webszöveg írás másként, 10 példával

10 mondat, ami megváltoztatja a honlapod eredményeit





Szövegírás. Aki szeret írni, az úgy érezheti nem nagy falat, csak neki kell állni és írni-írni. Aki úgy gondolja, nem tud írni, annak gombóc ül a torkában, merengve ül a billentyűzet előtt és amit leír azt gyorsan vissza is törli…
Egyik csoportnak sincs igaza. Jómagam a rutinos írók közé tartoztam, de az első értékesítési oldalam szövege hamar a kukába került 🙂 Mert honlapszöveget, értékesítési szöveget (a kettő között nincs olyan nagy különbség – mindjárt kiderül, miért) nem lehet csak úgy kipattintani a billentyűzetről, a jó szöveg az alapok elsajátításán, sok gyakorlaton, de leginkább sok tesztelésen át lesz igazán jó szöveg. Éppen ezért jó hír a 2. csoportnak, hogy: a szövegírás tanulható! Lássuk hát:

Most 10 szempontot mutatok és 10 olyan mondatot, amit az újonnan elkészített honlapod szövegébe is beletehetsz, de a már meglevőt is átalakíthatod velük.
(a példák többsége kutyás témáról szól, de mindegyik alá odaírtam az átalakítható verziót is, ahogyan te használhatod a saját szakmádra kiegészítve a saját oldaladon)

1. “Többet szeretnél tudni a kutyák viselkedéséről? Katt ide még több infóért!”

A te verziód: Többet szeretnél tudni a …….-ról? Katt ide még több infóért!

Mindegy, hogy a Nyitólap, a Rólunk oldal, vagy a Kapcsolat: minden oldalnak a honlapodon legyen egy célja.
A célt úgy képzeld el, hogy ez az az irány, amerre a látogatókat tereled az adott oldalról. Ez lehet hírlevél-feliratkoztatás, vagy személyes találkozóra való időpontkérés, vagy ha webáruházad van, akkor ez lehet a kapcsolódó termékekre való átvezetés.

Ha például a hírlevél-feliratkoztatás a célod, akkor minden egyes oldaladon kommunikáld ezt, minden oldaladról mutasson link a hírlevél-oldalra

(Haladóknak: a konverziót tovább növeli, ha a fejlécedben vagy az oldalsávodban is fel lehet iratkozni)

2. “Vajon mit tudnak azok a kutyatulajdonosok, akiknek szótfogad a kutyájuk?”

A te verziód: Vajon mit tudnak azok a ………., akiknek ……………?

Ha azt szeretnéd, hogy el is olvassák a szövegedet, amit nagy műgonddal megírtál, akkor kell valami, ami ráveszi az olvasót, hogy végigolvassa a szöveget. Valami, amire odakapja a tekintetét, ami érdekessé teszi számára a folytatást.
Egy jó címsor pontosan ezt a küldetést teljesíti. Számtalan címsortípus létezik, nehogy azt hidd, hogy elsőre megtalálod a legeredményesebbet: tesztelj többfélét, vagy tesztelj egyet egyenként cserélgetve benne a szavakat és ki fog derülni, nálad mi működik igazán.

TIPP: Ha a Google Analyticsben a vezérlőpulton (Dashboard) legörgetsz, akkor a jobb alsó kockában (Tartalom áttekintése) látod, milyen tartalmakat néznek leggyakrabban a látogatók az oldaladon,
ha ezalatt a “jelentés megtekintése” linkre kattintasz, meg tudod nézni az egyes oldalaidra vonatkozó legfontosabb adatokat. Ha itt az “oldalon töltött átlagos idő” értéke csupán néhány másodperc az azt jelenti,
hogy az adott oldalt nem olvassák el, ilyenkor segíthet egy címsor abban, hogy tovább olvassák a szövegedet.)

Sokféle címsortípus létezik, 2 típus, amit bátran használhatsz:

Hogyan lehetne megoldani, hogy a kutyád végre hallgasson a szavadra?

Tudtad, hogy a kutyatulajdonosok 89%-ának problémát okoz a kutya fegyelmezése? Miért ne tartozhatnál az irigyelt 11%-ba?

Házi feladat: ezt a kettőt írd át a saját iparágadra, így máris van 3 címsorod, amit bármikor bevethetsz!

3. “Vajon nekem való a Szupergazdi 2.0 Tanfolyam?”

A te verziód: Vajon nekem való a ……… ? (vagy ….. helyett: a terméked neve)

Az olvasódnak számtalan kérdés jár a fejében, miközben a honlapodat olvassa: Vajon tényleg megbízható ez a cég? Számíthatok rájuk? Mi lehet abban a csomagban, amiről írnak? Tényleg jó a hírlevél? Nekem való ez egyáltalán?

Ne várd meg, amíg e-mailben felteszik ezeket a kérdéseket neked, hanem írd ki őket te magad az oldalra és válaszold is meg azonnal, de ne egy FAQ oldalra (gyakran ismételt kérdések) rendezve, mert ezeket kevesen nézik csak meg, hanem
ott és akkor tedd fel a kérdéseket, ahol nekik is eszükbe jut: a Rólunk oldalon a veled kapcsolatos kérdéseket, a Hírlevél oldalon a hírlevéllel kapcsolatosakat.

4. “Olyan számítógépre lenne szükséged, amin tudsz néha internetezni egy kicsit, a gyerekek pedig játszhatnak vele, miután megírták a leckét?”

A te verziód: Olyan ………-re lenne szükséged, amivel ………..is tudsz csinálni és a ……….-t is meg tudod oldani?

Te benne vagy a szakmádban, tudsz egy csomó szakkifejezést, de az oldaladon nem a szakértőknek, hanem a laikusoknak szeretnél eladni, tehát beszélj is az ő nyelvükön.

Ne adatokat és tényeket sorolj a termékedről, mert a vásárlók nem adatokat vesznek, hanem élményt. Először tehát arról írj, mire tudják használni, miért lesz jó nekik és utána következhetnek az adatok és a tények a termékről.

5. “Téged is bosszantanak a celebgazdik, akik menő nyakörvet adnak a kutyára, de képtelenek visszahívni, ha beszabadul a játszótérre?”

Találj ki saját szavakat, amiket csak te használsz a témádban, ez nem csak szokatlanná teszi a szövegedet, hanem megjegyezhetővé tesznek az olvasók számára és szórakoztatóvá teszik az olvasást az olvasód számára.

6. “A letöltéshez írd be az e-mail címedet az alábbi mezőbe, kattints a “Letöltöm” feliratra, majd az ezután megjelenő oldalon klikk a nagy zöld gombra!”

Ha azt szeretnéd, hogy az emberek megcsinálják, amit szeretnél, akkor pontosan írd le nekik, mit csináljanak.

Azt szeretnéd, hogy töltsék le az e-bookot? Akkor a gombon legyen rajta, hogy “Katt ide a letöltéshez!”

Azt szeretnéd, hogy vegyenek tőled? Akkor ne akard elmismásolni a megrendelő űrlapot holmi “Űrlap” meg “Jelentkezés” nevekkel, hanem írd ki fölé, hogy “Rendeld meg most!” és láss csodát: nagyobb százalékban rendelnek, mintha nem mondod el, mit tegyenek.

7. “Ezt a módszert egyetlen könyvben sem találhatod meg, mert teljesen eltér az eddig megszokottaktól.”

Egyedi módszerekkel dolgozol? Különlegesek a termékeid? Akkor ne azt írd le, hogy különlegesek, mert ez már nem megy át az olvasók radarján, helyette kelts kíváncsiságot az olvasóidban, legyenek kíváncsiak rá, mi lehet az az új, különleges módszer, az a vadonatúj ajánlat vagy termék, amit kapnak.

Hidd el, a kíváncsiság még a gyanakvó, árérzékeny vevőket is kizökkenti, tudni szeretnék, mi az a titok, amit nem árultál el (de még véletlenül se használd a “titok” szót, ez sokaknál már bekapcsolja az “át akarnak verni” receptorokat)

8. “Kisebb méretre van szükséged? Klikk ide! Nagyobbat szeretnél? Ezt is megoldjuk, klikk!”

Minden igényt kielégítesz, rugalmasak a megoldásaid? Ezt csak akkor írd ki így a honlapodra, ha szeretnéd biztosan elüldözni az olvasóidat.

Helyette írj le néhány konkrét, gyakran előforduló igényt, ahogyan rugalmas tudsz lenni az ügyfeleid felé, néhány példa sokkal többet mond minden általánosító kifejezésnél.

(Haladóknak: Tedd lehetővé, hogy minden csoport egyedi árajánlatot tudjon kérni (vagy megrendelést kitölteni) a saját egyedi problémájára, ettől tényleg úgy fogják érezni, hogy rugalmas vagy és mindenkire gondolsz, de legfőképpen őrájuk :))

9. “Szeretnéd a kutyusodat végre elvinni egy igazi szakemberhez, aki segíteni tud rajta?”

A te verziód: Szeretnéd, ha végre megoldódna a ………….-i problémád? VAGY Szeretnél végre együttdolgozni egy olyan csapattal, aki tényleg segíteni tud rajtad? VAGY Szeretnéd végre kipróbálni azt a terméket, ami tényleg segíteni fog neked?

Az olvasóid alig várják, hogy végre megoldd a problémáikat, miért ne írnád végre bele a szövegeidbe, hogy te tényleg tudsz nekik segíteni?

10. “Nem vagy biztos abban, hogy a kutyád alkalmas-e erre a kiképzésre?”

A te verziód: Nem vagy biztos abban, hogy tényleg segíthet-e neked a ………..?

A legtöbb olvasód bizonytalan. Persze meg akarja oldani a problémát, esetleg keresi is a megoldást (de vannak jópáran, akik még azt sem, ők egyelőre “csak úgy” olvasgatnak), de valójában bizonytalanok, kérdéseik vannak, maguk sem tudják mit szeretnének.
Hát akkor beszélj nekik erről! Tedd fel az ő bizonytalan kérdéseiket és adj rá kielégítő választ, ezzel sokkal többet nősz a szemükben szakmailag, mintha a diplomáidról és az ISO minősítésedről írsz. Mert, ha az ő érzéseikről írsz, az róluk szól és őket leginkább saját maguk érdekli (mint mindenkit :))

Melyikkel fogod elkezdeni?





44 Comments

  • Staudinger Nikolett

    Reply Reply 2012. szeptember 11. kedd

    Ezzel kezdem: “A letöltéshez írd be az e-mail címedet az alábbi mezőbe, kattints a “Letöltöm” feliratra, majd az ezután megjelenő oldalon klikk a nagy zöld gombra!”

    Nagyon köszönöm!

  • Hargitai Anita

    Reply Reply 2012. augusztus 29. szerda

    Kedves Ági!

    Bevallom először kicsit hitetlenkedve próbáltam ki a fenti módszereket, nem hittem volna, hogy tényleg ekkorra jelentősége van pár mondatnak. A mondatok alkalmazása után viszont tényleg naponta háromszor több feliratkozóm lett!
    Már csak azon kell izgulnom, hogy tényleg a legjobbat tudjam nyújtani nekik, tényleg az ő gyermekeiknél is el tudjam érni, hogy megszeressék az angolt!
    Köszönöm még egyszer a tanácsokat (ezeket is)!
    Anita

  • Piroska Schmidt

    Reply Reply 2012. február 09. csütörtök

    Ági!
    Nagyszerű, köszönöm.
    További sok sikert!

    Üdvözlettel Piroska

  • Lévai Lívia

    Reply Reply 2011. december 26. hétfő

    Köszönöm! Nagyon hasznos dolgokat tanultam ma is! 🙂

  • Tihanyi-Konda Szilvia

    Reply Reply 2011. szeptember 19. hétfő

    Ez megint egy nagyon jó, értékes írás!
    Bár a leírtak zömével eddig is tisztában voltam, arra is jó ez a cikk, hogy felülvizsgáljam: csakugyan így csinálom-e a dolgokat a honlapomon? Sajnos nem mindig, mert sokszor az alcímeket utólag akarom beszúrni és erre vagy jut idő, vagy nem. Már csak ezért is megérte elolvasni – megyek is gyorsan, kijavítani az elmaradt címsorokat! 🙂
    Köszönöm!

  • Csányi Andi

    Reply Reply 2011. június 14. kedd

    Az első és a második mondatot fogom használni egyenlőre, aztán jöhet a többi.

  • Ligeti Judit

    Reply Reply 2011. június 13. hétfő

    Köszönöm a segítségedet nagyon hasznos, nekem még nincs honlapom, igazán most tanulom ezeket. Kedves ez az önzetlen segíteni akarás, a mai világban igazán ritkaság.

  • Vedina

    Reply Reply 2011. június 11. szombat

    Ági, ez a szövegírással kapcsolatos “vérfrissítés és vitaminpótlás” most az én tanodámhoz is igen jól jött… Köszönet érte!

  • Anna

    Reply Reply 2011. június 11. szombat

    NAGYON JÓ!!!
    Pár hónapja tervezem a honlapom átgyúrását, ezt a post-ot biztos előveszem a szövegírás előtt!

  • Sipos Tünde

    Reply Reply 2011. június 06. hétfő

    Sziasztok!
    Szeretném létrehozni a saját honlapomat, sok-sok képpel és szöveggel, sokféle témával, de sajnos nem tudom hol és hogyan kezdjek hozzá. Aki tud segítsen! Munkanélkülim lassan lejár, de munka egyelőre sehol, így rengeteg szabadidőm van a hobbijaimra, amiből esetleg meg is tudnék élni, de nem tudom hol induljak el. Email-ben várom a válaszokat:
    tmsipos76@gmail.com
    Köszönettel:
    Sipos Tünde

  • Pal Kinga-Klara

    Reply Reply 2011. június 06. hétfő

    Szerintem is hasznos irás már csak egy kérdésem maradt:nincs hirlevél feliratkozom,de vanak rendszeres olvasóim azoknak is lehet küldeni hirlevelet?

    • Barbi

      Reply Reply 2011. június 07. kedd

      Szia Kinga!

      Figyelj csak, ahhoz, hogy hírlevelet küldhess, először feliratkozókat kell gyűjtened. Nem küldhetsz csak úgy hírlevelet még azoknak sem, akiknek tudod az email címét, mert az spam- nek minősül és nem törvényes.
      Viszont ha nagyon sok olvasód van, ne hagyd ki ezt a remek lehetőséget, hogy feliratkoztasd őket és hírlevelet küldj! Már nagyon olcsón lehet hírlevélszoftvert bérelni, havi 2.000,-Ft- tól, ez igazán nem sok.

      A teendők tehát:
      1. Fizess elő valamilyen hírlevélszoftver szolgáltatónál.
      2. Készítsd el a feliratkozási űrlapodat a hírlevélszoftverben.
      3. Készítsd el a csalidat a honlapodra –> ez lesz az, amiért cserébe a látogatóktól az email címüket kéred (pl. ebook, stb…)
      4. Helyezd ki a csalidat és alá/ mellé a feliratkozási űrlapodat a honlapodra.

      Sok sikert!
      Barbi

      • Pal Kinga-Klara

        Reply Reply 2011. június 09. csütörtök

        Köszönöm szépen a választ.Az e-book megirását már régota tervezem,de ha ljárnak a vizsgák akkor ténleg itt lesz az ideje megirni.

  • Attila

    Reply Reply 2011. június 06. hétfő

    Rendkívül hasznos és azonnal használható információ, hozzá is látok a címsor-gyártásnak. 🙂 Köszönöm!

  • Szilvi

    Reply Reply 2011. június 04. szombat

    Köszönöm a sok hasznos infót, ide mindig érdemes visszatérni!!! Szilvi

  • Rigó Béláné

    Reply Reply 2011. június 04. szombat

    Kedves Ági!
    Azt hiszem most jött el az a pillanat amikor már gondolni merek a munka megtervezésére,hiszen most olyan tanácsokat adtál, ami lendületet adott nekem.Köszönöm!!! Mara

  • dr Kovácsné Erika

    Reply Reply 2011. június 03. péntek

    Annyira jó, hogy ilyen önzetlen és segítőkész vagy Ági!
    Nagyon szeretem olvasni az írásaidat!
    KÖSZÖNÖM! .. és várom a következőt!

  • Kolozsi Mariann

    Reply Reply 2011. június 03. péntek

    Ági!

    Most pont erre volt szükségem, köszönöm! Épp a honlapom fejlesztésén dolgozom, és Tőled mindig remek ötleteket kapok.

    Nálam megvan az oldalsávos hírlevél feliratkozás, most indítottam egy nyereményjátékot is.

    Jövő héten végigveszem a pontjaid és tovább fejlődöm!:)

    Mariann

    • Kolozsi Mariann

      Reply Reply 2011. június 03. péntek

      Apropó, hogy tudok ide képet beilleszteni?

      • Vida Agi

        Reply Reply 2011. június 04. szombat

        Ha regisztrálsz a gravatar.com-on, feltöltesz egy képet és ugyanazzal az e-mail címmel szólsz itt hozzá, amit ott megadtál, akkor megjelenik a képed.

  • Laki Elvira

    Reply Reply 2011. június 03. péntek

    Szia Ági,
    a házi feladattal folytatom. Köszönöm a tippeket, ez mindig jól jön.

  • Moni

    Reply Reply 2011. június 03. péntek

    Ági ezek a mondatok, melyek nem mesterkéltek, igazán nyerőek, gratulálok!:-)

  • Kereki Kriszta

    Reply Reply 2011. június 03. péntek

    Nah, lassan de biztosan kialakul, mit is akarok kezdeni magammal.
    Ez megint egy jó lépcsőfok, csak ilyenkor beindul a zizi a fejemben, és hirtelen akarok mindent 🙂 Most is, ugye ne álljak neki mindegyik mondatot beépíteni? 😀

  • Petriné Veronika

    Reply Reply 2011. június 03. péntek

    Vera Reply:
    2011.junius 3.péntek 18
    Ági csak gratulálni tudok a jobbnál-jobb tippekhez.Mindig sokat
    tanulok belőlük.Ez a 10 pont szuper jó ahogy az eddigiek is.
    Köszönöm!Hasznosítani fogom.

  • dr. Moka Eszter

    Reply Reply 2011. június 03. péntek

    Ági!

    Gondolat olvasó vagy?
    Nem fogod elhinni, úgy indultam neki a hétvégének, hogy a kötelező feladatok után, csinálok valamit a honlapommal, hogy javuljanak az eredményeim.

    Ez még azért is szuper, mert lehet rajta vasalás közben is gondolkodni, hogy fordítsam a magam javára.

    Köszönöm. Eszter

  • Faragóné Keserű Judit

    Reply Reply 2011. június 03. péntek

    Igen, a szövegírást is tanulni kell, ennek is megvannak a kis titkai. Vannak olyan mondatok, kifejezések, és szövegek, amik tényleg hatnak. Sokszor elgondolkoztam, hogy ez vajon manipuláció-e, hogy így hatunk az érzésekre, tudatalattira. Aztán rájöttem, ha őszinték vagyunk, valóban a valóságról írunk, és tényleg jó az, amit csinálunk, akkor igenis meg kell mutatni olyan módon, hogy az felkeltse mások érdeklődését, és jobban megvizsgálja azt, amit alkottunk, amit bemutatunk. Mert ha tényleg jó, akkor legyen hozzá egy profi szöveg, azt követően pedig egy elégedett vásárló vagy ügyfél. 🙂

    • Barbi

      Reply Reply 2011. június 03. péntek

      Judit, ez a “manipuláció- gondolat” már bennem is felvetődött… Aztán rájöttem arra, hogy nem mi, akik lelkiismeretes szolgáltatásunkat vagy igazán jó termékünket kínáljuk megspékelve profi webszövegekkel, szóval nem mi tehetünk arról, hogy ilyesmi gondolat jár a fejünkben. Hanem sokkal inkább azok a rossz tapasztalatok, amiket akkor éltünk át, amikor lelkiismeretlen és rossz szolgáltatást/ terméket vettünk, csak azért, mert lyukat beszéltek belénk. Sajnos ez a tukmálós, vevő torkán lenyomós értékesítési módszer szomorú maradéka, ami bennünk megmaradt még valahonnan a múlt évszázadból. Hála Istennek, hogy az ilyen agresszív értékesítési technikák mára már letűnőben vannak.

  • Ganna

    Reply Reply 2011. június 03. péntek

    Hát nálam ez nagyon aktuális. Be is építek ez-azt. Köszönöm.
    Kriszta

  • Hernyósuli

    Reply Reply 2011. június 03. péntek

    Köszi, olyan jó tippeket tudsz adni!
    Eszter

  • Borbényiné Nóra

    Reply Reply 2011. június 03. péntek

    Uh, ez nagyon használható! 🙂

  • Scmidt Mária

    Reply Reply 2011. június 03. péntek

    Ági Neked, – mindig hasznosak és időszerűek az ötleteid. Köszike

  • Barbi

    Reply Reply 2011. június 03. péntek

    Ági, nagyon jól összegyűjtötted a webszövegírás alapjait. Az elmúlt héten én is írtam egy bejegyzéssorozatot a blogomba éppen erről a témáról.

    Mint szakmabeli, mindenképpen javasolnám az olvasóknak:

    • amikor írjátok weboldalatok szövegét, mindig olyasmit írjatok csak le, amit személyesen, élő szóban is elmondanátok egy érdeklődőnek. Ha erre gondoltok közben, akkor bizonyos, hogy nem fogtok olyan mesterkélt és csűrt- csavart szöveget biggyeszteni a honlapotokra, amit négyszemközt sose mondanátok és az weboldalra érkező látogatók is kapásból átugorják, annyira “mű”- nek hat.

    • próbáljatok mindig a saját célcsoportotokhoz szólni. Ne mindenkihez, hanem a célcsoporthoz, így még hatékonyabb lehet a webszöveg. Hogy kik ők és honnan érkeznek, mire kíváncsiak? A Google Analytics megmondja! 🙂

    Sok sikert kívánok mindenkinek!

    Barbi

  • Patak Cs. Gyöngyvér

    Reply Reply 2011. június 03. péntek

    Az én oldalam is dizájn- és stílusváltás előtt áll, a próbaüzemmód után. Alkalmazni fogom a mondatokat! Nem csak az oldalon, de a levelekben is! Köszi!

  • Kreatív Konyha

    Reply Reply 2011. június 03. péntek

    Nagyon jó az összeállítás (mint mindig), köszönöm. Érdemes lenne az elejétől kezdeni. Igaz az én oldalam pusztán hobbi blog, de itt is fontos, hogy az olvasó megtalálja azt az információt, amit keresett és hasznos számára.

  • Magdinecz Zsuzsanna

    Reply Reply 2011. június 03. péntek

    Nem túl szép a leányzó ? Szívesen tanulok, tanulnék bármit, ami eredményt hoz. Lehet, hogy ez lesz az ?

  • Vera

    Reply Reply 2011. június 02. csütörtök

    Jajj, de mekkora segítség ez most nekünk. Mi is épp átépítés alatt vagyunk, mind szerkezetileg, mind tartalmilag. Mind a 10 mondat nagyon jól jött, köszi!!

  • Tengerecki

    Reply Reply 2011. június 02. csütörtök

    Ez nagyon jó Ági, köszönöm. Augusztusban úgyis frissíteni akartam a “Bartusek, a kutyázó szakkör” oldalamat (www.bartusek.hu), nekem tényleg egy az egyben jók ezek, hasznosítani fogom.
    Köszönöm.

    Tényleg Ági, valami szövegíró tréninged nincs?

    • Barbi

      Reply Reply 2011. június 03. péntek

      De, de, van Áginak szövegíró tréningje, Profi Tartalomfejlesztés Online, ez a neve és én már részt is vettem rajta 🙂 Sok hasznos info volt benne, amit a weboldalamon mind- mind kitűnően hasznosítottam, ajánlom másoknak is. 🙂

    • Vida Agi

      Reply Reply 2011. június 04. szombat

      Ági, lesz “rendes” tréning is szövegírásból, októberben: http://www.gazdagmami.hu/webinariumok/

  • Syl_vee

    Reply Reply 2011. június 02. csütörtök

    Az elsővel fogom kezdeni, majd a másodikkal, utána jöhet a harmadik és az összes többi egészen 10-ig 🙂 Köszönöm!

  • Manianyu

    Reply Reply 2011. június 02. csütörtök

    Lassacskán elkészül a honlapom, így biztosan hasznosítani tudom a leírtakat… Köszönöm 🙂

  • Mészáros Anikó

    Reply Reply 2011. június 02. csütörtök

    Megint remek! Mint mindig 🙂

Leave A Response

* Denotes Required Field