Miért pont Tőled vásárolnék?

Miért választanálak éppen téged és a termékedet, amikor rajtad kívül még sok értékesítő kínálja pont ugyanezt a cuccot? Rákereshetek a neten és láthatom az olcsóbb termékeket, a szédületes ajánlatokat, én mégis téged választalak, mert…

1. …kötődöm hozzád

Nem is tudom, hogyan keveredtem a honlapodra… Talán a Google-ben keresgéltem, nem is tudom már, milyen oldalakon jártam, de nem tudom, valahogy egyik sem volt az igazi. Sehol egy rendes infó, mindenhol csak el akartak adni valamit. A Te honlapodon ottragadtam, mert magamról olvastam rajta: sorra vetted a problémáimat, úgy éreztem, pontosan tudod, milyen gondokkal kell megküzdenem, olyan volt téged olvasnom, mintha egy barátommal beszélgetnék. Ha kérdeztem, válaszoltál, ha már majdnem feladtam, jött egy hírleveled és megvigasztalt. Amikor a történeteidet olvastam, úgy éreztem, rólam szólnak. A blogodban számtalan jó beszélgetés, érdekes vita részese voltam, hetente többször visszajárok, hogy a sorstársaim véleményét olvassam – olyan jó, hogy van ez a közös felület, ahol beszélgethetünk!

2. … bízom benned

Látom az arcodat a honlapodon és szimpatikus vagy. Láttam rólad néhány videót és ott is kedvesnek tűntél. Tudod, kicsit gyanakvó típus vagyok, ezért rákerestem a nevedre a keresőben és megnéztelek a Facebookon meg az iwiwen is – megnyugtatott, hogy tényleg hús-vér ember vagy. Az ember manapság nem tudhatja. A honlapodon elolvastam a vevőid véleményeit, de az győzött meg igazán, amikor Facebookon láttam, hogy az ügyfeleid spontán köszönetet mondanak neked a munkádért.

3. … szórakoztatsz

Nagyon jókat szoktam nevetni a vicceiden, és mindig ámulok, milyen újabb és újabb témákkal tudsz előjönni a blogban, és minden nap kitalálsz valami érdekeset a Facebookon is. Halál unalmas egész nap az irodában ülni, de a te anyagaid mindig szórakoztatnak, elgondolkodtatnak, megmozgatnak – élvezem 🙂

4. … élmény nálad vásárolni

De tényleg: rendelek és máris jön a visszaigazolás, 1-2 nap és itt a csomag. A csomagolás olyan szép, hogy nem is szoktam kidobni, hanem megmutatom a barátaimnak is, sőt a múltkor lefotóztam és kitettem az üzenőfalamra. És minden csomagban van egy kis meglepetés apróság, amire nem is számítottam. Sőt: pár napra rá még egy emailt is kaptam, amiben azt kérdezted, hogy tetszik, kell-e segítség a használatához. Ez nagy segítség volt, mert nem voltam biztos néhány dologban, és féltem, hogy elrontok valamit, még jó, hogy nem felejtettél el (máshol alig várják, hogy vegyek valamit, utána többet felém se néznek, csak a pénzem kell nekik)

5. … jókat hallottam rólad

Nem tudom, hogy vagy vele, de én már egy kicsit bizalmatlan vagyok, ezért aztán elolvastam mások véleményét is a neten, mit írnak. Az újságban is láttalak, és végignéztem a Youtube-on egy csomó videót, ahol az ügyfeleid beszélnek rólad. Ez megnyugtatott.

6. … a „többiek” is nálad vesznek

Sosem gondoltam volna, hogy vannak olyan emberek, mint én, aztán a blogodban meg a Facebookodon találkoztam velük. Jókat beszélgetünk egymással, lájkoljuk, amit írsz vagy éppen kommentelünk, szoktunk levelezni is. Sok segítséget kaptam már a többiektől. Megbeszéljük azt is, ki vette meg már a termékedet és bevált-e neki, és a múltkor közösen mentünk el a tréningedre.

7. … megkapom tőled a „pluszt”

Nem tudom, ki hogy van vele, de nekem fontos, hogy ha gondom van a termékkel, akkor ne kelljen órákat várnom, míg a telefonvonal végén kicsörög az ügyfélszolgálat, végre valaki felveszi, elmondhatom a problémámat a termékkel, majd jogosultság hiányában az ügyfélszolgálatos átkapcsol egy másik osztályra. Aztán személyesen is be kell fáradnom, sorban állnom, leadnom a terméket és 1 hónap múlva, amikor megjavították visszamennem, addig pedig valami negyedrangú vacak pót-termékkel kihúznom. Azt szeretném, ha amikor elromlik, akkor tudjak kihez fordulni, meghallgassanak, intézkedjenek. Rád ebben is számíthatok, ha gond van, mindent megteszel, hogy segíts, nem csak egy tétel vagyok a listádon, hanem odafigyelsz RÁM is.

Tudom, hogy mások is árulják ezt a terméket, de én Nálad szeretek vásárolni. A nagymamámnak is megvolt a kedvenc libás kofája a piacon. Sokan árultak libát, mégis hozzá ment, mert benne és az ő libáiban bízott, és igen: vele meg tudta beszélni az aktuális pletykákat is. Nem érdekelnek mások libái, te most már az ÉN saját kofám vagy és ettől sokkal jobban érzem magam!

Szeretettel üdvözöl,
A Vevőd

Szeretnél egyszer ilyen levelet kapni az ügyfeleidtől? A jövő heti Ügyfélszolgálat Webináriumon megtanulhatod, hogyan juthatsz hozzá >>

26 Comments

  • Simon Zoltán

    2017. január 28. szombat

    A megkapom tőled a pluszt az egyik legfontosabb dolog, amit egy kereskedő / vendéglátó megtehet. A múltkor ott hagytam a napszemüvegem az egyik étteremben, ahová rendszeresen járunk és egy hét múlva visszakaptam a felszolgálótól! Mi ez, ha nem plusz? 🙂 Vagy pl. amikor bemész egy megszokott reggeliző helyre nem kérdeznek csak köszönnek és már készítik amit általában szoktál fogyasztani. Találja meg mindenki, hol adhat pluszt és felvirágzik a vállalkozása!

  • Tresóné Farkas Emília

    2011. szeptember 13. kedd

    Igen, nem mindegy hogy kinél vásárolunk, hiszen valamilyen szinten kötődünk hozzá, megegyezik a véleményünk valamiben, ez egyből szimpátiát eredményez. Vagyis keressük a hasonlóságot azzal a valakivel, akinek bizalmat szavazunk.
    Szerintem online is lehet bízni valakiben, mert minden elérhetőségének utána nézek, ahogy ír, gondolatokat közöl. És ha valóban érdekel a terméke, szolgáltatása, felveszem vele a kapcsolatot. Itt is le lehet mérni a megbízhatóságot, mert rövid időn belül válaszol, és érkezik a termék 1-2 napon belül.

  • Szilvia

    2011. szeptember 12. hétfő

    És az emberek, akiknek segítesz, az elégedett vevő ismét lendületet ad a további munkához.
    Nagyon jó a cikk.

  • Faragóné Keserű Judit

    2011. szeptember 04. vasárnap

    Szia Ági!
    Végig olvastam a leveleket, és a hozzászólásokat. És olyan nagyon kíváncsi vagyok, hogy ugye ezek eredeti vevővélemények Rólad? Mert bár konkrétan nem írtad, mintha Neked írták volna. 🙂

    Én mostanában az online bizalom kiépítését inkább abban látom, ha őszinték és természetesek vagyunk, és nem nagy reklámszövegekkel szeretnénk hatást gyakorolni. Illetve én nagyon odafigyelek a részletekre a másik érdekeit szem előtt tartva (lehet néha már túlságosan is.) 🙂

    Na és hogy mennyire fontos az ügyfélszolgálat és a vevőgondozás? Rendeltem egy képet a neten. Igaz a webáruházuk sem működött, így végül e-mailben kellett rendelni, be is linkeltem a rá mutató linket, előre fizettem. Jött a kép, de nem azt küldték. Telefon. 2 nap múlva elvitték, aztán jött a másik. Megint rosszat küldtek (ugyanazon a néven 2 termék is volt más méretekkel). Letelefonáltam, türelmes voltam. Az általam kért kép most nincs raktáron, de megrendelték 2 hét múlva küldik.Azóta 5 hét telt el, de nem hallottam róluk. Holnap telefonálok. Vajon felhívjam-e a figyelmüket az ügyfélszolgálat fontosságára vagy küldjem el őket… Ági Webináriumára? 🙂

  • Tulok Teréz

    2011. szeptember 02. péntek

    Azt nem tudom hogy szellemi munkát(magyar nyelv és irodalom, zene)
    hogy lehet eladni, amikor a vevőnek a napi betevő falatra sincs pénze,
    hogy várhatom el azt hogy tőlem vásároljon?

    Üdvözlettel:Teca

    • Vida Agi

      2011. szeptember 02. péntek

      Akinek a napi betevő falatra sincs pénze, az nem akar majd tőled ilyen típusú terméket venni, de ne is ők legyenek a célcsoportod.

  • Bagoly Mária

    2011. szeptember 02. péntek

    Ági nagyon szíven ütöttek a soraid…kínlódok, próbálkozom, de inkább a kudarcok érnek, mint a siker…az útból, csak a buktatókat találom meg…IDÁIG.
    További szép napokat kívánok.
    Mari

  • Pásztor Katalin

    2011. szeptember 01. csütörtök

    Nagyon jókat,és roppant fontos dolgokat írtál le. A bizalom az egyik legfontosabb dolog,amit ápolni, és becsülni kell.További szép napot!

  • Gabriella

    2011. szeptember 01. csütörtök

    Én még csak néhány napja olvasom írásaidat. Nekem tetszenek,abszolút közérthető,építő jellegűek mindenképp.Majd az idő igazolja magát, hogy a valóságban is így van-e, lesz-e?

  • Tanó Móni

    2011. szeptember 01. csütörtök

    Hú, de nagyon jó volt ezeket a sorokat olvasni! Jó sokat kell tanulni, fejlődni még. Köszi Ági!

  • Pesti Kata

    2011. szeptember 01. csütörtök

    Szuper a cikked Agi, amiota megfogalmaztam, szamomra milyen az idealis vevo, partner, azota ok kopogtatnak be, sokkal tobh otletem es energiam van:) Teged mar tobb tiz nonek ajanlottalak a networkomben 🙂

  • Gabi

    2011. szeptember 01. csütörtök

    A net zárolásáról.
    Lehet, hogy csúnya dolog, és megkövezés jár érte, de egyetértek vele. Sajnos tapasztalatból tudom, hogy a dolgozók jó része egész nap a neten lóg,ezzel a figyelmét is megosztva és nem a feladatára összpontosít, negyed gőzzel dolgozik. Én is ilyen helyen dolgoztam nemrég, szerencsére már nem vagyok ott…:))) A legszebb, hogy pont ezek az emberek hőzöngtek, hogy kevés a pénzük. A munkaadók jó részének ebből lett elege.
    És vannak olyan munkahelyek is, ahol azért is fontos, hogy a saját emiljén ne tudjon adatokat továbbítani. (bár ezt pendrive-on kiviheti a cégtől, ha nagyon akarja.)
    A bizalmat manapság ki kell érdemelni, elsősorban jó munkával.
    Repülhetnek a kövek!

    • Márti

      2011. szeptember 01. csütörtök

      Szia Gabi!
      Nem jár megkövezés 🙂 sőt, azt mondom, van igazságod a dologban. Nehéz munkáltatónak lenni, és megtalálni azt a határt, ahol igazságos főnök vagy, de még nem zsarnok. Nálunk ez egy folyamat része volt. Tudni kell hozzá, hogy a mi rendszerünk, amin dolgozunk, folyamatosan figyeli, mit csinálunk, statisztikát, gyakorlatilag átlagot számol, ha a minimum alá kerülsz, repülsz, ha fölé, akkor kapsz egy kis plusz pénzt (!!400 Ft!! az órabér, a 16 ezer forintos plusz lóvé akkor jár, ha a minimumot duplán teljesíted, vagyis gyakorlatilag két ember átlagosnak számított munkájáért) Nálunk túl sokan érték el ezt a bizonyos határt, amiért már plusz pénz jár, erre felemelték a határokat. Gyakorlatilag egy időben történt a netcsap elzárása is, pedig a számokból az látszott, jól dolgozunk. Meg a kamerabeszerelés is nagyjából ekkor volt. 36 kamera figyel kb. 60 embert, hónapokkal a beszerelés után tolták az arcunkba a szerződést, borítékospénz (a bizonyos 16) osztáskor, hogy ja igen ugyan írjuk már alá, hogy beleegyezünk, hogy egész nap kamerákkal figyelnek. Ha megkérdezed, miért utólag kérdezik?… akkor lehet menni máshová, 50 ember toporog mögötted, várva, mikor lépsz meg végre. Ezt a mondatot vágták már egyébként a fejünkhöz máskor is.
      Táppénz nincs. A kis fizetési papíron persze rajta van, hány nap jár(na) betegszabinak, mert törvényileg jár neked, hisz csak ember vagy, nem robot, de ha valami bajod van és nem tudsz dolgozni, akkor betelefonálsz, hogy bocsi, fosok-hányok, majd holnap megyek. A válasz? Semmi gond, később ledolgozod. Akkor is, ha viszed az orvosi papírt. Nem egy ember jött már be nálunk lázasan dolgozni, mert nem akarta, hogy a szabiját betegen töltse. Én bevallom hősiesen, tuti nem mennék betegen dolgozni.
      Hazudnék, ha azt mondanám, sose nyitottam meg az e-mail ládámat vagy a pofakönyvet munkaidőben, mikor még volt net, de három éve, mikor idejöttem, én még szerettem itt dolgozni. Nem netezni, dolgozni. Nagyon. Még ennyiért is. Talán azt hittem, fontos a munkám, ez volt az első ugyanis. Vagyishát az első bejelentett 😀 A hétvégéken alig vártam, hogy hétfő legyen. Ami mondjuk szintén nem egészséges, persze 🙂 de volt itt egy jó közösség, ami azóta szét lett trimbolva. Olyanok mentek el, sokan rövid idő alatt, akik már régóta itt voltak, szintén szerettek itt dolgozni, de megutálták az egészet. Volt aki úgy ment el, hogy nem volt hova, mindegy, csak innen el. Támpillérek voltak, a maradék meg csak nézett ijedten egymásra, hogy Úristen, ha már ők is elmennek, mi a fene folyik itt…
      És nem tudok olyanról, aki ne akarna elmenni, de ez talán a legtöbb munkahelyen így van. No nem biztos, hogy mert sok helyen így van, jó is így.
      Mindez, amit leírtam, azért gáz, mert a mi kategóriánkban országos szintű cég vagyunk, országos igényeket elégítünk ki. Néhány bizonyos változtatás előtt értéket adtunk a vevőknek, már csak tömegcuccot és ez az elgyáriasodás érződik a dolgozók felé való megnyilvánulásban. És a keresleten. Egyébként maga a cég elég határozottan rohan a végzete felé, van is kapadozás.
      Szóval igen, igazad van, a bizalmat ki kell érdemelni. De nem csak oda, vissza is. Mikor aláírsz egy munkaszerződést, aláírja a munkáltatód is, ami azt jelenti, hogy mindkettőtöknek vannak jogai és kötelezettségei. Ma Magyarországon sok munkáltató azt hiszi, hogy azzal, hogy ő fizet neked x összeget, kivásárolja magát bizonyos kötelezettségei alól. Nálunk ez megy.
      Márti

  • Bogi

    2011. szeptember 01. csütörtök

    Azért szeretnék egy negatív kommentet is leírni ha lehet. Mind nagyon szép és jó, amiket fent leírtál, de én sajna pont az ellenkezőjét tapasztaltam nálad. kb egy hónapja kaptam egy meghívót személyes kóddal a marketingtorta előadásra. Nagyon érdekelt a dolog és rögtön regisztráni akartam magam a kedvezményes kóddal. Hát a kód persze nem működött, rögtön üzentem Neked, de semmi válasz nem jött. Pár napra rá egy másik email címdre írtam, mert közelgett a jelentkezési határidő és szerettem volna élni a kedvezményes kuponnal, hát arra sem kaptam választ. Így nem vettem részt a marketing torta címú egy napos szemináriumon. Nekem ez a dolog nagy csalódást okzott, de biztosan ez is valami okos marketingfogás volt.

  • Magyarovics Magdolna

    2011. szeptember 01. csütörtök

    Kedves Ági!

    Köszönöm, hogy felhívtad a figyelmet olyan fontos szempontokra, amelyeknek egy honlap meg kell, hogy feleljen. Nekem sincs még saját honlapom, de remélem hamarosan elkészülök vele, és hasznosítani tudom azt, amit leírtál. Nyelvtanárként online tanítással foglalkozom, ammely egy olyan feladat, ahol nagyon fontos a személyes odafigyelés és kapcsolattartás a tanítványokkal.

    További szép napot!

    Magdi

  • F.Kati

    2011. szeptember 01. csütörtök

    Én is régebb óta olvasom a bejegyzéseidet és teljesen igaza van a vevőnek. További jó munkát.

  • Botosné Brigi

    2011. szeptember 01. csütörtök

    Nagyon tetszik a bejegyzés. Nálad tényleg ezt tapasztaltam, hiszen a kérdéseimre mindig hamar választ kaptam és a vásárolt termékekkel is teljes mértékben elégedett vagyok:) Remélem én is eljutok erre a szintre az ügyfelekkel a közeljövőben.

  • Radogna Edit

    2011. szeptember 01. csütörtök

    Magyon tetszik a bejegyzésed Ági! Az fogott meg benne, hogy akár én is írhattam volna minden pontját, mert pont ilyen tapasztalataim vannak veled:) Köszönet érte!
    Az én oldalam még most készül és eddig csak egy levelet kaptam, az is egy hiányosságra hívta fel a figyelmem:) Van hova fejlődni…

    Üdv:
    Edit

  • Gabi

    2011. szeptember 01. csütörtök

    Pontosan ezzel küzdök most!
    Ki és mitől hiszi el nekem, hogy az a munka amiben most dolgozom nagyon jó és ezzel Ő is pénzt kereshet?
    Mitől fog bízni abban ha nekem megy neki, miért ne menne?
    Ha csak keveset is,de fizetni kell az elején, utána dolgozni.
    Miből gondolod, hogy én is kereshetek vele?
    kérdezik?
    Gabi

  • Kolozsi Mariann

    2011. szeptember 01. csütörtök

    Nagyon jó bejegyzés – aktuális. Roppant fontos dolgokat vettél górcső alá. És igen, a bizalom az egyik legfontosabb, mellyel megtisztel a vásárló, és amelyet meg kell becsülni, és ápolni kell.

    További szép napot,

    Mariann

  • Horváthné Kelemen Éva

    2011. szeptember 01. csütörtök

    Meglepődtem, mert én is ilyen cipőben járok, hiszen most intézem az internet hozzáférést, és szeretnék másodállásban internetes munkát vállalni.Főállásom van, de olyan keveset keresek, és olyan sok a kifizetendő számla, hogy abból nem lehet megélni. Éppen ezért nagyon érdekelnek az ilyen cikkek, és kaphatnék ehhez segítséget is. Jelenleg csak a munkahelyemen van internet hozzáférésem, de rendszeresen böngészem az oldalakat.
    Előre is köszönöm a segítséget ha van rá mód és lehjetőség.
    Üdvözlettel:
    Horváthné Kelemen Éva

    • Kolozsi Mariann

      2011. szeptember 01. csütörtök

      Szia Éva! Nagyon jó helyen vagy!:)
      És milyen internetes munkára gondoltál?

      Üdv: Mariann

    • Márti

      2011. szeptember 01. csütörtök

      Szia Éva!
      (Ahogy így olvaslak, annyi a különbség köztünk, hogy én nem tudok a munkahelyemen nethez hozzáférni, no nem azért, mert nincs, vagy nem lenne olyan a munkám, hogy ne kellhetne a net, nagyon is olyan, hanem munkaidőben zárolják, csak a tízperces kajaszünetben lehet hozzáférni. No comment. Szerintem ez sokmindent elárul a mai átlag magyar cégekről 😀 és ez sajnos csak egy pici részlet drága munkahelyem megkérdőjelezhető bánásmódjáról az alkalmazottak felé, ami sokszor még csak nem is pénzkérdés!)
      A lényeg: Áginak és a gazdagmami.hu-nak köszönhetem, hogy már nem vagyok teljesen elkeseredve, hogy mi a fene lesz, mert így nem mehet tovább, és teljes erőbedobással dolgozom azon, hogy dobbanthassak.
      Csak az előttem szólót tudom idézni: a létező legjobb helyre keveredtél! A szakmai segítségen kívül annyi biztatást és lelki támogatást kapsz itt, amit biztos, hogy sehol máshol nem.
      Sok sikert!
      Márti

  • Zsuzsanna

    2011. szeptember 01. csütörtök

    Az emberek többsége nagyon bizalmatlan, ha online vásárlásról van szó – ezért ezafajta kommunikáció az interneten méginkább szükséges, mint a sarki kisboltban. Talán még az inspirálsz is beférne 8. pontnak :))

  • Szabó Renáta

    2011. szeptember 01. csütörtök

    Hű de jókat írsz Ági! Te ezt már mind elérted. 🙂
    Ehhez azért idő kell mire így felépül a rendszer és létrejön ez a fajta szoros kapcsolat vevő és eladó között.
    Na de csak sorban, lépéseként haladva előbb-utóbb kialakul. 🙂

  • Heni

    2011. szeptember 01. csütörtök

    Ez a cikk most telibetalált:-) Én egyébként az ügyvéd és könyvelő kérdésnél szembesültem azzal, hogy milyen jó is, mikor az embernek „saját” ügyvéde, könyvelője, fogorvosa, stb. van. Ha megtalálom az igazit, tényleg nehezen cserélem le.