Szabályosan a Facebookon: Erre figyelj oda, hogy ne tiltsanak le

Sokan jeleztétek a különböző csoportjainkban és személyesen is, hogy sok problémát okoz, ha egy-egy hirdetésedet letiltja a Facebook, ha megsértik a szerzői jogaidat a Facebookon vagy nem engedi feltölteni a termékedet a rendszer. De hallani törölt tartalmakról, feltört hirdetési fiókokról, letiltott nyereményjátékokról is. Mire figyelj oda, ha szabályosan szeretnél marketingezni a Facebookon és hova fordulhatsz, ha problémád adódik? 

Erről volt szó ebben az élő adásban:

Az élő adáshoz pedig összeállítottam egy kis linkgyűjteményt magyarázattal, ami segít eligazodni a szabályok között és elérhetőek belőle a reklamációs felületek is:

Szerzői jogok

Mit kell átgondolnod szerzői jogok megsértésére vonatkozó bejelentés előtt?

https://www.facebook.com/help/1703586166530507?helpref=uf_permalink

Szerzői jogok megsértésének jelentése tudnivalók:

https://www.facebook.com/help/400287850027717

Itt tudod jelenteni, ha megsértették a szerzői jogaidat:

https://www.facebook.com/help/contact/634636770043106?helpref=faq_content

Hirdetések jóváhagyása

Mi van, ha nem hagyták jóvá?

https://www.facebook.com/business/help/1210227555661027?helpref=search&sr=1&query=hirdetés%20elutas%C3%ADtása

Itt tudod jelezni, ha felülvizsgálatot kérsz:

https://www.facebook.com/help/contact/1582364792025146

Hirdetési szabályzat (érdemes átnézni, hogy kiderüljön valami rád vonatkozik-e):

https://www.facebook.com/policies/ads/prohibited_content

Ami probléma szokott lenni:

1. Az érkezési oldal nem megfelelő:

https://www.facebook.com/business/help/1767120243598011?helpref=search&sr=13&query=hirdetési%20szabályzat

2. Tiltott tartalmak használata:

https://www.facebook.com/policies/ads/prohibited_content

Egészségügyi termékek, egészséggel kapcsolatos megfogalmazások (ezek a tiltott tartalom kategóriába tartoznak) Pl. előtte-utána képek, betegségek, gyógyszerek, egészségügyi állapotra, gyógyulásra való utalás és az ennek megfelelő szavak (pl. terhesség, várandósság, szülés sem használható), fogyás ígérete, testrészeket tartalmazó képek:

https://www.facebook.com/policies/ads/prohibited_content/personal_health

3. Korra, nemre, vallásra, politikai hovatartozásra, személyes tulajdonságokra utaló szavak:

pl. „2 éves korig” szókapcsolat nem használható, vagy „tréning nőknek”

https://www.facebook.com/policies/ads/prohibited_content/personal_attributes

4. Szöveg a hirdetés képén (nem tiltja le a hirdetést, de csökkenhet az elérés, ha 20% felett van):

https://www.facebook.com/business/help/980593475366490

Feltört hirdetési fiók esetén a teendő:

https://www.facebook.com/help/131719720300233?helpref=faq_content

Itt lehet jelenteni, ha feltörték a fiókodat (és a kifizetéssel vagy számlázással kapcsolatos bármely problémát):

https://www.facebook.com/help/contact/649167531904667

Elutasított termék a boltban

Ennek az okai általában:

  • nem egyértelmű vagy félrevezető fotók,
  • csak fizikai termékek árulhatóak a boltban, letölthető termékek, rendezvényekre jegyek, tréningek nem.

„Nem használhatók olyan képek, amelyek az alábbiakat tartalmazzák:

  • szöveg (pl. felhívás vagy promóciós kód) 
  • sértő tartalom (pl. meztelenség, szexuális utalások, erőszak) 
  • hirdetési vagy promóciós anyag 
  • vízjel 
  • időben korlátozott érvényű információ (például időleges leárazások)”

A szabályzat részletesen:

https://www.facebook.com/business/help/481150918755515?helpref=faq_content

Reklamáció, ha elutasították a termékedet: az elutasított termék mellett található linken

Felfüggesztett termék (24 órán belül sem jelenik meg): érdemes törölni és újra felvinni

A Facebook kereskedelmi szabályzata:

https://www.facebook.com/legal/commerce_product_merchant_agreement

Kitörölt tartalmak vagy kitiltás

Ha sokan jelentik, ha tiltott tartalom vagy ha a nyereményjáték szabályzatba ütközik, előzetes figyelmeztetés nélkül kitörlik a tartalmat. Néha van előzetes figyelmeztetés, pl. ha valaki szerzői jog sértés miatt jelentette a tartalmat

A fellebbezés folyamata:

  • Ha egy felhasználó fotóját, videóját vagy bejegyzését eltávolították a közösségi alapelvek megsértése miatt, az erről szóló értesítés mellett meg fog jelenni egy „Request Review” (fellebbezés kérése) opció.
  • A fellebbezést a Facebook Community Operations részlegének emberi munkatársa vizsgálja meg (általában 24 órán belül).
  • Amennyiben a Facebook hibázott egy kérdéses tartalom (például bejegyzés, kép vagy videó) eltávolítása kapcsán, azt visszaállítja, és erről értesítést is küld a fellebbezést kérő felhasználónak.

Comments are closed.