Semmiből épült milliárdos vállalkozások





Hogyan lehet, hogy az egyik vállalkozó elindul, befekteti a pénzét, a munkáját, aztán pár év után csődbemegy, más cégek pedig milliós, százmilliós, majd milliárdos nagyságrendre nőnek? Mi a titok? Van titok? Erre keresték a választ az Első milliárdom konferencia szervezői is, akik 2 évvel ezelőtt megkeresték azokat a magyar vállalkozókat, akik fillérekkel a zsebükben indultak, és akiknek mára milliárdos nagyságrendű vállalkozásuk van. Az útjuk tanulságait ismerheted meg most.

A konferencián olyan előadók adtak elő, akik a semmiből hoztak létre milliárdos vállalkozásokat és nem valamilyen távoli országban, hanem itt, Magyarországon, a hazai körülmények között.

Kik ők?

  • Bárány László, a MasterGoods tulajdonosa,
  • Berendi András, a Roland Divatház tulajdonosa,
  • Cserpes István, a Cserpes Sajtműhely tulajdonosa,
  • és Boross István, az Oázis Kertészet tulajdonosa
  • Molnár Ferenc, az Ilcsi Szépítő Füvek tulajdonosa.

Nagy Balázst, a konferencia szervezőjét az ő tapasztalataikról kérdeztem.

Vida Ági: Sokan vannak, akik a semmiből vagy nagyon kicsiből szeretnének elindulni, ám évekig csak tervezgetik az indulást és sosem lépnek előrébb.
Hogyan találtátok meg azokat, akik kicsiből indultak és nagyra tudtak nőni? Nyilvánosak voltak ezek a történetek vagy keresni kellett azokat, akik így indultak el?

Nagy Balázs: Ez nagyon egyszerű. Ugyanis minden nagy cég a kezdetekkor észrevehetetlenül pici volt. A Coca-Cola például a világ egyik legnagyobb cége, de 1886-ban még csak egy egyszemélyes vállalkozás volt. Az Apple valaha egy garázscég volt, ma a világ legértékesebb vállalata. Megkerestünk tehát nagy hazai cégeket, tudván, hogy – mint mindenki más – ők is kicsiben kezdték. Milliárdos volumenű vállalkozásból kevés van, ezért ez a keresés egy véges idő alatt elvégezhető munka volt.

Vida Ági: Mit szűrtetek le a konferenciából? Hogyan lehet túlélni az első nehéz időszakot, amikor még nem vágtat a cég, minden csak indulófélben van, amikor az ember csak ad a vállalkozásába, és még nincs mit kivennie? Mit mondtak azok, akik ezt már végigcsinálták?

Nagy Balázs: Az egyik legfontosabb tanulság, hogy az első nehéz időszakot nem túlélni kell, hanem élvezni a kihívásokat. Aki túlélésben gondolkodik, annak nincs sok esélye. Csak az képes távlati célokon tartani a szemét, aki kihívásokat él meg. Mert neki marad lelkiereje. A fuldokló – aki épp az életéért küzd – nem tud arra gondolni, milyen kellemes érzés lesz majd sétálni a parton a forró homokon, és befeküdni a napernyő alá egy remek könyvvel.

Vida Ági: Hogyan viszonyultak ők a veszteséghez, a menet közben felmerülő nehézségekhez? Akinek csak kicsi van, az gyakran félti azt, ami már megvan, ezért nem mer kockáztatni. Az előadóitok hogyan voltak ezzel?

Nagy Balázs: Erről őket kell megkérdezni. Ők maguktól inkább arról beszéltek, hogyan ragadják meg a lehetőségeket. A közönség soraiból érkező kérdések is ezt feszegették. Valószínű, hogy ez a fajta gondolkodás – azaz hogy ők nem a veszteségekre, hanem a lehetőségekre fókuszáltak -, jelentősen hozzájárult az eredményeik eléréséhez.

Vida Ági: Szintén gyakori tévhit, hogy aki sikerre vitte a céget, az biztosan nem tisztességes úton tette azt. Vajon erről volt szó a konferencián?

Nagy Balázs: Erről a konferencia előtt volt szó, tekintettel arra, hogy ez egy fontos szempont volt az előadók kiválasztásánál. Kifejezetten olyan előadókat kerestünk, akikről nyilvánvaló volt, hogy tisztességesek. Izgalmasabb is az ilyen történeteket végighallgatni. Hiszen mi izgalmas van egy olyan előadásban, hogy “Tisztelt közönség, köszönöm a meghívást! Sikerem titka, hogy tudtam kit kell megvesztegetnem. További szép napot kívánok és érezzék jól magukat a nap további részében.” ?

Vida Ági: Mit tegyen az, akinek van egy ötlete, van benne tenni akarás, de eddig nem mert elindulni vagy már elindult, de nagyon nehezen indul be az üzlet? Mi az a legfontosabb üzenet, amit nekik üzennének a milliárdos vállalkozók?

Nagy Balázs: Milliárdos vállalkozók nevében nem áll módomban nyilatkozni. Azonban létezik általánosan megfogadható tanács. Először is: akiben van tenni akarás, az elindul. Aki nem mer elindulni abban nem tenni akarás van, hanem félelem. Akinek nehezen indul be az üzlet az van normális helyzetben. Ugyanis normális esetben minden üzlet nehezen indul be. A már említett Coca-Cola például csődbe ment, ezért aki kitalálta eladta egy másik embernek az egészet. Ezt követően a Coca-Cola még kétszer ment csődbe, ezért a második is eladta. Egy harmadik embernek. Tehát teljesen normális, ha nehezen indul. Ezért van az, hogy csak kevés emberből lesz vállalkozó. Hiszen ha a könnyű indulás lenne az általános, akkor mindenki vállalkozna, nemdebár?

A legegyszerűbb dolgot érdemes tenni ebben a normális helyzetben: csinálni kell. Ugyanis a legrosszabb megvalósított ötlet, és a zseniális, de meg nem valósított ötlet között az a különbség, hogy az előbbi meg van valósítva. Egy megvalósított ötletet lehet csiszolni, lehet javítani, lehet belőle kincset érő tapasztalatokat szerezni, és végül lehet belőle egy remek dolog. Ami nincs megvalósítva, abból nem lehet tapasztalatot szerezni. És bevételt sem.

A mára milliárdos Bárány László mindössze 5000 Forinttal és egy Barkassal indította el a vállalkozását, az ő és egy másik milliárdos vállalkozó előadását töltheted le most az Első Milliárdom oldalról feliratkozás után: www.elsomilliardom.hu
Ha tényleg szeretnél tanulni, ötleteket, útmutatást kapni olyan vállalkozóktól, akik már kitaposták maguk előtt azt az utat, amelynek te az elején tartasz, akkor ebből a videóból nagyon sokat tanulhatsz.





23 Comments

  • M.Ildikó

    Reply Reply 2013. június 05. szerda

    Kedves Agi,

    mint ahogy minden kezdö Ötletelgetö, en is kerestem a tanacsokat, ihletet az interneten keresztül amikor rabukkantam az oldaladra.
    Az irasod megfogott es lendületet adott, amivel visszatert a gyermeki almodozasom es lelkesedesem. Nagyon jo ez az erzes, es lendületet ad ahhoz, hogy en is kepes legyek valami nagyot alkotni..
    Sajnos meg nem vagyok jartas a vallalkozassal-es ennek jogi vonatkozasaival, ezert szeretnek kerdezni..
    A minap eszembe jutott az Ötlet, ami mar-mar Talalmanynak is mondhato, de mivel forgalmazhato termekröl van szo a vallakozas is szoba jöhet. Ez a Termek egy mar meglevö tovabbfejlesztett valtozata lenne. Szeretnem kerdezni, hogy ebben az esetben mi a teendö..laikus ember sokmindent lat es olvas, de nehez leszürni a rank vonatkozo dolgokat..olvastam a szabadalmi eljarasokrol, a nemzetközi piacra betöres lehetösegeröl, ami azonban csak 2014-ben nyilik meg ugy elöttünk, hogy a kisvallalkozok is költseghatekonyabban terjeszkedhessenek a külföldi piacra..
    Persze egy-egy jogi tanacsadot is meg lehetne keresni, de a horribilis oradijak miatt egy kisember csak almodhat arrol, hogy az ö ügyeit egy jogban gyakorlott szemelyesen veszi kezbe..
    Szeretnem a tanacsodat kerni, hogy ebben az esetben mi a teendö.. Kell-e szabadalmaztatni a termeket, mielött a piacra dobom? Ütközik-e valamely jogi akadalyba, ha mar egy meglevö termek tovabbfejleszteseröl van szo? Celszerü lenne-e az “eredeti” gyartot megkeresni az ötlettel?

    Valaszodat előre is köszönöm!

  • Krisztián

    Reply Reply 2013. február 24. vasárnap

    Sziasztok!

    Szeretnék én is elkezdeni egy vállalkozást. Először egy bloggal indítanék és elkezdeném gyűjteni a feliratkozókat. Ehhez lenne egy kérdésem. Magánszemély is építhet listát? A blog indításához még nem kell vállalkozónak lennem, azt az nélkül is el lehet indítani. Viszont amíg nincs vállalkozásom addig, hogyan tudok szabályosan listát építeni, hogy megfeleljen az előírásoknak az adatkezelés? Vagy a listaépítés és az adatbázis építés az nem függ attól, hogy van e vállalkozásom vagy sem?
    Légyszíves aki tud nekem segíteni, az válaszoljon! Előre is köszönöm!

    • Vida Agi

      Reply Reply 2013. február 25. hétfő

      Blog indításához nem kell vállalkozónak lenned és építhetsz listát. Az adatvédelmi nyilvántartásba magánszemélyként is bejelentkezhetsz.

  • Turla Dávidné Sz.Fazekas Erzsébet

    Reply Reply 2013. február 01. péntek

    Nekem nagy bátorságom volt 2005-ben belevágtam egy virágüzletbe. Kicsit eldugot helyen az utca végén vagyok ,-kb a temetőhöz 500.métere. A másik virágbolt a temetővel szemben. Ő kb 25 éve működik. Én utánnam nyitottak még ketten . egy bezárt . így maradtunk 3-an. Mi hárman viaskodunk a megélhetésért. Egyszerűen hiába csinálok akármit. akármilyen dekoratívan , reklámozom, beszélgetek, ajándékozok,mindenféle fortélyt megpróbáltam , de mostmár a magas adók./lehetlenné tesznek/. Pályázat nincs …. és semmi… nincs fizetőképes kereslet… és még így megy bezárhatunk. Én is itt vagyok 56. évesen . és nem tudom magam eltartani. és ez így volt a kezdésnél is. !!!!!! ehez mit szóltok …….

  • tibcsi

    Reply Reply 2013. január 17. csütörtök

    Hogy tudom azt kivédeni,hogy amit kitaláltam és ezt amikor elkezdem megvalósítani,akkor más ne mondja azt,hogy tényleg,milyen jó ötlet és…lenyúlja tőlem,elkezd ő (is) ezzel foglalkozni?!

    • Vida Agi

      Reply Reply 2013. január 30. szerda

      A megoldás egyszerű: sokkal gyorsabbnak kell lenni és sokkal jobbnak, mint a többiek. Ha te jársz elől, nem jelenthet más veszélyt rád nézve.

  • ildiske

    Reply Reply 2012. december 31. hétfő

    Én nagyon szeretnék vmit kezdeni!Sajnos most válok 2 kicsi gyerekkel, (3 és 5 évesek) egyetemre járok és így elég nehéz!Ötletekkel hadilábon állok (nem látom át mit,mibe lehetne kezdeni)de lelkes vagyok és tettrekész.Mivel a gyerekek eltartásáról lenne szó,szívesen venném az ötleteket!

    • Vida Agi

      Reply Reply 2013. január 07. hétfő

      Első körben azt nézd meg, mi az, amit eddig már csináltál, és mi az, amiben a legjobb vagy, amit szívesen csinálsz, amihez a legjobban értesz.
      Aztán pedig azt, kinek, milyen célcsoportnak lehet szüksége erre. Cégeknek? Vagy inkább magánszemélyeknek?
      Milyen szolgáltatást tudnál előállítani erre a képességedre, tevékenységedre alapozva? – ha ezeket a kérdéseket meg tudod válaszolni, akkor már el fogsz tudni indulni is.

  • Eross Jozsef

    Reply Reply 2012. november 23. péntek

    Alap nelkul nagyon nehez.nagy penzbol lehet nagy profit.szerintem korect modon nehez penzt megalitani. nagyok az adok

  • Szilvi

    Reply Reply 2012. augusztus 10. péntek

    Ez nagyon érdekes, de egy dologra sehol nem találok választ: aki vállalkozik és az elején lassan indul be az üzlete (mint általában) de a járulékait már fizetni kell, az ez alatt az időszak alatt miből él, hogyan fizeti ki ezeket, a közüzemi számláit vagy az albérletét és a kenyeret? Az közüzemi szolgáltatóknak mégsem mondhatnám majd azt hogy várjanak, majd akkor fizetek amikor már pörög a vállalkozásom.
    Kérlek írjatok erre példákat, akinek van ebben és főleg az indulási szakasz finanszírozásában tapasztalata! Előre is köszönöm.

    • Vida Agi

      Reply Reply 2012. augusztus 14. kedd

      Erre a legjobb megoldás az, ha először előkészíted a vállalkozást és akkor indítod el hivatalosan, amikor az első kampányod van, amikor elsőként muszáj számlát adnod, mert eladásod is van. Honlapot építeni, listát építeni magánszemélyként is lehet, így lesz kinek eladnod, amikor már tevékenységet is folytatsz, ezzel előkészíted azt, hogy az első hónapban máris legyen bevételed és ne okozzon gondot a járulék.

      • Szilvi

        Reply Reply 2012. augusztus 15. szerda

        Ági, köszönöm szépen a segítséget! 🙂

  • Karácsony Szilvia

    Reply Reply 2012. július 31. kedd

    Szerintem a lelkierő és a kitartás nagyon fontos! A Gazdagmami tanfolyamot elkezdtem,és most jutottam oda, hogy sok-sok gondolkodás után elkezdtem egy blogot,amit mindenképp szeretnék folytatni, mert arról irhatok benne, ami nagyon érdekel: az ezotéria, és az egészség, fittség, az egész ennek az ötvözete. Rengeteg ötletem van, én magam is kiváncsi vagyok, miként fogok egy weboldalt elinditani majd erre az ötletre épitve? De ez még odébb van.Még csak az első bejegyzésemig jutottam!

  • Wimmer Éva

    Reply Reply 2012. július 29. vasárnap

    Nagyon tetszett ez a bejegyzés, főleg mert éppen érintett vagyok, most küzdök a vállalkozás elindításával. Szerintem van egy nagyon fontos dolog, amit senki nem említett, mégpedig: a lelkesedés. Ha lelkesedsz valami iránt, akkor csak azt várod, hogy mikor foglalkozhatsz már vele. Így sokkal könnyebb dolgozni, főleg akkor, ha nem is munkának fogod fel. Lehet, hogy nem mindenki van így ezzel, de ha teszel valamit, abból tanulsz is. Szerintem sem kell kezdetben feladni a meglévő pénzforrást, inkább azt kell megoldani, hogy teremtesz időt az új tevékenységre.

  • Szalkai Titi

    Reply Reply 2012. július 29. vasárnap

    Szerintem a legfontosabb kulcs benne volt a cikkben: én lelkierőnek nevezném. Ezen belül, hogy mi az erősebb bennünk: a pozitív késztetés, vagy a félelmek és a stressz. Masszív stresszel a fejében a vállalkozó nem tud a kihívásokra koncentrálni, a túlélést keresi. Szerencsére a pozitív késztetés erősíthető, a félelmek pedig gyógyíthatók, de ennek az igazi kivitelezéséz sokszor nem elég a pozitív gondolkodás, az érzelmeket kell gyógyítani.

  • Annamari

    Reply Reply 2012. július 27. péntek

    Én nem hiszem, hogy bátorság kérdése a siker! Valójában egy sikeres embertől sem hallottunk arról, ki tartotta el, miből élt addig, amíg működni nem kezdett az ötlet? Az ötletelők általában nagyon fiatalok, vagy mint én idősebbek akik még vagy már nem tudnak elszakadni a napi megélhetés gondjaitól. Én pld. nyugdíj előtt állok, van ötletem, de nem gyávaságból, hanem az egyedülállóságomból kifolyólag nem mertem eddig vállalni a kockázatot. Akinek nincs biztos háttere, az a puszta létét félti és nem gyáva! Ja a Coca-cola , már a pora sincs meg a feltalálójának, nem hogy élvezhetné munkája gyümölcsét! Manapság inkább azt látjuk, hogy a becsületes vállalkozók sorra kénytelenek feladni. Bocs, de én így érzem!

    • Vida Agi

      Reply Reply 2012. július 29. vasárnap

      Egy online vállalkozásnak nincsenek ilyenfajta kockázatai, egy weboldalt akár ingyen is elindíthatsz, a legtöbb eszköz ingyen a rendelkezésedre áll a népszerűsítésére (itt összegyűjtöttem számos ilyen ingyenes eszközt: http://www.gazdagmami.hu/internetes-penzkereses/free), nem feltétlenül van szükséged termékre (pl. ha partnerprogramokban mások termékeit népszerűsíted), így erre sem kell költened, leginkább időt kell befektetned, amíg megcsinálod.
      Ha pedig olyan ötleted van, amire be kell fektetni, megteheted azt, hogy egy másik, ingyen vagy fillérekért elindított weboldallal megkeresed a rá valót.

  • Tulok Teréz

    Reply Reply 2012. július 27. péntek

    Otthon elvégezhető internetes irodalmi munkát keresek, de nekem még eddig minden próbálkozásom megbukott.Már belefáradtam, pedig úgy érzem, elsősorban az irodalom területén hasznos tagja tudnék lenni a
    társadalomnak.Nekem semmi sem sikerül!Nincs pénzem az ostobaságok megvásárlására az interneten. Konkrét dolgokra van szükségem!Önzetlen,
    valós segítőkből pedig alíg van az interneten.

  • Laura

    Reply Reply 2012. július 26. csütörtök

    Szerintem a szorgalom az kevés, első sorban mint szokták mondani : jó időben, jó helyen kell lenni. Saját tapasztalatom az,hogy mikor
    a legtöbbet dolgozok, akkor keresem a legkevesebb pénzt, az szomorít el hogy az én munkámban hogy én dolgozok az kevés, ha ügyfeleim húzzák az időt ,elnapolják a szerződés azonnali aláírását,akkor sajnos hiába készültem tárgyaltam nincs meg sem a tervem sem a jutalékom.

  • Nemes Bertalan

    Reply Reply 2012. július 26. csütörtök

    Hát igen a tenni akarás sokunkban benne van. Nekem speciel egy normális ötletre lenne szükségem. Bár lehet csak gyávaság, és kifogás az hogy nincs normális ötlet. A legrosszabb megvalósított ötlet is jobb a meg nem valósítottól 🙂
    Keresem az ötleteimet. 🙂

    • Holczinger Tibor

      Reply Reply 2012. július 27. péntek

      Szia. Nekem volna a számodra egy lehetőség 😉
      e-mail címem: holczinger.tibor@gmail.com
      írj!

    • Zsana

      Reply Reply 2012. július 27. péntek

      Én a másik problémával küzdök 🙂 Rengeteg ötletem van, kétnaponta beírok egyet az ötletes füzetembe. Az első lépést akarom nagyon megfontolni, nem belevágni valamibe csak mert tetszik. Miben utazol amúgy (mihez értesz?)

  • máthé andrásné

    Reply Reply 2012. július 26. csütörtök

    I love INVITEL!

Leave A Response

* Denotes Required Field