A jó saláta receptje

A kedvenc salátámat egy budai szendvicsbárban készítik, egész egyszerűen minden salátájuk fantasztikus! Már az étlapot nézegetve összefut a nyál a számban 🙂 Még alkalmazottként gyakran rendeltem tőlük ebédet, és mivel gyakran ettem belőle, érdekelni kezdett, vajon mi lehet a titka annak, hogy minden salátájuk olyan finom?


web saláta a jobb internet marketingért

Egyszer egy mozarella salátájukat alaposan kielemeztem, felírtam mindent, amit benne találtam, és hazaérve megpróbáltam reprodukálni. Az eredmény siralmas lett. Náluk minden saláta valóságos ízköltemény, az enyémben külön lehetett érezni a saláta, az uborka, a paradicsom ízét, a fűszerek darabosak voltak, és hiába hagytam állni, ettől csak fonnyadtabb lett, de az ízek nem értek össze 🙁

Később megpróbáltam kifaggatni az egyik pincérlányt, mégis mi lehet a finom saláták titka, de sajnos nem jutottam eredményre.

Emlékszel az Összeomlás című filmre, amikor Michael Douglas bemegy a gyorsétterembe és pont olyan szendvicset szeretne, mint amit a képen lát? Persze a hamburger soha nem olyan szép a valóságban, mint az illusztráción, amitől ő egy kicsit kiborul és fegyverrel fenyegetőzik. A zsemle kisebb, a saláta fonnyadtabb, a hús vékonyabb – ha szereted nézni is, amit eszel, akkor elég nagy csalódás az egész.

Valahol ugyanez a helyzet az internet marketingeddel is: megkapod a kész recepteket, a mintákat, de adaptálni neked kell és a végeredmény valahogy soha nem lesz olyan kívánatos és nyálcsorgatós, mint ahogyan az előtte látszik.

De vajon, hol rontod el a receptet? Mi az a pont, ahol már nem elég az átlagos főzőtudás, ahol már valamivel több kell, mint megcsinálni mindazt, ami kívülről látszik egy cégből? Mitől lesz finomabb és ropogósabb a szendvicsbár futószalagon készített salátája az enyémnél?
Miért lehet, hogy néhányan tízmilliókat keresnek évente a honlapjukkal, mások milliókat, sokan százezreket, és nagyon sokan csak néhány tízezer Forintot?

Mi lehet a különbség ezek között az oldalak és vállalkozások között?

Elárulom holnap az „Uborka vagy Paradicsom?” című tanulmányban!

Uborka vagy Paradicsom? internet marketing tanulmány Uborka vagy Paradicsom? internet marketing tanulmány

A tanulmányból megtudhatod:

    – Milyen vállalkozói típusok vannak és vajon te melyikbe tartozol?
    – Miért áll meg a fejlődés egy pontján a legtöbb honlap és toporog ott hosszú évekig? Mi ez a pont és hogyan lehet továbblépni innen?
    – Hogyan lehet az, hogy látszólag béna honlapok, tele hibákkal nagyon jó bevételt termelnek, míg színvonalasnak látszó, dizájnos lapok, teli tartalommal egy kanyit sem hoznak?
    – Őszinte vallomás: Hogyan növeltem meg az egyik oldalamon a feliratkozók számát egyetlen óra munkával napi 100-ról 400-ra ugyanolyan látogatottság mellett? És miért nem nőtt ennek ellenére a vásárlók száma az oldalon?
    – Végzetes stratégiai hibák, amiket már elkövettem: elmesélem őket, így neked már nem kell belesétálnod.
    – Mit kell tenned, hogy ne a többiek hátát bámuld, hanem végre te is az élvonalba tartozhass?

internet marketing játékDe addig is, kíváncsi vagyok Te mit gondolsz: mi a különbség az örökké csak próbálkozó „most már igazán belekezdek” honlaptulajdonosok és azok között, akiknél a nagy bevételek landolnak?

Írj be legalább 1 különbséget június 1.-én 12 óráig, és nyerj egy darab Gazdagmami Akadémia részvételi lehetőséget!
Eredményhirdetés: június 1. kedd, 13 óra.
(Kérlek, hozzászóláskor add meg a valódi neved és e-mail címed, hogy értesíteni tudjunk a nyereményről)

Ajándék könyvet sorsolok azok között, akik salátareceptet is írnak és elmondják, mitől lesz igazán finom a salátájuk 🙂

118 Comments

Comment navigation

  • CorNit-a NEMEZkészítő

    2010. május 31. hétfő

    Aki jut valamire, az nem hall(gat)ja meg a környezetében károgókat, akik szerint ez nem fog menni és nem meséli fűnek-fának, amit csinálni fog, mert különben megy a károgás…

    Nyers spárgasaláta:
    1 cs. spárga (zöld v. fehér hámozva,1cm darabokra vágva
    1 marék fekete olivabigyó
    1 nagy paradicsom
    fél kígyóubi felkockázva

    öntet: 5 ek olivaolaj + só + kevés méz + 1 gerezd zúzott fokhagyma + citromlé + reszelt héja

    Igen, a spárga nyersen lesz benne! Isteni lédús, ropogós és egészséges.

  • Tóthné B. Krisztina

    2010. május 31. hétfő

    Szerintem a sikeres vállalkozó jó üzleti érzékkel átlátja, hogy amiben vállalkozik, arra van piacképes kereslet, és eleget lehet eladni belőle.
    Én már jó ideje abban a keresgélésben vagyok, hogy egyáltalán mi legyen „A TERMÉK”. A szakmám adott. Vannak jó ötleteim, de mindez nem elég. Az egyik kitalált termék jó piaci rés, viszont csak egyet kell venni belőle, nem fogyóeszköz. A másik, amin gondolkodom, fogyóeszköz, de nem mernék belevágni, mert hetente találok új készítőt a témában.
    Szóval szerintem a sikeres vállalkozó jókor van jó helyen, és sok munkával, jó érzékkel a maga szerencséjének a kovácsa.
    A sikertelen az addig morfondírozik, tervezget, míg a jó ötleteit mások előbb megvalósítják, mint ő.

    De azért kiváncsi vagyok Ági a helyes megfejtésére is!!!

  • Hantos Gyöngyi

    2010. május 31. hétfő

    Sajnos nem emlékszem a film címére, amelyben a következő párbeszéd hangzott el:

    „- Tudod miért volt mindig sikeres az indiánok esőtánca?
    – Miért?
    – Mert soha nem hagyták addig abba, amíg esni nem kezdett az eső.”

    Azt hiszem, akinek nincs türelme kivárni, amíg beérik a fáradozásának gyümölcse, és mindig új dolgokba kap, az nem tudja sikeressé tenni a honlapját.

  • Kereki Kriszta

    2010. május 31. hétfő

    A céltudatosság, és az odaszánás szerintem a legfontosabb!
    Én személy szerint pocsék vagyok abban, hogy reális célokat tűzzek ki, és módszeresen végig is menjek az egyes lépéseken, valahol mindig kifullad a dolog. Vagy egyszerűen hagyom, hogy közbejöjjenek események és átértékeljék a súlypontokat.

  • Bernadett

    2010. május 31. hétfő

    Salátarecept
    Alap salátaszósz – például egy nagy fej jégsalátához

    Hozzávalók:
    1 kk salátafűszer,
    1 csipet őrölt pirospaprika,
    1 csipet curry,
    1 csipet őrölt fehér bors,
    1 (kis) gerezd aprított fokhagyma,
    fél teáskanál mustár,
    2 ek majonéz,
    1 ek (növényi) borecet vagy citromlé,
    1 ek olaj,
    1 ek tej.

    Ezeket egy salátás tálban – habverővel – jól összekeverjük és beleforgatjuk a salátaleveleket. Evés előtt 20-30 percre hűtőszekrénybe rakjuk.

    Jó étvágyat mindenkinek!

  • Mányoki Ágnes

    2010. május 31. hétfő

    Szervusztok!

    Különbség: tervezés, időbeoszztás, elszántság

    Kedvenc salátánk a Mimóza saláta
    Hozzávalók:
    6 főtt tojás
    4 alma
    15 dkg sajt
    2 csokor újhagyma
    1 dl majonéz
    1 dl tejföl vagy tejszín
    1 citrom leve
    só, fehér bors
    néhány salátalevél a díszítéshez

    Elkészítés:
    „Krém”: Reszeljük le az almát sajtreszelőn (kis lyukú), majd azonnal öntsük rá a citromlé felét. Ehhez adjuk hozzá a nagy lyukún reszelőn lereszelt sajtot, a majonézt, a tejfölt, sót, borsot.Keverjük össze.

    Karikázzuk fel a hagymát, s öntsük le a maradék citromlével.
    Karikázzunk fel 4 tojást. A maradák kettőnek reszeljük le a fehérjéjét s keverjük bele a krémbe, a sárgáját tegyük félre.

    Béleljünk ki egy tálat salátalevelekkel (ez el is maradhat), majd a következő sorrendben tegyük bele a dolgokat: krém egyharmada, tojáskarikák, hagymakarikák, krém második harmada, tojáskarikák hagymakarikák, krém harmadik harmada.
    A tetejére reszeljük rá a félretett két tojássárgáját. Ha kész, fél órára rakjuk hűtőbe.

    Jó étvágyat… Ági

  • Bernadett

    2010. május 31. hétfő

    Nagyon fontos tényező az önbizalom, a támogató-megértő-segítő környezet (család), elszántság, kitartás.
    Lényeges szerepet játszik a célkitűzés és a motiváció, ugyanakkor fontos, hogy ne csak próbálgassuk, hanem csináljuk is!
    Félelem kiiktatása!

  • Jutka

    2010. május 31. hétfő

    Lemaradt a recept. Ez nem saláta, a majonézes saláták alapja.
    Majonéz
    1 db tojássárgája
    kb 2 dl olaj
    A tojássárgához teszek egy teáskanál mustárt, így könnyebben felveszi az olajat. Nagyon apránként hozzákeverem habverővel az olajat. Amikor habos akkor kész. Tartár készítéséhez tejföl kell hozzá. Salátához pedig ízlés szerinti hozzávalók.

  • Sallak Kinga

    2010. május 31. hétfő

    Nem olvasom még el az előttem szólókat, mert már biztos lelőtték a poént:) Szerintem, s ez egyben saját tapasztalat is, fontos a cél, és a haladás, folyamatos önműveléssel. Kis lépésekkel, de kitartóan, akár ismétlésekkel:) Én pl. most több ötletemet viszem egyetlen honlapba, amivel megálltam, s remélem így több szálon tudom majd megvalósítani, amibe belekezdtem. Nem csinálok aloldalakat, hanem kategorizálom, és egyben tartom. Szóval fontos az összpontosítás is, a szétszórtság helyett.
    Salátás: nekem a piskóta tésztám nem akar megnőni, pedig már kipróbáltam mindenféle variációt. A barátnőmé háromszor akkora, mint az enyém.
    Ági, én dolgoztam budai salátabárban anno, melyik receptről van szó?:) Ott a saláták alapja tejföl és tejszín volt, abba tettek minden mást. Kukorca, burgonya, stb. Remélem receptnek elfogadható. Anyósom tejfölös burgonya salátáját valahogy mégsem tudom eltalálni, pedig ugyanúgy csinálom: beáztatja ecetes cukros vízbe a hagymát, néhány órára, s hozzákeveri a tejfölt, majonézt, és a krumplit később. De az övé mégis finomabb:(
    Na megyek olvasni a korábbi hozzászólásokat:)

  • Csomor Szilvia

    2010. május 31. hétfő

    Ötlet: szinte mindenkinek vannak remek és életképes ötletei. Megvalósítás: na ez már nehezebb, de ezt a lépést is egyre többen megteszik. S ha kész a honlap, akkor szakad ketté a honlaptulajdonosok tábora, hisz van, aki örül a szép oldalnak, s vár, vajon kinek kell a termék. S van, aki lépésenként halad tovább, keményen dolgozik, hogy még többet gyümölcsözzön a vállalkozása. Fejleszt és ő maga is fejlődik. Itt van a különbség.Nem elég az ötlet, s annak megvalósítása. Ha valami sikeres, azon kell dolgozni, hogy az sikeres is maradjon.

  • J. Gábor

    2010. május 31. hétfő

    Lustaság, kishitűség.

    Csábít a könyv tombola, de saláta receptet sajnos nem tudok.

    G

  • Erdős Ági

    2010. május 31. hétfő

    Szerintem a titok az, hogy figyelnünk kell a visszajelzésekre. Mit várnak, mit szeretnek a vendégeink, mire reagálnak és mire nem, és ezek alapján folyamatosan változtatnunk kell (részben vagy egészben) marketingünket, ajánlatainkat. Mindig meg kell tudnunk újulni. És igen, – ahogy többen is írták – ehhez létfontosságú a motiváltság és a kitartás.

  • Jutka

    2010. május 31. hétfő

    Jó tervezés, és a kemény munka vezet a jóléthez.(Péld. 3. 21-29)

    1.Pontosan meg kell határozni mit akarok elérni.
    2.Írjuk le!
    3.Jelölj ki határidőt.
    4.Feladatok meghatározása.
    5.Alakítsd a listádat tervvé.
    6.Cselekedj.
    7.Mindennap tegyél valamit érte.

  • Grunda-Hibály Gizella

    2010. május 31. hétfő

    Fontos még: amit eladásra kínál, az piaci rés ki- és betöltésére szolgál.

  • Grunda-Hibály Gizella

    2010. május 31. hétfő

    Szerintem a két típus között abban áll az alapvető különbség, hogy az egyik tudja, merre van az előre (van célja + a céljának megfelelő stratégia hozzá, változtatásokra, vészhelyzetekre is előre készülve) és arra rá is készül, ezenfelül pedig, amit el akar adni, az minőségi (ért hozzá: legalább alapszinten és van egy jó, minőségi tudásbázisa, ahol utána tud nézni a dolgoknak, ha arra van éppen szüksége) és az elszántság mértéke (aminek a fokmérője: a szívvel-lélekkel csinálás), ami azt jelenti, hogy sem energiát, sem a ráfordítandó időt és a szükséges pénzmennyiséget nem sajnálja, vagyis nem az lebeg kizárólag és elsősorban a szeme előtt, hogy „én most SIKER-t akarok” és ezt nem csak a különböző sales-es technikák bevetésétől várja (nem csak azokban profi). A másiknál ez így, egészként nincs összeállítva.

    (A salátánál pedig úgyszintén az a1ap 1 jó recept (amiben a trükkök is benne vannak :-)) jó alapanyaggal karöltve, sok kísérletezéssel (közbeni kóstolgatással) „megfűszerezve” és a szívvel-lélekkel való készítéssel megspékelve.)

  • Fekécs Edit

    2010. május 31. hétfő

    Az előttem szólók szinte már igen jól megfogalmazták a véleményem!:)
    De azért megpróbálom összegezni:
    Légy a szakmádban profi, minden nap tanulj valamit!
    Légy segítőkész, mielőtt kapni szeretnél, adj!
    Légy elszánt, kitartó és fegyelmezett!
    Hozz gyorsan döntéseket! (felvállalva az esetleges rossz döntést is)

    És….Bármit is csinálsz, szívvel lélekkel tedd!:) Légy lelkes!

  • kismamatitkok

    2010. május 31. hétfő

    Hozzávalók a sikeres üzlethez szerintem:

    – A belekezdéshez:
    ÖTLET
    piackutatás
    merészség
    – A folytatáshoz:
    önfegyelem és kitartás
    jó érzék (belelátni az emberekbe, az igényekbe)
    Nem árt ha van:
    egy helyzet, amiben bele lehet kezdeni (pl nőknél gyes)
    biztos családi háttér (nem csak támogatás, hanem anyagi biztonság is a vállalkozás indítás kezdeti időszaka idején)
    Jól jön:
    szerencse faktor (jókor lenni jó helyen)
    A hosszútávú üzemeltetéshez:
    önfegyelem és kitartás
    A legfontosabb összetevő:
    MINŐSÉG.

    A legjobb salátákat a férjem készíti (elnézést mindenkitől, de tényleg:)) Ha kérdezem, mit tesz bele és mennyit, a válasz mindig ilyesmi: ebből annyit, „amennyit gondolsz”, abból „amennyit megkíván”, amabból „csak úgy érzésre”… A végeredmény pedig mindig lenyűgöző, egyszerűen mert jó érzéke van hozzá, mert ért hozzá.

    Ebből adódik a megállapítás: ÖNISMERET is kell (a jó üzlethez is.) Tudd, hogy miben vagy jó, és azt csináld.

    Egy különleges saláta receptem is van (medvehagymás-barna csiperkés saláta) itt:
    http://www.kismamatitkok.hu/website/index.php/Cikkek/Mit-f%C5%91zzek-ma/medvehagyma-zold-salatak-minden-mennyisegben.html
    üdv Frei Anita

  • Adorján Adrienn

    2010. május 31. hétfő

    Szia!

    A különbség az, hogy a próbálkozók sokszor elvesznek a sok lehetőség között, az apróságokban, vagy csak nagyban képesek gondolkodni, de kicsiben kellene kezdeni és lépcsőnként haladni felfelé. Megvannak a nagy ötletek, de képtelen kicsiben gondolkodni.
    Az igazán sikeresek kreatívak, kitartóak, kellően motiváltak és előre látják a következő lépéseket, plusz felkészültek és gazdaságilag sem kerülnek váratlanul nehéz helyzetbe.

    Ja és a recept:

    Sóvári Saláta (Apósom leleménye a recept)
    Az adagok úgy 10 főre vagy egy nagyétkű, 2 felnőtt+ 3 gyerek családra vannak kidolgozva.

    40 dkg párizsi
    23 dkg majonéz
    45 dkg tejföl
    3 db lila hagyma
    3 db közepes alma
    Só, fehér bors, mustár, citromlé (facsart citrom), olívaolaj, cukor.

    A mártást készítjük el először. (majonéz, tejföl, fűszerek – a fűszerezés kóstolás mellett, egyéni ízlés szerint a legjobb, kicsit fel lehet pörgetni egy kis fekete borssal).

    Aztán a párizsit vékonyra csíkozom, almát hajszálvékonyra szeletelem, lila hagymát is felcsíkozom.
    Rétegezem: párizsi, alma, hagyma, mártás (mindenből az adag kb.1/3ad része). Ezt összekeverem és ezt a rétegezést az összekevert hozzávalókon megismétlem, amíg minden bele nem kerül a tálba.
    Az egészet letakarva 2-3 órára hűtőbe tesszük, összeérik és valami mennyei köret húsfélékhez, fasírthoz.

    Amitől ez finom:
    – saját „fejlesztés”,
    – mindenki ízlés szerint adagolja bele a fűszereket,
    – alaposan össze van keverve,
    – és persze érik az egész a hűtőben!

    Adrienn

  • Pethes Hanna

    2010. május 31. hétfő

    Még nekem is rengeteget kell tanulnom ezen a téren, de én úgy gondolom, a különbség abban rejlik, hogy azok a „szerencsések” akiknek végül sikerül, választottak maguknak egy mentort, egy példaképet, akit másolhatnak.

    Tudják, ha pontosan ugyanazt teszik, amit a példakép, ha lemásolják, amit csinál, akkor ők is azokat az eredményeket fogják kapni, mint a példakép.

    Szerintem ez a nagy különbség, mert a legtöbben, a saját fejük után mennek és fel akarják találni a spanyol viaszt.
    Amíg ezek az emberek hazudnak maguknak, a sikeresek őszinték magukkal, ha valami nem a kívánt eredményt hozta, megkérdezik maguktól: „biztos így kellett volna csinálnom?””hol rontottam el a folyamatot?” és megnézik a mentor mit tett a hasonló helyzetekben és javítják a hibát.
    Folyamatosan javítják a hibákat. Mert a hiba szükségszerű a fejlődéshez.

  • Szigeti Andi

    2010. május 31. hétfő

    Az Önbizalom a siker egyik titka!!!
    A siker akkor fog kopogtatni az ajtónkon,
    ha igazán hiszünk benne! Ha hiszünk önmagunkban!

  • Mészáros Anikó

    2010. május 31. hétfő

    Szerintem mind-mind fontos, amit az előttem szólók írtak, és még valami: a BÁTORSÁG (csupa nagybetűvel) – amiben benne van az elszántság, a hit, kitartás is.
    Saláta? Szerintem az első és legfontosabb az alapanyag. Másfelől épp a salátánál elképzelhető, hogy előny, hogy nagy mennyiségben állítják elő. Ettől egyszerűen más, mint 1 uborka + 1 paradicsom feldarabolva-fűszerezve.
    Én mindig alkotásnak tekintem a salátakészítést. És többnyire sosem ugyanolyan.Mindig abból készül, ami éppen kéznél van.
    Kedvenc téli salátánk:
    4-5 ek. hidegen sajtolt napraforgóolajat + 2 gerezd apróra vágott fokhagymát összekeverek egy salátás tálban
    Bele 1 nagy répa finomra reszelve, 2 db. alma durvára reszelve, 2 db. savanyú (sós) uborka kicsire vágva és kb. 20 dkg savanyú káposzta apróra vágva. Összekeverem és kész és isteni!

  • kismamatitkok Frei Anita

    2010. május 31. hétfő

    teljes név kell a nevezéshez, most látom
    üdv Anita

  • kismamatitkok

    2010. május 31. hétfő

    Hozzávalók a sikeres honlaphoz, szerintem:
    – a belekezdéshez:
    ÖTLET
    piackutatás
    merészség
    – a megvalósításhoz:
    jó érzék (belelátni az emberekbe, az igényekbe)
    – önfegyelem és kitartás (nem mindenki képes otthonról dolgozni.. és nem mindenki tudja kivárni, míg valóban megjönnek az első eredmények)
    – nem árt továbbá:
    ha van egy olyan helyzet, amikor bele lehet kezdeni a kísérletezésbe (nőknél ilyen pl. a gyes ideje)
    ha van egy viszonylag biztos családi háttér – azaz legalább a férj bevételei állandóak a kezdeti, vállalkozásindítás időszakában.
    – opcionális:
    szerencse faktor (jókor lenni jó helyen..)
    – a hosszútávú üzemeltetéshez:
    önfegyelem, kitartás minden mennyiségben
    – a legfontosabb összetevő pedig a MINŐSÉG.

    A világ legfinomabb salátáit az én férjem készíti (elnézést mindenkitől, de tényleg:)) De ha kérdezem, mit tesz bele és mennyit, akkor mindig csak hümmög.. hogy hát ebből „úgy érzés szerint”, abból meg annyit, „amennyit megkíván”…, amabból meg: „amennyit gondolsz”.. A végeredmény meg mindig tökéletes, egyszerűen azért, mert ért hozzá, jó érzéke van hozzá.

    Ebből adódik a megállapítás: ha azt csinálod, amiben jó vagy, akkor elképesztő sikereid lehetnek.

    Tehát a fő összetevő a honlap sikeréhez mégiscsak AZ ÖNISMERET. Tudd, hogy mihez értesz, mi az, amiben jó tudsz lenni, és azt csináld.

    van egy nagyon jó medvehagymás-barna csiperkés salátareceptem (képekkel) itt:
    http://www.kismamatitkok.hu/website/index.php/Cikkek/Mit-f%C5%91zzek-ma/medvehagyma-zold-salatak-minden-mennyisegben.html

    üdv
    Anita

  • Cseki

    2010. május 31. hétfő

    Szerintem az dönt, hogy belső vagy külső a motiváció, ami mozgatja az embert. Ha belső, akkor önmagától tanulni, és tenni fog érte. Ha pedig külső, akkor csak halogatás, és kedvetlenség fogja kísérni.

  • Zilaji Kriszti

    2010. május 31. hétfő

    A „jó saláta” titka, avagy a sikeres vállalkozás receptje:

    Szerintem a lényeges különbség az a működő vállalkozások és a tervezgetők között, hogy le tudják győzni a saját belső ellenállásukat, nem csak a célkitűzés, hanem az egész út véghezvitele alatt. Már a célkitűzés érdekében is megvizsgálják, hogy valóban-e az ő céljuk a kitűzött cél és a megvalósításban is használják „belső mesterüket”. Ez egyeseknek ösztönös és könnyen megy, többünknek azonban még tanulnivalója van ezen a téren, mint ahogy pl. nekem is.

    Üdvözlettel: Kriszti

  • simonbea

    2010. május 31. hétfő

    ps: ha nyernék, akkor Anyukámnak szeretném átadni a részvételi lehetőséget, hogy lássa ő is a különbséget 🙂

  • simonbea

    2010. május 31. hétfő

    Sziasztok!

    szerintem a lelkesedés nem elég. Tökéletes tudás nem kell. a profit a kezdőtől az különbözteti meg, hogy mer nagyban gondolkozni nem határolja le a gondolkozását a már kialakult nézetek másolására, hanem egy Problémára/ Igényre ad MEGOLDÁST, és profi emberekkel veszi magát körbe ( lásd Steve Jobs, Apple )….

    mivel láttam, hogy más sokan írtak hagyományos salátareceptet, gondoltam megosztom veletek a „szedd magad saláta HUMUSSZAL” receptemet 🙂

    5 tálkára lesz szükség

    1. tálka: koktélparadicsom félbevágva
    2. tálka: madársaláta
    3. tálka: joghurt snidlinggel ( sózva-borsozva)
    4. tálka: rukkola
    5. tálka: humusz

    a humusz úgy készül, hogy 1 konzerv csicseriborsót beleöntöd a tálba, teszel hozzá sót, borsot, szerecsendiót 1 zúzott fokhagymát ( én néha teszek bele petrezselymet) majd joghurtot a tejére kb 3 evőkanállal és összeturmixolod.

    ez a humusz recept az én átiratom, mert az eredetiben a joghurt helyett olaj van, ami miatt kalóriadús és szárazabb.

  • Kovács Tímea

    2010. május 31. hétfő

    A különbség: a motiváció.

  • Magyar Gabriella

    2010. május 31. hétfő

    Akinek működik:

    – hisz benne és saját magában (ön+bizalom), ezért nem beszéli le magát
    – cselekszik, nem csak olvas és halogat
    – kérdez és meghallagat másokat, folyamatosan tanul, piacot kutat
    – feladatokat lát és nem problémákat, élvezi az utat is
    – többet ad, mint kér (tudja, hogy úgyis bőségesen visszajön)
    – és talán a legfontosabb, hogy van konkrét, megfogalmazott, kimondott, esetleg még le is írt CÉLJA, ami nem csak annyi, hogy legyen pénzem. Ahogy Anthony Robbins mondja: „Az emberek nem lusták. Egyszerűen nincs olyan céljuk, ami motiválná őket.”

    És egy egyszerű, gyors, de nagyon finom sali, amitől még a bőröd is szép lesz… 🙂

    – 2-3 répa
    – 3-4 zellerszár (nem a sima zeller szára, hanem van külön ilyen, amit így hívnak, nagyobb boltokban lehet kapni)
    – 1-2 maréknyi hántolt szotyi vagy szezámmag
    – 1 citrom leve
    – fél vagy 1 dl hidegen sajtolt olíva-, repce-, vagy egyéb olaj
    – 1 kis doboz natúr joghurt

    Elkészítés: lereszeled a répát, apróra vágod a zellerszárat, megpírítod a szotyit és/vagy a szezámmagot olaj nélkül egy telfonserpenyőben (hamar pirul, kevergesd picit!). Ezeket összekevered egy szép üvegtálban, majd hozzáteszed a frissen facsart citromlevet, az olajat és a joghurtot. Kész is! 10 perc az egész. Ha ínyenc vagy, tehetsz hozzá egy kis fekete olívabogyót vagy fűszerezheted madras curry-vel, ami egy indiai fűszerkeverék, és pl. bioboltokban lehet kapni.

    Vajas pirítóssal fogyaszd! Jó étvágyat! 🙂

  • Pipicz Anita

    2010. május 31. hétfő

    Szerintem, az akinek sikerül is nagy bevételekhez jutnia, ő igazán hisz abban, hogy sikerül. Ezen kívül fontos még, hogy tesz is érte, tehát megadja a lehetőséget.

  • Szűcs Fati

    2010. május 31. hétfő

    Szerintem az a kitartás, és elszántság különbözteti meg az egyes vállalkozásokat egymástól, amit a „mögötte álló személy” képvisel. Ha belevágok valamibe, és nem teljesen úgy működik, ahogyan szeretném, akkor igyekszem „tökéletesíteni” magam, hogy még jobban csináljam. Aztán persze meg vagyok győződve arról, hogy az üdvözítő úton járok. Ha netalán mégsem lenne igazam, és pofára esem, netán abba is hagyom, akkor buktam el igazán. Ha tovább dolgozom az ügyön, tanulva az esetleges „kudarcokból”, akkor jó úton járok… Szóval never give up! 🙂

  • F.Orsi

    2010. május 31. hétfő

    Szerintem nemcsak a célmeghatározás, hanem a „vállalkozószellemű” mellett lévő emberek is sokat számítanak. Nem feltétlenül csak a szakmai gárdára gondolok, hanem akár a családi háttérre is.

    Aki egyedül áll mindenben, annak lehet, hogy vannak jó ötletei, de egyedül önmaga talán kevés lenne ezek megvalósításához. Ha azonban a hozzá közel állók támogatni tudják – ötletekkel, lekesedésükkel, fizikai segítséggel (pl:”tudom, hogy épp a honlapodon dolgozol éjjel-nappal, mi lenne, ha átugranék, és vinnék neked egy kis salátát, hogy ezzel se kelljen foglalkoznod?”).
    Én pl. magánvállalkozóként tapasztalom, hogy egy személyben mindenféle szakembernek kellene lennem, amihez rengeteget kellene a szakmámon kívül is tanulnom, ami pedig hasznos, de sokszor azt az időt veszi el, amelyet az ötletek megvalósításra szánhatnánk. Tehát az ember belekerül egy ördögi körbe – ahonnan segítség nélkül lehet, hogy nem könnyen kászálódik ki. Néha kell egy kis hátsón-billentés is (a család részéről).

    Lehet, hogy az igazán sikereseknek az a titkuk, hogy rövid idő alatt képesek döntést hozni, határozottan menetelnek a céljuk felé (amit nem állít senki, hogy a másik fél ne tenné meg), és akadnak szakértő segítőik. (pl. Vida Ági 🙂 ) Szerintem ez nagy különbség!

    A salátához pedig:
    Legfontosabb a friss és érett alapanyag.
    Különleges és egyszerű salátához az alábbi receptet ajánlom:
    Friss rukola saláta és friss csíra:
    Fejenként 1 mélytányérba rétegezzünk csírát, rá rukolát és folytassuk addig, míg egy kis halom nem lesz a tányéron. Sózhatjuk (tengeri sóval)óvatosan, rétegenként. Spricceljünk rá egy kis vörösborecetet / balzsamecetet, és hidegen préselt olivaolajat. Megszórhatjuk pirított magvakkal.
    Grillezett húsokhoz, sós rágcsák mellé igen jó köret.

    Jó étvágyat 🙂

  • Horváth Judit

    2010. május 31. hétfő

    Szerintem a célkitűzés is nagyon fontos, s a sikeres emberek elszántan „küzdenek” ezért minden nap. Ja és folyamatosan képezik magukat, a siker elérése után is és nem a babérjaikon ülnek.:)

  • Bodó Ági

    2010. május 31. hétfő

    Valahol olvastam és nagyon igaznak tartom, hogy a világbajnok és hobby sportoló közötti különbség nem feltétlenül csak a tehetségben rejlik, hanem abban, hogy hogy osztják be az idejüket…szerintem ez a vállalkozókra is vonatkozik. Az egyik tervez és céltudatosan, jó időbeosztással hajtja végre a feladatokat, a másik pedig halogatja.

  • Évi Kertitanácsadó

    2010. május 31. hétfő

    A legfontosabb dolog a megvalósítás, hogy az új ötleteket, vagy a régi jól bevált dolgokat lépésről-lépésre meg is kell valósítani. Nem csak belekezdeni ebbe, majd abba, de igazából egyiket sem befejezni.

  • Szányelné Makai Emma

    2010. május 31. hétfő

    Olvastam már a hozzászólások között a „hit”-ről, én ezt gondolati modellnek hívom. Ha én magam el tudom hinni, hogy jó a termékem, és sok embernek van rá szüksége, tehát jó a gondolati modellem, akkor így is lesz. Persze ez baromi nehéz dolog, megváltoztatni gondolkodásunkat, legmélyebb félelmeinket felülírni, ami a tudatalattinkban van…
    Ezzel együtt azért cselekednünk is kell, a fizikai világban, de ez a te asztalod Ági, mármint a gyakorlati tanácsadás:)

    Saláta:
    Szerintem a titka az alma,minden salátát istenivé tesz, és fontos, hogy megfelelő méretűre vágd a hozzávalókat. Nem lesz ugyanolyan az íze, ha kisebb, ha nagyobb…
    És hogy kicsit maradjak a spirituális dolgoknál: csakis jókedvűen szabad főzni:), hiszen az étel egy alkotás, a szívünk-lelkünk benne van:)

    Recept:
    1 nagy alma
    1 kígyóubi
    1 póréhagyma
    2 paradicsom
    1 pritamin paprika
    kis dió összetörve
    fél csokor petrezselyem apróra vágva

  • Kern Ági

    2010. május 31. hétfő

    Az biztos, hogy főzésben elég jól boldogulok, míg az internet marketingban koránt sem lubickolok ilyen lelkesen. Amikor főzök, pontosan tudom, hogy mit fogok csinálni, milyen alapanyagokat fogok összerakni, mi történik velük és milyen lesz a végeredmény. Gondolatban, elalvás előtt, séta és vezetés közben is tudok főzni. Azért a marketing nem ilyen egyszerű! Mert itt koránt sem biztos, hogy ha követed a receptet, tényleg ugyanaz lesz a végeredmény, mint másoknál! Vagy egyszerűen csak el kell hinni, hogy így kell csinálni, menni, csinálni és kész?

  • Ivanov-Kiss Melinda

    2010. május 31. hétfő

    Szerintem a lelkesedés rendkívül fontos. Aki szívvel-lélekkel lelkesen veti bele magát és ezt az odaadást meg is tudja örizni, az sikeres lehet, míg aki kényszerből, kötelességből csinálja, annak nem fog menni, hisz belekezdeni sincs kedve.

  • Tina

    2010. május 31. hétfő

    A kitartás. A folyamatos érdeklődés, tanulás, fejlődés és fejlesztés. próbálkozás, „kísérleti játékok” – mert ez az egész az internet marketinggel szerintem egy óriási játék, az, hogy kitapasztald, mikor és hogyan mi válik be jobban és mi hoz végül (és időről időre) sikert…:-)

  • Sebők Éva

    2010. május 31. hétfő

    Én úgy vélem, az alapvető hozzáállás különbözteti meg őket. Azok jutnak bevételre, akik AKARJÁK. Szentül hisznek abban, hogy amit kitaláltak működni fog (de ez nem ugyanaz, mint a vak elfogultság) ugyanis elvégzik a szükséges elemzéseket, érveket is találnak sikerességük lehetőségére. Képesek hosszú távra megállapítani a szükséges lépéseket, de mindig csak a következő leküzdendő akadállyal foglalkoznak. Nem stresszelik magukat előre a rengeteg megoldandó nehéz feladattal, és nem rettennek el az akadályoktól. Akarják, hogy legyen megoldás!
    Ellenben azok, akik folyton próbálkoznak, nem akarják, hanem mindig mindent csak SZERETNÉNEK. Tele vannak ötletekkel, de mindegyik rettentően előreszalad, mintha egy már jól megépített rendszerre akarnának építkezni, de nem tudják hogyan lesznek képesek megcsinálni ezt a rendszert. Az ötletek többsége úgy kezdődik: „ha majd…” meg „mikor majd”. A hozzáállásuk pedig elég ingadozó. Olykor nagyon belelkesülnek az általuk kitalált vállalkozásba és álmodoznak, de mikor eljön az a rész, hogy át kell gondolni a lépéseket, egy sor nehézséget találnak, amelyek láttán megtorpannak és az ötlet elveszti szépségét, mert hogy „túl sok nyűg van vele, én ezt nem bírom megcsinálni” meg „olyan sok pénz, idő, stb. kellene ehhez”. Szóval amint belegondolnak a kivitelezésbe, találnak rögtön kifogást, és a tett megint elmarad.

  • Molnár Adél

    2010. május 31. hétfő

    Sziasztok!

    Egy jól jövedelmező honlap elkészítésénél nagyon fontosnak tartom a kitartást, a pontos előkészítést, amely nem 2 napig tart. Ezen kívül az oldalt folyamatosan fejleszteni kell. Aki összecsap egy oldalt és ül a babérjain, nem valószínű hogy sikeres honlapot hozott össze.
    Fontos az is hogy bízzon magában az illető és hogy a terméke/szolgáltatása sikeres lesz. Aki határozatlan, és azt gondolja hogy neki úgysem jön össze, annak valószínűleg odlala sem lesz sikeres.

    Salátarecept:

    Kockázzunk össze paradicsomot, paprikát, uborkát, retket, salátát (vagy bármilyen zöldséget, amit szeretünk)
    Öntet: 1 kanál mustár, 2 kanál citromlé, 1 kanál olivaolaj, cukor, só ízlés szerint.

  • Bné Nyári Zsu

    2010. május 31. hétfő

    Az „öröké próbálkozó” folyamatosan keres új és újabb megoldásokat, elvesz a sok lehetőségben, nem tudja melyikkel kezdje, melyik a „tuti”.
    Így soha nem kezd bele, nem tervez csak halogat, vagy ha mégis neki lát, idővel koncepciót vált és soha nem visz végig egy folyamatot.

    Akiknél a „nagy bevételek landolnak” tudják mi a céljuk, precízen megtervezik minden lépését, nem halogatnak hanem CSINÁLJÁK! Folyamatosan mérnek és korrigálnak, de mindig a kitűzött cél felé.

  • Fónad Flóra

    2010. május 31. hétfő

    A különbséget ott látom, hogy a honlaptulajdonos mennyire hiszi el, hogy a honlap működőképes lehet. Az egyik legfontosabb tényezőnek a kitartást és a „most ez nem jött be, de azért sem adom fel” hozzáállást tartom.
    Tanárként azt látom, hogy legalább annyira fontos azt sulykolni a tanulóba (akár gyerek, akár felnőtt), hogy „meg tudod tanulni”, „menni fog”, mint az anyagot megtanítani.

  • Uhrin Zsuzsa

    2010. május 31. hétfő

    Az alapvető különbség szerintem az elhatározás…a határozottság. A belekezdő bizonytalan, toporog. A „profi” is bizonytalanul kezdhette el, de határozottan, biztos léptekkel halad előre a kitűzött úton, és folyamatosan korrigál. Akinek határozott célja van, és azt tűzön-vízen át hajlandó is megvalósítani, az előbb-utóbb profivá válik. Ez tuti.
    Onnantól pedig nincs mese, özönleni fognak a megrendelések. 🙂

  • HJudit

    2010. május 31. hétfő

    Én még inkább salátában utazom:
    paradicsom felvágva (legjobb a koktél, félben)
    bazsalikom felaprítva (vagy rozmaring, vagy kakukkfű vagy vegyesen)
    új- vagy lilahagyma apróra vágva
    balzsamecet
    olívaolaj
    esetleg fokhagyma szétnyomva
    frissen őrölt tarka bors
    sózni csak tálalás előtt, hogy ne fonnyadjon

    A titka: jó alapanyag
    paradicsom leginkább a saját kertből, frissen szedve
    boltból, pláne télen csak a koktélparadicsom jöhet szóba
    mindenképpen friss zöldfűszer
    arányok érzésre

  • Jakab Emese

    2010. május 31. hétfő

    Akiknek sikerül, azok – véleményem szerint – képesek arra, hogy célokat tűzzenek ki maguk elé, majd meghatározzák a célok eléréséhez vezető utat és végig is mennek az úton. Akik örökké csak belekezdenek dolgokba, vagy úgy gondolják, hogy majd egyszer megcsinálom, valószínűleg nem igazán tudják, hogy mit is akarnak elérni…

    Salátarecept: 🙂
    Majonézes kukorica saláta

    1 rész majonéz
    2 rész tejföl
    némi mustár
    só, bors ízlés szerint
    1-2 csipet cukor (a mennyiségtől függően)
    1-2 kiskanál citromlé
    Az egészet összekeverem és
    kukoricát (vagy konzerv, vagy fagyasztott megfőzve) és
    apró kockákra vágott füstölt sajtot teszek bele
    A sajt kb. fele annyi, mint a kukorica.

    A titkom: kóstolgatás 🙂 Kóstolgatom a szószt és teszek hozzá egy kis ezt-egy kis azt, amíg nekem nem ízlik, majd ezután teszem bele a kukoricát és a sajtot. Ja, és vigyázz a sóval, mert a kukorica felveszi ugyan, de a füstölt sajt miatt mégis sósabbnak érzed, mint valójában.
    🙂

  • Kutasi Rita

    2010. május 31. hétfő

    Ahogy írtad is – míg az egyik csak próbálkozik, és csinálná, szeretné, jó lenne, addig a sikeres fajta ITT és MOST csinálja.

  • Gabella (Dobáné Gabi)

    2010. május 31. hétfő

    A belekezdő mindig bedobja az ötletet, majd lesz valami alapon… Aztán vagy lesz, vagy nem. Ha lesz is eredmény, nem igazán elsöprő…

    Ahova viszont özönlik a megrendelés, ott nincs semmi bizonytalanság! Minden profin ki van találva. Tehát a „szabályok” nem menet közben alakulnak, hanem elejétől fogva a kész tények vannak a szemünk előtt!

  • Tolmácsi Ági

    2010. május 31. hétfő

    Sziasztok!
    Szerintem több különbség is van a „belekezdők” és a „benne lévők” között. A célkitűzés, a stratégia, a termék és az üzleti modell valószínűleg mindkét típusú honlap hátterében megtalálható.

    Szerintem az egyik legfontosabb különbség az adott honlap témájába és sikerességébe vetett hit, ami megalapozza a kitartást és a kitartó munkát.

Comment navigation