amit indítasz. Akár több csoportod is lehet! Akkor terjed a legkönnyebben a csoport híre, ha a csoportnak van célja és ez egyértelmű. Milyen célok lehetnek?

1. Közösségi tartalom: oszd meg a legjobb receptjeidet, tapasztalataidat, tartalmakat egy témában, amiket találtál
2. Kihívás: 120 napos közös edzés naponta új edzésterv, „Idén lefogyok!”, „Megtanulok futni”
3. Csere-bere: ha pl. stylist vagy, indíthatsz egy „divatos és különleges cuccok” csere-bere vagy apróhirdetés csoportot, ahol összegyűlnek azok, akik fogékonyak a témára.
4. Hasonló problémákkal küzdők „segítsünk egymásnak” klubja
5. Kérdezz szakértőktől – csoport! Ezeket a csoportokat sokan szeretik és szívesen ajánlják az emberek, mert itt lehet hozzáértőktől kérdezni 1-1 témában.
6. Imádom a kutyákat! – csoport Népszerű csoportfajta és sokan lájkolják is, az egyetlen veszélye, hogy ha túl általános a téma, akkor talán nem pont a célcsoportodat éred el. Pl. a „Szeretem az anyukámat” című oldalt sokan lájkolják, de a célcsoport nem körvonalazható, hiszen elég sok embernek van anyukája, akit szeret 🙂 Persze, ha az oldal Anyák-napi ajándékokat kínál, akkor eléri a célját.

Ha van célja a csoportodnak, azt könnyebb kommunikálni és többen is csatlakoznak hozzá, mert látják, hova vezet a dolog.

Meghívd-e az ismerőseidet a csoportba? A csoport létrehozásakor a rendszer felajánlja ezt a lehetőséget és érdemes élni vele. De nem úgy, hogy boldog-boldogtalant meghívsz, hanem úgy, hogy kiválogatod azokat az ismerőseidet, akikről tudod, hogy érdekli őket a téma (pl. rendszeresen sütnek)

2. Használd ki a többi felületedet!

Van blogod? Amikor új cikket írsz, amihez kapcsolódik a csoport, linkeld be a csoportot!

Tedd ki a honlapod oldalsávjába a Facebook oldaldobozt (ezt ezen az oldalon tudod beállítani)!

Küldd ki hírlevélben, ha elindult a csoportod, hogy tudjanak róla az olvasóid!

3. Ismerkedj!

Állíts össze egy listát azokról az oldalakról, amik a témádhoz kapcsolódnak és ha úgy alakul, ajánld a csoportodat kommentben (pl. ha valaki pont arról ír, hogy sehol nem talál jó recepteket, javasod, hogy jöjjön a csoportba ott egy csomót összegyűjtöttek már)

Keresd a célcsoportodat összegyűjtő csoportokat, csatlakozz és ismerkedj másokkal! Fontos, hogy ez ne spammelés legyen, tehát nem arról van szó, hogy mindenhova egyenszöveg kíséretében tedd ki a linkedet, hanem arról, hogy ha adódik a helyzet, amikor egy hozzászólásban ajánlani tudod a csoportodat, akkor tedd meg!

Nem gond, ha a csoportomat ajánlgatom? Míg a Facebook oldaladat vagy a honlapodat ajánlani önmagában is kéretlen tartalomnak tűnhet, addig egy csoportot ajánlani nem tűnik annak, hiszen a csoportok alapvetően nem üzleti célú közösségek, hanem hasznos közösségi felületek.

4. Keress partnereket, akikkel kölcsönösen ajánlhatjátok egymást!

Nézz körül kik lehetnek azok, akik hasonló célcsoportot szeretnének elérni, mint te, de nem vagytok egymás közvetlen versenytársai és segítsetek egymásnak!
Például tegyétek be egymást az oldalkedvencek közé, készítsetek egymással kölcsönösen interjút, beszéljétek meg, hogy te is megosztasz az ő oldaláról 1-1 tartalmat és ő is megoszt tőled.

+1 Legyen blogod és rendszeresen frissítsd!

Míg a Facebookon bizonytalan a kimenetele annak, hogy beindul-e az oldalad és lesznek-e hamar sokan a csoportodban, addig a blogodat, ha rendszeresen (akár napi szinten) frissíted, hamar a szárnyára kapja a Google, a találati listában megjelennek a bejegyzéseid és egyre több és több látogatód lesz. Nyilván ehhez minőségi és hasznos tartalomra van szükség, tehát nem elég csak „valamit, ami megtetszett” kitenni és nem árt egy rendes kulcsszókutatás sem, azonban, ha foglalkozol vele, olyan olvasói bázisod lesz, ami aztán nagyban elősegíti azt is, hogy fejlődésnek induljon a Facebook oldalad és a csoportod.

Ha még csak most indult a blogod, ebben a cikkben találhatsz ötleteket a látogatószerzésre.

Ha már van néhány rajongód:

Oké, szereztél néhány csoporttagot és most hogyan tovább?

Ahhoz, hogy egy oldal növekedésnek induljon szükség van arra is, hogy a tagok aktívak legyenek és szívesen adják tovább a hírét azaz:
– hívjanak meg másokat is a csoportba,
– osszák meg a tartalmakat.

Mit kell ehhez tenned?

1. Rendszeresen tegyél ki új tartalmakat!

– hasznos ötleteket,
– érdekességeket,
– saját blogbejegyzéseket,
– válaszolj 1-1 kérdésre, ami a hozzászólások között felmerült,
– videókat,
– hogyan csináld…? – anyagokat

2. Vond be őket a párbeszédbe!

– Tegyél fel 1-1 kérdést, amire válaszolhatnak vagy leírhatják a véleményüket (pl. Hogyan választottál nevet a gyermekednek? Van saját recepted, amit te találtál ki? Mi a kedvenc könyved és mit tanultál belőle?)

– Aktívkodj: pl. szervezz játékokat, szervezz kérdezős napokat, indíts kihívásokat, amikhez csatlakozni lehet! (fontos: csoportban nyereményjátékot nem indíthatsz, ez nem szabályos, le is tilthatják miatta a csoportot)

– Kérd meg őket, hogy ha tudnak olyanról, akinek hasznos lehet a csoport, hívják meg!

3. Rendszeresen tegyél ki olyan tartalmakat, amiket érdemes megosztani!

Ötleteket ehhez ebben a videóban adtam

3. Kényeztesd a csoporttagokat!

Adj kedvezményeket, különleges lehetőségeket csak csoporttagoknak, hogy aktívak maradjanak. Bizonyos időközönként szervezhetsz személyes csoporttalálkozót is, ahova el lehet jönni, ismerkedni a többiekkel vagy virtuális beszélgetést élő adáson keresztül, ahol kötetlenül lehet kérdezni tőled és beszélgetni a többiekkel.

Nem lehetetlenség tehát teljesen nulláról elindulni, azonban tudnod kell, hogy kezdetben mindez rengeteg időt vesz majd igénybe, a sikert nem adják ingyen. Ha azonban szorgalmasan dolgozol rajta, meglesz az eredménye is. Hajrá 🙂

Comments are closed.