Jövőbelátás: Hogyan tűzz ki célokat és valósítsd meg őket, ha minden bizonytalan?

– Mi az, ami változás idején is biztos és honnan tudd meg?
– Hogyan lehet előre tervezni változások idején? Miben más ez a terv, mint az eddigiek?
– Milyen célokat tűzhetsz ki most?
– Mit mérj a marketingedben, mire figyelj oda?
– Hogyan reagálj az ügyfeleid életét érintő változásokra?
– Hogyan maradj talpon változó körülmények között is?

Ezekről volt szó ebben az élő adásban.

Az adás vázlata röviden:

Hogyan tartsd kézben a jövődet vállalkozóként?

Kétféleképpen szemlélhetjük ezt a kérdést:

1. A gondolkodásmód oldaláról:

– Nem sodródni a körülményekkel, hanem alakítani azokat.

– Legyen ráhatásod arra, amire mindig van: a saját szokásaid, kitartásod, fegyelmed, közvetlen környezeted!

– Lehet ilyenkor célokat kitűzni? Hát persze! Legfeljebb a körülmények miatt változhat az oda vezető út 🙂

2. Taktikai oldalról: mit tudunk konkrétan tenni vállalkozóként:

– Piackutatás: megismerni a piaci környezetet, nyomon követni a változásokat:

Instagram és Facebook tartalmaid elemzése a vevőid jobb megismerésére (eszköz: Instagram elemzések, Business Suite statisztikák)

Ehhez ebben a posztomban is kapsz néhány ötletet:

– Jobban megismerni a versenytársaidat és a piacodat!

Instagram/TikTok profilok elemzéséhez ezt az eszközt használhatod: https://www.notjustanalytics.com

Facebook profilok elemzéséhez ezt (regisztráció után elérhető): https://www.socialstatus.io

– Használd a Google Trendset a piaci trendek megismeréséhez! Ebben ez a videóm is segíthet

– Kövess nemzetközi profilokat is az iparágadban, hogy lépést tarts a piaci trendekkel! A figyelésben a Google Alerts segíthet, amivel beállíthatod a téged érdeklő oldalakat vagy témákat és napi, heti vagy havi összefoglalókat kérhetsz az új tartalmakról.

– Ismerd meg a világtrendeket a Világgazdasági Fórum előrejelzéseinek segítségével! www.weforum.org

Mit tudsz tenni stratégiai szinten a biztosabb jövőért a vállalkozásodban?

– Érj el több embert! (több és következetesebb tartalomkészítés, több felület használata, mint eddig, több hirdetés)

– Legyen jobb az ajánlatod, hogy több ügyfelet szerezz (ehhez ebben a bejegyzésemből kaphatsz tippeket)

– Állj több lábon! (ne csak egy helyen jelenj meg, ne csak egy helyen hirdess, ne csak egy helyen kommunikálj)

– Amit még megtehetsz: újrapozicionálás, új célcsoportok elérése

– Fontos: a változás mindig apránként történik, nem egyik napról a másikra, ha elindulnak az eredmények lefelé, közbe tudsz avatkozni!

Comments are closed.