Facebook hirdetés kezdőknek – mikor éri meg, és hogyan ne bukd el az első 10 ezer forintot?

Jó lenne hirdetni a Facebookon de nem tudod hogyan fogj bele? A Facebook hirdetés lehet áldás és átok is. Sokan azt hiszik elég csak sok pénzt beletenni és jó lesz, de valójában egy hatásos hirdetés nem a pénz miatt működik, hanem azért, mert van mögötte egy értelmes terv és akár egészen kicsiből is el lehet kezdeni úgy, hogy értelme legyen (pár ezer Forinttal is)

Ha nincs terv, nincs üzenet, nincs pontos cél, akkor nagyon könnyű úgy elkölteni tízezer forintot, hogy abból egy kávéra sem futja, mert senki nem vesz semmit. Most segítek neked abban, hogy ezt elkerüld, és megértsd, mikor érdemes tényleg hirdetned, és hogyan állj neki anélkül, hogy égetnéd a pénzt.

Mikor érdemes egyáltalán pénzt tenni Facebook hirdetésbe?

Erre van egy nagyon egyszerű szabályom, amit minden ügyfelemnek megtanítok: a Facebook hirdetés soha nem csodaszer arra, hogy valamit életben tarts. Csak akkor érdemes pénzt tenni bele, ha már tudod, hogy a terméked vagy szolgáltatásod kézzel-lábbal, önerőből is eladható.

Magyarul: ha már eladtad legalább pár embernek hirdetés nélkül is.

Például:
– Kézműves anyuka: készítettél 10 szappant, eladtad Facebook csoportban, barátnőnek, ismerősnek.
– Coach: tartottál pár ingyenes próba konzultációt, amiből valaki már fizetett egy órát.
– Online tanfolyam: volt már pár előregisztráció, még ha hirdetés nélkül is.

Ha semmi ilyesmi nem volt még, akkor előbb tedd rendbe az ajánlatod, a posztjaid, a bemutatkozásod. Mert ha egy terméket hirdetsz, amit senki nem akar, akkor a hirdetés csak gyorsabban viszi el a pénzed.

Ha már bizonyítottad, hogy valaki megveszi, akkor jöhet a hirdetés

Most jön a lényeg: a Facebook hirdetés három lábon áll. Ha csak egy billeg, máris megy a pénz a lefolyóba.

A három láb: cél – kreatív – célzás.

1. A cél: mit akarsz a hirdetéssel?

Nagyon sokan ezt csinálják:
– Beállítanak egy „poszt kiemelést”, mert a Facebook azt ajánlja.
– Nincs kitalálva, mit szeretnének: lájkot, érdeklődőt, vásárlót?

A kiemelés gomb majdnem mindig pénzkidobás. Ez olyan, mintha hirdetnél egy házibulit, de nem írnád le, hol van, mikor kezdődik, és kinek szól.

Helyette gondold végig: mi az, amit ebből a pénzből akarsz?
– Több követőt a Facebook oldaladra?
– Feliratkozókat a hírlevélre?
– Vásárlókat egy termékhez?
– Bejelentkezőt egy konzultációra?

Az első hirdetésnél NE akard, hogy valaki egyből vásároljon egy drága dolgot. Ez a legritkább esetben működik.

Az első 10 ezer forintot inkább próbáld arra költeni, hogy kicsit „felmelegítsd” az embereket: ismerjenek meg, kattintsanak a weboldaladra, iratkozzanak fel, írjanak neked.

Gyakorlati példák:
– Kézműves terméknél: mutass egy szép képet, amiben elmeséled a termék történetét. A cél: forgalom a webshopodra vagy üzenet írás.
– Coachnál: mutasd meg egy rövid videóban, miről szól a konzultáció, és kérj ingyenes jelentkezést egy rövid űrlapon.
– Online tanfolyamnál: adj egy ingyenes mini leckét e-mailben, és erre fusson a hirdetés.

2. A kreatív: mit látnak, ha görgetnek?

A kreatív = kép, szöveg, videó. Ez az, ami miatt megállnak a görgetésben. Ha gyenge, hiába jó a termék.

Mitől jó egy kezdő hirdetés kreatívja?
– Ne túldíszített Canva poszt legyen, hanem inkább egy tiszta, világos fotó.
– Ha van rá lehetőség, mutasd meg magad. Az arc mindig jobban megállít, mint egy stock kép.
– A szöveg legyen rövid. Ne „cégbemutató” stílus legyen, hanem beszélj a vevőhöz.

Példák:
– Rosszul: „Üdvözlünk a XY Szappan Manufaktúra oldalán! Természetes összetevők, prémium minőség, megbízhat bennünk!”
– Jól: „Este tízkor is pörög az agyad? Próbáld ki a levendulás kézkrémet – én minden este ezzel zárom a napot, hogy könnyebben jöjjön az álom.”

Ez beszél, kapcsolódik, és érzelmet ad.

3. A célzás: kinek mutatja a Facebook?

Ha ez nincs rendben, akkor hiába jó a kép és a szöveg.

Kezdőként NE állíts be túl bonyolult célközönséget. A Facebook algoritmus sokszor jobban tudja, kinek mutassa. Ne zsúfold tele érdeklődési körrel.

Általában bőven elég:
– földrajzi hely (ország vagy város)
– életkor
– egy-két érdeklődési téma

Például:
– Magyarország, 25–50 éves nők, érdeklődik a kézműves termékek iránt.
– Magyarország, 28–45 éves anyukák, érdeklődik babás csoportok iránt.

Tartsd egyszerűen. Minél szűkebb és bonyolultabb, annál drágább.

Mire figyelj, mit NE csinálj?

– Ne indíts hirdetést csak poszt kiemeléssel – használd inkább a Hirdetéskezelőt, ott több beállításod van.
– Ne hagyd, hogy a Facebook „automatán” mindent eldöntsön. Legalább a célodat és a közönséget te válaszd ki.
– Ne várj rögtön sok eladást. Ez ritka az első próbálkozásnál.
– Ne felejtsd el nézni, mi történik! Naponta egyszer nézd meg, mennyibe kerül egy kattintás vagy egy feliratkozó. Ha valami nagyon drága, állítsd le.
– Ne hagyd egy hétig változtatás nélkül, ha nincs eredmény. Inkább próbálj ki új képet vagy más szöveget.

Hogyan néz ki egy egyszerű, kezdő hirdetés lépésről lépésre

  1. Csinálj egy Facebook oldalt, ha még nincs.

  2. Fogalmazz meg egy tiszta üzenetet: miért jó az, amit adsz?

  3. Készíts egy jó fotót vagy egy rövid videót. Ne legyen rajta túl sok szöveg.

  4. Írd meg a szöveget, mintha a legjobb barátnődnek írnád. Ne legyen hivatalos.

  5. Állítsd be a célzást: hely, életkor, érdeklődés.

  6. Tedd fel napi pár száz forinttal. Indítsd kicsiben.

  7. Nézd minden nap, mi történik, és tanulj belőle.

Valós példa:
Egy online nyelvtanárt segítettem az első hirdetésnél. Nem webshopja volt, hanem egy ingyenes próbaleckére gyűjtött embereket. Napi 800 forinttal indítottuk. Egy hét alatt 12 jelentkezőt hozott, ebből 5 vett utána egy 10 alkalmas csomagot. Nem milliós profit, de stabil első lépés.

Ez a lényeg: a Facebook hirdetés nem gyors meggazdagodás. Inkább egy tanulópénz, amit rászánsz, hogy gyorsabban juss el új emberekhez.

A Facebook hirdetés akkor éri meg, ha van mit hirdetned – és ha tudod, kinek és miért mutatod meg. Egy jó hirdetéshez nem kell grafikus vagy profi szövegíró – sokszor a legegyszerűbb, legemberibb képek és mondatok működnek a legjobban.

Ne feledd: kicsiben kezd, nézd, mi működik, és ne félj leállítani, ha valami nem hozza, amit szeretnél. Inkább apránként tanulj, mint hogy egyben elköltöd a pénzt.

Most pedig csináld meg az első lépést: gondold végig, mit hirdetnél ma, és írd le magadnak azt az egy mondatot, amit minden új érdeklődő fejébe be akarsz ültetni. Ha ez megvan, már fél sikert elértél. A technika csak utána jön. És hidd el: menni fog.

Hogyan kezdj el hirdetni a Facebookon? Tanuld meg itt a lépéseket és az összes beállítást a nulláról a haladó szintig! 

Leave A Response

* A hozzászóláshoz el kell fogadnod az adatvédelmi tájékoztatónkat

*

Elfogadom

* Denotes Required Field