Merre tovább? Hogyan tudd meg, hova érdemes fejlődnöd 2020-ban?

Milyen volt az idei éved?
És mik a jövő évi terveid?
Akármire is készülsz, mindenképpen jó, ha átnézed az idei számaidat, statisztikáidat és abból vonsz le következtetéseket a jövő évi terveidhez.

Ebben az élő adásban végignéztük, milyen statisztikákat érdemes megnézned, melyiket hogyan és hol tudod megnézni, hogyan elemezd ki őket és melyik mire utalhat a jövő évi terveiddel kapcsolatban.

Az élő adás vázlata, ha gyorsan átfutnád:

Amit mindenképpen nézz meg az idei eredményeidből:

1. Vevőszerzésed eredményei:
– ügyfelek száma
– melyik termékből/szolgáltatásból mennyit adtál el,
– árbevétel
– melyik termékből mekkora árbevételt értél el,
– melyik volt a legsikeresebb kampányod?

Ahol meg tudod nézni: a saját nyilvántartásod, a webáruházad statisztikái, a kiadott számláid

2. Érdeklődőszerzésed eredményei:
– új feliratkozók száma (email)
– új közösségi média követők száma (Facebook oldal, Instagram, Pinterest, Facebook csoport, Messenger),
– követők aktivitása
– melyik hashtag hozta a legtöbb új követőt,

Ahol meg tudod nézni: az email marketing szoftvered statisztikái, Facebook oldal elemzések, Instagram profilod statisztikái, www.ninjalitics.com, Google Analytics

3. Tartalommarketing eredmények:
– top10 legjobb elérésű poszt,
– top10 legjobb aktivitású poszt,
– a legnépszerűbb posztok tartalma, a legnépszerűbb posztok formátuma (kép, szöveg, videó, szavazás?)

Ahol meg tudod nézni: az email marketing szoftvered statisztikái, Facebook oldal elemzések, Instagram profilod statisztikái

A piaci változások, trendek elemzése

– Konkurenciaelemzés,
Google Trends
– Kulcsszóelemzés (Google Kulcsszótervező vagy Übersuggest),
– Népszerű termékek elemzése.

SWOT analízis

1. Ügyfélszolgálat
2. Termékek/szolgáltatások
3. Marketing
4. Pénzügy

Mindegyik területnél elemezd ki!

Belső: erősségek-gyengeségek
Külső: lehetőségek-veszélyek

Ami segíthet a tervezésben:
Asana – Projekttervező
Mindmapmaker – Elmetérkép készítő

Hogyan használd a Google Trends-et?

Menj be a Google Trends oldalra!

Írd be a keresőbe azt a szót vagy témakört, amire keresni szeretnél!

Ekkor megjelenik egy grafikon arról, hogy az adott kifejezésnek hogyan változott a keresése az elmúlt egy évben, a dátumra kattintva be tudod állítani, melyik időszakra szeretnél keresni. Ha pl. több év statisztikáját szeretnéd látni, beállíthatsz hosszabb időtávot is, így megtudhatod, több év távlatában nőtt vagy csökkent-e a keresés. Ha a másik rubrikába is beírsz egy kifejezést összehasonlíthatod a két kifejezés keresési adatait:

Ha nem találsz elég adatot, próbálj meg szélesebb körben keresni vagy válaszd a Trends által ajánlott kapcsolódó összefogó témaköröket!

A grafikon alatt megnézheted, milyen régiókból érkezik az adott témakörre a legtöbb keresés:

Ha lejjebb gördíthetsz megnézheted milyen kapcsolódó területekre és kifejezésekre keresnek még az emberek:

Comments are closed.