Hogyan épül(het) fel egy online kampány?





Tegyük fel, hogy van egy terméked vagy szolgáltatásod, amit szeretnél internetes eszközökkel eladni. Hogyan tudod ezt megtenni? Milyen eszközöket kell/érdemes használni a minél jobb eredmények elérése érdekében? Mik azok az eszközök, amiket semmiképpen ne hagyj ki, ha tisztességes bevételhez szeretnél jutni a kampányoddal?

A teljes rendszert felrajzoltam egy ábrára (hogy egyben láthasd):

Akkor most szedjük ízekre ezt a kis ábrát!

Alapesetben van egy terméked/szolgáltatásod, amit szeretnél minél több embernek eladni. Mit teszel? A való (offline) világban megfogod a terméket, kiteszed a boltodba, aztán szórólapozol, hirdetsz a helyi újságban, a rádióban, plakátot ragasztasz stb. hogy a vásárlók betérjenek a boltodba, megnézzék az árut, kérdezzenek róla, majd pedig megvásárolják.

Mi a különbség online?

1) Itt a “boltod” a terméket leíró (értékesítési) oldal, ahol azonnal meg is lehet rendelni a terméket (vagy ha nagyon komplex szolgáltatásról, sok elemből álló rendszerről van szó, akkor árajánlatot kérni, vagy időpontot egyeztetni konzultációra)

2) A “boltba” betérve a vásárlók nem tudnak kérdezni, ezért az égvilágon MINDEN kérdésükre választ kell adnod ezen az oldalon, minden kételyüket el kell oszlatnod a termékkel kapcsolatban, ennek az oldalnak olyannak kell lennie, mintha valóban a kezükbe tudták volna fogni, megtapogatni a terméket.
Webshop esetén mire erre az oldalra eljut a látogató már tudja, hogy mit szeretne vásárolnia, de azért még vannak kérdései: Mikor szállítják ki? Mennyibe kerül a szállítás? Mit mondtak róla mások? Nem fognak-e átverni? Nem tudnám megvenni ugyanezt máshol jobb áron?

Mutatok két példát is:

Ha pedig a terméked bonyolultabb és drágább, mint egy csavarhúzó, akkor bizony sokkal több kérdésre kell választ adnod. Ide már nem elég egy 400 karakternyi hely, amit egy webshop sablon biztosít, ide már egy teljes saját oldal kell, amin alaposan és részletesen leírsz mindent!

És, ha mégis vannak még kérdései az illetőnek, akkor feltehetsz az oldalra egy chatet vagy egy ingyenesen hívható telefonszámot, ahol felteheti a kérdéseit (de a minimum egy ügyfélszolgálati e-mail cím)

És, ami hasonlít…

Ha egy boltod van és oda szeretnéd becsábítani a kedves vásárlókat, akkor az égvilágon mindenféle eszközzel próbálkozol: szórólap, hirdetés, plakát, rádió, kuponok, katalógusok és a többi.

Ha az interneten szeretnél eladni egy adott terméket, akkor ugyanígy sokféle eszközzel csalogatod az érdeklődőket a termék értékesítési oldalára. Figyelem: itt már azonnali eladásról beszélünk, tehát a forgalmat nem irányíthatod a honlapod/webshopod nyitólapjára, itt ugyanis elkalandozik a látogató, megnéz más oldalakat is, olvasgat, és cseppet sem gondol a vásárlásra.

Hogyan talál rá a vásárló az értékesítési oldalra?

A fenti ábrán részletesen leírtam az eszközöket, az egyes buborékok mérete megmutatja, hogy nálam mekkora jelentőséggel bír egy-egy termék eladásánál az adott buborék. Ha bármelyiket kihagynám, annyival kevesebb bevételt könyvelhetnék el a végén.

Nézzük csak az eszközöket:

Hírlevél – a legnagyobb számban a hírlevelet olvasók érkeznek az értékesítési oldalra, ők már ismernek, érdekli őket a téma, esetleg már tervezgetik is a vásárlást, nekik gyakran már csak egy jó ajánlat hiányzik ahhoz, hogy vásároljanak is.

Blog – hiba az éppen futó akciódat, kampányodat nem megreklámozni a blogodon is, hiszen ott már van egy fix látogatottság régi és új olvasókból, tehát minimum egy bannert tegyél ki az oldalra az éppen futó akcióról. De jobb, ha a blogbejegyzéseid is kapcsolódnak a kampányhoz, eloszlatják a kétségeket, megválaszolják a kérdéseket, lehetőséget adnak visszajelzésekre, felhívják a figyelmet a témára stb.

Twitter, Facebook – néhányan innen is át szoktak jönni az értékesítési oldalra, de egyelőre még csak kis számban. Mivel ez egy közösségi eszköz, a direkt reklámozást itt sokan spamnek élik meg, ezért jobb áttételesen felhívni a figyelmet az akciódra: a legegyszerűbb átterelni a forgalmat a blogodra, ahol úgyis reklámozod az értékesítési oldalt, vagy készíthetsz egy hasznos és érdekes videót (benne az értékesítési oldalra mutató linkkel) és ezt ajánlod ki, de lehet a figyelemfelkeltés eszköze egy játék, egy szavazás, egy tanulmány is, csak a fantáziádon múlik 🙂

Partnerek – Ha vannak olyan partnereid, akiknek vannak hírlevél-olvasói, megállapodhatsz velük, hogy kölcsönösen, vagy jutalék fejében ajánlják ki a termékedet. A levélből azonnal az értékesítési oldalra irányíthatják az olvasókat (ez azonban kevésbé konvertál jól), vagy pedig először csak a te hírlevél-listádra irányíthatják az olvasóikat (felajánlanak egy csalit, amit tőled lehet letölteni), és majd te adod el nekik a terméket.

Google Adwords – Ha csak egy egynapos akciót csinálsz, akkor nem szükséges, de ha egy komolyabb termékbevezetés közepén vagy, akkor mindenképpen ajánlott az értékesítési oldalt Google Adwordsben is reklámozni. Ennek kettős hatása van:
1. Új vásárlók érkeznek az oldalra, akik éppen most keresgélnek a tiédhez hasonló megoldás iránt
2. Azok, akik már ismerik az oldalt, látták már az ajánlatot, még egy helyen találkoznak a reklámoddal, így nem felejtik el és megerősítik bennük, hogy tényleg létező dologról van szó

Offline DM – Az online kampányaidat kiegészítheted offline elemekkel is, tehát hirdethetsz újságban, adhatsz kuponokat, készíthetsz katalógust stb. Az egyik eszköz, amit tavaly óta sikerrel használunk, az offline direkt mail, amit a régi ügyfeleinknek szoktunk küldeni, azoknak, akik vagy Gazdagmami Motivátor előfizetők, vagy vásároltak már tőlünk a témához kapcsolódó bármilyen terméket tőlünk. A tapasztalat azt mutatja, hogy az elégedett régi vásárlók sokkal magasabb arányban rendelnek ilyenkor, mint azok, akik még soha nem vettek tőlünk semmit. Ha nincs pénzed postára, akkor megteheted, hogy összeállítasz egy mini e-mail kampányt, ami csak a régi vásárlóknak szól. De az előfizetéses rendszer nagy előnye, hogy úgyis minden hónapban kiküldöd a magazint postán a tagoknak, ilyenkor lehet hozzá mellékelni a DM-levelet is. Ez annyira bevett marketinggyakorlat, hogy számos cég él abból, hogy olcsón adnak valami hasznos előfizetős tartalmat (magazin, kártyák, amiket gyűjteni kell, kozmetikumok stb.), aztán minden hónapban kapsz a havi termék mellé valamilyen drágább holmiról szóló ajánlatot is, ilyen pl. itthon a Readers Digest vagy a Fleur de Sante.

Ha nincs előfizetéses rendszered, de folyamatosan vannak új vásárlóid, akkor nekik is lehet minden csomagba valamilyen másik termékre vonatkozó ajándékot tenni, vagy egy bizonyos határidőig levásárolható kupont, fantasztikus eredményeket hozhat!

Youtube – Az emberek szeretnek videókat nézni az interneten és meglepő, hogy egy-egy rövid, de hasznos videó milyen jó eredményeket hozhat, ha az a cél, hogy forgalmat terelj az értékesítési oldaladra. Az, hogy látják az arcodat, hallják a hangodat, többet ér minden kifogáskezelésnél, ha szimpatikus vagy, akkor nagyon magas arányban fogják felkeresni a videók alapján a honlapodat is.

Ezek az eszközök összekapcsolhatók, azaz egymást is erősítik: a blogban hivatkozhatsz a videódra, a hírlevélben kiküldheted a blogbejegyzésedet, a twitterre kiteheted a videóidat, ez azért jó, mert az emberek nem szeretnek direkt ajánlatot kapni, de érdekes tartalmakat megnézni igen, ezért arra kell törekedni, hogy elszálljon minden “ez itt most el akar majd adni nekem valamit”-gyanakvásuk és menjenek be minél többen az értékesítési oldalra, ahol végül mégiscsak eladsz nekik.

PR – A PR-t szándékosan tettem most külön kalickába: a kampány alatt erősíti a vásárlók bizalmát, ha közben a sajtóban is megjelensz, szerezhetsz forgalmat a sajtómegjelenésekből a honlapodra, de nem közvetlenül az értékesítési oldalra. Nagyon különleges és újszerű termék kell ahhoz, hogy a sajtó cikkezzen róla, ahhoz pedig nagy csoda kell, hogy közvetlenül a termék értékesítési oldalára mutasson link egy sajtómegjelenésből. Nagyon ritka, hogy valaki hall rólad a sajtóban és rögtön rendel is, ezért ha van módod sajtóban megjelenni, akkor a terméked helyett (azt többnyire úgysem engedik meg) inkább az ingyenes csalidat érdemes ajánlani.

És mi van, ha mégsem vásárol?

Itt követi el a legtöbb honlap a végzetes baklövést:
elengedik ezeket az embereket anélkül, hogy bármit is tudnának róluk! Pedig meg lehet tenni, hogy amikor éppen távozóban vannak az oldalról, egy felugró ablakban felajánlod nekik, hogy sok-sok hasznos infót kaphatnak tőled, ha megadják az e-mail címüket. Így aki nem vásárol azonnal, legalább az e-mail címét megszerezted.

Most már látszik, hogy az internetes értékesítés kicsivel több annál, mint hogy kiteszem a weboldalra a terméket és várom a sült galambot. Ide bizony stratégia kell. Azt javaslom, próbálj ki minél többféle eszközt, teszteld, melyik mekkora látogatottságot hoz, teszteld, melyikkel milyen módon kell kommunikálni (más megírni egy Adwords hirdetést, egy Twitter csiripet, egy blogbejegyzést, vagy egy e-mailt) és amikor szeretnél egy akciót indítani, vagy egy új terméket bevezetni, akkor készíts magadnak egy projekttervet, mikor melyik eszközt használod majd, szánj időt a tervezésre és az ötletelésre is, így tudsz majd igazán sokat kihozni az online kampányaidból.





33 Comments

  • Kovácsné Ilike

    Reply Reply 2012. szeptember 15. szombat

    Kedves Ági!

    Nagyon szépen köszönöm a segítséget!

    A rossz idő ellenére is nagyon szép hétvégét kívánok!

    Ilike

  • Kovácsné Ilike

    Reply Reply 2012. szeptember 14. péntek

    Kedves Ági!

    Olvasom a bejegyzésekben,hogy a listamester rendszert egyik ismerősöd fejleszti.Talán,így Te is ismered egy kicsit.Tudnál nekem segíteni?

    Feliratkozó űrlap beillesztése-Ez már megy.(a régi mumus)

    Az oké,hogy ezen az oldalon lehet a levelet megszerkeszteni:

    http://www.listamester.hu/lmui/faces/mails/MailsMainPage.jsp

    -Oké,hogy lehet bele kódot illeszteni,hogy megnézte-e az illető az oldalt.
    -Az is oké,hogy lehet beletenni egy (csak egy?) linket,ami egy tartalmi oldalra mutat.
    De az oldalon,a szövegszerkesztő ablak alatt :
    Mit kell tenni ezzel a sorral?

    Feliratkozási adat szövegbe illesztése a(z) Légy Önmagad klub- csoport születési dátum nevű mezőjéből.

    -?Hol lehet ehhez az oldalhoz automatikus köszönőlevelet hozzákapcsolni?
    (Gondolom,a köszönőlevél tartalmát szintén itt kell megírnom,vagy szintén 1-2 sor megírása után ide tehetem be a köszönőoldal linkjét,ha azt a saját weboldalamon szerkesztettem..)

    Hírlevélsorozatok:

    Oké,hogy itt választom ki,mely levelek kerülnek,a sorozatba és itt állítom be az időzítését is.
    Tartalmi oldalak:

    Ezekre az oldalakra lehet hivatkozni a kiküldött mailekben.De ha én a saját weboldalamban szerkesztettem,akkor nekem ezzel nincsen dolgom,ugye,hisz a levélben kimegy az oldalamra mutató szöveges link.

    Ha tudsz,kérlek,segíts,szeretnék végre egy hírlevél rendszert kapcsolni az oldalamhoz.Szeretnék a rendszer segítségével sorozatokat küldeni,mint mini tanfolyamok.

    Köszönettel:Ilike

    • Vida Agi

      Reply Reply 2012. szeptember 14. péntek

      Kedves Ilike,

      A “Feliratkozási adat szövegbe illesztése” azt jelenti, hogy egy adat (pl. email cím, név stb.) amit az illető a feliratkozásnál megadott a szövegbe illeszthető, pl. ha a nevén szeretnéd szólítani, akkor a “Kedves” szó után be tudod illeszteni a nevet tartalmazó mezőt, így mindenki, aki megkapja a levelet a saját nevét fogja a megszólításban látni.

      Automata köszönőlevél: a leveleknél felveszed az adott levelet, a hírlevélsorozatokban felveszel egy új sorozatot és beállítod, hogy a 0. napon az a levél menjen ki, így a feliratkozás napján köszönőlevélként azt fogják megkapni.

      Tartalmi oldalak: igen, ezt jól értetted.

  • Molnár Adél

    Reply Reply 2010. december 19. vasárnap

    Kedves Ági!

    Nagyon jó kis összefoglalót írtál. Köszönjük!
    Lenne egy kérdésem. Még kezdő vagyok a Google Adwords használatában. Feltettem a hirdetésem, de a CPC 205 Ft, mit kell tennem hogy ez kevesebb legyen? Miben kell módosítani a hirdetés szövegét, kulcsszavakat, stb?
    Üdv
    Adél

  • talaca

    Reply Reply 2010. augusztus 16. hétfő

    Sziasztok! Ha valakinek az induláshoz vagy teszteléshez (esetleg csak címlista gyűjtéséhez) kell egy autoresponder akkor a nevemre kattintva ingyen letöltheti. Talán Ági nem veszi a fejem érte és nem törli ezt a kommentet(csak segíteni próbálok) Ezt én fejlesztettem kezdők számára de hamarosan lesz több lépcsős profi változata is! A legkisebb továbbra is ingyenesen! Ha kérdésetek van a működésével kapcsolatban, a blogon elérhetőséget is találtok.
    Sok sikert mindenkinek!

  • Valentina

    Reply Reply 2010. június 05. szombat

    Köszi Ági, nekem is jónak tűnik, de köszönöm a megerősítést!
    Remélem, hamarosan ki fogom nőni a 100 fős ingyenes keretet! 🙂

  • Vida Agi

    Reply Reply 2010. június 04. péntek

    Valentina, igen, jó kis szoftver, egyik ismerősöm fejleszti.

  • Valentina

    Reply Reply 2010. június 04. péntek

    Sziasztok!
    Valaki ismeri a listamester.com hirlevelkuldo rendszert? Jo, megbizhato?
    köszi, mindenkinek jo munkat!

  • Niki

    Reply Reply 2010. március 01. hétfő

    Köszönöm a válaszokat Ági, és Neked is Móni!

  • Vida Ági

    Reply Reply 2010. február 26. péntek

    Kinga, több dolog lehet:
    1) nincs index.html fájl, azaz a publisherrel készített oldalból nem készítettél webes verziót.
    2) több mappa volt a tárhelyen és rossz helyre töltötted fel.

  • Kinga

    Reply Reply 2010. február 26. péntek

    Kedves Ági!

    Készítettem egy honlapot (MS Word Publisherrel), van regisztrált domain nevem, fizetett tárhelyem, de az oda feltöltött honlapon nem látszanak sem a képek (képdobozok), sem maga a honlap az interneten. Mit rontottam el?

    Előre is köszönöm!

  • Dzsuzsa

    Reply Reply 2010. február 26. péntek

    A’gi, èn is csatlakozom a kòszònetet mondòk soràhoz….(de jò neked!!).
    Kèrdezhetek mèg? Kèrtem egy blogot a wordpress-tòl ès emailben elkùldtèk az ìràshoz, szerkesztèshez szuksèges linkeket. A WordPress 2.9 ès hasonlò nevùek telepìtèse akkor mihez szuksèges?? Tudom, nagyon tudatlan vagyok, de èn azt hittem, hogy ahhoz kell letòlteni, hogy a blogot tudjam ìrni, szerkeszteni….vagy akkor mièrt kuldtek nekem 4-5 fèle linket? Elnèzèst a haladòktòl…kòszi

  • Anna

    Reply Reply 2010. február 26. péntek

    Én is köszönöm a választ!

  • Bernadett

    Reply Reply 2010. február 25. csütörtök

    Ági, nagyon köszönöm a segítségedet!
    További szép hetet kívánok Neked. B.

  • Vida Ági

    Reply Reply 2010. február 25. csütörtök

    Bernadett, olcsóbb terméknél is megéri, ha már kitesztelted az értékesítési oldalt és tudod, hogy jól konvertál. Gondolj bele, ha mondjuk 50 Forintért veszel egy kattintást az Adwordsben és 10%-ot konvertál az oldal (azaz 100 látogatóból 10 vásárol), akkor 5000 Forintodba kerül 10 vásárló, tehát egy 5000 Forintos terméknél marad 4500 Forintod.
    A legelső bejegyzéseket itt láthatod: http://www.gazdagmami.hu/blog/page/20

    Én a Silihosttal indítottam, ez nem ingyenes, de olcsó.

    Ha viszont most kezdenék, akkor a Mailchimpet választanám, mert ingyenesen el lehet vele kezdeni teljes funkcionalitással és mindent tud, amit egy profi autorespondernek tudnia kell (időzített sorozat, szűrési lehetőségetk, több lista kezelés, statisztikák stb.)

    Dzsuzsa, teszteléshez mindenképpen jó egy ingyen blog, szoktam is javasolni, hogy amíg csak teszteled működőképes-e az ötleted, addig használd ezeket.

    Anna, ha rendes pénztermelő oldalt szeretnél, akkor saját domain, tárhely, hírlevélrendszer. Nem csak azért, mert ez bizalomkeltőbb, hanem azért is, mert rugalmasabban használható, alakítható. Az automata hírlevélrendszert semmiképpen nem hagyhatod ki, enélkül töredékét érheted csak el az elérhető bevételeknek.

    iWiw: azért nem emlegetem, mert kis hatékonysággal működik, ráadásul az emberek itt már bizalmatlanok, mert rengeteg spamet kaptak, ezért nem érdemes energiát pazarolni rá. Az iWiw a legtöbb ember szemében az a hely, ahol a régi ismerősökkel tartja a kapcsolatot, nem több. A Facebookra ezzel szemben a nyitott kapcsolatépítés szellemében járnak az emberek.

  • Horváthné Pelyva Erzsébet

    Reply Reply 2010. február 24. szerda

    Ági nagyszerű a bejegyzés.

    Dzsuzsa, Ági és Moni javaslatát csak támogatni tudom, valóban érdemes saját domaint igényelni és fizetős tárhelyet választani.

    Néhány hónappal ezelőtt kipróbáltam WordPress ingyenes tárhelyeket (wordpress.com, blogolj.net), sajnos ezeket csak korlátozottan tudod használni. A tartalmat átírtam a blogger.com-ra, úgy hogy az előbbi kettőt nem töröltem és a WordPress blogok a Google tatálati oldalán sokkal előbb vannak, mint a Google blogja (számomra ez meglepő volt, lehet, hogy egyedei és nem ez a tendencia).

    Egészen más témában már fizetős változatot és WordPress-t választottam, kb. 3 hete került fel az “átszabásra” váró sablon és lassacskán egy-egy bejegyzés. A pluginek közül pl. a Seo még nincs bekapcsolva, de van olyan kulcsszó, igaz párban, ahol a Google első oldalon hoz a találati listán.

    Ha a WordPress-t választod és van hozzá tananyagod, személyes segítséged, rengeteg időt és bosszúságot spórolhatsz meg magadnak.

  • Anna

    Reply Reply 2010. február 24. szerda

    Szia Ági,
    először is: szuper vagy!
    A kérdésem: eddig ingyenes tárhelyen csináltam pár WP oldalat, sikerült egész jó gugli pozícióba kerülnöm párral, viszont most szeretnék egy komolyabbat: amihez kapcsolódik hírlevél, lehet pop-upot tenni rá, (vagy ez csak egy WP plugin?) lehet rendelni internetes fizetéssel, video, blog, stb… (mint pl. ez a gazdagmami.hu oldalad :))
    Gondolom, ezt már nem úszom meg ingyen, (vagy akár igen?) de mit javasolsz? Menjek egy honlapkészítőhöz (pl. sph.hu – de nem nagyon ismerem…) vagy vegyek külön domaint, tárhelyet, hírlevelet, stb… ?

    Még egy kérdés: a marketingből miért hagyod ki mindig a wiw-et? (gondolom, nem elfelejtetted… :)) Ennyire nem tartod hatásosnak?
    Köszi, üdv és további sikeres munkát!

  • Dzsuzsa

    Reply Reply 2010. február 24. szerda

    Bikfalvi Moni:
    Kòszi a javaslatot, màr nèzegettem a wordpresst, csak az nem volt vilàgos szàmomra hogy egy blogba beèpìthetò-e nèhàny fizetòs ajànlat. Abban igazad van, hogy jobb benyomàst kelt a fizetòs oldal, fòleg, mert èves szinten nagyon olcsò…Csak kezdòkènt amolyan “piacfelmèrèskènt” gondoltam, hogy gyorsabb es jobb megoldàs a blog (egyenlòre). Mèg az is eldòntendò szàmomra, hogy (kulfoldon èlòkènt) hol jobb tàrhelyet es domain nevet venni…

  • Bernadett

    Reply Reply 2010. február 24. szerda

    Ági, nagyon köszönöm válaszaidat.
    Adwords-re költeni 10.000 Ft (vagy drágább) termék esetén érdemes csak, ugye? Vagy kisebb értékű termék/szolgáltatás esetén is igénybe vetted az adwords szolgáltatást? (pl. 5000 forintos termékig megéri?)

    A teljesen ingyenes hírlevélküldő szoftverek mit tudnak? Te melyikkel indultál?

    Még egy kérés: hol tudom elolvasni a http://www.gazdagmami.hu első blogbejegyzéseit?

    Szép napsütéses szerdát kívánok mindenkinek!

  • admin

    Reply Reply 2010. február 24. szerda

    Niki, értékesítési oldalt WordPressel tudsz létrehozni, aminek a használatát a Gazdagmami Tanfolyamon megtanulhatod, külön is megrendelhető a honlapkészítésről szóló 2 DVD: http://www.gazdagmami.hu/kismama-tanfolyam/gazdagmami-lemezek

    Tárhelyet és domaint legolcsóbban itt tudsz foglalni (évi bruttó 3600 Ft a legolcsóbb csomag, én is ezzel indultam): http://www.megacp.com

  • Bikfalvi Moni

    Reply Reply 2010. február 24. szerda

    Remek összefoglaló, és jó megerősítés is most nekem, kösz, Ági!

    Dzsuzsa, Niki: a WordPresst ismeritek? Ingyenes, magyar nyelvű, szerintem a lehető legjobb megoldás, ha blogot és értékesítési oldalakat is szeretnél. Nézzétek meg pl az enyémet, az is ilyen. Nemrég indítottam, és folyamatosan teszem fel rá a WordPresst ismertető cikkeket.

    Niki, szerintem mindenképpen érdemes saját domainre és saját tárhelyre költeni. A domain éves díja 1600 Ft körül van, tárhelyet is kapsz már évi 5000 Ft körül, de a “minden-tejjel-mézzel-folyó” tárhely sem kerül többe évi 10-12.000 Ft-nál. Ne legyen ingyenes oldalad, ha értékesíteni akarsz valamit! Az rossz benyomást kelt, mintha a vállalkozásodnak még ennyi pénze sem lenne. Nem éri meg elrontani az első benyomást.

  • Niki

    Reply Reply 2010. február 23. kedd

    Értékesítési oldalt hogyan és hol lehet a legegyszerűbben létrehozni? Esetleg ingyenes megoldást tud valaki?

  • Kati

    Reply Reply 2010. február 23. kedd

    A PR mint eszköz – mint már azt írtam – nekem nagyon jól beválik. tavaly beindítottam egy honlapot, ami az akkor jól, jókor jó helyen elrakott PR cikkeknek köszönhetően mára önállóan napi átlag 300 egyénit hoz, anélkül, hogy BÁRMIT is tennék. A céget jelenleg anyagi okokból állítom, viszont a belefektetett erőből egy projekt működik benne totál önállóan és önjáróan, csak a weblap segítségével. Erre érdemes energiát szánni, ha jól tudsz írni, mint Orsi.
    Viszont – mivel a böngészők többsége támadja a felugró ablakokat – én egyáltalán nem tartom jónak a távozás után megjelenő felugró ablakot. A többséget az ilyesmi bosszantja. Ha az első néhány másodpercben nem énekelted ki a felhasználó zsebéből a pénzt, de legalább a mélcímét, akkor nem végeztél jó munkát, csiszolni kell a weblapod. Az összes többivel egyetértek.

  • Hamar János

    Reply Reply 2010. február 23. kedd

    Szia Ági!

    Köszönöm, újra nagyon jó összefoglalót adtál!

    Kicsit több, mint egy éve vásároltam meg a Gazdagmami Tanfolyamot. Itt és most szeretnék egy kicsit dicsekedni, ha megengeded.

    Idén májusban szervezünk egy félmaraton versenyt Szekszárdon, Borvidék Félmaraton néven. (Nem akarom ide belinkelni, akit érdekel Google-ban megtalálja) Szinte mindent alkalmaztunk ami a Tanfolyamban és ebben a bejegyzésben is van és fantasztikus eredményeket értünk el.

    Két hónappal a verseny előtt több száz nevezőnk van már. Mi lesz itt, mire eljön a verseny napja?

    Ezek alapján mindenkinek ajánlom Ágit és a hasznos anyagait.

  • Dzsuzsa

    Reply Reply 2010. február 23. kedd

    Agi, lenne mèg egy talàn banàlis kèrdèsem….egy blogon van lehetòsèg termèkèrtèkesìtèsre is vagy ahhoz feltètlenul kulon tàrhelyes weboldal szuksèges? Elsòsorban infotermèkekre gondolok, szakèrtòi oldalhoz (tanulmàny, hanganyag stb..). Kezdèskènt egy blogra gondoltam, de szeretnèk beletenni fizetòs anyagot is…

  • Vida Ági

    Reply Reply 2010. február 23. kedd

    Bernadett, ingyenest nem tudok ilyet ajánlani, de érdemes valamelyik fizetős próbaverzióját kipróbálni 1 hónapra pl. a Webgalambot (http://www.webgalamb.hu), az Autorespondert (www.autoresponder.hu) vagy a Mailchimpet (www.mailchimp.com). Az Autoresponder előnye, hogy nem kell a tárhelyedre telepítgetni és olcsó (7000Ft/félév), a Mailchimp angol nyelvű ugyan, de 500 feliratkozóig és havi 3000 levélig ingyen használhatod (utána se sokkal drágább és ez is a szolgáltató szerverén van)

  • Vida Ági

    Reply Reply 2010. február 23. kedd

    Dzsuzsa, ez nincs benne, de jó ötlet, kiteszem majd a megoldást a Klub oldalra.

    Bernadett, 1. mivel ők már régi vásárlók, ezért baráti hangnemben ismertetem az ajánlatot, van benne egy megrendelő űrlap, amit vissza lehet faxolni, egy link, amin rendelni tudnak, általában adok valamilyen plusz ajándékot, ha rendelnek (árengedményt csak akkor, ha előfizetők és jár nekik engedmény), valamint egy határidőt, ameddig érvényes az ajánlatom a számukra.

    2. Sokat érdemes rááldozni. Alkalomszerűen szoktam használni kampányok kapcsán, de ha igen, akkor mindig elképedek, milyen jó eredményeket hoz! Amikor még csak próbálgattam, már akkor is kb. 1100 Ft körül volt egy vásárló ára a 14900 Forintos terméknél (tehát ennyit kellett hirdetésre költenem ahhoz, hogy 1 vásárlóm legyen)

  • Bernadett

    Reply Reply 2010. február 23. kedd

    Még egyet elfelejtettem:
    Hírlevél kiküldés kezdőként – milyen -ingyenes- szoftvert tudnál ajánlani? Olyan szoftvert keresek, ami megbízható, tud időzítést, a szövegen kívül esetleg lehet vele képeket, videókat is küldeni..
    B.

  • Bernadett

    Reply Reply 2010. február 23. kedd

    Szia Ági!

    Régen jelentkeztél már itt a blog-ban… És ma végre egy újabb bejegyzés! 🙂

    Kérdéseim:
    1/ Offline DM-ben milyen szöveggel, stílussal érdemes megszólítani a régi vevőket? És milyen tartalmat célszerű ebbe a DM-be beleírni, hogy az elérje célját (= újabb vásárlás)?

    2/ Google Adwords. Marketingkiadásokból mennyit érdemes erre áldozni?
    Te használtad már valamelyik kampányodnál? Ha igen, milyen sikerrel – a befektetéshez képest hozott-e (jóval) nagyon profitot?

    Előre is köszönöm válaszaidat.

  • Dzsuzsa

    Reply Reply 2010. február 23. kedd

    Kedves Agi,
    az èppen tàvozòfèlben lèvò làtogatòknak felugrò ablak technikai megvalòsìtàsàròl is kapok majd infot a Gazdagmamibòl? Mèg csak nèhàny napja kezdtem el a tanfolyamot….Ez a fogàs nagyon jòl hangzik, mint sok egyèb amit eddìg hallottam Tòled.
    Kòszi
    zsuzs

  • Szombati Orsolya

    Reply Reply 2010. február 23. kedd

    Szia Ági!

    Köszönöm, én megfogadtam a múltkori (nyílt napos) tanácsod, ami a PR-t illeti.

    Elkezdtünk egy hosszú távú együttműködést az online sajtóval (Sanoma) a pofession.hu-n.

    Már arra is rendkívül büszkék voltunk, hogy létrejött az együttműködés, de ez a post rádobott egy lapáttal, mert a cikkekben szereplő (logó alatt kattintható) link nemhogy az értékesítési (ami az én esetemben azt jelenti, hogy a tréningre való jelentkezés) oldalára mutat, de még a twitter és facebook elérhetőségeinket is belinkelték. 🙂

    Nézd csak! 🙂

    http://www.pofession.hu/cikk/324
    http://www.profession.hu/cikk/325

Leave A Response

* Denotes Required Field