menyasszony

Facebook ínyencségek










A XIX. század elején még egyáltalán nem volt általános, hogy a menyasszony ruhája fehér volt az esküvőn, 1 évszázaddal később pedig már minden ara fehérben járult az oltárhoz. Mi történt a kettő között? 1840-ben Viktória királynő hófehér ruhát viselt az esküvőjén és innentől kezdve futótűzként terjedt a fehér ruha szokása – pedig még nem volt se tévé, se internet. Ma már nem kell 60 évet várni, elég néhány pillanat is, hogy az ötleteid elterjedjenek, csak ismerned kell ezt a néhány Facebook szolgáltatást:

1. Osszák meg és uralkodj!

Ugye milyen jó lenne, ha nem csak olvasnák és lájkolnák a tartalmaidat, de meg is osztanák az olvasóid az üzenőfalukon? Erre jó a “Megosztás” gomb.

Amire használhatod:

    – a blogbejegyzéseid megosztása,
    – a sales oldalaid megosztása,
    – a hírlevél-feliratkoztató oldalad megosztása,
    – nyereményjátékok oldalainak megosztása,
    – hírlevél-feliratkozás és vásárlás után a köszönőoldalról megoszthatják a véleményüket vagy a terméket/hírlevelet másokkal is, mint egyféle modern “Ajánld tovább a barátaidnak” funkció,
    – vírus oldalak készítése: készíts egy hasznos, meghökkentő vagy éppen humoros aloldalt a honlapodon, és hagyd, hogy terjedjen 😉
    – a hírlevélsorozatodban számos esetben mutatsz a saját oldaladra, miért ne osztanák meg az emberek az ismerőseikkel ezeket az aloldalakat? ha az oldalak aljára beteszel egy hírlevél-feliratkozásra mutató linket, akkor ez újabb feliratkozókat hozhat vírusszerűen.

Hogyan használd?

A gomb megjelenítéséhez ezt a kódot kell beillesztened a weboldaladba:

<a name=”fb_share” type=”button” href=”http://www.facebook.com/sharer.php”>Megosztás</a><script src=”http://static.ak.fbcdn.net/connect.php/js/FB.Share” type=”text/javascript”></script>

A kódban a “Megosztás” szöveget szabadon átírhatod pl. “Megosztás a Facebookon” vagy “Oszd meg a Facebookon”.
A gombot elhelyezheted az oldal tetején a címnél (pl. blogbejegyzések esetén, mint ezen az oldalon a Tweet gombot látod a cím alatt) vagy az oldal alján is.

WordPress alatt a Simple Facebook Share Button nevű plugint használhatod: http://www.ethitter.com/plugins/simple-facebook-share-button/

2. Több Lájk gomb egy oldalon

Manapság már nem nagy kunszt elhelyezni a honlapodon egy “Tetszik” gombot, sok helyen láthatsz ilyet. A lájkolásnak két előnye van:
1. egyetlen gombnyomással kikerülhetnek a tartalmaid a felhasználók üzenőfalára, ezáltal terjed az oldalad híre,
2. hitelességet ad a bejegyzéseidnek, oldalaidnak, ha sokan lájkolták őket, a felhasználó számára az ismerős arcok hitelessé teszik az oldalt a többiek számára.

Sokkal nagyobb varázslat kihasználni a lájkolásban rejlő erőt egészen új dolgokra, például úgy, hogy több lájk kerül ki egy oldalra.

Mire való?

    – Például használhatod webshopokban, árukeresőkben, ahol több termék jelenik meg egy oldalon,
    – galériákban, portfólió oldalakon,
    – szavazásokhoz, ahol több versenyzőre lehet egy oldalon szavazni, (köszönet az alapötletért Fülöp Zolinak :))
    – de lájkoltathatod a sales oldaladon a bónuszokat is, hogy kinek melyik tetszik legjobban, így pontos visszajelzésed lesz arról, melyik bónusz bűvölte el igazán az embereket (és az értékesítési oldalad híre is terjed)

Hogyan használd?

A többszörös lájkolás elkészítése 4 lépésből áll:

1. Nyisd meg a Jegyzettömböt és másold bele ezt a kódot:

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xmlns:fb="http://www.facebook.com/2008/fbml" xmlns:og="http://opengraph.org/schema/">
<head><title>IDE ÍRD A CÍMET</title>
<meta property="og:title" content="EZ FOG MEGJELENNI A FACEBOOKON CÍMKÉNT"/>
<meta property="og:site_name" content="EZ IS MEG FOG JELENNI SZÖVEGKÉNT"/>
<meta http-equiv="refresh" content="0;url=URL HTTP:// FORMÁBAN">
</head><body></body></html>

A NAGYBETŰVEL ÍRT részeket cseréld le tetszőlegesen, az URL részbe írd be a honlapon annak a résznek a linkjét, amit lájkolni szeretnél, majd mentsd el a fájlt 1.html néven.

 

facebook többszörös lájkolás

 

2. Adj minden elemhez, amit lájkolni szeretnél egyedi linket!

Egyedi link létrehozása Az oldalon, ahol az egyes elemeket (versenyzők, termékek stb.) beállítod, mindegyiknek kell adnod egy egyedi linket, amivel megtalálható az oldalon belül. Ezt úgy tudod megtenni, hogy az oldalnak arra a pontjára, ahova tenni szeretnéd a linket, beírod ezt:

<a name=”TETSZOLEGES_NEV”></a>

A nagybetűvel írott részt tetszőlegesen lecserélheted számokra vagy szövegre, a lényeg, hogy egytagú legyen és ne tartalmazzon ékezeteket. Ha pl. a link a www.domainneved.hu/valami és az <a name= után azt írod be, hogy “1”, akkor a link így fog kinézni: www.domainneved.hu/valami#1

Ezt a linket kell bemásolnod majd egyenként minden egyes elem saját html fájljába, illetve a Facebook Like gombjának kódjába.

3. Minden egyes elemhez készíts el egy html fájlt az 1. pont alapján és töltsd fel a tárhelyeden egy mappába!

4. Generáld le a Facebook oldalán a Like gombokat egyenként minden egyes elemhez a saját html oldalának a linkjét használva (ha pl. a linket a tárhelyed főkönyvtárán belül a “like” nevű mappába töltötted, akkor a link így fog kinézni: www.domainneved.hu/like/FÁJLNEVE.html, ahol a domainneved értelemszerűen a domainneved, a FÁJLNEVE pedig a html fájl neve, amit elkészítettél.

Itt tudod elkészíteni a kódokat: http://developers.facebook.com/docs/reference/plugins/like/

 

Facebook like gomb létrehozása

 

A kódokat másold be az egyes elemek mellé, ahol szeretnéd megjeleníteni a “Like” gombot és kész (nem kell megijedni, kétféle kódot lehet bemásolni, az iframe és az XFBML kódot egyaránt használhatod, mindegyik jó, az azonban előfordulhat, hogy pl. WordPress alatt a dizájnodban le vannak tiltva az iframe tagek, ezért ezeket nem jeleníti meg a rendszer a gombot, ha ilyet tapasztalsz, akkor használd inkább az XFBML-t, ennek egyébként van egy olyan előnye is, hogy nem csak lájkolni, de rögtön hozzászólni is lehet vele)

3. Terjed a vírus?

Nem elég használni a különféle “vírus” eszközöket, mérni is kell, hogy tudd, melyik hogyan teljesít, mit kell változtatnod, melyiket hagyhatod el az eszköztáradból, mert nem teljesít olyan jól és melyiket vetheted be még többször, mert szuperül teljesít.

Ebben segít neked a Facebook legújabb fejlesztése, a “Facebook Analyticse” az Insights.

Ezzel az eszközzel nem csak a meglevő Facebook oldalai és alkalmazásaid statisztikáit tudod nyomon követni, hanem most már be tudod regisztrálni a honlapodat is a Facebook statisztikákba, így meg tudod nézni, a honlapodon található Facebook funkciókat mennyit és milyen intenzíven használják a látogatóid.

A regisztráció nagyon egyszerű:

1. A jobb felső sarokban a zöld “Insights for your website” gombra kattintasz.

2. Kitöltöd a mezőket a kép alapján:

 

facebook statisztika, facebook insights

 

3. A “meta” kezdetű kódot kimásolod és beteszed a honlapod<head> részébe a </head> elé!

(WordPress alatt a header.php-ban keresd ezt a részt!)

Innentől kezdve az Insights oldalon nem csak a rajongói oldalad statisztikáját, hanem a honlapodról érkező Facebook funkciók statisztikáját is látni fogod.

És, ha már mindent megcsináltál, még egy apróság:

Ha többféle Like gombot használsz az oldaladon, akkor érdemes mérni, melyik hogyan teljesít, külön-külön is. Ezt úgy tudod megtenni, hogy a Facebookon generált kódhoz (ld. a 2. pontban), amit az oldaladba bemásolsz, hozzáadsz egy “ref” taget. Ezt így néz ki:

XFBML esetén: <fb:like ref=”blogban_felul”></fb:like>

IFRAME esetén: <iframe src=”…&ref=blogban_felul”></iframe>

Érdemes olyan elnevezéseket adni (szóköz és ékezetes betűk nélkül), amikről tudni fogod, hol helyezkedik el az adott Like gomb az oldaladon és/vagy mit mér.

És persze ne felejtsd el ezt a bejegyzést megosztani, vagy lájkolni 🙂





68 Comments

  • Páles Sádor

    Reply Reply 2013. március 10. vasárnap

    Kedve Gazadag Mami!
    Valami miatt nem működik a like gomb az oldalon.
    Mi lehet a gond?
    üdv.

  • Tamás

    Reply Reply 2012. november 25. vasárnap

    Sziasztok!
    Nekem egy olyan kérdésem lenne, hogy Simple Facebbok Connect plugin alatt, ha megosztok egy bejegyzést a rajongói oldalon, akkor azt miért nem látják a követők, csak én? Előre is köszi a választ.

  • Kovács Józsi

    Reply Reply 2011. november 18. péntek

    Kedves Ági!

    Gratulálok az oldalhoz!
    Nagyon hasznos a sok kezdő fészes guru számára.

    Itinered segítségével kreáltam egy megosztás gombot.
    De, mivel én egy maximalista és türelmetlen ember vagyok, mindjárt egy ötgombos megosztást akartam csinálni, miután rákattintottam “Fülöp Zoli” oldalára, ahol megtaláltam a Face, Twitter stb. megosztó gombjait.

    Átmásoltam a forráskódot, és behelyettesítettem a saját címemmel, URL-kódommal. Hát semmi nem lett belőle. Gondolom nem eszik ilyen forrón a kását.
    Tudsz nekem segíteni ebben?

    Köszönettel Üdv: Kovács Józsi

  • Boriflame

    Reply Reply 2011. november 13. vasárnap

    Szia Ági!

    Nagyon hasznos volt a bejegyzés. Sokat segített.
    Az lenne a kérdésem, hogy valahol meg tudom-e nézni, hogy kik lájkolták a bejegyzéseimet?

    Üdv,
    Boriflame

  • Elemér

    Reply Reply 2011. szeptember 15. csütörtök

    Külső linket szeretném megnézni pontosan kik látjkolták, ha be is vagyok jelentkezve és arról az ip-ről nézem, akkor is csak a saját nevemet és az egyik már amúgy is ismerősöm nevét adja ki a lájkolók fölé húzva az egeret. Pont azt szeretném, hogy akik lájkolták, annak mind küldök ismerős felkérést. Van erre valamilyen application vagy beépített fb funkció, hogy megnézzem, kik lájkoltak pontosan név szerint? Előre is köszönöm.

    • Vida Agi

      Reply Reply 2011. szeptember 16. péntek

      Nem tudok ilyenről, csak az ismerősöket mutatja a Facebook a lájkolók listájában.

  • Heni

    Reply Reply 2011. augusztus 25. csütörtök

    Szia Ági, kicsit más jellegű a kérdésem, de Te mit gondolsz arról az egyre növekvő tendenciáról, hogy sokan folyamatos nyereményjátékkal felduzzasztják a FB közönségüket, és egy egyébként jó oldal is folyamatos nyereményjáték-nyomatásba megy át. Van ennek így értelme?

  • Balogh Ádám

    Reply Reply 2011. augusztus 22. hétfő

    de hova kell beilleszteni a kódot?

  • Félix Iván

    Reply Reply 2011. augusztus 05. péntek

    Kedves Ági!
    A következőkben kérem a segítséged:
    Kezdő vagyok a facebook-on és egészen alapvető gondjaim akadnak. Nem tudok hozzászólni egyes bejegyzésekhez, mert nem találok semmit, ahová írni lehet(írj valamit, szólj hozzá stb),pedig biztosan lehet, mert sokan megtették, és lájkolni sem tudok több helyen, mert nincs like gomb (nem találtam), pedig sokan lájkoltak ezeknél is.

    Üdv,
    Iván

    • Vida Agi

      Reply Reply 2011. augusztus 05. péntek

      Miután belépsz, a nyitólapon látsz egy csomó tartalmat, mindegyik alatt ottvan a hozzászólások és a lájkok száma, mellette, hogy Tetszik és Hozzászólok. Ha a Tetszikre kattintasz, akkor lájkolod az adott tartalmat, ha a Hozzászólokra, akkor hozzászólsz.

      • Félix Iván

        Reply Reply 2011. augusztus 05. péntek

        A belépésem után a kezdő oldal jön elő, ahol az ismerőseim bejegyzéseit látom, ezeknél nincs gondom. Olyan facebook-os bejegyzésekre gondolok, amelyek szerzői nem az ismerőseim, de valamilyen engem érdeklő, nekem tetsző témáról írtak és nem találok ott sem tetszik (like), sem hozzászólás gombot, vagy más hszólási lehetőséget.

        • Vida Ági

          Reply Reply 2011. augusztus 12. péntek

          Aki nem az ismerősöd, azt nem tudod lájkolni, sem hozzászólni.

      • Félix Iván

        Reply Reply 2011. augusztus 05. péntek

        előbbihez: és persze egy csomóan hozzászóltak és “lájkolták”, csak nekem nem megy.

  • Tengerecki

    Reply Reply 2011. július 05. kedd

    Ági, egy kérdésem lenne:
    A Facebookon korábban beállítottam a Jegyzeteknél, hogy az oldalamról automatikusan behúzza a blog bejegyzéseket.

    Most hetek óta ez leállt…

    Próbáltam ismét, de valami nagyon megváltozott, mert most nem találom a beállítás lehetőségét.

    Megszűnt a facebook-nak ez a funkciója, vagy csak nagyon elbújt előlem?

    Köszi, ha válaszolsz, tetszett ez a dolog…

    • Vida Agi

      Reply Reply 2011. július 05. kedd

      Megnéztem és úgy látom, hogy megszűnt ez a funkció. Én már jó ideje a twitterfeed.com-ot használom helyette, ez ugyanezt csinálja, de nem csak Facebookra, hanem Twitterre is, érdemes kipróbálni.

      • Tengerecki

        Reply Reply 2011. július 06. szerda

        Köszi, akkor nem én bénáztam…
        Nézem máris a twitterfeed.com-ot.
        És hálásan köszi!

      • Tengerecki

        Reply Reply 2011. július 06. szerda

        Hát sajnos nem boldogulok a twitterfeed.com-mal…

  • Noé

    Reply Reply 2011. július 02. szombat

    Szerettem volna létrehozni az első alkalmazásom, de a fiók hitelesítésénél elakadok. 🙁 Hiába adom meg a mobilszámom, azt a visszajelzést kapom, hogy a megerősítő kódot elküldte, de nem érkezik kód, hiába kérem a kód újraküldését.
    Nem tudom mit tehetnék. Nem tudom mit rontok el. … a bankkártyám adatait meg nem szeretném megadni.
    Mit tehetnék?

  • Hernyósuli

    Reply Reply 2011. június 05. vasárnap

    Miért nem engedi a FB a Like gombot alkalmazni? Ezt írja ki nekem: “Only verified developers can be added as listed developers of this application. Read http://www.facebook.com/help/?faq=17580 for details.” és kéri, hogy adjam meg a telefonszámomat vgay a kredit kártyám számát 🙁

    • Vida Agi

      Reply Reply 2011. június 05. vasárnap

      Ez új dolog, ha megadod a telefonszámod, sms-ben visszajön egy kód, azt beírod és utána már tudod használni.

      • Hernyósuli

        Reply Reply 2011. június 05. vasárnap

        Köszönöm, azt hittem ez valami humbuk.

  • Gabi

    Reply Reply 2011. május 17. kedd

    Még csak 3 napja vagyok faceebook tag. Elég nehezen értem amit mondtok. Akkor szerinted Ági megosztani jobb megoldás? (tőbb látogatót vonzhat?

    • Vida Agi

      Reply Reply 2011. május 18. szerda

      Igen, mert a megosztásnál az illető a saját megjegyzéseivel együtt az üzenőfalára teszi ki a bejegyzést, ezért többször jelenik meg mások hírfolyamában is, a lájk viszont csak ritkábban jelenik meg.

  • Demeter Edina (Győriványiné)

    Reply Reply 2011. május 13. péntek

    Sziasztok!

    Gondoltam megosztom veletek, hogy a Facebook-on van egy nagyon szuper alkalmazás: SEO-Spider Simulator, ami leellenőrzi mennyire van jól optimalizálva az oldalad. Így segít, mi az amin változtatni kell: kulcsszavak, képek és szövegek mérete aránya, kimenő és bejövő linkek., betöltési idő,..és sok hasznos dolog, s a végén kapsz egy százalékos arányt, próbáljátok ki nagyon nagy segítség:)

    Szép estét.
    Edina

  • Vivi

    Reply Reply 2011. április 24. vasárnap

    Szia Ági!
    Azt szeretném kérdezni ha üzenőfali bejegyzésbe szeretnék bele írni/tenni egy nevet azt hogy kell?

    • Vida Agi

      Reply Reply 2011. április 24. vasárnap

      Ha az illető ismerősöd, akkor ha írsz egy kukacot (@) a szövegbe és elkezded írni a nevét, akkor megjelenik egy kis legördülő menü, ahol kijelölheted az illetőt az ismerőseid közül.

  • Eszter

    Reply Reply 2011. április 16. szombat

    Szia Ági!

    Igaz, hogy kismama-munkára specializálódsz 🙂 de esetleg írnál valamikor arról, hogy hogyan lehet egy tinédzsert elindítani a vállalkozásában? Főleg jogi dolgokra gondolok. Hány évesen kezdheti legálisan, addig lehet valamilyen formában besegítő a családi vállalkozásban?

    Előre is nagyon köszönöm!!!

  • Eyn

    Reply Reply 2011. április 13. szerda

    Kedves
    Kedves Ági!

    A Tedd azt amit a legjobban szeretsz és amihez a legjobban értesz (közösség ill. weblap, +e-book) valamint
    a Weboldalnépszerűsítő (közösség ill. weblap) írója vagyok.
    Szeretnék cikksorozatot írni azokról az értékes emberekről, akik az Interneten futottak be.Mivel
    egyike vagy a legjobbaknak, szeretnék Rólad is írni.A kommunikáció a neten át történne.
    Van olyan e-mail cím vagy valami, amelyen át ez megtörténhet?Saját címem: hureynrg@gmail.com

  • Heni

    Reply Reply 2011. április 11. hétfő

    Zöldfülű kérdés, de honnan tudom, hogy működik? Ugyanabban a statisztikában látom mindkettőt, vagy külön mutatja az oldalamon leadott lájkokat? És visszamenőleg is működik?

    • Vida Agi

      Reply Reply 2011. április 11. hétfő

      Webstatisztika soha nem működik visszamenőleg, csak azokat az eredményeket mutatja, amik akkor lettek, miután beállítottad.
      Ez a stat egyébként külön mutatja az oldaladon leadott és a Facebookos lájkokat, egy legördülő menüben (bal felső sarokban) tudod kiválasztani, hogy a honlapod statisztikáját nézed meg, vagy a rajongói oldaladét.

  • Anna

    Reply Reply 2011. április 07. csütörtök

    Sziasztok!
    Nem vág szorosan témába, de FB oldalon lehet eseményt létrehozni? Vagy csak magánszemélyként? Köszi!

    • Vida Agi

      Reply Reply 2011. április 08. péntek

      lehet eseményt létrehozni rajongói oldalon is, a bal oldalon van egy menüsor, aminek az egyik pontja az “események”, erre kattintva tudsz új eseményt felvenni.

      • Anna

        Reply Reply 2011. április 11. hétfő

        Köszi a választ, de nálam nincs 🙁 én is ott keresgéltem… bal oldali menüsorban “üzenőfal, információk, fényképek, fórumok” van csak nálam…

        • Demeter Edina (Győriványiné)

          Reply Reply 2011. május 11. szerda

          ezt én is megnéztem, mert engem is érdekelt. Ha személyként vagyok fent látom bal oldalon az eseményeket, ráklikkelek és felül megjelenik egy opció – esemény létrehozása. Ha átváltok “oldal” opcióra, akkor nincs ilyen lehetőség, sajnos:(

  • Barbi

    Reply Reply 2011. április 06. szerda

    Olyan kár, hogy kisvállalkozásként regisztrálva nem tudok lájkolni a Facebook- on 🙁 Személyes profilt meg nem szeretnék létrehozni. Másnak sem megy a lájkolás, aki cégként van fent?

    • Vida Agi

      Reply Reply 2011. április 07. csütörtök

      Megnéztem, én tudok lájkolni, ha cégként vagyok belépve.

      • Barbi

        Reply Reply 2011. május 16. hétfő

        Igen, ez igaz, de ha nem hozok létre személyes profilt, akkor nem tudok lájkolni. Én csak kisvállalkozásként vagyok fent és akárhányszor a like gombra kattintanék, kéri, hogy töltsem ki a személyes profilomat és csak akkor enged lájkolni. Én pedig nem akarok személyes profilt kitölteni. Kár, nagyon sajnálom, hogy ez a FB így működik, többek között ezért sem tudok aktív(abb) lenni a FB-on, mert semmit nem enged csinálni, ha nincs személyes profil beállítva. Lehet, hogy egyszer elszánom magam és beállítom… 🙂

    • Demeter Edina (Győriványiné)

      Reply Reply 2011. május 11. szerda

      de működik, csak mindig át kell váltani, vagy te mint magánszemély, vagy mint az oldal tulajdonosa. De ha cégként vagyok belépve, akkor is engedi a lájkot:)

  • Timi

    Reply Reply 2011. április 06. szerda

    hát ez nekem szinte kínai…:) jól át kell rágni. tud-e nekem valaki abban segíteni, hogy blogger.com-ban minden egyes bejegyzésem alá kerüljön egy lájk gomb s ne a bejegyzések oldal alatt legyen egy, ami általános? mert én nem jöttem még rá ebből az írásból 🙁

    • Ganter Klári, a konyhatündér

      Reply Reply 2011. április 06. szerda

      Timi, nekem úgy működött a bloggerben, hogy bemész a tervezés részbe, azon belül a html kód szerkesztése fülre kattintasz. Ekkor előjön a html sablon, ott jobboldalt felül jelöld be a html sablon kibontása opciót.

      Ezután keresd meg ezt a részt a sablonban (sokat kell görgetni, kb. középtájon):

      és ez alá másold be a facebook által adott “like” gomb kódját.

      Ez alá még tehetsz megosztás gombot is. Így minden egyes bejegyzésednél ott lesz.

      KLári

      • Timi

        Reply Reply 2011. április 06. szerda

        Köszönöm szépen a tippet! De vagy én nem értem, vagy nem tetted be azt a részt, ami alá kell bemásolnom a kódot… 🙁 Időközben rájöttem, hogy valójában jobb lenne megosztás gombot tenni minden egyes bejegyzésem alá. Tudnál ebben segíteni? Már elég sok helyre beillesztettem, de soha sem oda (rögtön a bejegyzés alá) ahova szeretném.

        • Ganter Klári, a konyhatündér

          Reply Reply 2011. április 07. csütörtök

          Szia, beleírtam, de valamiért nem jeleníti meg a hozzászólásomban.

          Ezt keresd meg és ez alá tedd be a like gomb vagy a megosztás (vagy mindkettő) kódját.

          Klári

        • Ganter Klári, a konyhatündér

          Reply Reply 2011. április 07. csütörtök

          nem akarja megjeleníteni a sort, írok Neked emailt!

          K.

        • Demeter Edina (Győriványiné)

          Reply Reply 2011. május 11. szerda

          lehet, hogy már megoldódott a probléma, de erre van több nagyon jó kis wordpress plugin, ami minden bejegyzés alá vagy fölé – ahogy te szeretnéd beteszi a share és like gombokat, oldalán megjelenik kik kedvelik az oldalad stb.+egy csomó más opció:)
          Facebook likes you
          Facebook Share (New)
          Facebook WP

          Remélem segített:)
          Edina

  • Anna

    Reply Reply 2011. április 05. kedd

    Köszi Ági! Még nem volt türelmem ahhoz, hogy ezt kibogozzam a FBon, így már könnyebb lesz! 🙂

  • Ganter Klári, a konyhatündér

    Reply Reply 2011. április 05. kedd

    Nagyon klassz cikk, ezeket még ma mind kipróbálom!

    Köszönöm!

    • Ganter Klári, a konyhatündér

      Reply Reply 2011. április 05. kedd

      Lehet, hogy csak nekem nem volt egyértelmű, de az Insights beállításához saját néven kell bejelentkezve lenni a Facebookba, nem mint oldal. Nekem csak így engedte érvényesíteni a kódot.

      Szöszöltem vele egy csomót, míg rájöttem, remélem Nektek már könnyebb lesz 🙂

  • Laki Elvira

    Reply Reply 2011. április 04. hétfő

    Szia Ági!

    Letöltöttem a Simple Facebook Share Button-t, be is kapcsoltam, ezután még mit tegyek hogy látszódjon?

    Köszönöm,

    Elvira

    • Vida Agi

      Reply Reply 2011. április 05. kedd

      A Beállításokban keresd meg és a legfelső radiobuttont állítsd “Yes”-re.

  • papaszem

    Reply Reply 2011. április 04. hétfő

    Szia Mami!
    Én most léptem be először az oldaladra.Ez nem sámli!
    Nem a fakanál volt a jeled az oviban ugye?

    • Vida Agi

      Reply Reply 2011. április 05. kedd

      Nem, hanem ablak 🙂

      • papaszem

        Reply Reply 2011. április 05. kedd

        az jó! azzal nem lehet akkorát ütni:(

  • Livi

    Reply Reply 2011. április 04. hétfő

    Régebben volt egy olyan gomb a Facebook oldalon, hogy “ismerősömnek ajánlom”. Most vagy én vagyok nagyon béna és azért nem találom, vagy ez megszűnt. Kicsit olyasmi a lényege, mint a megosztásnak, csak ez üzenet formájában továbbította az ajánlást. Ha ezt a lehetőséget megszüntették, akkor kár érte…

  • Livi

    Reply Reply 2011. április 04. hétfő

    Pont mostanában terveztem egy kicsit a honlapomat jobban “összekötni” a Facebook oldallal (egyelőre egy árva “tetszik” gomb van csak rajta). Köszi a tippeket, nagyon hasznosak.

  • Kriszti

    Reply Reply 2011. április 03. vasárnap

    Még egy kérdés, Ági!

    Én a cikkedig azt hittem, hogy a lájkolás egyben a megosztás is. Mi a különbség a két dolog között?

    Köszönettel:

    Kriszti

    • Vida Agi

      Reply Reply 2011. április 04. hétfő

      Próbáld ki! 🙂 A fő különbség, hogy megosztásnál szabad szöveget fűzhetsz hozzá (valamint átírhatod a címet, tartalmat is, és választhatsz hozzá kis képet) A like esetében erre nincs lehetőséged. A másik az a saját tapasztalatom, hogy a megosztásokat, amiket kiteszel az üzenőfaladra, sokkal többen látják, mint a lájkokat.

      • Kriszti

        Reply Reply 2011. április 04. hétfő

        Nagyon köszönöm, Ági!!!

  • Noé

    Reply Reply 2011. április 03. vasárnap

    Na! Én aztán még zöldfülübb vagyok facebookban. Nekem az is újdonság volt, hogy különbség van Like gomb és Megosztás gomb között. 🙂 Köszönöm a felvilágosítást!

  • Faragóné Keserű Judit

    Reply Reply 2011. április 03. vasárnap

    A legjobb helyen találtam rá erre a bejegyzésre. A Facebook-on. Persze like-oltam, mert tetszik. 🙂 Így is lehet ezt nézni, szakmai szemmel, html kódokkal… Örülök neki, többet kellene használnom.

    Vajon a Google kereső méri, azaz előrébb sorolja az olyan oldalakat, amelyik sok like-ot kap, vagy nincs összefüggés?

    • Vida Agi

      Reply Reply 2011. április 04. hétfő

      Ezt így nem nézi, viszont minden egyes like egy újabb link az oldaladra, tehát ez is egyfajta linképítés.

      • Barbi

        Reply Reply 2011. április 06. szerda

        Ági,
        kétlem, hogy az a link bármit is érne… Ahogyan mindannyian tesszük pl. a blogunkon a hozzászólásokban letiltjuk a Googlebotoknak a link követését, hogy ne szivárogjon a PageRank, így semmit sem ér az ilyen módon kapott link. Szerintem a Facebook- nál is ez a helyzet. Vagy tévedek?

        • Vida Agi

          Reply Reply 2011. április 08. péntek

          Amire gondolsz az a nofollow linkek kérdésköre. Régebben tényleg nem követte a robot az ilyen linkeket, most azonban ez már megszűnt és követi őket.

  • Kriszti

    Reply Reply 2011. április 03. vasárnap

    Kedves Ági!

    Még csak most tanulom a facebookot, ezért nagyon köszönöm ezt a fantasztikus cikket!

    Azt el lehet érni valahogy, hogy ne csak az illető üzenőfalára kerüljön ki a lájkolt tartalom, hanem az illető minden ismerősének az üzenőfalára is?

    Bocs a “kezdő” kérdésért.

    Köszönöm előre is a válaszodat!

    Kriszti

    • Vida Agi

      Reply Reply 2011. április 04. hétfő

      Nem ezt nem lehet elérni. Akinek tetszik a megosztott tartalom, továbboszthatja, de mások üzenőfalára az ő tudtuk nélkül nem kerülhet ki.

Leave A Response

* Denotes Required Field