Miért nem jó a VANDA?





Hallottál már a VANDÁról? Na, látod, ez az első nagy hiba, amiért nem jó 🙂 De mia csuda az a VANDA? Ez egy mozaikszó, a VállAlkozó Nők, Dolgozó Anyák rövidítése. Egy kormányzati program, aminek az a célja, hogy a GYES-es kismamákból vállalkozókat faragjon. A programra április 21-ig lehetett jelentkezni, kész vállalkozási ötleteket kellett bemutatni, és a szerencsés anyukák ingyenes üzleti képzésen vehetnek részt, amelynek végén egy kész üzleti tervvel rendelkeznek majd.

Először is el kell mondanom, hogy nagyon jónak tartom, hogy végre kormányzati szinten is eszébe jutott valakinek, hogy esetleg kéne foglalkozni azzal, hogy az anyukák hogyan fognak pénzt keresni, hogyan jutnak vissza a munkaerőpiacra, és hogy esetleg erre a mindenféle ideiglenes megoldást nyújtó START csomagok helyett jobb lenne, ha önálló vállalkozás alapítására bátorítanák őket. Tudtad, hogy Magyarországon a 12 év alatti gyerekkel rendelkező anyáknak mindössze a fele dolgozik? Ez bizony elkeserítő arány, már csak azért is, mert a többség nem azért marad otthon, mert a család olyan jól meg tudna élni egy keresetből is.

Szóval az első probléma az a VANDA programmal, hogy kész ötlettel kellett jelentkezni. Márpedig egy laikusnak igencsak piacképtelen ötletei szoktak lenni. Milyen az átlagembernek az elképzelése a saját vállalkozásról? “Nyitok egy boltot a sarkon” “Csinálunk egy tanácsadó irodát” “Behozok külföldről valamit és itthon eladom” – Nagyjából ezek a szokványos elképzelések. És itt a legnagyobb a konkurencia is, itt a legkönnyebb belebukni a vállalkozásba, itt van a legtöbb tipikus buktató, hiszen mindenki más is ezekkel az ötletekkel indul, és hagyományos módszerekkel kívánja megvalósítani. Jól kidolgozott üzleti terv, szépen megtervezett logó, feltöltött árukészletek, de a vásárlók csak nem jönnek a boltba…

Aztán itt a másik hiba. A 7 hónapos képzés végére egy kész üzleti tervvel fognak rendelkezni az anyukák. Ha az elején beadott átlagos ötleteket kidolgozza, üzleti tervvé alakítja, majd beleöl egy csomó pénzt a megvalósításba, jó esetben pár év múlva már nem lesz veszteséges a vállalkozása az anyukának. És bizony a jó kis üzleti tervét a kukába dobhatja, ha nincs elegendő kezdőtőkéje (az sajnos nem jár a képzéshez).

Ne értsetek félre, nem kötözködni akarok, örülök neki, hogy végre valaki foglalkozik ezzel a témával és nem kókler módon, hanem komoly, használható segítséget szeretne nyújtani, de nem ártana alaposan végignézni a kismamák, a családok lehetőségeit is. Hol egy pályázat, amivel kezdőtőkéhez lehet jutni? Hol egy olyan támogatás, ami kézzelfogható segítséget nyújt azoknak, akik GYES után a munkahelyükre visszatérni nem tudó anyukáknak, akik úgy döntenek, hogy akkor vállalkoznának? Mondjuk, ha GYES mellett nem kéne a vállalkozás első évében járulékokat fizetni… Vagy bármi más kézzelfogható segítség? Állambácsinak nem az lenne az érdeke, ha a GYES után nem munkanélküliek, feketemunkások és háztartásbeliek lennének a kismamák, hanem aktív dolgozó tagjai a társadalomnak, sikeres vállalkozók, adófizető polgárok?

No, de sírás vége, én optimista típus vagyok, megyek is dolgozni tovább 🙂

Utólagos kiegészítés (a félreértések elkerülése végett): Nagyon szép dolog, hogy az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány támogatásával a Tempus Közalapítvány ingyenes gazdasági, üzleti képzést ad az anyukáknak, amin megtanulnak üzleti tervet készíteni. Az üzleti terv nagyon fontos, szükség van rá, a tanfolyamon is fogunk róla tanulni. Őszintén hiszek benne, hogy bármit tanulsz, azt hasznosítani tudod majd az életben még akkor is, ha mégse leszel vállalkozó. Azonban a legtöbb családnak a mai gazdasági helyzetben nincs kezdőtőkéje és nincsenek évei arra, hogy megvárják, amíg anya vállalkozása pénzt is termel majd. Ide hathatós támogatás és segítség kell(ene). (felvettem az alapítvány sajtósával a kapcsolatot és hamarosan egy teljes riportot olvashattok a Vandáról itt az oldalon).





31 Comments

  • Vida Agi

    Reply Reply 2010. március 05. péntek

    Bernadett, hűű, ez már 2 évvel ezelőtti levél, fogalmam sincs, hol van. Mire vagy kíváncsi pontosan? Hogy milyen bevételeket lehet ezzel elérni?

  • Bernadett

    Reply Reply 2010. március 04. csütörtök

    Kedves Ági!

    Szeretnélek megkérni arra, hogy FHajninak email-ben adott válaszodat (üzleti dolgok..) légyszíves küldd el nekem is.
    Válaszoddal férjemet szeretném meggyőzni arról, hogy a gazdagmami oldal nem átverés, hanem valódi segítség, s ami mögött valódi, kézzel fogható tények és számok vannak.
    Férjem nagyon szkeptikus ezekkel az internetes és online dolgokkal kapcsolatban, s mivel én is online szeretnék dolgozni gyes alatt, szeretném Őt meggyőzni arról, hogy nincs igaza…., illetve hogy támogasson, s legyen segítségemre.
    Válaszodat előre is köszönöm.
    B.

  • Karrier Máshogyan...

    Reply Reply 2008. június 02. hétfő

    Kedves P.Hajni,

    “hivatkozva arra, hogy Ágit védelmezed.”

    Hol tettem ezt?!

    Más:

    Nem ismerem Ági véleményét, de szerintem ő sem fél a konkurnciától, a Te oldalad is csak erősíti mindazt amiről itt szó van. Tehát nyugodtan linkelj szerintem, de ha Ági nem igy gondolja akkor majd jelez nyilván!

    A cikkhez, és az eredményeidhez Gratulálok!

    de részemről itt a vitát már valóban lezárom, személyesen privátban hajalandó vagzok bárkivel folytatni!

    István

  • P.Hajni

    Reply Reply 2008. június 02. hétfő

    Kedves István!

    Fülöp Hajni majd megerősít, de sztem a távmunka linket azért tette be, mert ez a legutóbb megjelent cikke, és ebből kiderül, hogy ki ő.:) Nem pedig azért mert Ági távmunkát ajánl, bár vannak itt távmunkás posztjai is.

    A személyes érintettséged azért nem értem, mert ugye mi elkezdtük kommentelni, amiket Ági írt, kialakulni kezdett itt vele egy beszélgetés – majd jöttél te, és gyors egymásutánban mind a hármunkhoz volt néhány kedves, személyes szavad – hivatkozva arra, hogy Ágit védelmezed. Aztán így félre is ment az egész beszélgetés…

    A honlapod természetesen megnéztem, nem véletlenül nem fűztem hozzá megjegyzést.

    Linkek: hm, nem feltétlenül akartam itt reklámozni magam, lévén valamennyire Ági konkurenciája:)). http://www.babafalva.hu, ww.bsze.hu és egy kicsit részletesebben: http://www.mfor.hu/hasznos_percek/Amikor_a_gyerek_adta_a_vallalkozasi_otletet.html. Ez egyben válasz is arra a kérdésedre, hogy látott-e Ida a 350 nő között olyat, aki nyújtott akkora teljesítményt, mint Ági. Bár jelzem, ez nem verseny, azon kívül más a vállakozási modellünk, és nekem van kb. két év időbeli előnyöm is.

    üdv,
    Péterfy Hajni

  • Karrier Máshogyan...

    Reply Reply 2008. június 02. hétfő

    P.Hajni,

    “Nem igazán értem a motivációidat, személyes érintettségedet”

    Ezekszerint azt a fáradtságot sem vetted, hogy ellátogass a weboldalamra!

    Így formálsz véleményt az internetiparban?

    Mert igen, amit teszek az felelőség a számomra, tudom!
    – De neked is felelőség, aki véleményt nyilvánítasz reészinformációk alapján, mert mint tetted itt, teszed másutt is. Ez tény és nem személyeskedésnek szántam.

    Ezért amit mondok, komolyan gondolom és úgy is állok hozzá, ha Te linkelnéd magad biztosan megnézném, ki mondja azt amit.

    Ez egy kicsit olyan mint a honi politika, ellenemondani már azelőtt hogy elmondta volna valaki.

    Hajni(k),

    a legmagasabb elismerés tőletek itt így hangzott:
    “Áginak sztem nincs szüksége a védelmedre, a weboldalai magukért beszélnek, és nem is szólta le senki azt, amit létrehozott.”

    Tőlem így hangzott fentebb:

    “Ida ha Te nem is emlékszel rám, ha az vagy akire gondolok még a 90-es évek elejéről ismerlek, és csupán ezért nem mondom, hogy badarságot beszélsz, mert van elképzelésem mi van fejedben mit tettél le az asztalra. Nagyra értékelem a tudásod, és a hozzá állásod, itt lényegében igen, de részleteiben nem tudok azonosulni veled”

    Részemről nem kívánom folytatni.

    Inkább Idát idézem:

    “Sok ilyen vállalkozónő, vállalkozó kismama legyen! Hajrá! :-))”

    István

  • Karrier Máshogyan...

    Reply Reply 2008. június 02. hétfő

    Kedves P.Hajni,

    Az álalad említett, 3 pont OK, de én úgy todom, a távmunka alaklmazotti vagy (al)vállakozói státsusz tehát, valami olyan ahol effektiv van munkaadód. ( Ha tévedek javíts ki)

    Ági ajánlata sem egyik sem másik, hanem önálló jövedelemszerzésre irányuló tevékenység.

    Miért írok, “Ági nevében”?

    Személyes érintettség tárgyán, a távmuka ide citálása enyhén szólva offtopic. Aki nincs képben mélységében a dologgal, és úgymond szakemberek szájából hall ilyet is meg olyat is, akkor nem feltétlenül az lesz a reakció, hogy utána jár, hanem azt mondja ez egy újabb lehúzás.
    Ez akkor gond, ha olyan emberke hagyja a fenébe az egészet ilyen attitűdök miatt akinek van olyan tudás a birtokában, ami valódi kitörési pontot jelenthetne a számára.
    Nem kötözködés hanem a tisztánlátás érdekében írok és írom azt amit.

    Ezért szeretném ha Te is elismernéd, hogy a távmunka és amit Ági is ajánl nem ugyanaz.

    Természetesen én értem a szkepticizmust, mindenkinek van az ismeretikörében egy két ember akinek nem jött össze, esetleg még alá is futott dolgoknak és rosszul jött ki belőle.
    Mint minden területnek a miénknek is meg vannak a vámszedői, de itt most korrekt, valódi üzletről beszélünk. Természetesen ezt majd idővel a partnereink sikerei fogják igazolni!
    Nem tudunk mintát adni, gyere és kóstold meg!

    Más:

    “Fülöp Hajni keresett újságíró (már csak ezért is ilyen “kötözködős”:)), tavaly ő volt az Év informatikai újságírója”

    OK! – köszi az infót

    Nincs bajom a kötözködéssel, ha előre visz.

    Itt sanja fikázásként, kötözködésként jött le, mint ahogy az én kommentem személyeskedéskén, noha nem annak szántam!

    “Nem hiszem, hogy bármit bizonyítania kellene.”

    OK!

    Annyit azért elvárhatunk tőle, hogy ne hozza ide a távmunkát amikor ez itt nem arról szól.

    Ha nem feltételezem, hogy nem érti amiről Ági is beszél illetve amiről a cikk szól, akkor miért keveri a szezont a fazonnal?!

    És ez sem, itt sem személyeskedés, valóban kíváncsi vagyok!

    István

    ui.: http://www.tavmunkainfo.hu/miatavmunka.htm

    link alól idézek:

    “ha valaki minden héten legalább 1-2 nap rendszeresen otthon dolgozik, és ezt >>>munkáltatójával

  • P.Hajni

    Reply Reply 2008. június 02. hétfő

    Kedves István!

    A távmunka pontos definíciója:

    Három alapvető tényező fennállásakor beszélhetünk távmunkáról:

    1. a munkavállaló nem a hagyományos munkahelyen, hanem attól távol végzi el napi munkáját (otthon, teleházban, közlekedési eszközön stb.);
    2. önállóan és rendszeresen végzi ezt a munkát, pl. heti 1-2 vagy akár öt napot dolgozik;
    3. a informatikai eszközzel dolgozik és a munka eredményét kommunikációs és információs technológiák alkalmazásával juttatja el munkaadójához.

    Egyébként Fülöp Hajni keresett újságíró (már csak ezért is ilyen “kötözködős”:)), tavaly ő volt az Év informatikai újságírója, emellett ötgyerekes családanya. Nem hiszem, hogy bármit bizonyítania kellene.

    Nem igazán értem a motivációidat, személyes érintettségedet, Áginak sztem nincs szüksége a védelmedre, a weboldalai magukért beszélnek, és nem is szólta le senki azt, amit létrehozott.

  • Karrier Máshogyan...

    Reply Reply 2008. június 02. hétfő

    FHajni,

    A http://nol.hu/cikk/493935/ cikk kapcsán.

    1. a távmunka az olyan ajánlat, melyben én mint mondjuk munkáltató jellemzően darad/teljesítmény bért fizetek az elvégzett munkáért. Itt és most nem erről van szó! (tehát ne tereljük a témát) Természetesen tény hogy sok lehúzás, félrevezetés alapja egy ilyen ajánlat, ez már sokkal régebben működtetik offline is.
    2. egy külön posztot megérdemelne, hogy távmunka alatt hirdetnek valóban a korrekt MLM-től elkzdve, beszervezős, klickelgetős, reklámolvasós… ajánlatokat holott ez nem távmunka!

    A cikkel tökéltesen egyetértek!

    István

  • Karrier Máshogyan...

    Reply Reply 2008. június 02. hétfő

    FHajni,

    “Ida és P.Hajni abszolút hiteles a témában”

    Kétségbe vonta valaki?

    “Szegény MS, hogy jön ide? Csak nem a világelső szoftvercég üzleti modelljét követitek?”

    Mert az alpkoncepció ugyanaz, keress vagy ismerj fel problémát szolgálj megoldással, ezt tálald ehető formában (pl.: seles szöveg, promó…)

    Szeinted ők hogy kezdték?

    István

    ui.: sok mindenben szketikus voltam, vagyok én is…
    De amilyen weboldallal (nem vagyok rá büszke), illetve amilyen koncepcióval (erre már kicsit büszke vagyok) kerestem első internetes forintjaimat, már oszladozott a köd…
    Tehát mint javasoltam, tedd magad próbára, Ágival mittudomén fél év alatt vagy mondjuk “nélküle” és zongorázni fogod a különbséget!

  • FHajni

    Reply Reply 2008. június 02. hétfő

    István,
    nem szeretném, ha elvinnéd a személyeskedés felé ezt az építő jellegűnek indult beszélgetést.Ági korrekten és alaposan válaszolt, magánban, megerősített a szkepticizmusomban, és ez így jó. Ő is őszinte volt, én sem csalódtam.
    Ida és P.Hajni abszolút hiteles a témában, és alapos, életszerű információkat közöl, valóban tájékoztat és érdemben vitázik.
    hoop, mi van itt? Dolgozz otthon: távolról munka, közelről átverés
    Népszabadság • Fülöp Hajnalka • 2008. június 2. http://nol.hu/cikk/493935/
    “Ha teljes körű informálást kapnál akkor fizetnél érte utólag, mert ez már maga termék, maga a működőképes koncepció, a MicroSoft ingyen adja az oprendszerét, nem tudom hány éves vagy, mi a végzettséged, de ha komolyan érdekel ez a dolog, van mit pótolnod ezen a területen. Komolyan mondom, kezd el gyűjtsd össze azt az infót amit Ági pénzért kínál, és gyere vissza mondjuk fél év múlva hol tartasz!”

    Szegény MS, hogy jön ide? Csak nem a világelső szoftvercég üzleti modelljét követitek?
    Komolyan érdekel a dolog, ezért időutazást tettem, és utánanéztem néhány dolognak.Addig, míg újra lesz mit mondanom- vagy kinövöm a kételkedésem- csak próbálj meg utánanézni, ki és miért “kötözködik” e sorok irójaként.. Ajánlom az egyik – valóban! -sikeres online vállalkozás egyszerű weboldalát: http://www.google.hu

  • P.Hajni

    Reply Reply 2008. június 02. hétfő

    Ági,
    szerintem ez egy nagyon összetett dolog, hogy miért megy tönkre annyi kisvállalkozás az első években. Részben a tervezés, vállalkozói ismeretek hiánya (értem ez alatt a marketingtől a könyvelésig a valóban működő technikák ismeretést), rossz ötlet, rossz stratégia stb. De a másik része az, hogy egyáltalán nem kedvező a gazdasági környezet sem a vállalkozásoknak, hatalmasak a járulékterhek, és a mikorvállalkozások (önfoglalkoztatók), ahogy egyébként sok nő is kezdi a vállalkozást, azok egyszerűen el sem érik azt a küszöböt, ahol már pályázhatnának, vagy kaphatnának támogatást. Mi rendszeresen ott akadunk el internetes szolgáltatás fejlesztési pályázatokon, hogy előző évre kellett volna legalább egy fő bejelentett munkaerőnek lenni. Egy netes vállalkozáshoz mégis minek???

    Mondjuk ezeket nem lehet a VANDA nyakába varrni, kár, hogy összemosódott a két téma, mert ezek tényleg húsbavágó kérdések minden vállalkozónak.

    Bár én is azt vallom, hogy felesleges siránkozni az aktuális gazdasági-politikai helyzeten, inkább tegye az ember a dolgát, de azért néha jól esne egy kis könnyítés.:))

    “Hajni, teljesen jól csinálod!”
    Köszönöm, azért van már pár év tanulás és tapasztalat a hátam mögött.:))

    “És tudod a többség hogy kezdi?”
    Hajaj, de mennyire, hogy tudom:)), én is voltam kezdő.:)

  • P.Hajni

    Reply Reply 2008. június 02. hétfő

    Kedves István!

    Idézlek:

    “Ezek alapok, amiket itt feszegettek, nélkülözhetetlenek valóban, csak más-más szinten. Máskor kell egy multicégnek piackutatni és máshogyan és más eszközökkel, mint egy az interneten elindulni akaró vállalkozónak.

    Egy multicég is csak akkor engedhet meg, egy mélyinterjús, kvantitativ, vagy kvalitatv mintavételezésű piacelemzést ha a termékben rejlő potenciál lehetővé teszi, egy korrekt közvélemény kutatás fél milliónál kezdődik, javítsatok ki ha tévedek.”

    Ki beszélt itt milliós piackutatásokról? Szekunder piackutatási adatokhoz nagyon könnyen hozzá lehet jutni az interneten ingyen vagy pl. a ksh kiadványokból potom pénzért (ezres nagyságrend). 4.000-es megkérdezést pedig Ági is gond nélkül össze tudott hozni, ha pedig saját adatbázisod már van, igazán nem nagy kunszt néha megkérdezni őket. Ezen felül pedig ha nem teljesen on-line a vállalkozásod, bármikor ott a lehetőség, hogy elbeszélgess az ügyfelekkel, a legütősebb reklámszövegeim ilyen 5-10 perces csevejekből születtek.

  • Karrier Máshogyan...

    Reply Reply 2008. június 02. hétfő

    A poszthoz:

    1. Pedig sok vállalkozóval főleg egyéniekkel vagyok kapcsolatban, de VANDA-ról, senki nem hallott! És ez valóban elég ütős érv ellene!
    2. a jelentkezésről meg főleg nem- sem kisebb érvágás egy ilyen jellegű dologban
    3. a régi vállalkozástmágatós rendszerek hibája köszön ezekben vissza, amit anno Ida is eléggé kritizált (ugye?), „aki közel van tűzhöz könnyebben melegszik” igazsága! (ma is itt is érvényes)

    Ida

    „Sziasztok,
    szeretnék majd bővebben reagálni a fenti felvetésre, most egy tárgyi tévedést szeretnék eloszlatni Ági bejegyzésében.
    A VANDA nem kormányzati program. Az OFA, az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány által meghirdetett nyilvános pályázati kiírás egyik nő támogató programja, amit egy alapítvány valósít meg.”

    Ha végigolvasod Ági cikkét „Utólagos kiegészítés” –ként ezt is leírja!

    350 Nő közül akivel kapcsolatba kerültél egyet mutass olyat aki ilyen rövid idő alatt ilyen sikert ért el mint Ági, ha Ági nem vállalja én fogom bemutatni, hisz az is példaértékű!

    „üzleti terv nélkül belefogni vállalkozásba életveszélyes.”

    Így igaz, főleg ha mondjuk százezreket ölsz bele, de ha online üzletet építesz, azt akár 0 azaz NULLA Ft-tal is elkezdheted!

    Erre mit lépsz, magyarázd ki! 😉

    A második ilyen projektnél már előre lesz terved, számokkal, dátumokkal, mert rá fogsz jönni, hogy szükségszerű, és sokat segít, és motivál is!

    „Nagyon sok vállalkozás tönkremegy az első pár évben”

    Ez is így igaz, de ezek többnyire nem vállalkozók, hanem önfoglalkoztatók, ahogy a köznyelv mondja kényszervállalkozók, a nélkül, hogy bántani akarnék bárkit, ez nevetséges hisz kinek fognak a fejéhez pisztolyt, hogy vállalkozzon.
    Már több helyütt megfogalmaztam, az én olvasatomban nem az a vállalkozó, akinek papírja van róla, szervezetileg… vállalkozó. Hanem az a vállalkozó, aki a kívánt eredmény egy előrevetített pályán képes elérni, aki az erőforrásaival optimálisan képes gazdálkodni. M Gerber szavaival élve nem a vállalkozásában dolgozik, hanem a vállalkozásán dolgozik!

    Ida,

    „Például a nők hajlamosak beleszerelmesedni a saját ötletünkbe,”

    Ez nem feltétlen, hátrány, jól kell ötletet választani, illetve ha valamiért determinált a dolog, az adott ötletben rejlő lehetőséget kell több szempontból tesztelni! Több árfekvés, láttam n már olyat a partnereim közt, aki x-et nem tudott eladni 5000 Ft-ért, 19990-ért kapkodták, és ez még a 90es évek végén volt! Több célcsoportra külön pozícionálva, más-más hordozó, más, csatorna… és még sorolhatnám.

    Tudom lehet kár a szóért, mert aki érti, érteni akarja, hogy működik az Internet, az magától is rájön ezt nem én találtam fel, aki nem akarja érteni vagy csak kötözködik abból, nekünk semmi hasznunk.

    Néhány gondolat (nem tőlem):

    A pesszimistának mindig igaza van! – és haszna van belőle?
    A többségnek mindig igaza van! OK – nézd meg hogy él a többség?!
    A buta ember mindenben, biztos! – az okos kételkedni is szokott!

    Fhajni,

    „Mintha nem is a teljes körű és alapos informálás lenne a cél, hanem az érdeklődés felkeltés”

    Ha teljes körű informálást kapnál akkor fizetnél érte utólag, mert ez már maga termék, maga a működőképes koncepció, a MicroSoft ingyen adja az oprendszerét, nem tudom hány éves vagy, mi a végzettséged, de ha komolyan érdekel ez a dolog, van mit pótolnod ezen a területen. Komolyan mondom, kezd el gyűjtsd össze azt az infót amit Ági pénzért kínál, és gyere vissza mondjuk fél év múlva hol tartasz!

    Taubert István

  • Karrier Máshogyan...

    Reply Reply 2008. június 02. hétfő

    Hajni,

    Ági helyében nem válaszolnék, a nem vevő véleménye nem számít!

    Amit Te itt csinálsz az már nem hitetlenkedés, hanem fikázás, kötekedés. kezdj bele és megtudod, hogyan lehet, mondjuk fél év alatt akár 10ezer mintavételezést csinálni. MERT LEHET akár nagyobbat is, de hazánkban felesleges!

    Amit ági vagy én pénzért adunk, annak egy része ingyen is összeszedhető, igaz több év kitartó munkája át nem aludt éjszaka, kis híján ráment kapcsolat, és csomó könyv infóanyag, mindarról ami ma a világban működik.

    Hajni OK!

    Nem hiszel benne, hogy amit Ági adhat nem működik, nem muszáj megvásárolnod, dolgozz meg érte mint ő, vagy én és még sokan mások!
    Ezt egyetemi könyvekben ne keresd, de mondjuk Chris Andreson a Long Tail című könyvét ha olvasod, és megérted, és adaptáni is tudod, akkor megérted, hogy működik és hogyan működik.

    Ági üzletének az alapjaira legjobb bizonyíték az amazon.com, mert az elvek ugyanazok. De ha nem mond neked az amazon.com név semmit akkor pedig kár vitázni. Ha tudod mit jelent az amazon.com akkor ajánlom figyelmedbe Robert Spector azonos című művét

    István

  • Gabella

    Reply Reply 2008. június 02. hétfő

    Ida!
    Bocs, ha belekotyogok, de a lényeg az, hogy akinek van ötlete, terve, életképes is, és még egy kis pénze is van, annak pont nem kell egy ilyen program… Az megcsinálja egyedül is!

  • Vida Ági

    Reply Reply 2008. június 02. hétfő

    Hajni, a kérdéseid többsége üzleti titkokat feszeget, ezért e-mailben válaszolok rá.

  • FHajni

    Reply Reply 2008. június 02. hétfő

    szia,Ági
    h Hogy pszichológus vagy, azt honnan tudta a vevőjelölt? Én is keresgéltem az impresszumban, miért is kéne ezt a sok tanácsot hitelesnek tartanom, de csak a neved volt ott, a szakmád, végzettséged, stb. nem, igy számomra nem volt több,m int egy fórum, ahol az egyik tapasztalt anyuka ad tanácsot a másiknak.
    Ami persze sokat ér, ha bajban vagy, de üzelti szempontból nem.
    Akkor a könyvek eladásából van a millilós jövedelemed? Nem ingyenes az e-book?
    Nem értem, hol mozog a sok millió, Anikótól is ezt kérdezem, hol a teljesités, ki számláz és miért, kinek és hogyan fizet, és hogyan adózik, a fene figye el ezt a rendszert, de hát igy működik ma egy vállalkozás! Nálatok semmi ilyesmire nincs utalás, vagy csak én nem látom?
    A 4000 fős felmérést hogyan végezted? A semmiből kezdve a vállalkozást, hogy tettél szert ekkora célcsoportos adatbázisra, és hol lehet erről a felmérésről olvasni?
    A példák, amiket emlitesz nem a “világ ” legsikeresebb vállalkozásoairól szólnak, ahogy idéztelek, hanem a 25 hét körüli vállalkozásokról, ha jól látom.
    De ez nem baj, csak akkor ne vessük el a sulykot.Az alaphelyzet, hgoy nincs semmilye valakinek, és 3 nap, 25 hét, stb. alatt működő weboldala lesz, ami milliókat termel, jól érteM?
    Piackutatás, üzleti terv, stb. nélkül.

    köszi:F.Hajni

  • Karrier Máshogyan...

    Reply Reply 2008. június 01. vasárnap

    Chi***, P Hajni,

    Röviden néhány gondolat a felvetéseitekre!

    Ida ha Te nem is emlékszel rám, ha az vagy akire gondolok még a 90-es évek elejéről ismerlek, és csupán ezért nem mondom, hogy badarságot beszélsz, mert van elképzelésem mi van fejedben mit tettél le az asztalra. Nagyra értékelem a tudásod, és a hozzá állásod, itt lényegében igen, de részleteiben nem tudok azonosulni veled

    Ezek alapok, amiket itt feszegettek, nélkülözhetetlenek valóban, csak más-más szinten. Máskor kell egy multicégnek piackutatni és máshogyan és más eszközökkel, mint egy az interneten elindulni akaró vállalkozónak.

    Egy multicég is csak akkor engedhet meg, egy mélyinterjús, kvantitativ, vagy kvalitatv mintavételezésű piacelemzést ha a termékben rejlő potenciál lehetővé teszi, egy korrekt közvélemény kutatás fél milliónál kezdődik, javítsatok ki ha tévedek.

    Egy most induló vállalkozó nem engedheti meg magának, még ha telne is rá. Viszont azt megengedheti magának, hogy egyszerre akár több külön blogot, weboldalt csináljon, akár ingyenes tárhelyen, és amelyik a legnagyobb potenciált ígéri abból csináljon üzletet.

    Ne feledjétek ez itt az élet, nem bekövesedett iskola, ezt példák hosszú sora igazolja, és most kizárólag a komoly és hosszútávon gondolkodó korrekt vállalkozókról beszélek!

    Akikről, akikhez Ági beszél, arra bőven van kompetenciájuk, hogy kipróbálják teszteljék, akár több különböző ajánlatban rejlő potenciált, de akár azonos ajánlatra több különböző célcsoportra pozícionált oldallal megjelenjenek és a legígéretesebbel csinálják meg a vállalkozásukat.

    Üdv

    István

  • chi*** - Csapó Ida

    Reply Reply 2008. június 01. vasárnap

    Újra itt – ha-ha…
    Ígérem nem sokáig – remélem legalább is 🙂

    Ági,
    idézlek:

    “A fő bajom ezzel az, hogy az üzleti terv nem elég.”
    – való igaz nem elég, de épp hogy üzleti tervezés nélkül indul el a legtöbb vállalkozás. Ne induljon! 🙂

    “Sok embernek vannak jó ötletei, kellőképpen elszánt, de nincs fölös pármilliója vállalkozást indítani, de még néhány ezer Forintja sem egy tanfolyamra.”

    – nem állítom, hogy abszolut pénz nélkül el lehet indítani vállalkozás, DE a szolgáltatások, szellemi munkák indításához (amit általában a nők megcéloznak) kevesebb pénz kell, mint termékek esetében. Gyöngyfüző kisiparosként nagyon sokat kellett anyagba fektetnem, szellemi szabadfoglalkozásuként elég volt a számítógépem, egy idő után netes kapcsolatom és fejem, a szívem meg a lelkem (és persze az időm, de idő kellett a kézművességhez is, ha fejleszteni akartam pl.).
    – akinek nincs párezer forint sem egy tanfolyamra, azoknak pont ott vannak az ilyen ingyenes lehetőségek. És persze meg kell tudni találni őket – az információ hatalom ugye… Mi, akik vállalkozónőként pénzért akarunk eladni valamit, nekünk minden ingyenes program a konkurenciánk, HA van legalább olyan minőségű, mint a miénk, ill. ha nagyjából ugyanaz, minta miénk. Ha nem, ill. ha elérjük, hogy valami miatt mégis minket válasszanak, akkor nyilván jól pozicionáltuk magunkat hozzájuk képest. Illetve lehet, nagyon könnyen lehet, hogy más célcsoport megy el az ingyenesre, meg a pénzesre (tapasztalatból az látom, lehetnek átfedések, mert éppen a kevésbé rászorulók is elmehetnek az ingyenesre, de legalább ők nagyon meg is becsülik, mert más esetekben az ingyenesnek meg nem sok becsülete van… mint tudjuk).

    “Miért nem lehet őket ennél sokkal kézzelfoghatóbb, értékelhetőbb módszerekkel segíteni? Mint pl. az Életpálya program csak kibővítve. Vagy legalább levenni a kezdő kisvállalkozások válláról a pofátlanul magas terheket?”

    – igen, valóban nem kapnak elég támogatást a kisvállalkozások, ez tény, de ez nagypolitikai kérdés, és a lobbizó szervezeteknek, az érdekérvényesítőknek kell ezért tenni, és e téren az lehet a feladatunk, ha akarunk ilyesmivel foglalkozni, hogy az infot vigyük nekik, amivel nyomást tudnak gyakorolni (pl. a vállalkozónők érdekében is). De a VANDA-nak ehhez nem sok közve van, már elnézést… A VANDA épp hogy a maga lehetőségeivel segítséget igyekszik nyújtani, ahogy az országban az elmúlt 3-4 évben legalább 40 (!) vállalkozónőtámogató, hazai EU-s HEFOP-program nagyon sok nőt támogatott (minimum 100 főt kötelező volt bevonni projektenként, és a legtöbb projektben ennél jóval nagyobb létszámban tanultak, kaptak tanácsokat, konferenciáztak nők). De vannak más lehetőségek is. Pl. a valaki által fentiekben emlegetett SEED Alapítvány 12 napos tréninget ajánlott 12 ezer forintért, nagyon-nagyon magas színvonalon – a saját 2 váll.női projektünket most nem reklámozom itt 🙂

    Üdv: ida ***

  • chi*** - Csapó Ida

    Reply Reply 2008. június 01. vasárnap

    Ági,
    írtad – idézlek (mert oda sajnos nem tudok beírni válaszképpen):
    “…ugye a Vandánál kész ötlettel kell jelentkezni, azon dolgoznak tovább.”

    Én ezt sehol nem látom – itt a kiírásuk:
    http://www.tpf.hu/pages/content/index.php?page_id=774

    Itt az van, és feltételezem, hogy a sajtótájékoztatón is ezt kommunikálták:
    “Olyan résztvevőkre számítunk, akiknek már van vállalkozásuk vagy legalább életképes, reális vállalkozói ötletük, illetve szeretnének visszatérni a munkaerőpiacra vállalkozóként.”

    Tehát reális vállalkozási ötletet várnak, nem kész ötletet…
    És nyilván ha valakinek nincs elsőre reális vállalkozási ötlete, azt lehet tovább pontosítani – mitöbb: több ötlete is lehet valakinek, amikből ki lehet választani a sok szemponból megfelelőt… Az istennős tréningemen, amikor a Tempus-nál voltam, az egyik anya még engem is megkérdezett a saját vállalkozási ötleteiről, és több féle elképzeléséről váltottunk szót.

    És még egy gondolatom van, illetve kérdésem, Ági: nem igazán értem, hogy miért teszed fel a kérdést, hogy
    “Hallottál már a VANDÁról? Na, látod, ez az első nagy hiba, amiért nem jó…” Téged meghívtak a sajtótájékoztatóra, tehát azért, hogy a hírét terjeszd, mert a sajtótájékoztatóra ezért hívnak valakit (eredetileg újságíróként van ilyen sejtésem :-))
    Miért kéne bárkinek is hallania róla, ha a sajtó képviselői révén nem jut el a hír pl.? Persze, más módszerek is vannak az infoterjesztésére (pl. a többezres adatbázisuk résztvevőit is informálhatták nyilván).

    Nekem egyébként birtokomban van egy lista, hogy hány helyen jelent meg egy sajtóanyaguk a VANDA-ról a neten, és könnyedén szedték össze a tervezett 77 jelentkezőt, még túljelentkezés is volt a programjukra.
    Nyilván az ingyenesség okán is (ezekben a programokban kötelező sokszor az ingyenesség, ami egyébként szerintem egyáltalán nem szerencsés vállalkozó, leendő vállalkozónők esetében – hosszú távon -, de ez egy másik téma, hogy miért gondolom így az elmúlt években szerzett tapasztalataink alapján).

    Ill. feltételezem, hogy azt gondolták, Ági, te is tartozhatsz akár a célcsoportjukba… Én lehet, hogy jelentkeztem is volna a helyedben 🙂 Lévén, hogy jelentős részben távoktatásos a képzésük.
    És akkor tuti belülről lenne infóm róla, és ha konkurenciának tartanám őket, akkor legalább megismerném, hogy és mit csinálnak. 😉

    Egyben jelezném, hogy ez a kérdéskör nekem bizonyos szempontból elméleti abban az értelemben, hogy sok általánosítható dolgot vet fel (és ilyen szempontból lényegtelen, hogy Tempus és épp a VANDA).

    Jó hetet mindenkinek – üdv: Ida ***

  • Vida Ági

    Reply Reply 2008. június 01. vasárnap

    Hajni, teljesen jól csinálod! Arra akartam rávilágítani, hogy pont így kéne csinálni mindenkinek. És tudod a többség hogy kezdi? van egy termékötlete (pl. agyagedény) vagy egy meglevő tudása és azt akarja eladni. Jó esetben eszébejut, hogy utána kéne nézni, kell-e ez valakinek, van-e rá szükséglet.

    Nem feltételezem. Biztos voltak jó ötletek és nem jók is. de ha azt nézed, hogy a vállalkozások mekkora része megy tönkre 5 éven belül a rossz alapötlet és meggondolatlan stratégia miatt, akkor ezt a jelentkezők számára vetítve kitalálhatod mekkora volt az alapos piackutatással, felméréssel megalkotott ötletek aránya.

    A fő bajom ezzel az, hogy az üzleti terv nem elég. Sok embernek vannak jó ötletei, kellőképpen elszánt, de nincs fölös pármilliója vállalkozást indítani, de még néhány ezer Forintja sem egy tanfolyamra. Miért nem lehet őket ennél sokkal kézzelfoghatóbb, értékelhetőbb módszerekkel segíteni? Mint pl. az Életpálya program csak kibővítve. Vagy legalább levenni a kezdő kisvállalkozások válláról a pofátlanul magas terheket?

  • P.Hajni

    Reply Reply 2008. június 01. vasárnap

    Egyébként miért feltételezed, hogy aki a VANDÁ-ba jelentkezett, eleve rossz ötletet vitt?

  • P.Hajni

    Reply Reply 2008. június 01. vasárnap

    Ági,
    a piacfelmérés alatt nem csak piackutatást értek. Először meg kell határozni pontosan a célcsoportodat, demográfiai, pszichográfiai, jövedelmi jellemzőit, statisztikai adatokat gyűjteni a piac nagyságáról, megbecsülni, hogy abból mennyit tudsz elérni, hogyan és mennyi idő alatt – vagyis én a másodlagos adatokkal kezdem. Plusz meg szoktam nézni a gazdasági-politikai-szociológiai-törvényi környezetet is. Ebből már nagyon sok következtetést lehet levonni.

    És utána jöhet a kérdőíves megkérdezése a lehetséges vevőknek – ha még egyáltalán érdemesnek látszik az ötlettel foglalkozni. Most már a saját ügyfél-címlistámon bonyolítom a piackutatásokat a termékfejlseztések kapcsán, ez lényegesen pontosabb válaszokat ad, mint a korábbi internetes felmérésünk, ahol nem voltak még “szűrve” a válaszadók. Na meg amikor tudom, alkalmazom a Wolf Gábortól tanult trükköt, és érdekeltté teszem a válaszolókat abban, hogy “igaz” válaszokat adjanak.

  • admin

    Reply Reply 2008. június 01. vasárnap

    Hajni, az üzleti tervvel semmi bajom, sőt: kötelező mindenkinek! A baj az, hogy ha rossz ötletre épül, akkor elég nyögvenyelős lesz a vállalkozás, és ugye a Vandánál kész ötlettel kell jelentkezni, azon dolgoznak tovább.

    A piackutatás rész érdekelne, hogy csinálod? Többnyire úgy szokott zajlani kisvállalkozásoknál, hogy megkérdeznek néhány ismerőst mi a véleményük. Ezt pedig szignifikáns eredménynek nem igazán mondanám. De még, ha egy internetes felmérést indítasz, akkor sem mindegy, milyen kérdéseket teszel fel, hol és kinek.

  • P.Hajni

    Reply Reply 2008. június 01. vasárnap

    Kedves Ági!

    Mivel már hallottam a VANDA-ról, azon kívül 2,5 éve vagyok vállalkozó anyuka magam is, érdeklődéssel olvastam a bejegyzésed. A programról a tényeket többen pontosították, ehhez már nem fűznék hozzá többet.

    Az üzleti tervvel kapcsolatban írtak viszont alaposan elgondolkodtatak, vagyis inkább megleptek. Annak ugyanis pont az a lényege, hogy első lépcsőben eldönthető legyen, hogy megéri-e belevágni a vállalkozásba (piacfelmérés, költségterv), és ha ezek alapján jelentős profit néz ki, akkor pedig részletesen ki kell dolgozni az összes aspektusát a vállalkozásnak, majd ez alapján belevágni, és természetesen az élet hozta változásokat folyamatosan figyelni, és korrigálni. És akkor még ott vannak utána az éves tervek (min. pénzügy és marketing), cashflow stb. Jelentős kezdőtőke nélkül pedig főleg szükséges a precíz tervezés – ezt tapasztalatból is mondhatom.

    Én magam indítottam projektet már üzleti tervvel is, és anélkül is – kezdőként természetesen anélkül – és a tapasztalataim alapján most már mindenkinek azt tanácsolom, hogy üljön le, és tervezzen, tervezzen, ha komolyan vállalkozni akar, több hónapos kitérőket spórolhat meg.

    üdv,
    Hajni

  • FHajni

    Reply Reply 2008. június 01. vasárnap

    Ági,
    többen emlegetik a gazdagmamit, megnéztem hát:) (dr.F.Anikó, Chi) engem az nem túl jó minőségű videó- interjúd is már érdeklődéssel töltött el, amiben sikeres vállalkozásodról annyit tudunk meg, hgoy kínáltak sok pénzt egy weboldaladért. Miért, a tartalomért? Annyira különleges ? VAgy a látogatottságért? Annyira magas? VAgy miért? És el is adod? Vagy később, feláron?
    És ez is érdekel:
    “Szó, ami szó a világ legsikeresebb vállalkozásai nem egészen újszerű ötletekre épülnek, hanem mindig ugyanazokra a pofonegyszerű modellekre. Nézzük mik ezek:

    1.Előfizetős rendszerek ,s tb.
    Én a legsikeresebb vállalkozások között az ipari termékeket árusitókt ismerem: Ge, GM, HP, Microsoft és persze az onlineokat, pl. a Google-t, Amazont. De nem előfizetős, meg partneres modellekkel lettek sikeresek, hát nézd meg! VAgy Te mire gondoltál? Kikre ? és mitől sikeresek?
    annyi kérdésem van, és valahogy a sok -sok-sok post között nem találoma választ..Mintha nem is a teljeskörű és alapos informálás lenne a cél, hanem az érdeklődés felkeltés.., és a vállalkozásra rábeszélés..De miért kéne rábeszélni másokat? Ez a vállalkozás úgymond marketing része? Várom válaszod, egy szintén információval kereskedő-vállalkozó kismama:), de nem partnerprogram és előfizetők…

    Válasz:
    Szia! Jók a felvetéseid, látszik, hogy a mélyére akarsz látni a dolgoknak, nem elégszel meg a felszínnel és ez szerintem nagyon jó! Sorban válaszolok a felvetéseidre.
    1. “sikeres vállalkozásodról annyit tudunk meg, hgoy kínáltak sok pénzt egy weboldaladért” Nem erről szól a vállalkozásom, hanem tanfolyamokat és a könyvemet árulom, tanácsokat adok (lévén pszichológus). Ez az ajánlat már csak a hab volt a tortán.
    2. Miért akar valaki megvenni egy weboldalt? – meg jól pozicionált, jó az alapötlet, a kivitelezés, vannak partnerek, látogatottság stb. Ha megveszik, akkor nem kell a nulláról felépítettniük programozókkal az egészet, hanem csak folytatniuk kell, esetleg hozzátenni a saját partnerkapcsolataikat (nyilván egy nagy cégnek több ilyen van, mint nekem földi halandónak) és máris visszajött a vételár.
    3. Sikeres üzleti modellek Előfizetős rendszer pl. egy fizetős társkereső, ahol havidíjat lehet fizetni, egy zárt közösségi oldal, ahova csak azok léphetnek be, akik előfizettek (pl. a 25hét hasonló volt), egy klubrendszer, ahova csak tagok léphetnek be (pl.Marketing Navigátor), egy online nyelviskola, ami havidíjas…
    Az amazon tudod mivel foglalkozik? Nagyon leegyszerűsítve partnerprogramokkal. Ők nem foglalkoznak raktározással, kiszállítással, hanem van egy csomó partnerük és az ő termékeiket árulják. Ez a cikk, amit említesz, pont arról szól, hogy a legnagyobb cégek is egészen egyszerű üzleti modellekre épülnek.
    4. Mintha nem is a teljeskörű és alapos informálás lenne a cél, hanem az érdeklődés felkeltés.., és a vállalkozásra rábeszélés Én nem akarok rábeszélni senkit. Több száz kismamával beszélgettem az elmúlt 1 évben (készült erről egy felmérésem is, 4000 anyuka részvételével) és a többség a vállalkozásban látja a megoldást, csak nem tudja, hogy kezdjen bele, milyen lehetőségei vannak stb.

  • chi*** - Csapó Ida

    Reply Reply 2008. május 31. szombat

    Ági,
    üzleti terv nélkül belefogni vállalkozásba életveszélyes. És ezt nem kell tulspirázni – te is írsz, vagy beszélsz valahol a tervezés fontosságáról. Néhány nagyon fontos dolgot, le lehet írni 1-2 lapra is, DE tudni kell, mi az a néhány fontos dolog.

    Nagyon sok vállalkozás tönkremegy az első pár évben, Magyarországon is.
    Ráadásul a nők esetében vannak specialitások, így mi még inkább nem engedhetjük meg magunknak, szerintem, hogy “jégre menjünk”. Például a nők hajlamosak beleszerelmesedni a saját ötletünkbe, és nem nézik meg eléggé, hogy az mennyire piacképes. Ugyanakkor a nők óvatosabbak, és nincs elég önbizalmuk gyakran, teljesen alaptalanul. HOgy ennek mi az oka, abba most nem mennék bele. Az is érdekes kérdés, hogy a férfi és a női vállalkozó hogyan viszonyul általában ahhoz a kérdéshez, hogy a vállalkozás és a család hogyan egyeztethető össze… Hát eléggé másképp, mit ne mondjak!

    A saját ötletbe való belezúgás 🙂 amúgy mehet, ha valaki – én ugy szoktam mondani – “hívő”. Azaz baromira hisz magában, és iszonyat kitartó, és tudja a célt, mint egy Artemisz :-), és képes folyamatosan önreflektálni, azaz figyeli a folyamatot, és benne magát. Mert így folyton tanul, ha fejlődőkész és változásra képes, azaz változtat, korrigál, miközben NAGYON-NAGYON figyel a vevőire, az ügyfeleire. 🙂

    Nem írom itt le, hogy mikor váltottam ki, az akkor még úgy mondták iparengedélyemet először :-), oly régen volt 🙂
    Inkább csak annyit, hogy 1992 óta főállású vállalkozó vagyok. Bár értelmiségi vagyok, de volt időszak, amikor gyöngyfűző kisiparos voltam :-), és az ott szerzett tapasztalataim után azt szoktam mondani, “ha megtanultam “bugyigumit” :-), eladni, akkor most az jön, hogy szellemi munkából is megtudjak élni”. És nem érdekelt az ország aktuális gazdasági helyzete, az időjárás, melyik kormány mit csinál, mert siránkozással semmire nem lehet menni.
    Azok az emberek a legkiegyensúlyozottabbak – szerintem – üzletileg és lelkileg is, akik főleg azzal foglalkoznak, ami elsősorban a saját hatáskörükbe tartozik, és hisznek abban, hogy igenis “mindenki a saját sorsa kovácsa”.

    Sok ilyen vállalkozónő, vállalkozó kismama legyen! Hajrá! :-))

    Ida ***

  • ikszy13

    Reply Reply 2008. május 31. szombat

    Az Életpálya Alapítványnál üzleti tervvel lehet pályázni, minden évben kiírják. Igaz, az összeg nem nagy, de azért mégis valami… korhatár is van, 32 év.

  • chi*** - Csapó Ida

    Reply Reply 2008. május 31. szombat

    Sziasztok,
    szeretnék majd bővebben reagálni a fenti felvetésre, most egy tárgyi tévedést szeretnék eloszlatni Ági bejegyzésében.
    A VANDA nem kormányzati program. Az OFA, az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány által meghirdetett nyilvános pályázati kiírás egyik nő támogató programja, amit egy alapítvány valósít meg.

    Az elmúlt években mint projektvezető, internetmarketinges és női, mitöbb: vállalkozónői önismereti tréner, nők és pénz specialista több nőtámogató programban is dolgoztam. Kb. 350 nővel kerültem személyes kapcsolatba.
    És – mint ilyen is – azt gondolom, egy-egy ilyen programról az tud hitelesen bármit is mondani (már elnézést), aki belülről ismeri ezeket – részt vesz rajtuk, valamilyen konkrét személyes élménnyel kötődik hozzájuk.

    Nagyon érdekes lenne meghallgatni azoknak a nőknek, kismamáknak a véleményét, akik most csütörtökön ott voltak például az én “istennő tréningemen”, ahol a görög istennő archetípusokon keresztül néztük át női szerepeket, s azt is, ki mennyire alkalmas vállalkozónak, menedzsernek, vagy alkalmazottnak való inkább. Volt, akinek a hasán aludt a babája, mert így volt jó nekik, a többieknek pedig gyerekfelügyeletet biztosítottak a helyszínen…

    Jószándékkal írtam, amit… 🙂 – remélem, hogy átmegy 🙂

    További jó hétvégét, szép napokat mindenkinek, és nagyon konstruktív, előrevivő bejegyzéseket, hozzászólásokat – üdv: (csapó) Ida ***

    Utóirat: Úgy látom, hogy mégis csak sikerült bővebben is reagálni, nemcsak tényt korrigálni 🙂
    Még jelentkezem – várhatóan üzleti tervek hatékonysága témájában, mert ehhez elindítottam egy 2 éve lezárult projektünk kapcsán egy érdeklődő e-mailt, s a válaszok után akarom megosztani az eredményét veletek.

    Válasz: Ida, igazad van, csak a sajtótájékoztatón vettem részt, mert meghívtak, résztvevőként nem. Nem a konkrét képzéssel van bajom, hanem a kezdeményezés alapjaival. Az a gond, hogy attól, hogy van egy üzleti terved és megtanultál mindenféle elméleti dolgot, még nem lesz kezdőtőkéd a vállalkozáshoz és egy csomó gyakorlati fogással nem leszel tisztában, amire az “Éetben” szükséged lesz.

  • Gabella

    Reply Reply 2008. május 26. hétfő

    Sziasztok!

    Hát ez az!

    “igazán annak segítenek ezek megoldások, akik ezek nélkül is képesek lennének, maximum egyfajta lökést adnak”

    Ugyanis nálam is éppen a szuper ötlet hiányzik!

  • Karrier Máshogyan...

    Reply Reply 2008. május 24. szombat

    Ági,

    Nagyon kemény témát választottál!

    Iszom a szavaid, minden karaktereddel egyet kell értsek, sajnos…

    „Ne értsetek félre, nem kötözködni akarok,” – mondod, mondhatnám én is 😉

    Nem régiben egy remek előadást hallottam, ezzel a címmel Drágába kerül a semmi (http://www.dailymotion.com/telkes/web2/video/x4mkc0_dragaba-kerul-a-semmi ), nem pont idevágó téma ugyan, de az-az attitűd, ami fenti kézivezérlésről, arról hogy gyakran hiszik azt fenn, hogy a szándék elég, alapinfókkal tán még rendelkeznek is… nem taglalom tovább.

    Mint kezdeményezés a seed.hu oldal is remek, úgy látom sikereket is érnek el vele emberkék, viszont meggyőződésem, hogy sokkal jobban is, hatékonyabban is lehetne ( lásd.: http://seed.hu/menu/Magunkrol/Celok )

    Bocs, ha nagyon elmentem…

    Remélem a fentieken is átjött, hogy igazán nincs mit hozzátenni ahhoz, amit leírtál. Talán annyit, hogy igazán annak segítenek ezek megoldások, akik ezek nélkül is képesek lennének, maximum egyfajta lökést adnak. Természetesen erre is szükség van, de nem mindenáron!
    Gyakran látom, hogy a vállalkozásokat egyfajta bujtatott munkanélküliség kezelő, vagy éppen szociális színezettel éli meg a mindenkori törvényalkotó.

    Más:

    Viszont ha az ilyen jellegű képzések tapasztalatait ismered, akkor tudod, ezen körökben rövidebb a vállalkozások élettartama. Nem használható tudás, a stratégia nélküliség, a koncepciótlanság, adatok, magolás kontra használható tudás, modern már internetgazdaságtan!

    István

    Ui: kiváló post!

Leave A Response

* Denotes Required Field