Hogyan írj érdekesen a termékedről?


A terméked zseniális, az ajánlatod szuper már csak egy jó kis hírlevél hiányzik, amiben megpromózod. Vagy egy Facebook poszt, ami felébreszti az álmosan kattintgató tömegeket és beviszi őket az oldaladra. Miről írj EZÉRT a hatásért? Íme 6 ötlet:

#1 3/5/7 meglepő tény

Például: 
5 meglepő dolog, amire használhatod a termékünket és eddig nem tudtál róla

Ha például táskákat készítesz, megmutathatod őket extrém helyzetekben, pl. hogyan használhatja őket egy elfoglalt, egész nap az egyik helyről a másikra szaladgáló fiatal, vagy egy kismama vagy bemutathatod, hogyan lehet használni különféle alkalmakra.
Ha szolgáltatásod van, írhatsz 3 olyan hatásról, ami elérhető vele és ami egyáltalán nincs ott a köztudatban

További változatok:

- 3 meglepő tény, ami a termékleírásból kimaradt,

– 7 meglepő eredmény, amire még a vevőink sem számítottak,
– 5 probléma, amin segít a szolgáltatásunk (és eddig nem reklámoztuk)


#2 “Angelina Jolie vagyok, tudna nekem egy jó táskát ajánlani?”

Játékos és szórakoztató poszt ötlet lehet, ha megírod azt a jelenetet, amikor egy ismert ember bemegy a boltodba (olyat válassz, akivel a célközönséged tud azonosulni) és tanácsot kér tőled.

Mondjuk arról, melyik termékedet vagy szolgáltatásodat ajánlanád a problémájára, milyen ötletekkel, tanácsokkal tudnád őt segíteni (mondjuk milyen pénzügyi tanácsot adnál egy 7 gyerekes, frissen elvált egyedülálló anyukának). Ő feltenné az összes keresztkérdést, amit a szkeptikus vásárlóid feltennének, te pedig megválaszolod őket (mennyivel érdekesebb ez így, mint egy szokványos kifogáskezelés)

#3 Ez a karácsony is legyen olyan, mint a többi…

Micsoda?! De hát mindenki azt mondja, hogy “legyen különleges”? Pont ez a lényeg! Amikor a konkurenseid mind ugyanazt az üzenetet fújják, te írj posztot az ellenkezőjéről! Ha mindenki arról ír, hogy változtatni kell, cselekedni, te írj arról, hogy ideje beletörődni a problémába. Nem kell változtatni. Maradjon minden a régiben. Végülis fájós háttal is lehet élni, meg ronda frizurával, lyukas fogakkal, üres pénztárcával… Ha te is így gondolod, semmiképpen ne vásárold meg EZT a terméket.

Ha mindenki azt fújja, hogy “Nyaralj csodaszép helyeken nyáron”, te reklámozhatod azzal a programszervező vállalkozásodat, hogy “Ne menj el idén nyaralni!”


Pár éve bestseller volt a Hogyan legyünk sikertelenek? című könyv, de tartottak már Kudarc Konferenciát is – a hatásmechanizmus ugyanez: felkeltheted a közönség figyelmét azzal, ha merőben mást kommunikálsz, mint amit mindenki mond a piacon.

További érdekes címsor ötleteket itt találsz

#4 Készítsd el a saját retro reklámodat!

Mondjuk 19. századi stílusban, az 1920-as évek hangulatában vagy a hatvanas évekre hajazva. A Pixlr-o-matic segítségével tudod antikosítani a képeidet, hogy réginek nézzenek ki.

#5 Teszt


Saját magára mindenki kíváncsi és a teszteket is sokan szívesen töltik ki, miért nem csinálsz te is egyet? Elkészíted a saját feleletválasztós tesztedet, az eredményekhez pedig befűzöd melyik típusnak melyik termékedet/szolgáltatásodat ajánlod.

Rövidebb teszteket, kvízeket készíthetsz pl. a Socrative vagy a Qzzr segítségével.

[Haladó változat: az eredményeket kattintás után lehet megtekinteni, így később mindenkinek aszerint küldhetsz hírlevelet, aszerint reklámozol, ki melyik típusba tartozik. Erről itt is írtam]


#6 Írj róla!


A vásárló legszívesebben önmagáról olvas. Írj róla, de ne csak unalmas felsorolás formájában, hanem gyakorlatiasan, az általa ismert helyzetek felhasználásával, az érzékek bevonásával. Pl. így:

“Te is ilyen vagy? Imádod a szép táskákat. Élvezettel simítod végig a kezeddel a táskádat. Gyönyörködsz a színeiben. Szagolod a friss bőr illatát. Vigyázol rá és büszkén viseled, akárhová is mész. Nos, ezt a kollekciót pont a hozzád hasonló őrülteknek hoztuk létre.”

Jó írást 🙂

Leave A Response

* Denotes Required Field