reflektorfény

Kerülj reflektorfénybe egy kis fifikával!

Győzött a népakarat: a mai blogbejegyzés arról szól majd, hogyan szerezd meg a célcsoportod figyelmét néhány egyszerű, de szokatlan ötlet segítségével. Amiről ma itt nem lesz szó azok a hagyományos megoldások, amiket már a konkurenseid is felfedeztek, nem mondom, hogy reklámozz azokon a portálokon, amiket olvasnak vagy hogy jelenj meg a szaksajtóban, ezeket már úgyis ismered. Helyette lesz néhány fű alatti gerillatrükk, amivel a figyelmük középpontjába kerülhetsz.


1. Tanulj a vicces oldalaktól!


Mit tudnak azok a kis blogok, akik a semmiből indultak el és hatalmas látogatottságra tettek szert reklám nélkül? Még az Indexen is volt olyan cikk az elmúlt időszakban, ami ezzel a jelenséggel foglalkozott. Hogyan lehetne kihasználni azt, amit ők tudnak egy kisebb célcsoporthoz szóló, szakértői blognak vagy honlapnak?

Nézzük meg, mit is csinálnak ők:

  • Szórakoztatatnak
  • Könnyen, gyorsan megemészthető tartalmat adnak
  • Ösztönzik a megosztást a közösségi médiában (hiszen ebből lesz a forgalmuk
  • Sőt: eleve olyan tartalmat „gyártanak”, amiről tudják, hogy meg fogja őket osztani a célcsoport,
  • Gyakran, nagyon gyakran frissítik a tartalmat, naponta akár 3-4 alkalommal is.

Bingó! Megvan a recept!

Persze ezen a stratégián kicsit finomítani kell, hogy meg tudja emészteni a célcsoportod kifinomultabb gyomra is 🙂

Hogyan? Így:

Indíts a célcsoportodnak szóló szórakoztató blogot, ahol csak a nekik szóló humoros tartalmakat osztod meg, ezzel megszerezheted a figyelmüket (és ha nem akarsz blogot írni, ugyanezt pár perc alatt elindíthatod a Facebookon is) A cél, hogy a célcsoportod tagjai magukénak érezzék az oldalt, szórakoztassa őket, mert olyan problémákat, kérdéseket, tipikus helyzeteket találhatnak rajta, amik őket érintik, adott esetben magukon nevethetnek.

Mik szoktak beválni? Néhány ötlet:

  • „balul elsült” – pl. balul elsült receptek (gasztro oldal), balul sikerült lakberendezés (ha a témád a lakber), balul elsült bulik (ha a témád a rendezvényszervezés)
  • „magamra ismerek”-humor Találó mondások, képek, videók, amiben a célcsoport magára ismer „Jééé, én is pont ilyen vagyok”
  • Murphy – keserédes humormorzsák, avagy nevessünk a saját balgaságunkon: ez a téma bármilyen célcsoportnál jól elsüthető
  • videógyűjtő blog, csak a témához kapcsolódó videók felkutatására és összegyűjtésére


2. De nekem „komoly” célcsoportom van…

Ha egy adott szakma képviselőit szeretnéd elérni, akkor létrehozhatsz egy olyan blogot (vagy Facebook oldalt), ahol csak a nekik szóló statisztikákat (vagy esetleg híreket) gyűjtöd össze rendszeresen az internetről.
De nem kell ám azt hinni, hogy egy komoly B2B célcsoportot csak és kizárólag komoly témákkal lehet megfogni, a Mini CRM blog például vasárnaponként főzőshowt tart az olvasóinak, ezzel a célcsoportjuk olyan részének a figyelmét is megnyerik, azokat is cselekvésre bírják, akik egyébként csak passzívan olvassák (vagy nem olvassák) a blogot.

3. Azzal foglalkozz, ami őket foglalkoztatja

A meglevő blogodon írj aktuális tartalmakról, de ne arról, amit úgyis mindenki tud, amit az összes konkurensed nyom (pl. most a karácsony), hanem arról, ami tényleg ott van a fejükben, pl. egy új jogszabály, ami hamarosan jönni fog, egy kellemetlen élményről, amit rendszeresen átélnek az év egy adott időszakában, vagy egy héten egyszer (pl. ha a célcsoportod a társkereső nők, akkor szombaton délután írhatsz nekik a magányos szombat estékről és, hogy hogyan dobjuk fel őket), vagy olyan változásokról, trendekről, amik hamarosan jönnek és kihatnak a jövőjükre.

4. A jó időzítés ereje

Régen voltak olyan közkézen forgó szabályok marketinges körökben, mint pl. hogy „kedden és szerdán érdemes kampányt kezdeni, mert akkor nyitják meg a legtöbben a leveleket”. Mára mindez nem teljesen igaz. Az emberek többsége számos hírlevélre feliratkozott már, sokféle hírlevelet olvas, a figyelmük megszerzéséért sokan versengenek és sokkal több időt töltenek az interneten, mint korábban. Magadra irányíthatod a reflektorfényt azzal, ha aznap a te hírleveled az egyetlen (de legalábbis az első) a postaládájukban.

A recept: iratkozz fel minden hírlevélre, amit az olvasóid olvashatnak, és figyeld, hol vannak a lyukak 🙂

Tipp: nem csak bizonyos napok, de bizonyos időszakok is lehetnek kevésbé aktívak, amikor pl. sokan mennek el nyaralni, vagy mindenki a szabadban tölti az időt. Ez sem jelenti azt, hogy ne lehetne ilyenkor elérni az embereket, csak annyit jelent, hogy esetleg több levelet kell küldened, időben széthúzott kampányokat tervezned, ami összességében feltűnőbb, mert a konkurensek éppen nyaralnak, vagy nem küldenek levelet, mert „nyáron (ünnepek alatt, 4 napos hétvégén stb.) senki nem olvassa”.

És, hogy hogyan érjen el mindez minél több emberhez?

Ezt is a „viccesblogok”-tól lehet megtanulni. Ők maximálisan kihasználják a közösségi médiában rejlő erőt. Lehetőséget adnak lájkolásra, megosztásra, Facebook hozzászólási lehetőségre az oldalukon (ez utóbbit itt tudod beállítani). De kiteszik a tartalmaikat a Facebookra is, és nyíltan ösztönzik a rajongókat, hogy osszák meg a tartalmakat: nem csak betesznek eg linket, hanem meg is kérik a rajongókat, hogy „Osszátok meg!”, „Tetszett? Lájkold!” Ez nem a szerénykedés helye, ma már nem elég csak jónak lenni és adni, egy lájknyi szívességet kérni is kell (és lehet)

(George Clooney-t lila hajjal megnézheted a Facebook oldalunkon)

Szóval: Tetszett? Lájkold! De ne csak lájkold, csináld is meg! Melyik ötlettel kezded majd? 🙂

20 Comments

  • Andi

    2012. szeptember 03. hétfő

    Egyetértek az előttem hozzászólóval. Gyógynövényekkel, hagyományos kínai gyógyászattal, bio témával stb… foglalkozom. Egyszer egy héten teszek fel a gyógyítással kapcsolatos idézetet, ami szerintem könnyedebb, és megosztok könnyedebb posztokat is, de bizonyos szint alá nem vagyok hajlandó süllyeszteni az oldalt. Bár imádom az állatokat, azért a cukiságnak is van határa:)A humor egyébként szerintem intelligenciát feltételez, a cukiság nem:)

  • Talabos Viktória

    2012. augusztus 22. szerda

    Fotnos az arányokat figyelni 🙂
    ha most a cukker állatkák és az idézetek a trendik és a lájkgyanúsak, akkor is érdemes észben tartanunk, hogy ha folyton ezeket kapják, akkor az ingerküszöbük is feljebb megy és még nehezebb szóra bírni őket egy-egy értelmes dologra.
    komoly szakmai oldalon, heti-kétheti 1 ilyen postot javaslok, akár péntekre, tudatosan időzítve és kommunikálva ezt.

    VAGY!

    Oldd meg kreatívan azt, hogy az aktuális dolgok hátát úgy lovagold meg, hogy nem a többit majmolod (ld. olimpiai érmek megosztása nyakra-főre), hanem létrehozol saját tartalmat.
    Cuki kisállatból, idézetből is lehet testreszabottat gyártani.
    Egy konkrét példa:
    http://www.kozossegimarketing.eu/blog/neked-tetszik-kiscicak-ermek-orokbefogadhato-kutyak-idezetek-a-facebookon/

  • Gábor

    2011. december 29. csütörtök

    Szia Ági !

    Köszönöm, ki fogom próbálni mind a kettőt. Kár hogy a wordpress ezt nem tudja alapból.

  • Gábor

    2011. december 27. kedd

    Nekem csak egy technikai kérdésem lenne. Nem igazán találtam erre megfelelő bejegyzést hirtelen. 🙂 Ha a wordpress oldalamon szeretnék változtatni,és ezt úgy megtenni, hogy ez idő alatt mások ne lássák mit csinálok, hogyan tudom kikapcsolni.( fejlesztés alatt) Milyen megoldás létezik erre? Előre is köszi a választ. Üdv. Gábor

    • Vida Agi

      2011. december 28. szerda

      Erre több lehetőség is van: feltehetsz egy olyan plugint, ami lezárja az oldalt, így ha valaki meg akarja nézni, akkor jelszót kér tőle, ezt a Members Only pluginnel tudod megoldani.

      vagy létezik kimondottan erre való plugin is, ami egy Coming Soon feliratot jelenít meg, amíg a háttérben dolgozol: http://wordpress.org/extend/plugins/underconstruction/

  • kezdőke

    2011. december 09. péntek

    Kedves Ági,
    Nem szervesen ide tartozik, de TE biztosan tudsz erre is valami okosat. Én még nagyon csak az elején vagyok és próbálkozok. Ha PR cikket szeretnék kiküldeni netes hírportáloknak, azt hogyan szokás? Mindenkinek ugyanazt küldjem? Vagy mindenhova mást?
    Tanácsaidat köszöni egy „kezdőke” 🙂

    • Vida Ági

      2011. december 12. hétfő

      Mindegyiknek küldheted ugyanazt, csak mindegyikhez írj egy kísérőlevelet, amiben lehetőség szerint az adott oldalt (szerkesztőt, újságírót stb.) szólítsd meg.

  • freinitta

    2011. november 26. szombat

    Nálam főként a FB-on vált be a humor, a könnyedebb témák, és az, hogy a személyes megszólítottság érzését keltettük az olvasókban. Ott valahogy a forma és a stílus is jobban megfelelő erre. És még a hírlevélben lehet trükközni. A weboldalon pedig mindig figyelek rá, hogy egy lépéssel előttük járjak, én legyek az első, akitől értesülnek azokról a témákról, amik igazán érdeklik őket.

  • Tóth Pál

    2011. november 25. péntek

    Erre nem tudok sokat irni. Aki mindezeket bejátsza a számitógépre az ügyes.-nállam biztos… Bár,,,ezelött 20 évvel,azaz 1990-ben nekem volt mobilom de nem vettem észre hogy néznének. Mára ,minap utaztam vonattal,véletlenül,és elnéztem a fiatalokat majdnem mind ölébe laptop volt.Az én időmben a szokol rádió volt a menő. 30-év,és ennyi a változás.nekem biztos már nem lesz blogom.föleg mert nem is tudom miaz.

  • Mező Ágnes

    2011. november 25. péntek

    Nahát, én is pont erről írtam most a blogomon, csak ezt a közvetlen és humoros marketing stílust a kreatív oldaláról közelítettem meg.

    Egyébként teljesen egyet értek veled Ági. Manapság ebben a virtuális világban egyre fontosabb a barátságos és humoros hangvétel, nemcsak a marketingben, hanem az élet minden egyes területén is.

  • Laura

    2011. november 25. péntek

    Kedves Ági!

    Szerintem igazad van, már a hócipőnk is tele a sok komoly dolgoktól,a figyelmet talán a vicces megközelítéssel lehet jobban elérni.

    További szép napot.

    Üdv.
    Laura

  • Szabó Renáta

    2011. november 25. péntek

    Én a viccelődést akarom beiktatni a blogomba, próbálok rá kitalálni valami „rendszert” vagy valamilyen tendenciát. Egyenlőre nincs ötletem, de úgyis kitalálok valamit! 🙂
    Az időzítés is érdekes lehet. Az kár, hogy az estéket a televízió kilőtte a ValóVilág-gal, Összeesküvőkkel és hasonló társaikkal, szerintem nagyon sokan nézik ezeket. Én legalábbis észreveszem a napi forgalmon.

    • Amaresz

      2011. november 25. péntek

      Kedves Reni!

      Nagyon tetszett a honlapod, el is mentettem néhány hivatkozást:)
      Gratulálok még egyszer és további jó munkát kívánok.

      Üdv. Annamari

      • Szabó Renáta

        2011. november 25. péntek

        Jaj, köszönöm szépen! Ezek ám a jó pillanatok számomra! 🙂

  • Szántó Rozi

    2011. november 25. péntek

    Sziasztok!

    Igen, minden lazább dologra vevők inkább az emberek. Én gyakran forditom meg, ha az eredeti irány nem megy. Szervező cégünk van, időpont-egyeztetünk, irattározunk, stb. Rájöttem, hogy nem a mi szolgáltatásunkat kell „nyomni”, hanem kérdezni, kérdezni – viccesen -. Most segitettem egy párkapcsolatokat segitő előadásnak a felmérésével. Aki nem tudott jönni, és a hanganyagára akartam felhivni a figyelmet: azt kérdeztem: Tudom, hogy szerelmet átélni más, mint olvasni róla, de ha nem tud eljönni, legalább tanuljon a hanganyagból.
    üdv. Rozi

  • Éva

    2011. november 24. csütörtök

    Nem szeretem – nagyon nem szeretem a reflektorfényt, de most mégis hasonlóra készülök, amiről írtál : offline üzemmódba kapcsolok, azaz élő formában mutatom meg, amit csinálok:) Csak egeret nem viszek 🙂
    A célcsoportom a komoly helyett inkább hallgatag 🙂 olvasnak, beszélnek róla egymás közt és ennyi…
    Így könnyebben megtudom, mi foglalkoztatja őket 🙂
    Az időzítés is érdekes, de szándékosan nem vártam meg a májust: most kell megmozdulni… 🙂

    Köszönöm Ági!

  • Horváth Judit

    2011. november 24. csütörtök

    Pont most törtem a fejem az újításon – az jövőheti bejegyzések már e szerint mennek ki.

  • Barbi

    2011. november 24. csütörtök

    Ági, jól mondod, a hülyeséget kellene becsempésznünk a marketingünkbe, mert az emberek tényleg annyira megfáradtak már a sok információtól és tele vannak komoly, nehéz gondolatokkal. Talán a vicces témák, a kikapcsolódást nyújtó bejegyzések azok, amik valóban felkeltik az érdeklődést. A Mini CRM ezt tényleg jól megoldotta a főzős bloggal. Milyen agyament öltet 🙂

    • Szilvia

      2011. december 06. kedd

      Igen, a viccek szerintem is jól szoktak jönni.

    • burkusné

      2012. február 09. csütörtök

      hát igen.a vicces dolgok még tán eladhatóak.