Segítség a kezdő vállalkozóknak: inkubátorház





Kezdő vállalkozóként számos olyan ügyintézéssel, adózással kapcsolatos gyakorlati kérdés felmerül, amivel azt sem tudod, kitől kéne tanácsot kérned. És akkor még ottvannak az alkalmazottakkal kapcsolatos problémák és felmerül az is, szükséges-e irodát bérelned, ha pedig otthonról dolgozol, akkor hova szervezd az üzleti megbeszéléseket vagy a tréningeket. Egy idén ősszel induló kezdeményezés ebben is segít.

Csizmadia Katalint a vállalkozói Inkubátorház projektről kérdeztem:

Vida Ági: A legtöbb kezdő vállalkozónak komoly nehézségeket okoz az adminisztráció megszervezése. Nehéz jó könyvelőt, titkárnőt, bérszámfejtőt találni. Hogyan tudtok segíteni ebben?

Csizmadia Katalin: Az Inkubátorház és üzleti szolgáltató központ elsősorban a vállalkozásuk kezdeti, törékeny szakaszában lévő vállalkozóknak nyújt védőernyőt. A hozzánk fordulók vállalkozásindítási és működtetési tanácsokon kívül – jutányos áron – szakértői szolgáltatásokat, akár teljes cégszervízt is igénybe vehetnek. Például egy kezdő vállalkozás, amely ‘otthonról’ működik, székhelyként, telephelyként megjelölhet minket, tárgyalásait eseti bérleti díj fizetése mellett nálunk bonyolíthatja. Hozzánk irányíthatja levelezését, megbízhat üzleti levelezéssel, ügyintézéssel. Könyvelési , bérszámfejtési feladatokat – korszerű informatikai rendszerrel – szkennelt számlák, mobiltelefonon továbbított információkkal távolról is vállalunk. Természetesen a hagyományos személyes kapcsolaton alapuló ügyintézés is elérhető nálunk. Több szolgáltatás együttes igénybevétele a vállalkozónak költségmegtakarítással jár, ám fontos, hogy akár egyetlen szolgáltatás is igénybe vehető. Munkatársaink megbízható szakemberek, vállalkozóbarát attitűddel, ezért bárki bizalommal fordulhat hozzánk.

Vida Ági: Mit jelent az a kifejezés, hogy “inkubátorház”? Milyen előnyökkel jár, ha itt bérlek irodát?

Csizmadia Katalin: Az inkubátorház egy lehetőség, hogy a kezdő, illetve már nem kezdő, de fejlődni vágyó kis- és középvállalkozások hozzájussanak az uniós és hazai vállalkozási fejlesztéseket célzó lehetőségekhez, támogatásokhoz egyénileg, illetve ami még fontosabb közösen. A vállalkozói inkubátorház a piacképes üzleti ötlettel rendelkező fiatal. fejlődő vállalkozások megerősödését segíti. A magányos vagy társas vállalkozások odfigyelést, tanácsokat, és nem utolső sorban üzleti kapcsolatokat szerezhetnek itt. A piaci árnál olcsóbb irodabérlet tehát egy inspiráló üzleti környezettel, közösségi szemlélettel, segítő hozzáállással párosul. Ráadásul a vállalkozáshoz szükséges szolgáltatások könnyűszerrel, egy helyen elérhetőek.

Vida Ági: Milyen eszközöket és helyiségeket tudtok biztosítani?

Csizmadia Katalin: Igénybe vehető nálunk klasszikus irodabérlet (12 m2-től). Alkalmilag bérelhető tárgyaló, oktató- és konferenciaterem is, de lehetőség van munkaállomás bérlésére a nyitott irodában. A beköltöző vállalkozások internetes tartalmakat helyezhetnek el a közös szerveren, igénybe vehetik a központi nyomtató és fénymásolót. Ezeken kívül alkalmilag bérelhető projektor, digitális tábla, iratkötő stb. Kevés induló beruházással, csak bérleti díj fizetése mellett szinte minden irodai szolgáltatás elérhető nálunk. A házban reggelizőhely, étterem és könyvtár is van.

Vida Ági: Hol és mikor nyílik meg az inkubátorház?

Csizmadia Katalin: A beruházás Zuglóban a Gizella út 42-44. sz alatt található. Nyitás: 2010. szeptember, ezért már most várjuk a beköltözni vágyók jelentkezését, hogy az irodák végleges kialakításánál igényeiket figyelembe vehessük

Vida Ági: Úgy hallottam, külön foglalkoztok a női vállalkozókkal is. Mit tudtok nyújtani az ő számukra?

Csizmadia Katalin: Egyéni stílus- és öltözködési tanácsadással, varrónői szolgáltatással, nőkre, női élethelyzetekre szabott pénzügyi tanácsokkal segítjük a személyes érvényesülést. Külön hangsúlyt fektetünk a nők által kedvelt vállalkozási területek támogatására. Most például egy kávéházi sütemény alkotói versenyt szervezünk. Szeretnénk, ha a magyar vendéglátó helyeken tartósítószer nélkül eltartható, házias sütemények jelennének meg…

Az Inkubátorház szolgáltatásairól ezen az oldalon tájékozódhattok: http://www.uzletihalozat.hu/





18 Comments

  • Timi

    Reply Reply 2013. május 06. hétfő

    Szia Ági!
    Fiatal vállalkozóként érdeklődnék, hogy Budapesten melyik inkubátorházat ajánlanád. Ahol segítségemre lennének a kezdeti lépésekben.
    Köszönöm a válaszodat és a segítségedet.

    Tavaly ilyenkor találtam az oldaladra és azóta tudom, hogy vállalkozni szeretnék. Sokat segítettél az írásaiddal nekem, a helyes irány megtalálásához.

    Timi.

    • Vida Agi

      Reply Reply 2013. május 08. szerda

      Sokféle szolgáltatást nyújtanak ezek a házak és szerencsére egyre több indul. A Moha Házat jó szívvel ajánlom: http://www.mohahaz.hu

  • Németh Adrienn

    Reply Reply 2011. április 08. péntek

    Kedves Ági,

    egyszerűen szuper amit csinálsz, már azzal rengeteget tanultam Tőled, hogy olvasgatom ezt a honlapot. Két kérdésem lenne:

    Én valami olyasmit szeretnék létrehozni, ahol szakembereket sorakoztatok fel, és én irányítom hozzájuk az “ügyfeleket”. Ahhoz, hogy én ezt csináljam, és ez megjelenne a honlapomon is, ehhez nekem kell céget alapítanom, vagy egyéni vállalkozónak lennem? gondolom, mint magánszemély csak úgy nem lehet csinálni, hiszen szolgáltatást közvetítek..
    ..illetve ha könyveket árulok a honlapomon keresztül, akkor szintén ez a kérdésem, hogy ehhez kell valami céges háttér? én úgy sejtem, hogy másként nem megy.. valamint ehhez már kell webshop rendszer kialakítása, vagy anélkül is megy?

    nagyon köszi,

    Adrienn

    • Vida Agi

      Reply Reply 2011. április 08. péntek

      Mind a két dologhoz kell majd számláznod a partnereid/vásárlóid felé, tehát számlaképesnek kell lenned (egyéni vállalkozó vagy cég). Könyvekhez a webshop akkor kell, ha sok a termék, ha csak néhány nagyon jól körvonalazott témában található könyvet ajánlasz, ahhoz nem kell shop.

  • Móni

    Reply Reply 2010. március 27. szombat

    Ági!

    Köszönöm szépen a gyors választ. A könyvkiadást kérdezte a férjem, s azt mondták neki, hogy a könyvkiadáshoz nyomdász végzettség kell. Te ilyen számot vettél fel ahhoz, hogy a saját könyveket értékesíthesd? Az egyéb felnőtt oktatás alatt a Tanórán kívüli oktatást érted vagy a Általános képzési célú felnőttképzést, mert konkrétan ilyen cím nincs….
    Kerestem a tréning és tanácsadást is, s ezt találtam: Oktatási, nevelési, módszertani tanácsadás, szakmai tervezés, szakértés (856001), ez lefedi a konzultációt, s szerinted engedélyhez kötött?
    teaorszamok.hu oldalon nézem, s ott sehol sincs feltüntetve, hogy mi a feltétel. Tudsz olyan oldalt ajánlani, ahol fel vannak azok is tüntetve?

    Köszi

    Móni

  • Vida Ági

    Reply Reply 2010. március 27. szombat

    Móni, ehhez többféle számot is használhatsz. Az egyik az Egyéb felnőtt oktatás, a másik a tréning vagy a tanácsadás, a harmadik a könyvkiadás (ha dobozos terméked van)

  • Móni

    Reply Reply 2010. március 27. szombat

    Szia Ági!
    Nem teljesen ide illik, de itt szeretném megkérdezni, hogy milyen TEÁOR számot kell felvenni, ha online oktató anyagot szeretnék csinálni és esetleg később konzultációs lehetőséggel?
    MSN egyéb oktatás megfelelő? (8559?)
    8541 felső szintű, nem felsőfokú fedné le a témakört, de az okmányirodában azt mondták, hogy ahhoz pedagógiai képzettség kell.
    Szerinted miket igényeljek meg?
    8560 Az oktatást kiegészítő tevékenységnek van valami követelménye?

    Köszönöm a segítséget!

    Móni

  • Jónásné, Erzsi

    Reply Reply 2010. március 19. péntek

    Kedves Erzsébet!

    Ezzel maximálisan egyetértek, akár vállalkozó az ember akár alkalmazott, rendkívűl sok (adó, tb, stb) jogszabály vonatkozik rá. Sajnos eljön az az idő, amikor magánszemélyként is adótanácsadót, könyvelőt kell tartani. Arról nem is beszélve, hogy legutóbb még a helyi Egészségpénztári ügyintéző is nem kicsit félretájékoztatott gyes-gyed kérdésben. És én anno még könyvelő akartam lenni…

    Üdv
    Erzsi

  • Horváthné Pelyva Erzsébet

    Reply Reply 2010. március 18. csütörtök

    Sziasztok!

    Néhány gondolatot megosztanék, kicsit más szemszögből.

    Jogi ügyekkel kapcsolatban bevált szokás, hogy az adott szakterületre specializálódott jogászhoz, illetve ügyvédhez fordul az ügyfél.

    A vállalkozások, egyéb szervezetek, magánszemélyek tevékenysége is szerteágazó és ennek megfelelően a könyvelése, adózása is eltérő. A könyvelők tekintetében is el kellene fogadni, hogy minden területhez maradéktalanul ők sem érthetnek, arról nem beszélve, hogy nem kizárólag könyvelnek, hanem adózási, üzletviteli, munkajogi, bérszámfejtési és társadalombiztosítási, olykor még munkavédelemi, foglalkozás-egészségügyi tanácsokat is elvárnak az ügyfelek. Ezek mind-mind külön szakma, szaktudást és szakmai gyakorlatot igényel. Természetesen van olyan terület amelynek ismerete nélkül a könyvelést sem tudná elvégezni.

    Az adószámos magánszemély mind adózási, mind járulékfizetési oldalról szabályozott, csak bonyolult (Szja, Tbj., EHO, Art). El kell tudni bírálni a biztosítási kötelezettséget (keletkeztet-e, vagy nem), mivel feltételhez kötött jogviszony, az is szempont, hogy magánszemély, vagy foglalkoztató felé számláz. Mivel számlát ad gyakran összemossák az egyéni vállalkozói státusszal, ennek a foglalkoztató (vállalkozás) felé való számlázásnál van jelentősége.
    Egyedül az nincs jogszabályban lefektetve, hogy milyen tevékenység sorolható be az adószámos magánszemély kategóriába, ebben az APEH a mindenható.
    Véleményem szerint -ha egyéb feltételeknek megfelel a magánszemély- csak az válassza, aki maradéktalanul tisztában van a vonatkozó adó és járulékfizetési szabályokkal, mert pl. 27%-kal több is maradhat a zsebében.

    Kis túlzással, de egy év alatt annyi változás volt a jogszabályokban, mint égen a csillag, ember legyen a talpán aki teljes körűen naprakészen követni tudja. Úgy vélem nem elegendő csak a netet böngészni, tartalmilag elavult, többnyire hatályon kívül helyezett szabályokat tartalmaznak, ezért elengedhetetlen szakemberrel való személyes konzultáció.

  • Jónásné, Erzsi

    Reply Reply 2010. március 17. szerda

    Sziasztok!

    A könyvelő megkeresésével kapcsolatosan szeretnék egy gondolatot hozzáfűzni. A meglévő cégünk tapasztalatai alapján: nem elég egy könyvelőt megkérdezni. Tényleg igaz, hogy néha még ők sem tudnak konkrét választ adni. Ha egy adott témában kettőt kérdeztem meg, akkor persze két különböző választ kaptam. 🙂

    Az inkubátorház jó ötlet. Lenne egy két kérdésem 🙂

    Üdv

    Erzsi

  • Valentina

    Reply Reply 2010. március 16. kedd

    Köszönöm a válaszokat!!!
    Azt hiszem, hamarosan felkeresek egy könyvelőt és kifaggatom.

    PS.: …huhhh, de bonyolult becsületesnek lenni…

  • Bernadett

    Reply Reply 2010. március 15. hétfő

    Köszönöm válaszodat.

  • Vida Agi

    Reply Reply 2010. március 15. hétfő

    Nem, ehhez nem kell munkaviszony. Akkor kell járulékot fizetni, ha bevétel van. évi 1 millió Forint felett nem érdemes, mert magasabb adókat kell utána fizetni. Mivel elég rendezetlen ennek a formának a jogi helyzete, ezért nem igazán javasolt, gyakran a könyvelők sem tudják, mihez kezdjenek vele. Jobb inkábbb kiváltani a vállalkozóit vagy céget alapítani.

  • Bernadett

    Reply Reply 2010. március 15. hétfő

    Kedves Ági,

    Adószámos magánszemélyhez kapcsolódik a kérdésem: Ennek feltétele a bejelentett havi min. 36 órás munkaviszony? Ha nem, akkor adószámos m.szem. esetén járulékokat nem kell külön fizetni?
    És mi az a határ, ami alatt ajánlod ezt a formát? (Például havi bruttó 100ezer forint alatt?)

    Ha adószámos magánszemély megoldást választja valaki, és év közben megnövekszik a bevétele, akkor minden gond és probléma nélkül át tud térni például egyéni vállalkozói státuszra vagy alapíthat céget is?

  • Vida Agi

    Reply Reply 2010. március 15. hétfő

    Valentina, több megoldás van. Létezik az ún. adószámos magánszemély fogalma, ezt az APEHnél kell igényelni, ilyenkor a bevételeidet az SZJA-val együtt vallod be és adózod le, ez akkor jó, ha nincs folyamatosan sok bevételed az eladásból.
    Ha rendszeres eladást szeretnél, akkor jobb az egyéni vállalkozás vagy a cégalapítás. Ehhez itt találsz segítséget: http://onlineadozas.hu/szakkepesites/hobbibol-penzt-milyen-formaban

  • Mészáros Anikó

    Reply Reply 2010. március 13. szombat

    Valentina! Mindenképp kell valami jogi forma, első körben én az egyéni vállalkozást javasolnám.

  • Valentina

    Reply Reply 2010. március 13. szombat

    Sziasztok!
    Nem annyira a témába vág… a kérdésem: egy viszonylag egyszerű dolog az ötletem, nyelvoktató e-könyvet szeretnék csinálni (hogy pontosan miről, azt nem mondom meg, mert ellopják az ötletem! :P) és az interneten keresztül értékesíteni. Mi lenne a legegyszerűbb formája, hogy törvényes keretek közé vigyem a dolgot? Kéne alapítanom egy céget… vagy egyéni vállalkozóként? …nem tudok semmit ezekről a dolgokról! 😮
    Üdv. és szép napot! 🙂

Leave A Response

* Denotes Required Field