Chicago KKV marketing konferencia

Chicago napló





Ha a szomszéd faluba szeretnél eljutni, biciklivel is megteheted, de ha a csillagokba vágysz, ahhoz űrrepülőre lesz szükséged. Ha csak információra vágysz, elég elolvasni egy könyvet, de ha a csillagokba szeretnéd repíteni a vállalkozásod, akkor konferenciára mész. Tarts velem ezen a héten és kövesd a konferencia-naplót!

április 30. Építkezzünk!
Tegnap építkezős fénykép volt, ma konkrétan az építkezésről volt szó. Hogyan építsünk online értékesítési rendszereket? (Russell Brunsonnal) Hogyan építsünk a nulláról vállalkozást? (Kathy Irelanddel, aki egy ex-szupermodell, most 48 éves, 3 gyerek édesanyja, de 25-nél nem néz ki többnek, beszélhetett volna az örök fiatalság titkáról is :))

Szóval az építkezés: próbáltad már lerajzolni az online értékesítési rendszeredet? (ha nem akkor ez a házi feladat)

A legegyszerűbb esetben valami ilyesmi szokott lenni:

keresőforgalom -> weboldal -> vásárlás

Ám, nyilván mindenki tudja, hogy egy lépésben nehezebb eladni, ezért így szokott változni a rendszer:

keresőforgalom -> hírlevél-feliratkozás -> értékesítési oldal -> vásárlás

Az első részben a keresőforgalom helyén lehet bármi más is: Google Adwords, bannerhirdetés, Facebookról érkező forgalom, partnerektől érkező forgalom.
A hírlevélforgalom elé gyakran be szokott jönni még a blog: a keresőforgalom java a blogba érkezik, és innen mennek tovább az olvasók a feliratkozásra.

Ha tudod, mik a folyamataid, nem csak átlátni fogod jobban őket, hanem még egy előnyre szert teszel: megtanulod alakítani, irányítani a forgalmat az oldaladon, a Te kezedben lesznek a dolgok, mérhetővé és kiszámíthatóvá válik a tevékenységed.

Mi újság az infotermékek piacán?

Rossz hírem van azoknak, akik temetik az infotermékeket: az egyik előadásból megtudtuk, hogy mindenki, bármilyen bizniszben van is, valójában az infobizniszben van, mert információkat kell átadnia az ügyfeleinek a vásárlás előtt és után. Gondolj bele, veszel egy egészen hétköznapi tárgyat, pl. egy hajszárítót. Mennyire más úgy megvenni, hogy előtte mindent elmondtak, amit csinálhatsz vele, sőt még tippeket is kapsz, hogyan és mire lehet használni, és még egy útmutatót is különféle frizurák elkészítéséhez!

Szóval: az infobiznisz marad és működik A forma az, ami sokféle lehet: letölthető audio felvételek, e-book, könyv, online tanfolyam, konferencia, tréning, coaching program, CD-ROM, asztali DVD, magazin, audio CD, tanfolyam, konzultáció, kiscsoportos oktatás, kiképzőtábor és még sorolhatnám… Meg kell találni azokat a termékeket és módszereket, amik a te célcsoportod, ügyfeleid számára a leghasznosabb és a leghatékonyabban használható, és ha jól csinálod, működni fog.

marketing konferencia csomag

Még több kép itt >>

április 29. A squeeze page-ekről és a kezdetekről

Mindenkit az érdekel, mi újdonság van az internet marketing világában.
A legfontosabb, amiről ezen a téren ma szó volt: a squeeze page-k. Ezek olyan oldalak, amiknek semmi más célja nincs, mint feliratkoztatni vagy gyorsan eladni valamit (utána pedig még lehet azzal folytatni, hogy aki nem vásárol, azt feliratkoztatod)
Egyszerű, célratörő oldal, ami csak a lényeget hangsúlyozza ki: Iratkozz fel! Töltsd le az ajándékot! Regisztrálj! Jelentkezz a webináriumra! A cél mi más lehetne, mint a minél jobb konverzió.

Sokféleképpen nézhet ki a squeeze page-ed. Ami fontos:
– egyszerű, áttekinthető legyen
– ne akarj mindent elmondani rajta, a fő üzenet legyen a középpontban: mit adsz és mit kell csinálnia a felhasználónak, ha szeretné megkapni
– lehet rajta valamilyen sürgetés, határidős ajánlat (pl. webinárium esetén ez teljesen érthető is, de ők letölthető anyagnál is használják)

és Teszteld, majd változtass rajta, ha kell.

Egy példa: http://www.successetc.com/

De mindez még nem minden! Egy squeeze page nem elég (ha vettél már részt nálam képzésen, akkor ezt már tudod): készíts célcsoportonként, problémánként egyet és ezeket egyenként optimalizáld a témához tartozó kulcsszavakra, linkeld be azokhoz a blogbejegyzéseidhez, amit az adott téma iránt érdeklődők olvasnak, hirdesd őket külön-külön az Adwordsben, vagy a különféle bannerhirdetéseid célcsoportonként ide érkezzenek. Az eredmény: sokkal nagyobb konverzió, hatékonyabb oldalak!

Még egy gondolatot kiemelnék a napból: Volt egy előadás Michael Mastersontól a vállalkozások növekedéséről és ebben nagyon hosszan beszélt a kezdőkről. A legfontosabb, amit kiemelt: az elején ne told el az időt felesleges tevékenységekkel, hanem minden nap tegyél a vevőszerzésért. Adj el minden nap! Rengeteg dologgal el lehet tolni az időt, e-mailek olvasgatása, Facebookozgatás, a termékeid csiszolgatása és a többi, de az elején a túléléshez el kell adnod, enélkül nem fog menni.

marketing konferencia csomag

Még több kép itt >>

április 28. Van-e új a nap alatt?

Ma végre elkezdődött, amiért jöttem: a konferencia. Hajnalban keltem, ami nem meglepő, mert még nem álltam át teljesen, de ez nem is gond, mert otthon éppen akkor van élet, amikor ébredek, így jut még idő egy kis gyors munkára is 🙂

Először is egy kis kulisszatitok a saját konferencia eszköztáramból: a legtöbben arra törekszenek egy ilyen konferencián, hogy mindent feljegyzeteljenek, mint az iskolában. Csakhogy itt nem kell mindent megtanulni, nincs belőle dolgozat, csak az számít, mit tudsz megvalósítani abból, amit hallottál, ezért erre összpontosítva kell jegyzetelni.

Az én módszerem erre az, hogy menet közben jelöléseket használok a gondolatok azonosítására, amit mindig a bal margóra teszek, így később, amikor átfutom a jegyzeteket, tudom, mit miért írtam fel, mire szántam:

MCS=azaz MegCSinálni, ezt a jelölést kapják azok a tartalmak, amiket első ránézésre jó lenne megcsinálni (ez persze nem azt jelenti, hogy meg is fogom, az majd később az átnézésnél derül ki)

GJV=Gondolatok, amik Jók lesznek még Valamire 🙂 olyan jó mondatok, szövegek, tippek, amiket még fel tudok használni valahol, vagy amik később még elindíthatnak egy jó gondolatmenetet

[?]=ezt oda írom, aminek utána kell nézni, kérdésként merült fel bennem

[!]=fontos gondolat, az MCS-vel együtt használva azonnal megvalósítandó dolgot jelent

Hát akkor nézzünk néhány GJV és [!] gondolatot a mai napról:

GJV #1 Délelőtt egy Wayne Root nevű előadó adott elő a célkitűzésről. Egy gondolat tőle: Aki szenved, nem érzi jól magát a jelenlegi helyzetében, az feladta és nincsenek céljai, mert akinek vannak valódi céljai, az dolgozik értük és nem csak céltalanul lődörög (és közben persze panaszkodik)

GJV #2 Volt több előadás is, ahol az alapokról volt szó: miért működik a direct response marketing, miért érdemes listát építeni, hírleveleket küldeni, upselleket felkínálni stb. Sokan talán úgy érzik, minek hallgatnának meg olyasmit újra és újra, amit már tudnak, pedig pont ez különbözteti meg a mestert a tanítványoktól, hogy ő sokkal többször ismételte át az alapokat. A nagy “csináljunk valami újat” kergetésben el szoktak sikkadni az alapok, azok az elemek, amikre alapul az üzlet, nem fejleszted tökélyre őket, mert mindig az újat keresed, és aztán az eredmények sem jönnek úgy, ahogyan szeretnéd – mert az alapok nem elég erősek.

(a reklám helye: Ha tudod az alapokat, de nem árt az ismétlés, vagy ha fogalmad sincs, miről beszélek, gyere el május 20.-án az Üzletanyu konferenciára az alapokért! reklám OFF)

[!] #3 A hírlevelekről: sokan temetik az e-mail marketinget, pedig még mindig ez az, amivel mindent el lehet adni. Csak jól kell csinálni. Soo szó esett arról, mi minden kerülhet egy hírlevélbe (főként a nyomtatott hírlevelekről volt szó) Pl. legyen több személyes elem a leveleidben, legyen még testreszabottabb, mint eddig (és ehhez egy saját gondolat, hogyan valósítsd meg: pl. tudd meg, a listád melyik részét milyen infók érdeklik és eszerint bontsd a feliratkozókat csoportokra – aztán máris mehetnek nekik a tematikus hírlevelek!)

2011. április 27. …és nyakamba vettem a várost

Tegnap városnézéssel töltöttem a napot, de ma már kőkemény munka lesz a program: kezdődik a konferencia.
Az egyik első utam egy könyvesboltba vezetett: csak a marketing témában egy kisebb könyvesboltnyi könyv állt a polcokon. Itt legalább másfél órát eltöltöttem, készítettem is néhány képet érdekes könyvborítókról nektek. A slágertéma most a közösségi média, rengeteg könyv van a témában a nagy kezdőknek szólótól az egészen speciálisig. De nem csak a marketing témában, a szociológiánál, a filozófiánál, és a regényeknél is jócskán vannak közösségi média témájú könyvek.

A legtöbben csak azt látják, hogy ismerősöket kell jelölgetni, meg egymás gondolatait olvasni, közben pedig a Facebook és a társai megváltoztatják a kommunikációt, a kapcsolatokat, kormányokat döntenek meg… Ezért (is) érdemes odafigyelni rá.

A könyves beszámoló képeit és a többi tegnapi fotót itt tudod megnézni:

Chicago

2011. április 26. Utazunk!

Utazni érdekes dolog: kitágítja az ember tudatát, ha sokat utazik. Amíg otthon vagy, az agyad a mindennapokkal foglalkozik, beszűkül egyfajta kultúrára, egyfajta gondolkodásmódra és idővel el sem tudod képzelni, hogy lehet másként is élni.

Ugyanez vonatkozik a szakmádra is: ha csak ugyanazokat a forrásokat használod, ha ugyanazokat a hírleveleket olvasod, ugyanazokat a magazinokat járatod, beszorulsz egyfajta gondolati “mikrovilágba”. Amikor valakivel beszélgetek, onnan tudom, hogy a saját mikrovilágában él, hogy ilyeneket mond:

“Mindenki ezt csinálja már, én valami újat akarok”
“Ez már olyan elcsépelt, mindenki használja”

Ha neked is ilyen gondolataid vannak, ideje kidugni az orrod a csigaházból és megnézni, ki az a “mindenki”, aki használja az adott módszert, ki mindenki nem használja még az adott módszert, hogyan lehet másként csinálni, mint mások. Az ilyen “mindenki így meg úgy csinálja gondolatok ellened fordulnak, mert másokon gondolkodsz, nem pedig a megoldáson.

Több száz évvel ezelőtt egy mesterség kitanulásához a legények útrakeltek, hogy más mestereknél, más városokban, vagy akár más országokban is tanuljanak, és ezáltal tapasztalatot szerezzenek egy egészen más világról a szakmában. Most pedig a 21. században sokan azt hiszik, hogy szereznek egy papírt a szakmájukról és máris minden tudásnak a birtokában vannak… Ki az, aki manapság tudatosan megy egyik helyről a másikra tanulni? Ki az, aki tudatosan vált munkahelyet, hogy több tapasztalatot szerezzen? A legtöbben csak munkát és fizetést szeretnének, de karriert tudatosan csak kevesen építenek.

Utazás előtt rengeteg jó tanácsot kaptam, mire vigyázzak, mit hozzak, mit ne hozzak, mire kell vigyázni stb. Ameddig otthon ülsz, az utazás nagyon veszélyesnek és bonyolultnak tűnik, mert még nem indultál el. Aztán amikor elindulsz, rájössz, hogy az egész valójában nagyon egyszerű – mert távolról minden ijesztőbbnek látszik, mint közelről.

Ma a nyakamba veszem a várost (bár szakad az eső), de majd még jelentkezem a tapasztalatokkal.

Fotók (klikk a képre és szólj hozzá!)

     

2011. április 25. Még egy nap…

Amikor 4 évvel ezelőtt kezdő vállalkozóként először látogattam el egy marketing konferenciára bevallom, elég nagy macerának tűnt az egész: a kisebbik fiam alig 8 hónapos volt, a nagy 2 és fél, reggel el kellett őket vinni a mamához, nem elfelejteni a váltóruhát, a cumit, a kedvenc kisautót, délután sietni értük a konferencia utáni dugóban…

És fogalmam sem volt, hogy ezért a maceráért cserébe mit kapok… Nem csalódtam 🙂 Egész idő alatt őrülten jegyzeteltem, és nem csak, amit hallottam, hanem azt is, ami arról jutott eszembe, amit hallottam, olyan új ötleteket is, amik akkor és ott ugrottak be, mert végre kapott az agyam néhány óra időt, amikor csak a vállalkozáson dolgozhatott – és ez máris meghálálta magát.

Miért jó konferenciára járni?

Mert vállalkozóként soha nincs időd nyugodtan csak a vállalkozásodon törni a fejed. Magadra zárhatod az iroda ajtaját, hogy ne zavarjon senki, amíg a vállalkozáson gondolkodsz, úgyis 1000 dolog fog az eszedbe jutni, amit tenni kéne, de ha mégse, akkor megszólal a telefon, keresnek Skype-on…

Ennél egy fokkal jobb, ha elmész pár napra nyaralni, mert új környezetben, új tevékenységek közben több és jobb ötlet jut az eszedbe.
De a hab a tortán mégiscsak egy olyan rendezvény, ahol a vállalkozásokról hallhatsz és közben a vállalkozásodon törheted a fejed – garantáltan ekkor ugranak be a legjobb ötleteid majd.

Egy könyvből, egy infotermékből megszerezheted a tudást, az infókat, egy rendezvény azonban megadja az induláshoz szükséges fenékberúgást is.

Ennél talán már csak egy jobb van: ha el is utazol a konferenciára, így végképp senki nem tud megzavarni a vállalkozásoddal édeskettesben töltött időben 🙂

Hát ezért vállaltam be annyi hajnali mamához rohangászós, óvodába gyerekeket bevivős konferencia után most egy újabb macerát: hogy Chicagoba utazom inspirálódni és persze tanulni.

A tanulságoknak pedig álljon itt ez a napló, amiben megosztom majd, amit értékesnek, érdekesnek találok ebben a néhány napban.

A legújabb képeket először mindig a Facebookra
teszem majd fel, ebbe az albumba: (klikk a képre!)
Chicago KKV marketing konferencia

Hogy mit is? Írd meg a hozzászólások között, mire vagy kíváncsi, miről hozzak neked infókat Chicagoból!





34 Comments

  • Szilvi

    Reply Reply 2011. május 14. szombat

    Konferenciákon sokat lehet tanulni, ad egy lökést az embernek. Jó elóadások, lehet kérdezni az előadóktól és szakmai kapcsolatokat is lehet építeni és a későbbiekben kooperálni.
    Biztos ez is jó lehetett 🙂

Leave A Response

* Denotes Required Field