1237144_fountain

Már megint “új” marketing?





A marketing az a téma, ami nagyon dinamikusan változik, az online marketing pedig különösen az. Hasonlít ez kicsit a divatiparhoz: mindig kijön valamilyen új ruhadarab, ami egy darabig csak egy szűk réteg számára elérhető, aztán egyre nagyobb tömegben kapható, egyre olcsóbb lesz, ezáltal egyre kevésbé számít újnak, egyre érdektelenebbé válik. Szemben a divattal, a marketingben az a gond, hogy amikor egy módszert elkezdi egyre több cég használni, egyre inkább veszít a hatékonyságából, egyre gyengébb eredményeket hoz, és ez kényszeríti ki az újításokat. Éppen ezért fontosnak tűnik, hogy kövess minden új trendet. De tényleg EZ a fontos? Vagy valami más?

“Meg lehet bolondulni a sok új információtól” – panaszolják gyakran az ügyfeleim. Állandóan új, érdekesnek tűnő eszközök (de vajon használjam-e őket?), folyton valamilyen új technika, amiről még nem hallottál (vagy régi technikák új köntösben), ha mindennek utána akarnál nézni, mérlegelnéd, hogy neked való-e, tesztelnéd, akkor nem jutna időd élni. Hogyan lehet áthidalni ezt a problémát?

1. Tedd rendbe az alapokat!

Felesleges új technológiákon, új marketing eszközök bevezetésén gondolkodni, ameddig az alapok nincsenek rendben a vállalkozásodban. Azaz:

1. Honnan jönnek a látogatók? Új honlapnál a látogatottság növelése, az új látogatók szerzése a legfontosabb első lépés. Ez történhet ingyenes eszközökkel, mint a keresőoptimalizálás, a tartalomépítés és a linképítés, vagy olyan olcsó eszközökkel, mint pl. a PPC reklámok (pl. Google Adwords, ETARGET, Facebook hirdetés) Idő kell hozzá, mire a tartalmaidból, a linképítési munkádból látogatottság lesz, és energiát, időt kell áldoznod arra is, hogy kialakítsd azt a hirdetési stratégiát, ami megfelelő áron megfelelő számú látogatót hoz a számodra, de ez az időbefektetés szükséges ahhoz, hogy stabil látogatószámra tegyél szert.

2. Mit kezdesz a látogatókkal? A látogatók bejönnek az oldaladra, aztán böngésznek és elmennek. Hacsak nem “fogod meg” közülük azokat azonnal, akikből később vásárlók (vagy rendszeres olvasók) lehetnek. Hogyan fogd meg őket? A leghatékonyabb módja ennek, ha elkéred az e-mail címüket, így később újra és újra vissza tudod őket hozni a honlapra a hírleveleiddel és tudsz nekik ajánlatokat küldeni is. De ugyanerre való (ám sokkal kevésbé hatékony) az RSS feed vagy a Facebook rajongók gyűjtése is.

3. Miből van a bevétel? Sok kezdő honlaptulajdonos esik bele abba a hibába, hogy lelkesen kipróbál mindent, amitől több látogatója, több olvasója, még több lájkolója lehet, csak éppen ettől még nem lesz bevétele. El lehet indulni egy termékkel, vagy szolgáltatással, de ha nincs ötleted erre, hanem csak honlapod (blogod) van. termékre még ötleted sincs, akkor lépj be egy partnerprogramba vagy használd a Google Adsense-t bevételszerzésre.

2. Zárd el a csapot!

Ha az alapokat megteremtetted, azaz van honlapod, vannak látogatóid, belőlük adatbázist/listát építesz, tudod miből lehet bevételed, akkor következhet a kísérletezés és az ötletek gyűjtése a folytatáshoz. De hogyan folytasd? Ötlet, információ, tipp rengeteg van, de vajon melyik az, ami tényleg működik?

A legtöbb kezdő honlaptulajdonos feliratkozik minden hírlevélre, amit hasznosnak talál, követ mindenkit a Facebookon, figyel 10-20 blogot az újdonságokért, és folyamatosan úgy érzi, le fog maradni valamiről. Meg kell tanulni néha tudatosan elzárni a csapot, és a megvalósításon dolgozni. Mikor? Amikor már úgy érzed, sok olyan ötletet, megoldást gyűjtöttél, amit meg akarsz valósítani, amikor a sokféle ötletből, tippből, leszűrődött számodra néhány, amit mindenképpen ki akarsz próbálni a saját üzletedben is, akkor jöhet el a tanulás után a megvalósítás időszaka.

Úgy érezheted, ha elzárod a csapokat (pl. leiratkozol olyan hírlevelekről, amikbe hónapok óta már bele sem olvastál, nem olvasol el pár hétig néhány kedvenc blogot), akkor addig lemaradsz valamiről, de hidd el, ezzel csak nyersz: megvalósítani csak célirányosan lehet valamit, ahhoz pedig, hogy fókuszálj, hogy igazán jól csináld meg a tanultakat, figyelemre van szükség. Ebbe nem fér bele, hogy közben napi sok órát töltesz olvasgatással és morfondírozással, hogy “Vajon jól döntöttem-e? Nem valami mást kéne-e inkább most csinálnom…?”

3. Nyisd ki a jó csapokat!

Miután pedig már sok mindent megvalósítottál a terveidből és úgy érzed, valami újra van szükség, fejleszteni kéne, akkor lehet újra kinyitni a csapokat, azaz a megvalósítás után következhet az újabb tanulás.
A helyzet az, hogy az igazság odaát van… A “Megrendelés” gomb túloldalán. Hírlevelekből, ingyenes tanulmányokból is sokat lehet tanulni, de a leszűrt, rendszerezett információk azok, amiket igazán könnyen tudsz majd adaptálni. Egy blogbejegyzés, egy hírlevél csak egy-egy gondolattöredék, a megvalósításhoz vezető utat neked kell kitaposnod. A jól megírt könyvek, előadások, infotermékek, konferenciák, tréningek pont abban segíthetnek, hogy “utánanézek, ezt hogyan lehet megcsinálni” és “valami hiányzik ebből, de nem tudom mi az” -helyett valódi előrevivő munkával töltsd az idődet.

Ezért tanulok én is rendszeresen sokféle oktatóanyagból, veszek részt konferenciákon és tréningeken, mert fejlődni szükséges, enélkül elkopnak a marketing módszereid, csökkennek a konverziók, elfogynak a vevők. De nem csak ez a gond: ha mindig ugyanúgy marketingezel, megszokják a vevőid, rezisztenssé válnak rád és a reklámjaidra: “Ah, mindig ugyanazt reklámozza és mindig ugyanúgy… most jön majd az a levél, hogy…” Csak folytonos megújulással tudod őket újra meg újra felrázni és aktivizálni és vásárlásra bírni.

És van még egy lépés. A mindenki számára ismert, kipróbált módszerek alkalmazásával nagyon messze lehet eljutni, de ezt a konkurenseid is megtehetik. Van azonban egy olyan lépés, amivel forradalmasíthatod az iparágadat, amivel fényévekkel megelőzheted a konkurenseidet:

4. Nyiss meg MÁS csapokat!

Online vállalkozóként kétféle csapot is nyitva kell tartanod: a saját iparágad híreit, újdonságait, hogy azokat kommunikálni tudd a vevőid fel és lépést tudj tartani a termékfejlesztésben a versenytársaiddal (sőt: meg tudd őket előzni, jobb tudj lenni náluk!) és figyelned kell a marketing, online marketing újdonságait is, hogy jobban tudj eladni, mint a többi cég. Ha ügyes vagy, akkor mindkettőt kicselezheted. Mert honnan is jönnek az új ötletek? Más területekről, más iparágakból, onnan, ahova a konkurenseid szeme már nem ér el. Ha nyitott szemmel jársz a világban, akkor megspórolhatod, hogy nonstop figyelned kelljen a szakmai újdonságokat, elég csak megnézned, máshol, más területeken milyen másfajta ötletek vannak, és mit lehetne ebből a saját területeden alkalmazni.

Új ötleteket, amiket aztán átültetsz a saját területedre, bárhol találhatsz, ha keresed őket. Néhány hely, ahol ilyeneket szoktam találni:

  • Innovatív kiskereskedők, akiknél minden nap vásárolok (pl. van itt a környéken egy butikos néni, akinek a profitja NEM a butikon van, hanem abból, hogy a nála vett ruhákat felvarrja, átalakítja neked, de mást is vihetsz hozzá javíttatni, átalakíttatni, 12-egy-tucat ruhabolt helyett nála személyre szabott kiszolgálás és szolgáltatás van, szuper!)
  • Azok, akik megpróbálnak eladni nekem (Nem szeretem mindegyiket, de lehet tőlük hasznos fogásokat tanulni, vagy kifigyelni, milyen üzleti modell alapján dolgoznak, mit és hogyan próbálnak eladni és vajon: mi van a színfalak mögött?)
  • Könyvek egészen más iparágakból (például a zeneipar módszereiről sokat megtudhatsz, ha zenekarokról szóló könyveket olvasol, a sportiparról, ha sportolók életrajzát olvasod, de érdemes követni a mobiltechnológia, a számítástechnika, a televíziózás eseményeit, történeteit is) Ne csak a sztorit figyeld, nézd meg azt is, ők hogyan találják meg a célcsoportjukat? Hogyan szólítják meg őket? Milyen módszerekkel adnak el nekik? Mi a “csalijuk”, amivel bevonzzák a nagy tömegeket, mi a “luxus” termékük, amit csak egy szűk réteg vehet meg? Hogyan adják ezt el? Hogyan építik fel a márkájukat?


Az ilyen új ötletek átültetése az, amivel nem csak követője leszel a trendeknek, hanem valódi innovációt vihetsz a vállalkozásodba és az iparágadba, ez az, amivel át tudod törni a korábban áttörhetetlen falakat is, amivel követőből újítóvá, forradalmárrá válhatsz. Ez teszi igazán élvezetessé és izgalmassá az üzletedet és ez indít el a jobbá válás útján is.

Te melyik szinten vagy a négyből? Mi az, ami hiányzik a továbblépéshez?





22 Comments

  • Tomán József

    Reply Reply 2011. október 11. kedd

    Kedves Ági!

    Beszélhetnénk valamilyen módon?

    Üdv
    Tomán József

  • Nun Monika

    Reply Reply 2011. október 09. vasárnap

    Gratulálok, ez valóban több év kemény munkájának az eredménye! Viszont, itt kezdőknek írsz, akik elindulnak a saját területükön egy zsírúj kis honlappal. A végcél valóban az, amit mondasz. Seóért így kimondottan nem fizettél, de volt Adwords, (amit ugye szintén optmalizált landingra kell)meg gondolom más is.
    Csak azzal az egy szóval nem értettem egyet, hogy ingyenes. Ingyenes seo, ingyenes látogatók, ingyenes forgalom… Semmi nincs ingyen. Vagy rettentően sok saját munka és idő, tapasztalatlanság – vagy ennek megváltása, lerövidítése valamilyen gyorsító módszerrel. Vannak olyan területek, amire e nélkül már nem is érdemes elkezdeni, illetve nem lehet tartósan megmaradni. Csak erre szerettem volna rávilágítani a saját szakmámból.
    Köszönöm, neked Ági, hogy mindezt elmondhattam.:)))

    • Ilona

      Reply Reply 2011. október 10. hétfő

      Sziasztok! Hát én igazán kezdőnek számítok, és még nincs is termékem, amit eladhatnék, csak blogot írok. A keresőoptimalizálás mégis nagyon hasznos a számomra. Nem is gondoltam volna, hogy a SEO-ban megfelelően megválasztott tartalommal és kulcsszavakkal ilyen jó találati arányt és látogatottságot lehet elérni. Köszönöm, Ági!

    • Barbi

      Reply Reply 2011. október 11. kedd

      Kedves Mónika!
      Az én vállalkozásom is foglalkozik keresőoptimalizálással (is) és bizony maximálisan egyetértek Veled, hogy semmi sincsen ingyen. Az sem, amiért nem fizetsz készpénzzel. Az emberek azt szokták hinni, hogy amiért nem kell kp- t kifizetni, az ingyen van. Igen ám, ekkor kérdezem én, hogy Te milyen órabérben dolgozol? Szorozd csak be annyi órával, amennyit molyolsz és szöszölsz a keresőoptimalizálással és rögtön rájössz, hogy mennyire nincsen ingyen. Legfeljebb annak van ingyen, akinek végképp semmi dolga, marhára unja magát és a tengernyi idejéből ráér ilyesmire vesztegetni. Ebből a szempontból Ági jól mondja: egy kismama, akinek délutáni szunyán van a gyereke, ha tényleg nincs még munkája, akkor nyilván saját maga foglalkozik vele, mert neki nincs jobb dolga, amit tehetne a kezdetleges üzlete/vállalkozása előre lendítésének érdekében. Aztán majd ha jól megy a biznisz, kiadja másnak, ő pedig pénzkeresésre fordítja a drága idejét 🙂

  • Nun Monika

    Reply Reply 2011. október 08. szombat

    Ez történhet ingyenes eszközökkel, mint a keresőoptimalizálás, a tartalomépítés és a linképítés,…
    Kedves Ági, jó dolgokat írsz, de ezzel az állításoddal sajnos nem tudok egyetérteni. A keresőoptimalizálás nem ingyenes eszköz, nagyon sok munka és mérés van mögötte, ha valóban hatékonyan akarjuk csinálni. Egy SEO szoftver sem filléres téma, anélkül meg honnan mondom meg, hogy a konkurens weboldalt hogyan tudom és főleg hol megelőzni? Hogyan kerülök minél gyorsabban az első három közé a találati listán? Kulcsszavak, megfelelő erejű és helyen elhelyezett linkek kifelé és az oldalon belüli optimalizálás sem egyszerű.A szövegírást ilyen szempontok is befolyásolják. A lenyűgöző tartalmon túl.
    Üdv.
    Monika

    • Vida Agi

      Reply Reply 2011. október 09. vasárnap

      Amiről írsz egy ősrégi és nem különösebben hatékony SEO stratégia (mindenáron első 3-ba kerülni). A szoftverek kényelmesebbé teszik a munkát ugyan, de ugyanazt ingyen is meg lehet oldani a Google Kulcsszóválasztó Eszközzel, a Seo Tools eszközeivel és egy táblázatkészítővel. A SEO-ba sok munkát és időt kell befektetni, de pénzt egyáltalán nem szükséges.

      • Nun Monika

        Reply Reply 2011. október 09. vasárnap

        Lehet, hogy ősrégi,mint a SEO maga:) de mondd, van ennél célravezetőbb? A keresőből érkező látogatók 90%-a az első találati oldalnál nem jut tovább, az első helyezett viszi onnan is a 60%-ot, valami még jut a többinek is, és kész. Az idő is pénz, meg a saját munka is.
        Nagyon nem mindegy, hogy milyen szóra kerülsz előre,aminek ereje van, ahhoz sok munka és az előtted járók minél alaposabb ismerete kell. A kulcszóválasztót sokan ismerik, de a eredmény felhasználhatóságát már nem. Egy kezdő fogorvos, biztosítási iroda, panzió, stb. belátható időn belül nem lesz elöl magától. Ha hatékonyan akarjuk csinálni, akkor nem ingyenes. Sajnos ez valamiért nagyon közkeletű legenda.
        Viszont igaz, hogy látogatók nem csak a keresőkből jönnek, azaz lehet jó partneri kapcsolatokat szerezni szívességi alapon, reklámozással, PR-ral, stb. De a keresőoptimalizálásban az a pláne, hogy olyanokat is megtalálsz, aki nem ismer, de érdeklődik a téma iránt. Nem kizárólagos, a marketing mix. része kell, hogy legyen.

        • Vida Agi

          Reply Reply 2011. október 09. vasárnap

          Havonta több, mint 300 ezer látogatót szerzek keresőből, egy fillért nem fizettem még keresőoptimalizálásért, tehát ez ingyen forgalom 🙂
          Ingyenes = nem kell pénzt fizetni érte. Egyetértek abban, hogy sok munka, utánajárás, tudás kell hozzá, és persze az idő is pénz, nomeg ottvannak a szakemberek, mint te is, akik leveszik a vállalkozók válláról ezt a sok macerát, azonban önmagában alkalmazni ezeket az eszközöket nem kerül pénzbe.

  • Lőrincz Tímea

    Reply Reply 2011. október 08. szombat

    2 dolgot szeretnék csak, az egyik, hogy olvastam az előbb, hogy a blogolás a legrosszabb választás, és ezzel eladni nem lehet. Nem igaz. Több éve van már több fizetett domain-em, és van 2 éve egy blogspot-os blogom. Hiába a fizetett domain, alig adtam el könyvet reklám hiányában. Viszont a bloggal korábban alig foglalkoztam, de észrevettem, hogy a kevés tartalom is eszméletlenül érdekli az embereket. Felmondtam az egyik fizetett domain-t, mert semmi értelme nem volt, és sokkla nagyobb energiát fektetek a blog-ba. Most ennek a segítségével jelentettem meg a tortadíszítős könyvemet, és adtam el belőle már előre jó sokat, csak az olvasóimnak, fizetett reklám nélkül. Szerintem ha egy ingyenes blog rendesen néz ki, és a tartalma hasznos, akkor nem érdekel senkit sem, hogy nem önálló domain-je a vállalkozásnak. Egyébként rengeteg nagyon klassz amerikai és angol blogot találtam már, ahol annyira jó a blog, hogy ott a blogon belül rögtön meg is lehet vásárolni, rendelni az adott dolgokat. Nagyon klassz, ingyenes blogokon!

    A MÁSIK! Ági, valahol mintha láttam volna, hogy készítesz olyan előadásokat, amikor a neten követhetik az előadásodat az emberkék. Én is gondolkodom neten élőben nézhető tortadíszítős adásokról, de fogalmam sincs, hogy induljak el. Valahol van erről bejegyzésed, hogyan lehet ezt csinálni? AZaz, hogy meghírdetem adott időpontra az élő közvetítést, és aki rákattint az nézheti. Ehhez speciális berendezés kell, vagy program, vagy hogyan működik??? Azt sem tudom, hogy bárki rákkatinthat és nézheti, vagy a látogatóknak is kell speciális program hozzá?

    Abszolút fogalmam sincs erről. Megvalósítható ez, vagy felejtsem el?

    Előre is köszönöm szépen.
    Üdv.,
    Timi

    • Vida Agi

      Reply Reply 2011. október 09. vasárnap

      Két megoldás van:
      1. ha azt akarod, hogy téged lássanak és hogy mit csinálsz, akkor ustream.tv

      2. ha a prezentációd a fontos és az kevésbé, hogy mit csinálsz, akkor wiziq.com

  • Mészáros Adrien

    Reply Reply 2011. október 06. csütörtök

    Szia Ági!

    Mindig ráérzel, hogy mi az amire szükségünk van, gratulálok!
    Köszi, hogy megosztod velünk tudásodat!

    Bár az indiai tánc rétegkultúra,
    én is próbálok a nőiességet kereső nőknek utat mutatni és eltalálni,
    mi foglalkoztatja őket.
    Hatásodra készítettem el
    táncoktató DVD-met és most tankönyv is készül.
    Nagyon örülök, hogy belevágtam, mert van rá igény!

    Köszönettel,
    Adrien

  • Timár Anikó

    Reply Reply 2011. október 06. csütörtök

    Kedves Ági!

    Nagyon “szíven talált” az a gondlat. hogy gyűjtögetünk információkat, módszereket – és mi van a megvalósítással?!
    Általában igyekszem egy egészséges arányt fenntartani a megvalósított és a halogatott ötletek és tervek között Például minden hétre kipécézek egyet az ötletes füzetemből, és ha könnyű megvalósítani, megteszem, ha nehezebb, bonyolultabb dolog, mint mondjuk egy teljesen új tanfolyam anyagának a kidolgozása, akkor legalább a kezdő lépéseket megteszem azon a héten.
    Ez eléggé jól bevált.

    Ami miatt sokszor elakadok, hogy a technikai tudásommal vannak gondok. Egy video elkészítése nekem több nap, de vannak olyan dolgok, amiket nem is tudom, hogyan oldhatnék meg?
    Ez lehet olyan egyszerű is, mint egy látványos sales oldal felépítése, mert még mindig csak azokat a html-“trükköket” tudom, amit a tanfolyamodon tanultam:)
    Hogy egy videót rendesen meglátni, grafikai elemeket csempészni bele?!..Egy pofásabb ebookot megalkotni, egy új sablont ráhúzni az oldalra, egy tetszetős bannert készíteni…
    Ezek nagy-nagy feladatok. De a vállalkozás nem hoz annyi pénzt, hogy szakemberre bízzam.
    Az időm is korlátozott – de szívesen tanulnék ilyen dizájn-dolgokat is. Csak nincs kitől, mert valamiért 120-180 ezer forintra árazták be ezeket a tanfolyamokat a neten, és olyan méregdrága programok kellenének, amiket esélyem sincs beszerezni.

    Szóval egy ilyen “sufnidizájner” tanfolyam irtó jól jönne!:)

    (Ha csinálsz ilyet, egy jelentkeződ már biztosan van!)

    Szeretettel:
    Anikó

    • Szilvia

      Reply Reply 2011. október 07. péntek

      Kedves Anikó!
      Szerintem ne aggódj a dizájn miatt, azon bármikor lehet javítgatni. Pár hónapja hallottam, hogy készítettek egy weboldalakról készített kutatást, amiből az derült ki, hogy az embereknek a tartalom és a szöveg a legfontosabb, elsősorban az alapján döntenek. Az olyan oldalak, amelyeken jó volt a szöveg, de gyér volt grafika, sokkal nagyobb konverziót értek el, mint azok, amik szépek voltak, de nem volt jó a tartalom.
      Nem azt mondom, hogy nem érdemes foglalkozni a dizájnnal, de a mérés szerint igazából nem az hozza az eredményeket.
      Üdv,
      Szilvi

      • Barbi

        Reply Reply 2011. október 07. péntek

        Nem értek egyet.
        Nem csak azért, mert webdesigner vagyok, hanem azért is, mert jó ízlésű ember vagyok és van szemem. Vizuális lény vagyok.

        Gondolj már bele egy kicsit, amikor ilyesmit leírsz. Téged érdekel bármilyen info, ami egy összetákolt weboldalon szerepel? El sem jutsz odáig, hogy elolvasd, mert a látványból levonod a következtetést: “ez kispályás, ennek még egy normális honlapra se telik, mit akar ez itt eladni nekem”. Ennyi és itt bukik el a mutatvány.

        Szerinted elhiszi Neked bárki, hogy sikeres pénzügyi tanácsadó vagy, ha egy öreg, kiskategóriás autóval érkezel a megbeszélésre?
        Esetünkben:
        Szerinted elhiszi Neked a látogatód, hogy sikeres vagy abban, amit csinálsz és éppen Rád kellene hallgatnia, vagy Tőled vásárolnia, ha a honlapod botrányosan összetákolt, nincs arculata, nincs stílusa, nem közvetíti a látogató felé a mondanivalódat a dizájn útján?

        A tartalom nagyon fontos. Igen. De a csomagolás legalább olyan fontos. És pontosan olyan fontos a keresőoptimalizálás, a marketing és a linképítés is. Ezeket ne válasszuk már külön egymástól! Egy weboldal ezek egységétől lesz jó.

        Még regélhetnék itt ódákat, de már csak egyet mondok. Vajon miért látom itt ezen a blogon és másutt is, hogy azok a kezdők, akik ne adj Isten, ingyenes tárhelyen, vagy blogon (-ez végképp a legrosszabb egyébként), “hűbelebalázs” módjára összerakott honlappal próbálnak pénzt keresni, és nagyon nem sikerül nekik?

        Ha jó az ötleted, jó a tartalmad és nem foglalkozol a dizájnnal, azzal súlyos nagy pénzeket hagysz az asztalon. A dizájn is a marketing része, nem véletlenül hívják arculatnak is. Téged nem érdekel, milyen az arculatod, amit mások látnak Rólad?

        És ez nem pénz kérdés. Egy fizetős sablon elérhető bárki számára. Ez az alap. De egy szakember által készített honlap sem kerül sokkal többe. Ez igényesség kérdése. Aki igényes vevőket vár, akiknek van pénzük és ki is nyitják a pénztárcájukat, az fogadja is őket igényesen. Aki pedig igénytelen honlappal várja a vevőket, az ne csodálkozzon, ha nem vásárol nála senki, mert az igénytelen vevőnek nincsen se igénye a termékre/ szolgáltatásra, se pénze.

        Csak azt szeretném ezzel a hozzászólással mindenki tudtára adni, hogy ne hanyagoljátok el a honlapotok megjelenését, mondván az úgyse számít, mert magatokkal babráltok ki úgy, hogy nem is tudtok róla, mit veszítetek.

        • Zsófia

          Reply Reply 2011. október 07. péntek

          Kedves Barbara!
          Teljesen egyetértek Veled. Egy domain regisztráció kb. 4000 ft. Ha valakinek nincs ennyi pénze arra, hogy a saját üzletébe invesztáljon, akkor miért várja el, fél Magyarország majd tőle fog vásárolni?
          Nagyon fontos a megjelenés. Sokszor fontosabb, mint a tartalom!
          Amit írtál, pedig teljesen igaz: “Szerinted elhiszi Neked bárki, hogy sikeres pénzügyi tanácsadó vagy, ha egy öreg, kiskategóriás autóval érkezel a megbeszélésre?” Én nap, mint nap találkozom ezzel. Rengetegen keresnek meg és akarnak eladni különféle dolgokat. Az értékesítés egy különálló szakma, ahol egy megnyerő külsővel az eladás 80%-át kipipáltuk! (Teljesen mindegy hogy honlap, vagy emberi megjelenésről beszélünk…)

        • Mucki

          Reply Reply 2011. október 09. vasárnap

          En is teljesen egyetertek Barbaraval es Zsofival.
          Buta kutatasokat barmikor lehet talalni. Csak azert, mert valaki megirt rola egy cikket, meg lehet, hogy semmi ertelme, vagy eppen hibas a vegkovetkeztetes, esetleg eleve rosszul tettek fel a kiindulo kerdest.
          Kizartnak tartom, h az embereket a tartalom erdekelje a forma helyett, hiszen pszichologiailag sokszorosan bizonyitott teny, hogy rovid ideig, egy bizonyos pontra fokuszalunk az elso benyomas es vasarloi dontes meghozatalakor, ez meg igy mar eleve nem lehet a szoveg…

          Igenis fontos a megjelenes, es en is azt gondolom, hogy ha valaki sikeres akar lenni, akkor abba igenis invesztalni kell. Persze nem feltetlenul milliokat, de valamennyit biztosan, A nulla ft-tal inditott, de utana hatalmas nagyra nott vallalkozasok mesejet nem kell elhinni. Lehet, hogy milliobol egynek bejon, de ez eleg kis arany, nem?…

          Ha nincs sok penzed weboldalra, meg akkor is tobb lehetoseg van. Az ido penz, tehat ha a sajat idodet pazarlod olyanra, amihez nem ertesz, az tuti rafizetes. Talald ki, mennyit szannal ra, es igy keres megoldast. Akar penzbeli fizetes helyett fizess szolgaltatassal, adjal ingyenes hirdetest a weblaposnak, stb. Vagy kerjel fel egy egytemistat vagy kezdo csapatot, akiknek ajanld fel, h referenciakent hasznalhatjak az oldaladat.
          A honlap, foleg, ha ebbol akarsz megelni, olyan, mint a gyereked. Barmilyen szukosek is a keretek, a gyereken es a gyerek ill. a sajat jovojen senki nem sporol, nemde?

          Szoval szerintem gondold vegig. Nem akarom mas boret a vasarra vinni, de figyeld ezt a szuper “jelet”, amit epp most kaptal: miert nem kered pl. Barbara segitseget?… 🙂

    • Vida Agi

      Reply Reply 2011. október 07. péntek

      Anikó, ráhibáztál. Az Ötlethalász lesz egy haladóbb párja a Vevőhalász, abban lesz ilyen.

  • Szilvia

    Reply Reply 2011. október 06. csütörtök

    Valóban nagyon hasznos ez a bejegyzés is.
    Én most az alapok megtanulása és azok megvalósítását követő szakaszban vagyok, ami további folyamatos tanulás, megvalósítás, tanulás, megvalósítás szakasz. Mostanában egyre inkább szelektálnom kell a sok információ között, hogy hol tudok olyat tanulni, amit az én rendszeremben is hatékonyan tudok hasznosítani, és növelni tudom majd vele a konverziómat. Ági sok új ötletet tud adni, amit ezúton is köszönök neki. 🙂

  • Radogna Edit

    Reply Reply 2011. október 06. csütörtök

    Erre a bejegyzésre most nagy szükségem volt! Én az első csoportba tartozom, alapozok éppen. De néha elfelejtem ezt és türelmetlenné válok. Olyan jó volt olvasni, hogy ami most velem történik az természetes. Remélem Ági nem haragszol ha “elhalászom” az ötleted, vagyis az egyik kifejezésed, mert már nagyon régóta keresem. Ez a 12-egy-tucat ruhabolt, természetesen a saját boltomra vonatkoztatva. Kíváncsian várom a többiek hozzászólását, azokból is mindig lehet meríteni.

Leave A Response

* Denotes Required Field