Az idei Év Anyavállalata verseny finisében most kifaggattam a döntőbe került 10 versenyzőt mindarról, amit tudni kell róluk, ami fontos: Kik ők? Hogyan lettek vállalkozók? Mekkora céget vezetnek? Hogyan egyeztetik össze a vállalkozást és a gyermeknevelést? Ezekből a beszélgetésekből mindent megtudhatsz róluk.

A riporthoz klikk a versenyző nevére!

Hegedűsné Németh Viktória
Gellén Nóra
Fónad Flóra
Gödri Réka
dr. Nádor-Virág Anikó
Csernus Ági
Szarvas Mici
Tolmácsi Ágnes
Sebők Judit
Varga Gabi

vonal

Hegedűsné Németh Viktória

Mivel foglalkozol?

Angol nyelvet oktatok gyerekeknek, bölcsődés kortól egészen tinédzser korig. Saját nyelviskolámban kommunikáción alapuló, játékos angol nyelvű oktatás folyik. Az évek során összegyűlt tapasztalataim alapján létrehoztam egy tematikus otthoni nyelvtanulást elősegítő oktató csomag sorozatot gyerekeknek, amelynek az első része december óta elérhető.

Hogyan jött az ötlet? Hogyan kezdtél bele? Milyen előzményei voltak?

Felnőttek nyelvoktatásával foglalkoztam alkalmazottként, amíg meg nem születtek a gyerekeim. Az életem anyaként megváltozott, és kerestem a megoldást arra, hogyan tudnék saját lábra állva vállalkozóként, az otthonom és gyerekeim közelében maradva dolgozni. Gyerekeim nagyon kedvelték az itthoni mókás angolozást. Ez adta az ötletet, hogy ezekkel a módszerekkel 2008-tól más gyerekeknek is segítsek játékosan megismerkedni az angol nyelvvel.

Tervezetten, számokkal, tervekkel vágtál neki, vagy inkább intuitív alapon a vállalkozásnak?

Inkább intuitív alapon döntöttem, de előtte egy kis piackutatást végeztem. Gyermekeim környezetében felmértem az igényt a gyerekangol oktatásra. Mivel az eredmények pozitívak voltak, ezért bíztam magamban és elkezdtem felépíteni a vállalkozásomat.

Mekkora a cég? Hányan dolgoztok benne? Milyen segítséged (családtagok, alvállalkozók stb.) vannak?

KFT formában működünk, családi vállalkozásként. Jelenleg több mint száz növendékünk van. Nyári táboraink is elérik az ötven-hatvan fős létszámot. A fő tevékenységemet, a nyelvoktatást, és az egyéb teendőket, például csoportok szervezése, adminisztráció, kapcsolattartás a szülőkkel, nyelvvizsgák szervezése, blog írása egyedül végzem. Családom a háttérmunkában segít, ki – ki, amit tud. Férjem intézi a pénzügyi részeket, könyvelést és a technikai hátteret. Gyerekeim segítenek a rendezvényeken, játszóházakon, és a táborokban.

Hogyan marketingeztek, mik a tapasztalataid ezen a téren? Milyen módszerek vannak, amik beváltak, amiket szívesen ajánlasz másoknak is, és mik azok, amikkel nem voltál elégedett?

Nagyon fontosnak tartom a marketinget, és komoly hangsúlyt fektetünk rá. Próbálunk minél több korszerű, online és offline marketing eszközöket használni. Rendszeresen használjuk a helyi és a regionális médiát nyomtatott sajtó formájában, de ezzel párhuzamosan megpróbálunk állandóan jelen lenni a világhálón is. Heti rendszerességgel szakmai blogot írok, melynek egyre nagyobb az olvasótábora, és természetesen a közösségi média legmeghatározóbb eszközét, a Facebook-ot is igénybe vesszük.
Ami nagyon bevált, és tényleg a legerősebb marketing eszköz, az a megelégedett ügyfelek ajánlásai másoknak. Ehhez idő kell, de érdemes rajta dolgozni.
Tapasztalatom szerint viszont óvatosan kell bánni az olyan „népszerű” marketing eszközzel, mint például a rajzverseny. Kellő támogatottság nélkül könnyen érdektelenségbe fullad.

Hány gyermeked van? Mennyi idősek voltak, amikor elkezdtél dolgozni?

Két gyermekem van, Emília 9 éves és Ágoston 7 éves. Amikor belekezdtem ebbe a vállalkozásba, kislányom 5, kisfiam 3 éves volt.

Hogyan egyezteted össze a vállalkozást és a gyermeknevelést, családi életet? Volt segítséged? Milyen tipped van, ami segített megoldani az ezzel kapcsolatos problémákat, milyen tanácsod van az olvasók számára ezen az téren?

Az időbeosztásomnak köszönhetően sok értékes időt tudok együtt tölteni a családommal. A vállalkozás elindításában és felfuttatásában nagy segítségemre van a férjem, és a családja, akik sok áldozatot vállaltak eddig is. Fontosnak tartom egy sikeres vállalkozáshoz a nyugodt családi háttér kialakítását, és erre igenis nagyon sok időt és energiát kell szánni. Nem lehet csak a karriert szem előtt tartani. Azt javaslom, hogy a család mindig legyen fontosabb, mint a vállalkozás, mert ha a családi élet harmonikus, akkor a vállalkozás is menni fog.

A legtöbb anyuka „félgőzzel” kezd bele a vállalkozásba, aztán ahogy felszabadulnak az energiája, az ideje, egyre jobban fejlődik a cég. Neked mi erről a tapasztalatod? Mit tudtál/tudsz megcsinálni a gyerekek mellett otthonról és mi az, amibe akkor kezdtél bele, amikor már nagyobbak lettek?

Az én esetemre is igaz az, hogy a vállalkozásom az elején félgőzzel működött. Végig az lebegett a szemem előtt, hogy a lehető legtöbb időt tudjam együtt tölteni a családommal. Mindig figyeltem arra, hogy a munkám mennyisége ne menjen a család rovására.

Aktívan a vállalkozásomat akkor kezdtem, amikor már mindkét gyermekem óvodába járt, és ehhez tudtam igazítani a tanítási időket.

Amikor kezdtem kinőni a rendelkezésemre álló időt, a férjem és a családja sietett a segítségemre és például átvállalták a gyerekek szállítását az oviba és haza. Ekkor több külső helyszínen is tudtam már angol foglalkozásokat tartani. A nyelviskolánk megépítése volt a következő lépés, ahol több csoportot is tudtam indítani. Ezzel párhuzamosan nyaranta angol kreatív napközis táborokat kezdtem el tartani.

Milyen terveid vannak? Mit szeretnél megvalósítani, hova szeretnél eljutni?

A terveim között szerepel, hogy a tapasztalataimon alapuló első önálló angol gyerek nyelvoktatási segédanyagomat sorozattá bővítsem. A tervek már készen állnak, még ebben az évben megjelenik a második rész. Ezt az oktatási anyagot minél szélesebb körben, határainkon túl is népszerűsíteni, értékesíteni szeretném.

Nagyon szeretnék találni egy megfelelő kvalitású, kedves és gyerekszerető nyelvtanárt, akivel tovább tudom építeni és fejleszteni a regionális gyerekangol nyelvoktatást.
Célom, hogy a régióban vezető szerepem legyen a felnövekvő generációk angol nyelvű oktatásában.

Mit tanácsolsz azok számára, akik még csak tervezgetik a vállalkozást? Mire figyeljenek oda, mit tartasz fontosnak és mit nem? Mit csinálnál másként, ha most vágnál bele?

Azt tanácsolom kezdő, vagy leendő vállalkozó anyatársaimnak, hogy bármibe is fogjanak bele, törekedjenek arra, hogy megtalálják azt, amitől egyedivé tudnak válni. Szinte minden területen azt látom, hogy nagy a verseny, és csak az boldogul, aki valamivel ki tud tűnni a tömegből.

A másik fontos tanácsom, a türelem. Sokszor siettettem volna én is az eseményeket, de most már látom, hogy a jó eredményt az idő és a befektetett energia hozza meg, és ezt bizony nem mindig könnyű kivárni.
Semmit nem csinálnék másképp. Biztos lehetett volna dinamikusabban fejlődni, más marketing ötleteket kipróbálni, de én így is nagyon elégedett vagyok az eredményekkel. A hosszú távú célokat több úton is el lehet érni, én ezt választottam.

Kattints ide és szavazz Hegedűsné Németh Viktóriára!

vissza
vonal

Gellén Nóra

imamiMivel foglalkozol?

Egy anyukáknak és kismamáknak szóló weboldalakból álló franchise hálózatot, és egy pécsi anyukáknak szóló honlapot működtetek.

Hogyan jött az ötlet? Hogyan kezdtél bele? Milyen előzményei voltak?
Tervezetten, számokkal, tervekkel vágtál neki, vagy inkább intuitív alapon a vállalkozásnak?

Második babámat vártam, amikor –kiszakadva a taposómalomból – volt időm újragondolni az életemet és azon ötletelni, hogy mibe lenne érdemes belevágni. A honlap témái szinte mind olyan problémákra adnak megoldást, melyek pécsi anyukaként bosszantottak a hétköznapokban. Ahogy kipattant a mindent egy helyen összefoglaló honlap ötlete, elkezdtem mindent ebből a szemszögből vizsgálni: papírral és tollal jártam-keltem, kismamákkal beszélgettem és mindent feljegyeztem, amit hasznosnak gondoltam. Szép lassan összeállt az oldal tematikája és koncepciója. A megvalósítás nehezen indult, mert vagy többszázezres ajánlatot kaptam a honlap elkészítésére, vagy megbízhatatlansággal társult a kedvező árajánlat, emellett sokan (főleg férfiak!) azt mondták, hogy amit kitaláltam, az nem fog menni. Nem adtam fel, és egy hónappal a szülés előtt rátaláltam azokra a partnerekre, akik az általam várt színvonalon valósították meg az álmaimat és akikkel a mai napig jól tudunk együtt dolgozni. Tervezés és számítások: ez az élet szinte minden területén szükséges, a vállalkozói létben pedig elengedhetetlen! De legalább ilyen fontos volt az indulásnál az ösztönös megérzésem.

Mekkora a cég? Hányan dolgoztok benne? Milyen segítséged (családtagok, alvállalkozók stb.) vannak?

Családi vállalkozás a Pécsimami és az Imami, amiben benne van a nyugodt természetű legkisebb családtagtól a férjemen és a szüleimen át a 85 éves dédimama is. Országosan 15 franchise partnerem van és a csapatunk folyamatosan bővül.

Hogyan marketingeztek, mik a tapasztalataid ezen a téren? Milyen módszerek vannak, amik beváltak, amiket szívesen ajánlasz másoknak is, és mik azok, amikkel nem voltál elégedett?

Mivel a Pécsimami és az Imami lényege a helyi jelleg, nagy hangsúlyt fektetünk az offline marketingre: a Pécsimami egy bababörze után robbant be a köztudatba, ahol a férjemmel személyesen szólítottuk meg az anyukákat. Fontos, hogy minden helyi rendezvényen ott legyünk , de egy legutóbbi online akciónk minden eddigi várakozásomat felülmúlta: a „Legösszetartóbb pécsi osztály”, majd a „Legösszetartóbb ovis csoport” pályázatunk, (melyen osztálykirándulást lehetett nyerni) közel 2000 regisztrált felhasználót hozott két hónap alatt, HELYI SZINTEN! Azóta már több Imami oldal írt ki ilyen pályázatot, hasonló eredménnyel.

Hány gyermeked van? Mennyi idősek voltak, amikor elkezdtél dolgozni?

Két fiam van: Hunor 6 éves, Magor 3 hetes volt az indulásnál.

Hogyan egyezteted össze a vállalkozást és a gyermeknevelést, családi életet? Volt segítséged?
Milyen tipped van, ami segített megoldani az ezzel kapcsolatos problémákat, milyen tanácsod van az olvasók számára ezen az téren?

Amit csak lehet, emailben intézek, hogy a telefon csörgése ne zavarja meg a gyerekek napját. Ha személyes intézni való van, most már rábízhatom a kicsit a szüleimre, vagy a dédire, de amíg csak szoptattam (úgy 7 hónapos koráig) mindenhova jött velem. A személyes találkozásokat egyébként a minimálisra redukálom: ezt a célt szolgálja a hirdetési megállapodások megkötésére létrehozott online szerződéskötés lehetősége.

A legtöbb anyuka „félgőzzel” kezd bele a vállalkozásba, aztán ahogy felszabadulnak az energiája, az ideje, egyre jobban fejlődik a cég. Neked mi erről a tapasztalatod? Mit tudtál/tudsz megcsinálni a gyerekek mellett otthonról és mi az, amibe akkor kezdtél bele, amikor már nagyobbak lettek?

Én nem tudok „félgőzzel” dolgozni… Ha a kicsi is óvodába kerül majd, biztos nagyon furcsa lesz, hogy napközben nem kell megosztanom a figyelmem.

Milyen terveid vannak? Mit szeretnél megvalósítani, hova szeretnél eljutni?

Hosszú távú célom, hogy ha egy anyuka az ország bármely pontján élve iskolát, óvodát, munkát, vagy hétvégi családi programot keres, szüksége van egy jó gyerekorvosra (és még sorolhatnám a hétköznapi dolgainkat…) természetes legyen, hogy rákattint a lakhelye szerinti Imami oldalra. A hirdetőknek (beleértve a sarki gyerekruha üzletet is) pedig az legyen magától értetődő, hogy nálunk mutatkoznak be!

Mit tanácsolsz azok számára, akik még csak tervezgetik a vállalkozást? Mire figyeljenek oda, mit tartasz fontosnak és mit nem? Mit csinálnál másként, ha most vágnál bele?

Mit csinálnék másként? Sokat adnék azért, ha most lenne egy olyan hónapom, amikor CSAK tanulhatnék! Online marketinget, képszerkesztést, számítógép felhasználói és jogi ismereteket – csupa olyan dolgot, ami gyorsabbá és hatékonyabbá tenné a munkát. Persze menet közben is meg lehet (meg kell!) tanulni mindent, csak így sokkal nehezebb. A legfontosabb tanácsom: Anyukák! Bízzatok magatokban, a női megérzéseitekben és merjetek új utakat keresni!

Kattints ide és szavazz Gellén Nórára!

vissza

vonal

Fónad Flóra

Mivel foglalkozol?

Azoknak a főiskolásoknak, egyetemistáknak próbálok segíteni, akik gazdasági felsőoktatásban kezdtek el tanulni, és mikor beiratkoztak, még nem is sejtették, hogy a gazdasági matek nem egy mellékes (töltelék) tantárgy, hanem olyan, amelyen sokan elvéreznek. Akik gazdasági szakokra járnak, nem feltétlenül jók matekból, sokan munka mellett, levelezőn tanulnak, és már régen érettségiztek. Tapasztalataim szerint a diákok nagy százalékának segítségre van szüksége ahhoz, hogy sikeresen letegye a vizsgát. Rengetegen tolják maguk előtt a tantárgyat félévről félévre, és már csak a matek szó hallatától is görcsbe rándul a gyomruk.

Olyan oktatóvideókat készítek számukra, amely részletesen elmagyarázza a típusfeladatok megoldását nem feltételezve semmilyen matematikai előképzettséget. Például azt is mindig elmondom, hogy törtet hogyan kell törttel osztani, pedig azt már ugye mindenki tanulta általános iskolában.

Hogyan jött az ötlet? Hogyan kezdtél bele? Milyen előzményei voltak?
Tervezetten, számokkal, tervekkel vágtál neki, vagy inkább intuitív alapon a vállalkozásnak?

Régóta tervezgettem már vállalkozás indítását. Kislányom születése előtt is volt egy kísérletem. Ez az ötlet nem jött be, de utólag azt gondolom, hogy a marketing ismereteim hiánya miatt.

A szülési szabadságon lévő kismamák köztudottan többet lógnak a neten. Én meg pláne, aki a párom szerint kocka és netfüggő vagyok, így találtam rá a www.gazdagmami.hu oldalra, ahol részt vettem egy nyereményjátékon, és egy tananyagot nyertem. Végighallgattam a felvételeket, elolvastam mindent, majd eldöntöttem, mihez kezdjek.

Mivel sokan kerestek meg mint matematika tanárt azzal, hogy gazdasági matematikából szeretnének magánórát, rájöttem, hogy lényegében mindegy, ki melyik intézménybe jár, a tananyag nagyjából ugyanaz, és én ugyanazt magyarázhattam el újra és újra. Így jött az ötlet, hogy a magyarázatot „automatizálni” is lehet videó formájában.

Mekkora a cég? Hányan dolgoztok benne? Milyen segítséged (családtagok, alvállalkozók stb.) vannak?

A céget párommal alapítottuk tavaly augusztusban, ő csak alkalmanként dolgozik benne, mert van egy másik főállása. Alkalmazott egyelőre nincs. A jövőben viszont szeretnék nyitni az élő online oktatás felé, illetve szeretnék más problémás gazdasági tárgy oktatását is bevonni a cég tevékenységébe, amihez már feltétlenül szükség lesz más tanárokkal való együttműködésre.

Hogyan marketingeztek, mik a tapasztalataid ezen a téren? Milyen módszerek vannak, amik beváltak, amiket szívesen ajánlasz másoknak is, és mik azok, amikkel nem voltál elégedett?

A legtöbb regisztrálót a Google Adwords hirdetés, és a keresőoptimalizált oldalunk hozza, de körülbelül ugyanennyien jelölik meg regisztrációkor azt is, hogy ismerősüktől hallottak az oldalról, ami ugye abból adódik, hogy a célpiac jól meghatározható helyeken lokalizálódik, és kapcsolatban vannak egymással.

Most kezdtük a szórólapozást egyelőre két intézményben, ennek eredményeiről még nem tudok beszámolni.
Ami nem vált be az a bannerhirdetés. Célpiacunk esetében nehéz volt olyan oldalt találni, ahol nagy arányban azok fordulnak meg, akiket szolgáltatásunk érdekelhet. Végül egy magántanár-kereső oldalt választottunk, de minimális volt az átkattintás, így három hónap után leállítottuk a hirdetést.

Hány gyermeked van? Mennyi idősek voltak, amikor elkezdtél dolgozni?

Egy kislányom van, aki jelenleg két és fél éves, és egy éves volt, amikor elkezdtem a videóimat készíteni.

Hogyan egyezteted össze a vállalkozást és a gyermeknevelést, családi életet? Volt segítséged?

Milyen tipped van, ami segített megoldani az ezzel kapcsolatos problémákat, milyen tanácsod van az olvasók számára ezen az téren?
Amikor Eszter lányom még nem járt bölcsődébe, lényegében az alvásidejét tudtam a videófelvételek készítésére szánni, hiszen ahhoz teljes csend kell. Minden más vállalkozással összefüggő tevékenységet lehetett csinálni akkor is, amikor valamilyen okból kis nyugi volt, pl. DVD-t nézett. A játszótéren hallgattam mindig az anyukákat, akik elmesélték, hogy míg a gyerek alszik, ők gyorsan milyen házimunkákat végeznek el. Hát ez számomra elképzelhetetlen volt. Kifejezetten lelkiismeret furdalásom lett volna, ha ezt az „értékes” időt ilyenekre pazarolom el.

Most hogy Eszter bölcsődébe jár, 8 és 15 óra között van a „munkaidőm”. Nagyon fontosnak tartom, hogy délutánonként és hétvégén vele foglalkozzak, hiszen a vállalkozás azért jött létre, hogy több időt tölthessek vele. Segítségem lényegében nincs, a nagymama és a dédi messze élnek.

A 8 és 15 óra közötti munkaidő meglehetősen korlátozott azt is beleszámítva, hogy ez alatt az idő alatt még órákat is adok. Így a cég fejlődése nem halad olyan tempóban, ahogy szeretném, de úgy érzem, semmi értelme nem lenne ennek a „vállalkozósdinak”, ha a gyerekre nem maradna idő.

A legtöbb anyuka „félgőzzel” kezd bele a vállalkozásba, aztán ahogy felszabadulnak az energiái, az ideje, egyre jobban fejlődik a cég. Neked mi erről a tapasztalatod? Mit tudtál/tudsz megcsinálni a gyerekek mellett otthonról és mi az, amibe akkor kezdtél bele, amikor már nagyobbak lettek?

Lányom fél éve jár bölcsibe, ez alatt az idő alatt a felszabaduló időt a repertoárról még hiányzó témakörök feldolgozására szántam. Most lettem kész nagyjából az összes témakörrel, úgyhogy ezután már az eladásra koncentrálhatok.

Milyen terveid vannak? Mit szeretnél megvalósítani, hova szeretnél eljutni?

Szeretnék olyan órákat szervezni, amelyen mindenki otthonról vesz részt, és a diákok egy virtuális tanteremben tanulnak. Főleg a kisebb településen lakóknak jelentene ez segítséget, hiszen ott nem biztos, hogy találnak felkészítő tanárt. A Skype erre a célra kifejlesztett szoftverével már próbálkoztam, karácsonyi ajándékként ajándék óra lehetőséget kaptak a regisztráltak, azonban a szoftver sok szereplővel nem működött megbízhatóan, tehát másikat kell keresni. Az is problémát jelent, hogy a hallgatók nagy része (főleg a levelezősök) csak az esti órákban érnek rá, tehát ezekhez az órákhoz más tanárt kell találnom.
Szeretnék más problémás tantárgyakból is oktatóvideókat készíttetni, olyan vállalkozó szellemű tanárokat keresni, akik statisztika, mikro- és makroökonómia, számvitel és operációkutatás tárgyakból elkészítenék a hasonló jellegű videókat.

Mit tanácsolsz azok számára, akik még csak tervezgetik a vállalkozást? Mire figyeljenek oda, mit tartasz fontosnak és mit nem? Mit csinálnál másként, ha most vágnál bele?

Sok anyukát látok magam körül, akinek vagy megszűnt a munkahelye és nem talál állást, vagy nem akar a régi munkahelyére visszamenni, mert a munkabeosztása mellett nem tudja kire hagyni a gyereket. Azt üzenem nekik, hogy ne féljenek belevágni, ha van egy jó ötletük, de előtte mindenképpen szerezzenek marketing ismereteket. Ha ahhoz, amit csinálni szeretnének, komoly beruházásra van szükség, próbáljanak előbb más kapcsolódó, kevésbé költséges területet találni.

Kattints ide és szavazz Fónad Flórára!

vissza

vonal

Gödri Réka

Mivel foglalkozol?

Gödri Réka vagyok, és a www.greenbaby.ro címen elérhető webáruház igazgatásával foglalkozom két kisgyerekem nevelése mellett.

gödri rékaHogyan jött az ötlet? Hogyan kezdtél bele? Milyen előzményei voltak?
Tervezetten, számokkal, tervekkel vágtál neki, vagy inkább intuitív alapon a vállalkozásnak?

Az ötlet úgy jött, hogy amikor kislányom pár hónapos volt, felfedeztem, hogy mennyire jó dolog a babahordozás, majd később a mosható pelenkákba is beleszerettem. Ebben nagy szerepe volt a Mamami fórumnak (www.mamami.hu), ahol hozzám hasonló gondolkodású anyukáktól sok mindent megtanultam a mosható pelenkákról, hordozásról, és általában a természetes babagondozásról.

Mind a hordozókendőt, mind pedig a pelenkákat külföldön élő barátaim segítségével szereztem be, mert akkoriban (2008-2009) Romániában még nem nagyon voltak ismertek és kaphatók ezek a termékek. 2008 végén egy román nyelvű blogot indítottam, ahol a babahordozással, mosható pelenkákkal kapcsolatos cikkeket tettem közzé, azzal a céllal, hogy a romániai anyukákkal is megosszam mindazt, amit ebben a témában sikerült megtanulnom, megtapasztalnom. Azért román nyelven indítottam a blogot, mert úgy véltem, hogy így szélesebb közönséget megszólíthatok (az erdélyi magyar anyukák általában tudnak románul, de a románok nem tudnak magyarul 🙂 Román nyelven akkoriban még nagyon keveset írtak ezekről a témákról, így volt és van is érdeklődés a cikkeim iránt. A blog indításakor még nem gondoltam arra, hogy boltom is lesz, de ahogy teltek a hónapok egyre inkább körvonalazódni kezdett bennem a bolt ötlete. A férjem, testvérem bíztatására végül belevágtam, főként intuitív alapon, minimális közgazdasági ismeretekkel.

Mekkora a cég? Hányan dolgoztok benne? Milyen segítséged (családtagok, alvállalkozók stb.) vannak?

A bolt vezetését, a rendelések bonyolítását én végzem, férjem pedig az áru szállításában segít, és együtt hozzuk meg a bolttal kapcsolatos döntéseket.

Hogyan marketingeztek, mik a tapasztalataid ezen a téren? Milyen módszerek vannak, amik beváltak, amiket szívesen ajánlasz másoknak is, és mik azok, amikkel nem voltál elégedett?

A bolt népszerűsítésében nagy szerepe volt a román nyelvű blognak, amit a bolt megnyitásakor már sokan ismertek. Szívesen szervezek nyereményjátékokat, melyek során a résztvevők a termékekkel, babahordozással, mosható pelenkázással kapcsolatos tapasztalataikról számolnak be, fotókat küldenek a bolt galériájába, vagy éppen közösségi portálokon népszerűsítik a babahordozást, mosható pelenkázást, vagy a boltot, és cserébe termékeket nyerhetnek. A Facebook közösségi portálon is van oldala a boltnak, ezt kitűnő ingyenes reklámlehetőségnek tartom.

Hány gyermeked van? Mennyi idősek voltak, amikor elkezdtél dolgozni?

Két gyermekem van, kislányom három és fél éves, kisfiam pedig fél éves. Amikor a boltot 2009 nyarán elindítottam kislányom 1 éves 9 hónapos volt.

Hogyan egyezteted össze a vállalkozást és a gyermeknevelést, családi életet? Volt segítséged?
Milyen tipped van, ami segített megoldani az ezzel kapcsolatos problémákat, milyen tanácsod van az olvasók számára ezen az téren?

Igyekszem úgy összeegyeztetni a vállalkozást és a gyermeknevelést, hogy gyermekeim ne lássák kárát. Nagy segítségemre volt ebben is a hordozókendő, ugyanis sokszor úgy dolgoztam, és dolgozom ma is, hogy közben kisgyermekem békésen alszik a hordozókendőben a hátamon. Egyedüli segítségem a férjem, ugyanis családunk többi tagja sajnos távol lakik tőlünk. Úgy gondolom, hogy az, aki édesanyaként otthon dolgozni kezd, tisztában kell legyen mindig a határaival. Azzal, hogy gyermekek mellett nem lehet teljes erőbedobással dolgozni. Számomra nagyon fontos az egyensúly, pontosabban az, hogy a bolt vezetése mellett elegendő idő maradjon a gyermekekre, a férjemre, és a kikapcsolódásra, alvásra is. Ezért a munkára rendelkezésemre álló kevés időt igyekszem maximálisan kihasználni, és amikor a játék ideje jön el, akkor azzal foglalkozom, és az éjszakai pihenést nem áldozom fel a munka kedvéért.

A legtöbb anyuka „félgőzzel” kezd bele a vállalkozásba, aztán ahogy felszabadulnak az energiája, az ideje, egyre jobban fejlődik a cég. Neked mi erről a tapasztalatod? Mit tudtál/tudsz megcsinálni a gyerekek mellett otthonról és mi az, amibe akkor kezdtél bele, amikor már nagyobbak lettek?

Egyelőre nincs tapasztalatom arról, hogy milyen az, amikor felszabadulnak az energiáim, lévén, hogy mindkét gyerekem kicsi még, és reményeim szerint az elkövetkező években tovább fog bővülni családunk. Emiatt nem is szövök nagy terveket a kirepülésük utáni időszakra, hiszen az még nagyon messze van. Másrészt, a bolt nekem tulajdonképpen egy hobbiból kinőtt mellékfoglalkozás, ugyanis én végzettségem szerint református lelkész vagyok, és amint lejár a kétéves gyermeknevelési szabadságom, lelkészi munkámat is folytatni szeretném.

Milyen terveid vannak? Mit szeretnél megvalósítani, hova szeretnél eljutni?

A jövőben tovább szeretném bővíteni virtuális boltom kínálatát. A még távolabbi jövőben pedig egy boltot is szeretnék nyitni. Annak érdekében pedig, hogy boltom vásárlóinak a babahordozással kapcsolatban igazán szakszerű tanácsokat tudjak adni, szeretnék elvégezni egy babahordozó tanfolyam vezetői képzést is. Fő célom az, hogy a boltomban kapható termékek által (is) egyre népszerűbb legyen itt nálunk is a természetes babagondozás. Ezt a célt szolgálja az immár két éve működő helyi baba-mama klub is, melyet 2008 decemberében indítottam.

Mit tanácsolsz azok számára, akik még csak tervezgetik a vállalkozást? Mire figyeljenek oda, mit tartasz fontosnak és mit nem? Mit csinálnál másként, ha most vágnál bele?

Azoknak, akik most tervezgetik a vállalkozást azt tanácsolom, hogy vállalkozásuk indítása előtt alaposan tájékozódjanak a vállalkozásvezetés mikéntjéről. Úgy vélem az is fontos, hogy készek legyünk kockázatot vállalni, ugyanakkor megmaradni az ésszerűség határain belül. Ha most kezdeném, azt hiszem mindent ugyanúgy csinálnék.

Kattints ide és szavazz Gödri Rékára!

vissza

vonal

dr. Nádor-Virág Anikó

Mivel foglalkozol?

A NutriLAB cég vezetője vagyok. A cég étrend-kiegészítők forgalmazásával foglalkozik. Az anyacég szlovén, a NutriLAB H afféle leányvállalata itt Magyarországon. Jelenleg 9 készítmény van forgalomban (halolaj, máriatövis, fahéj, koenzim, tőzegáfonya, törpepálma, articsóka, komló, koreai fenyőmagolaj kapszula). Termékskálát folyamatosan bővítjük és keressük helyünket a piacon.

Hogyan jött az ötlet? Hogyan kezdtél bele? Milyen előzményei voltak?

Véletlenek szerencsés találkozása volt. Felkértek a termékek forgalomba hozatalára. Mivel mindig is szerettem a gyógynövényekkel foglalkozni, az egyetemen is ez vonzott inkább mint a szintetikus gyógyszerek. Átnéztem a dokumentumokat, a minőséget megfelelőnek találtam, kihívást meg szeretem 🙂

Tervezetten, számokkal, tervekkel vágtál neki, vagy inkább intuitív alapon a vállalkozásnak?

Kezdetben sodródtam, mivel sok új terület volt, pl. nem lehetett tudni, hogyan reagál a piac egy újabb termékre. Mivel manapság minden bizonytalan így nehéz tervezni, de talán 1 év után vannak olyan adatok a kezemben amire tudok a jövőben alapozni.

Mekkora a cég? Hányan dolgoztok benne? Milyen segítséged (családtagok, alvállalkozók stb.) vannak?

Ahogy egy ismerősöm fogalmazott jelen pillanatban 1,5 személyes a Kft.(én meg a gyerek). A logisztikai feladatokat disztribútor végzi, de költségtakarékosság miatt ez is átalakításra fog kerülni hamarosan. Férjem még segít a számítógépes feladatokban.

Hogyan marketingeztek, mik a tapasztalataid ezen a téren? Milyen módszerek vannak, amik beváltak, amiket szívesen ajánlasz másoknak is, és mik azok, amikkel nem voltál elégedett?

Elmúlt évben csak újságokban hirdettünk. Tapasztalat az, hogy nagyon sok újság van a piacon és hatásfokuk ezért gyenge. Hirdetések nagyon sok pénzbe kerülnek. Specifikusan az egészségügyi ingyenes havilapokban próbálkoztam, van már kialakult jó kapcsolat. Ami szerintem a jövő az internet, azon belül is a közösségi oldalak. Miután egyre több nyugdíjassal is találkozom a NutriLAB facebook oldala kedvelői között így tényleg elmondható, hogy minden célcsoportom fent van a neten.
Kiemelném még a partnereinket: Angelic Sweet Babies ( baba és gyermekszépségversenyes portál)kedves családi oldalát. Kreatív szülők oldalát ahol csupa kreatív szülő mutatkozik be. Szállodagurut ahol mindig van olcsó wellness lehetőség és egy igazi háziorvos oldalát a Háziorvosblogot www.jobbulast.com ahol mindenkit vár egy jó tanács.

Hány gyermeked van? Mennyi idősek voltak, amikor elkezdtél dolgozni?

Egy, 22 hónapos. Gyakorlatilag Zsófi 0 éves korától valamit csinálunk a céggel. Terhesség alatt notifikáltunk (forgalomba helyezendő étrend-kiegészítő bejelentési kötelezettsége), most meg forgalmazunk 🙂

Hogyan egyezteted össze a vállalkozást és a gyermeknevelést, családi életet? Volt segítséged?
Milyen tipped van, ami segített megoldani az ezzel kapcsolatos problémákat, milyen tanácsod van az olvasók számára ezen az téren?

Az a rendszer alakult ki, hogy 1 nap 1 program, ennyit tudok bevállalni a céggel kapcsolatosan.
Ezt még Zsófi is élvezi. Legyen az bármi, tárgyalás, könyvelő stb. Ez nem sokra elég, de arra igen, hogy életben tartsa a céget addig amíg 3 éves nem lesz a gyerek. Segítenek a játszóházak, mi kedvencünk a Gyermekvilág , de egyelőre még együtt járunk de sürgős esetben már hagytam ott pár órára. Mozgalmas dolgokat szerintem minden gyerek élvezi, sokat utazunk, kapunk sok ajándékot stb.

A legtöbb anyuka „félgőzzel” kezd bele a vállalkozásba, aztán ahogy felszabadulnak az energiája, az ideje, egyre jobban fejlődik a cég. Neked mi erről a tapasztalatod? Mit tudtál/tudsz megcsinálni a gyerekek mellett otthonról és mi az, amibe akkor kezdtél bele, amikor már nagyobbak lettek?

Ez teljesen igaz, félgőzzel, vagy talán még annyi sem. Amit 2 óra alatt lehet elvégezni az így 4 óra. Adminisztrálni teljességgel lehetetlen. Ez csak egy kilövőállomás, cég felkészítése a jövőre.

Milyen terveid vannak? Mit szeretnél megvalósítani, hova szeretnél eljutni?

Folyamatosan szeretném bővíteni a termékskálát. A minőség és megbízhatóság ami szempont számomra. Az étrend-kiegészítők területe egy ellenőrizetlen (próbálkozások vannak) terület. Orvosi és gyógyszerészi szakma többnyire cinikus, így a beteg számára nehéz az eligazodás. Terveim között szerepel egy Fitoterápiás közösségi oldal létrehozása. Gyógynövényektől a fűszerekig mindennel foglalkoznánk az internetes közönség bevonásával. Ebből még bármi kinőhet, újság , könyv akármi.

Mit tanácsolsz azok számára, akik még csak tervezgetik a vállalkozást? Mire figyeljenek oda, mit tartasz fontosnak és mit nem? Mit csinálnál másként, ha most vágnál bele?
Hát az első, hogy saját tőkéből és ne hitelből. Nem kell egyedinek lenni, csak végig kell csinálni következetesen az elképzelést és ha kigondolta már másnap vigye fel a netre 🙂

Kattints ide és szavazz dr. Nádor Virág Anikóra!

vissza

vonal

Csernus Ági

Mivel foglalkozol?

A Figurka Design egy kis játékkészítő manufaktura Budapesten. A hobbym, a munkám, az életem. Egyedi, kézzel készült textilfigurákat álmodunk és keltünk életre.

Figurka DesignHogyan jött az ötlet? Hogyan kezdtél bele? Milyen előzményei voltak?
Tervezetten, számokkal, tervekkel vágtál neki, vagy inkább intuitív alapon a vállalkozásnak?

A történet 2007. őszén egy varrógép vásárlásával kezdődött, nem sokkal a kislányom megszületése után. Kedvtelésből kezdtem játékokat varrogatni a körülöttem élő gyerekeknek. Aztán újabb és újabb Figurkák születtek és találtak gazdára először a családban és a barátok között, később pedig megrendelésre is. Barátaim unszolására 2008. novemberében mutatkoztam be a WAMP design vásáron az általam készített figurákkal, akkor született a Figurka Design név is. A Figurkákat sokan megszerették azóta, a tervezés és varrás pedig a szenvedélyemmé vált. A vállalkozás organikusan kezdett el növekedni, és kb. egy évvel ezelőtt jutott el arra a pontra, ahol már tudatos tervezést is igényel, bár a legtöbb kérdésben a mai napig intuitív alapon döntök.

Mekkora a cég? Hányan dolgoztok benne? Milyen segítséged (családtagok, alvállalkozók stb.) vannak?

Mikrovállalkozásként működünk, én hozom a döntéseket és szervezem a munkát, a gyártás megváltozott munkaképességű embereket foglalkoztató munkahelyekkel együttműködésben történik, bérmunkában. Ezen kívül az értékesítésben van még segítségem.

Hogyan marketingeztek, mik a tapasztalataid ezen a téren? Milyen módszerek vannak, amik beváltak, amiket szívesen ajánlasz másoknak is, és mik azok, amikkel nem voltál elégedett?

Szerencsésnek érzem magam, mert sok médium keres meg azzal a szándékkal, hogy bemutassa a munkámat és az utamat idáig, így tevékenységem megkapja a megfelelő nyilvánosságot. Eleinte próbálkoztam fizetett hirdetésekkel is, de az eredmények mindig elmaradtak a várttól. A közvetlen kommunikáció áll hozzám a legközelebb, számomra a Facebook biztosítja ehhez a legmegfelelőbb hátteret, ahol már több, mint 3400-an kedvelik a Figurka Design-t.

Hány gyermeked van? Mennyi idősek voltak, amikor elkezdtél dolgozni?

A kisfiam 5, a kislányom kb. fél éves volt, amikor megtettem az első lépéseket.

Hogyan egyezteted össze a vállalkozást és a gyermeknevelést, családi életet? Volt segítséged?
Milyen tipped van, ami segített megoldani az ezzel kapcsolatos problémákat, milyen tanácsod van az olvasók számára ezen az téren?

Nem könnyű dolog ráérezni a megfelelő erő beosztásra a vállalkozás és a család közt. Nekem sem sikerült sokáig megtalálni az egyensúlyt, ami kimerültséghez és egészségügyi problémákhoz is vezetett. Azt gondolom, a legfontosabb, hogy hagyjunk teret magunknak is, és legyen időnk odafigyelni a megérzéseinkre és a testünk jelzéseire is és tudjunk feltöltődni, ha szükséges. A receptet ehhez mindenkinek magának kell megtalálnia. Kimerülten nagyon nehéz jó döntéseket hozni.

A legtöbb anyuka „félgőzzel” kezd bele a vállalkozásba, aztán ahogy felszabadulnak az energiája, az ideje, egyre jobban fejlődik a cég. Neked mi erről a tapasztalatod? Mit tudtál/tudsz megcsinálni a gyerekek mellett otthonról és mi az, amibe akkor kezdtél bele, amikor már nagyobbak lettek?

Mivel esetemben eleinte nem volt szó tudatos vállalkozás építésről, mindig akkorát léptem, amekkorát az adott körülmények megengedtek, ez bevált, ezért így van ez a mai napig. Érdemes reálisan felmérni a lehetőségeinket mielőtt új dologba kezünk, így könnyebb elkerülni a káoszt és az abból adódó sikertelenséget.

Milyen terveid vannak? Mit szeretnél megvalósítani, hova szeretnél eljutni?

Szeretném, ha a Figurka Design néhány éven belül olyan erős kisvállalkozásként tudna működni, amely egyre nagyobb számban biztosít majd munkát megváltozott munkaképességű emberek számára. Célom a jövőben is a minőségi design és a társadalmi felelősségvállalás értékeinek összekapcsolása.

Mit tanácsolsz azok számára, akik még csak tervezgetik a vállalkozást? Mire figyeljenek oda, mit tartasz fontosnak és mit nem? Mit csinálnál másként, ha most vágnál bele?

Azt gondolom, kezdetben nem érdemes túl nagy fába vágni a fejszét, és nem szerencsés túl nagy kockázatot vállalni sem. Ha jó irányt választunk, akkor az első kis lépések is hoznak majd annyi sikerélményt, hogy bátrabban haladhatunk tovább a választott úton.

Kattints ide és szavazz Csernus Ágira!

vissza

vonal

Szarvas Mici

Szarvas MiciMivel foglalkozol?

Végzettsége(i)m szerint állhatnék egy pultban vásárlókat kiszolgálva, ülhetnék egy irodában adminisztrátorként, vagy mérget kutyulhatnék egy laborban. Ezt a három munkát egyszerre végzem, csak épp a labor a műhelyem, ahol textilekből kevergetem saját tervezésű figuráimat, amiket a világhálón és immár vásárokban is árusítok, és mindezt adminisztrálom, könyvelem is.

Hogyan jött az ötlet? Hogyan kezdtél bele? Milyen előzményei voltak?
Tervezetten, számokkal, tervekkel vágtál neki, vagy inkább intuitív alapon a vállalkozásnak?

Na, terv az egyáltalán nem volt, csak szerelemből vásárolt kelméktől roskadozó szekrények, amik tartalmának feldolgozása picit lassúbbnak bizonyult, mint a szaporodásuk. De meglévő két munkahelyem, és a három gyerkőcöm mellett azért szakítottam időt a varrásra is. Az internet lételemünkké válása után pedig sokszor kutakodtam a hálón varrásleírások, és ötletek gyűjtése okán. Egy ilyen alkalommal rábukkantam a Meskára, ahol több száz kézműves és iparművész alkotó bocsájtja áruba szebbnél-szebb portékáit.

Egyértelmű volt tehát, hogy megtaláltam a felgyülemlett textiljeim új helyét, és elkezdtem felpakolgatni immár saját web boltomba néhány általam készített állatfigurát. A siker szele pár napon belül megcsapott, és két hónap múlva el kellett gondolkodjak azon, hogy megmaradok hobbiból alkotó anyukának, vagy belevágok egy vállalkozásba, és létformává teszem az alkotást. A kezdetekkor éppen pénzügyi-számviteli tanulmányokat folytattam, és éppen az üzleti tervezésből írtam az esszémet, tehát volt némi fogalmam a tervezés fontosságáról, de saját munkám kapcsán ez az utolsó dolog volt, ami felmerült. Sokkal inkább élveztem azt, hogy alkotok, és arra fektettem nagy hangsúlyt, hogy minél többször tudjak újdonságot mutatni, és próbáltam átlátni a szaporodó virtuális kapcsolatokat.

Mekkora a cég? Hányan dolgoztok benne? Milyen segítséged (családtagok, alvállalkozók stb.) vannak?

A kezdetekhez képest mára már gigaméretű 🙂 Amikor felszámoltam az étkező asztalon kialakított nagyjából fél m2-es varróbirodalmamat, az immáron 20 m2-es műhelyembe velem tartott Vera Tas, és Sárkány Lockrécia, akik szorgosan varrnak. Naná, hiszen varrógépekről van szó. És megannyi eszköz, és kellék van még segítségemre, hogy a tervektől a postai dobozba, vagy a vásári asztalra kerülésig minden apró részletről gondoskodni tudjak, legyen az beszerzés, arculatterv, fotózás, levelezés, és a fő művelet, a figurák létrehozása. Eltekintve a családtagok alkalmankénti hadrendbe állításától, úgy mint postára futás, célirányos kellékbeszerzés, vásárban direkt marketinggel egybekötött kofáskodás, gyakorlatilag egyszemélyes vállalkozást irányítok, a magam ura vagyok.

Hogyan marketingeztek, mik a tapasztalataid ezen a téren? Milyen módszerek vannak, amik beváltak, amiket szívesen ajánlasz másoknak is, és mik azok, amikkel nem voltál elégedett?

Általánosságban elmondható, hogy rosszul vagyok bekötve, mert én magamtól nem beszélek arról, hogy mivel foglalkozom. Ilyen módon a reklám lehetőségével sem élek. Eddig is többnyire maguktól találtak rám a vásárlóim, de már TV-riporter, és újság szerkesztők is, és egy-egy ilyen villanásnyi bemutatkozás sok-sok újabb vásárlót hozhat. A blogírás is remek dolog, hiszen a személyiségemet is megismerhetik olvasóim, és ezen keresztül a figuráim is kedveltté válhatnak. A Facebookon létrehozott rajongói oldal is hosszas győzködés után született meg, de azt hiszem, hogy a leghatékonyabb reklámot ez a közösségi oldal adja. Persze van nekem az Életem Pálja, aki fűnek, fának és vadvirágnak büszkén mesél az ő ügyes kezű feleségéről, és névjegykártya is kifejezetten csak azért készült, hogy ő osztogathassa. A közösségi oldal mellett azonban maga a vásár hozott még sok megrendelést, és generált több és több érdeklődést irányomban. A személyes találkozások, és a figuráim kézzel érinthetősége csodákra képes. Igyekszem ezért legalább havonta egyszer előfordulni ilyen rendezvényen.

Hány gyermeked van? Mennyi idősek voltak, amikor elkezdtél dolgozni?

A nagy fiam szeptemberben lesz nagykorú, a középsőm pár nap múlva tölti a 11-et, és a legkisebbem 6 éves múlt. Két évvel ezelőtt picit fiatalabbak voltak, de már a legkisebb is meglehetősen önálló kisemberként létezett.

Hogyan egyezteted össze a vállalkozást és a gyermeknevelést, családi életet? Volt segítséged?
Milyen tipped van, ami segített megoldani az ezzel kapcsolatos problémákat, milyen tanácsod van az olvasók számára ezen az téren?

A műhelyem az alsó épületben van, csak le kell csattogni hozzám, ha szükség van rám. A hatévesem naponta többször lejön egy-egy pusziért akár, de a nagyobbak olykor mellettem tanulnak, vagy csak beszámolnak a nap történéseiről. Azt azonban mindenki tiszteletben tartja, hogy anyucinak ez a munkahelye, és anyuci dolgozik. Életem Pálja pedig remekül állja a sarat a háziasszonyi teendők között, amivel óriási terhet vesz le a vállamról. Problémák persze adódnak, mert azon túl, hogy a vállalkozó életmódot választottam, és szigorú főnök módjára ritkán adok magamnak szabadságot, ráadásul még alkotó ember is vagyok, és mint olyan, érzelmileg meglehetősen labilis, és rapszodikus. Ha éppen elfog a buzgóság, akkor az egész éjszakát lent töltöm, és másnap kezelhetetlen vagyok. Ehhez nagy türelem szükségeltetik a családtagjaim részéről, de úgy tűnik ezzel is megbirkóznak.

A legtöbb anyuka „félgőzzel” kezd bele a vállalkozásba, aztán ahogy felszabadulnak az energiája, az ideje, egyre jobban fejlődik a cég. Neked mi erről a tapasztalatod? Mit tudtál/tudsz megcsinálni a gyerekek mellett otthonról és mi az, amibe akkor kezdtél bele, amikor már nagyobbak lettek?

Én mindig mindenbe teljes erőbedobással vetem bele magam, és ezer fokon égek, ha az alkotásról van szó. Ez csak azért problémás, mert sokszor okot adok magamnak a fáradtságra, a fásultságra. A „cégem” fejlődése számomra csak még több munkát hoz, és önző módon nem vagyok képes kiadni munkameneteket. Maximum a kiegészítő dolgokat bízom másra, de azt sem mindig szívesen. Az anyagbeszerzésnél fontos, hogy én tapogassam végig a kínálkozó kelméket, a névjegykártyám kartonját sem választatnám mással, mint ahogyan a varrásról is bebizonyosodott, hogy „micisen” csak én tudom megcsinálni. Nem hiszem, hogy tudnék, vagy akarnék változtatni ezen. A gyerkőceim rendkívül önállóak, így semmilyen tervemben nem akadályoznak, nem kell, hogy kirepüljenek, sőt inspirálóan hatnak rám, tehát remélem még jó sokáig szöszmötölnek mellettem, és tesztelik a miciségeket.

Milyen terveid vannak? Mit szeretnél megvalósítani, hova szeretnél eljutni?

Két év óta rengeteg szeretetet kaptam, és gyakran rácsodálkozom, hogy mennyi fantasztikus ember létezik. Mindig úgy érzem, hogy sem ismertségben, sem elismertségben nincs magasabb szint, de mindig bebizonyosodik, hogy igenis van. Mivel nem vagyok egy magabiztos, öntudatos ember, így a tervek szövögetése sem jellemez. Rövid távú, apró lépésekben gondolkodom, de annak nagyon örülnék, ha a világon sok-sok Miciség tenne boldoggá embereket, és embergyerekeket. A folyamat elindult, hiszen laknak már jónéhányan a világ több pontján. Figurák terveiből tonnányi fészkel az agyamban, tehát Miciség volt, van és lesz mindaddig, amíg lesz olyan, akit el tudok kápráztatni a teremtményeimmel.

Mit tanácsolsz azok számára, akik még csak tervezgetik a vállalkozást? Mire figyeljenek oda, mit tartasz fontosnak és mit nem? Mit csinálnál másként, ha most vágnál bele?

Tanácsolni? Én? Nos, nem hinném, hogy megtehetném. Ha csak nem annyit, hogy legyenek sokkal összeszedettebbek, átgondoltabbak, mint én. Én csak azt tudtam, hogy mást akarok, hogy az, amibe belecsöppentem, nekem jó. És abban is biztos voltam, hogy közel a negyvenhez, három gyerekkel sehol nem fognak tárt karokkal várni, sehol nem jutok akkora szabadsághoz, olyan kötetlen munkához, mint abban, amit most csinálok. Ha üzleti tervet készítek, és az nem támasztja alá a várakozásaimat, akkor is belevágok, mert én egy ilyen beleugrós típus vagyok. De ha újra ott lennék a döntéshozatal pillanatában, csak akkor ugranék bele, ha lennének mellettem „miciül” gondolkodni és alkotni képes családtagok. Azt ugyanis rettentően irigykedve figyelem, ahol ez működik.

Sajnos a képességeimmel magamra maradtam a szűk, de még a tágabb értelemben vett családomban is. Ennek is van persze bája, és bár az alkotásban segíteni nem tudnak, azért teljes mellszélességgel támogatnak a munkámban.

Kattints ide és szavazz Szarvas Micire!

vissza

vonal

Sebők Judit

Mivel foglalkozol?

Textilből készítek játékokat, ékszereket, kicsiknek, nagyoknak.

Hogyan jött az ötlet? Hogyan kezdtél bele? Milyen előzményei voltak?

Két és fél évvel ezelőtt hirtelen ellenállhatatlan vágyat éreztem, hogy megtanuljak varrni. Addig a pillanatig varrótű sem nagyon volt a kezemben. A kezdeti lelkesedést tovább táplálta a sok kedves bíztató szó.

Tervezetten, számokkal, tervekkel vágtál neki, vagy inkább intuitív alapon a vállalkozásnak?

Abszolút intuitív módon indultam el és habár már tudatos, tervezett elemei is vannak a működésemnek, továbbra is ezt az utat próbálom követni, mert az eddigi ötletek, megérzések eddig sikeresnek bizonyultak. Próbálom a magam útját járni, nem bevett sémákat követni. Ez néha nehéz, hiszen sokszor járatlan útra téved az ember, de annál izgalmasabb a megoldás.

Mekkora a cég? Hányan dolgoztok benne? Milyen segítséged (családtagok, alvállalkozók stb.) vannak?

Tulajdonképpen ez egy családi vállalkozás. Hiszen, amikor én dolgozom, akkor valaki a gyerekekkel foglalkozik, illetve a munkába is besegítenek a családtagok. Vannak az évnek időszakai, amikor annyi teendő adódik, hogy fizikailag nem bírom egyedül. Viszont nagy szerencsének tartom, hogy családon belül meg tudjuk oldani a segítséget , hiszen ők is elhivatottak a Fércművekkel kapcsolatban. Ezen kívül amihez csak tudok, magyar segítséget keresek.

Alapanyagok tekintetében, amit csak tudok magyar vállalkozásoktól szerzem be, illetve magyar szakemberekkel készíttetem el.

Hogyan marketingeztek, mik a tapasztalataid ezen a téren? Milyen módszerek vannak, amik beváltak, amiket szívesen ajánlasz másoknak is, és mik azok, amikkel nem voltál elégedett?

Azt hiszem a legfontosabb számomra a blog, ami a kezdetektől bemutatja a Fércművek mindennapjait. Legújabban a Facebook(fércbook) nyújt nagy segítséget abban, hogy a fércek és az ékszerek minél szélesebb körben ismertek legyenek.

Hány gyermeked van? Mennyi idősek voltak, amikor elkezdtél dolgozni?

Két kisfiam van. Barnus 2,5 éves, Ambrus fél éves volt, amikor elkezdtem fércelni.

Hogyan egyezteted össze a vállalkozást és a gyermeknevelést, családi életet? Volt segítséged?

Volt és van segítségem. Máshogy nem is menne. Persze segítséggel együtt is nagyfokú szervezést igényel a dolog. Alapjáraton a férjemmel együtt próbáljuk beosztani, hogy ki mikor van a gyerekekkel és ki milyen házimunkát végez. Természetesen a nagyszülők is sokat segítenek, így néha szabad napokat is kapunk.

Milyen tipped van, ami segített megoldani az ezzel kapcsolatos problémákat, milyen tanácsod van az olvasók számára ezen az téren?

A fentiek igazak, de az igazsághoz hozzátartozik, hogy mindez időbe telt. Volt, aki a kezdetektől támogatott, hitt bennem, de többeket meg kellett győznöm, hogy ez az én utam. Amikor ez már kikristályosodott, akkor minden összeállt. A kulcs persze itt is a kommunikáció. Pontosan ki kell osztani a feladatokat. Ez persze csak akkor lehetséges, hogyha mindenki a célt tartja szem előtt.

A legtöbb anyuka „félgőzzel” kezd bele a vállalkozásba, aztán ahogy felszabadulnak az energiája, az ideje, egyre jobban fejlődik a cég. Neked mi erről a tapasztalatod? Mit tudtál/tudsz megcsinálni a gyerekek mellett otthonról és mi az, amibe akkor kezdtél bele, amikor már nagyobbak lettek (vagy ha még kicsik a gyerekek: mi az, amibe akkor szeretnél majd belevágni, amikor már kirepültek otthonról a gyerekek?)

Erre a kérdésre még nem tudom a választ. Szeptembertől mindkét fiú óvodába jár, én pedig minden energiámat a fércelésre, ékszerkészítésre fordítom. Jövőre már tudni fogom mi a különbség. 🙂

Milyen terveid vannak? Mit szeretnél megvalósítani, hova szeretnél eljutni?

Rengeteg ötlet kavarog a fejemben. A legfontosabb, hogy ezek letisztuljanak és egységet alkossanak majd a külvilág számára. Most ezt tekintem a legnagyobb feladatnak. Ezen kívül természetesen nagyon örülnék, hogyha minél szélesebb körben ismertek lennének a fércek és általam készített ékszerek. Haladni kell a korral, szerintem az interneten való kereskedésé a jövő, úgyhogy a honlapjaimat szeretném újra gondolni és új fórumot teremteni külön az ékszereknek is.

Mit tanácsolsz azok számára, akik még csak tervezgetik a vállalkozást? Mire figyeljenek oda, mit tartasz fontosnak és mit nem? Mit csinálnál másként, ha most vágnál bele?

Semmin nem változtatnék. Az elmúlt 2,5 év nagyszerű alapozás volt a jövőre nézve. Ha visszanézek, a legfontosabb momentum az volt, hogy nekem kellett hinnem az egész vállalkozás sikerében. Ezt ajánlom mindenkinek. Ha komolyan gondolja, akkor ne hagyja magát eltéríteni a céltól. A többi a cél mellé rendeződik.

Kattints ide és szavazz Sebők Juditra!

vissza

vonal

Varga Gabi

Varga GabiMivel foglalkozol?
Egy fonalboltot vezetgetek, ahol elérhető árakon igyekszünk kínálni prémium minőségű fonalcsemegéket.

Hogyan jött az ötlet? Hogyan kezdtél bele? Milyen előzményei voltak?
Tervezetten, számokkal, tervekkel vágtál neki, vagy inkább intuitív alapon a vállalkozásnak?

A kislányommal voltam terhes, amikor újra felfedeztem magamnak a kötést, de nem találtam itthon minőségi fonalakat. Saját részre kezdtem el felkutatni a külföldi fonallelőhelyeket, amiből aztán egy lényegesen komolyabb felmérés kerekedett. Marketinges vagyok, így könnyen le tudok csupaszítani egy terméket, hogy mi a valódi érték, és mi csak marketing. Sok szép fonal van a világban, de döbbenetes, hogy mennyi költség rárakódik egy-egy gombóc fonalra mire a gyárból a felhasználóhoz ér. Alaposan utánajártam annak, hogy hogyan is működik a piac, és azt találtam, hogy túl sok szereplő, túl sok lépcső van beiktatva, fonalak világkörüli útjáról már nem is beszélve. Azt hisszük egy adott márkáról, hogy európai, de valójában Kínában gyártják, a fonal aztán az amerikai központba kerül, onnan az európai logisztikai központba, és végül az adott ország forgalmazóin és területi képviselőin keresztül a kiskereskedelmi egységekbe. Minden lépcsőnél költségek keletkeznek, illetve mindenki meg is akarja keresni a maga kis pénzét az adott szakaszon.

Le szerettem volna számolni ezzel a sok lépcsős rendszerrel, és lehetővé kívántam tenni a legnagyobb márkákkal azonos minőséget a magyar pénztárcák számára is megfizethető árakon. Ehhez egy saját fonalmárkát hoztam létre és építettem fel, ami egy marketinges számára egy álomfeladat. Lubickolok azóta is a munkámban. 🙂

Maga az ötlet, és az üzleti koncepció intuitív volt, de számokkal is alá lett támasztva, hogy az elképzelés a valóságban is működni fog. Az elmúlt évek megtakarításait mind feltettük az üzletre, úgyhogy tervekkel és mindent alaposan átszámolva álltunk neki.

Mekkora a cég? Hányan dolgoztok benne? Milyen segítséged (családtagok, alvállalkozók stb.) vannak?

Kis cég vagyunk, de sokan és sokat dolgoztunk a Barka Fonalért. A programozó Hugimat emelném ki elsősorban, nélküle el sem tudtunk volna indulni. Anyukám is rengeteget segített, különösen az elején, februárban pedig egy munkatársat is felvettünk.
Sok mindenre büszke vagyok a Barka Fonal kapcsán, az egyik épp ez, hogy kevesebb, mint egy év alatt eljutottunk oda, hogy egy teljes munkaidős alkalmazottat is el tud tartani a cég. Fontos lenne, hogy ne csak elméletben, de a gyakorlatban is támogassák a kisvállalkozásokat, mert mi teremtjük az értéket és mi teremtjük a munkahelyeket.

Maximalista vagyok, ezért úgy gondolkozom, hogy valamit vagy jól érdemes csinálni vagy sehogy, vagy profi vállalkozást visz az ember, vagy kár is belekezdeni. Mivel nem értek mindenhez, alvállalkozókat is felkértem különböző feladatokra. A logónkat, a fonalak címkéit, a webshop designját az Artista Művek tervezte, és egy új irány grafikáján is ők dolgoznak. Egy webshopban a fotók adják el a terméket, ezért a fonalak fotózását is profi fotósokra bíztam, Taskovics Dorka, Mikus Kata, Darabos György és Istvánffy Zoltán is készített Barkás sorozatokat.

Hogyan marketingeztek, mik a tapasztalataid ezen a téren? Milyen módszerek vannak, amik beváltak, amiket szívesen ajánlasz másoknak is, és mik azok, amikkel nem voltál elégedett?

Mivel amit nyújtunk, az hiánypótló, ezért hagyományos értelemben vett reklámra nem volt szükség. Szájreklám útján terjed a Barka Fonal jó híre, és ennél azt hiszem nem is kell jobb reklám, igaz? 🙂
Hosszú távon gondolkozom, ezért az image-építésben és a hűségmarketingben hiszek, ezekre épül a marketing stratégiánk a rövid távú taktikák és praktikák helyett.

Hány gyermeked van? Mennyi idősek voltak, amikor elkezdtél dolgozni?

Még a kislányomat vártam, amikor megérett bennem egy vállalkozás ötlete, a szülés után az előkészületeken dolgoztam, és már a kisfiammal voltam terhes amikor elindult a Barka Fonal. Mielőtt bárki megijedne, hogy sorozatgyártásba kezdtünk a gyors egymásutánban született 2 kisemberrel, elárulom, hogy bármennyire is jól sikerült mindkét nemű prototípus, egyelőre nem tervezünk 3. babát. 🙂

Hogyan egyezteted össze a vállalkozást és a gyermeknevelést, családi életet? Volt segítséged? Milyen tipped van, ami segített megoldani az ezzel kapcsolatos problémákat, milyen tanácsod van az olvasók számára ezen az téren?

Sok-sok kompormisszummal lehet a vállalkozást és a családi életet összeegyeztetni. Egyrészt van egy hihetetlenül jófej férjem, aki maga ment el GYES-re a kisfiunkkal, hogy én a munkámra tudjak koncentrálni. Mázlista vagyok, mert szerintem, nem sok férj tenné ezt meg a feleségéért. Másrészt egyelőre nem költöztünk egy üzlethelyiségbe, hanem az otthonunkban alakítottunk ki egy bemutatótermet, így tudok dolgozni és babázni is. Sokan elsőre meglepődnek, hogy mi ott is lakunk, de a visszatérő vevők már otthonosan mozognak Nálunk. A családias hangulat szerintem csak hozzátesz a vásárlási élményhez, nem elvesz. Viktoromnak és Móci kutyánknak például komoly rajongótábora van, nem csak a fonalaknak. 🙂

A legtöbb anyuka „félgőzzel” kezd bele a vállalkozásba, aztán ahogy felszabadulnak az energiája, az ideje, egyre jobban fejlődik a cég. Neked mi erről a tapasztalatod? Mit tudtál/tudsz megcsinálni a gyerekek mellett otthonról és mi az, amibe akkor kezdtél bele, amikor már nagyobbak lettek (vagy ha még kicsik a gyerekek: mi az, amibe akkor szeretnél majd belevágni, amikor már kirepültek otthonról a gyerekek?)

Ha eddig eljutottál az olvasásban, akkor már kiderült, hogy egészen kicsik még a babáim, illetve a Barka Fonal is elég fiatal. Bár eddig sem félgőzzel dolgoztam, rengeteg tervem van még, úgyhogy csak remélni tudom, hogy igaz a fenti megállapítás, és egyre több időm és energiám lesz mind megvalósítani.

Milyen terveid vannak? Mit szeretnél megvalósítani, hova szeretnél eljutni?

Számos lehetőség rejlik még magában a vállalkozásban, az üzleti koncepciónkban és a piacban is, így nagy álmokat lehet szövögetni. Vannak lépések, amik egyértelműen várhatóak tőlünk, mint egy bolt nyitása vagy a webshop angol nyelvű verziójának az elindítása, de készülünk nagy-nagy meglepetésekkel is, amikről még nem mesélhetek.

Mit tanácsolsz azok számára, akik még csak tervezgetik a vállalkozást? Mire figyeljenek oda, mit tartasz fontosnak és mit nem? Mit csinálnál másként, ha most vágnál bele?

Ahogy bárkiből lehet jó anya, bárkiből lehet jó vállalkozó is, erre nem kell születni, nem kell egy bizonyos személyiségtípussal rendelkeznünk hozzá. Lelkileg azonban meg kell érni rá. Bármilyen probléma merül fel, az ember lánya azzal megbirkózik, de csak akkor ha a lelki állóképessége megvan hozzá.

Arra készüljünk fel, hogy az anyaság és a vállalkozás is a életünk legnagyobb önismereti kalandja. Különböző félelmeink, rossz berögződéseink, játszmáink, meggyőződéseink mind-mind visszaköszönnek ránk mindkét szerepben. A kihívások különbözőek, de mind lelki fejlődésünket szolgálják. Rengeteget tanulhatunk a gyermekeinktől, és a vállalkozásunk is tekinthető a személyiségünk kiterjesztésének, legalábbis az én felfogásomban. Ha magunkban helyére tudjuk tenni a dolgokat, ha megtanuljuk azokat a leckéket, amiket az élet nekünk felad, akkor boldog, kiegyensúlyozott kisembereket nevelhetünk, és sikerre vihetjük rég dédelgetett vállalkozásunkat.

Ez egyeseknek talán egy „nesze semmit, fogd meg jól” tanácsnak tűnhet, de én tényleg úgy gondolom, hogy az önismeret a kulcs ahhoz, hogy helyt tudjunk állni az élet minden területén.

Kattints ide és szavazz Varga Gabira!

vissza

vonal

Tolmácsi Ágnes

Mivel foglalkozol?

A Tengerecki Természetismereti Portált működtetem. Ez az oldal óvodás és kisiskolás korú gyermeket nevelő szülőknek és pedagógusoknak szól. Az oldalon számtalan játékot, kísérletet, megfigyelést mutatunk be, kirándulóhelyeket ajánlunk, múzeumok kiállításaira hívjuk fel a figyelmet. A családok számára kirándulásokat szervezünk, a nyári családi tábort idén második alkalommal rendezzük meg. Pedagógusok számára képzéseket szervezünk, környezettudatossággal kapcsolatos pályázatírásban segítjük őket.

Hogyan jött az ötlet? Hogyan kezdtél bele? Milyen előzményei voltak? Tervezetten, számokkal, tervekkel vágtál neki, vagy inkább intuitív alapon a vállalkozásnak?

Úgy éreztem, hogy a baba-mama korból kinőve egyre szűkül a szülők számára működtetett információs portálok száma és színvonala. A természetismeret és környezettudatos életre neveléssel kapcsolatos témát 2008-ban különösen elhanyagoltnak éreztem. Mivel a mi életünkben nagyon fontos szerepet játszik a természet, a környezettudatosság, ezt a hiányterületet meglátva kezdtem bele a vállalkozásba.

Mekkora a cég? Hányan dolgoztok benne? Milyen segítséged (családtagok, alvállalkozók stb.) vannak?

A Tengerecki Központot önkéntesek segítik, három állandó munkatársunk van. Kisebb munkákat alvállalkozók segítségével valósítunk meg.
Hogyan marketingeztek, mik a tapasztalataid ezen a téren? Milyen módszerek vannak, amik beváltak, amiket szívesen ajánlasz másoknak is, és mik azok, amikkel nem voltál elégedett?

Elsősorban az online marketing eszközeit használjuk, a hangsúlyt a bizalomépítésre helyezzük, valamint olyan szolgáltatásokat kínálunk például a pedagógusoknak, aminek kapcsán szívesen ajánlanak bennünket tovább.

Hány gyermeked van? Mennyi idősek voltak, amikor elkezdtél dolgozni?

Egy fiam van, három és fél éves volt, mikor elkezdtem a Tengerecki portált fejleszteni.

Hogyan egyezteted össze a vállalkozást és a gyermeknevelést, családi életet? Volt segítséged?
Milyen tipped van, ami segített megoldani az ezzel kapcsolatos problémákat, milyen tanácsod van az olvasók számára ezen az téren?

Azt hiszem szerencsém volt, mert fokozatosan tudtam a saját vállalkozásomat kialakítani. Az ötlet megszületésekor még nyolcórás munkám volt, amit egy hat órásra, néhány hónap múlva egy négyórásra váltottam. Később ezt a négyórás munkát már távmunkában végezhettem. A fiam közben óvodába járt, a férjem pedig rengeteget segített (és segít) a háztartásban és a gyermeknevelésben.

Az időgazdálkodást találom a legfontosabbnak és egyben a legnehezebbnek. Ezért javaslom mindenkinek, aki most indul, hogy valamilyen módszert dolgozzon ki az idő és a feladatok szinkronizálására, hogy ennek segítségével mindig szét tudja választani a családot, a személyes szabadidőt és a munkát.

A legtöbb anyuka „félgőzzel” kezd bele a vállalkozásba, aztán ahogy felszabadulnak az energiája, az ideje, egyre jobban fejlődik a cég. Neked mi erről a tapasztalatod? Mit tudtál/tudsz megcsinálni a gyerekek mellett otthonról és mi az, amibe akkor kezdtél bele, amikor már nagyobbak lettek?

Nem tudom, milyen a járókában játszadozó gyerek mellett dolgozni, mert nekem ez soha nem ment. Az én fiam már bölcsődés volt, amikor munka mellett belekezdtem a Tengerecki tervezésébe, építésébe. Azóta folyamatosan fejlődik a vállalkozás – ahogyan mi magunk is.
Mára a hat és féléves fiam gyakorlatilag munkatársamnak nevezte ki magát. Kísérleteket tesztel (vajon elolvad-e a gáztűzhelynél a műanyag pohár, míg anya a fürdőszobában van?), marketingmunkát folytat az óvodában (Mi az hogy Ti nem jöttök Tengerecki túrára?!), plakátot tervez a nyári táborhoz.
Távlati tervem, hogy a nyári tábort vezetését rábízzam, s míg ő odalesz, én egy hétig nyugodtan dolgozhassak. 🙂

Milyen terveid vannak? Mit szeretnél megvalósítani, hova szeretnél eljutni?

2011 nyarán cégcsoporttá bővül a Tengerecki.
A Tengerecki Központ és Portál mellett megalapítjuk a Tengerecki Alapítványt, amely a pedagógusok és a családok számára kínál támogatást. Szeretnénk önkéntes segítőket toborozni az alapítványi munkához.
Ősszel indítjuk a Tengerecki Webáruházat, ahol környezettudatos termékeket fogunk megfizethető áron forgalmazni.
Szeptembertől szeretnénk több magyarországi városban is elindítani a Tengerecki Franchise-t, ahol pedagógusok Tengerecki Foglalkozásokat, szakköröket tartanak 3-7, 6-10 éves korú gyerekeknek.
Mindezekhez nagyon szeretnék olyan munkatársakat, partnereket találni, akikkel fenti terveimet együtt valósíthatnánk meg.

Mit tanácsolsz azok számára, akik még csak tervezgetik a vállalkozást? Mire figyeljenek oda, mit tartasz fontosnak és mit nem? Mit csinálnál másként, ha most vágnál bele?

Mit csinálnék másként? Sokkal átgondoltabban, tervezettebben és sokkal hamarabb vágnék bele!. Éveken keresztül csak álmodoztam arról, hogy egyszer a saját vállalkozásom legyen, hogy a vasárnap este úgy térhessek pihenni, hogy alig várjam a hétfő reggelt, hogy ismét a munkámmal foglalkozhassak.
És hogy mit tanácsolnék azok számára, akik csak tervezgetnek? Önéletrajz írás és interjúra járás helyett inkább üzleti terveket írjanak!:)

Kattints ide és szavazz Tolmácsi Ágnesre!

vissza

vonal


Szólj hozzá!

1 Comment

Leave A Response

* A hozzászóláshoz el kell fogadnod az adatvédelmi tájékoztatónkat

*

Elfogadom

* Denotes Required Field