női póló

Célozgassunk!





Találd meg a célcsoportot – szokták tanácsolni a marketingben jártasabbak a kevésbé jártasaknak. De vajon ki a célcsoportom? – kérdezheted. És itt lehet bevinni téged az erdőbe, mert valójában nem EGYETLEN célcsoportod van. De akkor hány, hogyan lehet megtudni kik azok, és mire jó az, ha kideríted, kikre is kell céloznod?

Ha az ember vadászatra indul, akkor nyilván vaddal szeretne hazaérni. Mindegy, hogy szarvas, vaddisznó vagy fácán kerül az asztalra, de nyilván egy szarvas tovább tart, mint egy fácán. Azonban az erdő összes állatára nem lehet célozni, nem is érdemes, ha mindenre lősz, ami mozog, abból nem lesz lakoma. Magyarország nagyon kicsi erdő, itt sokkal nagyobb esélyed van a nagy zsákmányra, ha nem csak fácánlesre indulsz, hanem figyeled a nyulakat és a szarvasokat is, és több puskát viszel magaddal a vadászatra.

Hogyan is kell ezt csinálni?

Tegyük fel, hogy a terméked női póló:

női póló

A női pólókat többnyire nők szokták venni, kivéve azt az esetet, amikor férfiak ajándékba vesznek pólót. Tehát akkor nem csak a nők a célcsoportod.
Akkor most mindenki a célcsoportod? Neeeeem 🙂 De akkor ki?

A termékednek vannak bizonyos termékelőnyei:

    – pamutból van, természetes anyag
    – könnyen mosható
    – karcsúsított derék
    – változatos színek
    – klasszikus nyakkivágás

Ezeket lehet összepárosítani a célcsoportokkal. És itt álljunk meg egy szóra: a célcsoport nem feltétlenül egy bizonyos társadalmi csoport, sokkal inkább egy olyan csoport, akik valamilyen kérdésben hasonlóan gondolkodnak, hasonló hobbijuk van stb. figyelj csak:

    – pamutból van, természetes anyag -> Célcsoport: érzékeny bőrűek, sportoló nők
    – könnyen mosható -> Célcsoport: háziasszonyok, anyukák
    – karcsúsított derék -> Célcsoport: teltkarcsú hölgyek
    – változatos színek -> Célcsoport: divatbolondok
    – klasszikus nyakkivágás -> Célcsoport: praktikusan gondolkodók, akik alapdarabokat keresnek a ruhatárba

ki lehet a célcsoportom?

Ha már ismered ezeket a csoportokat, akkor a jellemző tulajdonságaik alapján meg tudod őket találni és hirdetésekkel, keresőoptimalizálással elé tudod őket érni.

Itt mindig két perspektívát érdemes alkalmazni:

1) Közelről nézve egy érzékeny bőrű ember nyilván keres az ezzel kapcsolatos témákra, tehát érdemes keresőoptimalizálni néhány aloldalt vagy bejegyzést az őket érdeklő problémákra is. Érdemes hirdetni az Adwordsben ezekre a szavakra és lehet hirdetni bőrproblémákkal foglalkozó oldalakon. Mire keresnek ők? Kenőcsökre, kezelésekre, ruházatra, orvosi és alternatív megoldásokra.

2) De nem csak keresnek, hanem kérdeznek is: fórumokban, Facebookon, szakértői oldalakon. Miért ne kérdeznének nálad? Miért ne indíthatnál egy olyan Facebook oldalt, ahol az érzékeny bőrűek beszélgethetnek egymással? Miért ne kereshetnél egy bőrgyógyászt, egy allergológust és egy kozmetikust, akik tanácsokat adnak nekik?

Igen, a terméked “csak” egy póló, ami “mindekinek” jó, és amiben iszonyat nagy a konkurenciád. Miért ne emelnéd ki egy termékelőnyét olyan módon, amivel a piac egy része számára te leszel az első számú beszerzési forrás?

Viszont, mint mondtuk, Magyarország kicsi erdő, ezért szükséges a többi vadra is vadászni. De hogyan szólítsd meg a sportolókat és a divatbolondokat is egyszerre?

Hát úgy, hogy ne egyszerre szólítsd meg őket!

  • Legyen más az hirdetéseid, a bannereid szövege, készíts külön érkezési oldalt az egyes hirdetéseknek!
  • Legyen több csali az oldaladon, sőt akár külön hírlevélsorozat az egyik és külön sorozat a másik csoportnak! A sportolóknak készíthetsz egy anyagot arról, milyen ruhadarabokat érdemes választaniuk, ami nem megy tönkre az állandó mosásban és felszívja az izzadtságot is, az érzékeny bőrűeknek pedig arról, milyen anyagokat, milyen festékanyagokat viselhetnek.

Mindegyik csalit ott hirdetheted, ahova az adott csoport érkezik az oldaladon: a kapuoldal, ahova a hirdetésekből érkeznek, a blogbejegyzések, amit az adott csoport a keresőben rákeresve megtalál stb.

Nem kell mindenáron tömegmédiát alkalmaznod ahhoz, hogy mindenkit elérj, az is elég, ha szétbontod a “mindenkit” apró szeletekre és egyenként célzol rájuk, így összességében nagyobb csoportot érsz majd el, de mégis testreszabott maradsz – és ez a cél.





28 Comments

  • Lilla

    Reply Reply 2010. november 23. kedd

    Jó lenne tényleg mindenféle bannereket használni, de fogalmam sincs, hogyan kell őket megcsinálni…Segítesz? vagy már írtál erről valahol?

    • Vida Agi

      Reply Reply 2010. november 24. szerda

      Ehhez leginkább meg kell tanulni valamilyen grafikus szerkesztő szoftvert használni, de átmeneti megoldásnak az ingyenes online szolgáltatások is megteszik: http://www.bannersnack.com/

      • Lilla

        Reply Reply 2010. november 24. szerda

        Nagyon köszönöm a gyors választ! Már nézem is…

  • tanomoni

    Reply Reply 2010. november 23. kedd

    Szia Ági!

    Már régóta követem a bejegyzéseidet és mindig nagyon építőek, elgondolkoztatóak. Most is így van. Az én szakmámban sem olyan egyszerű megtalálni azt a szűkített célcsoportot akik felé forduljak, mert nagyon szerteágazó a profilom. Azért próbálkozom.

    Most kezdtem egy blogot, így jobban megismerhetem majd mire van leginkább szüksége a célcsoportomnak és kirajzolódik az a szűkített réteg akiknek konkrét egy-egy szolgáltatást kínálhatok.
    Köszönöm az írásod,
    Móni

  • Detti

    Reply Reply 2010. november 22. hétfő

    Szia Ági!
    Gratulálok a bejegyzéshez, nagyon tetszik! Csak azt mond meg, hogyan tudod így “eltalálni” a témát!
    A célcsoport témában most az a kérdés foglalkoztat, hogy hogyan tudhatnám meg a látogatóim “jellemzőit”? Nagyon örülök, mert az 5percessmink videók feltöltéseimet néhány nap alatt összesen több, mint 1500 alkalommal nyitották meg! De hogy ők kicsodák, azt még nem igazán tudom. Az infotermék tréningben tanultakat követem, de ez a nagy látogatói szám eléggé meglepett!
    Kb egy hete keztem a videóblogot, lehet, hogy türelmesnek kell lennem, hogy befussanak a célcsoportom infói? Vagy valamit máshogy csináljak?
    Detti

    • Nagy Éva

      Reply Reply 2010. november 23. kedd

      engem az alapozás érdelne:) és hogy hogyan kell színt választani, meddig jó, stb.. teljes kezdő lévén nagyon jó kis videók vannk az oldalon!

      • Detti

        Reply Reply 2010. november 23. kedd

        Köszönöm a válaszodat Éva!

        Üdv: Detti

        • Nagy Éva

          Reply Reply 2010. november 23. kedd

          nagyon szívesen:)
          – engem a kialvatlanság okozta szem alatti sötét karikák eltüntetése érdekel (keveset alvók célcsoport)
          – alig látszó de mégis smink (csak úgy hogy anya észre ne vegye célcsoport)
          – hétvégén buli (fiatalok célcsoport)
          – extrém (hamarosan szilveszter, mivel tűnjek ki célcsoport)
          – te jó ég mennyi ragya (kamaszok célcsoport)
          – egyszerű figurák (szülinapi zsúr arcfestés célcsoport)
          most hogy ennyit írtam mehetek aludni;) de a sminkre szükségem lesz:):)

    • Vida Agi

      Reply Reply 2010. november 24. szerda

      Szuper, gratulálok 🙂
      Az, hogy kik a célcsoportod, leginkább a kommentekből, felmérésekből és egy kis gondolkodással lehet megtudni, ehhez jók Éva ötletei is 🙂

      • Detti

        Reply Reply 2010. november 24. szerda

        Nagyon köszönöm az ötleteket!
        Detti

  • Anikó

    Reply Reply 2010. november 22. hétfő

    Minden alkalommal elfog az izgalom, mikor újabb hírlevél érkezik Tőled! Tudom, hogy megint kapok valamit, ami inspirál a munkában. Igyekszem is a tanácsaid alapján “építkezni”. Annak viszont örülök, hogy a célcsoport kiválasztás után mi is célzottan kezdtük a reklámot. Van, aki maga iratkozik be a tanfolyamunkra, de van olyan férj is, aki ezzel lepi meg feleségét:)

    A leveledben írtad, hogy mostantól a regisztrálók részt vehetnek webináriumon is. Ez a régebbi tagokra is vonatkozik? Mert ha igen, akkor igyekszem magam szabaddá tenni január 5-én!

    • Vida Agi

      Reply Reply 2010. november 22. hétfő

      Ez mindenkire vonatkozik, tehát a régebbi olvasóink is ugyanúgy résztvehetnek majd az ingyen webináriumokon.

      • Anikó

        Reply Reply 2010. november 22. hétfő

        Szuper! Már alig várom!
        Még a honlappal bajlódom! Egyszerűen képtelen vagyok épkézláb galériát készíteni mappákkal! Szívesen fogadom a tippeket, hogy merre induljak!

    • tikemi

      Reply Reply 2010. november 22. hétfő

      Ági, ezért iratkoztam le a listádról először, mert az első 4-5 levélnél több nem érkezett. s most is ugyanez a helyzet. 🙁

      • Vida Agi

        Reply Reply 2010. november 23. kedd

        Ennek az az oka, hogy jelentkeztél a Tuning képzésre és az utána következő akciós leveleket már nem kaptad meg, hiszen már rendeltél.

  • Kati

    Reply Reply 2010. november 22. hétfő

    Ma a kollégámat pont erre oktattam – erre hazajövök és megírod blogbejegyzésben. Most küldöm neki a linket 🙂

    Ági Nagy Vagy! – vagy már mondtam??

  • Horváth Judit

    Reply Reply 2010. november 22. hétfő

    Hát egy női pólóról nem is gondoltam volna, hogy ennyi célcsoportja lehet:)
    Most már “csak” a saját célcsoportom nyelvére kell még pontosabban lefordítanom.

  • Faragóné Keserű Judit

    Reply Reply 2010. november 19. péntek

    Sziasztok!
    A mai blogbejegyzés is célba ért! Lényegében megnyugtatásomra szolgált,hisz én is így gondolkodtam erről. A célcsoportom valóban sok lehet: akár otthoni munkát kereső kismamák, akár nyugdíj kiegészítést kereső aktív nyugdíjasok…akár gyomorégéssel vagy magas vérnyomással küzdő kávé imádok, akár fogyókúrázók… Célom az, hogy megtaláljam azokat az embereket (vagy inkább ők engem), akiknek megoldást nyújthatok a problémájukra. Ezért valóban nem mindegy, hogy kihez, és hogyan szólok, és hogy ahhoz jut el az üzenetem, akinek szántam.

  • Christa Horvath

    Reply Reply 2010. november 19. péntek

    Elgondolkodva eddigi életemen én örökké versenyeztem. Nem vagyok egy versenyző típus, de nem is kérdezte senki akarom e vagy sem, olyan szabadon választott kötelezővé vált.

    Kisdobosként versenyeztünk ki tud több gesztenyét gyűjteni. Úttörőként a Mókus Örs tagjaként voltam kénytelen számháborúzni meg papírt gyűjteni és minden egyéb versenyszámban indulni, amihez nem is volt kedvem. Aztán jött a törés, mert, hogy gondolkodásom nem illett bele a normákba így nem lehettem teljes értékű KISZ tag, de csendben eltűrték, hogy szabad gondolkodásomat átadhattam néhány szintén szabadon gondolkodónak. Renitensnek bélyegeztek, mert lázadtam minden ellen, ami nem az én normáimnak felelt meg.

    A kommunista műszak és a munkaversenyek megint csak versenyre késztettek, de ezt sem én találtam ki. Sokszor hangot adva nem tetszésemnek elértem, hogy nem jutottam semmire, illetve ez így nem igaz, mert a környezetemben élők szerettek és tiszteltek, de ez kevés volt ahhoz, hogy más is észrevegye. Maradtam, aki voltam, próbáltam elfogadni a világot olyannak amilyenné változott, de lázadásom ma sem csitult.

    Engem sem került el a modern kori versenyre való felhívás, mely szerint add el magad. Mi az, hogy adjam el magam. Nem színésznő vagyok, nem modellnek készülök és még csak nem is ló vagyok egy vásáron, dolgozni akarok. Mikor megértettem, hogy mi is az add el magad elkezdtem utánanézni a technikának, hogy miként tudom ezt a napi gyakorlatba átültetni.

    Rájöttem a megoldásra, ami tőlem messze áll. Hazudozás, képmutatás, saját magamból való kifordulás, személyiségem megtagadása azért, hogy másnak megfeleljek. Persze ezen elvárásoknak nem is igen tudnék megfelelni, mert nem is érdekel senkit, hogy valójában ki is vagyok.

    Ahogy nagyon bölcsen egy ismeretlen ismerős mondta: a tehetetlenség megöli a lelket. Nem csak a lelket, a szellemet, a hitet, az akarást.

    Hosszú évek küzdelmei után még mindig ugyan abba a cipőbe járok, de már nem moralizálok, megpróbálok túlélni, mert nem maradt más csak az ösztön, hogy élni kell, valahogy. Felvértezve cinizmussal és a mai kor pofátlan követelményeinek feladtam én is a magam pofátlan hirdetését:

    Tisztelt Munkaadók!

    Állást keresek, de nem tudom, csak vélelmezem, hogy az önéletrajzomban van a hiba.
    Hogy bármilyen munkakörbe bárki alkalmazzon a munkaadók igényeinek kell megfelelnem, ezért kérem Önöket, mondják meg, mi legyen az önéletrajzomba.

    Hány éves legyek, milyen iskoláim legyenek, milyen magas legyek, milyen családi állapotú, milyen vallású, hol dolgozhattam eddig és mit? Hol nem dolgozhattam? Milyen szakmát kell még elsajátítanom? Milyen színű papírra írjam az önéletrajzom? Projekt jellegű legyen az iromány vagy csak kronológiai sorrendben megjelenő információ halmaz? Melyek azok a munkakörhöz nem kapcsolódó diszkriminatív kérdések, amire válaszolnom kell?

    Várom az ajánlatokat és az elvárások függvényében elkészítem a projektfeladatot. Köszönöm. Minden jutalékos rendszerű ügynöki munkát kizárok és kérem, hasonlókkal ne keressenek, mert dolgozni akarok!

    • Ivanics Réka

      Reply Reply 2010. november 22. hétfő

      Nálunk sokan jelentkeznek állásra, (akkor is, ha nem kérem 🙂 ) és olyankor mindig ez szokott lezajlani:
      Én: És mi a fizetési igénye?
      Ő: 100 000 Ft (pl.)
      Én: Jó, akkor az kerül nekem összesen mindenestül ~160 000 Ft-ba. Vagyis elő kell hogy állítson 161 000 Ft-nyi értéket ahhoz, hogy nekem megérje foglalkoztatni. Ezt hogy tervezi?
      És ekkor van csönd.
      Szóval szerintem a legegyszerűbb, ha azt mutatjuk be a leendő munkaadónak, hogy miért éri meg minket foglalkoztatni. Hogy állítunk elő neki több pénzt/időt. Szaktanácsadóként mindig többet kerestem a cégnek a nyertes pályázatokkal pl., mint amennyibe kerültem. (Persze ezt győztem hangoztatni is, de ez másik történet:) ) Persze ez csak az én szempontom, és kívánok sok sikert, remélem megtalálod a megfelelő helyet.
      Üdv: Réka

    • Nagy Éva

      Reply Reply 2010. november 22. hétfő

      Érdekes meglátás, sok igazságot tartalmaz. A szomorú, hogy ha nincs gyereked, akkor az állásinterjún a kérdés: mikorra tervezik?, ha van, akkor eleve bukta, mert sokszor lesznek betegek, stb… Nőként igenis él a diszkrimináció és akárhogy igyekszünk nem becsülnek meg igazán minket, pedig elég sokat teszünk mi is azért, hogy férfi dolgozók is legyenek a piacon;)
      Arról meg nem is beszélek, hogy milyen arcot szoktak vágni egyesek, amikor kiderül, hogy “csak” anya vagyok és nem vmi multicég feje…
      mintha az anyaság semmit sem érne..

  • tikemi

    Reply Reply 2010. november 19. péntek

    Telitalálat!:D
    Már csak az hiányzik, hogy lefordítsam (átértelmezzem) az én helyzetemre: meglévő termékek értékesítése, újak kitalálása. Ami újabbat kitaláltam irtózatos befektetésbe kerül (nyomtatási költség), s ha nincs megrendelés előre, nyakunkon marad. 🙁 Ja, igen, jövőre az önkormányzat megveszi tőlünk a mikulási csomagba, de most elkéstünk vele.
    Gondolkozz, Mackó, gondolkozz! 🙂

    • tikemi

      Reply Reply 2010. november 24. szerda

      Kíváncsi vagyok, Ági, a véleményedre:
      http://torpmano.blogspot.com/p/level-az-angyaltol.html
      én nagyon izgatott vagyok 🙂

      • tikemi

        Reply Reply 2010. november 24. szerda

        Egy kérdésem is van: szerinted a facebookon közösségi oldalt vagy hivatalos oldalt kell létrehozni, ha a törpmanós blogomat szeretném promoválni, annak rajongókat szerezni? ez a hivatalos, olyan “hivatalosan” hangzik… 😕

        • Vida Agi

          Reply Reply 2010. november 25. csütörtök

          Kicsit bután van fordítva, de vállalkozásnál a “hivatalos oldal” funkciót érdemes választani.

      • Vida Agi

        Reply Reply 2010. november 25. csütörtök

        A szöveg jó lett, dicsérdicsér 🙂
        (valamit babráltál az oldaladdal mostanában? Mert nálam nagy felbontásban Firefox alatt, az oldalsáv becsúszik az oldal tetejére)

        • tikemi

          Reply Reply 2010. november 25. csütörtök

          köszönöm, köszönöm 🙂

          nem babráltam vele semmi különöset, illetve, beraktam a gyereks írást az angyal-levélről a zelegoros logó fölé. de nálam minden rendben van, csak egy cseppet hosszú a rubrika…
          arra tudsz-e megoldást, hogy az űrlapom a leveles oldalon ne legyen olyan széles, mert sehogy se tudtam szűkíteni?

Leave A Response

* Denotes Required Field