„A digitalizáció már egy ideje elérte a szolgáltatóipart” – interjú Drobcsák Mironnal, a YCLIENTS marketing és értékesítési vezetőjével

Milyen előnyökkel jár manapság az, ha egy szolgáltatóhoz online is lehet időpontot foglalni és miért jó ez az ügyfélnek? Hogyan csökkenthetjük költségeinket és tehetünk szert több profitra a YCLIENTS-szel?

A következő interjúnk során Drobcsák Miron szalontulajdonossal, a YCLIENTS marketing és értékesítési vezetőjével beszélgettem.

Milyen vállalkozásnak érdemes időpontfoglaló rendszert használnia?

Minden olyan vállalkozásnak, aki szeretne lépést tartani mai világunk felgyorsult fejlődésével érdemes időpontfoglaló rendszert használnia. A digitalizáció már egy ideje elérte a szolgáltatóipart és a felhő alapú technológiák lehetővé tették azt, hogy a papír alapú naptárat a szakemberek le tudják váltani digitálisra. Ennek köszönhetően leegyszerűsödnek az időpontfoglalások és az ügyfelekkel való kommunikáció, csökkennek a költségek és könnyebben átláthatóvá válik a leltár.

Európában a piacvezető szolgáltatóipari cégek már régen észrevették azt, hogy egy digitális ügyviteli rendszer vagy egy online időpontfoglaló rendszer nélkülözhetetlen, csak úgy, mint egy séfnek a kése vagy egy fodrásznak az ollója.

Rendszerünk, azaz a YCLIENTS egy digitális, „all-in-one” naptár alapú ügyviteli rendszer, egy komplett CRM-rendszer, amely lehetővé teszi a szolgáltatóipar számára a hagyományos és az online időpontfoglalások kezelését és az üzleti folyamatok automatizálását. Ettől egyedülálló és zseniális.

Miben segíthet egy szolgáltatónak egy jó időpontfoglaló rendszer?

Pénzt és időt takaríthat meg a használatával. Azáltal ugyanis, hogy a vállalkozása non-stoppá válik, azaz huszonnégyórában elérhető, az ügyfél hozzá foglal időpontot – találjon rá weboldalon, a közösségi oldalak valamelyikén, akár hétvégén vagy éjjel. Azaz bármikor.

Az ügyfél ugyanis akkor szeretne időpontot foglalni, amikor neki optimális és ebben az időpontban nem biztos, hogy a szolgáltató éppen nyitva van, azaz fel tudja venni a telefont.

Miért jó az ügyfélnek, ha online kér időpontot?

Ma még prémium szolgáltatás, de lassan „elvárás” lesz, hogy online időpontfoglalást is biztosítsunk ügyfeleink számára. Gondoljunk csak bele. Ezáltal nemcsak a telefonos és a beeső ügyfeleket tudjuk rögzíteni, hanem azokat is, akik az interneten – weboldalunkon vagy közösségi oldalainkon keresztül találnak ránk.

Az online időpontfoglalás ráadásul kényelmes, egyszerű és csupán néhány kattintás. Ráadásul, ha az ügyfélnek közbejön valami, könnyedén tudja módosítani vagy lemondani időpontját, anélkül, hogy felemelné a telefont.

Mit kell tudnia egy online időpontfoglaló rendszernek?

Egy jó időpontfoglaló rendszer rendkívül sokoldalú. Az alapja pedig egy digitális naptár.

Tény, hogy minden szolgáltató – legyen az szépségipari, egészségügyi vagy bármilyen más – „lelke” a naptára és annak kezelése. A YCLIENTS ráadásul a digitális naptár bejegyzései alapján az ügyfelekről kartont, valamint minden ügyfélről adatbázist vezet.

Segítségével könnyedén átláthatók a pénzügyek, a raktárkészlet és természetesen az ügyfelekkel való kommunikáció is sokkal egyszerűbb.

A YCLIENTS titka abban rejlik, hogy a legmodernebb felhő alapú technológiákat használva olyan megoldást kínál, amelynek köszönhetően egy kényelmes digitális naptár használatával minden, az imént említett folyamat automatizálható.

Milyen felületeken használhatjuk, hozzáköthető-e a honlapunkhoz?

Manapság már egyáltalán nem ritka, hogy egy szolgáltatónak honlapja van. (Talán inkább az a ritka, akinek nincs.) Az ügyfél ezen keresztül megismerkedhet a céggel, a szakemberrel, a szolgáltatásaival, az árlistájával, a munkáival. Az időpontfoglaláshoz vagy kapcsolatfelvételhez azonban leggyakrabban mindössze egy telefonszám vagy e-mail cím van megadva.

A YCLIENTS widget azonban integrálható bármely weboldalba, különösebb informatikai tudás nélkül. Úgy működik, mint a telefonszám: elhelyezhető Facebook és Instagram posztokban is.

A widget használata ráadásul egyszerű és gyors; segítségével néhány kattintással kiválasztható a szakember, a szolgáltatás és az ügyfél számára legmegfelelőbb időpont. Maximálisan a weboldal arculatára szabható, így tökéletesen passzol annak dizájnjához.

Emellett a szolgáltató a Facebook pixel és Google Analytics integrációnak köszönhetően pontos információt kaphat arról, hányszor kattintottak az időpontfoglaló modulra és hányan foglaltak időpontot. Sőt mérni lehet azt is, honnan érkeznek az időpontfoglalások, így pontosan tudni lehet, mennyire voltak sikeresek a hirdetések.

Hogyan segíthet egy ilyen rendszer a régi ügyfelek megtartásában?

Akár a szolgáltató írja be az időpontot, akár az ügyfél jelentkezik be online, a YCLIENTS minden ügyfélnek automatikusan nyit egy ügyfélkartont, ami bekerül az ügyféladatbázisba. Az ügyfélkartonra az ügyfél neve mellett a telefonszámát, az e-mail címét és egyéb megjegyzéseket is eltárolhatunk; végtelenszámú mező hozzáadható egy kartonhoz.

Néhány kattintással különböző elemzésekhez is hozzájuthatunk, mint például adott ügyfélnek több szakember esetén ki a kedvence, melyik szolgáltatást veszi leggyakrabban igénybe, milyen rendszerességgel jár hozzánk, mennyit költ nálunk, vagy mit vásárolt nálunk.

Az elemzéseknek köszönhetően több információhoz juthatunk minden ügyfélről, ami segít növelni vállalkozásunk bevételét.

A YCLIENTS segítségével emellett automatikus (emlékeztető) SMS- és e-mail értesítéseket is küldhetünk ügyfeleinknek, amellyel szintén sok időt takaríthatunk meg.

A rendszer segít abban, hogy könnyedén építhessük és irányíthassuk ügyféladatbázisunkat, ezáltal még több profitra tehetünk szert!

Mire jó a mobilapp és miért érdemes használni?

Manapság már mindenkinek van mobiltelefonja, de asztali gépe nem feltétlenül. Ráadásul az emberek többsége nemcsak telefonálásra és netezésre (közösségi oldalak pörgetése) használja, hanem applikáción keresztül intézi a bevásárlást, foglal mozijegyet, vásárol repülőjegyet. Akkor miért ne lehetne időpontot foglalni szolgáltatókhoz vagy saját napunkat/naptárunkat menedzselni applikáción keresztül?

A YCLIENTS mobilapplikáció – amely ingyenesen letölthető a Play Áruházból és az AppStore-ból – segítségével az ügyfél bárhol és bármikor, egyszerűen és gyorsan be tud jelentkezni a szolgáltatóhoz, vagy tudja módosítani, esetleg lemondani meglévő időpontját.

A szakember kedvére rendezheti munkanapját vagy bejegyzéseit. Automatikus emlékeztető e-maileket, SMS-t küldhet. Felhívhatja vendégeit egyetlen kattintással és átláthatja az adott nap bevételeit és kiadásait azonnal.

Comments are closed.