Facebook és Instagram követőszerzés: Hogyan csináld?

Akkor tudsz ismertséget szerezni a vállalkozásodnak a Facebookon és az Instagramon, ha vannak követőid. De hogyan fogj bele a követőszerzésbe? El lehet indulni a nulláról? Mire érdemes odafigyelni? És mit tehetsz, ha megállt a követőid száma a növekedésben?

Elsőként nézzük meg, miért is követnek be az emberek egy oldalt, miért nyomnak rá a „Követem” gombra:

Tehát mit is tegyél? Készíts olyan tartalmakat, amik ezt a hatást váltják ki az olvasóból:
– Azonosulni tud vele,
– Gyakorlatias, megvalósítható tippeket ad,
– Motiváló, felemeli őt,
– Különleges, nem másokét másolod le,
– Közösséget épít, egy csoportot, ahova jó tartozni.

Érdemes azt is átgondolni, miért is érdemes téged bekövetni? És vajon azok, akik most találnak rá a profilodra, tudnak erről?

Instagramon: az új követők rákattintanak egy posztodra, majd megnézik a profilodat, mielőtt bekövetnek, ezért nagyon fontos, mit írsz a névjegy részbe. Pl. „Kövess napi edzés tippekért!” „Kövess be motiváló gondolatokért!” „Tarts velem gyermeknevelési tippekért!”

Facebookon: szintén sokan néznek rá az oldalra, mielőtt bekövetik. Itt rövidebb és hosszabb bemutatkozást is megadhatsz. A rövidbe érdemes beleírni miért kövessenek be téged, a hosszabbat meg alaposan töltsd ki minden részletet (honlap, elérhetőségek, részletes bemutatkozás stb.) megadva, mert ez növeli az oldal megtalálhatóságát.

De nézzük meg a lehetséges követőszerző módszereket bővebben!

1. Használd ki a meglevő felületeidet a követőszerzésre!
👉 Mi mindent tehetsz:
– Pinterestre kitenni az insta posztjaidat (egy az egyben tudod pinelni őket, csak be kell másolni a poszt linkjét a Pinterestre vagy a böngésződ Pin it bővítményét használni)
– a Pinterestre kitenni a Facebook posztjaidat (sajnos ezt csak úgy tudod, hogy feltöltöd a képanyagot és megadod a Facebook oldaladat URL-ként)
– a honlapod láblécébe, oldalsávjába kitenni a Facebook vagy Instagram követői boxot (ez hatékonyabb, mintha csak egy ikon van, de az is megteszi)
– a blogodba beágyazni a posztjaidat (haladóknak: ha elkészítesz egy Instagram vagy Facebook bejegyzést készíthetsz belőle egy bővebb, részletesebb anyagot a blogodra, így nem vesznek el a sok munkával elkészített hasznos szakmai anyagaid és még a Google-ből is több látogatód lesz)
– a hírlevélolvasóidnak kiküldeni néha ajánlót a posztjaidból
– ha valaki vásárol tőled, az ügyfeleidnek szóló emailekbe beletenni, hol tud téged követni a közösségi médiában (pl. „Ha elsőként szeretnél értesülni akcióinkról, kövess a Facebookon is!” vagy „Ha szeretnél minden nap inspiráló tippeket kapni tőlünk, kövess az Instagramon!”)
-a Youtube csatornádon a leírásba betenni hol tudnak követni a közösségi médiában (haladóknak: egy-egy posztodhoz készíthetsz rövid videókat, a hosszabb verziót pedig kiteheted a Youtube-ra és kártyaként beleteheted a videóba a közösségi oldaladra mutató kattintható linket)

Miért jó ez?

1. Mert az elején a meglevő kapcsolataid elkezdenek bekövetni.

2. Mert, ha foglalkozol vele, apránként mindig hoz majd néhány új követőt, akkor is, amikor nem foglalkozol a követőszerzéssel

3. Mert a honlapodon, a Youtube-on és a Pinteresten keresztül olyan új követőket is elérhetsz, akik a Google-ben találtak rád.

2. Kapcsolódj egy aktualitáshoz!

Tudod, hogy a legnagyobb követőszámmal rendelkező oldalak hogyan szerzik az új követőiket? Úgy, hogy azzal (is) foglalkoznak, ami a követőiket aktuálisan érdekli. Olyan témákkal, amik ott vannak a hírekben. Olyan témákkal, amikről a csoportokban sokan foglalkoznak. Olyan témákkal, amikről egymás között beszélgetnek. Olyan témákkal, amin a fejüket törik.

👉 Hol találsz ilyen témákat?
-Lépj be olyan csoportokba, ahol ott a célcsoportod és minden héten fusd át, mikről beszélgetnek!
– Kövess kapcsolódó hashtageket az Instagramon!
– Nézd meg, hogy a Gyakorikérdéseken mik a témádban mostanában a legfrissebb kérdések!
– Állítsd be a téged érdeklő témákat a Google Alertsben és tudd meg, ha valamilyen aktuális újdonság, változás történik a szakterületeden, amiről írhatsz!
– Kövesd a híreket és járj nyitott szemmel a világban!

👉 Hogyan írj erről?
– Legyél te a hírforrás! Mindig oszd meg a követőiddel a szakmád új híreit, információit, aktualitásait
– Történt valami a világban, ami érinti a célcsoportodat? Írd le a véleményedet róla!
– Fontos változás történt, ami érinti a követőidet? Adj nekik tanácsot, útmutatást mit tehetnek most!
– Sok kérdésük van egy változással kapcsolatban? Válaszolj rá kérdezz-felelek formában!

3. Vesd be magad! Nyüzsögj, szervezkedj!

Az offline világban hogyan hívnál el valakit egy közösségbe? Nem úgy, hogy minden nap jöjjön be és nézelődjön hátha lesz valami érdekes. Hanem úgy, hogy elhívod egy eseményre. Például egy előadásra vagy egy ingyenes alkalomra. Valamire, ami izgalmas, érdekes, amire érdemes elhívni az ismerősöket, amit tovább lehet adni másoknak is.

👉 Mit is csinálhatsz? Ötletek:
1. Egy fitneszről szóló oldal minden második hónapban szervez egy ingyenes 5 napos életmód kihívást edzéstervekkel, étrendmintával a követőinek.
2. Ha történik valamilyen fontos változás a világban, ami a célcsoportodat érinti, készíthetsz interjút (élő videót vagy írásban) egy szakértővel, aki tud nekik segíteni.
Például ilyen volt az, amikor itt a Gazdagmami oldalon a Felnőttképzési Törvényről vagy korábban a GDPR-ről szerveztünk élő adást.
3. Tarts több részes oktatást, amiben megtanítasz valamit a gyakorlatban!
4. Szervezz divatbemutatót vagy más szórakoztató eseményt! (bábelőadás, online koncert, ingyenes edzés online stb.)
5. Indíts pályázatot vagy versenyt! Alapíts saját díjat! (pl. rajzpályázat, verspályázat, videókészítő verseny, legjobb honlapok versenye, receptverseny, tökfaragó verseny, előtte-utána díj stb.) A pályázók megmutatják, mit tudnak, gyűjtik a szavazatokat, te pedig díjazod őket (saját termékkel, szolgáltatással). Ilyen volt itt a Gazdagmaminál az Év Anyavállalata és a Kezdő Vállalkozók versenye.

👉 Hogyan csináld?
Ha már csinálod add meg a módját az eseménynek:
– Hirdesd meg legalább 1 héttel előre!
– Vegyél fel neki egy eseményt!
– Izzítsd be a követőidet, kérdezd meg tőlük, mire szeretnének választ kapni, mire kíváncsiak!
– Kérd meg a követőidet, hogy hívják meg azokat az ismerőseiket akiknek hasznos lehet!
– Ha rendszeresen megszervezed, rendszeresen hozhatja neked az új követőket a saját eseményed.

4. Növeld a megtalálhatóságodat!

A felhasználók egyre többet használják a Facebook és az Instagram belső keresőjét, emellett mindkét felületen megjelentek a videóajánlók és a kapcsolódó tartalom ajánlók a hírfolyamban, amiben a felhasználók számára érdekes tartalmakat ajánl a felülete. Nagyobb eséllyel kerülsz bele ezekbe, ha odafigyelsz erre a 3 dologra:

👉 1. Használj hashtageket az Instagramon és a Facebookon is!
Instagramon: 5-10 hashtaget érdemes használni posztonként elsősorban olyanokat, amik kapcsolódnak a posztod témájához vagy a célcsoporthoz. A hashtag kerülhet a poszt szövegébe vagy hozzászólásba is. A hashtagek növelik a keresőben való megtalálhatóságot és a hashtag ajánlókban is megjelenhetsz.
Facebookon: 2-5 hashtaget érdemes használni, olyat, ami közvetlenül a poszt kulcsszavaihoz kapcsolódik (arra gondolj, hogy ha valaki rákeresne a témádra a Facebook keresőben, mit írna be?) A hashtagnek csak akkor lesz hatása, ha a poszt szövegébe teszed be. A hashtagek növelik a keresőben való megtalálhatóságot.

👉 2. Készíts videókat és élő videókat!
Instagramon: A Reels videók elérése nagyobb és a videóajánlókból is új emberek találhatnak rád, különösen, ha a videóknál a szöveget is rendesen kitöltöd.
Facebookon: A videók és az élő videók egyaránt bekerülnek videóajánlóba, amiből rádtalálhatnak. Sima videóknál a rövidebb (1-2 perces), élő videónál a hosszabb (10-30 perces) videók hoznak nagyobb elérést.
Mindkét felületen érdemes figyelni a trendeket a témádban és azokhoz kapcsolódni, így több embernek ajánlja fel a videóidat a felület.

👉 3. Legyen szöveg is a poszthoz, ne csak kép vagy videó!
Mindkét felületen növeli a keresőből való megtalálhatóságodat, ha szöveget is írsz a poszthoz benne a poszt témájára legjellemzőbb kifejezésekkel, hogy a keresőben felhozza találatként.

5. Posztolj rendszeresen és következetesen!

Legye tartalomterved, akkor tedd ki a posztjaidat, amikor a legtöbben nézik, havonta elemezd az eredményeidet és a legjobban teljesítő, legtöbb követőt hozó témákat dolgozd fel újra!

Ebben a posztban mutattam meg, hol tudod megnézni, mikor van fent a közönséged leginkább a Facebookon és az Instagramon:

6. Hirdess!

A legtöbb követőt hozó posztjaidat hirdesd meg, hogy még több követőt hozzanak!

7. Szervezz nyereményjátékokat!

Ennek a módjáról (és még további 2 hatékonyn követőszerző módszerről) ebben a videóban beszéltem:

Egy kis összefoglalás a követőszerző ötletekről:

Comments are closed.