Mire érdemes odafigyelni?

Mindig vannak olyan új eszközök, trendek az online marketingben, amik aktuálisan „menők” és olyanok, amik még a nagy robbanás előtt állnak, amiknek most fog eljönni az ideje. Persze mindig sok új eszköz van a piacon és nehéz megjósolni azt, melyikbe érdemes időt, energiát vagy éppen pénzt fektetni. Mik lesznek a jövő „nagy” eszközei? Mi alapján döntsd el, melyikkel próbálkozz? Kinek érdemes az újdonságokba belevágnia? Ebben segítek most ezzel a bejegyzéssel.

Kinek érdemes az újdonságokba belevágnia?

Akinél rendben vannak az alapok. Van weboldala, tudja hogyan szerezzen látogatókat az oldalára, van terméke, üzleti modellje, és egy marketingrendszere, amivel elad. Akinél még nincsenek meg az alapok, az hiába is kezd bele mindenféle újba, csalódni fog, mert rengeteg időt el lehet tölteni az újdonságok megtanulásával, kitapasztalásával és ezt az időt a pénzkeresettől veszed el. Aki még egy fillért sem keresett az oldalával, annak javaslom, hogy először az alapokat építse fel: egy oldal, ami jó konverzióval szerez feliratkozókat és vásárlókat (vagy hirdetési modell esetén: jó konverzióval hoz kattintásokat, hirdetőket), egy hírlevél, ami a leghatékonyabban támogat ebben, egy látogatószerző rendszer, amiben a keresőoptimalizálás és a linképítés az alap, ez mindenképpen legyen kiépítve (de ezen felül jó, ha vannak még hirdetések is)

Először tehát: legyen honlapod, látogatóid, hírleveled, terméked és kezdj el eladni, utána lehet új eszközökkel kísérletezni.

Mi alapján válassz?


1. Hoz-e látogatót? Egy új eszköz használatánál mindenképpen fontos szempont, hogy tudsz-e látogatókat szerezni általa, olyanokat, akik egyébként nem találnának meg. El tudsz-e érni olyan új szegmenseket a célcsoportodból, akiket az eddigi eszközeiddel nem tudtál elérni?

2. Hatékonyabbá teszi-e a marketingedet? Növeli-e a bizalmat, ha használod az adott megoldást? (pl. egy chatablak a megrendelőoldalon, ahol kérdezni lehet tőled, ilyen lehet)
Jobb lesz-e a konverzió általa? (pl. egy videó a megrendelőoldalon növeli az ott töltött időt és a konverziót is)

3. A célcsoportod használja-e? Hiába nagyon trendi és új egy eszköz, ha a célcsoportod nem használja. Ilyen például a Twitter, amit itthon csak egy szűk réteg használ, ezért nem minden piacon tudsz vele nagy számban új embereket elérni, vagy a Linkedin, a QR-kód, amivel a technika iránt kevésbé fogékony célcsoportokat nem igazán tudod még elérni.
Kérdés továbbá, hogy van-e már kritikus tömeg az adott területen. Például 4 évvel ezelőtt, amikor a Facebookot használni kezdtem, még nem volt ott elég nagy számban a célcsoportom, ezért csak annyit tettem meg, hogy beregisztráltam, néha ránéztem, hogy alakulnak a dolgok és vártam. Mint minden más újdonságnál, először itt is csak lassacskán indult be a forgalom, majd robbanásszerűen egyre többen kezdték használni.
(TIPP: a Google Kulcsszóválasztó eszközzel meg tudod nézni, hogy egy adott kulcsszóra mennyien keresnek mobiltelefonnal)

4. Elérsz-e vele egy új célcsoportot? Vannak olyan eszközök, amikbe azért lehet érdemes belevágnod, mert egy teljesen új célcsoportot szólíthatsz meg, olyat, akit addig nem tudtál elérni. Például, ha eddig elsősorban keresőből szereztél látogatókat, a Google Adwords Display hálózatában való hirdetés, vagy a Facebookon való megjelenés egészen új látogatókat hozhat be

TIPP: ha bemész a Facebookon az új hirdetés létrehozásása oldalra, a Célcsoportnál be tudod állítani, kiket szeretnél elérni, a jobb oldalon pedig kiírja neked, hány ilyen ember van a Facebookon, ezzel jól fel lehet mérni, mennyire érdemes neked a Facebookon jelenlenned

5. Megtakarít-e időt, pénzt neked? Ha olcsóbban, de hatékonyabban tudsz valahol hirdetni, akkor nem kell sokat gondolkodnod, mint ahogyan érdemes azon is elgondolkodni, ha időt (vagy egyéb erőforrásokat, pl. tárhelyet) tudsz megtakarítani egy új eszköz használatával. Ha pl. sok képet használsz a blogodban, használhatod a Pinterestet arra, hogy galériákat készíts, így nem kell letöltened-feltöltened a képeket és utánajárnod, szabadon használhatod-e őket vagy sem, és még a tárhelyedet sem foglalják.

Néhány új lehetőség, ami a robbanás szélén áll:


1. Pinterest

A Pinterest nevű szolgáltatást akkor érdemes használnod:
– ha sok képes tartalmat közölsz az oldaladon (blogban),
– ha magad is sok képet készítesz (fotók, termékfotók, portfóliók stb.)

Ez nem egy hagyományos képmegosztó csupán, mint a Flickr vagy a Picasa, a segítségével a képek az eredeti forrásukkal együtt terjeszthetővé válnak, azaz beillesztheted őket úgy a blogodba, honlapodba, hogy
– nem kell letöltened, majd a saját tárhelyre feltöltened,
– nem kell azon gondolkodnod, jogosan teszed-e fel a képet az oldalra, nem sérted-e meg vele mások szerzői jogait.

A másoktól származó, neked tetsző képeket egy gombnyomással („Pin it”) albumokba tudod rendezni, a képeket pedig sokféle módon illesztheted a blogodba (pl. a Pinterest saját „Embed” funkciójával, vagy ezeknek a WordPress pluginoknak a segítségével)

2. Youtube hirdetés

A Youtube videókban eddig is lehetett hirdetni a Google Adwordsön keresztül, most már a saját videóidat külön is hirdetheted a Youtube-on és a Google display hálózatában található, a témádhoz kapcsolódó oldalakon. Ez jó lehetőséget jelent vadonatúj célcsoportok elérésére és azoknak a megszólítására, akik a szöveges anyagokkal szemben inkább videókból szeretnek informálódni. A további lehetőségeket a videókban vagy a videókkal való hirdetésre a Youtube-on megnézheted itt.

3. Google+

Bár a Google az elmúlt pár évben 1-2 alkalommal melléfogott, például a nemrégiben megszüntetett Wave és a Zümm esetében, a Google+ esetében azt jósolják, hogy ez nem fog bekövetkezni. Ami biztos, hogy a Google keresővel való integrálás miatt legalább egy Google+ gombot érdemes betenni az oldaladba, hogy tudjanak lájkolni pluszegyezni azok, akik már ismerik, és lefoglalhatod a „céges” oldalaidat is.

Milyen új online marketing eszközt próbáltál ki mostanában?

36 Comments

  • Kata

    2012. augusztus 13. hétfő

    Én Ági blogjába járok vissza „korrepetálásra”, a 2010-es Gazdagmami Akadémia után 🙂

    • Vida Agi

      2012. augusztus 14. kedd

      Köszönöm 🙂

  • Pentachord

    2012. augusztus 02. csütörtök

    Azért szeretem Ági írásait, mert bármilyen gondom merül fel, hogy mit kellene, hogy kellene megvalósítani, itt biztos találok valamit, ami legalább elindít. A START is tele van hasznos infóval, de a bejegyzések sokszor emészthetőbbek nekem, még, ha kevesebb is a konkrétum bennük. Most pont azon gondolkodtam, milyen eddig be nem vetett hirdetést kéne vagy nem kéne bevetni 🙂
    Köszönöm, Ági!
    Bea

  • Szilvia

    2012. július 17. kedd

    A Pinterest képbeillesztő funkciója érdekes lehet, kíváncsi is lettem rá, hogyan működik.
    A youtube-os hirdetésekre pedig dühösen reagálnak az emberek amint látom, mert nagyon zavaróak, szerintem nem a legjobb hirdetési forma.

  • Brigi

    2012. július 07. szombat

    Kedves Ági!

    Én sajnos nem boldogulok a Pinterestes képbeágyazásokkal; pedig már regisztráltam is, és lelkesen gyűjtöm a képeket. Nem tudom hol rontom el. Az embedre kattintva kijön a szép hosszú kriksz-kraksz-bocs:-), és ha azt kijölöm, beteszem a blogomba, akárhogy, semmi sem lesz belőle, csak a hosszú link/vagy url cím. Kép sehol…Próbáltam már a linkbe illeszteni, képfelöltésbe illeszteni, és csak úgy a „fehér lapra is” de nem sikerül. Mit rontok el??Facebook oldalra lehet ezeket a képeket tenni valahogy?
    A blogom facebook oldalával kapcsolatosan pedig azt szeretném kérdezni, hogy ott-bár az én oldalam non-profit- mi számít reklámnak. Ebben is eltérő infókat találok: 1.szeretnék egy játszóházat bemutatni, de ha kiírom ott a nevét, akkor az már reklám?2. Ha képet teszek fel, ami nem az enyém, megbeszéltem, feltehetem, de ha azonnal rákattinthatóan teszem fel az oldal nevét, az reklám? (Ebben találtam olyan írást, hogy ha azonnal átkattintható, az reklám, ha csak „simán ” kiírom, az nem. Akkor mi az igazság? Ha más bloggerek képeit teszem ki a facebook oldalamra, ami szintén megbeszélt, akkor azt ki lehet azonnal kattinthatóan tenni?
    Végül: van a kedvencek oldal a facebookon. Itt sem tudom, hogy ha én nekem tetsző más oldalakat kihelyezek, akkor az nem reklám?? Nem is mertem eddig kitenni semmit…
    Végül ha tudsz olyan oldalt, ahol ezekkel a szabályokkal kapcsolatban végre értelmesen írnak, akkor azt is elolvasom. Esetleg ha te írtál már ezekről, az lenne a legjobb:-)
    Köszönettel:Brigi

  • Icu

    2012. június 05. kedd

    Nos…nem találtam jobb helyet,ahol kommentelhetnék….Lényeg,h 2 napja akadtam az oldalra,azóta folyamatos lázban égek:))
    Fantasztikus oldal rengeteg információval,aminek még csak a töredékét láttam,de így is szenzációs!!
    Letöltöttem az ingyé könyveket,jár az agyam ezerrel, rengeteg új gondolat jön az itteni infók hatására…
    Nem tudom,mi lesz ebből,de az tény,h rég lelkesedtem ennyire valamiért:))
    Netmarketingben gondolkodom régóta,regény lenne,mimindennel próbálkoztam már több,de inkább kevesebb sikerrel…szóval klasszikus a történetem:)
    Nagyon hálás vagyok ezért az inspirációért:)

    Köszönöm!!!

    • Vida Agi

      2012. június 10. vasárnap

      Hajrá 🙂

  • S.Kata

    2012. május 16. szerda

    Köszön Eszter az infót!

  • S.Kata

    2012. május 16. szerda

    Mit jelent a a Google Kulcsszóválasztó eszközénél, ha a Verseny-nél alacsony, közepes, vagy magas megjegyzés szerepel?

    • Gergely Eszter

      2012. május 16. szerda

      Neked az a jó, ha alacsony, vagyis keresnek rá az emberek, de kevés weboldal van, tehát neked jó lehetőség 🙂

  • Péter

    2012. május 09. szerda

    Szia Ági!

    A Facebook oldaladon hétfőn írtad ezt: „Úton az eheti 7FŐI inspirációs hírlevél,

    BENNE:

    – a módszer, ami a noname zenészt híressé teszi,
    – és a módszer, ahogyan ezt a saját üzletedre lemásolhatod,
    – plusz a fenti idézettel (Miért pont ezzel? Az okát megtalálod a hírlevélben ;))”

    Elvileg feliratkoztam a hírlevélre úgy, hogy szintén a FB oldaladon az „Ajándék könyvek itt!” c. alkalmazásnál beírtam az e-mail címem, viszont azóta nem jött meg a fenti inspirációs hírleveled, amire nagyon kíváncsi lennék.

    Valamit rosszul csináltam, vagy mi lehet a gond?

    Köszi

    • Vida Agi

      2012. május 12. szombat

      Ez a levél általában hétfőn éjjel megy ki, ha előtte jelentkeztél, akkor megkaptad, ha utána, akkor lemaradtál róla, de ha írsz az asszisztensemnek Bettinek a beatrix@gazdagmami.hu-ra és megírod, milyen email címre szeretnéd melyik levelet, akkor elküldi.

  • Gergely Eszter

    2012. május 02. szerda

    Miben kell különböznie a marketingnek, ha pl. nem egyéneknek szeretne valaki eladni, hanem viszonteladóknak nagyobb mennyiséget? Itt is érdemes blogot írni, stb? És hogyan?

    • Vida Agi

      2012. május 06. vasárnap

      Attól függ, hogy kik a viszonteladók. Ha nagyobb cégek alkalmazottai a döntéshozók, akkor ott direkt marketinggel (telefonos megkeresés, postai levél stb.) érdemesebb próbálkozni, ha kis cégek, boltok tulajdonosai, akkor őket el lehet érni az internetes eszközökkel is.

  • Kereki Kriszta

    2012. április 26. csütörtök

    Értem, köszönöm 🙂

  • Kereki Kriszta

    2012. április 18. szerda

    Kedves Ági!

    Most ismerkedem a Pinteresttel.
    Korábban volt abból bajom, hogy valakinek az ékszerfotóját, forrással együtt felhasználtam facebook-on, ám az illető kifogásolta, hogy ehhez az ő engedélye kell. Ha ugyanezt a fotót beteszem a Pinterestbe, akkor így felhasználhatom, vagy nem?

    • Vida Agi

      2012. április 20. péntek

      Itt sem használhatod fel, hiszen nem te készítetted a képet, viszont a pinterest felhasználók saját albumaiban sok nagyon jó képet találhatsz mindenféle témában, azokat beillesztheted.

      • Kereki Kriszta

        2012. április 23. hétfő

        Akkor viszont azt nem értem, hogy ha esetleg valaki más be”pin”-elt egy képet, vagy én magam, akkor honnan lehet tudni, hogy azt fel lehet-e használni, vagy nem?

        • Vida Agi

          2012. április 25. szerda

          Azzal neked nem kell foglalkoznod, hogy más hibázott-e, elég ha azzal foglalkozol, hogy te ne hibázz, azaz te ne tegyél ki nem jogtiszta képet. A Pinterestnél pont az a jó, hogy kiteszi a kép eredeti forrását is, amikor beágyazod az oldaladra, ha valaki „csalt”, akkor innen visszafejthető ki volt az, te viszont nem voltál „bűnös” semmiben, ez ugyanaz, mintha beágyazol egy Youtube videót, nem tudhatod, hogy aki feltette a Youtube-ra, nem sértett-e meg vele szerzői jogi szabályokat.

  • Marton Himpelmann

    2012. április 15. vasárnap

    Kedves Ági! Azt szeretzném kérdezni,hogyan lehet hamar meg gazdagodni? Ha tudsz rá választ írj légyszíves az E-mail címemre

    Köszönöm előre is kedves Ági!

    • Vida Agi

      2012. április 17. kedd

      Vannak erre bevált praktikák: lottóötös, örökség… Ezenkívül csak a szorgalmas tanulással és munkával felépített vagyon marad, ami származhat vállalkozásból (saját cég, MLM stb.) vagy befektetésből (tőzsde, ingatlan stb.) – ezek viszont nem gyorsak.

      (most még nem töröltelek ki a névtelen hozzászólásért, de legközelebb kérlek a valódi neveddel és email címeddel szólj hozzá, ezen a fórumon vállalni kell a neved, ez a szabály, köszi :))

  • Csányi Andrea

    2012. április 14. szombat

    Én a pinterestet fogom használni. Pin it gombot is lehet tenni wp oldalra?

  • VKati

    2012. április 13. péntek

    Ági!
    Gratulálok! Nagyon tetszik ez az összefoglalás! Elképesztően motiválóan hat rám, (mint általában minden írásod)!
    Ezt a képmegosztó alkalmazást ki fogom próbálni!
    Engem is érdekelne, amit Noémi kérdezett!
    Nagyon sok képet bemutatunk, ezzel segítünk a látogatóinknak beépítési ötleteket gyűjteni, mire lehet használni a termékünket.
    És az komoly, hogy így bárhonnan felhasználhatom a fotókat jogi következmények nélkül?
    Köszönöm a munkádat!

    • Vida Agi

      2012. április 14. szombat

      Igen, így felhasználhatod, mert az eredeti hely és a forrás megmarad és a kép alatt meg is jelenik az oldalon.

  • Galambos Eszter

    2012. április 13. péntek

    ilyen google+1 gombot milyen bővítménnyel lehet berakni wordpressbe? néztem már párat, de egyik se volt jó 🙁

  • Gyarmati Attila

    2012. április 13. péntek

    Mindig is lesznek újdonságok, az igazán fontos, hogy az alapok rendbe legyenek.

    Talán a rendszeresség a legfontosabb, mint az élet minden területén.

  • Tulok Teréz

    2012. április 13. péntek

    Kedves Ági!

    Köszönöm a hírlevelet, de még most sem tudom igazán azt, hogyan tudom
    ,,magamat eladni” a vásárlóimnak. Nálam elsősorban szellemi termékről van szó(versek, mesék írása gyerekeknek, bordalok és különböző alkalmakra szóló versek írása felnőtteknek.Arra is gondoltam, talán azért nem sikerül nekem mindez, mert nem fizetős a honlapom? Nekem semmi sem sikerül, pedig már régóta próbálkozom. Az internet világában
    attól is tartani kell, hogy az embert becsapják.Azok a hirdetések gyanúsak nekem, amikor előre kérnek regisztrációs díjat. Ma is kaptam egy hasonló levelet. Legális cégről van szó, de megváltozott munkaképességűként nincs előre kidobandó pénzem. Befizetem, és rövid idő elteltével azt mondják:köszönjük szépen! Nem tudom mit tegyek?
    Üdvözlettel:Teca

    • Leona

      2012. április 15. vasárnap

      Kedves Teréz!

      Ági segítségével én is most indulok majd a vállalkozás útján, mint megváltozott munkaképességű. Ha kitanulom a marketinget, akkor társaimnak szeretnék majd segíteni, hogy az alkalmazotti létre való várakozásból átléphessenek önfoglalkoztatóvá. Ha úgy gondolod, nézd meg a honlapomat, még csak blogot írok, felvehetnénk a kapcsolatot, ki tudja, lehet, hogy egy szép nap tudunk egymásnak is segíteni:) Hajrá! Szép dolog az, amire vállalkoztál. Itt a hozzászólásnál nem jött be az oldalad nekem. Remélem, hogy azért még él.

    • Botosné Brigi

      2012. április 17. kedd

      Kedves Teréz!

      Marketing területén igaz nem tudok sokat segíteni, de viszont, ha szeretnéd elindítani vállalkozásodat, mint egyéni vállalkozó, akkor szeretném ajánlani ingyenes tanfolyamomat, amelynek segítségével egy kis ismeretet tudsz szerezni az egyéni vállalkozás területén valamint szívesen segítek majd vállalkozásod elindításában is.

      Üdvözlettel:

      Botosné Brigi

    • Szilvia

      2012. július 17. kedd

      Kedves Teréz!
      Sok ingyenes hirdetési lehetőség is van, ezekkel több a munka mint a fizetősökkel, de ha kevés a pénz, ezekkel érdemes elkezdeni, amíg beindul a dolog. Itt Ági oldalán is találsz ehhez segítséget. Sok sikert kívánok!

  • Noémi

    2012. április 13. péntek

    én a pinteresttel barátkozom már egy ideje. De hogy lehet ezt jól beletenni a honlapba? Csak az ikonját teszem ki? Illetve facebook oldalamhoz hozzákapcsolom, hogy ha új kép van, akkor új bejegyzésként jelenjen meg a fb falon is?

    • Vida Agi

      2012. április 14. szombat

      Ha Pinterestes képet szeretnél betenni az oldaladba, akkor az adott képnél a Pinteresten jobb oldalon látsz egy „Embed” nevű gombot, arra klikk, kimásolod a kódot és HTML nézetben beilleszted az oldaladba. A „Pin it” gombot pedig a Pinterest felső menüjéből tudod beilleszteni.

    • Szilvia

      2012. július 17. kedd

      Ha html kóddal be lehet illeszteni, akkor az nagyon jó dolog! Egy ideje gondolkodtam a képek használatán, hogy mit hogyan lenne jó. Köszi Ági, ezzel most sokat segítettél!

  • TOTH JENO ELEK

    2012. április 13. péntek

    TJ.