Instagram és Facebook Story a marketingben

Csak 24 órán át elérhető, nem is nézik annyian, tele van fura funkciókkal és a formátuma is olyan szokatlan: Mihez kezdjünk az Instagram és a Facebook Storyval?

Van értelme egyáltalán foglalkozni vele?
Mire használd a marketingedben?
Milyen gyakran használd?
Milyen funkciókra képes?
Hogyan szerezz vele érdeklődőket?
És hogyan vásárlókat?
Hogyan segíthet a márkád építésében?

Erről volt szó ebben az élő adásban.

Néhány tudnivaló

Hol tudom beállítani az Instagram Storyk láthatóságát és egyéb beállításait?

  1. Kezdj el létrehozni egy új Story posztot! (az Instagram nyitólapon a bal sarokban a kamera ikon)

2. Kikk a bal felső sarokban a fogaskerék ikonra!

3. Végezd el a Story beállításait!

Hol tudok funkciókat tenni az Instagram Storyba, pl. szavazást?

  1. Menj be a Story létrehozásába!

2. A jobb felső sarokban megjelenik több kis ikon, kattints a mosolygó „papírlap” ikonra (balról a harmadik) és megjelennek a szavazási és egyéb funkciók!

Hogyan tudok IGTV videókat létrehozni?

Erről készítettem egy részletes leírást, amit ide kattintva tudsz megnézni.

Hogyan lehet a Storiesba linket tenni?

Instagramon akkor tudsz linket tenni bele, ha már van legalább 10.000 feliratkozód.

Facebookon akkor is tehetsz bele linket, ha kevesebb feliratkozód van, de egészen kicsi és most indult oldalak számára ez a funkció még nem mindig elérhető.

Egy kiskapu, hogy mégis tudj linket tenni az Insta Storyba:

  1. Tölts fel egy IGTV videót! A leírásba tedd bele a linket és kattinthatóvá válik!
  2. Tölts fel egy Story posztot és szerkesztéskor a jobb felső sorban keresd a kis láncszem ikont! Erre kattintva az IGTV videódat összekötheted a Story posztoddal!

Néhány példa

1. Ossz meg hasznos tartalmakat, tippeket, gondolatokat!

Ne félj akár 1-2 mondatnyi szöveget is megosztani, ahogyan a @peakhungary is teszi ebben a posztban!

2. A több pontból vagy több részletből álló tartalmakat több képkockára is kiteheted, így jobban szem előtt lesznek:

 

(Forrás: @time)

 

3. Használj visszaszámlálókat az új megjelenések promótálására!

(Forrás: @bneventsgrove)

 

4. Mutasd meg, hogyan lehet tőled rendelni vagy feliratkozni – egy képernyővideóval:

 

5. Mutass meg párbeszédeket, reakciókat a tartalmaidra!

 

6. Népszerűsítd a hírleveledet (ehhez néha egy szimpla és látványos szöveg is elég)!

 

7. Készíts screenshotokat az oldaladról, a naptáradról vagy a Facebook eseményeidről, mutasd meg milyen új események következnek!

(Forrás: @garyvee)

 

8. Ha két poszt egymáshoz kapcsolódik, az egységes színvilág segít összekötni őket és átadni az üzenetedet:

(Forrás: @digitalmarketer)

 

9. Mutasd be az ügyfeleid eredményeit!

 

10. Mondj köszönetet másoknak! (és mutass statisztikákat, ezeket sokan szívesen tanulmányozzák)

 

11. Ügyes módszer a szolgáltatásaid népszerűsítésére: kérdezd meg, szeretnének-e ők is hasonló eredményeket elérni 🙂

((Forrás: @xyzdigitalmedia)

__________________

Tudj meg többet az Instagram marketingről itt >>
_____________

2 Comments

  • Judit

    2019. április 17. szerda

    Szia😊
    A kérdésem az lenne az Insta sztorival kapcsolatban, hogy élő adás alatt lehet szavazást elindítani? Majd az eredményt a végén megnézni és látni hogy kik szavaztak?

    Köszönöm előre a választ.
    Judit

    • Vida Agi

      2019. április 23. kedd

      Sajnos az élő adás alatt nem tudsz szavazást elindítani az Insta Storyban 🙁 Legfeljebb annyit tehetsz, hogy elmondod a kérdésedet az adásban és megkéred a nézőket, hogy adjanak rá választ hozzászólásban.