Egyszerű megoldás, ha jó elérésű Facebook posztot szeretnél, de látogatókat is az oldaladra

Sokan panaszoljátok nekem, hogy a sima szöveges vagy videós posztjaitok jó elérést kapnak a Facebookon, de ha kikerül egy blogbejegyzés vagy egy link is van a posztban, ami az oldalatokra mutat, akkor alig látja valaki. Mit lehet tenni?

Miért van kis organikus elérése a linkeket tartalmazó posztoknak a Facebookon?

Mert az algoritmus azokat a tartalmakat részesíti előnyben, amik alatt nagy az aktivitás (hozzászólás, megosztás, lájk). A linkekre azonban általában rákattintanak az emberek, tehát az aktivitás a poszttal kapcsolatban nem a Facebookon történik, hanem a honlapodon.

Kicsit jobb a helyzet, ha:

  • az általad megosztott cikkhez képes tartalom is tartozik, amin rajta van az adott tartalom címe is (mert ezeket a tartalmakat jobban észreveszik az emberek),
  • ha a honlapodról sokan osztják meg az adott tartalmat (érdemes megkérni az embereket a blogbejegyzéseid alatt, hogy osszák meg a bejegyzést),
  • ha az általad megosztott tartalom valamilyen aktuális nagy érdeklődésre számot tartó témához kapcsolódik, ami iránt sokan érdeklődnek
  • ha nem csak kiteszed a linket, hanem sarkos véleményt is megfogalmazol a linkajánlóban
  • illetve, ha a cikk címe egy kérdés, mert egy kérdést látva sokan úgy érzik, véleményt kell nyilvánítaniuk és emiatt sok lesz a hozzászólás a posztnál
  • .

Többen kattintják a linkedet, ha:

  • van hozzá kép (és jobb eredményt hoz, ha a képen felirat is van arról, miről szól a poszt),
  • nem csak a belinkeléskor automatikusan hozzáadott előnézetet hagyod fent, hanem a posztban is ott van a kattintható link,
  • nem csak kiteszed a linket, hanem írsz hozzá egy legalább néhány szavas ajánlót is.

Azonban a fentiek ellenére se mindig lesz jó elérése a linket is tartalmazó posztoknak, míg a videós vagy a képes posztok szárnyalnak. Mit lehet tenni?

A megoldás egyszerű:

(1) Készítsd el a honlapodon vagy a blogodban azt a tartalmat, amit népszerűsíteni szeretnél!
(2) Készíts egy képes posztot, rajta néhány hasznos tippel, tanáccsal vagy idézettel, ami az általad megosztani kívánt tartalomhoz kötődik!
(3) Tedd ki a posztot (töltsd fel a képet és írj hozzá ki ajánló szöveget), de ne a posztba, hanem az első hozzászólásba tedd bele egy kis ajánló kíséretében a linkedet!

Miért jó ez? Mert a szöveges tippeket, hasznos tanácsokat, ötleteket, infografikát, folyamatábrát vagy idézetet tartalmazó posztok mindig népszerűek, sokan nézik meg és osztják tovább őket. Azok pedig, akiket tényleg érdekel a téma, szívesen megnézik a kapcsolódó bejegyzést is.

Ha elkezdenek hozzászólni, a linket tartalmazó hozzászólás lesüllyedhet a hozzászólás-folyam tetejéről a „Legújabb hozzászólások” beállítás esetén, azonban tapasztalataim alapján sokan szokták lájkolni, ezért az alapértelmezettként beállított „Népszerű hozzászólások” nézetben a tetején marad.

Azonban a formátum csak egy apróság, hatékonyabb a módszer, ha a hozzászólás szövege kapcsolódik a poszthoz:

– Ha pl. a blogbejegyzésed 10 hasznos tippet ad, akkor a képen szerepel 3 tipp (és az aljára odaírhatod apró betűvel, hogy tovább 7 tippet talál a blogon, link a hozzászólások között).

– Ha az oldaladon van egy statisztika, készíthetsz róla egy rövid kivonatat és ráteheted azt a képre.

– Rátehetsz a képre egy kapcsolódó folyamatábrát, de akár egy idézetet is a bejegyzésből.

– Értékesítési oldalak népszerűsítése esetén a képre kerülhet 3 probléma, amivel gyakran találkoznak az ügyfeleid.

A lényeg, hogy a kép kapcsolódjon az oldaladon található tartalomhoz és a hozzászólásban írj hozzá rövid ajánlót is. Pl. „További 10 tippet találsz a fentiekhez ebben a blogbejegyzésemben. Nézd meg itt: LINK” vagy „A fenti statisztika részletes magyarázatát a blogomon találod meg. Klikk ide érte: LINK”

A módszer működik videóval is. Pl. készítesz egy rövid videót egy étel vagy egy kézműves tárgy elkészítéséről, a részletes leírást pedig kiteheted a blogra. Még jobb eredményt érhetsz el, ha a képet a Facebook sztoriba is kiposztolod. Használd egészséggel 🙂

Kapcsolódó posztok:

Hogyan növeld az organikus elérésedet a Facebookon?

Hogyan szerezz tagokat a Facebook csoportodba/oldaladra (akkor is, ha most indultál nulláról)?

Comments are closed.