látogatószerzés így tudd meg hogyan szerezhetnél több látogatót a keresőből

Tudj meg többet az oldaladról, kutasd a piacodat ezzel az alkalmazással!

Ma egy klassz online szolgáltatást szeretnék nektek megmutatni, amivel többet tudhattok meg az oldalatok kulcsszavairól, javíthatjátok azokat a hibákat, amik miatt a keresőben nem teljesít elég jól az oldalatok, de használhatjátok arra is, hogy jobban megismerjétek a vásárlóitokat vagy akár többet tudjatok meg a versenytársaitokról.

Első lépésként nyisd meg a www.semalt.com oldalt!

Írd be a honlapod címét az oldal közepén található mezőbe:

TIPP: ha még nincs honlapod vagy blogod, a konkurensed oldalát is beírhatod, ezzel sokat tudhatsz meg arról, milyen kulcsszavak vannak az oldalán, honnan jönnek a látogatói stb.

Ezután kicsit várnod kell, amíg az oldal elvégzi az elemzést (ha lassú a neted, ez akár 10 percig is eltarthat, de türelem, megéri):

Jelentkezz be az oldalra (ezt Google+-al vagy Facebookkal is megteheted a regisztrációs űrlap alatti ikonokra kattintva, nem kell bepötyögnöd az adatokat):

És máris megjelenik az elemzést tartalmazó oldal (ezt egyébként emailben is elküldik neked, hogy bármikor elérd). Az oldal bal felső sarkában azt láthatod, hogy a látogatók hány %-a érkezik a különféle kulcsszavaidra:

A jobb alsó sarokban megjelenik egy hibalista, ami tartalmazza azokat a hibákat, amiket érdemes lenne kijavítanod a honlapodon, hogy jobb eredményt érhess el a keresőben. Például ilyeneket láthatsz:
Bounce Rate: visszapattanási arány, azaz milyen arányban hagyják el az emberek néhány másodperc után az oldaladat
IP Canonicalization: ha a domainneved www.domainneved.hu és domainneved.hu formában is használod, a két tartalomnak ugyanoda kell mutatnia, ha ez nem egyértelmű, a keresők nen tudják eldönteni, melyik oldal tartalmát indexeljék be. Erről bővebben itt olvashatsz.
Images: az oldaladra feltöltött képekhez megadtad-e az ALT-taget (ez egy rövid kis szöveg, amit általában a kép feltöltésekor lehet megadni, az a jó, ha a képen látható dolgokat írja le 1-2 szóval és tartalmazhatja a kulcsszót is)
Flash: lehetőség szerint ne csupa flash animációból álljon az oldalad, mert ezeket nem tudja indexelni a Google

A legizgalmasabb információkat a „Website positions” képernyőn találhatod:

Innen ismerheted meg az adott honlap kulcsszavait, amiből:
– felismerheted, milyen kulcsszavakra lehetne még optimalizálnod, amire eddig nem tetted,
– milyen témákról lenne érdemes még írnod, amiről eddig még nem írtál,
– megtudhatod, hogy a versenytársaid oldalára milyen kulcsszavakra érkeznek a látogatók.

A kulcsszavak teljes listáját le is töltheted a lista felett a PDF vagy a CSV ikonra kattintva.

A megszerzett információ persze csak akkor ér valamit, ha használod is:

– Javítsd az esetleges hibákat az oldaladon!
– Nézz utána, hogy az adott szavakra hol szerepelsz a kereső találati listáján!
– Azokról az új kulcsszavakról, amik nagyobb témakört ölelnek fel érdemes cikksorozatot is írni, esetleg kategóriaként vagy címkeként is felveheted őket a blogodba, így még több látogatót szerezhetsz!
– Írj fel új témákat, amikről érdemes írnod a blogodban, hírleveledben, közösségi oldalakon! A kulcsszólistában számos olyat találhatsz, amire nem is gondolnád, hogy érdekli az embereket.
– Egy-egy új kifejezésre nem csak blogbejegyzést készíthetsz, hanem Youtube videót is, ez is segíthet, hogy minél többen találjanak rád a keresőből!
– Keresd az összefüggéseket! Ezekben a listákban gyakran vannak olyan kifejezések, amik összefüggnek egymással és kiderülhet belőle egy-egy olyan terület, amiről érdemesebb mélyebben is írni, esetleg ötletet adhat új termékekhez, képzésekhez is.
– Ha piackutatásra használod: keress rá több versenytársad honlapjára is és vesd össze egymással az eredményeket! Rengeteg hasznos infót nyerhetsz ebből ahhoz, milyen témákról lenne érdemes elsőként írnod.

Comments are closed.