Szerdai bejegyzés





Vajon létezik-e egy olyan kulcstényező, amin a teljes üzleted sikere múlhat? Mint ahogyan a hozzászólásaitokból is kiderül, számos olyan tényező van, ami nélkül gyengébb a vállalkozásod, és vannak olyanok is, amik elengedhetetlenek a vállalkozáshoz. Ezeket a tényezőket egy ábrán rajzoltam le neked:

A sikerhez elég sok tényező együttese szükséges. Két nagy terület alá csoportosítottam a sikerhez szükséges részleteket:

1. Marketing
Ma már a vállalkozás egyes területei javarészt a marketing köré csoportosulnak, így pl. a termékfejlesztés sem csupán kifejezetten technikai kérdés, hanem már az első pillanattól kezdve marketing szempontból is foglalkozni kell vele (hogy egy gyakorlatias offline példát mondjak: ha autót gyártasz, meg kell nézni, ki a célcsoport, kik fognak ezzel az autóval járni, milyen extrafunkciókat kell beleépíteni az autóba, hogy az ő igényeiknek megfeleljen, más kocsi kell egy üzletembernek és egy háziasszonynak)
(vannak persze olyan területek, amik nem teljesen a marketing témakörébe tartoznak, pl. a HR, a pénzügy, de ezeknek is lehetnek marketinggel kapcsolatos részeik)

Hallgasd meg az erről szóló hangfelvételt!

2. Személyes tényezők

A sikertényezők másik fele személyes tényező, olyan elem, ami tőled függ. Ezekről is készítettem egy rövid összefoglalót:

A kérdés az, hogy mi az az egy tényező, ami nélkül mindez nem működik?

Többen eltaláltátok a megoldást: a LÁTOGATOTTSÁG.

Hiába szuper az oldalad, jó a szöveged, ha nincsen elég látogató az oldaladon, akkor senki nem fogja tudni, milyen szuper cikkeket írsz.

Hiába szeretnél nagy listát, ha nincs elég látogatód, akkor meglehetősen sokáig tart felépíteni egy nagy listát (ha olvastad a hozzászólásokat, kiszámoltuk, hogy napi néhány látogatóból mindössze 27 év alatt lehet 10.000 fős listát építeni – éljen a kitartás! 🙂 )

De akkor hogyan legyen sok látogatóm?

A látogatottságépítéssel kapcsolatban a legtöbben azt rontják el, hogy külön egységként kezelik: “Készen van a weboldalam, már csak a látogatók hiányoznak, akkor nézzük meg, hogyan lehetne látogatókat szerezni.” – mondják, holott a látogatószerzésnek már a piackutatásnál, a marketingstratégia tervezésénél (tudod, ezek azok a bizonyos eszközök, amikről az első hanganyagban beszéltem), az oldal, a tartalom kialakításánál jelen kell lennie.

Ha először elkészíted az oldalt és utána próbálsz rá mindenféle másoktól szerzett módszerekkel látogatókat szerezni, akkor olyan szélmalomharcba kezdesz bele, amiben már sokan elvéreztek. A legtöbben ugyanis azt csinálják, hogy stratégia híján nap, mint nap megküzdenek a látogatottságért, próbálnak újabb és újabb módszereket, trükköket bevetni, vagy kifizetnek valamilyen állandó hirdetést, azonban, ha nem foglalkoznak vele, akkor szépen elapad a látogatóáradat.

A “jó” látogatók ezzel szemben spontán érkeznek az oldaladra, nem kell foglalkoznod vele, hogy jöjjenek, ennek azonban az az alapfeltétele, hogy jó alapokról indítasz, azaz az oldal indításakor és az azt követő hónapokban beleteszed azt a plusz munkát, ami később éveken át megtérül a számodra, és automatikusan hozza majd a targetált (a te témád iránt érdeklődő) látogatókat.

Erről lesz szó a május 24.-i “Kritikus tömeg” webináriumon, amiről holnap fogok több részletet elárulni, de előbb nézzük a nyerteseket (úgyis erre voltál kíváncsi 🙂 ) :

Vajda Judit
Szepesi Via
Csiri
Budai Mónika
Niki

A nyertesek ingyen belépőt kapnak a május 24.-i “Kritikus tömeg” webináriumra és megkapják a hozzá járó ajándékokat is!
(ne menj messzire, mert holnap kezdődik az 1 hetes Látogatószerző minikurzus, ahol megmutatom, mik azok a kritikus tényezők, amelyeket nem szabad figyelmen kívül hagynod, ha szeretnéd a célcsoportod tagjait az oldaladra terelni)





16 Comments

  • Csiri

    Reply Reply 2009. május 07. csütörtök

    Nagyon örülök a nyereménymnek, ott leszek, igazán rámfér.

  • Chi*** Csapó Ida

    Reply Reply 2009. május 07. csütörtök

    Szuperül összefoglaltad az EGÉSZ lényegét, Ági!
    Gratulálok!
    És mindenkinek csak ajánlani tudom, hogy tanuljon Ágitól.

    Ida ***

  • Vida Ági

    Reply Reply 2009. május 07. csütörtök

    Moni, ebben tökéletesen igazad van és hadd osszak meg egy mondást még a türelemmel kapcsolatosan, amit mostanában hallottam: hogy ha fát ültetsz, akkor sem húzkodod ki folyton a földből, és nézed meg a gyökereit, hogy miért nem nőtt még, hanem szépen öntözgeted, adod neki a trágyát, a tápot, megóvod a kártevőktől és azután fogod csak élvezni a gyümölcsét…

  • Vida Ági

    Reply Reply 2009. május 07. csütörtök

    Holle Anyu, nem mindegy, hogy 10 látogatóból konvertál a sales oldal 10%-ot vagy 1000-ből 😉
    Sokkal nehezebb a konverziót tesztelni kevés látogatóval, hiszen értelmes statisztikai következtetéseket csak mondjuk 100-200 látogató után tudsz levonni a konverzióra vonatkozólag, ha nincs elég látogatód, akkor nem lesznek releváns eredményeid a konverzióra vonatkozólag sem.
    De: nem a hatalmas látogatottság a lényeg mindenáron, hanem, hogy
    1. a célcsoportodat érjed el (tehát targetált látogatókat szerezz)
    2. őket egy meghatározott cél felé tereld (amit szintén olyan eszközökkel érhetsz el, amit egyben a látogatottságnövelésre is használsz – de erről a webináriumon majd bővebben mesélek)

  • $Norbii$

    Reply Reply 2009. május 07. csütörtök

    A szöveggel minden rendben volt, de nem tudom nem megjegyezni, hogy nagyon tetszett, hogy behallatszott a “FamilyFrost”-os csengőskocsi.

  • Holle Anyu

    Reply Reply 2009. május 07. csütörtök

    Savanyú a szőlőm 🙂 Szerintem a puszta látogatottságnál lényegesebb a KONVERZIÓ. Fura, hogy ezt egyáltalán nem említed. Azt hittem, siker alatt azt értjük, hogy vásárolnak is tőlünk, nem puszta népszerűséget.

  • Moni

    Reply Reply 2009. május 07. csütörtök

    Gratulálok lányok!

    Erről a nagyszerű, magáért beszélő ábráról, amit az Ági közreadott csak egy dolog hiányzik nekem: az idő. 🙂
    Mert értem én, mint a kis Vuk, hogy a vadászathoz a rókának a legnagyobb barátja a sötétség, meg a szagok, meg szél, meg a lopódzás, de Karag, a vén róka a türelmet is említi.

    Olyan ez, mint a vetés. Először elvetjük a magot, aztán gondozzuk, és majd, amikor eltelt némi idő, akkor aratunk.

  • Szepesi Via

    Reply Reply 2009. május 07. csütörtök

    Sziasztok!

    Ági! Köszönöm a lehetőséget – nagyon boldog vagyok!!! Kíváncsian várom mit tanulhatunk legközelebb, mert eddig is sok-sok hasznos dolgot szippantottunk már magunkba itt nálad
    :-).

    Persze gratulálok a többi szerencsésnek is!

    Szép napot és jó mukát kívánok mindannyiunknak!

  • Bori

    Reply Reply 2009. május 07. csütörtök

    Gratulak a nyerteseknek:)

  • nagycsili

    Reply Reply 2009. május 06. szerda

    Gratulálok a nyerteseknek!
    És köszönöm, nagyon hasznos a bejegyzés!!!

  • Irenke Feher

    Reply Reply 2009. május 06. szerda

    Udvozlet igen eggyet ertek es gratulalok a nyerteseknek sok sikert tovabra is. Puszi Irenketol Bocsanat az ekezetek miatt,de maskent nem birok irni.

  • Niki

    Reply Reply 2009. május 06. szerda

    Nagyon boldog vagyok! Eddig még sosem nyertem semmit (csak tombolán)! Talán most megfordult a szerencsém!!!!

    Köszönöm szépen!

  • OkosKismama

    Reply Reply 2009. május 06. szerda

    A Marketingtorta promójában volt egy mondat Ágiról, hogy vigyázni kell vele, mert a látogatottságnövelésről bármennyit tud beszélni, ha hagyják 🙂 Hát én hagyom! Szerintem is kritikus kérdés! Ámbár nekem nem kell több látogató, nekem több vevő kell!!! De persze több vevőm meg úgy lesz, hogy gyártok magamanak – több látogatóból 🙂 És a kígyó a saját farkába harapott… Szóval várom, hajrá, és köszi!

  • Rita

    Reply Reply 2009. május 06. szerda

    Szeretnék én is gratulálni a nyerteseknek!!!

  • DolceVita

    Reply Reply 2009. május 06. szerda

    Nagy gratula a nyerteseknek:)

Leave A Response

* Denotes Required Field