Tévhitek az internetes pénzkeresetről

„Keress pénzt, csak hirdetésekre kell kattintgatni”

„Internetes pénzkereset – csak e-maileket kell elolvasni”

„Fizetünk a látogatóid után”

Ígéretek, amik könnyű pénzkereseti lehetőséget ígérnek, de soha nem teljesülnek. De ha ezzel nem, akkor mégis: Hogyan lehet az interneten pénzt keresni?

Miért nem működnek ezek a módszerek?

Ezek a rendszerek arra épülnek, hogy a szolgáltató egyrészt szerez hirdetőket, akik egy szoftveren keresztül vagy a honlapján, esetleg e-mailekben hirdetnek, és olyan könnyű pénzre vágyókat, akik a hirdetésekre kattintanak. Logikus a rendszer, hiszen a hirdető konkrét mérhető kattintásokat kap a hirdetéseire, csak éppen ez a hirdetési mód egyáltalán nem költséghatékony. Számos rendszer indult már erre az elvre építve és a többsége össze is dőlt, mert a hirdetők nem valódi vásárlókat kaptak, hanem csak egy csomó „kattintót”. A kattintgatók számára sem jó a rendszer, mert kifizetés mindig csak egy bizonyos összeg felett van és a többségük ezt a határt sosem éri el…

A látogatók száma után sem lehet pénzt keresni. Ez egy olyan tévhit, amit gyakran hallok, és ami talán abból ered, hogy a látogatók száma valóban nagyon fontos, bármilyen üzleti modellt is választasz. Ez szimpla matematika: minél többen látogatják a blogodat, a honlapodat, minél ismertebb vagy, annál nagyobb azoknak a száma, akik rákattintanak a hirdetéseidre, terméket rendelnek tőled, feliratkoznak a hírleveledre és később rendelnek stb. (a látogatottságnövelésről egyébként az Online Vállalkozás Tuning képzésen is lesz szó, mert ez valóban mindennek a kulcsa)

Milyen webes üzleti modellek léteznek?

1. Hirdetések

A legtöbbek által ismert internetes pénzkereseti mód ez: készítek egy honlapot vagy blogot, és kiteszek rá hirdetéseket. Amilyen egyszerűnek tűnik ez, olyan nehéz a valóságban.

Kétféle lehetőség van, amit csinálhatsz:

1. Keresel hirdetőket, akik havidíj ellenében megjeleníthetik a hirdetésüket az oldaladon. Ezt induló honlapon, kapcsolatok nélkül nehéz megvalósítani. Nagyon jó, minőségi, nagy látogatottsággal rendelkező oldal kell ahhoz, hogy hirdetőket találj, akik fizetnek a megjelenésért. A gyakorlatban azt látom, hogy évek telhetnek el, mire egy induló oldal eljut arra a szintre, hogy a megélhetéshez szükséges jövedelmet képes ilyen módon megtermelni. Ehhez természetesen vállalkozónak (egyéni vállalkozó, Bt., Kft.)kell lenned, hogy a hirdetők számára tudjál számlát adni.

2. Regisztrálsz a Google Adsense (www.google.com/adsense) programra, kiteszel a blogodra hirdetéseket és minden egyes kattintás után jár valamennyi pénz (kb. 10 centtől-másfél dollárig), ezt havonta összesíti és kifizeti neked a Google, ha eléri legalább a 100 dollárt. A kifizetés itt úgy történik, hogy ha eléred a 100 dollárt, és a partneroldaladon kéred, hogy fizessék ki számodra, akkor a Google küld egy csekket, amit a bankban lehet készpénzre váltani.

2. Partnerprogramok

A második lehetőség a cikkben is szereplő partnerprogramokra való regisztrálás (ilyeneket találsz a partnerprogram.lap.hu oldalon). Itt azt kell tenned, hogy beregisztrálsz a partnerprogramba, kiteszed a honlapodra a program bannerét, ajánlod a termékeket és ha valaki rajtad keresztül vásárol, jutalékot kapsz.

3. Saját portéka

A harmadik lehetőség, hogy saját terméket vagy szolgáltatást kínálsz az oldaladon, a blogban pedig kiteszel egy bannert ahonnan meg lehet nézni, mit és hogyan lehet tőled rendelni. Ilyenkor a blog szerepe, hogy sok látogatót hozzon, akiknek egy része előbb-utóbb vásárlóvá/megrendelővé válik. Mindez egy komplex folyamat eredménye, amiben nagyon sokat számít az idő: minél tovább írod a blogot, annál ismertebb lesz, kialakul egy törzsgárda, akik mindig olvasnak, ajánlják másoknak is, hozzászólnak, beszélnek rólad. Ha már rögtön az elején a termékekről és az akciókról írsz, azzal elvágod annak a lehetőségét, hogy vásároljanak tőled.

Ennél hatékonyabb és kezdők számára is könnyen kivitelezhető, ha a blogban felajánlod, hogy iratkozzanak fel a hírleveledre, így a hírlevélfeliratkozókat könnyebben eléred, bármikor tudsz velük kapcsolatot létesíteni. Egy hírlevél-adatbázis nélküli blognál a látogatók 85%-a új látogató, aki először jár az oldalon, és valószínűleg vissza se jön többé (az RSS feliratkozók aránya, akik később RSS olvasó segítségével követik az írásokat, 1% körüli), ez nagyon látványos akkor, ha pl. egy blog.hu-s blogbejegyzéssel kikerülsz az Index címlapjára: a látogatóáradat jön, aztán megy, és alig-alig marad belőle állandó olvasó.

Ezzel szemben, ha van hírlevél-adatbázis, akkor egy induló oldalnál a látogatók 5-10%-a feliratkozik a hírlevélre (ha tudod, mit kell csinálni, akkor még többen), így máris újra és újra vissza tudod hozni őket a blogra, sokkal több embert érhetsz el, gyorsabban épülhet fel a leendő vásárlókkal a kapcsolatod, mert folyamatosan olvassák a bejegyzéseidet és hamarabb tudsz nekik ajánlatot tenni a termékeidre (vagy csak egy banneren vagy szöveges banneren reklámozhatod a hírleveledben a terméket)

Számokban kifejezve: ha van egy honlapod napi 100 látogatóval (ennél többet is el lehet érni, az én oldalaimat, több, mint 9000-en böngészik naponta), akkor abból 5-10 ember feliratkozik a hírlevélre, a feliratkozóknak kezdetben csak 1-2, de idővel a 10-15 százaléka vásárol (ez az arány függ attól, mit kapnak a feliratkozásért cserébe, mennyire színvonalas az oldal, mi a termék, mennyire sikerült bizalmat építened). Ha van egy 5000 Forintos terméked, 5 ember iratkozik fel naponta a hírlevélre és a feliratkozók 1%-a vásárol, akkor naponta 0,05 terméket adsz el, tehát 20 naponta keresel 5000 Forintot. Ez a legrosszabb eset, nagyon kezdőknél fordulhat ilyesmi elő.

De ebben az a jó, hogy a folyamatot te befolyásolod:

  • növelheted a napi látogatottságot 100-ról 200 főre, akkor máris 10 naponta keresel 5000 Forintot (nekem a 2. hónap végére volt ekkora látogatottságom)
  • javítasz a feliratkozási arányon (legalább 10% még kezdők számára is elérhető),
  • javítasz az értékesítési arányon (többen menjenek rá az értékesítési oldaladra és az hatékonyabban adjon el, 5% még kezdők számára is gond nélkül megvalósítható, ha néhány alapszabályt betartasz)

Számoljunk: ha napi 200 látogatód van, ebből napi 20 iratkozik fel a hírleveledre és a feliratkozók 5%-a vásárol, akkor kerestél napi 5000 Forintot.

Fontos tudnod, hogy bármilyen bevételed van, azután adózni kell. Az Adsense bevételek esetén magánszemélyként az SZJA bevallásban kell bevallanod a keresetet, minden más esetben vállalkozói formában kell működnöd és adóznod is.

Joggal merülhet fel benned néhány kérdés:

    – Vajon képes leszel-e te ezeket az arányokat elérni?
    – De mi legyen a terméked?
    – Mit tegyél, ha nem tudsz vagy nem akarsz saját termékekkel foglalkozni?
    – Mi a helyzet, ha olcsóbb a terméked, akkor vajon többen vásárolnak-e?
    – Mi van, ha drágább a terméked, azt hogyan lehet eladni?
    – Milyen módon lehet a fent említett arányokat tovább növelni?
    – Hogyan lehet a téged érdeklő témáról látogatott blogot írni?
    – Hogyan lehet a meglevő blogodat kereseti lehetőséggé alakítani?

Na, erről lesz szó a Tuning képzésen!

36 Comments

  • Horváth Éva

    2014. június 04. szerda

    Kedves Ági!

    Az lenne a kérdésem, hogy négy napja indítottam el a blogom a hirdetéseket Adseense programmal. Több féle hirdetési formátumot elhelyeztem eddig a blogomon, de nem sok a látogatók és a kattintások száma. Mármint, mai hirdetéseket illeti. Blogom több, mint 81 ezer oldal megjelenítéssel bír.

    Mit tehetnék még annak érdekében, hogy többen kattintsanak a hirdetésekre?

    Köszönöm válaszodat!
    Horváth Éva

  • Marton Melitta

    2013. szeptember 16. hétfő

    Kedves Ági!

    Nem tudom hogy pontosan hol tudok kérdezni tőled de most ezt a cikket választottam erre. 🙂
    Hol lehet utána nézni annak, hogy az Adószámos Magányszemély milyen tevékenységet folytathat? A neten nem találtam semmilyen konkrét leírást hogy milyen munkákat vállalhat, mire van jogosultsága és mire nincs. Esetleg milyen átmeneti megoldás segíthet még, akkor ha nincs elég bevétel hogy valaki vállalkozó legyen…?
    A másik kérdésem, hogy ha készítek egy oktató DVD-t, akkor annak mindenképp kell ISBN-szám? Ha igen akkor az hogyan és kitől lehet kérni és milyen tevékenységi kört kell hozzá felvenni, hogy árulhassam? Egyáltalán, mit adószámos magánszemély árulhatom-e? Sokszorosíthatom-e…stb.?
    Válaszodat nagyon köszönöm!
    Szép napot!
    Melitta

  • Zsuzsi

    2013. május 18. szombat

    Kedves Ági!
    Köszönöm a cikket, lenne egy kérdésem. Ha a Google Adsense-t használom, akkor nem kell vállalkozónak lennem? Nem kell a bevételből adóznom?

  • Avon

    2011. június 29. szerda

    Nagyon jó ez a cikk és remekül rávilágított a pénzsóvár embereket megfogó sok kamus cégre. Tényleg nem működik az a modell, hogy az embereknek fizetünk a kattintgatásokért mert tulajdonképpen az a cégnek nem igazi érdeklődő vásárló csak egy olyan személy aki már unja a sok hülye reklámot de elhiszi azt a mézesmadzagot amit elhúznak előtte, hogy ebből valaha is pénze lesz neki. Ezek a rendszerek egyszerűen időpocsékolás. Anno a SPEDIA BAR programja is ilyen volt és max. 1 – 2 embernek fizetett a legtöbbet kirúgta csalás vádjával. Mondjuk nagyobb cégekre és komolyabb programokra is jellemző ez. Számtalan webmester volt már aki a Google Inc. -től kapott levelet, hogy „You have too many invalid clicks” és szépen kirúgták őket a programból. Nagyon nehéz tényleg jól működő internetes pénzkeresési forrást találni. S az a legnagyobb probléma, hogy azok a cégek akik szépen egyoldalúan módosítják a megállapodást és csakúgy kitesznek valakit a programból mondvacsinált okokra hivatkozván azok a legfontosabb dolgot a BIZALMAT amortizálják 🙁 Egyébként a legtöbb affiliate program úgynevezett privacy policy részében le van írva, hogy gyakorlatilag nem kell megindokolniuk semmit és bármikor bármilyen rendszerükben levő account -ot felfüggeszthetnek, törölhetnek. A legjobb az ha az embernek egy valós szerződés is van a kezében (nemcsak digitális), amely aztán bírósági eljárás útján érvényesíthető.

  • Detti

    2010. december 01. szerda

    Eddig nagyon tartózkodtam a konkrét temékmárkák ajánásától, és értékesítésétől, de úgy látom, hogy ezt várják a látogatók is.
    Végiggondolom, hogy milyen struktúrában tudom bevállalni, hogy ne adjam el magam…
    Még egyszer nagyon köszi a felém irányuló figyelmedet!

    • Detti

      2010. december 01. szerda

      Bocsi, az Éva válaszához szerettem volna írni, de ide sikeredett!

  • Detti

    2010. november 30. kedd

    Szia Ági!

    Egy kicsit elakadtam a sminkes oldalam továbblépésében.
    Szeretném elkezdeni azt a munkát, amiből közvetlen bevételeket produkálhatok! Készítem az ingyenes videókat, könyvet, sminkleckéket.
    Azt viszont naponta átgondolom, hogy mit adjak pénzért? Mmintha valami gátolna a továbblépésben! Azt tanitod, hogy a mit csináljunk legyen az ingyenes, a hogyanból pedig lehet bevételünk.
    Szívesen venném az átlendítő tanácsodat, mi alapján alkossam meg az infotermékemet?

    Üdv: Detti

    • Nagy Éva

      2010. november 30. kedd

      szerintem smink csomagokat is összerakhatnál. pl alapeszközök kezdőknek…. azt sem tudom mi kell ahhoz hogy elkezdjem;)
      régebben vettem arclötyit, mert a reklám azt mondta, de csak otthon jöttem rá, hogy vatta is kéne:D
      fog.sincs mi kell hozzá, mit mire és őszintén szólva az eladók nem túl segítőkészek, és égő is ilyenekről 30évesen érdeklődni… úgy néznek rám…. jóvanna nem mindenki kezdi 10évesen:)

      • Detti

        2010. december 01. szerda

        Szia Éva!

        Köszönöm Neked, hogy már többször is válaszoltál a kérdésemre, és igazán jól használhatóak a tanácsaid!

        Üdv. Detti

        • Nagy Éva

          2010. december 01. szerda

          igazán nincs mit,csak a saját helyzetemből indulok ki, de a férjem már évek óta nyúz a sminkkel, talán most majd az oldaladdal hozzákezdek:)
          és még egy amit elfelejtettem, neked is kellene ilyen kis ikon vagy megjegyzés, hogy kinek ajánlod: kezdő, haaldó, mi mennyi idegig tart kezdőnek, haladónak,lista mi kell hozzá, stb. tippek, mit ne csinálj, mit mire ne kenj, hogy lesz tartósabb..
          persze ez csak egy laikus vélemény, olyat is meg kéne kérdezni, aki egy kicsit ért hozzá:)
          és ajánlhatnál terméket, pl te miket használsz, szerinted milyen árfekvésűt érdemes venni. És ha már ajánlod, lehet, hogy árulnod is kéne:)

  • Szilvia

    2010. november 29. hétfő

    Én eddig a hirdetésekkel és a partnerprogramokkal próbálkoztam. Azt tapasztaltam, hogy a hirdetések, pl. az AdSense sokkal eredményesebb, ez folyamatosan hoz egy kevés pénzt, bár nem sokat, de ez is nagyon jól jön kiegészítésnek.
    A partnerprogramoknál gyakran előfordult, hogy sokan átkattintottak, majd senki nem vásárolt.

    • Vida Agi

      2010. november 29. hétfő

      Igen, a partnerprogramokkal sokkal többet kell foglalkozni, máskülönben nem eredményesek.

  • Anna

    2010. november 06. szombat

    Ági, a tuning tanfolyam után vajon én is így fogok dobálózni azekkel a számokkal? („növelem 100-ról 200-ra a látogatottságot”) 🙂 Mert ha igen, akkor erre benevezek, nálam a látogatottságnövelésnél kicsit megállt a tudomány.

  • Kereki Kriszta

    2010. november 06. szombat

    No ezt is elolvastam. Most kifejezetten a gyöngyékszer-eladás oldaláról kérdezek.
    Én két éve írok egy hobbiból indított blogot.
    Mára a napi látogatók száma 250-460 fő körül mozog, de ők nem potenciális ékszer-vásárlók, hanem más gyöngyfűzők. Nyilván vannak köztük kezdők és haladók, elenyészően olyanok is, akik csak érdeklődnek.
    Van egy weboldalam is, azért, hogy itt legyen a webshopom, remélem hamarosan, vagyis ide kéne vonzanom azokat, akikből vásárlók lehetnek.

    Hogy érdemes összekombinálni a kettőt? Írjak a blogba olyan témákról is, amik érdekelhetik a nem-gyöngyfűzőket? Vagy indítsak egy teljesen különálló blogot erre a célra, esetleg éppen a leendő webshopos oldalhoz kapcsolva?

    Köszönöm, ha időd engedi és válaszolsz 🙂

    • Vida Agi

      2010. november 07. vasárnap

      Ha gyöngyékszert szeretnél eladni, akkor a célcsoportod azok, akik szeretnek ékszert vásárolni (maguknak vagy másnak ajándékba), tehát nekik egy teljesen új felületen érdemes írni, olyan témákról, amik őket érdeklik (hogyan válasszunk ajándékot, színt, ötletes csomagolások, milyen ruhához milyen ékszert vegyünk fel stb.)

  • Ágni

    2010. november 06. szombat

    Ok köszi:)

  • Ágni

    2010. november 05. péntek

    Ági, mi legyen velem? Nem tudok hazaszaladni Görögországból, pedig nagyon eljönnék a kurzusra. Valamilyen modellt kitalálsz nekünk, akik külföldről követünk? Esetleg ami ott elhallatszik, meglesz videón, DVD-n, ami megrendelhető?

    • Vida Ági

      2010. november 05. péntek

      Ez online kurzus lesz, azaz külföldről is követhető az interneten, így nem kell hazaitaznod 🙂

  • pulykakakas

    2010. november 05. péntek

    Elképesztően jó számok, gratulálok! Különösen a 25% feliratkozóhoz. Én megrögzött hírlevél ellenes vagyok, RSS és jövök olvasni, így engem különösen meglepnek ezek a számok.

    Kérdezhetek valamit?

    A hírlevélen keresztüli eladás mennyivel hatékonyabb mint a weboldalon történő? A hírlevélben lévő ajánlatok mindig megjelennek a weboldalon is vagy van ami csak a hírlevélben?

    Nem akarok titkokat megtudni, csak annyit amit szívesen elárulsz. Bár az itt közölt adatok alapján nem tűnsz titkolódzónak.

    • Vida Ági

      2010. november 05. péntek

      Weboldalon 1% vagy azalatti a vásárlás, hírlevélből a 15-öt is elérheti. De ha csak az első hónapokra visszagondolok: amikor csak a termék linkje volt az oldalon, akkor nem igazán vásároltak (mondjuk heti 1x), amikor már volt hírlevél is, akkor nagyon gyorsan napi 1-2 megrendelő lett.

      • pulykakakas

        2010. november 07. vasárnap

        Köszönöm a választ! Ezek is meglepő és elgondolkodtató számok.

        • Márti

          2011. augusztus 25. csütörtök

          Sziasztok! szerintem inkább logikus, mint elgondolkodtató. Ha valaki értékes, hasznos és jó hírleveleket küld, mire felajánlja a portékáját, addigra már szinte el is van adva. Ezt tapasztalom legalábbis, napi kb. 10 hírlevelet biztos kapok, van köztük felejthető, de a felét jó olvasni, minden nap alig várom, hogy megkapjam őket. Ezek közé tartozik Ágié is. Nyilván én a magam nevében beszélhetek csak, de Ági számai azt mutatják, nem vagyok ezzel egyedül.
          DE. Nálam, és gondolom a legtöbb hírlevélolvasónál, a minőségen van a hangsúly, a hangvételen, és ami a legfontosabb, hogy olyan e-maileket kapjak nap mint nap a postaládámba, amik az én megoldandó problémáimmal foglalkoznak, és nem a küldő eladási vágyával.

  • Horváth Judit

    2010. november 05. péntek

    Várom a nagy számok törvényét:)

  • tikemi

    2010. november 05. péntek

    Pont ezt kérdezte az ember is, meg kell neki mutassam..

    Jól van, meggyőztél! 😀
    Én megszavazom, hogy nov. 15-én kezdődjön a kurzus! 🙂
    Ki van velem?
    😀

  • Frei Anita

    2010. november 05. péntek

    Kedves Ági!
    A számok érdekelnek egy kicsit jobban. Azt írod, hogy a feliratkozási arány akkor jó, ha olyan 10 % , az értékesítési arány meg 5 % körül van. Ez egy átlagérték, vagy tényleg pl. napi 9000 látogatónál 900 ember feliratkozik naponta?
    A másik kérdésem, hogy szerinted milyen arány számít jónak, ha a hírleveleket átlagban a feliratkozók hány %-a nyitja meg? Emlékszem, hogy volt egy cikked a megnyitásbarát hírlevelekkel kapcsolatban, de engem ez a konkrét szám érdekelne most: mennyi az, ami már jónak számít?
    Köszönöm
    Anita

    • Vida Ági

      2010. november 05. péntek

      Anita, nem az összlátogatottság számít, hanem az új látogatók száma, nálam a látogatók 60%-a visszatérő, tehát a 9000 látogatóból 40% az új látogató (és nem 10, hanem 25% arányban iratkoznak fel)
      Megnyitási arány: attól függ, mikor és hogyan megy a levél. A rendes heti hírlevelet már várják, ezért ott 50% felett nyitják meg.
      Egy nem várt levelet 20-30% között, egy promólevelet (amikor sokat kapnak egymás után) 15-20%.

      • Frei Anita

        2010. november 05. péntek

        Köszi, Ági a számokat! (Mondjuk az magamtól is eszembe juthatott volna, hogy csak az új látogatók tudnak feliratkozni:)))

  • lovasz

    2010. november 05. péntek

    Sziasztok!
    Ez mind szép és jó.Az én honlapomat ritkán látogatják és eladni sem tudok semmit,mert nem kereskedem semmivel.Idős.beteg lovakat fogadok örökbe.Ezez a honlapon biztosan nem keresel napi 5000,-Ft-ot.Ez van.Már mindent megpróbáltam,de semmi.Valaki tanácsot?…Köszönettel:Judit

    • tikemi

      2010. november 05. péntek

      attól függően milyen betegségben szenvednek a lovak, lehetne állatterápiás programot beindítani fizikai és lelki betegeknek, gyerekeknek, felnőtteknek.
      Hm?

    • Vida Ági

      2010. november 05. péntek

      Más egy hobbioldal és egy üzleti oldal.
      De lehet lovas könyveket árulni, vagy készíteni egy saját naptárt vagy posztereket a lovakról, amiket meg lehet venni az oldalon, esetleg tanácsokat kezdő lótartóknak, mire kell figyelni lóvásárláskor, egészséggel kapcsolatos tudnivalók, táplálási tudnivalók stb.

  • Manianyu

    2010. november 05. péntek

    Nagyszerű összefoglaló ismét! 🙂
    Már csak az van hátra, hogy elindítsam a honlapom…
    Napi 9000 látogató? Álom…
    Nálam a blogon 0-312 között, így az adsense nem is foglalkozik velem. Még! 😉

    • gitta

      2010. november 06. szombat

      Képzeld az én blog.hu-s blogomat június óta állandón elutasította az adsense, már azt hiszem összesen hatszor felvételiztem. Közben az érdemi rész átköltözött a honlapomra, a blog.hu-ra alig írtam, és 15-25 látogató ha betévedt. Erre tegnap elfogadott az adsense… Szóval próbálkozz 🙂

      • Manianyu

        2010. november 06. szombat

        Köszi, akkor megpróbálom újra… 🙂

        • Heni

          2010. november 10. szerda

          Nálam nem volt összefüggés a látogatószám és az adsense elfogadás között, nagyon az elején elfogadott az adsense, meg is lepődtem:-) Viszont nagyon keveset fizet, ezen is meglepődtem 🙁
          Ági, mennyi az annyi, azaz milyen látogatottság kell ahhoz, hogy valaki fizessen nekem, hogy megjelenhessen nálam? (A kérdést persze általánosságban kérdezem).

        • Vida Agi

          2010. november 10. szerda

          Heni, ez témától is függ. Ha egy réspiacon addig nem létező gyűjtőoldalt hozol létre, és az jó helyen van a keresőben, akkor havi 10-20.000 látogató is elég lehet, de nagy átlagban legalább napi 3-5000 látogatót fel kell mutatni.

        • Manianyu

          2010. november 11. csütörtök

          Megpróbáltam, elfogadott… Viszont nem biztos, hogy ebből fogok meggazdagodni;-)