3+1 dolog, amitől sikeresebb lesz a karácsonyi kampányod


Sokan még a nyári emlékeket rendezgetik ilyenkor szeptember végén, azonban a karácsony egyre közeledik – különösen nekünk vállalkozóknak, akik közül sokaknak gyakran ilyenkor folyik be az éves árbevétel 50-75%-a. Egyáltalán nem mindegy tehát, hogyan készülsz fel rá, mint ahogyan az sem, mikor kezded a felkészülést. Íme néhány ötlet, hogy idén frenetikusan sikerüjön a karácsonyi kampányod.

1. Kezdd időben a készülést!

Vajon mikor kezdenek el az emberek karácsonyi ajándékokat keresgélni a neten? Sokfélére lehet tippelni, de a legpontosabb választ erre a Google Trendsből tudhatjuk meg.

Ha a 2017-es év adatait nézzük, abból kiderül, hogy az érdeklődés már szeptember vége felé nőni kezd, október végére már jelentősen megnő, a csúcspontját pedig december elején éri el:

Persze ez nem azt jelenti, hogy már szeptember végén állítsd be a karácsonyfás dizájnt a honlapodon és ajándékozz minden vásárlás mellé mikulásos ajándékkártyát, de bizony a tervezésnek ilyenkor már itt az ideje.

Azoknak, akik már ilyenkor az ajándékokon gondolkodnak, készíthetsz egy elő-karácsonyi aloldalt, rajta egy visszautasíthatatlan ajánlattal és a tavaly karácsonyi vásárlóidat is megcélozhatod egy rövid 2-3 napos előkarácsonyi ajánlattal.

Ha azonban még nem vágsz bele ennyire a dolgok közepébe, akkor is itt az idő, hogy elkezdd építeni azt a saját követőbázist és piacot, akik majd vásárolni fognak tőled karácsonykor.

2. Ne az ajánlatot nyomd először!

A karácsonyi kampány nem azzal kezdődik, hogy kiteszed az oldalra a karácsonyi ajánlatodat, beállítasz néhány Facebook posztot, egy-két hírlevelet, egy hirdetést, aztán izgatottan várod, mi sül ki belőle.

Az igazán jó karácsonyi kampány tervezéssel kezdődik.

Ha tavaly már volt kampányod, nézd meg az adatokat:
– Melyik termékeket vitték?
– Mire kattintottak a legtöbben?
– Melyik posztok működtek a legjobban?
– Melyik felület hozta a legtöbb vevőt?
– Melyik hirdetés hozta a legtöbb konverziót?
– Melyik időszakban rendeltek a legtöbben?
– Hol adtad el a legtöbb terméket? Vásárban? A webáruházadban? A Facebook csoportodban?
– Kik rendeltek inkább? Régi vevők? Hírlevélolvasók? Férfiak? Nők? 30 évesek? 50 évesek?

Ha még nem volt kampányod, gondolkodj józan paraszti ésszel:
– KI (milyen célcsoport vagy célcsoportok) MILYEN céllal és KINEK (barátnak, nagymamának, gyereknek stb.) adná szívesen a termékedet ajándékba?
– Mi tenné számukra igazán vonzóvá a termékedet, mint ajándékot?

A tervezés után jöhet a felkészülés!

Az őszi időszak különösen jó arra, hogy új követőket szerezz, építsd a hírlevél-listádat és ismertté tedd a márkádat. Aki már találkozott korábban a márkaneveddel vagy éppen aktív és hűséges követőd sokkal nagyobb eséllyel vásárol tőled, mint olyasvalaki, aki csak most látta először a termékedet egy hirdetésben.

Ha ebben az időszakban aktívan dolgozol a listaépítésen, azzal nem csak növeled a konverziót, hanem a saját költségeidet is csökkented. A karácsonyi időszakban, amikor minden cég hirdet, mindenki nyomul, sokkal nehezebb megszerezni a figyelmet és a hirdetések is sokkal többe kerülnek. Ha azonban már jóelőre felépíted és aktivizálod a követőtáborodat (lásd a 3. pontban), a karácsonyi időszakban már csak azoknak kell hirdetned, akik nyitottak az üzenetedre és szívesen vásárolnak tőled ilyenkor is, így kevesebb embernek, alacsonyabb költséggel hatékonyabban hirdethetsz majd.

Mit kell tehát tenned?

  • Dolgozz intenzíven a hírlevél-listád építésén! Gyere ki néhány új csalival az őszi időszakban, hogy új feliratkozókra tegyél szert. Ha pl. kézműves vagy, kijöhetsz egy karácsonyi témájú katalógussal, webáruházként kijöhetsz egy karácsonyi ötletadó “magazinnal”, tanácsadóként letölthető év végi tervezőt vagy magazint kínálhatsz ajándékba.
  • Szerezz új követőket a közösségi médiában! Nézd végig, hogy az év folyamán melyik bejegyzések hozták neked a legtöbb új követőt és most posztolj ezekből rendszeresen!
  • Hirdesd a letölthető ajándékodat, népszerűsítsd a tartalmaidat, hogy minél többen találkozzanak a blogbejegyzéseiddel, videóiddal, tartalmaiddal és sok új követőd érkezzen!
  • Építsd a remarketing listáidat, hogy a karácsonyi időszakban pontosabban és olcsóbban érhesd el a követőidet.
  • Nyereményjátékokkal is népszerűsítheted az oldaladat (de mindenképpen tartsd be a Facebook nyereményjátékok szabályait) és elindíthatsz tartalomsorozatokat is (cikksorozatok, interjúsorozatok stb.). A lényeg, hogy ne összevissza csináld (amikor kedved és ihleted van, gyorsan feldobsz valamit, aztán meg napokig-hetekig semmit sem). legyen minden hétre egy terved, pontosan mikor mi fog kimenni és minden nap posztolj!

3. Aktivizáld a követőtáborodat!

Ne feledkezz meg azokról sem, akik már követnek egy ideje! Ebben az időszakban különösen fontos, hogy aktívan tartsd a követőtáborodat. Ne csak olvasgassanak, nézelődjenek nálad, hanem aktív (rendszeresen hozzászóló, üzenetet küldő, tartalmakat szívesen megosztó) követők legyenek. Az aktív követők ugyanis nagyobb eséllyel jegyzik meg a márkádat, nagyobb eséllyel nyitják meg a hírleveleidet és gyakrabban látják a bejegyzéseidet organikusan a közösségi médiában.

Az aktivizálásra jó eszköz a Messenger bot is, amitől kérdezhetnek, tájékozódhatnak a vevők, feltehetik a kérdéseiket, de akár hasznos és értékes tartalmakat is küldhetsz nekik ilyen módon.

Tehát minden héten legyen legalább 1-2 olyan posztod, ami aktivitásra (szavazás, hozzászólás, megosztás, üzenetküldés) kéri és bíztatja a követőidet, ezt mindenképpen tedd bele a tartalommarketing tervedbe.

+1 Vedd elő a meglevő vevőidet!

Az egyik régi ügyfelem játékokat árusít a webáruházában, nála a karácsonyi időszak az első évben az éves bevétel 80%-át hozta, de még évekkel később, amikor már év közben is rendszeresen kampányolt, legalább a felét. A második évben úgy sikerült megdupláznia az árbevételét, hogy csupán egyetlen dolgot tett: azoknak hirdetett, akik az előző karácsonykor vásároltak tőle. Karácsonykor elfoglaltak a vevők, nem szeretnek új webáruházakkal, új felületekkel, szállítási feltételekkel bajlódni, akit már ismernek, attól szívesen vásárolnak újra.

Sőt, nem csak a tavaly karácsonyi vevőidet érdemes megkeresned: aki az év folyamán vásárolt tőled és elégedett volt, az karácsonykor is szívesen teszi ugyanezt. Arra ügyelj azonban, hogy aki vásárláskor nem iratkozott fel az email listádra, annak nem küldhetsz csak úgy egy emailt benne a karácsonyi ajánlattal. Viszont azokat a vevőidet, akik nem iratkoztak még fel hozzád, megcélozhatod remarketing hirdetéssel és egy kifejezetten nekik szóló ajánlattal.

Ha megrendelésre készítesz termékeket, a régi vevőket akár már október elején megkeresheted és felajánlhatod nekik, hogy még most rendeljék meg nálad az egyedi ajándékot, amíg van kapacitásod elkészíteni.

De ajánlhatsz a régi vevőknek kedvezményes szállítást, adhatsz kuponkedvezményt, amit csak ők kapnak meg, vagy felajánlhatsz olyan exkluzív ajándékcsomagot, amit csak régi vásárlók számára teszel elérhetővé, nyilvánosan nem teszed ki, így úgy érzik, megéri hűségesnek maradni hozzád 🙂

Szerezz sok-sok ötletet a karácsonyi kampányodhoz. Tarts velünk itt >>

Leave A Response

* A hozzászóláshoz el kell fogadnod az adatvédelmi tájékoztatónkat

*

Elfogadom

* Denotes Required Field