Interjú az Év Anyavállalata 2014 döntőseivel


Az idei Év Anyavállalata verseny finisében most kifaggattam a döntőbe került 10 versenyzőt mindarról, amit tudni kell róluk, ami fontos: Kik ők? Hogyan lettek vállalkozók? Mekkora céget vezetnek? Hogyan egyeztetik össze a vállalkozást és a gyermeknevelést? Ezekből a beszélgetésekből mindent megtudhatsz róluk.

A riporthoz klikk a versenyző nevére!

Kalmár Zsuzsanna
Dr.Miklós-Somogyi Patrícia
Faragóné Keserű Judit
Repka Ágnes
Ábrahám-Tandari Ágnes Galagonya bohóc
Balogh Veronika
Harmund Mónika és Schmek Eszter
Fa Kinga
Kádár Tímea
Szarvas Mici

KÁDÁR TÍMEA

Mivel foglalkozol?

Kádár Tímea - 0 (1)Két tevékenységem van: 1. Utazási tanácsadást tartok: olyan takaros, különleges szállásokat keresek és ajánlok az utazóknak, amire még évek múlva is emlékezni fognak. 2. A kis szállásoknak marketingtanácsadással segítek, hogy még több vendégük legyen.

Hogyan jött az ötlet? Hogyan kezdtél bele? Milyen előzményei voltak?

Feliratkoztam a Gazdagmami hírlevélre, utána megvettem a tanfolyamot, és mindent megcsináltam, ami abban volt. Mivel az utazás és a különleges szállások évek óta hobbim is, ezért választottam ezt.

Mekkora a cég? Hányan dolgoztok benne? Milyen segítséged (családtagok, alvállalkozók stb.) vannak?

Kis családi cég, amelyben a családtagjaim segítenek és projektekre vannak alvállalkozók. 
Hogyan marketingeztek, mik a tapasztalataid ezen a téren? Milyen módszerek vannak, amik beváltak, amiket szívesen ajánlasz másoknak is, és mik azok, amikkel nem voltál elégedett? 
Csak az online marketing eszközeit használom: két blogot vezetek, ahol egy-egy cikkemet 10-50 ezer ember olvassa, építem a listámat, email-marketingezek, keresztmarketingezek, Facebookon aktív vagyok, hirdetek is, és van zárt csoportom is, ezek mind jól működnek. Nem igazán volt olyan, amivel nem voltam elégedett.
Hogyan egyezteted össze a vállalkozást és a gyermeknevelést, családi életet? Volt segítséged?

Milyen tipped van, ami segített megoldani az ezzel kapcsolatos problémákat, milyen tanácsod van az olvasók számára ezen az téren?

Eleinte este, éjjel dolgoztam, amikor már lefeküdtek, és az alvóidejükben. Később már tudtam napközben is, amikor oviban, iskolában vannak. Van segítségem is: a nagyszülők és a férjem. Segítség nélkül nehezebb, de a tanácsom az, hogy csinálni kell minden nap, akkor is, ha fáradtak vagyunk, akkor is ha beteg a gyerek, ha éppen itt van egy jó barátunk látogatóban stb, de mindig kell rá időt szánni.
Hány gyermeked van? Mennyi idősek voltak, amikor elkezdtél dolgozni?
Két fiam van, Ákos 3 volt, Andris 6, amikor elkezdtem a vállalkozást (ma 5 és 8 évesek). Ők is támogatnak egyébként, és soha nem azt mondom nekik, hogy dolgoznom kell, hanem, hogy szeretnék, és ez fontos nekem. Bevonom őket is ma már, és vannak jó ötleteik. Meg szoktam mutatni a sikereket is, és velem örülnek.

Milyen terveid vannak? Mit szeretnél megvalósítani, hova szeretnél eljutni?  

Szeretnék nemzetközi piacra is kilépni, mert itt ez adja magát, szeretném, ha a Magyarországra jövő külföldieket is a kis szállások irányába tudnám terelni, és megmutatni, hogy ők is különlegesek.

Mit tanácsolsz azok számára, akik még csak tervezgetik a vállalkozást? Mire figyeljenek oda, mit tartasz fontosnak és mit nem? Mit csinálnál másként, ha most vágnál bele?

Ha újrakezdeném, már az elején nagyobb léptekkel haladnék, nem várnék arra, hogy “majd ha több feliratkozóm lesz” stb, azt tanácsolom, hogy csinálják, vágjanak bele, és abból is tanulnak.

Tetszett az interjú? Itt szavazhatsz rá!

REPKA ÁGNES

Mivel foglalkozol?

RepkaÁgnesdolgozomami (150 x 139)​Munkajogi és karrier-tanácsadást nyújtok kismamáknak, s kisgyermekes anyukáknak. ​ Ha vitájuk van a munkáltatójukkal a várandósság, vagy a szülés utáni visszatérés során, felkészítem őket a munkajogi kérdésekből, ha pedig állást keresnek, a több, mint egy évtizedes fejvadász tapasztalatommal támogatom őket, megtanítva nekik az álláskeresés fortélyait.

Hogyan jött az ötlet? Hogyan kezdtél bele? Milyen előzményei voltak?

​Sok-sok éven keresztül foglalkoztam munkaerő-közvetítéssel, fejvadászattal, munkajoggal, ​foglalkoztatással, de igazából a lányom születése után erősödött meg bennem az érzés: a tudásommal, tapasztalatommal azoknak szeretnék segíteni, akik kiszolgáltatottá válnak a munkaerő-piacon. Először csak ingyenes blog formájában támogattam az anyukákat, ekkor még főállásban felsővezetőként dolgoztam egy nemzetközi tanácsadócégnél, majd szabadúszóvá váltam, s 2013 óta személyes tanácsadást is folytatok. 

Mekkora a cég? Hányan dolgoztok benne? Milyen segítséged (családtagok, alvállalkozók stb.) vannak?

​Én vagyok egyedül ezen a szakterületen, sajnos az elmúlt évek munkajogi változásai révén olyan naprakész szaktudásra van szükség​, amivel nagyon kevesen rendelkeznek, így nem lesz könnyű bővülnöm, ha egyszer eljön az idő. Másrészt minden ügyfelemmel személyes kapcsolatot ápolok, én kezelem az összes kérdésüket, végigkísérve az ügyüket akár több hónapon keresztül is, így nehéz megfelelő személyt találni magam helyett. A mostanában már teljesen elborító munkamennyiséget a házimunka kiszervezésével ellensúlyozom, így tudok a munka és az anyaság frontján is helyt állni.

Hogyan marketingeztek, mik a tapasztalataid ezen a téren? Milyen módszerek vannak, amik beváltak, amiket szívesen ajánlasz másoknak is, és mik azok, amikkel nem voltál elégedett? 
​Az anyukás célcsoport miatt a Facebook nagyon jó eszköz, a hiedelemmel ellentétben a komoly jogi információk eljuttatására is alkalmas, emellett a hasznos információkat tartalmazó hírlevelek révén is igen gyorsan tudtam az olvasótáboromat növelni.​ Az alapot pedig a blog, és a rendszeresen frissülő tartalom adja. Használok Facebook hirdetéseket, de a szájhagyomány és az egymás ajánlása is nagyon nagy reklám az én esetemben. 

Hogyan egyezteted össze a vállalkozást és a gyermeknevelést, családi életet? Volt segítséged?
Milyen tipped van, ami segített megoldani az ezzel kapcsolatos problémákat, milyen tanácsod van az olvasók számára ezen az téren?

​Amióta a saját magam ura vagyok, sokkal könnyebb a munkát és a magánéletet összeegyeztetni, nem kell egész napos meetingeken ülnöm, vagy konszern riportokat gyártanom, ez azonban nagyobb felelősség is, szinte minden éjszaka dolgozom, de saját időbeosztásban. Az egyik tippem a lista-írás: a feladataimat előre beütemezem, felírom, és nyomon követem, így nem felejtek el semmit. A másik, hogy elengedtem a tökéletességet, nem tudok mindig, mindenhol ezer százalékosan helyt állni, a lényeges dolgokra koncentrálok, arra viszont nagyon, legyen az a lányommal töltött idő, vagy éppen egy kampány megírása.

Hány gyermeked van? Mennyi idősek voltak, amikor elkezdtél dolgozni?

​Egy lányom van, 4 éves múlt tavasszal. Amikor ​visszamentem a volt munkahelyemre, 13 hónapos volt, így nagyon jól tudom, milyen kisgyerek mellől főállásban dolgozni. Később a vállalkozásomat mellette építettem, vele együtt nő, gyarapodik, fejlődik 🙂

Milyen terveid vannak? Mit szeretnél megvalósítani, hova szeretnél eljutni?  

​Minél több nőhöz és anyához eljuttatni a jogi tudást! Nemsoká megjelenik a második tanácsadó könyvem, ami a munkába visszatéréshez ad kézzelfogható, közérthető jogi tanácsokat (az első a várandósoknak szólt)​. Emellett idén indul az online munkajogi tréningem is, ahol egy kisebb csoport anyukának “haladó szinten” adom át a tudásomat, folyamatos konzultációs lehetőséggel, felkészítve őket az összes olyan helyzetre, amibe kerülhetnek a gyermek gondozás utáni visszatéréskor.

Mit tanácsolsz azok számára, akik még csak tervezgetik a vállalkozást? Mire figyeljenek oda, mit tartasz fontosnak és mit nem? Mit csinálnál másként, ha most vágnál bele?

Azt hiszem, mindent ugyanígy csinálnék, nem voltam nagy vargabetűim 🙂 Alapos előkészítés és piackutatás után, saját magukba vetett hittel és tudással felvértezve vágjanak bele ebbe az új “életformába”. Megéri! 🙂

Tetszett az interjú? Itt szavazhatsz rá!

BALOGH VERONIKA

Mivel foglalkozol?

Lakóhelyemen, Csurgón a Kolping Nagyváthy János Középiskolában tanítok, biológia-testnevelés-gyógytestnevelés szakos pedagógus vagyok.

Hogyan jött az ötlet? Hogyan kezdtél bele? Milyen előzményei voltak?

balogh_veronika2012 tavaszán, egy közösségi oldalon megjelenő felhívásra felnőtt nőkből, kisgyerekes anyákból álló kézilabda csapat szerveződött, szabadidő eltöltési céllal, ami őszre Super Women’s Senior Kézilabda Klub néven egyesületté alakult. Kézilabdás múltam, végzettségeim miatt a tagok engem kértek fel az edzések vezetésére. A megalakulás, az egyesületté válás és az edzések látogatottsága, mind amellett szóltak, hogy az elképzelés nem csak egy fellángolás, hanem egy hiánypótló lehetőség kistérségünkben azoknak a fiatal nőknek, gyermekes anyáknak, akiknek nincs más lehetőség a kikapcsolódásra. Az edzések nem csak a fizikai munkáról szóltak, barátságok szövődtek, így társadalmi, kapcsolatépítő szerepe is lett. Az egyre több érdeklődő kedvéért, akik szabadidejüket nem kézilabdával, de aktívan szerették volna eltölteni kívántam lehetőséget teremteni a „műhely” létrehozásával, ahol most már kortól és nemtől függetlenül várjuk a mozogni vágyókat különféle mozgásformákkal.

Mekkora a cég? Hányan dolgoztok benne? Milyen segítséged (családtagok, alvállalkozók stb.) vannak?

A vállalkozás egyszemélyes, azonban a Super Women’s Egészségműhelyben rajtam kívül két fő tart még órákat heti rendszerességgel, illetve a minden hónapban megrendezett nyílt, ingyenes órasorozatunkon mindig szerepel egy-egy meghívott vendég is. Törekszem arra, hogy a hozzánk fordulók minél több és változatosabb mozgásformával ismerkedjenek meg. Munkámat a családomon kívül számos helyi és a kistérségben működő vállalkozás támogatja alkalmanként, illetve a Csurgó Város Önkormányzata is maximálisan az elérendő céljaim mellé állt.

Hogyan marketingeztek, mik a tapasztalataid ezen a téren? Milyen módszerek vannak, amik beváltak, amiket szívesen ajánlasz másoknak is, és mik azok, amikkel nem voltál elégedett?

A technikai fejlődéssel együtt haladva leginkább internet adta lehetőségekkel élek. A közösségi oldalakon való megjelenés, most már elengedhetetlen, hiszen a magyar lakosság jelentős hányada regisztrált facebook, sitetalk , iwiw, twitter …felhasználó. Kihasználom a közeli nagyobb városok, kisebb települések oldalainak elérhetőségeit (Marcali, Nagyatád, Berzence, Zákány, Őrtilos, Somogyudvarhely). A műhely weboldala is alakulóban van. Az internetes megjelenésen kívül hirdetéseim, cikkeim jelennek meg a kistérség havilapjában (Csurgó és Környéke), ezen kívül egy-egy aktuális programot a Csurgói Városi Televízióban és plakátokon is hirdetek.

Hogyan egyezteted össze a vállalkozást és a gyermeknevelést, családi életet? Volt segítséged? Milyen tipped van, ami segített megoldani az ezzel kapcsolatos problémákat, milyen tanácsod van az olvasók számára ezen az téren?

Ez bizony nem egyszerű feladat… de ha valakinek olyan csodálatos, segítőkész családja van, mint nekem akkor, ez is megoldható. Mivel minden gyermekem születése után relatíve hamar visszamentem dolgozni, a gyermekeimre a nagyszülők és a férjem(!) vigyáztak az én távollétemben. Nekem is, mint minden anyának, aki hamar visszatér a munka világába, sokszor okozott lelkiismeret furdalást a gyermekektől külön töltött idő, azonban látva fejlődésüket, érésüket, azt gondolom, mindent megtettem annak érdekében, hogy boldog emberekké váljanak. Mindig próbálom, próbáljuk, úgy megoldani, hogy amikor csak tehetjük, visszük őket magunkkal illetve az együtt töltött időt minél több tartalommal töltjük meg. Most már eljutottunk odáig, hogy a nagy gyermekeim is szívesen vigyáznak a kisebbekre. Azt hiszem ez a megoldás vidéken, ahol szorosabbak a családi kötelékek, könnyebben kivitelezhető.

Hány gyermeked van? Mennyi idősek voltak, amikor elkezdtél dolgozni?

5 gyermekem van. A két legnagyobbal (Bogláraka 18, Egon 16) összesen-mert köztük csak két év a különbség-3 és fél évet voltam gyed-en, gyes-en, és mentem vissza dolgozni, a kicsikkel (Bíborka (10), Csenge (7), Botond (3) ), pedig körülbelül 1, illetve 1,5 évet. Az otthonlétek közben folyamatosan kézilabdáztam, edzősködtem . Ez utóbbi meg is látszik rajtuk, hiszen a kézilabda pálya szélén nőttek fel, a szó szoros értelmében a sportot , a mozgás szeretetét az anyatejjel szívták magukba! Mindeközben folyamatosan tovább képeztem magam, így szereztem még plusz két diplomát (Semmelweis Egyetem), majd lettem Aquafitness tréner és Kriston Intim Torna tréner.

Milyen terveid vannak? Mit szeretnél megvalósítani, hova szeretnél eljutni?

Rohanó világunkban egyik legnagyobb probléma, hogy nem fordítunk kellő időt egészségünk megőrzésére. Csurgón és térségében főként a nők egészségi mutatói aggasztóak. Az egészséges életmód alapvető pillére az aktív mozgás. Nekünk, nőknek, szükségünk van megújulásra, sztresszoldásra, energia levezetésre, kikapcsolódásra, regenerálódásra, hogy az élet minden területén helyt álljunk! 2013. októberétől Csurgón, a Hegedüs üzletház emeletén kialakított, tornateremben lehetőség van különböző mozgásformák kipróbálására, elsajátítására (gerinctorna, grand Up!, alakformáló torna, Kriston testreform, jóga), tanfolyamokon (Kriston Intim Torna női/férfi)való részvételre. A már működő „Super Women’s Egészségműhely” tevékenységét szeretném tovább bővíteni és egy cardio-teremmel kiegészíteni célközönségem legnagyobb örömére. Szeretnék lehetőséget nyújtani a kistérségben élő nők számára az egészséges életmód felé vezető úton, mert vallom, hogy: a szülői minta meghatározó a gyermekeink mozgáshoz, sporthoz, egészséghez való viszonyulásában, és hogy a társadalmunk egészsége, a nők egészségén múlik!

Mit tanácsolsz azok számára, akik még csak tervezgetik a vállalkozást? Mire figyeljenek oda, mit tartasz fontosnak és mit nem? Mit csinálnál másként, ha most vágnál bele?

Vegyenek egy nagy levegőt, és vágjanak bele. Ha nem teszünk érte, a terveink csak lehetőségek maradnak. Mi lett volna, ha… Az elején én is féltem, főleg attól, hogy nagyon kimerülök, majd a két- három J felé figyeléstől… de minden délután tartott órám után megelégedéssel, a mások örömére végzett tevékenységtől feltöltődve érek haza a családomhoz. Persze az lenne a jó, ha mindent, amit szeretnék megvalósítani az varázsütésre teljesülne, nem lennének anyagi akadályok….így viszont lépésről lépésre, saját erőmből építem fel az álmaimat. És nem vagyok egyedül!„Ha valaki egyedül álmodik, az csak egy álom. Ha sokan álmodnak együtt, az egy új valóság kezdete.” /Hunderwasser/

Tetszett az interjú? Itt szavazhatsz rá!

FA KINGA

Mivel foglalkozol?

PŐ_logó2Családi pénzek helyes beosztásával, és pénzügyi tervezéssel. De nem a klasszikus módon, ha van pénzed mit csinálj vele, hanem a legelejétől. Hogyan lehet egyáltalán megtakarításod, milyen trükköket alkalmazz például a konyhapénz beosztásnál.

Hogyan jött az ötlet? Hogyan kezdtél bele? Milyen előzményei voltak?

Most is és korábban is pénzügyi tervezéssel foglalkozom. Beszélgetések során sokszor kiderült vannak célok, új lakás, gyerekek támogatása, nyaralás, nyugdíj, egy családi autó, jól is keresett sok család, de mégsem jutott sokszor ezekre a fontos dolgokra. Sőt egyszerűen elképzelésük sem volt, hogy vajon mire mennyit költöttek, néhány alaptételen kívül. Sok mindent el tudtam mondani ezeken a beszélgetéseken, de az idő rövidsége miatt közel sem mindent, meg kellett az erre fordított időt növelni és nekem sem volt kedvem ugyan azt több százszor elmondani.

Mekkora a cég? Hányan dolgoztok benne? Milyen segítséged (családtagok, alvállalkozók stb.) vannak?

A cég alapvetően még egyszemélyes, egy-egy részfeladatot szervezek csak ki (alapvetően könyvelési és adminisztrációs feladatokat). A párom három éve meghalt, édesanyám 240 kilométerre lakik, így segítséggel nem állok olyan jól, de amit szükséges megoldok. A lányaim viszont az utolsó Családi túlélőtesztnél (napi 1.500 Ft-ot osztottunk be az étkezésre 2 hónapon keresztül), nagyon támogattak, igazán büszke vagyok rájuk.Fruzsi meg is kérdezte az egyik vacsorafőzésnél, anya te most dolgozol vagy nekünk főzöl?

Hogyan marketingeztek, mik a tapasztalataid ezen a téren? Milyen módszerek vannak, amik beváltak, amiket szívesen ajánlasz másoknak is, és mik azok, amikkel nem voltál elégedett?

A hasznos tippeket és a gyakorlatias tanácsokat szeretik az olvasóim és ezért cserébe szívesen meg is adják az e-mail címüket, így később is kapcsolatban tudunk maradni. Ugye a facebook korát éljük, így sokan mostanában ott olvasnak inkább. A sok, rövidebb fényképes postot kedvelik, de onnan a nekik tetsző hosszabb írásokra is szívesen átjönnek. A keresőoptimalizálást szerintem nem lehet kihagyni, főleg ha hosszútávon tervezel. Amivel még csak az első lépéseket tettem meg az az adwords kampány, bár szakértővel csináltam elsőre még sem hozott sikert, de nem adjuk fel, próbálkozunk máshogyan.

Hogyan egyezteted össze a vállalkozást és a gyermeknevelést, családi életet? Volt segítséged? Milyen tipped van, ami segített megoldani az ezzel kapcsolatos problémákat, milyen tanácsod van az olvasók számára ezen az téren?

Ha röviden akarok válaszolni, akkor nehezen, bár már nagyobbak (10, 15 évesek), a velük töltött időt igénylik, főleg Fruzsi a kisebbik lányom. A spórolós tippjeimhez keresem az olcsó, és ingyenes rendezvényeket, azokat kipróbáljuk saját magunk is. És amit korábban írtam, a munkát belecsempészem a mindennapos tevékenységembe pl. a menütervezés, bevásárlás, főzés kapcsán… egy-egy plusz fotóval, tapasztalattal. Időnél is a tervezés a fontos, mint a pénzügyeknél, igyekszem blokkokat fenntartani a különböző tevékenységeknek, kivétel, ha tudatosan mixelem.

Hány gyermeked van? Mennyi idősek voltak, amikor elkezdtél dolgozni?

2 lányom van Bogi 15 éves, Fruzsi 10 éves. Korábban is vállalkozó voltam, de a pénzügyi területbe 8 éve vágtam bele, az online vállalkozásomat csak két éve, indítottam el.

Milyen terveid vannak? Mit szeretnél megvalósítani, hova szeretnél eljutni?

Sok-sok ötletem van, hármat kiragadnék belőle. 1. Gyerekeket tanító pénzügyi mese könyv. 2. Azt hiszem ennek a munka címe elég beszédes: hitelkártya killer (a bankok nagyon fognak utálni ezért az anyagomért). 3. Üzletviteli tanácsadás és támogatás kezdő vállalkozásoknak, elsősorban nőknek, anyáknak. Azt látom sokszor bár nagyon lelkesek, és sok rész információjuk van, de nehezebben tudják a stratégiájukat kialakítani. Ráadásul sokszor nem tudnak a vállalkozásukról kivel beszélni.

Mit tanácsolsz azok számára, akik még csak tervezgetik a vállalkozást? Mire figyeljenek oda, mit tartasz fontosnak és mit nem? Mit csinálnál másként, ha most vágnál bele?

Amit Ági is tanít, nem kell mindent elsőre tökéletesen csinálni, elég csak jól. A gyakorlatban a hibákból sokkal többet lehet tanulni, mint a könyvekből. Menjen párhuzamosan a tanulás és a megvalósítás. Tervezzenek és gondolkodjanak stratégiában, ne csak egy kicsi szeletre fókuszáljanak. Amit én másként csinálnék, hogy nem 2012-ben vágnék bele az online oktatásba, hanem már 2008-ban, amikor még csak hobbiból elvégeztem Ági első Gazdagmami tanfolyamát.

Tetszett az interjú? Itt szavazhatsz rá!

KALMÁR ZSUZSANNA

Mivel foglalkozol?

kalmarEgyedi táskák tervezésével, gyártásával és értékesítésével foglalkozom.
Végzettségem szerint stylist vagyok, és ruhaipari szakember.Mindig is hajtott az alkotás vágya. A gyerekek mellet mindig csináltam valamit, babákat varrtam, ágytakarókat, ruhákat készítettem, hímeztem, festettem,rajzoltam, nagyon sokszor a gyerekeimmel együtt.Mikor megszületett a legkisebb lányom,varrtam pár táskát a barátnőimnek, mivel nagy sikere volt, rájöttem, hogy táskákat fogok készíteni.

Mekkora a cég? Hányan dolgoztok benne? Milyen segítséged (családtagok, alvállalkozók stb.) vannak?

Jelenleg a vállalkozásomban hárman dolgozunk teljes munkaidőben. Vannak külsős munkatársaim is, akik szintén  mind kisgyerekes édesanyák, otthonról dolgoznak nekem. A vállalkozásomban a legnagyobb segítségem a férjem, akire mindig számíthatok, a barátaim is segítenek, leginkább a gyerekek körül, illetve amikor hétvégén vásárban vagyok.

Hogyan marketingeztek, mik a tapasztalataid ezen a téren? Milyen módszerek vannak, amik beváltak, amiket szívesen ajánlasz másoknak is, és mik azok, amikkel nem voltál elégedett? 

A táskáimat elsősorban a Facebookon népszerűsítem. Ezen kívül van weboldalam és hírlevelem is, és rendszeresen járok design vásárokra is.Egyelőre a marketinggel és az értékesítéssel is én foglalkozom, amit nagyon élvezek, és megpróbálok amennyire az időm engedi, erről minél többet olvasni, tanulni. Mindenkinek ezt javaslom, folyamatosan fejlődni kell, nemcsak szakmailag, hanem minden területen.

Hogyan egyezteted össze a vállalkozást és a gyermeknevelést, családi életet? Volt segítséged? Milyen tipped van, ami segített megoldani az ezzel kapcsolatos problémákat, milyen tanácsod van az olvasók számára ezen az téren?

A gyerekkel vállalkozni nem könnyű feladat. Véleményem szerint a legfontosabb a jó szervező képesség, és a jó időbeosztás, szerencsére én ebben jó vagyok. Manapság már megtehetem, hogy takarítás helyett inkább dolgozom, és ezt másra bízom, ezzel is munkát adva valakinek:-)
A gyerekeim már mind közösségbe járnak, természetes délután 3-tól lefekvésig csak az övék vagyok, de aztán este még mindig dolgozom, általában a számítógépen.
Sok lemondással jár, de mivel magam ura vagyok, ha szükségük van rám a gyerekeknek, én mindig ott vagyok velük, ez szerintem a legjobb a vállalkozói létben.

Hány gyermeked van? Mennyi idősek voltak, amikor elkezdtél dolgozni?
4 gyermekem van, Balázs 17, Kata 9, Andris 7, és Anna 4 éves. A legkisebb lányom alig múlt egy éves amikor elkezdtem vállalkozni.

Milyen terveid vannak? Mit szeretnél megvalósítani, hova szeretnél eljutni?  

Nagyon sok tervem van. Éppen műhelyt keresek magamnak, szeretném minél előbb elválasztani a munkámat az otthonomtól, a fő szempont természetesen, hogy a műhely minél közelebb legyen az otthonunktól. A weboldalam angol nyelvű változata is hamarosan elkészül, készülök több külföldi design vásárra is.
Szeretnék tovább fejlődni, még több táskát tervezni,elkészíteni és eladni , úgy hogy mindvégig megőrizzem a táskák kézműves, egyedi jellegét.

Mit tanácsolsz azok számára, akik még csak tervezgetik a vállalkozást? Mire figyeljenek oda, mit tartasz fontosnak és mit nem? Mit csinálnál másként, ha most vágnál bele?

Akik most kezdenek vállalkozást azt tanácsolnám nekik, hogy ezt nem lehet másképp, csak megszállottan csinálni. Jobb ha tudják, hogy az elején nincs szabadidő, se pénz, csak rengeteg munka, és lemondás. Viszont, ha kitartóak vagyunk meglesz a gyümölcse, viszonylag hamar. 
A másik tanácsom éppen ezért az, hogy csak olyasmibe vágjunk bele amit igazán szeretünk csinálni.

Tetszett az interjú? Itt szavazhatsz rá!

FARAGÓNÉ KESERŰ JUDIT

Mivel foglalkozol?

11_netre_tomoritettEgészséges kávék, ganodermás termékek webáruházas értékesítésével foglalkozom, és ehhez kapcsolódóan egy nemzetközi, online vállalkozás elindításához és felépítéséhez biztosítunk professzionális eszközöket, tudást, támogatást és szakmai segítséget.

Hogyan jött az ötlet? Hogyan kezdtél bele? Milyen előzményei voltak? Hány gyermeked van? Mennyi idősek voltak, amikor elkezdtél dolgozni?

4 évvel ezelőtt, amikor a kislányom már elmúlt 3 éves, a kisfiam pedig 1,5 éves volt, akkor el kellett gondolkodnom azon, hogyan tovább, ha a gyerekek óvodába járnak, és nekem ismét dolgoznom kell egy hagyományos állásban. Hogyan tudok karriert építeni, úgy hogy mellette a családomat, a
háztartást, és természetesen saját magam sem szeretném elhanyagolni. Vajon tényleg csak egymás
rovására mehet, vagy van olyan lehetőség, amivel egyensúlyt tudok teremteni az életterületeim között?!

Arra hamar rájöttem, hogy az internet lehetőségei jelenthetik számomra a megoldást. Be is iratkoztam Vida Ági Gazdagmami tanfolyamára, ami lépésről-lépésre segít egy saját online vállalkozás létrehozásában és működésben. Megtanultam sok mindent az online üzletről, de még ekkor is hiányzott az az igazi ötlet, hogy hogyan lesz ebből pénz? Ekkor mutatott meg a Férjem nekem egy barna DXN-es kávés honlapot. Két hétig bújtam az internetet, többször is átrágtam magam az információkon és tetszett, hogy minimális összeggel elindíthatok egy profi online vállalkozást, amihez a cég ingyen ad számos eszközt, akár több nyelven is! Úgy gondoltam ilyen formában én is fel tudom vállalni az MLM-et, mert bár előtte még soha egyikben sem vettem részt, így szerencsére rossz tapasztalataim sem voltak. Az is igaz, hogy a hagyományos offline módszerekkel én nem tudtam volna sikereket elérni, mert teljesen távol állt tőlem, annak ellenére, hogy sokaknak működhet az is.Ezután bele is vágtunk nagy lelkesedéssel és komoly tervekkel. Ami azonban lett belőle, őszintén, a legmerészebb álmaimat is felülmúlta, akár anyagiakban, akár az egészségünkben, akár abban a sok értékben, amit az új emberi kapcsolatok, barátságok hoztak, és amilyen emberré váltam az elmúlt évek alatt.

Mekkora a cég? Hányan dolgoztok benne? Milyen segítséged (családtagok, alvállalkozók stb.) vannak?

Az MLM rendszer sajátosságainak megfelelően ez egy egyszemélyes vállalkozás, egész pontosan családi, hiszen a családom támogatása nagyon nagy szerepet játszik ebben. Nincsenek alkalmazottak, csupán üzlettársak, csapattársak, akik a saját vállalkozásukat építik, én pedig a mentorukként folyamatosan segítem, támogatom őket a tudásommal, a tapasztalatimmal. Mivel általam ismerkedtek meg a lehetőséggel, és hozzám csatlakozva lettek a cég fogyasztói, így egy életen át jutalékot kaphatok az ő személyes fogyasztásaik, illetve az általuk felépített hálózat forgalma után! Jelenleg egy több, mint 3500 fős nemzetközi csapat vezetője vagyok. Ez természetesen nem csak az én érdemem. Bár az első magokat én ültettem el, de ez egy nagyszerű csapatmunka eredménye, ahol az egyéni teljesítmények és értékek összeadódnak, és ahol a fejlődést és a sikereket, csakis mások támogatásával és segítésével érhetjük el. A kiváló online támogatást és logisztika hátteret a cég biztosítja számunkra, a termékek kiszállítását is a helyi és nemzetközi irodák végzik. Mindenki szabadon eldöntheti, hogy csak fogyasztó szeretne lenni, vagy szívesen továbbajánlja a termékeket vagy magát az üzleti lehetőséget is. Az üzletépítők pedig szabadon eldönthetik, hogy melyik utat járva, erősségeikre alapozva, milyen módszerekkel építik a hálózatukat. A legfontosabb mottónk is erre utal: “- Érezd jól magadat az üzletben!” Hosszútávon csak így érdemes csinálni.

Hogyan marketingeztek, mik a tapasztalataid ezen a téren? Milyen módszerek vannak, amik beváltak, amiket szívesen ajánlasz másoknak is, és mik azok, amikkel nem voltál elégedett?

A cég biztosít számunkra számos online eszközt, értékesítő weboldalt, webáruházat, automata hírlevelet, céges videókat, video e-mail küldési lehetőséget, zárt webirodát hasznos információkkal és oktatóanyagokkal. Ezek az eszközök biztosítják másolhatóságot, mert ezeket mindenki egyszerűen megtanulhatja kezelni. De természetesen nagyon fontos, hogy ki áll az oldal mögött, és hogy a lehetőségeket kihasználva egyedileg testre szabjuk és hozzátegyük saját gondolatainkat, kreativitásunkat és tudásunkat.Ha valaki döntően csakis online szeretné csinálni ezt az üzlet, akkor a nagyobb hatékonyság érdekében érdemes saját online eszközöket is használni, és az online marketing területén folyamatosan fejlődni, ahogy én is ezt teszem.

Létrehoztam több WordPress honlapot (több nyelven is), rendszeresen írok blogot, linképítéssel foglalkozok, több linkgyűjtemény szerkesztője vagyok, és vannak Facebook oldalaim is. Mivel a képek és videók nagyon fontos elemei az online kommunikációnak, ezért megtanultam képszerkesztő és videó készítő programok használatát is. Lényegében ezeket mind magam csinálom, vagy csapaton belül összedolgozunk. Ha van rá lehetőségünk, és ismerünk megfelelő szakembereket, akkor egyes feladatok bátran kiszervezhetők. Amit nagyon sokan rosszul csinálnak, és sajnos az MLM éppen erről hírhedt, hogy sokan összetévesztik az online hálózatépítést az erőszakos nyomulással, a spamekkel, a kéretlen üzenetekkel, gondolkodás nélküli kiáramlással pl. Facebook csoportokba.
Ezek a módszerek bár rengeteg idővel és munkával járnak, de semmilyen szinten nem vezetnek eredményre. Amit tenni kell, meghatározni a célcsoportunkat, és annak megfelelően kommunikálni, illetve jó kapcsolatokat kiépíteni. Megfelelő online marketing eszközökkel kell elérni azt, hogy megtaláljanak azok, akiknek a problémájára megoldást tudunk adni, és utána segíteni őket akár a megrendelésben, a regisztrációban vagy az üzletépítésben. A feladatunk a megfelelő tájékoztatás és nem a meggyőzés. A saját tapasztalatai alapján mindenki el fogja tudni dönteni, hogy ez-e az, amit valóban keresett. Ahogy nőnek a bevételeink a fizetett hirdetésekbe is érdemes visszaforgatni. Ahhoz, hogy ezek is igazán hatékonyak legyenek, meg kell tanulni és ki kell tapasztalni megfelelő használatukat.

Hogyan egyezteted össze a vállalkozást és a gyermeknevelést, családi életet? Volt segítséged? Milyen tipped van, ami segített megoldani az ezzel kapcsolatos problémákat, milyen tanácsod
van az olvasók számára ezen az téren?

Eleinte a gyerekek alvásidejében délután és este tudtam online tanulni és dolgozni. Számos előnnyel jár otthonról dolgozni, de azért megvannak ennek a veszélyei is, mert nagyon könnyen túlzásba lehet esni azzal, hogy mennyit ülünk a gép előtt. Vagy épp a házimunka, és az egyéb női feladatok is a munka rovására mehetnek, bár tény, hogy éjszaka sok mindent be lehet pótolni. De azt érzem, hogy Anyaként nagyon nagy felelősségünk van, és mi nem tehetjük azt, hogy mindent beleadunk vagy feladunk a vállalkozásunk építése miatt. A gyerekek most kicsik, nagyon fontos a közösen együtt töltött idő. Értük tesszük, nem mehet az ő rovásukra, de természetesen időnként van, hogy fontos feladatokat meg kell csinálni, és ilyenkor nagyon fontos a család támogatása, megértése, és a tervezés is nagyon fontos szerepet játszik ebben!

Én azt gondolom, hogy lehetnék akármilyen jó üzletépítő vagy üzletasszony, de ha nem vagyok jó anya, jó feleség, ha nem figyelek saját magamra és a szükségleteimre, akkor nem tudnék hiteles lenni az emberek szemében. Az egyensúlyra, a harmóniára kell törekedni!Ez nem jelenti azt, hogy soha nem hibázok, és minden szuper jól működik. mert nagyon sok megoldandó feladat és probléma van nap, mint nap, és bizony egyik területen sem könnyű helytállni, de ezek azok a dolgok, amik a valódi értéket adják az életünknek, és nagyon megéri értük küzdeni és keményen dolgozni. Én úgy érzem megtaláltam az utam, és ezt a sok jót, ami történik velem csak úgy tudom meghálálni, hogyha másoknak tovább adom.

Milyen terveid vannak? Mit szeretnél megvalósítani, hova szeretnél eljutni?

Az első célomat már elértem, hiszen valóban otthonról dolgozok az internet segítségével, és már a többszörösét keresem annak, amit egy főállásban kereshetnék. De rájöttem, hogy ebben az üzletben még sokkal több mindent tudok elérni , és még nagyobb célokat tűztem ki. A mindennapi céljaim között szerepel a folyamatos tanulás, önképzés és a folyamatos munka. Bár a rendszer sajátosságából adódóan a jövedelmem, akkor is folyamatosan nőhet hónapról-hónapra, hogyha én nem dolgozok minden nap aktívan, vagy ha a teljes nyári szünetet a gyerekekkel együtt töltjük, és akár már most megtehetném, hogy minimális munkával fenntartsam az eddigi jövedelmem. De én ezt nem szeretném abbahagyni, mert nagyon szeretem csinálni, esetleg ennek intenzitása fog időszakonként vagy idővel változni. Hosszútávú üzleti céljaim között szerepel, hogy elérjem a DXN-ben a legmagasabb üzleti szintet és 4,5 év múlva a DXN 25. születésnapján ott szeretnék állni a színpadon, és jó példa lenni sokak számára. Ez azt jelenti, hogy további csapattársaimat keresem és támogatom azon az úton, amely végén elérhetik a saját céljaikat és sikeressé tudnak válni.Idővel szeretnék a DXN nemzetközi előadója is lenni, aki a világ számos pontján örömmel megosztja tapasztalatait, történetét és sikerreceptjeit, azokkal a DXN tagokkal, akik hisznek abban, hogy saját erőfeszítéseikkel és mások segítségével kezükbe tudják venni életük irányítását, és hogy közösen jobbá tudjuk tenni ezt a világot.

Mit tanácsolsz azok számára, akik még csak tervezgetik a vállalkozást? Mire figyeljenek oda, mit tartasz fontosnak és mit nem? Mit csinálnál másként, ha most vágnál bele?

Tudom, hogy sok Anyuka keresi az otthoni munka vagy a távmunka lehetőségeket, és nagyon sokszor belebotlik MLM-es vagy annak tűnő hirdetésekbe. Igen, sajnos vannak átverések, lehúzások, mókusvakítások, de igenis vannak jól működő cégek, és reális lehetőségek.Amit tudni kell, hogy ez nem egy állás, és nem jár érte azonnal havi fix fizetés, hanem ez egy lehetőség arra, hogy felépítsd a saját vállalkozásod.Én épp arra szeretném felhívni a figyelmet, hogy tudjatok különbséget tenni, és ne ítéljetek el mindenkit és minden lehetőséget azonnal. Az interneten ma már nagyon sok információ található, tehát lehet bátran tájékozódni és tudatosan meghozni a döntést. Természetesen az MLM sem való mindenkinek, de érdemes tudni, hogy sokaknak ez is egy járható út lehet. Mindazok, akik már MLM-ben tevékenykednek: közös érdekünk, hogy minél több sikeres MLM-es legyen, és hogy megfelelő módszerekkel, egyre profibb szinten dolgozzunk, mert az egész iparág jó hírnevéért csak mi tudunk tenni. És végül néhány jó tanács azoknak, akik szeretnének ezen a területen sikeresek lenni, de félnek mások véleményétől és alig merik felvállalni. Régen én is így voltam ezzel, és még most sem volt könnyű ekkora nyilvánosságot kapni az Év Anyavállalata verseny révén, mert sokan úgy alkotnak véleményt, hogy nem ismerik meg a történetem , és nem látják meg azokat az értékeket, amit 4 év kemény munkájával felépítettem. De most már büszkén fel tudom vállalni, és szeretnék a jó példámon keresztül inspirálni másokat. A DXN részének lenni számomra azt jelenti, hogy sok más ember álmaiban, sikerében és valami olyasmiben vehettünk részt, ami nagyobb, mint mi magunk. A DXN-el a vállalkozás új módját fedezhetjük fel, ahol lehetőségünk van anyagi kockázat nélkül képzeletünket, kreativitásunkat és a szabadidőnket arra használni, hogy azt az életet építsük fel, amelyet szeretnénk, azáltal hogy másoknak segítünk céljaik elérésében. Nektek is az legyen a fontos, hogy elérjétek a saját kitűzött céljaitokat, a saját álmaitokat valósítsátok meg, és hogy önmagatokhoz képest fejlődjetek, tehát ne másokhoz akarjatok hasonlítani. De természetesen jó, ha van kiről jó példát venni, mások által inspirálódni. De ne becsüljétek le a saját álmaitokat, saját magatokat, és az eredményeiteket, hanem nézzetek előre, merjetek nagyot álmodni, és tegyek meg érte mindent, hogy sikerüljön. A legfontosabb, amik kellenek a sikerhez a megfelelő hozzáállás, álmok és célok, derűs, pozitív gondolkodás, másoknak való segítségnyújtás, és az eltökélt kemény munka! A cél nem az, hogy a végén tökéletes legyél. Cél az, hogy minden nap fejlődj, hogy minden nappal jobb legyél. Ha vannak álmaid, és álmodsz egy életről, célokról, amit mindig el akartál érni, akkor soha ne add fel őket, hanem tegyél értük, mert sokkal többre vagyunk képesek, mint gondolnánk!

Kívánok Nektek ehhez sok sikert!

Tetszett az interjú? Itt szavazhatsz rá!

MIKLÓS – SOMOGYI PATRÍCIA

Mivel foglalkozol?

Dr. Miklós-Somogyi Patrícia-év anyavállalataHome Staging (ingatlanfelkészítés eladásra/kiadásra és ingatlan értékesítési
marketing) és lakberendezés. Az eladásra/kiadásra szánt ingatlanoknak olyan
arculatot adunk, amivel tökéletesen megmutatjuk a lakásban rejlő lehetőséget, hogy a vevők minél szélesebb rétege beleszeressen, ezért ha kell berendezzük, átrendezzük, dekoráljuk a tereket! Olyan látványra törekszünk, amiről a vevők mindig is álmodtak!

Hogyan jött az ötlet? Hogyan kezdtél bele? Milyen előzményei voltak?

A gyermekeim születése előtt több Egyetemen is tanítottam pénzügyet és
statisztikát, a doktori képzéssel egy időben elvégeztem egy lakberendező iskolát is,
majd megszülettek a kislányaim. Egyre inkább érett bennem az önálló vállalkozás
gondolata, „csak” a vágyaimat követtem. A home staging 3 éve került a látóterembe,
amikor saját lakásunkat szerettem volna eladni a lehető legjobb áron a válság kellős
közepén! Akkoriban nem tudtam – korábbi tapasztalataim ellenére –, hogy hogyan
működik az ingatlanpiac és az ingatlaneladás, így elkezdtem kutatni a témában.
Ekkor találtam rá a home stagingre, vagyis a lakásfelkészítésre, s ekkor sajátítottam el teljesen azt a szemléletet, hogy mindent a leendő vevők szemével kell látni eladáskor.

Mekkora a cég? Hányan dolgoztok benne? Milyen segítséged (családtagok, alvállalkozók stb.) vannak?

A cégben változó létszám dolgozik, attól függően, hogy a kivitelezést milyen formában látjuk el, de jellemzően 2-6 fő. Állandó segítségem a munkámban a fotósom és az asszisztensem.

Hogyan marketingeztek, mik a tapasztalataid ezen a téren? Milyen módszerek vannak, amik beváltak, amiket szívesen ajánlasz másoknak is, és mik azok, amikkel nem voltál elégedett?

Természetesen van honlapunk, 2013. augusztus óta pedig egy Home Staging blogom is, ami alapján megtalálnak az ügyfelek, de legtöbbször még mindig az elégedett megbízók ajánlanak tovább, hiszen ők tudják legjobban elmondani, hogy mennyire sokat ér mindaz, amit nyújtani tudunk! Egyre gyarapodnak a magazinos és webes megjelenéseim, amik a hírnevemhez nagyban hozzájárulnak! A Facebook-kal nemrég kezdtem el komolyabban foglalkozni, ebben és a többi közösségi portálban rejlő lehetőségeket is szeretném a jövőben kihasználni. Ezen túl, új értékesítési csatornaként rendszeres üzleti kapcsolatépítő rendezvényeken veszek részt, ami nagyon jól működik a bizalom és az ajánlások által.

Hogyan egyezteted össze a vállalkozást és a gyermeknevelést, családi életet? Volt segítséged? Milyen tipped van, ami segített megoldani az ezzel kapcsolatos problémákat, milyen tanácsod van az olvasók számára ezen az téren?

Vállalkozást vezetni kisgyermekes édesanyaként korlátozott időráfordítást tesz
lehetővé, hiszen a férjem még nálam is sokkal elfoglaltabb, így a kislányaimat én
rendezem, napközben oviban vannak, így az alatt a pár óra alatt kell hatékonyan
végezni a napközbeni teendőket, amik viszont ráérnek este is, azokat multifunkcióban kell elvégezni. Ám nem mondom, hogy ez könnyű, sajnos egyik szerepben sem lehet így maximálisat nyújtani, ám én megpróbálok az egyensúlyra törekedni. Univerzális tippem nincs, mindenki más helyzetben van, azt javaslom, hogy hozza ki mindenki a legtöbbet abból, amije van!

Hány gyermeked van? Mennyi idősek voltak, amikor elkezdtél dolgozni?

Két kislányom van, az első Gazdagmamis gondolatkor a nagyobb még alig volt fél éves (2008), ám csak a kisebb megszületése után 1 évvel váltottam valóra az addig szépen kigondolt ötletemet.

Milyen terveid vannak? Mit szeretnél megvalósítani, hova szeretnél eljutni?

A személyes célom, hogy Magyarországon is elterjedjen a home staging, ez a másfajta szemléletmód, amivel az ingatlaneladáshoz közelítünk, ennek hazai
meghonosítását érzem fő feladatomnak. Mindenekelőtt a tudatosságra szeretném
felhívni a figyelmet! A pozitív hozzáállás ebben az esetben is elengedhetetlen. A
munkámmal példát szeretnék mutatni mindenkinek, hogy kövessék az álmaikat és
ne a passzivitást válasszák! Küldetésemnek érzem, hogy az otthonkeresőket és a lakáseladókat átsegítsem a lakásváltással kapcsolatos nehézségeken! Meg szeretném mutatni a tudatos ingatlaneladóknak az utat, hogy ingatlant eladni másképp is lehet, aktivitásra kívánom őket ösztönözni és arra, hogy tegyék meg mindazt, ami a sikeres eladáshoz vagy a váltáshoz elengedhetetlen. Mindazzal amit tudok és a lakások legjobb arcának megteremtésével beteljesíthetem mind az eladók, mind a vevők álmait! Egy mondatban összefoglalva, ezt szeretném: „Szépet alkotni, örömöt adni!”

Mit tanácsolsz azok számára, akik még csak tervezgetik a vállalkozást? Mire figyeljenek oda, mit tartasz fontosnak és mit nem? Mit csinálnál másként, ha most vágnál bele?

Legfőképp azt, hogy csinálják! Egy megvalósítandó ötlet önmagában semmit nem
ér, a megvalósítás az, amitől működik. Ugorjanak, lépjenek ki a komfort zónájukból,
határozzák el magukat és kövessék az álmaikat! Feltéve, ha ez tényleg a vállalkozás!
Ha személyiségtípusukból eredően képtelenek az önálló munkavégzésre, nem tudják
motiválni magukat, nem értékelik a szabadág adta lehetőséget, ha nem érzik a belső
késztetést valami új dolog létrehozására, akkor ez egy kín-keserves út lesz, ha viszont igen, akkor szárnyalni fognak és akkor muszáj csinálni, tegyék meg a lépéseket, ne féljenek megmutatni magukat!!!

Tetszett az interjú? Itt szavazhatsz rá!

HAJLABOR – HARMUND MÓNIKA ÉS SCHMEK ESZTER

Mivel foglalkozol?
 
2014évanyavállalata_hajlabor_150x150Cégünk, a Hajlabor Magyarországon online formában elsőként és egyedüliként értékesíti az átfogó hajszövet elemzést, amely módszer más országok klinikai gyakorlatában már évtizedek óta elterjedt diagnosztikai eljárás. Minden egészségügyi problémára bennünk van a válasz, csak meg kell keresni. A haj ásványi elemzése nélkülözhetetlen információt ad az ásványianyag hiányról illetve többletről, a szervezet kémiai egyensúlyhiányáról valamint a mérgező anyagok jelenlétéről. A hajszövet analízis fontosságát leginkább Dr. Linus Pauling Nobel-díjas kutatót idézve tudjuk alátámasztani: „A betegségek jelentős hányada nyom- és mikroelemhiányra, illetve ezek egyensúlyának megbomlására vezethető vissza.” Az összesen 8 toxikus nehézfém, 15 ásványi anyag és 17 egyéb nyomelem szintjét analizálva, valamint 7 jelentős ásványianyag-arányt és 9 toxikusfém-arányt felállítva a hajszövet elemzés olyan egyedülálló egészségügyi diagnosztikai illetve állapotfelmérő módszer, amellyel még a betegségekre való hajlamok is prognosztizálhatók. 
 
Hogyan jött az ötlet? Hogyan kezdtél bele? Milyen előzményei voltak?
 
2012-ben saját igényünk hozta az ötletet, hogy mások számára is elérhetővé tegyük ezt a fantasztikus módszert. A történet még hamarabb, az Egyesült Államokban kezdődött: az egyik alapító tag, Harmund Mónika akkor 2 éves kisfia addigi életének második felét állandó betegeskedéssel töltötte. Folyamatos orvosi kezelésekből, betegségekből és állandó gyógyszerszedésből állt a kisfiú és családja élete. Amikor végre elvégeztették az Amerikában népszerű és teljesen elfogadott hajszövet analízist, rögtön fény derült a problémák gyökerére. 2 hónappal a hajszövet elemzés megismerése és a texasi laboratórium orvosai által összeállított kúra után a kisfiú összes tünete teljesen elmúlt. Ezek után itthon a másik tulajdonos, Schmek Eszter is szerette volna (barátnője tapasztalatin fellelkesedve) megcsináltatni a hajszövet analízist állandóan betegeskedő szintén 2 éves kisfiának. Hamar kiderült, hogy nincs erre itthon lehetőség, az egyetlen ezzel foglalkozó cég elérhetetlen volt. Ekkor jött az ötlet, hogy nagyon sok magyar anyuka életét könnyítené meg, ha tisztában lenne a gyermeke valós egészségi állapotával. Hosszadalmas és aprólékos egyeztetések árán sikerült megállapodni az amerikai laborral és kezdődhetett a brand építési munka. Már a legelső érdeklődők és megrendelések után kiderült, hogy nem csak a gyerekek, hanem konkrétan minden korosztály a célközönségünkhöz tartozik. Hitvallásunk, hogy a hagyományos orvoslást alternatív módszerekkel kiegészítve az összes betegség kezelhető, megelőzhető és még időben diagnosztizálható. Mert van más út az egészséghez!
 
Mekkora a cég? Hányan dolgoztok benne? Milyen segítséged (családtagok, alvállalkozók stb.) vannak?
 
A cég alapvetően 2 főből áll: Harmund Mónika és Schmek Eszter a két tulajdonos. Minket egészít ki külsős munkatársként Holp Judit gyógyterapeuta, Tibay Rózsa dietetikus, Bodnár Edit kineziológus, és jelenleg is tárgyalásokat folytatunk egy bio-étrendkiegészítőket forgalmazó céggel. Az elkészült leleteket pedig külsős megbízás alapján szakfordítók fordítják. 
 
Hogyan marketingeztek, mik a tapasztalataid ezen a téren? Milyen módszerek vannak, amik beváltak, amiket szívesen ajánlasz másoknak is, és mik azok, amikkel nem voltál elégedett?
 
Mind az online, mind az offline médiában megjelenünk. Nagyon erős vonal a közösségi oldalak, leginkább a Facebook alkalmazása. Megjelentünk már online és nyomtatott magazinokban is. Büszkeségünk, hogy nem fizetett hirdetésként, hanem szakmai hírként írtak rólunk egy meddőséggel foglalkozó kéthavonta megjelenő magazinban, valamint az egyik leglátogatottabb internetes hírportál bejelentésünk alapján vezető hírként közölt le egy cikket egy kisfiúról, akinek az arzén terheltsége az általunk elvégzett hajszövet elemzés eredményéből derült ki. 
 
Hogyan egyezteted össze a vállalkozást és a gyermeknevelést, családi életet? Volt segítséged? Milyen tipped van, ami segített megoldani az ezzel kapcsolatos problémákat, milyen tanácsod van az olvasók számára ezen az téren?
 
Összetett logisztikai feladat a napi rutint kialakítani. De nem lehetetlen. 🙂 A család támogatása nélkülözhetetlen, és a mai modern technika is sokat segít. Hiszen játszótéren vagy útközben is ellenőrizhetjük a levelezésünket, megrendeléseket. Mindketten valljuk, hogy első és legfontosabb feladatunk az anyaság és csak ez után, de szorosan mögötte következhet közös gyermekünk, a cégünk. Mivel egy amerikai laborral együttműködve dolgozunk – Mónika Floridából, Eszter Budapestről -, az időeltolódás is segítségünkre van, hiszen így a cégünk a nap 24 órájában elérhető. Tanácsunk közhelyes, de igaz: egy részletes naptár, egy mindent tudó telefon és sok kávé elengedhetetlen. 
 
Hány gyermeked van? Mennyi idősek voltak, amikor elkezdtél dolgozni?
 
A 2 tulajdonosnak összesen 3 gyermeke van. Eszter a hamarosan 4 éves Boldizsár, Mónika pedig a 3,5 éves Attila és az augusztusban megszülető Nándi anyukája. 1,5 évvel ezelőtt alapítottuk a cégünket, de nyilvánosan a szolgáltatásunkat az előkészületi munkákat követően pontosan 1 évvel ezelőtt indítottuk el.
 
Milyen terveid vannak? Mit szeretnél megvalósítani, hova szeretnél eljutni? 
 
Hitvallásunk, hogy a hagyományos orvoslást alternatív módszerekkel kiegészítve az összes betegség kezelhető, megelőzhető és még időben diagnosztizálható. Szeretnénk minél több ember számára elérhetővé tenni ezt a fantasztikus szolgáltatást, mert egészségesen könnyebb egy boldog világot teremteni. Távlati terveink között szerepel piacralépés a Magyarországgal szomszédos országokban.
 
Mit tanácsolsz azok számára, akik még csak tervezgetik a vállalkozást? Mire figyeljenek oda, mit tartasz fontosnak és mit nem? Mit csinálnál másként, ha most vágnál bele?
 
Ha valakinek születik egy ötlete, van egy olyan régóta dédelgetett álma, amit meg szeretne valósítani, akkor ne féljen belevágni! Természetesen nagyon sok minden kell egy saját vállalkozás elindításához. Ami az emberi tényezőt illeti, leginkább bátorságra, kitartásra, elkötelezettségre és áldozatkészségre van szükség. Meg kell tanulni azt, hogy néha bizony át kell lépnünk a komfortzónánk küszöbét, mert fejlődni, növekedni, kiteljesedni csak a kényelmi zónánkat elhagyva lehetséges. A másik nagyon fontos dolog, hogy merjünk önállóak maradni, de ne féljünk segítséget kérni. Ha valamihez nem értünk, járjunk utána, végezzünk el egy tanfolyamot, vagy használjuk ki az interneten található munkaközvetítő oldalak adta lehetőségeket, és béreljünk fel alacsony költségvetésű cégek által is megfizethető, ám jó referenciával rendelkező szakembereket. Amit még javasolni tudunk az az, hogy ne adjuk fel az első kudarcélmény után! Egy kezdő, nulláról induló, pláne alacsony költségvetésű vállalkozásnak hosszú időre van szüksége ahhoz, hogy beinduljon. De ha kitartóak vagyunk, a kemény munka gyümölcse beérik! Hogy mit csinálnánk másként, ha most vágnánk bele? Őszinték leszünk: mindent ugyan úgy tennénk, ahogy tettünk. A Hajlabor megalapítása mindkettőnk számára – álmaink és céljaink megvalósítása mellett – hatalmas kihívás is volt, és nap mint nap szembesülünk újabb megmérettetésekkel. De ezáltal rengeteget tanulunk és fejlődünk, ami segít bennünket abban, hogy haladhassunk előre utunkon.

Tetszett az interjú? Itt szavazhatsz rá!

ÁBRAHÁM – TANDARI ÁGNES – GALAGONYA BOHÓC

Mivel foglalkozol?

Én vagyok Galagonya bohóc, Magyarország 1.számú VIP szülinapi bohóca (ez vásárlói vélemény nem én találtam ki 🙂 ) gyerekeket és felnőtteket teszek vidámabbá szülinapokon vagy rendezvényeken

Hogyan jött az ötlet? Hogyan kezdtél bele? Milyen előzményei voltak?

KOO_3705_gazdagmamiSzínészként végeztem a THÉBA Művészeti Akadémián ezt követően a TRAMBULIN SZínházhoz kerültem. Itt lettem bohóc. Majd óvoda- és drámapedagógus végzettséget szereztem, így egyértelművé vált, hogy gyerekekkel kell foglalkoznom a kettő együtt pedig ideális együtt!

Mekkora a cég? Hányan dolgoztok benne? Milyen segítséged (családtagok, alvállalkozók stb.) vannak?

Rajtam kívül még 2 főállású kollégám van és tucatnyi alvállalkozó (lufihajtogatók, bűvészek, arcfestők, STAR WARS jelmezesek, animátorok..stb) . Pl egy 1 hónappal ezelőtt egy húsvéti projektben az ország 16 helyszínén (Debrecentől- Mosonmagyaróvárig, Szegedtől Miskolcig) kellett megjelenni közel 50 emberrel 2 napon keresztül…

Hogyan marketingeztek, mik a tapasztalataid ezen a téren? Milyen módszerek vannak, amik beváltak, amiket szívesen ajánlasz másoknak is, és mik azok, amikkel nem voltál elégedett? 

Az oldalunk erősen SEO-zott, így a kívánatos keresőszavakra általában elsők vagyunk. Használunk Adwords-öt, remarketingelünk (G és FB is) fizetett FB hirdetéseket adunk fel. Fontos a jó REFERENCIA marketing is. Ám a legerősebb marketing elem saját magam vagyok! Rendszeresen hekkelem meg a konferenciákat azzal, hogy jelmezben megyek el, így mindenki ismerni akar:) Ez azért jó, mert az előadókon kívül rólam tudják csak kapásból, hogy mivel foglalkozok, mindenki más marad a masszában…Viszont a szórólap halott ha csak úgy dobálják szét. Mi csak rendezvényeken és csak kérésre adunk szóróanyagot, névjegyet. 

Hogyan egyezteted össze a vállalkozást és a gyermeknevelést, családi életet? Volt segítséged? Milyen tipped van, ami segített megoldani az ezzel kapcsolatos problémákat, milyen tanácsod van az olvasók számára ezen az téren?

Nagy segítség mind a 2 nagyi és a sok tesó és hogy az üzletben is a párom a társam. 🙂 CSALÁDI vállalkozás vagyunk!Fordított életet élünk mint az átlag emberek: mi hétköznap pihengetünk, hétvégén munka.A kisfiam a kezdetekkor megjegyezte, hogy miért más gyerekekkel játszok, amikor itt van Ö is – nagyon nehéz pillanat volt, de azt hiszem sikerült megértetnem, hogy nekem ez a “munkám” és azért játszok más gyerekekkel (is), mert nagyon szeretem Őt és szeretnék megadni mindent neki!

Hány gyermeked van? Mennyi idősek voltak, amikor elkezdtél dolgozni?

2. A nagyobbik 2éves volt a STARTnál a kicsi beleszületett a jóba. Ám a nagyobbik is úgy nőtt fel addig, hogy Én iskolába jártam (a szülés miatt félbeszakítottam a színész tanulmányaimat, szülés után befejeztem a maradék 2 félévem)

Milyen terveid vannak? Mit szeretnél megvalósítani, hova szeretnél eljutni?  

Szeretnék erős márkát építeni azaz híres előadó-művésszé válni
Már most is sokszor előfordul, hogy amikor civilben vagyok és valaki rákérdez mivel foglalkozom és azt válaszolom, hogy Galagonya bohóc vagyok, akkor a társaságból 2-3-an odafordulnak, hogy “Tényleg Te vagy Galagonya bohóc?”

Mit tanácsolsz azok számára, akik még csak tervezgetik a vállalkozást? Mire figyeljenek oda, mit tartasz fontosnak és mit nem? Mit csinálnál másként, ha most vágnál bele?

1. FREE YOUR MIND — tessék elfelejteni a félelmeket és tessék nyitott aggyal sok-sok üzletikönyvet, üzletiblogot olvasni, tanulni-tanulni.

2. A pénz nem minden, sőt! Aki pénz nélkül nem tud elindulni annak pénzzel sem fog sikerülni! A lényeg a kitartás, az elhivatottság.
Ám ha egy kicsi pénzhez jutsz, akkor azt az első 5 évben úgy költsd el, hogy attól fejlődjön a vállalkozásod! A villanyszámla részletkérdés, attól nem fejlődik a céged viszont elviszi a lehetőségeidet. Újra kell értékelni, hogy mit fizetsz elöbb: prioritást élveznek amik pénzt csinálnak Pl.én hamarabb vettem 200eFt-os tanfolyamot, miközben 1-2 hónap csúszásban voltam a villanyszámlával, sőt 1-2 alkalommal majdnem kikapcsolták. ÁM a megszerzett tudással sokkal többet tudok most keresni és a villanyszámla is be van fizetve :D.

3. AZ EMBEREKNEK RENGETEG PÉNZÜK VAN – arra amire költeni akarnak. DE CSAK ARRA! El kell érned, hogy AKARJANAK TÉGED és akkor bármennyit kifizetnek! Én a válság alatt erősödtem meg és olyat árulok amire nincs valójában szükségük, mégis simán kifizettek 2 óráért akár 50-100eFt-t is! Nézd meg hány új autó van az utakon, mekkora a sor az IKEÁ-ban, találsz-e hosszúhétvége előtt 1 nappal szállást a wellness hotelekben, vagy üres asztalt a torkos csütörtökön csak úgy beesve egy étterembe? VAN PÉNZ

4.Önállónak lenni nagyon nehéz: senki nem mondja meg mit kell csinálnod, senki nem mondja meg, hogy jó az amit csinálsz vagy nem. Nincsenek rajtad kívülálló határidők: Te osztod be az életed, Te állapodsz meg a részletekről, Te mondod meg mit vállalsz el és mit nem! ÉS EZ NAGY CSAPDA!

5. NE HALOGASS SOKAT, hamar dönts, DE MEGALAPOZOTTAN!

6 PIACKUTATNI, POZICIONÁLNI, REKLÁMOZNI, REKLÁMOZNI, PIACKUTATNI, ÚJRA POZICIONÁLNI, REKLÁMOZNI,REKLÁMOZNI…stb.

Tetszett az interjú? Itt szavazhatsz rá!

SZARVAS MICI

Mivel foglalkozol?

Szarvas MiciKisebb-nagyobb textildarabok összepakolgatásával babákat és mindenféle lényeket rakosgatok össze, hogy mosolyt csaljak emberek és embergyerekek arcára.

Hogyan jött az ötlet? Hogyan kezdtél bele? Milyen előzményei voltak?

Nem volt ötlet, csak varrtam, amihez kedvem volt, nagyon fiatal koromtól kezdve, mindig, és bármit, aztán 5 évvel ezelőtt ezeket megmutattam egy kézműves portálon. Az ott elért sikereken felbuzdulva vetettem bele magam a vállalkozásba.

Mekkora a cég? Hányan dolgoztok benne? Milyen segítséged (családtagok, alvállalkozók stb.) vannak?

Idén nagyot álmodtam, és megalapítottam a MICIDOLL Kft-t, amiben én vagyok az ügyvezető igazgató, a kreatív tervező, a termelési igazgató, és a rabszolga is, de vettem egy nagy levegőt, és szerződést kötöttem egy varrodával, ettől kezdve terveim megvalósításában a szolnoki Contact Nkft. van segítségemre, az ott dolgozó csökkent munkaképességű munkavállalók révén, illetve alkalmanként bedolgozók is segítenek. Egyelőre az átállás időszakában létezem, fel kell ocsúdnom a sokkból, hogy nem vagyok teljesen egyedül, és lényegében egy csapatmunkát kell koordinálnom.

Hogyan marketingeztek, mik a tapasztalataid ezen a téren? Milyen módszerek vannak, amik beváltak, amiket szívesen ajánlasz másoknak is, és mik azok, amikkel nem voltál elégedett?

Három évvel ezelőtt már említettem, hogy rosszul vagyok bekötve, nálam a marketing egyáltalán nem tudatos, de jelentem, fejlődőképes vagyok. Már a facebook-os fizetett hirdetést is kipróbáltam, bár a termékeimen el nem helyezett címkék miatt gyakran rám kell szólni. Névjegykártyát még mindig nem tartok magamnál, de a férjemnek továbbra is készítgetem, hogy ha akarja, tudja osztogatni. Én magam továbbra sem verem nagy dobra mivel foglalkozom, a közvetlen szomszédaim is csak akkor tudták meg, hogy mi folyik itt az alsó épületben, amikor egyszer egy TV-stáb riportot készített velem, és a kertben is forgatott, és el kellett mondanunk miért. 🙂 Az én marketingem a facebook-os felületre koncentrálódik, a blogírás is megkopott, de a közösségi felületen barátságos, családias hangulatban kommunikálunk, a rajongók, vásárlók és én. Azt hiszem ez a leginkább működőképes reklám. Az új vállalkozói státusz révén azonban már nem csak annyi babám készül, amit megrendelnek, hanem végre van készletem, így éppen ideje lesz jó alaposan beletanulni a reklámba. Nagyon igyekszem. 🙂

Hogyan egyezteted össze a vállalkozást és a gyermeknevelést, családi életet? Volt segítséged? Milyen tipped van, ami segített megoldani az ezzel kapcsolatos problémákat, milyen tanácsod van az olvasók számára ezen az téren?

Óriási szerencsémre a férjem nem csak támogatja a vállalkozásomat, hanem hozzá is járul, hogy ne kelljen agyalnom azon pl. mit főzzek vacsorára, vagy ki fog elmosogatni, ezen kívül mos és vasal is ha kell, bármit megtesz, hogy nyugodtan tudjak szárnyalni, sőt, frappánsan tud beszerezni munkámhoz szükséges anyagokat, ötletel, ágyba hozza a kávét, imád. A fiaim pedig már remek nagyfiúk, a legnagyobb, Dorián már dolgozik, a középsőm, Csaba most hetedikes, Dominik, a kicsikém pedig harmadikos. Mindhárman jó példát kapnak Életem Páljától, sokat segítenek, csodás, önálló, okos fiúk, igazi embergyerekek, akikkel néha perpatvar is adódik, de ettől nem unalmas az életünk. 🙂 Nagyon könnyű dolgom van így, és nélkülük nem is működne a vállalkozásom.
Hány gyermeked van? Mennyi idősek voltak, amikor elkezdtél dolgozni?
Amikor elkezdtem a vállalkozásomat, éppen öt évvel volt fiatalabb mindenki. 🙂

Milyen terveid vannak? Mit szeretnél megvalósítani, hova szeretnél eljutni?

Igazából én sosem tervezek. Nem, ez nem igaz, a cégalapításkor csináltam üzleti tervet. 😀 De valójában visz az ár, csinálom amit szeretek, és ha elcsípek valami lehetőséget, akkor nem engedem. Épp most ért az a megtiszteltetés, hogy elkészíthettem a “Nemzeti Mangalicát”, Sanyit, akit egy magyar-japán üzleti kapcsolat ürügyén néhány napig nálunk vendégeskedő anime-rajzoló lány kapott ajándékba Miniszterelnök Úrtól. Ennek kapcsán máris elért a nemzetközi érdeklődés, és tárgyalások folynak a malackám sorozatgyártásáról, és Japán szerepléséről. 🙂 Mindez nem tudatos tervezésnek köszönhető, hanem annak, hogy csodálatos emberek vesznek körül, akik ajánlanak olyan helyeken, ahonnan pl. ez a felkérés is elért. De persze vannak elképzeléseim, céljaim, ezek között pl. tengeren-túli és milánói megjelenés is, amikről szintén tárgyalások folynak. 🙂 Az, hogy a világon távoli tájain egyre több Miciség lehessen úgy tűnik nem csak álom, hanem realizálódó valóság.

Mit tanácsolsz azok számára, akik még csak tervezgetik a vállalkozást? Mire figyeljenek oda, mit tartasz fontosnak és mit nem? Mit csinálnál másként, ha most vágnál bele?

Volt már, hogy elképzeltem mi lett volna, ha ezt, vagy azt másként csinálom. Vannak dolgok a tevékenységemben, amik nem tűnnek profinak, vannak dolgok, amik kívánni valót hagynak maguk mögött, de egy biztos, ahová eljutottam, az így jó, ahogy van. A maga összes szépséghibájával, és bájával, ez az enyém, ez az én két kezem munkájával jött létre, gyakorlatilag a semmiből. Fontosak a tervek, át kell gondolni a lépéseket, de egy biztos, ha ott van előtted a lehetőség, akkor lépned kell, ne lacafacázz, mert ha elmulasztasz valamit, akkor utólag már hiába okoskodsz. Ezért az is értelmezhetetlen számomra, ha leül valaki és elkezd azon agyalni, hogy mit is akar csinálni, mert ami benned van, az úgy is előtör, vagy eléd ugrik a nagy lehetőség, és ha ez megtörténik, ne tartsd vissza, vágj bele!

Tetszett az interjú? Itt szavazhatsz rá!

3 Comments

  • Ambrúzs Balázs

    Reply Reply 2014. május 29. csütörtök

    Gratulálok minden résztvevőnek! Igazi vállakozó hölgyek

  • gizus46

    Reply Reply 2014. május 10. szombat

    Annyira imádni való babákat készit.Csak egy kicsit drága.

  • Kiss György

    Reply Reply 2014. május 09. péntek

    Gratulálunk és sok sikert kívánunk !

Leave A Response

* Denotes Required Field