Milyen volt az idei éved?
És mik a jövő évi terveid?
Akármire is készülsz, mindenképpen jó, ha átnézed az idei számaidat, statisztikáidat és abból vonsz le következtetéseket a jövő évi terveidhez.
Ebben az élő adásban végignéztük, milyen statisztikákat érdemes megnézned, melyiket hogyan és hol tudod megnézni, hogyan elemezd ki őket és melyik mire utalhat a jövő évi terveiddel kapcsolatban.
Az élő adás vázlata, ha gyorsan átfutnád:
Amit mindenképpen nézz meg az idei eredményeidből:
1. Vevőszerzésed eredményei:
– ügyfelek száma
– melyik termékből/szolgáltatásból mennyit adtál el,
– árbevétel
– melyik termékből mekkora árbevételt értél el,
– melyik volt a legsikeresebb kampányod?
Ahol meg tudod nézni: a saját nyilvántartásod, a webáruházad statisztikái, a kiadott számláid
2. Érdeklődőszerzésed eredményei:
– új feliratkozók száma (email)
– új közösségi média követők száma (Facebook oldal, Instagram, Pinterest, Facebook csoport, Messenger),
– követők aktivitása
– melyik hashtag hozta a legtöbb új követőt,
Ahol meg tudod nézni: az email marketing szoftvered statisztikái, Facebook oldal elemzések, Instagram profilod statisztikái, www.ninjalitics.com, Google Analytics
3. Tartalommarketing eredmények:
– top10 legjobb elérésű poszt,
– top10 legjobb aktivitású poszt,
– a legnépszerűbb posztok tartalma, a legnépszerűbb posztok formátuma (kép, szöveg, videó, szavazás?)
Ahol meg tudod nézni: az email marketing szoftvered statisztikái, Facebook oldal elemzések, Instagram profilod statisztikái
A piaci változások, trendek elemzése
– Konkurenciaelemzés,
– Google Trends
– Kulcsszóelemzés (Google Kulcsszótervező vagy Übersuggest),
– Népszerű termékek elemzése.
SWOT analízis
1. Ügyfélszolgálat
2. Termékek/szolgáltatások
3. Marketing
4. Pénzügy
Mindegyik területnél elemezd ki!
Belső: erősségek-gyengeségek
Külső: lehetőségek-veszélyek
Ami segíthet a tervezésben:
Asana – Projekttervező
Mindmapmaker – Elmetérkép készítő
Hogyan használd a Google Trends-et?
Menj be a Google Trends oldalra!
Írd be a keresőbe azt a szót vagy témakört, amire keresni szeretnél!
Ekkor megjelenik egy grafikon arról, hogy az adott kifejezésnek hogyan változott a keresése az elmúlt egy évben, a dátumra kattintva be tudod állítani, melyik időszakra szeretnél keresni. Ha pl. több év statisztikáját szeretnéd látni, beállíthatsz hosszabb időtávot is, így megtudhatod, több év távlatában nőtt vagy csökkent-e a keresés. Ha a másik rubrikába is beírsz egy kifejezést összehasonlíthatod a két kifejezés keresési adatait:
Ha nem találsz elég adatot, próbálj meg szélesebb körben keresni vagy válaszd a Trends által ajánlott kapcsolódó összefogó témaköröket!
A grafikon alatt megnézheted, milyen régiókból érkezik az adott témakörre a legtöbb keresés:
Ha lejjebb gördíthetsz megnézheted milyen kapcsolódó területekre és kifejezésekre keresnek még az emberek: