Gondold át másként





– Értek a luftballonhámozáshoz – tehát indítok egy luftballonhámozó céget. – mondta a Kezdő Vállalkozó.
– Jó, de miben leszel más, mint a többi luftballhámozó? – kérdezte a Marketinges.
– Mi sokkal jobban dolgozunk. Jobb minőség, gyorsabban, és mi megszereztük a Luftballhámozók Nemzetközi Egyesületének aranyfokozatú minősítését is.
– De miért vásárolnak majd pont nálad az ügyfelek? – kérdezte a Marketinges.
– Mert mi jobbak vagyunk – felelte a Kezdő Vállalkozó. És ez így folytatódott volna tovább a végtelenségig, ha…

Hagyjuk ott a luftballhámozó bizniszt és nézzük meg, mi van az ügyfél fejében? Amikor vállalkozást indítasz, amikor azon gondolkodsz, hogyan tudnál a meglevő szaktudásoddal pénzt keresni, akkor soha ne azon gondolkodj, vajon hogyan csinálják mások, miben tudsz te jobb lenni náluk, hogyan tudnád hozzád csábítani az ügyfeleket, hogyan tudnál többet eladni nekik – mert ilyenkor MAGADON gondolkodsz.

Gondolkodj inkább az ÜGYFÉLEN! (sőt: az ügyfél fejével)

1. Ki az, akinek a szolgáltatásodra szüksége lehetne?

Ha például nyelvtanár vagy, akkor írj össze legalább 20 célcsoportot, akinek valamilyen okból szükséges lehet a nyelvtanulás. Először a szokványos dolgok fognak eszedbejutni: cégek, nyelvvizsgára készülők stb. De ne állj fel addig az asztaltól, ameddig 20 csoportot nem találtál, akinek fontos lehet, hogy megtanuljon (vagy jobban tudjon) egy új nyelvet.

És ki az, aki inkább magántanárhoz menne, mint nyelviskolába? Mit tudsz magántanárként nyújtani az ügyfélnek, ami több, mint amit a nyelviskola ad? Például azt, hogy egyénileg tudtok haladni. Ez pl. jó lehet azoknak, akiknek gyorsan kéne megtanulnia a nyelvet, vagy akinek speciális célokra kell (anno tanítottam németre henteseket, akiknek 1 hónap múlva ki kellett menniük Németországba dolgozni – nekik nem a nyelvtan kellett, csak azok a dolgok, amikkel el tudtak igazodni a világban odakint, ki tudták tölteni a megfelelő iratokat, el tudtak intézni hivatalos telefonokat, tudtak beszélni a munkaadójukkal stb.)

Például a fogyás egy nagy probléma sok embernek, a megoldás erre számtalan lehet: edzésterv, táplálékkiegészítők, komplett fogyókúrás programok, házhozszállított fogyós ételek, fogyiklub, pszichológus, személyi edzés, asztrológia – és még sorolhatnám. Számtalan termék, szolgáltatás és iparág célcsoportja lehet azok, akik le szeretnének fogyni. De még közöttük is lehetnek különféle célcsoportok: van, aki csak a hasából szeretne leadni egy kicsit a következő buliig, van, aki nagy súlyfelesleget szeretne leadni, van, aki a terhesség alatt felszedett kilóktól szeretne megszabadulni és még sorolhatnám… Egy célcsoporton belül, mint amilyen a fogyókúrázók, sok különféle célcsoport van, sokféle különböző céllal és gonddal.

2. Mi miatt forgolódik álmatlanul éjszaka?

Ha leírtál 20 célcsoportot, nézd meg, melyikkel foglalkoznál legszívesebben. Ki az, akinek át tudod érezni a helyzetét, tudsz az ő nyelvén beszélni? Az a megfigyelésem, hogy még az interneten is egy-egy honlap vagy blog tulajdonosa azt a célcsoportot éri el, aki hasonló korú és nemű, mint ő, vagy valamilyen módon hasonlítanak egymáshoz. Ez pedig a kommunikációból, a nyelvhasználatból és a tartalomból adódik, egy családos blogger, egészen másként ír, másként lát kérdéseket, mint egy fiatal férfi párkapcsolat nélkül, vagy egy elvált nő.

Felesleges olyan célcsoportot magadra erőltetned, akikre nem tudsz ráhangolódni, mert így a szövegeid is erőltetettek és reklámszagúak lesznek: nem tudsz őszintén írni nekik és ezt ők is érezni fogják.

Ha már tudod, ki lehet az ügyfeled, akkor érdemes elméláznod azon, mik az ő problémái… Figyelem! Az ügyfeled problémája nem az, amiket a te terméked megold. Felejtsd el a terméket, koncentrálj az ügyfélre: Milyen az ő élete? Hogyan telnek a mindennapjai? Mi az, ami kellemetlenséget okoz neki (nem általánosságokra gondolok, hanem konkrét helyzetekre)? Mi az, ami miatt aggódik?
Például az én ügyfeleim azon aggódnak, miért nem alszik a gyermekük rendesen, mi lehet vele? Lehet, hogy orvoshoz kéne fordulni? Ugyanakkor ők maguk is nagyon fáradtak már és ingerültek, egyre nehezebben uralják ezt a helyzetet, napközben is türelmetlenek, idegesek az álmatlanságtól és a tanácstalanságtól.

Az a jó, ha legbelül képes vagy azonosulni ezekkel a problémákkal, mert akkor hitelesen fogsz tudni írni róluk és a szolgáltatásod/terméked részleteit is úgy tudod kialakítani, hogy az valóban használhatóbbá és értékesebbé tegye azt az ügyfelek számára.

3. Hogyan tudsz neki segíteni?

Az, hogy ki az ügyfél és mi a problémája, a termék végső formáját is meghatározza: pl. ha az ügyfeled gyorsan szeretne lefogyni (és ki az, aki lassan szeretne?), akkor adhatsz neki a fogyókúrás csodaszer mellé fogyibugyit és öltözködési tanácsokat, hogy addig is karcsúbbnak érezze magát. Ha edzéstervet árulsz és ő fél lemenni az edzőterembe, mert “hogy fogok kinézni a sok 40 kilós között”, akkor adhatsz neki tippeket, hogyan öltözzön fel edzéshez, hogy jól nézzen ki edzés közben is.

Ha nyelvtanár vagy és ovisokat tanítasz, akkor adhatsz a szüleiknek olyan anyagokat, amikkel otthon, közösen is tudnak gyakorolni. De hasonlóan gondolkodott az a judo egyesület is, akiknél a gyerekekkel együtt a szülők is bemehetnek edzeni, hiszen amíg a gyerek edzésen van, addig a legtöbb szülő úgyis elüti valamivel az időt, miért ne sportolnának inkább együtt?

Az eredeti termékedet szolgáltatásodat tehát kiegészítheted más termékekkel és szolgáltatásokkal, ezáltal eléred, hogy
– valóban az ügyfelek igényeiről szóljon, ezért többen vegyék meg,
– sikeresebben használják az ügyfelek (mert nem elég, ha megrendelik, akkor fogja továbbajánlani, ha sikeresen tudja alkalmazni),
– nem lesz összehasonlítható más termékekkel (ha te ugyanazt a vitamint vagy fogyiport árulod, mint sokan mások, akkor ez neked egyáltalán nem lényegtelen szempont)

Mint látod abból, hogy nyelvtanár, máris eljutottunk egy speciális szolgáltatáshoz, ami MÁS, mint a többi. Nem az a lényeg, hogy MI a terméked, hanem az, hogy KINEK adod el és nekik mit tud nyújtani. Úgy is mondhatnám: ne a termékhez keress célcsoportot, hanem keress egy problémát és add meg arra a megoldást egy termékkel vagy szolgáltatással. Kreálj új terméket!





38 Comments

  • Facebook oldal

    Reply Reply 2011. november 01. kedd

    Én is az ISBN számot javasolnám.

  • Sulyok Adrienn

    Reply Reply 2010. október 14. csütörtök

    Kedves Ági!

    Egy kérdés, ami a sok profi felhasználónak bugyuta lesz: Két nappal ezelőtt kipattant az isteni szikra, most már tudom, mit tudnék eladni a még nem létező honlapomon. De hogy kell nekiállni honlapot gyártani? Vagy akár blogot írni? Tanulékony vagyok, de egyedül nem tudom elkezdeni…
    Másik: ha a termékem egy saját készítésű CD lenne, hova forduljak segítségért? Hogy áll neki az ember felvételt készíteni?
    Szívesen veszem bárki segítségét, ha Ági túl elfoglalt! És köszönöm az eddigi jó ötleteket. A hordozni jó és a szoptatásról szóló oldalak nagyon tetszenek, ajánlani fogom másoknak is. (Bocs, hogy a neveiteket még nem jegyeztem meg)
    Adrienn

    • Vida Agi

      Reply Reply 2011. november 08. kedd

      Saját CD: a hangot felveheted számítógéppel és egy nagyon jó mikrofonnal, vagy digitális diktafonnal is, a CD-írást házilag is meg lehet oldani, de vannak erre szakosodott cégek is (pl. szuperlemez.hu)

      Blogot indítani bárki tud pl. a blog.hu-n, a honlapkészítés kicsit nagyobb falat, de akár magad is kivitelezheted pl. WordPress segítségével, egy tárhely és saját domainnév kell hozzá.

  • Kőrösi Katalin

    Reply Reply 2010. szeptember 16. csütörtök

    Köszönöm, Ági!

  • Vida Ági

    Reply Reply 2010. szeptember 13. hétfő

    Katalin, érdekes ötlet, felvesszük veled a kapcsolatot.

  • Kőrösi Katalin

    Reply Reply 2010. szeptember 11. szombat

    Kedves Ági!

    Kőrösi Katalin vagyok. Húgom egészséges, életerős, húszas éveiben járó fiatal lány. Néhány éve él és dolgozik Budapesten, ahol az albérlet és annak fenntartása elnyeli megtakarításra szánható pénzét. Elhatároztam, húgomat hozzásegítem egy saját lakás megszerzéséhez. Kézzelfogható pénz nélkül – a pénz amúgy is csak egy gondolat-, cserekereskedelemmel.

    Munkádat, eredményeidet figyelembe véve gondolom, Te nyitott vagy az ilyen történetekre, honlapod olvasóinak megerősítést adhat: különleges ötlet, biztos elhatározás, tudatos lépések, kitartó munka elvezet a sikerhez. Bármilyen cél elérhető így, az enyém elég egyedi, meghökkentő, így biztos vagyok benne, hogy nagy érdeklődésre számíthatok.

    Tervem a következő:
    Az ingatlanberuházó felé egy lakásért cserébe extra megjelenési lehetőséget kívánok felajánlani, ehhez kérem a Te segítségedet is.
    Számításaim szerint 20-25 partnerhonlappal, egyenként átlagosan 4-5000 hírlevél olvasóhoz eljuttatott tájékoztatóval viszonozható az az érték, amit a lakás jelent. Az ingatlantulajdonos így egy nagyszerű hirdetési lehetőséghez jut, nem a megszokott módon és formában. Olyan célközönséghez jut el a lakást felajánló cég híre, akiket érdekel és ösztönöz a vállalkozás, a befektetés, a pénz, a gazdagodás témaköre.
    Ilyen partnernek kérlek fel Téged, cserébe az alábbiakkal “fizetek”:
    A különös kezdeményezés hatására honlapod, blogod látogatottsága és ennek következményeként forgalmad is nagy valószínűséggel nő majd. (A cikket, blogbejegyzést szívesen megírom, és eljuttatom Hozzád, amit aztán felhasználhatsz.)
    Olvasóidnak ez a kezdeményezés fontos megerősítés lehet a mindennapokban olvasott, hallott elméleti lehetőségeket követően.
    Együttműködésedért cserébe a tervvel foglalkozó blogon és néhány hónap múlva megjelenő könyvemben is népszerűsítem honlapod linkjét, vállalkozásod elérhetőségét. (Könyvem címe: Gazdag baba – Boldog baba, azaz tudatos, irányított gondolatok használata születéstől fogva…) Természetesen egy tiszteletpéldánnyal is megköszönöm majd segítőkészségedet, amit akár személyesen is átvehetsz majd a lakásavató bulin.
    Csilla húgomtól a következőt kérem majd cserébe: a lakás használatba vételét követően vegyen részt egy pénzügyi képzésen, amit már régen meg kellett volna kapnia – mint az emberek többségének is… A felszabaduló összegből – a bérlet alól mentesülve – adományozzon minden hónapban rászoruló szervezeteknek, segítő közösségeknek. A meglepetés lakás honlapján erről minden hónapban adjon hírt.

    Konkrét kérdésem Hozzád: hírt adnál-e honlapodon, blogodban erről a kezdeményezésről olvasóidnak? Számíthatok-e, hivatkozhatom-e Rád is partnerként ebben az ügyben? Ha igen, kérlek mihamarabb jelezd e-mailen, melyik honlapodat/honlapjaidat, blogodat szánod partnernek. Ha ajánlasz még valakit, külön megköszönöm! A szervezési feladatok miatt kérlek pár napon belül, legkésőbb szeptember 20-ig tisztelj meg válaszoddal.

    Köszönettel,
    az együttműködés reményében,

    Kőrösi Katalin

  • Vida Ági

    Reply Reply 2010. július 19. hétfő

    Tikemi, szuper! Jó ötlet gyakorolni, amíg a nagy projekt el nem indul 🙂

  • tikemi

    Reply Reply 2010. július 19. hétfő

    Kedves Ági!
    Én ugyan még zöldfülű vagyok ebben a marketing témában, de annyira benne élek a “lehetőségben”(egy barátnőm hívta fel a figyelmem a honlapodra pár hónappal ezelőtt s együtt agyalunk dolgokon), hogy úgy döntöttem, elindítok egy blogot míg a “nagy buli” elkezdődne. Addig is tanulok, meg csak erre koncentrálok, szóval gyűl az anyag. Nagyon jó cikkeket írsz, sok a hasznos információ meg a jó ötlet is. Jó pár ötletünket láttuk itt viszont a honlapodon, nomeg egy szekérderék újjal is találkoztunk. Csak legyen ember, aki mindezt felvállalja.
    Kösz szépen az elindító löketet! Még visszajárok erőért!

  • Vida Agi

    Reply Reply 2010. július 15. csütörtök

    Zita, erre többféle megoldás van. Lehet teljesen más honlapokat indítani, lehet ún. kapuoldalakat, amik a célcsoportot szólítják meg, de csak 1 oldal az egész és ugyanabba a marketing “gépezetbe” tereli a célcsoportokat. És lehet egy oldalon belül is több célcsoportot megszólítani egy oldalon belül is. Ez attól is függ, mi a marketing modell.

  • Horváth Zita

    Reply Reply 2010. július 14. szerda

    Gyöngyi,

    tetszik az oldalad és leesett az állam, hogy TEEEEEEE nagymama lennél! 🙂
    A csoportosításhoz szeretnék segíteni egy ötlettel: ha megvan a 20, akkor vagy alcsoportokat nézz vagy én megnézném a korosztályokat, de előtte azt gondold át, hogy mennyire kell fizetőképes legyen a célcsoportod. Nem ismerem az áraidat, ezért ezt csak Te tudhatod.

    Szóval lehet, hogy egy korosztályra vagy egy élethelyzetre lenne érdemes fókuszálnod.

    Ági!
    Te mit szólsz ahhoz, ha célcsoporttól függően más-más honlapot is indít az ember? Persze vállalva, hogy ő az, csak a stílusban, fókuszpontokban mást kiemelve, ami jobban “neki szól”. Én már sokat töprengtem ezen, hogy megéri-e a plusz munka. Plusz munka-e.
    Nem győzöm behozni a lemaradásomat és visszafelé olvasni a cikkeidet, mindig elámulok, hogy tudsz ennyi mindenre figyelni és meg is osztani! 🙂 Zseniális, ahogy ezt az egész kis birodalmadat elvezeted és példaként mutatod nekünk, hogy is lehet ezt ügyesen csinálni.

    Még nincs honlapom, mert inkább szeretek toporogni és agyon készülni, de úgy tervezem, a jövő héten már lesz tárhelyem és akkor újabb izgalmak várnak – ezen persze már jól túlvagytok, amire csak felnézni tudok! 🙂

    Na, megyek pakolni, mert költözés után még sok a doboz, bőrönd és már elkezdtünk vendégeket hívni :). Így az nyom előre, hogy haladjak és ez nekünk is jó!

    Úgy örülök, hogy amikor egyedül vagyok, akkor sem vagyok egyedül és ilyen jó emberekkel hoz össze a net.

  • Vida Agi

    Reply Reply 2010. július 11. vasárnap

    Erika, jók az ötleteid! 🙂 Valóban így van, ez a tanácsadói szakma sikerének egyik titka (a sok közül)

  • Tóth Erika

    Reply Reply 2010. július 09. péntek

    Egyébként ez az “ötletelés” is milyen érdekes dolog … kívülállóként időnként jobban rá lehet látni a másik lehetőségeire, a sajátunk mellett meg elmegyünk, nem vesszük észre …

  • Tóth Erika

    Reply Reply 2010. július 09. péntek

    vbklari-nak
    Kedves Klári! Például adhatnál tanácsokat, milyen természetes anyagokból készült termékekkel lehet a baba (és a mama valamint az egész család 🙂 ) fájdalmait enyhíteni, betegségeit gyógyítani.
    Én pl. szeretnék átállni a homeopátiás szerekre, de nagyon nehéz eldönteni így kezdőként, hogy mikor mit kell alkalmazni.
    Vagy pl a gyógyteák használata ..
    Esetleg olyasmit is tudhatsz, mint pl a házilag készített kenőcsök, kencék stb.
    Ez mind-mind csapongás, mert nem tudom igazán, hogy mit is csinál a gyógyszertári asszisztens..
    Volt valami használható?

  • vbklari

    Reply Reply 2010. július 06. kedd

    Ági fantasztikus, hogy mennyi ötleted van én csak ámulok. Amikor az írásaidat olvasom mindig kedvet kapok és elhatározom, hogy valamibe belevágok, de az az igazság, hogy az én szakmámmal ( gyógyszertári asszisztens)nem nagyon van ötletem mit kezdhetnék ithhonról 2 kisgyerek mellett.Azért szeretem olvasni a hozzászólásokat is mert fantasztikusan pozitívak vagytok.

  • Borbényiné Nóra

    Reply Reply 2010. július 05. hétfő

    Renáta. Ha ragaszkodsz ingyeneshez, én a frebi.hu-t tudom javasolni.

  • Vida Agi

    Reply Reply 2010. július 04. vasárnap

    Réka, ezt nem így kell megközelíteni. Először építs fel egy nagy tábort azokból, akiket érdekel a téma. Add ki online újságként, mutasd meg, hogy van rá kereslet, aztán add ki az első számot magad és utána már fel tudsz mutatni valamit a hirdetőknek is. És ez azért is jó, mert így nem “csak” egy magazint tudsz nekik ajánlani, hanem hirdetési lehetőséget a honlapon, a hírlevél-listán.

    ÁGNES, én inkább abban gondolkodnék, hogy ezeket saját honlapon adjam el, sokkal több profitod marad így és szabadabban alkothatsz, mintha másoktól függesz.

    Renáta, létezik a Clear Admin nevű számlázóprogram, ami ingyenes, mi használtuk egy darabig, de szerintem megéri azt a 4-5000 Forintot a legolcsóbb fizetős, mert ezekhez mindig kapsz frissítéseket, ami akkor lehet jó pl. amikor változik az ÁFA kulcs vagy más törvényi változás van, ilyenkor a fizetős szoftverek készítői pár napon belül kihozzák a frissítést, amit ingyen megkapsz, plusz ha bármi gond van a szoftverrel, reklamálhatsz, kérhetsz segítséget, ez is megéri az a pár ezer Forintot.

  • Renáta

    Reply Reply 2010. július 03. szombat

    Ági, milyen számlázóprogramot ajánlasz? Létezik normális ingyenes is vagy érdemes befektetni fizetősbe?

  • ÁGNES

    Reply Reply 2010. július 01. csütörtök

    Közösek a problámáink. AZ ÖTLET. Ha Ágit olvasom mindig azt érzem, nem igaz, hogy én ne tudnék valamit megvalósítani. Ági annyira pozitív. Rajztanár vagyok, kézenfekvő a tanítás, kézműves dolgok, de jó pár év után mást akarok. Kiadványszerkesztést tanultam. Szeretnék ilyen jellegű munkát. Nem vagyok ügyes a megrendelők felhajtásában, de tele van a fejem saját elképzelésekkel. Egyedi naptárak, meghívók, füzetborítók, dísztáskák, képeslapok…
    Viszont itt akadtam meg: hogyan juthatok el odáig, hogy egy képeslapboltban lássam viszont a munkáimat? Mennyi saját tőke kellhet hozzá? Tudtok támpontot adni?
    ÁGNES

  • Reka Ivanics

    Reply Reply 2010. július 01. csütörtök

    Nagyon érdekes poszt, és Gyöngyi, gratula a csirkéhez, hogy megúszta.:) Esetleg nem jó célcsoport Neked mindazok, akik válság-károsultak, elvesztették az állásukat, tartós munkanélküliek? Vagy az ilyen emberek családtagjai, pl. vehessen a depi feleségnek a férj egy ilyen lelki-turbósítót? Fogadok, a hapik nem is tudják, hogy ilyen létezik…

    Én meg egy újságot tervezek indítani, lovas+életmód témakör, csak azt nem tudom, hogy az első szám hirdetési felületeit hogy tudnám értékesíteni. Ki hirdet egy még nem létező újságban? Pedig a nyomdaköltséghez muszáj, de még a szokvány árak majd’ tizede is elég lenne, hogy az első szám önköltsége meglegyen. Tudom, hogy egyéni szoc. probléma, 🙂 de kifogytam az ötletekből. Ti hogy csinálnátok? (Én beszorultam a dobozomba)

  • kismamatitkok

    Reply Reply 2010. június 30. szerda

    igen, én is így tapasztaltam: hogy az válik be, ha az ügyfél/olvasó fejével gondolkodunk, ha tudjuk, hogy “mi miatt forog álmatlanul éjszaka” (ez nagyon találó megfogalmazás!!)

  • Vida Agi

    Reply Reply 2010. június 30. szerda

    Georgina, a könyvedre kérhetsz ISBN számot, ezt még az e-bookokra is meg lehet kérni, onnantól, hogy megkaptad, nyilvántartásba vagy véve, maga a folyamat ingyenes, interneten lehet kérni és gyorsan megvan, utána már ezzel tudod igazolni, hogy te írtad a könyvet. Olyan megoldás is van, hogy a szabadalmi hivatalban levédeted a teljes szöveget, az azonban több tízezer Forint.

  • Kern Ági

    Reply Reply 2010. június 30. szerda

    Georgina, az egyik kérdésedre, arra, hogyan bizonyítsd, hogy te írtad 2 ötletem van. Egyrészt, ha a blogodra felpakolsz belőle folyamatosan részleteket, akkor ezzel már valamennyire védve vagy. A teljes szöveget pedig közjegyzői letétbe lehet helyezni, dátummal, stb. Ez bizonyítja, hogy te vagy az első alkotó. Hogy ennek pontosan mi a menete, nem tudom, de egy közjegyző biztos ad információkat.

  • Nagy Katalin

    Reply Reply 2010. június 30. szerda

    Szerintem is fantasztikus ötletei vannak Áginak és én is sok időt töltök az ötletes és színvonalas honlapok böngészésével. DE még magamnak nem sikerült semmilyen jövőbeni lehetőséget kitalálnom. Titkárnőként, könyvelőként dolgoztam, tudok varrni, jó kézügyességem van, kitanulnék akár új szakmát is, csak találnék már valami piacképes ötletet, amit itthonról gyerek mellől tudnék csinálni.

  • Jakab Gyöngyi

    Reply Reply 2010. június 30. szerda

    Na jó, leírtam a huszat, de mind olyan általános. Viszont kifogyott a gázpalack, büdös van, de nem égett le a csirke, juhé! -töröld Ági nyugodtan, ha ez túl személyes…
    Gyöngyi

  • Jakab Gyöngyi

    Reply Reply 2010. június 30. szerda

    Bocsi, azt elfelejtettem, hogy azért találom nehéznek a sikeres újrakezdést, mert a (egyfajta)válasz, az hogy MINDENKI újrakezd valamikor valamiben, és MINDENKINEK szüksége van önbizalomra is…Tudom, hogy ez a lehető legrosszabb meghatározás marketing szempontból, ha tudtok néhány ötlettel, kérlek segítsetek, a magam ügyében most nem megy, a hajamnál fogva ráncigálás..:(
    Köszönet előre is!
    Gyöngyi

  • Jakab Gyöngyi

    Reply Reply 2010. június 30. szerda

    Szuperek az ötleteid Ági, és soha nem csalódom, itt nem lehet unatkozni, egyszerűen annyi munkát adsz, és ha még rá is kattintok mindenki honlapjára, akkor itt félórákat képes vagyok eltölteni. Más is így van ezzel?
    Pl. most az első feladat, hogy addig ne álljak fel, (ezt én is szoktam használni az önismereti tréningemen, hogy addig ne állj fel, amíg le nem írsz magadról 20 olyan dolgot, amit szeretsz magadon – ban) amíg nem találok 20 olyan célcsoportot, akiknek az én szolgáltatásomra (= “Sikeres újrakezdésre” vagyis az önbizalomra, az önmenedzselésre, a tudatosságra) szükségük van. Nagyon nehéznek találom, de tényleg nem állok fel, még ha szétég a csirkém a sütőben, akkor sem:)…
    Btkittinek, nekem az újságírás jutott eszembe, olyan lapok, akik külsősökkel is dolgoztatnak…
    Kern Áginak pedig: a minap egy Libri kirakatában olvastam pont, hogy “átgondolta, hogy mit visz a nyaralásra?”- valami ilyen szöveg és mellette a könyved fotój(?)a…vagy mások infótermékei mellé csatolni (bár itt nem tudom a szabályokat)…
    Köszönöm Áginak és Mindenkinek a megbízható és nagyon értékes tartalmakat!
    Nagymamaként ajánlom minden kismamának!
    Gyöngyi

  • Guba Georgina

    Reply Reply 2010. június 30. szerda

    Kedves Ági!

    Én is írtam egy könyvet. Korábban ajánlottad, hogy míg nincs meg a kiadás díja, addig próbáljam online árulni. Kérdésem ezzel kapcsolatban a következő lenne: Mi garantálja, hogy akinek eladom/átadom nem adatja ki (nem lopja el)? Mivel bizonyítom akkor, hogy én írtam? Hogy tudom levédetni? Ha adok el, akkor van-e valami feltétele az apeh felé? Kötelezettségek?

  • Vida Agi

    Reply Reply 2010. június 30. szerda

    Renáta, utánanéztem a felhasználói feltételeik szerint (http://photobucket.com/terms) a képek más oldalakon megjeleníthetők és használhatóak, csak egy gond van, hogy azt nem tudják garantálni, hogy amik hozzájuk felkerülnek képek, azok nem eleve szerzői jogsértők-e (tehát tőlük leveheted és felhasználhatod, de lehet hogy mások jogait meg sérti, noha próbálják szűrni őket, ez nem 100%-ig kivitelezhető)

  • Vida Agi

    Reply Reply 2010. június 30. szerda

    Kitti, helyesírás-oktatás (ezt minden szinten el tudnám képzelni nem csak iskolásoknak – főiskolán, újságíró képzésen is szükség van rá és gondot okoz), és nincs igazi helyesírás oktató műhely, ahol felnőtteket is tanítanak, online korrepetálás érettségi előtt állóknak – és még egy csomó szolgáltatás van, ami belefér ebbe a témába.

  • Viktor

    Reply Reply 2010. június 29. kedd

    Kedves btkitti!
    A magyar nyelv és irodalom, és a szociológia magas szintű ismerete szerintem rengeteg ötletet tartogat.
    Én valamilyen játékos agytornára utaznék.
    A nyelvtan mindenki életében jelen van, és az irodalom is csak gazdagít.
    Szórakoztató nyelvtan oktatással, és időseket összehozó, helyi, közösségépítő irodalmi estek szervezésével foglalkoznék a helyedben.
    (Az a helyzet, hogy nagyszerű ötleteim vannak. 🙂 )
    Üdv: Viktor

  • Renáta

    Reply Reply 2010. június 29. kedd

    Így van ahogy írod Ági. Azt (is) bírom benned, hogy belőled csak úgy ömlenek az ötletek bármivel kapcsolatban, nekem például sokat kell agyalnom, ha valamit kiakarok találni, mondjuk egy infotermék kapcsán.

    Lenne is egy kérdésem jogokkal kapcsolatban. Ha egy weboldalról ingyenesen letölthetők a képek, azokat fel lehet használni az infotermékben?
    Én pl. a http://photobucket.com/ oldalról szoktam mostanában képeket letölteni. De nem tudom, hogy felhasználhatom-e ezeket. Mert az új e-bookom elejére is innen választottam.
    Lehet ezzel valami probléma?

  • Szilágyi Tímea

    Reply Reply 2010. június 29. kedd

    Jó az írás, Ági, még marketing tanácsadóként is csak helyeselni tudok. Ha tudnátok hány és hány olyan cégvezető van, aki már évek, évtizedek óta viszi a céget, és ezeket még egyszer se gondolta végig!!!!! Szóval tényleg ezzel kell kezdeni.

  • Szányelné Makai Emma

    Reply Reply 2010. június 29. kedd

    Btkitti!
    És mi az ami érdekel, amiben van tapasztalatod? Akár a gyerekekneveléssel kapcsolatban is….Nyelvtanítás: mi lenne ha idegen nyelvű anyukáknak oktatnád a magyart? Csinálhatnál kis baba-mama csoportokat, ahol a külföldi anyukák elsajátíthatják a magyar mondókákat, esetleg 2 nyelvű foglalkozásokat… Csak ötletelek, de hirtelen ezek jutottak eszembe…

  • Adorján Adrienn

    Reply Reply 2010. június 29. kedd

    btkitti-nek:
    És ha olyanokat tanítanál magyarul, akik vendégmunkásként jönnek ide, vagy valamiért ide költöznek?
    Úgy, mint a henteseket: elsőre csak annyit, amivel elboldogulnak itthon.

    Nekem is vannak ilyen problémáim, pl. hogyan lehetne úgy nyelvet tanítani, hogy az újszerű legyen? Bár erre úgy tűnik megvan a megoldás.

    De például nagy gondom ugyanez szépségápolási vonalon. Erre is vannak ötleteim, de még tesztelem. Ráadásul elég sok pénzt igényel, mivel én nem vagyok sem fodrász, sem kozmetikus, tehát szakemberekre lesz szükségem, ráadásul olyanokra, akik nyitottak az alternatív megoldások vagy éppen egy komplexebb szolgáltatás irányába.

    Azért én optimista vagyok, ötleteim vannak százával.

    Ági, jó volt a cikk, megint kaptam pár ötletet, köszi!
    Adrienn

  • btkitti

    Reply Reply 2010. június 29. kedd

    Az én végzettségem magyar nyelv és irodalom szakos bölcsész és középiskolai tanár, valamint szociológus. Nincs kézügyességem, nem vagyok profi szakács, stb… Tehát nincs olyan szakmám, hobbim, ami “eladható”. Nincs valakinek ötlete, hogy ebből hogyan csinálhatnék pénzt, két kisgyerek mellett, itthonról? 🙂 Előre is köszi 😀

  • Vida Ági

    Reply Reply 2010. június 28. hétfő

    Egy regényt is meg tudsz közelíteni probléma oldalról: pl. mit fogsz olvasni a nyaralás alatt, ami kikapcsol, ellazít? Vagy mit veszel ajándékba az anyukádnak a névnapjára? Vagy a stresszoldás oldaláról is lehet közelíteni…

  • Kern Ági

    Reply Reply 2010. június 28. hétfő

    Ezen agyalok már hónapok óta. Egy regény milyen problémára ad választ? Az ember csak szórakozni, kikapcsolódni akar pár órát, de ez nem olyan egetverő probléma, mint a fogyás vagy a nyelvoktatás. Mi a véleményetek erről?

  • Kati

    Reply Reply 2010. június 28. hétfő

    Újabb zseni- poszt! gratu!

Leave A Response

* Denotes Required Field