Mit mond valójában a vásárló, amikor azt mondja “nem”?


Tapasztalatlan kezdőként mindenki azt hiszi, a termékével van a gond, de leginkább annak az árával. Azért nem kéri a vevő a terméket, mert drága. Sokszor el sem jut az oldalon az árig. A “nem” valami egészen mást jelent:

1. “Majd máskor…”

“Most nem aktuális. Visszajöhetek még később is ugyanezt megvenni.”
A megoldás: mondd el, írd le, miért pont most érdemes vásárolnia, miért ez a legjobb időpont, amikor megveheti (pl. mert már csak 10 darab maradt, mert már csak 2 napig kapható)

2. “Nem ezt vártam…”

Odajön egy hirdetésből az oldaladra, amire kattintva valami másra számított és most csalódottan elmegy.

A megoldás: Fogalmazz pontosan a hirdetésben, hangold össze a hirdetés szövegét a céloldallal!
Ne csak az legyen a célod, hogy sokan kattintsanak a hirdetésre! Az, amit a hirdetésed, a hírleveled mond, legyen összehangban azzal, amit az oldalon talál, miután kattintott (pl. írd ki, hogy “letölthető tanulmány” vagy “iratkozz fel és megtudod”), így talán kevesebben kattintanak, de kevesebben lesznek csalódottak is amiatt, hogy miután átkattintottak fel kellett iratkozni az oldalra, vagy megrendelni egy terméket, ők pedig erre a hirdetés alapján nem számítottak. De ugyanilyen csalódottságot okozhat az is, ha átkattintanak a webáruházadra pl. egy rózsaszín cipő képéről és az oldalon nincs már olyan színű cipő, vagy egy kategóriaoldalra kerülnek, ahol kattintgatni kell, mire megtalálják azt a bizonyos cipőt.

3. “Másra van szükségem…”

Olvassa-olvassa a termékleírást és úgy érzi, ez nem hozzá szól, nem neki való. A megoldás: írj többet a célközönségedről és az ő problémáikról és írj arról, kinek tud segíteni igazán a terméked, kinek való! Tegyél fel olyan vevővéleményeket, amik különféle háttérrel rendelkező, különféle problémákat magukkal hozó ügyfeleidtől származnak!

4. “Nem értem igazán…”

Ha az ember nagyon beleszeret a saját termékébe, hajlamos túlbonyolítani az értékesítési szövegeit. Többszörös körmondatokban fogalmaz, számára egyértelmű, de a laikus olvasó számára érthetetlen szakszavakat használ, olyasmiket ír le, amit a szakmabeliek talán jól értenek, de a hozzá nem értő olvasó számára lényegtelen.

Próbálj meg átláthatóan és világosan írni!

– Használj alcímeket, hogy átláthatóbb legyen a szöveged!
– Használj felsorolásokat!
Emeld ki a fontos részeket,
– Használj ábrákat, táblázatokat, hogy könnyebben emészthető legyen a termékleírásod!

Például:

untitled-2

5. “Most nem érek rá…”

Lehet, hogy abban a pillanatban, amikor az olvasó megnézi az oldalt, nem ér rá végigböngészni. Érdekelné, de elfelejti.

A megoldás:
1) Remarketing hirdetés, amivel az oldalra látogatókat, akik nem vásárolnak azonnal, ismét eléred hirdetésekkel és visszahozod az oldalra.
2) Küldj ugyanarról az ajánlatról több változatos hírlevelet, hogy a figyelmetlenebb olvasók is tudjanak az ajánlatodról! Ha van Facebook oldalad, ott sem elég csak egyszer posztolni 1-1 ajánlatról, írj gyakrabban!
3) Retargeting hirdetés, amivel azok, akik hírlevelet kaptak egy adott ajánlatról, ugyanazt az ajánlatot hirdetésként is láthatják a Facebookon vagy Instagramon.

6. “Gyorsabban akarom…”

Lehet, hogy a terméked tökéletes, az oldalad jó, csak éppen túl hosszú és az olvasónak nincs ideje végigolvasni, ezért bezárja.

A megoldás: az oldal tetején foglald össze egy dobozban az ajánlatot úgy, hogy egy képernyőbe beleférjen, onnan egy klikkel lehessen azonnal a megrendeléshez kattintani, így a sietős vásárlók is át tudják tekinteni, miről van szó.

De megoldás lehet az is, ha az oldal tartalmát több kicsi részletre darabolod és egy gördülős ablakban vagy egy gördülős sliderben mutatod meg, így gyorsan megérthető az ajánlatod lényege és, ha ez kíváncsivá tette a vevőt, utána szívesen végigolvassa majd az egészet is.

Félsz, hogy az áraid miatt nem vásárolnak tőled? Úgy érzed, nem elég ütős az ajánlatod? Nézd meg ezt a 3 rövid videót segítségért >>

Leave A Response

* Denotes Required Field