6 nyereményjáték ötlet a közösségi oldalad felfuttatásához

Sokan indítanak nyereményjátékokat a közösségi médiában, ám a szokásos oszd meg, szólj hozzá és nyerhetsz már elég unalmas. Milyen játékot indíthatsz még?

Egy nyereményjáték segíthet:

  • ismertebbé tenni az oldalad,
  • új követőket szerezni,
  • aktívabbá tenni a közösségedet (és ezzel elérni, hogy többször lássák a posztjaidat organikusan),
  • bevezetni egy új termékedet vagy szolgáltatásodat, felkelteni iránta az érdeklődést,
  • építeni a szakértői imidzsedet.

Mielőtt nyereményjátékot indítasz, elsőként ezt a 3 dolgot kell végiggondolnod:

1) Mi a nyereményjátékod célja?

– Új követőket szerezni?
– Hírlevél-feliratkozókat szerezni?
– Egy új terméket ismertebbé tenni?
– Egy kampányra felhívni a figyelmet?
– Erősíteni a közösségedet?
– Aktívabbá tenni a követőidet?

Egy játékban egy célra fókuszálj. Járulékosan lehetnek egyéb eredmények is, de ne akarj mindent egyszerre. A játék célja határozza meg, milyen lesz a játék, hogyan érdemes népszerűsíteni és mi legyen a nyeremény. Csak akkor fogod tudni, sikeres volt-e a kampányod, ha van célod, amit meg tudsz határozni és képes vagy mérni.

2) Mi lesz a nyeremény?

Nagyon sok oldalon láthatsz olyan általános nyereményeket, amik mindenkinek jók (pl. IPhone, wellness hétvége, tablet stb.) és úgy tűnhet, ezek az igazán érdekes nyeremények, azonban ezek többnyire vonzzák a nyereményvadászokat. Kisvállalkozóként jobban jársz, ha olyan nyereményt ajánlasz fel, ami a célcsoportod számára valóban értékes és érdekes. A legjobb, ha a nyeremény meghatározza a célcsoportot (pl. hobbikertész oldalon kertészeti könyv és virágmag). A legjobb, ha a saját termékedet vagy szolgáltatásodat ajánlod fel.

3) Legyenek egyértelműek a szabályok!

Mielőtt belefognál, találd ki a szabályokat és ellenőrizd, hogy az általad kigondolt játék megfeleljen a Facebook és az Instagram szabályzatának. Utána fogalmazd meg, majd mielőtt kimegy, nézd át mégegyszer. Minél egyszerűbben, tömörebben van leírva, annál jobb.

A legjobb, ha pontokba szeded, mit kell tennie annak, aki játszani akar. Legyenek egyértelműek a határidők (dátum óra perc!), az, hol, hogyan kell játszani (melyik posztban, pontosan mit kell csinálni) és a játékszabályok (pl. mit nem szabad, miért jár kizárás, mi szabad, hogyan fogtok sorsolni) is, így elkerülheted, hogy elégedetlen játékosok hada özönölje el az üzenőfaladat.

Pl.
„1. Készíts egy fotót magadról napszemüvegben!
2. Tedd be ehhez a poszthoz a hozzászólások közé!
3. Amelyik fotó a legtöbb lájkot kapja 2019. 07. 01-én éjfélig, az nyeri meg az egyedi dizájn napszemüveg tokot. A többi résztvevő között kisorsolunk további három napszemüvegtasakot. Az eredmények 2019. július 2-án 13:00-kor kerülnek ki az oldalra.

Szabályok: csak a határidőig leadott posztokat fogadjuk el, csak ennél a posztnál lehet játszani, egy játékostól csak egy fotót fogadunk el.”

Néhány játéktípus, hogy érdekesebb legyen a nyereményjátékod

(nem csak az „oszd meg, lájkolj és kisorsolunk” – létezik)

#1 TESZT

Kérdezz valamit, betűvel jelöld a válaszokat, és írják be a helyes válasz betűjelét. A helyes válaszadók között sorsolsz.

TIPP: Ha hírlevélfeliratkozókat is szeretnél szerezni, felajánlhatsz plusz nyereményt vagy garantált ajándékot (pl. ajándék kupon) azoknak, akik regisztrálnak a hírleveledre is. Ha nyereményjátékkal szeretnél hírlevélfeliratkozókat szerezni, légy óvatos, mert ilyenkor nagyobb a nem valódi email címet megadók aránya. Ezért érdemes beépíteni ilyenkor egy „szűrőt” a játékba, ami kiszűri az ügyeskedőket, pl. azt, hogy a nyerteseket azon az email címen értesítitek, amit megadtak a játékban. Fontos tudni, hogy nyereményjátékban megadott email címre a továbbiakban csak akkor küldhetsz hírlevelet, ha erre a játékba való regisztrációkor engedélyt adtak (tehát kérni kell, hogy járuljanak hozzá, mégpedig egy regisztrációkor külön kattintható checkboxban)

#2 PUZZLE

Egy képet képszerkesztővel szétdarabolsz, a darabokat egy új képre helyezed el szétszórva. A feladat az, hogy megmondják, mi volt az eredeti képen. Ha feliratot teszel a képre, akkor lehet kérni azt is, hogy a feliratot írják be kommentben.

TIPP: ez lehet egy új terméked csomagolása, amin rajta van az új termék neve vagy szlogenje, így eléred, hogy a hozzászólások közé számtalanszor leírják a termék nevét, ezzel kicsit jobban bevésődjön a fejükbe.

#3 KOMMENTVERSENY

„Írd le kommentben, miért követed az oldalunkat és sorsoláson vehetsz részt!”

„Régi vevőnk vagy? Írd le, melyik termékünket vetted meg és hogy vált be! A hozzászólók között kisorsolunk egy…”

„Írj vicces reklámszlogent az új termékünknek kommentben! A hozzászólásokra szavazni lehet, a legtöbb lájkot kapott szlogen nyer.”

A kommentversenyek célja mindig az, hogy megnöveljék az aktivitást, éppen ezért alkalmazhatod őket Facebook vagy Instagram sztoriban is! Bíztasd a követőidet, hogy nézzék végig a Storydat és válaszoljanak a kérdésekre, szavazzanak vagy írják le a véleményüket!

#4 ÍRD BE MAGAD!

„Melyik termékünket vennéd le magadnak a polcról? Nézd végig ezt a képgalériát, írd be magad ahhoz a termékhez, amit szeretnél megnyerni és sorsoláson vehetsz részt!”

Ezt a típusú játékot jól alkalmazhatod Instagramon is és jól helyettesíti a korábbi „taggeld be magad a képen ahhoz a termékhez, amelyiket szeretnéd megnyerni”- típusú játékot, ami nem szabályos a Facebookon.

#5 PÁLYÁZAT

A nyereményjáték nem csak játék lehet, hívhatod pályázatnak is. Egyik rendezvényünknél például sokan találták úgy, hogy túl drágák a jegyek, ezért indítottam egy pályázatot a Facebook oldalunkon, amire azok nevezhettek, akik szeretnének eljönni a rendezvényre, de drágállják a jegyárat. Megkértem őket, írják le, miért lenne nagy szükségük arra, hogy résztvegyenek a rendezvényen, mit tudnának megtanulni és miért, a pályázók között pedig kisorsoltunk 3 jegyet a rendezvényre.

Sokan azt hiszik, hogy ha nyereményjáték indul egy termék megnyerésére, akkor a játék ideje alatt senki sem vásárol, mert abban bíznak, hogy megnyerhetik. Azonban ez a játék is rácálfolt erre. Azok, akik tényleg el szerettek volna jönni pont a játék hatására kezdtek el vásárolni.

#6 OSZD MEG ÉS…

A Facebook szabályai szerint nem szabad olyan nyereményjátékot indítani, amiben azok között sorsolsz, akik megosztottak egy posztot (annak ellenére, hogy sokan még a mai napig is csinálnak ilyen játékokat), azonban van egy játéktípus, ami szabályos és sok megosztást szerezhetsz vele: a játékban való részvétel feltétele legyen egy feladat megoldása vagy egy hozzászólás megtétele, azonban mondd azt, hogy „Szeretnél nagyobb eséllyel nyerni? Oszd meg és növeld a nyerési esélyedet! Ha ez a poszt elér legalább 50 megosztást, megduplázzuk a nyereményeket. Ha elér legalább 100 megosztást, megtriplázzuk őket.”

Melyiket választod?

2 Comments

  • Gábor

    2019. október 18. péntek

    Szia Ági,

    kell ezek után a játékos Facebook nyereményjátékok után adózni a szervezőnek?

    Köszi!
    Gábor

    • Vida Agi

      2019. október 20. vasárnap

      Nem. Csak akkor kell adózni, ha készpénz a nyeremény vagy ha fizetni kell játékban való részvételért (mint pl, ha sorsjegyet veszel).