Mit állítsd be a Facebook oldaladon, hogy jobb eredményeket érj el vele? Erről beszéltem ebben az élő adásban.
Az élő adás vázlata röviden:
1. Válaszd ki a megfelelő kategóriát az oldaladnak!
Az oldalad funkciói és a névjegyben található bemutatkozási lehetőségek attól függenek, milyen kategóriát választottál (mások az oldal szélén található menüpontok és a névjegy funkciói is). Ha nem jó kategóriában vagy, utólag is módosíthatod, itt találod meg, hogyan: https://www.facebook.com/help/222732947737668
2. Töltsd ki részletesen a Névjegyet!
Adj meg minél több adatot magadról és töltsd ki a vállalkozásod történetére vonatkozó Mérföldkő részleteket is!
Mérföldköveket itt tudsz felvenni:
3. Nézd meg az általános beállításokat is!
Döntsd el, hogy:
– lehessen-e képekkel is hozzászólni az oldaladhoz és bejegyzéseket feltölteni bárkinek,
– milyen országokból lehessen elérni az oldaladat,
– milyen életkortól lehessen elérni az oldaladat,
– benne legyen-e az oldalad az ajánlóban (ha valaki hasonló témájú oldalt kedvel, megjelenjen-e az oldalad ajánlásként)
– milyen módon szeretnél automatikusan moderálni (káromodásszűrő és bizonyos tiltott szavak, linkek beállíthatóak)
– milyen lapfüleket szeretnél megjeleníteni az oldalad menüjében és milyen sorrendben.
4. Állítsd be a Borítóképet és a profilképet!
Célszerű hasonló dizájnt, színeket és betűtípust használni a posztjaidnál és a borítóképnél is, hogy a posztjaid jól felismerhetőek legyenek, így a követőid jobban észreveszik majd őket.
5. Posztolj rendszeresen és változatosan!
– Posztolj ugyanazokban az időpontokban és figyeld az eredményeket! Tudd meg, mikor a legaktívabbak a követőid és posztolj azokban az időpontokban!
– Használd ki a posztok mellé beállítható egyéb lehetőségeket is: Messenger üzenet, termékek, események, bolt csatolása, felhívásgomb csatolása, hangulat vagy hely megjelölése.
6. Tervezd meg előre az üzenetedet és a posztjaidat!
A tervezésben és az időzítésben segítésgedre lehet az Later.com (ennek a beállításáról nemrégiben írtam)
3 Comments
Szakács Szilvia
2019. november 19. keddKedves Ági!
Nagyon tetszett ez a videó is, nagyon jól összefoglalod, hogy mit, miért érdemes beállítani.
Találkoztál már olyannal, hogy a vállalkozásom Facebook oldalán a boltba feltöltöttem több kollekcióba a termékeimet, nem módosítok rajta semmit és véletlenszerűen átvált néhány kép státusza „feldolgozás alatt”-ra? Ami azt eredményezi, hogy a napokkal ezelőtt feltöltött, nyilvánosság által már egyszer látható termékek egyszer csak eltűnnek a boltból. Mit tudok tenni ez ellen? Mert így az induló vállalkozásom termékei soha nem lesznek igazán láthatóak mindenki számára és ez egy kicsit elkeserítő.
Köszönöm előre is!
Szilvi
Vida Agi
2019. december 01. vasárnapSajnos a Facebooknál sokáig eltarthat a termékek jóváhagyása és néha utólagosan is felülbírálják a korábban az automata által már jóváhagyott termékeket. Ilyenkor érdemes megnézni a kereskedelmi szabályzatot, hogy a problémás termékek minden feltételnek megfelelnek-e. Nekem az a tapasztalatom, hogy a legtöbbször akkor kerülnek újra függőbe, ha vagy az elnevezés vagy a szövegezés, vagy eleve a termék típusa nem felel meg a szabályoknak.
Szakács Szilvia
2019. december 04. szerdaKöszönöm szépen, megnézem ismét ebből a szemszögből is. Erre azért nem gondoltam, mert pl fülbevalók esetében ugyanaz a szöveg, hasonló a kép csak az árnyalat más, így nem tudtam miért kerül az egyik termék feldolgozás alatt állapotba ha a másikat elfogadta a Fb.