kevés megrendelés, konverzió, marketing akció

Miért nem vásárolnak?

Ha van egy weboldalad, van egy jó terméked vagy szolgáltatásod, vannak látogatók az oldalon, akkor már csak azt hiányzik, hogy vásároljanak is az oldalon. És bizony induló honlapoknál előfordul, hogy az első időben egyáltalán nem vásárol senki az oldalon, vagy csak nagyon kevesen vásárolnak. Miért van ez? Mit lehet tenni?

Több olyan honlaptulajdonossal is konzultáltam már, akiknek néhány hónapja indult az oldala, havonta néhány ezer látogató megfordult már rajta, de csak elenyésző volt azoknak a száma, akik rendeltek is. Ilyenkor általában az első reakciók ezek szoktak lenni a honlaptulajdonosok részéről:

1. „Túl magasak az áraim, ezért nem akarnak rendelni”

2. „Nem igaz, hogy 1000 emberből egy sem rendelt. Lehet, hogy nem jó a termék?”

3. „Kéne csinálni valami akciót, hátha akkor majd rendelnek”

A probléma hátterében azonban többnyire nem az árak vagy a termék minősége húzódik meg és nem az, hogy nincs akció az oldalon.

1. A szimptóma neve: passzív marketing


Az online marketinget sokan azért szeretik, mert itt nem kell face-to-face eladni, nem kell nyomulni, nincsenek cikis helyzetek, nyílt visszautasítások, csak egy online felület, ahol vagy rendelnek tőled vagy nem.

Ezzel azonban könnyű átesni a ló másik oldalára és annyira „nem-akarok-eladni” stílusban felépíteni a weboldalt, hogy a végén „nem-akarok-venni” weboldal lesz belőle. Mindezt ráadásul könnyű úgy magyarázni, hogy „már elég sokan vannak az oldalon és olyan lelkesen szólnak hozzá, lájkolnak, iratkoznak fel a hírlevélre, idővel biztosan fognak venni is, hiszen úgy szeretnek”.

Nem az a gond, hogy közösség van az oldalon, hanem az, ha a kialakult közösségnek nem adsz el. Az ajánlat a következőből álljon:

1. Miért van pont most az ajánlat? (pl. Mikulás akció)
2. Miért éri meg most megvenni? (pl. mert ajándékot adsz hozzá, vagy kettő együtt olcsóbb)
3. Meddig tart az ajánlat? (darabszám- vagy időtartam-limit)

És ameddig az ajánlat tart, addig minden eszközzel (bannerek, hírlevelek, Facebook, blog) arra törekedj, hogy a látogatóid látogassák meg az ajánlat oldalát, tudjanak róla, hogy van.

2. Ha nem jól célzol…


Gyakran a probléma a számokban rejlik: hiába van a honlapodon havonta 1000 látogató, ha ők nem a célcsoportodba tartoznak. Induló weboldalnál az első hetekben naponta 10-20 látogató szokott megfordulni az oldalon, ám ha a Google Analyticsben megnézed, akkor az is látszik, hogy nagy a visszafordulási arány. Egy részük ugyanis még nem „valódi” látogató, hanem véletlen találat, félrement kattintás a keresőben.

Ha tudatos keresőoptimalizálással, jó tartalommal és hirdetésekkel (Google Adwords, Facebook hirdetés) építed a látogatottságodat, akkor javarészt a célcsoportot fogod elérni és ez már releváns látogatottság lesz.

3. Számítási hiba


Sokan azért esnek kétségbe, mert a havi 1000 látogatóból 1 vásárlás, az 0,1%-os konverzió és ők azt hallották, hogy egy kezdő oldalnak 1-2%-os eladási konverziója is lehet (100 emberből 1-2 vásárol). A problémát itt gyakran számítási hiba okozza: a konverziót nem az egész oldal látogatottságából kell számolni, hanem annak az oldalnak a látogatottságából, ahol az ajánlatod található, ahonnan rendelni tudnak.

Innentől kezdve már csak matek az egész:

1. Vagy túl kevesen mentek be a megrendelési oldalra és ezért kevés a megrendelés,
2. vagy jó arányban mentek be a megrendelési oldalra, de ott nem rendelik meg a terméket.

A képlet nagyon egyszerű: vagy a látogatószámot kell növelned a megrendelési oldalon (pl. bannereket helyezel el az oldaladon, amik ide mutatnak, hivatkozol rá a blogban, a hírlevélben), vagy a megrendelő oldalt csiszolgatod, hogy többen rendeljenek rajta.

És még két jótanács a végére: ha nagyon szeretnél haladni, akkor előfordulhat, hogy néhány nap adatait nézed meg, és megijedsz, hogy az egyik nap rengeteg megrendelés érkezett, a másik nap pedig semmi. Ilyenkor az ember az okokat keresi. A tapasztalatok azt mutatják, hogy vannak olyan időszakok minden iparágban, amikor „pörög” az üzlet, amikor sokan rendelnek és olyanok, amikor nem.
Például napsütéses tavaszi hétvégéken, amikor az emberek többségének a kirándulás jár az eszében, nem az internetezés, nagy lehet a pangás a megrendelések terén is (tapasztalatok azt mutatják, hogy az utána következő első munkanapon ezt be szokták pótolni).

A másik az érési idő. Időt kell hagyni a piacnak, hogy megismerjék a honlapodat, a termékeidet, az ajánlatodat, folyamatos kommunikációval (hírlevél, Facebook, blog) tudsz nekik segíteni abban, hogy az ismerkedés felgyorsuljon és ne véletlenszerű legyen ki mikor vásárol, hanem kiszámítható és irányítható.

Téged milyen online marketing probléma foglalkoztat mostanában a leginkább? Miről írjak itt a blogon? Írd le a hozzászólások között!

68 Comments

  • Richard

    2014. szeptember 03. szerda

    Kedves Ági!
    Úgy tűnik, tényleg nagyon megy Neked az örökzöld tartalom generálás, hisz 2 évvel később is teljesen megállja a helyét, amit írtál. Saját tapasztalatból úgy érzem, a webáruházak legnagyobb problémája a „konverzió optimalizáció” (conversion optimization) hiánya.
    A webáruház első verzióját megéri ismerősökkel teszteltetni, leülni melléjük és szó nélkül figyelni, mit vesznek észre, hol bénáznak, így mindenféle analitika nélkül már az első körben meg lehet találni nagy lyukakat a vásárlási csatornán.
    Aztán az első látogatók adatai alapján jöhetnének a különböző weboldal analitikák alapján végzett kisebb javítgatások, tesztelgetések. Szerintem legalábbis ez a jó sorrend, nem pedig a „legyen online minél gyorsabban” módszer.

  • V.Andrea

    2014. március 07. péntek

    Kedves Ági!
    webáruházunk 3 hónapja működik, heti 2 megrendelésnél többet eddig nem kaptunk. Kérdésem: meddig kell várni, hogy beérjen vagy kimondjuk, hogy ez nem sikerült?
    (a termék/szolgáltatás nem egyedi, más, hasonló profilú vállalkozások napi 100-200 megrendelést bonyolítanak)
    köszi
    A.

  • Adrienn

    2013. március 11. hétfő

    Kedves Ági! Elakadtam a honlapom készítése közben. A csalim egy nyelvtanulóknak szóló relax hanganyag lenne, szeretném, ha ehhez csak regisztrált felhasználók férhetnének hozzá. Milyen ingyenes hirlevél szoftvert ajánlanál? Hogy csináljam?

    • Vida Ágnes

      2013. március 17. vasárnap

      Teljesen ingyenes szoftver nincs, ami jó, olyanok vannak, amiket egy bizonyos számú felhasználóig ingyen használhatsz. Ilyen pl. a listamester.com vagy a mailchimp.com.

  • Nanni

    2013. január 29. kedd

    Kedves Ági!

    Nagy örömmel olvasom az írásokat, és mindig nagyon megörülök, amikor látom, hogy ismét jött Tőled egy hasznos e-mail! :-)Amit a tökéletességről írtál, nagyon elgondolkodtatott.
    Én hamar döntöttem a pályámról, és szeretem is, de az utóbbi években mindig hiányérzetem volt, nemrég találtam meg, pontosan mivel egészíteném ki. Ez egy bizonyos szakmámhoz kapcsolódó szolgáltatás, szaktanácsadás, ami teljesen lázba hoz – itt sokkal kevesebb az írott, elméleti része, sokkal döntőbb a munka közben szerzett rutin és gyakorlat. Kérdésem,hogy szerinted érdemes már a tanulás első fázisainál elhinteni, hogy én ezzel is elkezdtem foglalkozni, vagy csak ha már „elértem egy szintet”? Minél hamarabb szeretnék „praktizálni”, gyakorlatot és ügyfélkört szerezni, de felsülni sem szeretnék a gyakorlatlanságommal. Viszont engem is megvert a sors maximalizmussal, és tudom, főleg az eredeti szakterületem kapcsán, hogy hajlamos vagyok borzasztó sokat elszöszölni valamin,és halogatni, mert még „nem tökéletes”. Az alapokat tudnom kell, ez nem vitás, de most nem akarok könyvekbe bújva éveket várni, és pecsétes papírokat gyűjtögetni, hogy merjek bármit is csinálni…Hogyan kommunikáljam szakszerűen az indulásnál, hogy kezdő vagyok, de ettől még nagyon lelkes, alapos, és nem utolsó sorban: megéri engem választani és nekem ezért fizetni? 🙂
    Nagyon köszönöm a választ előre is!!!
    Nanni

    • Vida Agi

      2013. január 30. szerda

      Ez igazából csak tőled függ. Ha bizonytalan vagy magadban, akkor megteheted, hogy az elején még csak írogatsz és nem mondod el, hogy majd ezzel szeretnél foglalkozni, aztán ha megjön a bátorságod, akkor előléphetsz azzal, hogy te ezt csinálod is.

  • Ági

    2012. szeptember 23. vasárnap

    Kedves Ági!

    Nagyon örülök,h létrehoztad ezt az oldalt, és szívből örülök,h sikeresen működik. Kaszásné Ági vagyok, és 4 éve van egy vállalkozásunk a férjemmel. Kisebb nagyobb sikerrel döcögünk. Van webáruházunk, honlapunk, boltunk, vásárokon árulunk. De mégsem az igazi. A webáruháznak, még nézettsége sincs, és a honlapnak sincs. Fogalmam sincs hol lehetne ezeket hirdetni. Szeretnék tanácsot kérni tőled,h hogyan tudok a döcögő vállalkozásból sikeresen működő vállalkozást csinálni. A segítségedet előre is köszönöm. Ági

    • Vida Agi

      2012. szeptember 27. csütörtök

      A leggyorsabb és leginkább költséghatékony a Google Adwords és a Facebook hirdetés egy webáruház esetén, ezenkívül a keresőoptimalizálásnak van még nagyon fontos szerepe, így tudsz ingyen látogatókat szerezni az oldaladra.

  • Bakonyi Betti

    2012. július 26. csütörtök

    Kedves Ági,
    a segítségedet szeretném kérni. A blogomat bő két hónapja indítottam, sikerült a szakmám által rátalálnom egy kitűnő lehetőségre, amit persze meg is ragadtam. A kérdésem a következő: hogyan tudok úgy optimalizálni, hogy a két területet (virág+kreatív) össze tudjam kapcsolni. Az a tapasztalatom, hogy aki az egyiket keresi (talál bőven információt a keresett témában), az nem kattint a másik területre. A kreatív területeknél sajnos a virágos szakma hozzáállása miatt, ez a fajta hobby tevékenység még nem eléggé ismert. Mostanra elértem a napi 60-80 oldallátogatást, de nagyon szegmentált.
    Köszönöm a lehetőséget a kérdezésre.
    Virágos szép napot. Betti

    • Vida Agi

      2012. július 28. szombat

      Ez az az eset, amikor mindkét témára van érdeklődés, de a kettőre együtt nincsen, mert még nem elég ismert ez a téma. Ez a legjobb verzió, hiszen ilyenkor saját réspiacot építhetsz, ahova te lépsz be elsőként. Ilyenkor gyakorlatilag mindkét területről el kell érned az érdeklődőket és „képezned” őket a blogodon keresztül, hogy elkezdjenek nyitni a te tevékenységed felé.

      • Bakonyi Betti

        2012. július 28. szombat

        Köszönöm szépen, a válaszod alapján most már körvonalazódik a gyakorlati megvalósítás is.
        Virágos szép napot.
        Betti

  • Tulok Teréz

    2012. július 08. vasárnap

    A júniusi kérdésemre sajnos nem kaptam választ. Megváltozott munkaképességűként elsősorban az otthon elvégezhető munkák érdekelnének, de sajnos egymás után kétszer is csalódtam. Van honlapom, de alíg látogatják. Nem tudom mit tegyek?

    • Vida Agi

      2012. július 13. péntek

      Számtalanszor kérdezted már itt ugyanezt és mindig kaptál rá választ. Látogatószerzési ötleteket itt a blogban is találhatsz, vagy pl. ebben a videóban is osztottam meg néhányat: http://www.youtube.com/watch?v=TTibaQtYQM4

  • Tulok Teréz

    2012. június 19. kedd

    Nekem szellemi termékem van. Kézzel csak akkor fogható, ha az általam írt versek, mesék kötetekben, antológiákban szerepelnek, de ezeket a termékeket senki sem keresi! Pedig szívesen írnék verset, mesét gyerekeknek szóló rádió, és televízió műsorokhoz. Az is probléma, hogy sajnos nincs olyan gyerekeknek szóló tartalmas műsor, ahova az általam írt verseket, be lehetne illeszteni. Mit tegyek hogy végre valaki már felfigyeljen rám? Üdvözlettel: Teca

  • Erika

    2012. május 23. szerda

    Kedves Ági!
    Nekem kézműves termékekkel foglalkozó webáruházam volt.
    Azt hiszem, hogy nagyjából jól csináltam ( a tanácsok szerint) mégsem ment. Hónapokig nem rendelt senki. Pedig: jó domain-nevet választottam, a webáruház külseje elég igényes és persze a termékek is. Árak nem túl drágák. Pozícionáltam a célcsoportot:20-40 év közötti,Internetet gyakran használó,középosztálybeli.Nyitóoldalon rögtön felvetettem a problémát:nincs ideje boltokat járni-megoldás:vásároljon nálam
    Budapesten belül ingyenesen szállítottam házhoz. Persze Facebook-on is rajta voltam. És így sem jött be, meg kellett szüntetnem,mert már megalázónak éreztem a kudarcot.
    Milyen hibát követhettem még el?
    Válaszodat előre is köszönöm.

    • Vida Agi

      2012. június 04. hétfő

      Ezt ennyiből nem lehet megmondani, de a leggyakoribb hiba, amit el szoktak követni a webáruháztulajdonosok az az, hogy nem építenek adatbázist a látogatókból és reklámoznak feléjük rendszeresen hírlevelekkel, hanem „hidegen” akarnak eladni mindig az új látogatóknak, ami sokkal rosszabb eredményeket hoz.

    • S.Kata

      2012. június 19. kedd

      Kedves Erika!

      Az első mondatodban benne van a válasz. (Csak a Te termékeid voltak jelen, össze kellene fogni másokkal.)
      Nézd meg ezt:www.amazon.de
      Itt egy helyen megtalálsz mindent a függönytől kezdve, a szúnyoghálón át az elemig. Csak az igazán nagy márkáknak van önálló webáruházuk, pedig No-ban szívesen vásárolnak interneten keresztül.
      Mennyit kellett volna eladnod, hogy nyereséges legyen a webáruház működtetése?

  • Gábor

    2012. április 12. csütörtök

    Köszi a válaszodat. A csali esetében mire gondolsz pontosan? Ebookra? Kilépés előtt egy felugró ablakban jelenne meg a feliratkozás és a letöltés? Kérdés hogy egy tanfolyam esetében milyen csalit tudnék írni ami miatt feliratkoznának? Igazából én arra gondoltam, hogy lenne az első oldalon egy videó amiben össze foglalnám miről is van szó, és csak azok lépjenek tovább akik komolyan gondolják, és ha a részleteket szeretnék tudni, akkor feliratkozás után megkapják a következő videót, ahol kifejtem bővebben a témát. Aki nem lép a következő videóra, az még valószínű nem nyitott hogy érdekelje a tanfolyamunk. Nem tudom hogy jól gondolom e? 🙂

    • Vida Agi

      2012. április 13. péntek

      Igen, egy letölthető tanulmány vagy megnézhető videó lehetne jó, az ötleted teljesen jó.

      • Gábor

        2012. április 14. szombat

        Nem nagyon találtam értékesítési oldallal kapcsolatos oktatóanyagot az interneten. Ebből is jó lenne egy csomag. 🙂

  • Gábor

    2012. április 10. kedd

    Szia Ági !

    Én amiről szívesen olvasnék, az a sales oldalak, és ha tanácsot tudnál adni, hogy ha valaki tanfolyam, vagy rendezvényszervezéssel szervezéssel foglalkozik, milyen típusú weboldalt lenne érdemes készíteni. Előre is köszi a válaszod.

    • Vida Agi

      2012. április 11. szerda

      A honlap attól függ, hogy cégek vagy lakosság-e a célcsoportod, akiknek rendezvényt szervezel.

      • Gábor

        2012. április 12. csütörtök

        Lakosságnak szólnának a tanfolyamok, és ami a lényeg, hogy csak az lenne a feladata az oldalnak, hogy eljöjjenek egy ingyenes prezentációra. Tehát érdeklődés felkeltése. Ezért gondoltam elsősorban egy értékesítési oldalra, akár videó üzenetekkel tarkítva. A cél az lenne hogy kapcsolatba tudjunk kerülni emberekkel, és akár telefonon vagy emailban elinduljon a kommunikáció. Már 4 városban vannak tanfolyamok, és ezt szeretnénk mégtöbb nagyvárosra kiterjeszteni. Ennek fényében te mit javasolnál? Milyen oldal lenne jó?

        • Vida Ági

          2012. április 12. csütörtök

          Igen, erre elég egy sima „egyoldalas” weboldal is, amin az ingyenes prezentációt „adod” el. Illetve még azt lehet megtenni, hogy aki kilép az oldalról azoknak felajánlod, hogy egy csaliért cserébe iratkozzanak fel és az így összegyűlt listának is az ingyenes prezit reklámozhatod.

  • Kereki Kriszta

    2012. április 10. kedd

    Arra jutottam, ideje befizetnem valamelyik tudásanyagodra. De melyikre?
    Van kézműves termékem, van tanfolyamom. Mindkettőben stagnálok, ahol leginkább elakadok, az a célcsoport meghatározása, megismerése. A többi nehézsége szerintem már ebből következik: nem tudom a vásárlókat elérni, megfogni, a termékeimnél is ezernyi irányba (stílusra gondolok) lehet elindulni, melyik vonalra álljak rá…
    Szóval azt gondolom, tudsz segíteni, de melyik csomagod lenne megfelelő számomra most, szerinted?

  • Kereki Kriszta

    2012. március 24. szombat

    Sok kérdésemre kaptam megint választ, pedig fel se tettem 🙂
    Azért maradt még!
    Azt hiszem nekem is sikerült „átlagos” weboldalt csinálnom, és nem tudok kitörni abból, hogyan lehetnék egyedi, ami a megfogalmazásokat, felépítést illeti. Gyöngyékszereket készítek, a célcsoportomban is bizonytalan vagyok, és illik a látogatottságra az induló weboldalak napi 10-20 látogatója, magas visszafordulással 🙁 Hogyan lehet megismerni a célcsoportot? 1-2 ötletet is szívesen vennék…

    • Vida Agi

      2012. március 25. vasárnap

      Igazából itt nincs szükség semmi hókuszpókuszra, csak józan paraszti észre: gondolkodj el, kik azok, akik ilyen ékszereket vásárolnak, milyen céllal vesznek ilyet az emberek, maguknak veszik vagy másnak, írj össze legalább 5-6 olyan csoportot, akik számára érdekes lehet ez a dolog.

  • Krisz

    2012. március 24. szombat

    Jól eltaláltad, ez a problémám pont. Asszem rám a passzív szöveg lehet, hogy rámillik, mert az olvasók kb 30%-a fél-egy órát tölt az oldalaimon, és talán máshogy kellene felépíteni a szerkezetét, hogy jobban kattintsanak az akcióra?
    Az én kérdésem az, hogy vizuálisan mire harapnak a látigatók? Azt hallottam, egy „kofa-szerű” honlap jobban ad el, mint egy visszafogott. Mit gondolsz?

    • Gábor

      2012. március 25. vasárnap

      Szerintem eladási szöveget kell írni, erre keress a neten, hogyan, és az instrukciók vagy példák alapján írd meg. Én is nemrég készítettem egy receptgyűjteményt, aminek a lényege receptek árakkal, és most készítem hozzá a honlapot. http://www.recepttunder.info
      Ja és az eladást kell megtanulni elsősorban. Az a legfontosabb.

    • Vida Agi

      2012. március 25. vasárnap

      Ez pontosan így van: meg kell tanulnod jó eladási szöveget írni, „kofának” lenni, hogy az oldaladat ne csak olvasgassák, hanem el is adjon. Nem az oldalad szerkezete miatt nem kattintanak az akcióra, hanem vagy a szövege miatt, vagy azért, mert nem jó helyen van az oldalon. Először próbáld meg átírni a banner szövegét „kofásabbra” (pl. írd le, miért érdemes rákattintani és írd is rá, hogy KLIKK), aztán várj néhány napot (vagy inkább egy hetet). Ha így sem kattintanak többet, akkor lehet elkezdeni tesztelni, hogy többen kattintják-e, ha máshol is ottvan az oldalon.

  • Szabó Renáta

    2012. március 23. péntek

    A belépő oldalak jelentőségéről olvasnék, mikor kell, milyen terméknél vagy milyen célcsoportnál jó ha van?

    • Taubert István

      2012. március 26. hétfő

      @Renáta minden célcsoportnál van jelentősége!

      1. Ha a főoldalról ahol mondjuk, más-más ajánlatra harapó érdeklődőt fogsz meg és kísérsz végig az értékesítési (feliratkoztatási folyamaton)
      2. Ha hirdetésből (PPC, vagy apróhirdetés, organikus kereső találatok) jön a látogató…
      3. Egyébként jellemzően webáruházak szokták alulértékelni a jelentőségét

  • Kishonthy Csilla

    2012. március 23. péntek

    Ági, Te mindig termék értékesítésről írsz. én személyes szolgáltatást adok el. Kozmetikai, smink és stílus tanfolyamok, tanácsadás. Erről nem szoktál írni, hogy a szolgáltatás is egy termék és azt hogyan adjuk el online.

    • Vida Agi

      2012. március 23. péntek

      A szolgáltatás is termék, az alapelvek itt is ugyanazok: „csomagold be” a szolgáltatást (legyenek pl. tanácsadási csomagok, írd le részletesen, mit tartalmaz a tanácsadás és mit profitál a vevő belőle), legyenek határidős ajánlataid.. a fenti cikk minden pontja ugyanúgy alkalmazható szolgáltatásra is, mint fizikai termékre.

  • Faragóné Keserű Judit

    2012. március 22. csütörtök

    Engem mostanában a Google+ foglalkoztat. Létrehoztam már vállalkozásnak oldalt, de követőt oldalnak nehezebb szerezni, vagy hogy is van ez…? Kicsit nehéz megszokni, de egyre fontosabb szerepet játszik pl. a keresőoptimalizálásban is, így jó lenne jól megismerni és használni. Köszi. 🙂

    • Vida Agi

      2012. március 23. péntek

      Ami a SEOban fontos szerepet játszik, az a +1 gomb, egyelőre ennek a használatára érdemes buzdítani az olvasóidat, a követőtábor felépítése még kevésbé fontos.

      • Faragóné Keserű Judit

        2012. március 23. péntek

        Értem. Köszönöm. 🙂

      • Szilvia

        2012. július 17. kedd

        Köszönöm, ez nekem is hasznos volt, mert én is még most ismerkedem a Google+ használatával.

  • Sz. Zsuzsi

    2012. március 22. csütörtök

    Szia Ági!
    Nekem egy több vonalon futó honlapom van, nem kereskedelmi céllal jött létre, bár vannak megrendelhető dolgok rajta. Viszont olvasásra ajánlott „Szösszeneteket” írok, közéleti témákról. Magyarán olvasótábort szeretnék magam köré gyűjteni, ami a mai „antiolvasó” világban igen nehéz. A honlap december óta működik, és egyenlőre szerintem csak a baráti körökben nézik. Szívesen fogadnék pár ötletet a nonprofit látogatottság érdekében. Várom a Online médiabirodalom indulását!

    • Vida Agi

      2012. március 23. péntek

      A tréningen is sokat fogsz arról tanulni, hogyan szerezz több látogatót. Az antiolvasás egyébként csak a nyomtatott dolgokra igaz, most láttam egy felmérést, hogy az emberek a neten átlag 1,5 órát olvasnak naponta, csak hát ez egészen más fajta tartalomfogyasztás, mint korábban. Facebookkal viszonylag gyorsan lehet olvasottságot építeni egy blognak, ha sokak számára érdekes a témája, és jó hír, hogy erről pont a tréning elején lesz egy anyag 🙂

  • J. Ani

    2012. március 22. csütörtök

    Szia Ági!
    Én középiskolásoknak szeretnék tanulással kapcsolatos weboldalt készíteni. Kérdésem az, hogyan nyerjem meg ezt a réteget? Ugyanis azt olvastam, hogy gyerekeknek közvetlen ne adjak el semmit.
    Köszi Ani

    • Vida Agi

      2012. március 23. péntek

      Itt a célcsoportod a szülők lehetnek, akik segíteni akarnak a tanulási problémás gyermeküknek, nekik kell írnod az oldalt.

  • VKati

    2012. március 22. csütörtök

    Ági, ha már kérdezed, mi foglalkoztat, hát ez:
    Szeretnék Facebook közösségi modulokat applikálni a WordPress alapú oldalunkba, és egyszerűen nem tudom megoldani. Egy pillanatig még látom az oldalsávban, pont olyan, amilyennek szeretném, de amikor frissítek -még bosszantóbb, hogy néha a többedik frissítésre- már nincs ott. Az oldalakra is szeretnék tenni, ott még ennyire sem megy.
    Rengeteg időt töltöttem el vele, és már nagyon elegem van!
    Ha már volt szó erről régebben, akkor bocsi, az is jó, ha esetleg segítenétek megtalálni!
    Köszi előre is!

    • Vida Agi

      2012. március 23. péntek

      Teljesen eltűnik az oldalsávból vagy a helye megmarad, csak nem látszik benne a modul? a HTML5 vagy a sima iframe verzióval próbálkoztál? (általában az iframe megbízhatóbb ilyen szempontból)

      • VKati

        2012. április 09. hétfő

        Köszönöm a választ!
        A widget a névvel ott marad, csak nincs benne semmi.
        Már mindkét variációt próbáltam, sajnos eredménytelenül. Valószínűleg valamit rosszul csinálhatok….
        🙁

        • Vida Agi

          2012. április 11. szerda

          Esetleg megpróbálhatnád valamilyen Facebook like box pluginnel kitenni, hátha az segít, keress rá a bővítményeknél.

  • Kerekes Marianna

    2012. március 22. csütörtök

    Engem az érdekelne, ha több egymással össze nem függő témával is szeretnék foglalkozni, több különbözőp honlapon, akkor az nem okoz-e zavart az olvasóim ill. leendő ügyfeleim körében? „Nahát ez ebben is szakértő, meg emebben is?” Ezt hogyan tudom úgy megoldani, hogy ne váljak komolytalanná?

    • Vida Agi

      2012. március 23. péntek

      Egyszerűen: kommunikáld, hogy mihez értesz, honnan származik a tudásod, miért foglalkozol az egyik és a másik témával is. Írd le mindegyik oldalon a bemutatkozásban a történetedet, ahogyan több téme szakértője lettél.

      • Kerekes Marianna

        2012. március 23. péntek

        Igen, azt hiszem ezek leírása, pontos megfogalmazása tényleg növelik a bizalmat. Köszönöm Ági a válaszod. Klassz, hogy ilyen gyorsan válaszolsz mindenkinek.

    • Taubert István

      2012. március 26. hétfő

      ” ha több egymással össze nem függő témával…” akkor valószínűleg, több egymással össze nem függő célcsoportod, így különböző látogatóid is lesznek. Tapasztalat alapján az átfedés, ha lesz is nem fog gondot okozni, ha egyébként releváns a tartalom, és bizalomkeltő az ajánlat.

    • Gergely Eszter

      2012. június 22. péntek

      én is hasonlót akartam kérdezni, csak nálam a célcsoport ugyanaz lenne, és ugyanazon az oldalon, ugyanis kisgyerekes anyukákat ugyanúgy érdekelhet a szoptatás, az egészséges táplálkozás, és a gyerek oktatása, de akár még a pénzügyek is. Vajon nem lesz így túlságosan szétszabdalt? De valahogy mindegyikről szeretnék írni, és terméket hozzá. Egyszerűen nem tudok pl. csak az angolra rástartolni. Vajon működhet ez így? Előre is köszönöm!

      • Vida Agi

        2012. július 02. hétfő

        Túl sok téma nem jó egy oldalon, mert az már nagyon szétszabdalt, hacsak nem találsz ki valamilyen közös kapcsolódási pontot közöttük a célcsoporton túl (pl. Eszter-féle módszerrel tanítod mindegyiket :))

  • Barbi

    2012. március 22. csütörtök

    Én a Facebook kommunikációról olvasnék szívesen. Elég nehezen megy, talán mert annyira nem kedvelem a FB- ot, nem tudom otthonosan érezni magam benne…

    • Taubert István

      2012. március 26. hétfő

      Barbi erről a témáról brutál sok infó van, igaz főleg angolul (pl: mashable.com ; socialmediaexaminer.com, …) Több mint amit a hazai FB megérdemel. Nem lebeszélni akarlak, inkább alternatíva keresésére biztatlak! 😉

  • Zsuzska

    2012. március 21. szerda

    Köszi az összefoglalót, nagyon tetszik. A célcsoport megtalálása nálunk is beigazolódott. A megrendelőink elsősorban az új látogatók közül kerülnek ki. A régi regisztráltak, akik a hírleveleket rendszeresen kapják, nem érdeklődnek igazán.

  • Földiné Csúcs Mária

    2012. március 21. szerda

    Mi egy facebook csoportot hozunk létre. Már egy van, ami bevált, így a mostani munkáinkra is erre gondoltunk.
    Van szolgáltatás, és termék is, saját készítésű, és az eddigi megrendelések alapján eléggé tág a korosztály és a nemek aránya is.

  • Szilvi

    2012. március 21. szerda

    Ági, a célzással kapcsolatban, hogyan tudom azt felmérni, hogy akik az adott kulcsszavakra keresnek, azok milyen korosztályból vannak? Létezik erre módszer?

    • Vida Agi

      2012. március 21. szerda

      A Google Kulcsszókeresőben erre nincs mód. A Facebook hirdetéskezelőjében viszont lehet állítgatni a korosztályokat, érdeklődési köröket és megnézni, melyik milyen tömeget képvisel.

  • Amistad

    2012. március 21. szerda

    Szia Ági! Online ruha értékesítő üzletet építek, a célcsoportom 14 és 18 közötti fiúk-lányok, akik felsőosztálybeli szülők gyerekei.

    Én arról olvasnék szívesen, hogy a feliratkozó email sorozatomban milyen arányban szerepeljenek a vevő problémáján keresztüli eladásról szóló, a cégemről-változásokról szóló levelek, vicces-humoros bejegyzések és tanító jellegű emailek?

    Mondjuk egy ilyen arány mennyire helytálló egy 15 levélből álló sorozathoz:
    burkoltan eladási célzatú email 30%
    rólam, cégről szóló email 25%
    vicces-humoros bejegyzések 15%
    tanító jellegű emailek 30%

    Véleményed előre is köszönöm!

    • Vida Agi

      2012. március 21. szerda

      Elméletben jó, a gyakorlatban majd kiderül, hogy nálad, a te olvasóidnál ez milyen eredményeket hoz, hogyan kell változtatni az arányokon.

      • Amistad

        2012. március 21. szerda

        Köszi Ági, majd kiderül!

  • Jools

    2012. március 21. szerda

    A szakirodalmi hivatkozások mikéntjéről olvasnék szívesen. Hogyan kell feltüntetni a forrásokat,url-címeket? Milyen formátumban, pontosan hol, stb. mik a szabályok? Köszönöm!

    • Vida Agi

      2012. március 21. szerda

      Erre nincs kimondottan „szabály”, ez etikai kérdés. Idézni idézőjel között kell és fel kell tüntetni a forrást úgy, mint a könyvekben, szakdolgozatban való idézetnél (szerző, könyv címe), ha weboldalról idézel, akkor a legbiztosabb megkeresni a tartalom tulajdonosát és engedélyt kérni tőle a forrásmegjelöléses idézetre, így biztosan nem lesz galiba a dologból.

    • Szilvi

      2012. március 21. szerda

      Én az oldalaimon megadom ilyenkor a linket, dátumot, és ha elérhető a hivatkozott oldalon a szerző neve, akkor mindenképpen azt is és a cikk címét. A link mindig éles link, hiszen hadd profitáljon ebből az idézett oldal is.

    • Taubert István

      2012. március 26. hétfő

      Maga a kérdés felvetés is biztató, hisz arra utal, hogy egyre többen felismerik a a hivatkozásokban rejlő lehetőséget. Nem olyan régen, még sokak azért nem linkeltek, mert akkor elveszítik az olvasóikat. Ezzel szemben a gyakorlat pont azt mutatja, hogy az ajánló is profitál.

  • Noémi

    2012. március 21. szerda

    Nekem csak saját barkácsolt honlapom van, és valahogy jobban biztonságban érzem magam, ha csak statikus. Mindig félek, ha belenyúlok, elromlik 😀
    De tényleg, jobb lenne mindig frissíteni valamit rajta és az emberek szájába rágni, hogy _miért_ vannak a dolgok. Köszi!

  • panyizsuzsi

    2012. március 21. szerda

    Ez annyira igaz:
    „Például napsütéses tavaszi hétvégéken, amikor az emberek többségének a kirándulás jár az eszében, nem az internetezés, nagy lehet a pangás a megrendelések terén is (tapasztalatok azt mutatják, hogy az utána következő első munkanapon ezt be szokták pótolni).”