Mennyi pénzt kereshetek?





Indulás előtt a legtöbb emberben az a kétség merül fel, hogy vajon mennyi pénzt kereshet az interneten, képes lesz-e fedezni a kiadásait, a járulékokat, elég lesz-e a megélhetéshez, amit keres. Ezért most ezt a témát szeretném kicsit alaposabban körbejárni.

Idén áprilisban a Klub Rádió adásában pontosan elmeséltem, én magam mennyit kerestem másfél év alatt az interneten, de ezzel nem vagyok egyedül. Jó néhány embert ismerek, aki képes volt ugyanerre, sőt még ennél sokkal többre is, a Gazdagmami Tanfolyam személyes konzultációin azonban rendre kiderül, hogy az embereknek fogalmuk sincs, mennyit tudnának keresni az interneten, képesek lesznek-e GYES után pótolni belőle a fizetésüket és fizetni a járulékokat, nem látják az eszközök mögött húzódó pénzt és lehetőségeket.

Tehát akkor lássuk, mennyi bevételre számíthatsz a honlapodból:

1. Először is kell egy termék, amit eladhatsz, enélkül elég nehéz pénzt keresni. Ez lehet a saját terméked, amit te állítasz elő, vagy valaki másnak a terméke, aminek az eladásáért jutalékot kapsz. Számoljuk úgy, hogy a profit, ami egy termék eladásával keletkezik (tehát a költségeid levonása után keletkező összeg, illetve más terméke esetén a jutalék): 2000 Ft.

2. Ha van egy weboldalad és azon olyasvalamit értékesítesz, amire szükség van (tehát olyan látogatóid vannak, akiket eleve érdekel a téma, amivel foglalkozol) és a terméket több helyen hirdeted is az oldaladon, akkor az emberek 1%-a fog vásárolni, tehát napi 100 látogató esetén naponta 1 ember.

Csakhogy a látogatóid javarésze nem vásárlásképes állapotban érkezik az oldaladra, ezért ezt a számot akár le is felezheted, és ha nem olyan termékkel foglalkozol, amire észtveszejtően nagy szükségük van, akkor érdemesebb hatékonyabb eladási formák után nézned. Önmagában ugyanis, ha csak a weboldalon keresztül szeretnél eladni, akkor csak úgy érhetsz el jelentős bevételeket, ha jelentősen növeled a látogatottságot. 100 látogatónál jó esetben naponta 1000 Forintot tudsz keresni így, vagy még kevesebbet.

Jobban teszed tehát, ha szűröd a látogatóidat és megkeresed közöttük azokat, akiket érdekel a témád és potenciális vásárlóid lehetnének, erre pedig jó módszer a listaépítés, amikor valamilyen ajándékért cserébe elkéred az e-mail címüket. Ez sok szempontból előnyös lépés:

    – a hírlevélen keresztül alaposabban megismerkedhettek egymással, elérheted, hogy újra és újra visszajöjjön az oldaladra,
    – sok embernek, pont abban a pillanatban, amikor betéved az oldaladra nincs pénze, nem akar vásárolni éppen, de ha olvassa a hírleveledet és ott rendszeresen találkozik az ajánlataiddal, akkor amikor alkalmas neki, fog tőled vásárolni,
    – bizalmat építesz, hiszen előbb adsz neki valamit (valami értékeset) és csak azután kérsz tőle

Tehát első lépésben az legyen a célod, hogy a hírlevél-listád épüljön. Ha jó az ajánlatod, értékes és hasznos az ingyenes anyagod, amit adsz nekik és az oldal lehetőségeit maximálisan kihasználva hirdeted a feliratkozási lehetőséget, akkor elérheted, hogy 100 új látogatóból 20 felirakozzon az oldaladra (nem 100 látogatóból, hiszen mindig lesznek olyanok is, akik már jártak az oldaladon és olvassák a hírleveledet).

3. Ha a hírleveled tartalma hasznos az olvasók számára, valamint folyamatosan megjelennek benne a reklámaid is, akkor a napi 20 új hírlevél-feliratkozóból naponta 2 vásárlód lehet, tehát napi 4000 Forintot fogsz keresni (ez a profitod, a költségeidet már levontuk)

Ahogyan egyre több tapasztalatra teszel szert, az arányok is egyre javulhatnak, hiszen egyre jobbak a reklámjaid, egyre hatékonyabb leveleket írsz. Nézzük, nálam életem legelső kampányában milyen arányok voltak:
– 200 embernek küldtük ki a kampányt, az év egyik legkevésbé hatékony időszakában (karácsony előtt)
– Összesen 3 levelet kaptak
– 15 megrendelés érkezett

A második kampánynál:
– 700 embernek küldtük ki a kampányt (megint jól eltaláltuk az időpontot, mert húsvét volt :))
– összesen 4 levelet küldtünk 5 nap alatt
– 78 megrendelés érkezett

Amit ebből fontos megértened, hogy
– nem kell sok látogató ahhoz, hogy jó bevételekhez juss (látod, ugyanannyi látogatónál hírlevéllista nélkül negyedannyi a bevétel)
– nincs szükség több ezres listára sem, ha minden csatornát kihasználsz a kommunikációra, ha hatékonyan, jó konverzióval dolgozol, akkor kisebb listán is jó eredményeket érhetsz el
– ahhoz, hogy az internetes bevételeid jócskán fedezzék a megélhetési költségeidet, nem szabad türelmetlennek lenned: rá kell szánnod legalább 3-6 hónapot az indulásra, ami alatt kitapasztalod, melyik módszer hogyan működik, nálad mi a leghatékonyabb, a te célközönséged mire fogékony és folyamatosan tökéletesíted a rendszeredet. Enélkül csak evickélni fogsz az interneten és bizonytalan bevételeid lesznek (néha jönnek néha nem)

Ha biztos bevételekre vágysz, tanuld meg azoktól, akik már megvalósították. Kik ők? Katt ide és megtudod >>





1 Comment

  • Zoli

    Reply Reply 2009. szeptember 23. szerda

    Sziasztok, sajnos nem találtam megfelelő témát, ahová kapcsolódik / bocsi/, de mégis szeretnék megosztani veletek egy játékot, ezért írok ide:

    Találtam egy nagyon jó tőzsdejátékot, ahol több témában lehet ingyen versenyezni, játszani.
    Nyeremények is lesznek rajta.
    Neszveda Gáborral az oldalaink kapcsán működünk együtt, nemrégen én is regisztráltam a játékára.
    Az a lényeg, hogy minél jobban meg kell határozni egy-egy sport, politikai, gazdasági, tőzsdei vagy szórakozási esemény kimenetelét, hogy várhatóan mi lesz, tudni kell jól megbecsülni a valószínűségeket, nagyon jó és izgalmas játék.

    “Hírbróker a Tőzsdejáték
    Magyarország legizgalmasabb Tőzsdejátéka, ahol Politikai, Sport, Szórakozás, Gazdasági, Tőzsdei kérdésekkel lehet kereskedni. Kereskedjen a Hírbrókeren, mert minden megtörténhet.

    http://www.hirbroker.hu

    Ha valaki regisztrálna, akkor a jelentkezésnél hivatkozzon a
    Login nevem-re:

    LZ

    Vagy pedig:

    erre az e-mail címre:
    nyereseges@gmail.com

    Köszi előre is!

    Szeretném, ha többen lennénk az oldalán, akkor lenne igazán jó a hangulat, a játék.

    Üdv:Zoli

Leave A Response

* Denotes Required Field