Konverziónövelés hete #5 Hatékonyan a közösségi médiában

Ha használsz közösségi médiát, akkor már biztosan kísérletezgettél vele, mikor melyik linkre kattintanak inkább, hogyan tudsz a leghatékonyabban látogatókat vinni az oldaladra a közösségi oldalakról. Ezzel kapcsolatban adok most tippeket.

Alapfeltétel #1 Ne trükközz! Elöljáróban elmondanám: nem elég mindenféle trükkel a látogatókat az oldaladra csalogatni, ott is kell tartani őket. Sosem célravezető a „mindegy kik, csak jó sokan legyenek”-szemlélet. Ha mindig a nyitólapod linkjét ajánlgatod és bármit bevetsz, csak rákattintsanak, az látogatókat talán igen, de hűséges, visszatérő vásárlókat biztosan nem fog hozni. Ajánlj mindig új, hasznos tartalmakat és számolj be az újdonságokról, légy változatos, de ne csak magadról beszélj.

Alapfeltétel #2 Mérj! Azt, hogy hányan kattintanak a linkedre, nagyon jól tudod mérni, ha beregisztrálsz a bit.ly linkrövidítő szolgáltatására. Ha itt veszed fel a linkjeidet, és ezt illeszted be a Twitterre, Facebookra, Youtube-ra, akkor pontosan fogod tudni, hány látogatód jött az adott helyről.

twitter marketing

Ha a Twitteren kiteszel egy linket, akkor az kétféleképpen hozhat látogatókat az oldaladra:
1) Azok, akik követnek rákattintanak és megnézik
2) A követőid (és jó esetben a követőid követői) továbbajánlják (magyarul: retweetelik :))

Ahhoz, hogy sokan kattintsanak a linkre, kell egy figyelemfelkeltő, kíváncsiságra alapozó kis előzetes. Olyasmi ez, mintha a hírleveled tárgysorát írnád, csak itt több hely áll rendelkezésedre. Néhány példa azok közül, amikre sok kattintás érkezett:

http://twitter.com/vidaagi/status/13440713755
http://twitter.com/vidaagi/status/13375077278
http://twitter.com/vidaagi/status/13290792223

Ahhoz, hogy továbbküldjék másoknak is, vagy nagyon szórakoztatónak, aktuálisnak, vagy kiemelkedően hasznosnak kell lennie az anyagodnak, amit belinkelsz. Ahhoz, hogy tudd, mit szeretnek olvasni a követőid, ismerned kell őket. Nézd meg, mit retweetelnek, miről írnak, mi érdekli őket, hosszú munka lehet, de megéri kicsit beleásni magad, mert egy jól eltalált anyaggal megtöbbszörözheted az egyes linkjeid hatótávolságát (az eddigi „rekordom”: valamivel több, mint 200 követőnél több, mint 2300 kattintás érkezett az adott linkre a megosztások miatt)

facebook marketing

Ha az a célod, hogy a Facebook üzenőfaladra (vagy a rajongói oldalad üzenőfalára) feltett linkre sokan kattintsanak, akkor tudnod kell, hogy a Facebook másként működik, mint a Twitter. A Twitteren a legfrissebb tartalmat látod legfelül, míg a Facebook nyitólapodon nem csak a legújabb témák szerepelnek, hanem az is számít, melyik témát lájkolták többen, melyiknél van sok hozzászólás, tehát jobban szem előtt maradnak a népszerű témák és hamar elkerülnek szem elől azok, amik nem olyan népszerűek (vagy senki sem vette észre őket)

Hogyan legyél szem előtt? Pl. tölts fel képeket és videókat, ezeket többen veszik észre és többen lájkolják, kommentelik, mint a szöveges információkat.

Ha szöveges anyagot teszel fel, akkor is csatolj mellé bélyegképet, így jobban észrevehető lesz a sok információ között.

Odafigyelésre ösztönző lehet egy szembeötlő, jól megtervezett avatar is (az emberek többségének csak egy fotó az avatarja, ha a tiéd nem fotó, vagy valami szokatlant ábrázol, azt jobban észreveszik).

Hasznosak lehetnek azok a megoldások is, amik az oldaladon keresztül növelik a Facebook „Like”-ok és hozzászólások számát, valamint lehetőséget adnak azonnali Facebook megosztásra is a blogodon keresztül (ha WordPresst használsz, ehhez itt találsz plugineket)

Hasonlóan a Twitterhez, megosztási lehetőség a Facebookon is van, ezért itt is nagyon fontos, hogy a csoportod tagjai számára érdekes, hasznos és továbbajánlásra méltó anyagokat adjál.

Maximalizálhatod az eredményeidet, ha a Facebookra feltett tartalmadra a Twitteren is hivatkozol (ha ugyanazzal a bit.ly linkkel hivatkozol rá, mindkét helyről érkező kattintásokat egyben mérheted)

youtube marketing

Hogyan érd el, hogy a Youtube videóid megtekintése után sokan menjenek át az oldaladra?

1) Írd ki a linket a videóban (akár a teljes időtartam alatt ott lehet a videó alatt, de a videó elején és végén mindenképpen írd ki)
2) Tedd bele a linket a leírásba (minden videó mellé lehet leírást is adni, ha a linkedet http://LINK formátumban írod bele, akkor megjelenik majd.
3) A feltöltött videóidhoz lehet kommentárokat hozzáadni, itt is megjelenítheted bizonyos részeknél a linkedet.
4) Ajánlj fel folytatást: ha van egy videód, készíts egy hozzá kapcsolódó checklistát vagy tanulmányt, amit azonnal letölthetnek, ha átmennek az oldaladra. Írd ki a videóban és mondd el a szövegben is, hogy mit kell tenniük!

A Konverziónövelő hét ezzel végetért, de nem hagylak titeket tudásanyag nélkül a jövő héten sem: kedden egy új tanulmánnyal jelentkezem, benne egy vadonatúj marketingszemléletmóddal, amit a vendéglátásból lestem el 😉

twitter facebook logoTudtad, hogy a legújabb linkeket, ötleteket mindig Twitteren és Facebookon adom? Tarts velem!

7 Comments

  • Szilvia

    2011. április 03. vasárnap

    Kedves Ági, köszönöm szépen, pont a facebookról kerestem valamit. Nagyon hasznosak az írásaid!
    Szilvi

  • Vida Agi

    2010. május 25. kedd

    Susi, javaslom az automatizálásról szóló ingyenes tanulmányomat: http://www.scribd.com/doc/25500894/Automatizalj

    A lényeg: nem kell mindent folyton csinálni, nem kell mindenhol állandóan ottlenni, tudd, hogy pontosan mit szeretnél elérni és az eszközöket állítsd ennek a szolgálatába!

  • Susi Diamond

    2010. május 25. kedd

    kedves Ági!

    Egy szuszra végigolvastam a konverziónövelésről szóló írásaidat, zúg a fejem a sok információtól, s nem tudom eldönteni, hogy lelkesedjek vagy bánkódjak. 6 éve működtetem a honlapomat és a fórumot, jó egy éve van blogom is. Amikor élőben hallottalak egy konferencián, meggyőztél arról, hogy beléptem a facebookra, s pár hete a twitterre is. De nem győzőm! Én mindent egyedül csinálok, ráadásul már nem is vagyok fiatal anyuka, s bár már sok mindent megtanultam, amikor most elolvastam az írásaidat, rá kellett jöjjek, hogy ez sok nekem. Van tanácsod a lassabban működő, idősebb korosztálynak is?

    Légy Áldott!

    Susi

  • Pozitív élet

    2010. május 20. csütörtök

    Sziasztok!

    Nagyon hasznosak ezek a cikkek!

  • Vida Agi

    2010. május 16. vasárnap

    Többféleképpen is rátalálhatnak az oldalakra:
    – hirdetésből
    – megosztásokból
    – weboldalakról, blogokból

    Ha szeretnéd ismertté tenni az oldalad, akkor:
    – tedd ki a weboldaladra,
    – tedd be a hírleveledbe
    – hirdesd
    – írj róla a blogodban
    – vírusmarketing
    – nyereményjátékok, amin akkor lehet résztvenni, ha tag is lesz egyben

    Ha nem tudsz kommentelni, akkor nem vagy tag. Mert egyébként mindenki, aki tag, kommentelhet is egyben.

  • kismamatitkok

    2010. május 15. szombat

    Kedves Ági,
    Nekem még mindig nem teljesen átlátható a Facebook, pl.: hogyan találnak rá az emberek az egyes oldalakra? Látják az ismerősök által látogatott, lájkolt oldalakat, és ha tetszik, maguk is kattintanak, vagy pedig „szörföznek” is? Azt értem, hogy magánszemélyként hogyan találnak rá az emberek az ismerőseikre – na de a cégekre, szolgáltatásokra is rákeresnek? pl. kulcsszóval?

    ha én szeretném hirdetni az oldalam, akkor csak két lehetőségem van: a fizetős hirdetések, és az „ajánld oldalad ismerőseidnek” funkció?

    És végezetül: miért lehet az, hogy egyes oldalak üzenőfalán nem lehet kommentelni? le van tiltva a tulajdonosa által? én pl. nem tudok kommentelni a gazdagmami oldalán, holott látom mások hozzászólásait, hogy ők igen. Ennek mi lehet az oka?
    köszönöm,
    Anita

  • Zsú - Csodanő

    2010. május 14. péntek

    Nem is tudtam, hogy a lájkolt témák tovább fent maradnak… Köszi, Ági!