Konverziónövelés hete #3 Kattintásbarát hírlevelek

Tegnap azt mutattam be, mit kell tenned, hogy elolvassák a hírleveleidet, most arról lesz szó, mi a teendő, hogy meg is tegyék az olvasók, amit kérsz tőlük a levélben (például rákattintsanak a benne található linkre)

Mire is kérheted őket a levélben? Ha hírlevelet küldesz ki, annak többféle célja lehet:

1) Tartalmat adni Még ma is sok olyan hírlevelet kapok, amiben csak valamilyen jó kis cikk van és egyáltalán nem tesznek semmilyen linket a levélbe, hiszen úgyis csak az a cél, hogy küldök egy cikket az olvasóimnak és azt majd elolvassák. Hidd el sok bevételtől esel el, ha nem teszel bele ilyenkor is valamilyen kis szöveges reklámbannert a leveledbe (amikor mi annakidején bevezettük ezt a módszert, havi szinten 12%-al emelte meg az eladásokat).

Amikor tartalmat küldesz, akkor is legyen valamilyen visszacsatolási lehetőség, még akkor is, ha nincs blog az oldaladon. Például a cikkek után legyen ott a Facebook oldalad linkje és tudjanak ott hozzászólni a cikkhez, véleményezni azt, kérdéseket feltenni. Vagy legyen egy fórumod, ahol indítasz ehhez a témához egy topikot, a lényeg az interaktivitás.

2) Kampánylevél Ilyenkor a levél célja az, hogy az olvasóid átmenjenek az értékesítési oldaladra (és vásároljanak).

3) Blogértesítő Ez lehet egy rövid kis bevezető, amely után a folytatást a blogban olvashatják el, vagy kiküldheted a teljes blogbejegyzés tartalmát és a végén felhívhatod rá az olvasók figyelmét, hogy szóljanak hozzá a blogbejegyzéshez.

4) Link És lehet olyan levél is, amiben eleve csak egy linket szeretnél ajánlani, mondjuk egy videót, amit megnézhetnek a Youtube-on, egy eseményt, amit szervezel, egy akciót, amit csak a Facebook oldalad rajongói számára teszel elérhetővé stb.

Hogyan érd el, hogy a hírleveled beteljesítse a célját?

1. Egy link mindenekfelett Ha azt szeretnéd, hogy az olvasóid biztosan elolvassák a blogbejegyzésedet vagy átmenjenek az értékesítési oldalra, akkor csak egy link legyen a levélben, az is legalább 2-3 alkalommal, így fognak a legjobb arányban rákattintani. A saját méréseim azt mutatják, hogy ha csak egy link van, akkor az olvasók egy része nem kattint, ha 3-nál több, akkor megint csak csökken a kattintások száma, az optimális arány a 2-3 ugyanarra a tartalomra mutató link. Ennek ellenére nem kell minden levélbe 2-3 linket tenni, általában, ha 1 link van a levélben, a törzsolvasók és azok, akiknek égetően fontos az adott téma, akkor is átjönnek, ennek akkor van jelentősége, ha pl. határidős akciós ajánlatod van, és fontos, hogy egy adott időtartamon belül, minél többen menjenek át a honlapodra.

2. Nem mindegy milyen a link A linkek száma önmagában nem elég, fontos a formájuk is. Mint arról már tegnap írtam, az emberek nem 100%-ban csak a te honlapodra koncentrálnak, amikor interneteznek, és ez igaz az e-mail olvasásra is. A legtöbb ember csak átgörgeti a megkapott levelet, és rutinszerűen kattint, ha látja, hogy hova kell. Ebből két dolog következik:
– a linkeknek ki kell emelkedniük a szövegből (a linkek kiemeléséhez használhatsz CSS formázást is, de ez nem minden levelezőprogramban jelenik meg), a legegyértelműbb az az alap formázás (kék betű és aláhúzás), ami a HTML alapbeállítása, ezt ne állítsd el a dizájn kedvéért (pl. nem aláhúzott linkek), mert ettől csökken a kattintások aránya (nem derül ki első látásra, hova kéne kattintani)

– a leginkább felismerhető úgy a link, ha link formája van, azaz nem a szövegre teszed a linket, hanem magát a linket írod ki: pl. www.gazdagmami.hu (ha nagyon hosszú lenne a link, akkor használj linkrövidítőt, pl. bit.ly, ennek az az előnye is megvan, hogy tudod mérni vele, hányan kattintottak a linkre)

– a linkekre könnyű legyen kattintani: nem elég egyetlen szót belinkelni, biztosabb eredményt érsz el, ha egy mondat, vagy egy 2-3 soros rész van belinkelve, pl. így:
szövegrész linkelése

– a linkek legyenek észrevehetőek görgetés közben: ne a szöveg közé vagy a sor végére tedd a linket, hanem előtte és utána legyen egy-egy üres sor (jól működhet a sor végére vagy szöveg közé helyezett link is, de akkor sokkal több kell belőle)

Néhány példa:

Link a sorok között:
Link a sorok között

Link a szövegben:
Link a szövegben

Link a sorok végén:
Link a sorok végén

3. Mi van, ha nem tud rákattintani? Gondolj azokra is, akik nem tudnak rákattintani a szövegen levő linkekre! Előfordul, hogy bizonyos levelezőprogramok nem jelenítik meg a linkeket, vagy a szolgáltató spamgyanú okán kiveszi a linkeket a levélből, esetleg a fogadó fél nem a HTML formátumban látja a levelet. Nem ritka esetről van szó: a saját méréseink szerint a felhasználóink 9%-a text formátumban olvassa a leveleit.
Segíthetsz nekik azzal, ha a levelekben megjeleníted az adott oldal linkjét is, amit bemásolhatnak a böngészőbe. Ezt megteheted úgy, hogy a levél utóiratába beleírod, hogy amennyiben nem tud a linkekre kattintani, ezt a linket másolja a böngésző címsorába, vagy úgy ha már a levélen belül is kiírod a linkeket (ld. 2 pont)

4. Képek a levélben A levélben található képek és HTML formázások csökkentik a megnyitási arányt, azonban indokolt esetben tehetsz képeket a levélbe (pl. a rendszeres hírleveledben lehetnek bannerek), azonban ha a képek fölé linket is teszel, legyen mellette ugyanoda mutató szöveges link is, hogy akik nem töltik le a képeket, azok is lássák, hova lehet kattintani.

Holnap az értékesítési oldalak konverzióját tuningoljuk fel 🙂

twitter facebook logoÉrdekel a folytatás? Kövesd a Konverziónövelő hét eseményeit Twitteren vagy Facebookon!

1 Comment

  • Gróf Ákos

    2010. május 13. csütörtök

    Élvezet olvasni a tanácsokat. Nagyon kíváncsian várom a konverzióról szóló részt, mivel az engem is érint.