Könyvmarketing: Könyvet szeretnék írni!


Meglehetősen sokan kérdeztétek mostanában, mi a teendő, ha van egy szuper könyvötleteted, szeretnéd megírni (vagy már készen is van), de fogalmad sincs, hogyan lehetne mindezt kiadni és bevételhez jutni belőle.Hogyan működik a könyvmarketing? Keress kiadót? Spórold össze a magánkiadás árát? És lesz egyáltalán valaki, aki elolvassa majd? Ebben szeretnék most segíteni.

Könyvmarketing lépések

Az első könyvemnél pontosan tudtam, kinek lesz kincset érő a benne levő információ, és volt már egy jókora listám, ezért nem okozott gondot az értékesítése. Ha viszont te nem szakkönyvet írsz, hanem mondjuk egy regényt, vagy verseket, és fogalmad sincs, hogyan és kinek tudnád eladni, valamint nincs tőkéd, amivel elindulhatnál, reménytelennek érezheted a helyzetet. Pedig nem az 🙂 Nézzük csak, hogyan lehet az internet marketingben rejlő lehetőségeket felhasználva rajongótábort gyűjteni a könyved köré:

1. lépés A bevezetés

Indítd el a saját írói blogodat! Írj arról rendszeresen, miről fog szólni a könyved, milyen karakterek lesznek benne, milyen problémákról írsz majd, tegyél be egy-egy részletet, idézetet a könyvből.
Minden héten oszd meg más aspektusát a könyvnek, egyszerre mindig egy kis szeletet.

Indíts egy írói Twitter accountot, jelöld be az ismerőseidet és itt is kommunikáld, hogyan áll éppen a könyved, hol tartasz, mivel jutottál előrébb! Ajánlj olyan oldalakat, amik a témához kapcsolódnak, olyan idézeteket, amikből te is sokat tanultál, és
mindenféle más érdekes tartalmat, ami hasznos lehet a követőid számára.

Indíts rajongói klubot a könyvednek a Facebookon! Kösd össze a blogoddal a rajongói oldalt, így a blogod leglelkesebb olvasói átiratkozhatnak ide és itt is követhetnek téged.

Miért jó neked mindez? Mostanában figyelemmel követtem Donald Miller író legújabb könyvének bevezetését. Minden héten írt valamit a blogjába, a Twitteren körbeküldött 1-1 fotót olyan helyekről ahol járt, a Facebookon az aktuális élményeiről írt, amik a könyv megírása közben érték.

Minél több csatornán találkozik veled az olvasó, annál inkább mélyül a kapcsolatotok. Ha verseket írsz, néha feltehetsz 1-1 versszakot a Facebookra, ha regényt, akkor írhatsz a szereplők karakteréről, betehetsz egy-egy jól sikerült mondatot, vagy fotót egy tájról, amiről a regényben is lesz szó.

Készíthetsz videókat is, ahol a könyv egyes részeiről beszélsz. Nem kell mindent elmondanod, a cél a figyelem felkeltése, az, hogy kíváncsiak legyenek a könyvedre, hogy akarják megtudni a teljes történetet.

A másik cél, hogy kialakuljon egy rajongótábor, egy olyan csapat, akiket érdekel a könyv, akik követnek téged és akik szeretnék majd megvásárolni azt.

2. Vond be az olvasókat!

Ha már néhány hete blogolsz, kommunikálsz a Twitteren és a Facebookon, kialakul egy olyan közösség, akiket be is vonhatsz a könyv írásába. Például megszavaztathatod velük, milyen legyen az egyik karakter, vagy megkérheted őket, segítsenek elvarrni az egyik mellékszálat a regényedben,
szakkönyv esetén megkérheted őket, hogy tegyék fel a kérdéseiket a témával kapcsolatban és ezeket is megválaszolod majd a könyvben.

Ez a módszer segít, hogy ők is részesei legyenek a történetnek, magukénak érezzék a készülő könyvet, és még szorosabbra fűzzétek egymással a kapcsolatotokat.

3. Folyamatosan tudósíts a történésekről

Amikor már nagyjából elkészült a könyv, kezdj el folyamatosan hírt adni arról, mikor lesz kapható, hogyan készülnek az utolsó simítások. Írj arról, hogy most leadtad a korrektornak, hogy készül a címlap és tárgyaltál a grafikussal, hogy elmentél nyomdát látogatni stb. Drukkoljanak veled együtt, ahogy egyre közeledsz a megjelenés felé.

4. A kézirat

Most jön az a rész, ami megoldja az anyagi problémáidat: Annak a rajongótábornak, akit fokozatosan a könyv köré gyűjtöttél, add el letölthető formában a kéziratot. Ez egy különleges ajánlat, egy speciális dolog, hogy ők mindenkinél előbb hozzájuthatnak ehhez a lehetőséghez, és még heteket kéne várniuk, mire a nyomdában elkészül.
A vásárlóidnak, ajándék-képpen tarthatsz egy író-olvasó találkozót is, ahol személyesen tőled kérdezhetnek, beszélgethettek, és megvitathatjátok a folytatást.

Azzal, hogy eladod a kéziratot letölthető formában, megkeresed azt a pénzt, amiből meg tudod finanszírozni az első példányok kiadását.

5. A költségek

Milyen költségekkel számolhatsz?

1. A címlapot és a tördelést érdemes szakemberre bízni, sok mindent meg tudsz magad is oldani, de a szép nyomdai megjelenéshez szükséges egy hozzáértő szem, aki tud segíteni. Én is azt gondoltam, hogy értek a könyvekhez, de nem 🙂 Ami monitoron jól mutat, az nyomtatásban nem biztos, hogy szép lesz és vannak olyan nüansznyi apróságok is a szerkesztésben, amit csak az tud, akinek ez a szakmája, tehát ezen nem érdemes spórolni. 12-20.000 Forint közötti árat szoktak kérni ezért.

2. A nyomdai költségeknél azon kell elgondolkodni, vajon te magad mennyi példányt tudsz értékesíteni. Praktikusabb először csak kis példányszámot megcsináltatni, ezt azonban hagyományos nyomdában nem vállalják, vagy csak nagyon magas áron, ezért akkor jársz a legjobban, ha digitális nyomdához fordulsz. Ilyen például a Blogkiadó (www.blogkiado.hu), akiknek az oldalán egy árkalkulátort is
találsz, a Z-Press kiadó (www.konyvmuhely.hu) vagy a Lilli (www.lilli.hu). Itt akár 10 példányt is rendelhetsz, aztán ha sikerült eladni, a bevételből rendelhetsz valamivel többet és így tovább.

A könyvek megjelenését Magyarországon be kell jelenteni az Országos Széchenyi Könyvtárnak, ők adnak ISBN számot és nekik kell leadni a köteles példányokat is. Az ISBN szám igényléséről bővebben itt olvashatsz.

Felmerülhet benned a kérdés, hogy vajon keress-e kiadót magadnak?

Őszintén szólva, ha szeretnéd, hogy valóban és mielőbb megjelenjen a könyved, akkor nem érdemes emiatt kilincselned, mert nagyon nehéz a hazai kiadókkal megállapodni ismeretlenként, és nagy keresetre sem számíthatsz ebből. A nagyobb kiadóknál akár másfél év eltelhet, mire megjelenik egy könyv, ha egyáltalán sikerül meggyőznöd őket róla, hogy érdemes kiadni. Magánkiadásnál a könyvből származó bevételed is sokkal nagyobb lesz.

6. Add el!

Ha már elkészült az első kiadás a nyomdában, akkor többféle módszerrel tudod eladni őket.

Egyrészt mozgósíthatod a “rajongótáborodat”: folyamatosan írj olyan cikkeket, figyelemfelkeltő tanulmányokat, riportokat, videókat, amik hasznosak, érdekesek vagy humorosak és amit ők továbbíthatnak, ajánlhatnak az ismerőseiknek.

A digitális kiadók (a Z-Press és a Lilli) tud segíteni abban, hogy a könyved a nagy könyváruházakban és az internetes áruházakban is jelen legyen attól függően, milyen módon szerződsz le velük.

Szervezz ingyenes teadélutánokat, beszélgetéseket, találkozókat online, ahol dedikálod a könyvet és beszélgettek róla. Bevezetheted azt is, hogy havonta tartasz egy klubestet, amire a blogodban vagy a Facebookon lehet regisztrálni.

Keress olyan klubokat, szervezeteket, akiknek a témájához kapcsolódik a könyved és ajánld fel nekik, hogy tartasz egy ingyenes előadást, kerekasztalbeszélgetést a témáról, valamint viszed a könyvedet is, amit helyben dedikálsz nekik.

Keress fel bloggereket, akiknek felajánlasz egy ingyen példányt a könyvedből, ha cserébe írnak róla (ez a módszer újságírókkal is működik)!

Most talán túlságosan bonyolultnak és munkásnak tűnhet ez az egész, egyszerűbbnek tűnhet megírni a könyvet és várni rá, hogy “valaki felfedezze”, de egyre több írónál látom, hogy a kiadókat megkerülve a fentiekhez hasonló módon népszerűsítik a könyvüket. Ebben az üzleti modellben a szerző anyagilag sokkal jobban jár, így nem kell éhenhalnia, mire végre híres és gazdag lehetne 🙂

Tanulj könyvmarketinget és add el a könyvedet, juttasd be a könyvesboltokba, találj olvasókra! Ez a tudáscsomag segít neked ebben: www.gazdagmami.hu/konyvmarketing

163 Comments

Comment navigation

  • Nyitrai György

    2011. március 29. kedd

    Valahol el kell kezdeni hogy az unokák is tanuljanak belöle

  • Lőrincz Tímea

    2011. március 14. hétfő

    Megebédeltünk, így leírom, nekem mennyibe került a könyvkiadás a két könyvnél átlagban.
    Borító (ismerős csinálta) 25000-40000 Ft között
    Tördelést én csináltam, ez ingyen volt.
    Korrektor mindenképpen kell, javítja a hibákat, az esetleges értelmetlen dolgokat – ismerős csinálta 40-50000 Ft A második könyvnél nem volt pénzem korrektorra, gondoltam elég lesz a helyesírás-ellenőrző program, plusz 10szer átnéztem leadás előtt, tele lett elválasztási hibákkal végül, Nagyon ciki. Soha nem spórolok a korrektoron többé.
    AZ első könyvnél felkértem egy szerkesztőt 120000 FT volt, szinte semmit nem csinált. komolyan. megbántam, hogy kidobtam a pénzt erre.
    A nyomda 1000 példánynál 300-400000 FT. A második könyvnél csináltam egy akciót, aki előre kifizeti, sokkal-sokkal olcsóbban kapja meg, mint a megjelenési ár. Ebből ki tudtam fizetni a nyomdát, így a megjelenés után eladott könyvek profitot hoznak már.
    Persze a felajánlott ingyenkönyvek (újságíróknak, blogolóknak, baromi sok postaköltséggel járnak együtt. persze egy-egy promóciós cikk megéri a postaköltséget, csak amikor még nincs bevétel ezek is soknak tűnnek.
    Komolyan, akinek van ötlete, hogy mit csináljak még, írja meg, mert minden érdekel. Sőt az is, hogy könyvkiadás után milyen kampányt érdemes csinálni. Persze, ami hatékony, de a legolcsóbb.
    Ja, és persze felmerül a kérdés, az ember miért csinálja akkor mégis? Válasz: Bízom benne, hogy egyszer eljön az áttörés. Nem lehet, hogy nem. Főleg, mert nem rosszak a könyveim, egyáltalán.

    Azért bíztatásul, aki belevágna: Valamennyi profitot így is termelnek a könyveim, pl néha be tudok vásárolni, vagy pl tavaly a 3 gyerek nyári ruhaganitúráját is a profitból vettem, de jó lenne, ha termelne az egész annyit, hogy ne kelljen majd elmennem mellette, és a gyerekek mellett valahová dolgozni.:) Reméljük a legjobbakat.
    A digitális nyomás elég drága, így ezért nem azt választottam, és az igaz, hogy Ági neked 50-esével vitték a könyveket, de te egy olyan könyvet adtál ki, ami az embereknek nagyon hasznos, hiszen azáltal foghatnak bele majd a saját vállalkozásukba, stb…
    Mindenki szívesebben áldoz olyan dologra, ami hasznot hoz majd.
    Ráadásul a könyvpiac olyannyira telített, hogy egy kezdő nem engedheti meg azt, hogy 4000-5000 Ft legyen egy könyv,amit írt.
    Nekem ezek a tapasztalataim, de én is még csak az uatat keresem…

    • Vida Agi

      2011. március 22. kedd

      Tímea, köszönöm a részletes beszámolóidat a könyveid gyakorlati hátteréről. Annyit hozzátennék, hogy üzleti témájú könyvet még nem adtam ki, az most lesz pár hét múlva 🙂 Viszont eddig 4 ügyféllel dolgoztam, akinek saját könyvei voltak vagy kisebb könyvkiadója. Mesekönyv, novellák, versek – szóval nem a legkeresettebb témák.
      Mivel te egy olyan piacon vagy, ahol sok konkurensed van, elsőként a pozicionálásoddal kéne foglalkoznod: Miben vagy te MÁS, mint ők?
      Nem azon kéne törni a fejed, hogyan marketingeznek ők, hanem azon, hogyan tudsz te teljesen más eszközökkel eljutni az emberekhez.
      Például nagyon erős webes jelenléttel. Őszintén szólva most eléggé kaotikus a jelenléted: régi oldal, új oldal, többféle blog… A mostani oldalon kéne lenni mindennek és egy nagyon jó írói blognak is.
      Kihasználhatnád a webes ajánlásokban rejlő erőt is: például megrendelés után azonnal továbbajánlhatnák a könyveidet.
      Fontos lenne a listaépítés is, e-mail marketinggel sokkal hatékonyabban tudnád irányítani a kampányokat, eladásokat.
      Nehogy azt hidd, hogy íróként nem adsz hasznosat és nem vagy szakértő: például szervezhetnél klubnapokat, kerekasztalbeszélgetéseket, ahol női problémákról, párkapcsolati kérdésekről lehetne beszélgetni veled és ezt már lehet PR-ozni is. Nem kell nagy kiadónak mögötted állnia ahhoz, hogy legyenek sajtómegjelenéseid, karolj fel íróként fontos női ügyeket – ezzel is lehet PR-hoz jutni.

  • Lőrincz Tímea

    2011. március 14. hétfő

    Sziasztok!
    Én is két könyvet adtam ki eddig magánkiadásban, készülök a harmadikra, minden boltban bent vagyok, stb, de nem olyan egyszerű sajnos a dolog. Facebook-on, Twitteren elég régóta csinálom, amiket javasolsz, de hihetetlen lassan működik minden. Ráadásul a könyvem mivel csak kis példányszámú (1000 db), így a boltokba kevés jut, ki se teszik oda, ahol rögtön belebotlanál.
    Nagyon örültem ennek a cikknek, sajnos a kommenteket csak este tudom elolvasni, ha elaludtak a gyerekek, de el fogom, hátha találok olyat, amivel igazán előbbre tudnék lépni.
    Ráadásul az olvasóim nagyon-nagyon jó visszajelzéseket írnak nekem a könyvekről, pl egyik nap Floridából írt valaki, de egyszerűen kínlódom. Ráadául nem is 20-30ezer példányt szeretnék évente eladni, mindössze 5000 db a célom évente, de még az ezret is baromi nehéz. MOst azon gondolkodom, hogy valamiféle támogató kellene, aki segítene pl metróba plakátkampényt csinálni, vagy akármit, ami segítene.
    Tudom, hogy egyszer sikerülni fog, de anyám, annyira lassan megy!!!
    Itt a blogom amúgy, ahol részletenként olvashatók is a könyveim, ha valakit érdekel.
    AKi tudja,kérem ismerőseinek ajánlja is. Én is így szoktam segíteni hasonló cípőben járó kezdő írópalántáknak:):
    http://romantikusregeny.blogspot.com/

    Köszi, és üdv.
    Timi

  • webdesign-grafika

    2011. március 11. péntek

    Remek írás, gratulálok! Még néhány jó tanácsot adnék azoknak, akik valóban könyvkiadáson törik a fejüket.
    Ahogyan írod is Ági, és a hozzászólások között is olvastam, a leendő könyv tördelését és szerkesztését, grafikai munkákat valóban érdemes szakemberre bízni. Mivel én magam is kiadványszerkesztő vagyok ( http://www.webdesign-grafika.hu ) jól tudom, hogy a megjelenés mennyit vet a latba! Egy olyan könyvet, aminek a külleme mutatós, a tördelése szakszerű, átlátható, az emberek szívesebben vesznek a kezükbe. Arról nem is beszélve, hogy többet lehet kérni érte, mivel professzionális megjelenése van, bizalmat kelt az olvasóban. Ez hatványozottan érvényes a nyomtatott könyveknél, de az e-bookoknál is érdemes figyelni erre.
    Sok sikert mindenkinek és ha segítség kell nyomdai előkészítésben, keressetek bátran! 🙂

  • valika

    2011. február 10. csütörtök

    sziasztok mindenkinek én vagyok lovacska nékem irtatok az irjon visza aki akkar és sziasztok?????????????,:s :d

    és erőre is köszönöm

  • valika

    2011. február 10. csütörtök

    sziasztok mindenkinek

  • Szaszi

    2011. január 27. csütörtök

    Köszönöm… nagyon teljes összefoglalót kaptunk újfennt 🙂
    A hozzászólásokból is nagyon sokat lehet tanulni :))

  • Moncsi46

    2011. január 10. hétfő

    Kedves Ági!
    Pár éve én is akartam írni egy regényt, de csak novella lett belőle. Aztán írtam még egyet. Néhány versem is van. Ezeket önállóan nem hiszem, hogy ki lehetne adni. A Nők Lapja Novella-ba szerettem volna beküldeni, hogy az újság lapjain láthassam a művem. Akkoriban egy olyan helyen dolgoztam ahol volt egy írói klub, ott a művészeti vezetőnk tanácsára az interneten a http://www.fullextra.hu oldalon publikáltam őket laFam néven. Majd a munkahelyem saját művészeti honlapjára is feltettem néhányat. Ezeken az oldalakon kritikákat is kaptam, de itt csak egy zárt kör olvasta. Ezzel még nem értem el a célomat. Aztán ennyiben is maradt. Most viszont adtál egy jó ötletet. Csinálok egy írói blogot, aztán meglátjuk mi lesz belőle. Már csak azt kell kitalálnom, hogy hol is legyen az a blog. A saját honlapjaim nem kínálnak ilyen lehetőséget. Talán az Online Munka Otthon oldalon lévö honlapomon.
    Köszi az ötletet!
    Ha már ezt leírtam, azt is megkérdezem, hogy a webelőadásodon hogyan tudnék én is írni a chatra?

    • Vida Agi

      2011. január 10. hétfő

      be kell regisztrálni a chathez a ustream.tv oldalon, de már nem működik a chat, csak az előadás alatt élt.

  • Zsófia

    2010. december 06. hétfő

    Kedves Ági!

    Nagyon jó az írásod, sok hasznos dolgot találtam benne.
    Köszönöm!

  • tikemi

    2010. november 12. péntek

    Ide is jelentkezhettek szakvéleményért, különösen populáris irodalom témájában 😉
    http://zelegor.com/kiado.php
    Jövőre mi is szeretnénk nyitni (új irányba menni), hátha épp a te irányodban. 🙂

  • Angela

    2010. november 12. péntek

    Nagyon jó! Nagyon jó. Éppen már készül is a mesekönyvem, és éppen már azon gondolkodtam, hogy akkor hogyan tovább. Köszönet mindenért.
    Ámbár most úgy elgondolkodtam, hogy lám, milyen sokan vagyunk önjelölt írók és könyvkiadók, és arányaiban vajon hány értékes kiadvány születik ebből. Azért a marketingen kívül talán arra is érdemes fordítani energiát, hogy kívülállókkal megnézessük, tényleg jó- e. Vagy TÉNYLEG ennyire csak a marketing számít?

    • Vida Agi

      2010. november 13. szombat

      El lehet olvastatni kívülállókkal, persze, de ettől még nem adtál el belőle egy darabot sem. A jó marketing előfeltétele mindig a jó termék.

  • Eszter

    2010. november 12. péntek

    Kedves Ági!

    Hónapok óta rendszeresen olvaslak, és úgy döntöttem, a tanácsodat kérem.

    Pár évvel ezelőtt nagy fába vágtam a fejszém, és saját költségemen
    kiadtam egy könyvet. Nem aratott nagy sikert, nem került az olvasói
    listák elejére, de mindet el tudtam adni, és a ráfordított összeget
    megdupláztam.
    Csak pozitív visszajelzéseket kaptam, és kérték, folytassam az írást.
    Aztán összeköltöztem a párommal, jött a munka, házasság, és ahogy
    lenni szokott, valahogy elmaradt ez a hobbim. Mindig is voltak
    ambícióim, és régi álmom, hogy vállalkozást alapítsak, csak valami
    mindig közbejött. Legfőképp a párom személyében, aki elég racionális
    ember, és ahányszor egy ötletem támadt, mindig sikeresen lebeszélt
    róla. Ő inkább az anyagi oldalát nézte, és nem szívesen ugrott volna
    bele olyasmibe, ami nem hoz biztos sikert.
    Hamarosan megszűnik az állásom – határozott idejű szerződésem van -,
    és azzal a problémával találtam magam szemben, hogy 24 évesen, frissen férjezettként állást találni lehetetlenség. Minden interjú alkalmával azzal az indokkal utasítottak el, hogy biztos hamarosan gyereket akarok, és inkább nem vennének fel.
    Elégé magam alatt voltam, amikor egyik ismerősöm azzal az ötlettel
    állt elő, hogy csinálna nekem ajándékba egy honlapot. Domain
    regisztrációval, és honlap szerkesztéssel foglalkozik, most pedig
    olyan oldalakat szeretne gyártani, amit mintaként reklámozhatna.
    Mindezt teljesen ingyen. Erre már a férjem se mondott nemet, hisz a
    ráfordított időn kívül mást nem veszíthetek vele 🙂

    Az első lépés az lenne, hogy minél többen regisztráljanak a honlapon, ezzel tisztában vagyok.
    Az viszont csak bő 2 hét múlva készül el. A legkésőbbi határidő december 1-je.
    Én azonban addig se szeretnék tétlenkedni, és szeretném azokat az
    embereket megtalálni, akiket érdekelne a dolog.
    És ebben szeretném a tanácsodat kérni. Ennek nem igazán látom a
    módját. Egyik megoldás, ami felvetődött bennem, csinálni egy ingyenes honlapot a végleges mintájára, azon feliratkozhatnak, majd ha kész, akkor körlevél, hogy jöjjenek át oda.
    A másik, e-mailban jelentkezés, és szintén körlevél, ha kész van. De
    egyiket se látom túl hatékonynak…

    Te melyiket ajánlanád?
    Esetleg valami más ötleted lenne?

    Várom mielőbbi válaszod, és segítséged előre is köszönöm!

    Üdvözlettel:
    Z. Cs. Eszter

    • Lilla

      2010. november 12. péntek

      Csak hogy addig is haladhass, míg Ági odajut, hoyg válaszoljon: szerintem kezdj el egy Facebook oldalt neki. Persze ezt én csak “mezei egérként” mondom…

      • Eszter

        2010. november 12. péntek

        Azt tegnap este már megcsináltam 😀

        • Angela

          2010. november 12. péntek

          Feltétlen jelezd, ha kész az oldalad, mert engem érdekelne! 🙂

    • Vida Agi

      2010. november 13. szombat

      Erre például az lehet az egyik megoldás, ha elkészíted az induló honlapod Facebook oldalát és elkezdesz rá írni, feltenni a témával kapcsolatos gondolatokat, olvasótábort, rajongókat gyűjteni, még mielőtt elindul az oldal.

  • Lilla

    2010. november 12. péntek

    Én most innen kértem és kaptam árajánlatot http://www.rcontact.hu , sokkal jobban hangzik, mint amit magamnak kikalkuláltam a blogkiado.hu-n. Csak azért írom, hogy egyel többet megnézhessetek:-)

  • Lilla

    2010. november 06. szombat

    Köszönöm, jó cikk, alapos gyűjtemény.
    Én fordításban vagyok érintett, van már jópár megjelent fordításom http://angolozzunk.wordpress.com/we-love-punchinello/, de szeretnék nagyobb falatokba is fogni. Persze irtó sokba kerül a copyright, tehát én nem merek csak úgy a magam szakállára belekezdeni.
    Ezek a bloggerezés, facebookozás, stb, amiket ajánlasz legálisak fordításnál is? A fordítás folyamatát is kísértethetem így? És ha összejönne sok érdeklődő, csak akkor lépnék copyright ügyében..

    • Vida Agi

      2010. november 07. vasárnap

      Lilla, igen, ezek a módszerek teljesen legálisak, bármilyen könyvet, terméket, szolgáltatást szeretnél bevezetni a piacra.

      • Lilla

        2010. november 11. csütörtök

        köszönöm!

  • Urbánné Zsuzsi

    2010. október 20. szerda

    Köszönöm Ági, hogy Tőled mindig kapok sok hasznos tippeket.

    • Vida Ági

      2010. november 06. szombat

      Szívesen 🙂

  • Vida Agi

    2010. augusztus 12. csütörtök

    Eszter, igen, te is kiadhatod és a saját kiadásra is lehet ISBN számot kérni.

  • Eszter

    2010. augusztus 12. csütörtök

    ISBN számot csak kiadónál kiadott könyvre lehet kérni vagy itthon nyomtatottra is?

  • Eszter

    2010. augusztus 12. csütörtök

    Mindenképpen kiadónál kell kiadni vagy itthon is nyomtathatom az anyagomat eladásra? Ugyanis nekem munkafüzetem van DVDvel és kártyákka: http://www.facebook.com/pages/Caterpillarschool/145834078773979?v=wall Ebben tudnál segíteni?

  • Vida Agi

    2010. augusztus 12. csütörtök

    Eszter, nem kötelező az ISBN szám, de érdemes, mert pl. szerzői jogi vitában (ha valaki lemásolja terjeszti) igazolja a szerzői jogodat.

  • Eszter

    2010. augusztus 11. szerda

    Kedves Ági!

    Nagyon köszönöm ezt a cikket, épp jókor jött. AZt szeretném megkérdezni, hogy ha DVDt adok ki, akkor is kell ISBN szám? Én ezt itthon csinálom (angol nyelvtanító), nem kiadó adja ki.

  • Hindy

    2010. július 12. hétfő

    Sziasztok!
    Vannak írók, akik annak érdekében, hogy olvasótáborra tehessenek szert, komplett könyveket adnak e-book formájában a neten.
    Például Szurovecz Kitti, akinek az első könyve nemrég jelent meg, a Gyémántfiú című webregényt.
    Én azt hallottam tőle, nagyon sokat segített a netes könyv a Smink Nélkül című nyomtatott megismertetésében is és igazán megéri befektetni az energiát.
    Vagy épp ott van Spirit Bliss írónő, akinek majd ősszel jelenik meg az első könyve és őt is ezrek olvassák nap mint nap a neten. Mondjuk az ő módszere nem tetszik mert más tollával ékeskedik. Stephenie Meyer Twilight-ját fűzte tovább…ez nem is tudom etikus-e, minden esetre bejött neki.
    Szóval csak tanácsot szerettem volna adni.
    Üdv:
    Hindy

    • Lőrincz Tímea

      2011. március 14. hétfő

      Szurovecz Kitti előnyben van, mert újságíróként dologzik, hatalmas a háttere, pont abban a körben mozog, ahol könnyen jut ingyen reklámokhoz, sőt láttam hírdetését is valamelyik magazinban tavaly.
      SŐt, az ismerősei még valamelyik népszerű tv-műsorba is behívták, néhány szóra, és ez hihetetlen nagy reklám.
      Irigylem kicsit:)

  • Nyitrai Gábor

    2010. június 18. péntek

    Sziasztok!

    Mindenkinek javaslom, hogy, ha van ötlete egy könyvhöz, keressen egy a cikkben is említett kis kiadót. Én a http://www.u-nic.hu -val készítettem el a könyveimet, igaz csak baráti körben terjesztettem, de egész más egy igazi (keményborítású, fűzött) könyvet forgatni, mint egy kinyomtatott spirálozott papírköteget.

  • Amanda

    2010. június 10. csütörtök

    Kedves Ági,
    Köszönöm szépen a tanácsokat, nagyon hasznosak voltak számomra. Igaz, még csak 15 éves vagyok, de folyton a könyvíráson jár az eszem…:)
    Nem szeretnék beképzeltnek tűnni, de én, mikor belekezdek egy könyvbe, mindig elképzelem, milyen lesz majd film formájában. Csodálatosan érzem magam, amikor ilyenekre gondolok. Persze vannak, akik nem hisznek bennem, viszont én nagyon is érzem, hogy nekem közöm van, közöm kell, hogy legyen az íráshoz.

    Még egyszer meg szeretném köszönni a tanácsokat!!!!

  • gitta

    2010. május 27. csütörtök

    Kedves Ági,
    Nagyon jól jött ez a cikk. A kis papírom tartalomjegyzékkel ott lapul a szakirodalomba eldugva és senki nem tud nagyra törő terveimről… Na de majd most! 🙂 Csak előbb asszem el kell olvasnom egy időgazdálkodási szakkönyvet…
    még egyszer köszi

  • Kitty

    2010. május 10. hétfő

    KedvesÁgi!

    Köszi a tanácsokat!

    Így azért sokkal, könnebb lesz-Sok ötletet adtál.
    Még egyszer kösz.

  • Vida Ági

    2010. január 02. szombat

    Andlui, nem a könyv az, ami áttör az ismeretlenség falán, hanem a marketing. Ez a cikk pont arról szól, hogyan használj ki ingyenes vagy nagyon olcsó online marketing eszközöket ahhoz, hogy megjelenhessen a könyved.

    Az első könyvem nyomdaköltséget az e-book változat eladásával “termeltem” ki, amihez a szükséges vevőtábort az interneten szereztem, aztán az eladásokból már kényelmesen kijött az utánnyomások költsége. Ehhez egy blogra volt szükség, amit előtte 4 hónapig írtam.

    @Ági főz, nem kell megközelíteni a milliós reklámok hatékonyságát. Azok a reklámok úgy működnek, mintha úgy akarnál célbadobni, hogy 1000 labdát öntesz egy nagy tömegre és abból néhány talán célba talál – a nagy számok elve alapján.

    Az általam használt és tanított marketing eszközök ezzel szemben megtanítanak pontosan dobni, ezzel olcsóbban több embert találhatsz el a célközönségedből, mint a “nagy költségvetésű” reklámok.

    Egy kis cégnek nincs szüksége milliós reklámokra, hiszen te nem évi 1 milliárdos üzletet szeretnél, hanem elég lenne 10 millió körüli árbevétel is kezdetnek, nem? 😉

  • Andlui

    2010. január 01. péntek

    Andlui, aki ír!

    Most találtam rá erre az oldalra.
    Meglepődve olvastam, mennyien járunk hasonló cipőben
    a könyvkiadás-értékesítés kérdésében.
    Jómagam Ágihoz/dec.7.13:10/hasonlóan szintén végigjártam
    ezt a rögös utat. Még az ajánlott ominózus 6 pontot is sőt 16-ot.
    A lényeget illetően szóról-szóra egyetértek vele, sajnos
    azonos a véleményem.
    Jómagam- abból a “zseniális” gondolatomból kiindulva, hogy az igazi jó eredeti/nem kiizzadt/humor Rejtő óta hiányzik az irodalomból-arra a döntésre jutottam -humorosságomban bízva és abban hogy a humorra mindig és mindenkor van igény -majd én írok humoros könyvet.
    Az egy könyvből: a Púp a végzet fenekén, a Folt a végzet fenekén és a Kéz a végzet fenekén című trilógia született.
    Nem kívánom fényezni magamat, de az első könyvemről, ám különösen a második könyvben szereplő Kéz-folt a végzet fenekén című könyvről
    rengeteg dicsérő kritikát kaptam.
    Mondhatnám csak ilyeneket: nem tudtam letenni, hajnali háromig röhögtem rajta, fetrengtem a nevetéstől, írj még ilyeneket, stb.
    Mi tagadás tényleg igyekeztem poénözönökkel lenyűgözni az Andluis humort kedvelő olvasóimat.
    Mégis nagyon úgy látszik hogy az ismeretlenség falán képtelen vagyok áttörni. Talán annak az ismerősömnek van igaza aki erre azt mondta: -Írhatsz te akármilyen jó könyvet, megfelelő reklám nélkül nem ismernek meg, még a Web lapodra is legfeljebb véletlenül tévednek rá a több tízezer közül. Ha Győzike, mondjuk ír egy könyvet a diétázásáról, az több ezer példányban fog garantáltan elkelni.

    Egy kérésem, és egy kérdésem lenne tisztelt olvasók!
    -Ugyan nézzék már meg a weblapomat! http://www.andlui.fw.hu és alkossanak véleményt.
    -És nem lenne már itt ideje összefogni és tenni az ellen, hogy ne vergődjünk hasonló problémákkal, mint Ági, a többiek s jómagam, ha “esetleg tehetségesek” vagyunk?
    Andlui.

    • Lőrincz Tímea

      2011. március 14. hétfő

      Szóról-szóra ez a véleményem, és a problémám a kiadással. Ugyanilyen visszajelzéseket kaptam, barátnőm ugyanazt mondta: Írhatsz bámilyen jó könyvet,a reklám nélkül alig tudnak róla.
      Gondoltam rá, hogy kár, hogy nem voltam soha playmate, akkor bármilyen szar is elfogyna.:) Sajnos:)))

  • Péterné Oravecz Elvira

    2009. december 18. péntek

    Üdv Mindenkinek!
    Sajnos én is Ági, aki főz, véleményét osztom, szintén saját tapasztalat alapján.
    4 évig írtam egy orvosi krimit, hat évig kerestem kiadót (ezen idő alatt kiadói kérésre sokszor fölöslegesen átírtam), és végül 2008 novemberében az Ad Librum Kiadónál (hasonló, mint a Lilli) jelent meg: Avira Bloemfontein: Megpecsételt sorsok. Ezekkel a kiadókkal az a baj, hogy nem vállalnak reklámot, a szerződésben havi fogyást vállal a szerző. A boltam eladott példányok után 10% a “jutalom” (az én esetemben: 349 Ft), a saját terjesztésben eladott könyveken a kiadók már szépen keresnek, a szerző meg küzdhet, hogy tiszteletpéldányokkal ostromoljon a könyv megjelenéséről hírt adó különféle szerkesztőségeket. Az én esetemben a Metropol, a Kiskegyed, és a Gyöngy adott hírt, kb 2-3 cm-es “óriási” hirdetmény formájában. Még én sem találtam meg, aki várta és kereste a reklámot, nemhogy a gyanútlan olvasó.
    Persze a karakterek megszüléséről, a regény alakulásáról nem blogoltam, nem facebookoztam (10 éve tán még nem is volt divat nálunk), viszont azóta igen. Próbálom blogokon, honlapon, youtubeon megismertetni, nem sok eredménnyel. Hiába, Fejős Éva, Vass Virág, Mörk Leonóra nevére valahogy jobban bukik a sajtó, őket szívesebben reklákmozzák (lásd pl. Metropol interjúk).
    Ha netán valakit érdekelne, azért megadok egy két elérhetőséget, ahol részleteket és olvasói visszajelzéseket is lehet olvasni stb.

    http://www.youtube.com/watch?v=zbxl7PGWoVI

    http://megpecseteltsorsok.blogspot.com/

    http://bloemfontein.blog.nlcafe.hu/

    http://www.avira.atw.hu

    és még egy blog

    http://avira.blog.nlcafe.hu/

    Nekem ez a gyermekem 10 évembe került. Ám hiába szeretik az olvasók, hiába várnak tőlem újabb regényt (és hiába van újabb és újabb ötletem, az elmúlt év nyűglődése, csalódásai miatt azt hiszem, ellenállok a kísértésznek, és nem írok még egy regényt. Túl rossz eddig az ár-érték arány, számomra.
    Valamit biztosan rosszul csinálok. Majd, ha rájövök mit, megosztom veletek.

    Aki szeretne a könyvből, annak 3000 Ftért Magyarországon belül külön postaköltség nélkül szívesen postázom.

    Kellemes ünnepeket!
    Oravecz Elvira

  • Péterné Oravecz Elvira

    2009. december 18. péntek

    üdv

  • Vida Ági

    2009. december 16. szerda

    Kriszta, igazad van azzal kapcsolatban, hogy sok könyv nem üti meg a mércét, a könyvírás egyben felelősség is. De azért volt olyan könyv már, amit a kezembe vettem, elsőre nem tetszett, aztán néhány hónap múlva megint belenéztem és akkor megtetszett. Tehát igaz a mondás, hogy “nem mind szemét, ami szaglik” 😉

  • Tóth Kriszta

    2009. december 15. kedd

    Tényleg jó kiskapu az e-book, sőt. Sokan meg sem próbálkoznak a nyomtatott kiadással. Rengeteg infotermék, elektronikus könyv van most a piacon, a számuk pedig egyre csak gyarapszik. A gond a minőséggel van. És itt nem arra gondolok, hogy a kiadók szelektálják, mi kerülhet ki a piacra, hanem arra, hogy amíg a kiadók keze közé került könyveket látja egy a szövegíráshoz tényleg értő ember is, lektorálja is őket valaki, addig ez az e-bookok esetében nem történik meg. A többségnek hihetetlen rossz a nyelvezete, de legalábbis szarvashibákkal vannak tele. Ezért indítottam a kifejezetten neten megjelenő írásoknak, blogoknak, e-bookoknak szóló lektorálási szolgáltatásomat is – http://wwww.netlektor.hu -, talán sikerül vele javítanom a könyvek minőségén is, és nem csak a könyvesboltok polcairól levett könyvek esetében bízhat abban az olvasó, hogy nem neki kell kihámoznia, mit is akart valójában mondani az író.:)

    Bár ha belegondolok abba, hogy mennyi könyv van most a papíralapú könyvpiacon, és hogy onnan is mennyi gyatra könyv került már a kezembe…:) Bűnnek tartom a könyvek kukába dobálását, de be kell vallanom, volt már egy-kettő, ami nálam is ott végezte.

    Visszatérve az e-bookokra: Amíg a papírkönyvnél legalább a kezemben tarthatom haragom tárgyát, de leginkább magamra haragudhatok, hiszen akár az egész könyvet átlapozhattam volna a könyvesboltban, és ennek ellenére mégis szart vettem, enyém a felelősség, addig az e-book esetében ugyanerre nincs lehetőségem. Van, ahol adnak lehetőséget egy-két oldal elolvasására, de ez is ritka. Többnyire kakukktojás az egész. Kénytelen vagyok megbízni az íróban, és elhinni neki, hogy tényleg jó könyvet írt. Hatalmas a felelősség az írón, hogy tényleg jó minőségű könyvet adjon ki! A hírneve, a jövője, a további könyvei a tét.

    • Lilla

      2010. november 06. szombat

      Nem nyílik meg a linked:-(

      • Nagy Éva

        2010. november 06. szombat

        4 db w van
        Egyet törölj ki a böngészőből

        • Lilla

          2010. november 06. szombat

          🙂 oké, köszi.

  • Vida Ági

    2009. december 14. hétfő

    Niki, először is nézd meg, neked mennyibe kerül egy darab könyv (nekem 700 Ft körül volt egy példány ára), ez azért fontos, hogy még véletlenül se add túl olcsón a könyvet (mi nők hajlamosak vagyunk rá :)) Amit mérlegelned kell, hogy mennyibe kerülnek a hasonló könyvek boltban (a szakkönyvek 4-5000 Ft körül vannak, az irodalom -hacsak nem slágerkönyvről van szó- olcsóbb ennél), és mennyit érne meg nekik ez az információ. Mérlegeld azt is, hogy mennyibe kerül a posta, a csomagolás, az adók – így nagyjából az jön ki, hogy ha egy könyv 700 Forintba kerül neked, akkor legalább 4000 Forintért kell adnod ahhoz, hogy meg is élj belőle.

    • tikemi

      2010. november 13. szombat

      Jaj, most én is itt vagyok megakadva. Teljesen új dolgot akarok előállítani, amivel eddig a kiadónk nem foglalkozott. A magyarországi konkurencia a kifestő-, foglalkoztató füzetekért az általam kiszámított árnak a felét kérik. Így, ha túl sokat kérek érte, nem veszik meg, ha keveset, nem igen éri meg, s így se, úgy se nincs nyereség. Van-e arany középút?
      Amit én szeretnék: óvodás és kisiskolás korú gyerekeknek való karácsonyi foglalkoztató füzet, benne: rajzolós készségfejlesztők különböző nehézségi szintben, illetve családi együtt játszásra alkalmas játékok és mondókák kis gyűjteménye. Mindez fehér-fekete kivitelezésben -hogy a gyerek mindent ki tudjon színezni- A5-ös méretben,indigóval, könyvkarton hátsó borítóval -hogy vonaton, kocsiban is lehessen működni vele-, tűzve, kb. 25 lap (csak az egyik felén nyomtatva, s azért kb. mert a tördelés folyamatban van).
      Van valakinek ötlete?
      Ági, te hogyan szabnád meg az árát? Grafikus, nyomás, papír, adó, százalékok vs. nyereség…

  • Niki

    2009. december 14. hétfő

    Hát úgy veszem észre, nemcsak Nekem fordult meg a fejemben a könyvírás. Nekem témám már van, de azt nem tudom, hogy az árat hogyan lehet megállapítani?

  • Vida Ági

    2009. december 13. vasárnap

    Sándor, ha olyan hozzászólást írsz, amiben 1-nél több linket ajánlasz, azt a rendszer automatikusan spamnek veszi.

  • Sándor

    2009. december 12. szombat

    Miért lettem kitiltva?!

  • Era - Online Iroda

    2009. december 08. kedd

    Szia Ági!

    Nagyon köszönjük a cikket, amivel bebizonyítottad, hogy el kell csak kezdeni és utána nem abbahagyni. Teljes megoldást kínálsz arra az esetre is, ha valaki egyből nem tudja kiadni, akkor e-book info termékként megszerezheti a kiadásra szánt költség összegét.

    Era

  • Ganter Klári

    2009. december 08. kedd

    köszönöm én is a tippeket!

  • Kovács János

    2009. december 08. kedd

    Pár jó oldalt említettél, amit köszönök.
    Jó lett a blogbejegyzés, csak így tovább.:)

  • Gyömbi

    2009. december 08. kedd

    Ági! szerintem nagyon jól látod a lényeget, bár Áginak, (aki főz) is igazat adok abban, hogy nehéz a milliós reklámok hatékonyságát megközelíteni.
    Én jelenleg nagyon küzdök a PR-ral. A kapcsolatok nagyon fontosak. Ha nincs, akkor komplett bevetési stratégiára van szükség.
    Ha egy módszer nem jön be, esetleg egy 180 fokos fordulat meghozhatja az áttörést. A médiánál is érvényes, hogy első találkozáskor legtöbbször nem “vásárol”. Most úgy tűnik talán sikerült rést találnom a média páncélján… nem akarom elkiabálni.

    Szépirodalomról nem tudok nyilatkozni, de a média mellett a szakmai oldalon is lehet nagyon jó lehetőségeket találni, ha kreatívan tudunk gondolkodni. De ezt sem akarom elkiabálni…
    Nemsokára megújul a honlapom a Gazdagmaminak köszönhetően – listagyűjtésre alkalmasan.

    És felbátorított a javaslatod a bloggerekkel kapcsolatban…
    Valamiért egyből beugrott egy bizonyos blog… 🙂

  • Mikka

    2009. december 07. hétfő

    Sziasztok!

    Én is gondoltam már könyv írására, és anno a konyvmuhely.hu oldalon lévő ingyenes hírlevélsorozatot találtam hasznosnak.

    Kiegészítve ezzel az írással éppen elégséges az induláshoz.
    Ha többet tudnánk előre, talán neki sem állnánk.

  • zsuzsi

    2009. december 07. hétfő

    Nagyon hasznos cikket írtál!Köszönöm!

  • HCsilla

    2009. december 07. hétfő

    Kedves Ági!

    Köszi a javaslatokat, jól össze vannak gyűjtve egy adott (jelen esetben a könyviadás) témája köré, de úgy hiszem, minden egyes ötlet más “konstrukcióban” is használható, azaz nem csak a könyvkiadás esetében jók ezek az ötletek, hanem mindegyik használható külön-külön más területeken is, csak akkor nem ebben az egymásutániságban következnek esteleg, meg talán még néhány más marketingeszközt is be kell vetni mellé.

    Üdv:

    🙂 Csilla 🙂

  • Tünde

    2009. december 07. hétfő

    Érdekelt ez a téma, hiánypótló írás. Köszi.

  • Krebsz Gabi

    2009. december 07. hétfő

    Szia Ági, aki főz!

    Köszönöm a reakciót. Örülök, ha tetszett a cikk. (Sajnos ott a blog címe nem jól lett írva)
    Ha van kedved, és persze időd, olvass bele kérlek a blogba, és kérnék szépen róla egy őszinte véleményt!

    Köszönöm és sok sikert Neked
    Gabi

  • Ági, aki főz

    2009. december 07. hétfő

    Gabi, olvastam az Elle-ben a cikket. Nagyon jó volt! Ezeket a nők lapjásokat tényleg nem értem, hogy mehetnek el a történeted mellett szótlanul. Olyan fura egy társaság.

  • Krebsz Gabi

    2009. december 07. hétfő

    SZia Ági!

    Nagyon-nagyon köszönöm ezt a levelet!
    Réges-régen foglalkoztat a könyvírás gondolata.
    “Átkeltem” két rákon. Akkoriban úgy éreztem írom kell, annyi minden volt bennem. Azután lelkesen lebeszélt valaki a könyv gondolatáról, mondván nagy falat az nekem.
    Akkor a Nők lapjánál próbálkoztam, legalább egy cikk formájában adhassak reményt másoknak.
    Többszöri burkolt elutasításban volt részem. (Nem én akartam a cikket megírni, csak a sztorit adtam volna!) Nem kellettem!
    Lemondtam róla. Aztán…
    Nemrégiben Írogatni kezdtem az iwiw-en. Egy régi osztálytársnőm rám talált, ő az Elle magazinnál olvasószerkesztő.
    Meggyőztek, írjak blogot, szerepeljek a lapban. Nehezen, de ráálltam.
    A mostani decemberi Elle magazinban megjelent az írás, gyakorlatilag az én tollamból. (picit zanzásítva, picit finomítva)
    Akik az iwiw-en olvasnak, folyamatosan könyvírásra biztatnak, tetszik nekik a stílusom, az őszinte hangvételem.
    Elindítottam a blogomat is. (gabi67.b13.hu)
    Az osztálytársnőm ajánlotta a gazdagmamit is, így kerülök most ide!
    Ma jelent meg az újság (öröm), és mikor hazaértem a sétáltatásból a gyerkőceimmel, olvasom ezt a mai levelet! Újabb öröm! Teljes szívemből köszönöm, Ági!
    Hatalmas segítségét, és egy újabb lehetőség. Lehetőség arra, amit érzek! Én azért éltem túl két rákot, hogy továbbadjam a reményt!Ez a kötelességem!

    Gabi
    (egy hat gyerekes két rákot túlélt, 42 éves Nőci)

    • Bagyinszki János

      2011. április 05. kedd

      Kedves Mindenki!
      Nagyon sok okosságot tanulok Ágitól. Köszönöm. Ha már a könyvkiadásról esett szó, engedjétek meg, hogy testvéröcsém weboldalát ajánljam szíves figyelmetekbe: http://bagyinszki.eu/ Eddig 25 könyvet adott ki. Gyönyörű albumokat Nagy Magyarország zegéről-zugáról.
      Kedves Gabi! Gratulálok a győzelemhez (betegség, írás). Szeretettel ajánlom saját weboldalamat a testiállapot megtartásához:
      http://www.bagyi.wellnesscoffee.eu/ganoderma

  • Vida Ági

    2009. december 07. hétfő

    Ági, nekem darabja 760 Forint volt a könyvnek és 50-esével nyomtuk.

  • Ági, aki főz

    2009. december 07. hétfő

    Ági, most adtam ki saját kiadásban a harmadik könyvemet. Amit leírtál, jól hangzik, csak éppen nem ilyen egyszerű a történet. A költségeket egy kicsit alábecsülted, azt hiszem. Persze lehet, hogy csak én vagyok túl igényes. Másrészt, ha az ember csak pár példányban akarja kinyomtatni, akkor borzasztó drága lesz egy-egy példálny, nem?

    A marketing része nagyon jól hangzik, magam is ugyanezt csinálom, amiket említettél, de sajnos még ezek a módszerek se garantálnak semmit. Illetve a belefektetett munkához képest viszonylag kicsit a hatékonysága. Igen, pár darabot így is el lehet adni. Ma már a könyvpiacot is az óriások uralják, Vass Virág vagy Fejős Éva reklámozására alsó hangon is 10 milliókat költenek. Csak a reklámra!
    Ha ott vagy a könyvesboltokba, valamennyi elfogy a könyveidből, aztán várhatsz 3-6 hónapot, hogy kifizessenek. Jó esetben fizetnek is.

    Az a hihetetlen, hogy megírni egy könyvet a kiadásához és eladásához képest könnyed örömmámor.

    Ó, tudom ez most borzasztó pesszimista bejegyezésnek sikeredett. Pedig nem vagyok az, mert akkor nem adnám ki a könyveimet. Csak azt javasolnám azoknak, akiknek nincs felesleges 500 ezerjük vagy többjük ilyesmire, akkor inkább maradjanak az elektronikus formánál.

    • Lőrincz Tímea

      2011. március 14. hétfő

      Igen, az a szomorú, hogy Fejős Éváról most megpróbálnak minden bőrt lehúzni, amíg lehet, és iszonyat nagy a marketingje. Sajnos a célközönségünk nagy részét le is terhelik, hiszen a mai helyzetben nem mindennap vesz az ember könyvet, sőt Éva olvasói vakon követik, és azokat a könyveket veszik mellette, amiket ő ajánl. Persze az Ulpius kiadó könyveit. Vass Virágról pedig eszméletlen sok kritikát olvastam, mennyire nem jók a könyvei, de mivel a reklámja hatalmas szintén szép számmal fogynak a könyvei, max a következőt nem sokan veszik meg, akik olvasták, amit írt, de akkor majd megveszi más. Szóval, nem egyszerű sajnos.:) Viszont annyira jó, amikor ránézek a könyvespolcon a könyveimre:)

    • Macibaby

      2012. november 09. péntek

      Én most kezdtem hozzá az oldalam elkészítésének és őszintén szólva nem kell óriási összegeket elkölteni, hogy szép értékes könyvet adhass az olvasók kezébe. Nem feltétlenül muszály nyomdai szedésben kiadni és nem feltétlenül kell más a grafikák és egyéb dolgok elvégzéséhez. Ma már saját magad is elkészítheted a grafikákat és még be is köttetheted. Vannak olyanok, akik az ilyen olcsóbb kiadásokat jobban kedvelik. Persze nem garantált semmi a siker mindig az egyénnek hozzáálásától és akaratától is függ. Ha van otthon nyomtatód és kicsit van rajzolási vágyad, akkor szép grafikákat készíthetsz magad is, vagy akár meg is kérhetsz neves rajzolókat akik szívesen rajzolnak a könyvedhez, és még számtalan dolog van, ami lehet épp olyan szép, mint ha azt szakember készítette volna el. És ugyan nem kell mondani, hogy a magunk álltal készített dolgoknak sokkal nagyobb értéket tulajdonítunk.

  • Viski Róbert

    2009. december 07. hétfő

    Remek publikálás! Köszönöm 🙂

Comment navigation