Ajándékokat készítesz? 7 ötlet, amivel felturbózhatod a vállalkozásodat

Ha ajándéktárgyakat forgalmazol az év minden időszakában szükséged van újabb és újabb ötletekre, amivel elérheted azokat, akik éppen most szeretnének ajándékot vásárolni valakinek. Most 7 ötletet adok arra, hogyan érheted el az ajándékozókat hatékonyabban.

1. Legyen jó a szöveged is!

Szólítsd meg a célcsoportot! Sok ügyfél hozza el hozzám tanácsadásra megmutatni a szórólapját vagy a termékleírását és a leggyakrabban előforduló hiba, amit ilyenkor észreveszek, hogy a szöveg szinte csak a termékről szól és soha nem a célcsoportról. Pedig sokkal könnyebben vásárol az, aki magára ismer.
Miért? Mert megfogja a figyelmét már a címsor is. Például: „Már készülsz a karácsonyra?” vagy „Hamarosan jön a házassági évfordulótok?”

Amikor Facebook posztot írsz vagy egy videóban vagy blogbejegyzésben mutatod be a terméked, akkor se csak a termékről írj, mindig írj arról is, kinek és milyen ünnepre ajánlod.

Amikor a vásárló olvassa a szövegedet, soha nem azon gondolkodik, vajon kinek és milyen alkalomra adhatná oda a termékedet, kivéve, ha adsz egy csomó ötletet neki erre.

Például: „A Nagymamád azért örülhet neki, mert …, Édesanyád azért fog neki örülni mert…”

Írj érzelmekről! Az ajándékozás egy intim és érzelmekkel teli momentum az életünkben. Amikor elmondod vagy leírod, milyen is az általad forgalmazott ajándéktárgy, mindenképpen írj erről a pillanatról is! Milyen lesz átadni? Mit fog szólni a másik? Milyen értéket képvisel majd számára ez az ajándék? A szöveged lehet érzelgős vagy akár humoros is, ez attól függ, milyen ajándékról és milyen alkalomról van szó, de egy biztos: nem lehet szimplán csak tárgyilagos (pl. „rózsaszín kézitáska 40x62cm, szövetbőr” helyett: „Ha a barátnőd imádja a csajos cuccokat, ezt a cuki rózsaszín szövetbőr táskát is imádni fogja! Nézz mélyen a szemébe, amikor átadod neki és látni fogod, ahogyan egy hellyel beljebb kerültél a szívében :)”)

2. Legyenek aloldalaid több ünnepre!

Ha nem csak nagyobb ünnepekkor szezonálisan szeretnél bevételt, hanem az év folyamán mindig, akkor érdemes többféle ünnepre landing page-eket készítened. Ezek olyan egyedi oldalak, amiken akár mindig ugyanaz a termék szerepelhet azonban a szöveg és az ajánlat mindig az adott ünnephez igazodhat. Gyűjtsd össze az állandó ajándékozási alkalmakat az év folyamán és készíts mindegyikhez külön ajánlatot és egy saját aloldalt, ahol kifejezetten arra az alkalomra szóló ajánlatot hirdetsz! Ezeket az oldalakat aztán külön-külön meg is hirdetheted mindig az év adott időszakára időzítve vagy az adott célra célozva (például tudsz hirdetni azoknak, akiknek hamarosan születésnapjuk lesz)

3. Adj ötleteket!

Mindenkivel előfordul, hogy közeleg az alkalom és lövése sincs, mit adhatna a másiknak. Sokan keresnek a keresőben ajándék ötletekre. Nagymamának, születésnap, esküvőre, 10 éves fiúnak és 9 éves lánynak…

A Google Trendsben pontosan meg tudod nézni azt is mikre keresnek:

Érdemes a saját termékeidből ötletadó tartalmakat készíteni, amiben megmutatod, hogy 1-1 célcsoportnak milyen ajándékokat lehet adni a termékeid közül.

Ezeket az ajánlókat elkészítheted egy blogbejegyzésbe, egy Youtube videóba, a Pinteresten készíthetsz ötletadó albumokat a termékeidből ünnepeket és célok szerint, de akár a Facebookra és az Instagramra is kiteheted őket albumként. Ha a Google keresőből szeretnél minél több embert elérni a legjobb, ha több a Google által jól indexelt felületen is elérhetővé teszed ezeket az ajánlókat. Természetesen mindegyik ajánlóba linkeld be megrendelőoldalt is, hogy akinek megtetszik valamelyik termék, gyorsan meg tudja rendelni.
A webáruházadban mindenképpen érdemes külön kategóriába kiválogatni a vonatkozó ajánlataidat, hogy onnan is könnyen megtalálják őket.

Ha vannak olyan kiemelt ünnepek vagy célcsoportok, amikre kiemelten célzol, érdemes ezeknek külön letölthető pdf katalógust készíteni évente, amiben tanácsokat adsz az ajándékozáshoz és persze ötleteket, és amiből szintén elérhetőek a termékeid egy kattintással (pl. Esküvői Köszönőajándékok 2018, Ajándékok Tinédzsereknek 2018). A magazint akár hírlevél feliratkozás ellenében, akár Messenger boton keresztül, akár nyilvánosan is elérhetővé teheted lapozható online magazin formában az issuu.com-on!

4. Segíts fejben tartani a fontos dátumokat!

Az egyik legügyesebb példa, amit gyakran emlegetek a Myweddinganniversary.com, ahol a hírlevélre feliratkozva értesítőt kapsz arról, mikor lesz a házassági évfordulód. De nem csak értesítőt kapsz, hanem egy csomó ajándékötletet is, mit adhatsz rá, amiket a hírlevélből azonnal meg is tudsz rendelni.

Ennek a mintájára akár hírlevélben, akár Facebook Messenger bot segítségével te is elkészítheted a saját kis online értesítődet. És nem csak házassági évfordulóra, hanem fontos családi szülinapokra vagy névnapokra is készíthetsz értesítőket és persze a hozzá tartozó ajándék ajánlókat.

5. Tartsd meg a vevőket!

Valaki már vásárolt tőled egyszer? Ne engedd el, hiszen mindig van mit ünnepelni 🙂
A legtöbb webáruház mindenkinek küld hírlevelet, aki vásárláskor feliratkozott a hírlevélre, ez azonban egy idő után unalmas, hiszen nem minden héten van éppen aktuális ünnep.

Valamivel okosabb (és még mindig egyszerű) megoldás havi hírlevelet küldeni, ami azzal kezdődik, hogy „Hurrá itt az Április! Gondold gyorsan végig, kinek lesz születésnapja, névnapja ebben a hónapban! Segítünk, itt vannak az áprilisi névnapok: … Mivel szeretnéd őt meglepni? Válassz aktuális ajánlataink közül: (és itt jöhet a termékajánló)”

Ezt kicsit továbbfejlesztheted azzal, ha minden hónapban küldesz egy hírlevelet és nem termékeket, hanem a kiemelt termékkategóriákat ajánlod benne (pl. házassági évfordulós ajándékok, vicces ajándékok névnapra) valamint kiemeled az aktualitásokat is (pl. esküvői ajándékok, karácsonyi ajándékok, Anyák napja, Apák napja, Pedagógusnap stb.)

Ha ennél pontosabban szeretnél célozni, akkor:
– megkérdezheted a feliratkozott vásárlóidat, hogy szeretnének-e értesítőt kapni a fontosabb ünnepekről (ld. 4-es pont),
– azokat, akik nem iratkoztak fel a hírlevélre az egyes dátumhoz kötött ünnepek alkalmából retargeting hirdetésekkel megcélozhatod a Facebookon és az Instagramon!

6. Keresd a csoportos ajándékozókat!

Amikor ajándékozásról van szó, mindig csak az egyedi ajándékokra gondolunk, pedig érdemes célbavenni azokat az ajándékozókat is, akik egyszerre sokat vásárolnának egy-egy termékből. Például azokat a szülőket, akik Pedagógusnapra, ballagásra vagy Karácsonyra szeretnék meglepni a tanító néniket. Ők általában nem az adott időszakban kezdenek el keresgélni, hanem gyakran sokkal korábban még az őszi és tavaszi szülői értekezletek idején.

Készíts nekik olyan aloldalt, ami kifejezetten nekik szól és olyan ajánlatot, amivel jobban járnak, ha többet rendelnek a termékedből.

7. Hirdess a születésnaposoknak és a rokonaiknak!

A Facebookon tudsz hirdetni azoknak, akiknek hamarosan születésnapjuk lesz és azoknak is, akiknek egy ismerősüknek hamarosan születésnapja lesz.

Miért hirdetnél a születésnaposoknak?
– Egyrészt azért, mert sokan meglepik saját magukat is a születésnapjuk alkalmából („mert megérdemlem” 🙂 )
– Másrészt azért, mert ha megtetszik nekik valami, akkor szólnak másoknak, hogy mit szeretnének

Ez utóbbit ösztönözheted azzal, ha a hirdetésből egy olyan oldalra érkeznek, ahol lehetőséget adsz arra egy linkkel, hogy az oldalt elküldjék másoknak is egy rövid „ezt szeretném szülinapomra” üzenet kíséretében.

Hogyan tudod ezt a fajta célzást beállítani?

1. Kezdj el létrehozni egy Facebook hirdetési kampányt és állítsd be a célt!

2. A Hirdetéscsoport beállítások oldalon gördítsd a Részletes célzás dobozhoz és kattints a „Tallózás”-ra és a „Demográfia” menüpontra:

3. Válaszd az „Életesemények” fület:

4. Itt találsz egy csomó ünnepelni való életeseményt, amikre tudsz hirdetni. Például hirdethetsz a születésnaposoknak, azoknak, akiknek egy rokonának vagy családtagjának születésnapja lesz vagy pl. a friss házasok ismerőseit is megcélozhatod:

+1 Állítsd szolgálatba az ajándék-robotot!

Jól kiegészítheted a kínálatodban való eligazodást Messenger bot segítségével is. A robotodat elnevezheted, megszemélyesítheted és hirdetheted, hogy lehet tőle ajándék tippeket kérni. Pl. „Nem tudod mit vegyél a barátnődnek? Ajándék Robi a női szívek szakértője kitalálja! Kérdezz tőle bátran!”
És beállíthatod, hogy a robottól lehessen ajándéktippeket kérni különféle célcsoportokra, sőt akár a meglepetés stílusos csomagolásához, átadásához is adhat mókás vagy éppen romantikus tippeket célcsoporttól függően.
Hogyan csináld ezt meg? Erről az AjándéKonfon külön előadást fogok tartani, ahol részletesen megmutatom a beállításokat és még további kreatív ötleteket is adok a Messenger bot jobb használatához.

Comments are closed.